Renault Megane IV

Renault heeft een nieuwe benzinemotor geïntroduceerd in de Mégane. De TCe 115 heeft voortaan niet langer de 1.3 4-cilinder, maar de 1.0 3-cilinder uit de Clio en Captur. Het vermogen blijft gelijk. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot bedraagt 120-127 (hatchback of maximaal 129 (Estate) g/km en gaat er ook niet op vooruit. De prijzen beginnen bij € 24.590, wat dus meer is dan voorheen. Leve de vooruitgang, of zo.

Stefan001 zei:
Nou, de eerste 2500km zitten erop na 1 week :+
Fijne auto, heb alleen nog steeds niet Mn ideale zitpositie gevonden. Na heel wat gekloot met die verschrikkelijke R-link Toolbox eindelijk Mn kaarten kunnen updaten

Een klein probleempje: Mn coming Home functie onthoudt op een een of andere manier niet. Functie lijkt elke keer weer uitgeschakeld. Heb een hele donkere oprit, dus gebruik de functie echt. Hebben meer mensen daar last van?
Zo, na 195.000km gaat de Megane er volgende week uit. Als er geen Corona was geweest was ie er denk ik vorig jaar al uit gegaan.
195.000 probleemloze kilometers.

Heb nog getwijfeld aan de Megane PHEV als opvolger maar ik ga de overstap maken naar de Corolla TS Hybride. Het scheelde me gewoon teveel geld in de maand en heb er een fantastische proefrit mee gehad. Dit wordt m’n eerste benzineauto in 15 jaar. Ook dat gaat wel even wennen zijn denk ik.

Wat is er mis met het reageren onder het nieuwsbericht van vandaag? Ik zie geen reacties of reactiemogelijkheid. Er staat in het nieuwsoverzicht wel dat er '7' reacties zijn....

Elaste zei:
Wat is er mis met het reageren onder het nieuwsbericht van vandaag? Ik zie geen reacties of reactiemogelijkheid. Er staat in het nieuwsoverzicht wel dat er '7' reacties zijn....

Werd je gesommeerd door een BOA? ;)

Hallo,

ik mag later dit jaar een nieuwe auto uitzoeken. Daarbij ben ik aan het kijken naar o.a. de Mégane. Maar nu ik terug ben van vakantie vallen me 2 dingen op.
De Business Edition One is uit de prijslijst gehaald en de Bose radio is helemaal niet meer terug te vinden.

Is dit een 'foutje' en komt dit nog terug of vis ik wat dat betreft achter het net?

Stefan001 zei:
(..)

Heb nog getwijfeld aan de Megane PHEV als opvolger (..).

Die zag ik van de week op een oprit staan. Vreemd beeld, een Megane (station) met een stekker in het rechter achterscherm, vind ik.
Dit model gaat al generaties lang mee en dan zit er nu 'opeens' een stekkermogelijkheid op.

Wel goed, vind ik, dat het stekkerpunt gewoon rechts achter de tankklep zit. Kennelijk voldoende ruimte (en natuurlijk eenvoudiger te fixen dan een nieuw achterscherm ontwikkelen voor de andere kant (zoals PSA heeft)

Wybertje zei:
Hallo,

ik mag later dit jaar een nieuwe auto uitzoeken. Daarbij ben ik aan het kijken naar o.a. de Mégane. Maar nu ik terug ben van vakantie vallen me 2 dingen op.
De Business Edition One is uit de prijslijst gehaald en de Bose radio is helemaal niet meer terug te vinden.

Is dit een 'foutje' en komt dit nog terug of vis ik wat dat betreft achter het net?
De Megané Hatchback is in Nederland helemaal uit de prijslijst geschrapt en komt volgens de chatmeneer op de Renault NL site ook niet meer terug. Er zijn enkel nog voorraadexemplaren te leveren. De Station is nog wel te bestellen, maar het zou idd kunnen dat ze daar ook aan het schrappen zijn geweest met uitvoeringen en opties, dat weet ik zo niet. De configurator is bij dit soort dingen leidend, als je het daar niet meer vind is de kans groot dat het ook niet meer kan worden geleverd.

Jammer dat de hatchback verdwijnt, ziet er prima uit. Vooral de facelift die net pas op de markt is.

Toch apart dat deze gecancelled wordt, maar bijvoorbeeld de Talisman gewoon blijft worden aangeboden.

Keuzes, door het chiptekort. Nieuwe Megane is ook met paar weken te bewonderen, dus no stress;)

J01P zei:
Keuzes, door het chiptekort. Nieuwe Megane is ook met paar weken te bewonderen, dus no stress;)

Tja niet iedereen heeft een eigen oprit of laadpaal in de buurt.

MCW11 zei:
J01P zei:

Tja niet iedereen heeft een eigen oprit of laadpaal in de buurt.

Als je in de markt bent voor een nieuwe auto is dat niet zo'n probleem. Nieuwe auto's worden niet gemaakt om 6e hands te zijn in een achterbuurtje;)

Terug
Bovenaan