Renault Megane IV

Pevaho zei:
3 augustus besteld ; (lease)
Dci 110 eco2 Zen met pack style, pack city en pack handsfree.
(Geschatte) leverdatum 2 januari 2018, dit is 21 weken levertijd !!

Ach die Fransen,ze moeten waarschijnlijk eerst nog bijkomen van vakantie eer ze weer aan werken denken.
Tenminste,als je Megane in Frankrijk van de band rolt,maar hij kan ook uit Spanje of Turkeije komen.

Lange levertijden komt volgens mij vooral omdat er te weinig capaciteit is (of NL heeft veel te weinig ingekocht). Toen ik in Januari ging polsen, was levertijd iets van 10 weken? Daarna is er elke week een week meer bij gekomen volgens mij.

Goed, ik ga morgen mijn GT ophalen, dus het zal me dan aan mn reet roesten :p

Pevaho zei:
Wat kaarten betreft;
Er worden tegenwoordig 3 jaar gratis kaart updates meegeleverd en ook 3 jaar gratis TomTom traffic.

ha ha jammer alleen dat Renault al een tijdje geen update beschikbaar stelt. M'n auto is uit jan 2017 met laatste kaart van 2015.

Ook HD traffic is redelijk kansloos verwerkt. Files worden in het oranje aangegeven op oranje snelwegen. prima te zien.... not.

tip: koop een brodithouder en een tomtom. ideaal.

Verder werkt de radio/display traag; van zenders wisselen duurt soms vele seconden (DAB+) en de ontvangst is ook niet echt top. Schakelt regelmatig over naar FM (ook in de randstad). geluid (Bose) is wel prima.

Zou ook een firmware update voor komen maar net als Max Verstappen is er nog niks beschikbaar gesteld.

Prima auto, maar schiet op het ICE gebeuren erg tekort.

Vandaag dan eindelijk mijn Mégane GT op kunnen halen. Meteen hele dag gereden en gedaan. Schitterende auto. Werkelijk een topper. Moet nog wel goed door alle instellingen lopen. En misschien wat zaken uitschakelen omdat ik ze toch niet zo heel prettig vind. Al wel wat vraagjes die hopelijk iemand kan beantwoorden:

1) Wat doen jullie met je sleutelkaart en met bv je huissleutel? Gewoon 2 dingen in je broekzak of heb je iets om je huissleutel toch aan je kaart vast te maken? Ik heb hier verder ook maar 1 sleutel nodig, dus op zich hoeft het niet iets complex te zijn. Maar als iemand nog wat leuks heeft bedacht, hoor ik het graag

2) Wat doen jullie met je mobiel? En dan met name opladen? Merk dat de roosters niet echt stug genoeg zijn om een simpele houder vast te maken en dingen aan de ruit plakken vind ik niet mooi en zit ook wat ver weg. Gezien ik waarschijnlijk toch gewoon mn telefoon blijf gebruiken voor navigeren, lijkt het me wel handig als ik er toch wat beter bij kan. Voorheen stak ik gewoon zo'n ding in het rooster of gebruikte ik een (dure) Brodit ProClip (maar ik vind die voor de Mégane niet echt top eruit zien), dus wederom: als iemand iets anders heeft, hoor ik het graag.

3) Bij de Adaptive Cruise Control vind ik hem wel erg veel afstand houden (ook op 1 streepje) en daarbij merk je vrij goed dat ie weer gaat optrekken (gaat niet echt rustig) of kan ie niet goed anticiperen dat iemand weer naar rechts gaat. Dus eigenlijk zou ik hem prima zelf willen managen, maar ik kan nergens vinden om het adaptive gedeelte uit te schakelen. Gewoon alles of niets. Iemand een tip? Bij proefrit had ik telkens geen auto mee die deze feature had, dus kon dat ook niet echt weten. CC an sich vind ik namelijk wel handig, maar als ie telkens zoveel afstand houdt en eigenlijk niet echt kenbaar maakt wanneer ie nou gaat inhouden, dan is dat wat minder.

4) Ik kon nergens een wat gedetailleerdere equalizer vinden. Alleen mid/high met locatie en niet echt of je iets harder/zachter wil. Of hoe hard de subwoofer moet klinken. Ben slechthorend en daarom wil ik vaak wat meer volume, maar moet ik meestal de mid-tonen wat boosten om het goed te laten klinken (en ben niet zo'n enorme fan van te harde bass).

Anyways. Erg tevreden over hoe hij verder rijdt en hoe hij eruit ziet. Echt een plaatje. Had zelfs al iemand die er een foto van maakte vandaag :D
Al zag ik op de parkeerplaats bij de AH (XL) al wel een Mini staan met een nieuwer kenteken. Bastard :rolleyes:

Ophalen was trouwens wat rommelig en eigenlijk wel wat onprofessioneel, maar ik heb hem dus het zal me allemaal een worst zijn (al denk ik dat ik nog wel effe een review opstuur maar goed. Ik vond het in ieder geval knap dat ze op elk punt van het bestelproces me wel ergens mee konden teleurstellen. Het is dat de auto's fantastisch zijn...)

Morgen lekker met de auto naar het werk. Eens kijken wat de collega's ervan vinden.

@hierboven: Komt binnenkort wel. Eerst wat meer wennen en instellen. Misschien komend weekend eens kijken voor wat foto's. Al zal ik dan wel eerst de eerste muggen van de grill moeten halen :)

hallo, veel rijplezier gewenst.

Onze GT grandtour heeft bijna 20000km op de teller. Vooral dankzij de vakantie op weg naar Kroatië zijn er veel bijgekomen. Alsook was het leuk de ervaring mee te maken vooraan en achteraan in de auto door te wisselen van chauffeur.
En we zijn nog altijd super tevreden hoor. geen problemen, NADA. De koffer van de auto was volgeladen alsook de kofferruimte boven en in de reservewieldugout.

Wat een uitstekende wegligging. Is dit door de ophanging? Je had het niet eens door dat de koffer volgeladen was. Zelfs niet bij het minste bruusk manoevertje aan het stuur. (Dit echter tegenover mijn vorige auto golfV..).

Alsook het cruisen op de Duitse autobahn als amateurs viel mee. Niet het ware dat er echt superveel werken waren. en opstoppingen aan de grensposten welke het verbruik opvallend meer de hoogte injoeg in files dan als je aan 150-170 rijd. jawel. verbruik ligt nog altijd op 7,5liter/100km

Ik had wel een rare ervaring die mij deed schrikken welke ik ga proberen te beschrijven.

De hele snelweg reden we op de normale multisense stand. waarbij we een heuvel opreden met een snelheid van +- 120km/h op het middenvak, maar doordat er tragere autos voor mij reden, ging ik op een moment naar het linkervak en dacht ik van even wat dieper het gas in te duwen. Zodat de turbo in gang schiet om iets sneller de heuvel op te rijden voor de komende achterliggers.
Maar op dat moment weet de auto precies niet meer in welke versnelling hij moet en hoor je hem snel "vroooo" hoog in de toeren gaan alsof hij plots in de neutrale versnelling zit.
Onderaan het dashboard stond er een rood kader met waarschuwing " versnellingsbak word te warm".
Toen liet ik natuurlijk alles los en achter twee seconden vond hij de versnelling weer.

Na nieuwsgierigheid probeerde ik dit bij een andere heuvel nog een keer en idem hetzelfde gebeurde.
Na dit gebeuren testte ik dit bij een derde heuvel hetzelfde weliswaar in de sport multisense stand. En toen reageerde de auto normaal. niks aan de hand.

*-Mijn opinie qua geluid (bose edition) zit je vanvoor echt goed qua beleving. Echter achteraan is dit ondermaats.
De woofer hoor je meer dan de speakers. Ondanks je de speakers achteraan luider dan vooraan instelt. Heb ik precies het gevoel dat de voorste speakers gewoon stiller worden ingestelt. Ik mis de helderheid van de speakers vooraan. als je begrijpt wat ik bedoel. :x

*-adaptive cruisecontrol gebruik ik niet , sorry

1. Ik kan het niet zo snel vinden meer, maar ergens had iemand de kaart open gemaakt en tussen het plastic door een koortje voor een sleutelhanger gedaan. Ik snap de keus van Renault echt niet om gewoon een ringetje er aan te maken, Maargoed.

2. Ik vind die van Brodit wel aardig. Wat is er mis mee?

3. Kan ik je niks over vertellen

4. Zit er niet in zover ik weet

Martinvdm zei:
2. Ik vind die van Brodit wel aardig. Wat is er mis mee?
Welke heb je? Ik zie dat er 2 beschikbaar zijn. 1 aan de voorstijl bij het zijraam. En 1 aan de rechterkant van de middenconsole. Dat lijkt me vrij ver weg. Ik vind het niet fijn als ik ver moet strekken (en helemaal als ik nergens mn arm op kan laten steunen) om mn telefoon te bedienen. Gezien mn stoel ook in de achterste stand staat, vind ik het nooit prettig om iets aan het raam te hangen. En ik vond het ook altijd irritant dat het schroefje welke de houder vast zet aan de bevestiging vrij makkelijk los liet en dus moest ik altijd een schroevendraaier in de auto hebben om hem af en toe aan te draaien (ja echt).

Het is vrij jammer dat het stukje waar de mobiel kan liggen, totaal geen ruimte heeft om een oplader aan je mobiel te leggen. Anders had dat in ieder geval nog wat kunnen zijn. Nou heeft mn toestel draadloos laden, maar ook dat ga je niet makkelijk daar krijgen zonder dat ie gaat schuiven. Ook moet ik mn zonnebril nog ergens kwijt, maar misschien moet ik die maar in een koker in de zijdeur leggen.

Het is vooral jammer dat er totaal geen concurrentie voor Brodit is. Ik kan zo nog 4 plekken bedenken waar een houder makkelijk(er) zou zijn. En ik snap ook niet waarom je dergelijke dingen niet kunt laten 3d-printen. Kan toch niet zo moeilijk zijn? En ik zag nog een andere vent-houder die niet met een klein ding werkte, maar soort klem-systeem wat misschien ook nog een optie kan zijn. En tenslotte nog een cupholder-standaard, maar volgens mij zit die weer te ver naar achteren om handig te gebruiken?

Ik heb de nieuwe Megane nog niet maar in mijn huidige Megane bose 2012 zit die ook rechts van de middelconsole. Ik vind dat juist wel prettig. Negatieve ervaring met het aandraaien van een schroefje heb jk niet. Zit prima.

Martinspire zei:
1) Wat doen jullie met je sleutelkaart en met bv je huissleutel? Gewoon 2 dingen in je broekzak of heb je iets om je huissleutel toch aan je kaart vast te maken? Ik heb hier verder ook maar 1 sleutel nodig, dus op zich hoeft het niet iets complex te zijn. Maar als iemand nog wat leuks heeft bedacht, hoor ik het graag

Ik zat met hetzelfde probleem, maar heb via onze grote vrienden van Aliexpress een mooie leren(?) sleutelhouder gekocht.
Ik heb er, incl. verzending, iets meer dan 4 euro voor betaald, en mijn sleutels hangen mooi aan de ring.
(sorry - krijg de afbeelding niet kleiner, is link van internet)
HTB1KzAqNVXXXXaRaXXXq6xXFXXXL.jpg

Er zijn vele aanbieders daar te vinden, ik heb hem bij deze vandaan : sleutelhouder.

Hij past er keurig in en het ziet er erg netjes uit, geen idee hoelang hij het uithoudt, maar voor dat geld kan ik er nog wel eens een kopen...
Helaas is hij er alleen met rood stiksel, blauw (aangezien ik een blauwe Kadjar heb) had toch ook wel erg mooi geweest :D.

Netjes. Zitten de knoppen dan ook nog op de goede plek? (niet dat het me veel uitmaakt, maar goed). Zal er eens rond kijken

Of gewoon een lusje/hanger door het daarvoor bestemde openingetje. Het is niet zo moeilijk allemaal;)

Jazeker, de knopjes zitten exact op de juist plaats.
Er is geloof ik ook een versie voor Clio / Dacia sleutels, die hebben de knopjes op een andere plek zitten.

Een lusjes door de opening kan ook, maar nu is de sleutel ook nog (een beetje) beschermd.
Ik heb de zwarte in het hoesje, en de mooie witte ligt "in de kluis"...

Gister nog even gekeken of ik Android Auto aan de praat krijg, maar het lijkt niet te willen lukken. Ik gebruikte hem al via bluetooth (op het telefoonscherm), maar via USB gaat ie dus niet in de koppelmodus. Allerlei dingen al geprobeerd, maar hij wil gewoon niet de auto herkennen. Heb de APK (de nieuwste inmiddels) gewoon gesideload, maar als ik hem in plug zie ik wel dat ie herkent dat er iets is ingeplugd, maar vervolgens doet ie er niks mee. Ook de app starten doet weinig, ik zie gewoon het startscherm en er komt niks. Heb al even de Bluetooth koppeling verwijderd en appdata verwijderd, maar hij komt nooit.

Iemand een idee of een tutorial hoe je deze aan de praat krijgt? Of is ie simpelweg nog niet beschikbaar in Nederland (taal al gewisseld, maar misschien zit het dieper)? Beide ports lijken in ieder geval weinig te doen.

@Martinspire: ik heb geen tutorial voor je want het werkte bij mij meteen. Ik heb de nieuwste apk gedownload, geïnstalleerd, telefoon via USB met de Mégane verbonden en er kwam meteen een android auto 'knopje' in mijn r-link scherm te staan.

Inmiddels heb ik het hele android auto weer verwijderd. Voegt wat mij betreft niks toe.

DB Vrijaldenhoven zei:
@Martinspire: ik heb geen tutorial voor je want het werkte bij mij meteen. Ik heb de nieuwste apk gedownload, geïnstalleerd, telefoon via USB met de Mégane verbonden en er kwam meteen een android auto 'knopje' in mijn r-link scherm te staan.

Inmiddels heb ik het hele android auto weer verwijderd. Voegt wat mij betreft niks toe.
Ik krijg dus niks te zien. Heb een S7 met Echoerom erop, misschien dat dat nog uitmaakt, maar hij lijkt hem alleen te zien als opslag.
RikRace zei:
Mooie bak, lekker ruig ook. Ben benieuwd wat de specs gaan worden, hoe hij er van binnenuit uit ziet en wat ie moet gaan kosten. Verwacht dat ie in Nederland wederom onbetaalbaar is voor de doelgroep waar hij voor bestemd is.

Ben er ondertussen achter dat de ACC niet aangepast kan worden (erg jammer dat een vierde tik van de afstand dat niet gewoon uitschakelt) en ook een fatsoenlijke equalizer lijkt hopeloos. Zal Renault er nog eens over mailen. Zeker van een Bose versie had ik wel wat meer settings verwacht op audio-vlak. Ook Android Auto nog niet aan de praat gekregen. Ook andere kabeltjes maakt niet uit. Eerste deukje zit er inmiddels ook al in. Op de 1 of andere manier is naast het Renault Sport logo onder de linker portier (dus naast de instaplijst) een klein deukje ontstaan. Volgens mij zat die er bij levering niet in, maar wel zonde. Al kan ik deze nog altijd laten uitdeuken denk ik. Komt bij de eerste beurt wel en verder ook niet zichtbaar vanuit buiten.

Dan nog wat zaken die ik niet thuis kon brengen:

1) Kun je de hoogte van de LED verlichting nog aanpassen? Bij ouderwetse verlichting heb je altijd zo'n schuifje om hem wat hoger te zetten, maar bij deze zie ik hem niet zitten. Boekje meldt wel wat over halogeen-schroefje maar weet eigenlijk niet of die er bij LED ook op zit. Nou zag ik wel dat hij aanpast naargelang er meer personen achterin zitten, maar vooralsnog wil ik hem standaard gewoon wat hoger. Hoeft niet eens veel te zijn, maar genoeg om iets verder het licht te krijgen. Groot licht is ook echt een bak licht trouwens. Verbaas me welke borden allemaal gaan oplichten in de verte :eek:

2) Kun je de coyote app ook nog disablen? Of is verwijderen de enige optie? Ik vind Flitsmeister namelijk superieur aan Coyote dus heb hem niet echt nodig. Maar op de 1 of andere manier kun je een app niet permanent uitschakelen. Enige wat Flitsmeister mist is popups, maar ik ben toch al aan de geluidjes gewend, dus dat heb ik ook niet echt nodig. En FM praat nu door Coyote heen, dus daar versta ik inmiddels ook niks meer van haha.

3) Gister kaarten ook even geupdate en nu geeft ie soms "geen kaarten voor deze locatie beschikbaar" (oid) aan. Geen idee waarom en als ik navigatie open is ie verder gewoon beschikbaar. Erg vreemd. Had ook dat een notificatie van een app die geactiveerd was niet weg wilde, maar ondertussen is die weer wel foetsie.

4) Bij automatische airco, zie ik soms dat ie de airco-modus zelf uitzet. Je merkt dat vrij snel eigenlijk (zeker nu met dat natte weer), toch wil ik hem eigenlijk wel automatisch hebben staan, maar vind ik hem vervolgens ook wel snel de ventilatoren uitschakelen als de temperatuur is bereikt. Lijkt erop dat ik maar manueel moet gaan werken, maar heeft iemand hier nog wat tips over? Heb het idee dat ie na het bereiken van de temperatuur wel gewoon door mag gaan.

5) Tussen de automatische handrem en het opbergvak zit een klein vakje. Heeft dat verder nog een bepaald nut?

6) Wat zijn jullie instellingen voor de persoonlijke multi-sense? En waarom?

Begin in ieder geval steeds meer te wennen aan de auto. Motor loopt erg goed en de snelheid bevalt me wel. Ook ligt ie echt strak in de bochten, mede ook door de goede Continental banden. Verschillen tussen rij-profielen van multi-sense merk ik niet echt. Alleen bij sport dat ie dus zo hoog in de toeren gaat lopen, maar verder? Jammer dat in sommige schermen ook de help-functie ontbreekt om wat meer uit te leggen over functies. Zonder het boekje vind ik bv aandrijflijn en aandrijving wat onduidelijk. Boekje geeft daarin ook geen duidelijkheid en het lijkt me vooral de vertaling die wat gebrekkig is daarin. Misschien dat ik in het Engels ook nog eens door de interface moet lopen :p

zo net terug van vakantie, echt met superveel plezier gereden, auto heeft geen enkele moeite gehad met de 1500kg caravan erachter, ook niet in de route clermont ferrand, milliau, narbonne waar je enorm veel en lang moet klimmen....

Ook de dingen zoals navigatie is me supergoed bevallen, zelfs de kleinste vertragingen en files geeft die goed aan ( ook in steden )

Zijn er dan dingen die me niet zo goed bevallen zijn, het enige minpunt wat ik vind is de 47 liter tank, met een verbruik tussen de 1:5.5 en 1:7 sta je wel regelmatig bij de pomp, niet een groot probleem maar in vergelijking met de 55 liter van de vorige auto mis je net iets, op zich wel gewoon binnen de 16 uur ( incl stops ) teruggereden vanuit frankrijk ( 1300km ) en zelfs na zo`n dagje rijden voelde ik me nog prima

file.php

16 uur inclusief stops. Netjes hoor. En wat was het gehele verbruik?
Hier 1300 km vanuit Kroatië in 19 uur gedaan. Twee kleine kids dus de tankstops werden vaak zo'n 45 minuten.
Verbruik: 1:6,3 (1500 kg caravan er achter).

47 litertank is niet veel inderdaad.

heb het complete verbruik niet uitgerekend

Hier kan je zien, het verbruik in mijn verbruiksmonitor, bij de notities kan je zien of het met caravan was verbruiksmoniitor

wij hebben 2 kinderen van 15 en 18 en een hond maar die zitten allemaal vaak eerder in de auto als ik, dus de stops zullen niet lnager dan 10 a 15min geweest zijn

het verbruik zal niet erg positief beinvloed zijn door het berggebied en 3 mountainbikes op het dak, mijn schoonvader reed achter ons met de nieuwe espace ( zelfde motor ) 1600kg caravan en zuiniger als ik, maar die had natuurlijk niets op zijn dak

Welke dCi 110/130/160/165?

Sowieso wel netjes, ik heb 1 malig in de Megane 3 met de dCi 110 1:22.5 gered, maar dat was CC op 105km/h en heen en weer naar Disneyland Parijs :)

Mja met de TCE 205 mis ik wel de range van de diesel. Maar het rijplezier wat ik nu heb (en omdat die diesel buiten mijn CO2 maximum viel) is me het toch wel waard. Bovendien hark ik nu vrij veel Verstappen-zegels binnen :D

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens een tijdje zitten lezen op dit forum omdat ik met een vraagje zat. Ik heb al diverse zoekopdrachten op internet losgelaten maar ik kon het nergens terugvinden dus ik dacht dan vraag ik het aan de ervaringsdeskundigen :).

Ik rij sinds half juli met veel plezier in een Megane Estate Bose 110pk. Hiervoor ook 5 jaar een Estate gehad (GT-line). Het was her en der even zoeken naar knopjes en opties etc. maar daar was ik vrij snel aan gewend eerlijk gezegd. Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is de multi sense. Deze staat als ik instap telkens weer op 'neutral' dus ik moet iedere keer wisselen naar 'perso' als ik instap (perso en comfort als favoriete modi geselecteerd). In de manuals e.d. lees ik terug dat de laatst gebruikte modus aan zou moeten staan bij instappen. Het vreemde is dat het in het profiel van mijn partner wel werkt.

Ik heb al van alles geprobeerd: alle multi sense instellingen resetten en opnieuw instellen, favoriete modi opnieuw instellen, mijn eigen gebruikersprofiel resetten en alles opnieuw instellen, profiel van mijn partner over die van mij heen kopiëren, ander profiel-slot gebruiken maar niks werkt.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee of weet iemand wat het kan zijn?

Hier hervat ie bij het primaire (en enige) profiel gewoon mijn perso als profiel als ik instap. Of beter gezegd: het laatst gebruikte profiel. Het lijkt me dat je net als ik op de laatste versie draait van R-Link, maar is er niet iets om echt alles weer mee te resetten? Hele systeem dus?

Overigens heb ik wel het persoonlijke profiel, maar momenteel op de kleuren na niets gewijzigd. Ben nog vooral aan het ontdekken wat de verschillen zijn tussen de opties (staat ook nergens beschreven wat elke optie precies doet helaas). Ik had wel gehoord dat als je alles op sport hebt, dat je dat snel moet bevestigen bij instappen omdat ie anders terug schakelt, maar niet dat ie dat ook doet als je profiel normaal is.

Zelf ben ik nog op zoek of je op 1 of andere manier de adressen van contactpersonen op je telefoon nog makkelijk in het systeem kunt krijgen. Zie alleen maar mogelijkheden om handmatig adressen toe te voegen, maar zou handig zijn als je ook nog ergens je contactpersonen kunt benaderen en dan dat adres kunt pakken (bellen kan wel, maar bij navigatie zie ik nergens iets in de buurt komen van dergelijke functionaliteit)

Ook ben ik nog op zoek naar een manier om de hoogte van de Pure LED verlichting in te stellen. Wil ze wat omhoog hebben, maar zie nergens de mogelijkheid om dat te doen (schuifje ala Xenon/Normale verlichting ontbreekt en bij de koplampen kan ik ook niet echt zien wat ik hoe moet aanpassen)

DJRave zei:
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens een tijdje zitten lezen op dit forum omdat ik met een vraagje zat. Ik heb al diverse zoekopdrachten op internet losgelaten maar ik kon het nergens terugvinden dus ik dacht dan vraag ik het aan de ervaringsdeskundigen :).

Ik rij sinds half juli met veel plezier in een Megane Estate Bose 110pk. Hiervoor ook 5 jaar een Estate gehad (GT-line). Het was her en der even zoeken naar knopjes en opties etc. maar daar was ik vrij snel aan gewend eerlijk gezegd. Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is de multi sense. Deze staat als ik instap telkens weer op 'neutral' dus ik moet iedere keer wisselen naar 'perso' als ik instap (perso en comfort als favoriete modi geselecteerd). In de manuals e.d. lees ik terug dat de laatst gebruikte modus aan zou moeten staan bij instappen. Het vreemde is dat het in het profiel van mijn partner wel werkt.

Ik heb al van alles geprobeerd: alle multi sense instellingen resetten en opnieuw instellen, favoriete modi opnieuw instellen, mijn eigen gebruikersprofiel resetten en alles opnieuw instellen, profiel van mijn partner over die van mij heen kopiëren, ander profiel-slot gebruiken maar niks werkt.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee of weet iemand wat het kan zijn?

ik vermoed dat je in het perso, de sportmodus bij jou geselecteerd hebt, als je namelijk in sportmodus de motor uitzet en je start hierna de auto weer krijg je ook de vraag of die in sportmodus moet blijven, dit is standaard en kan je niet veranderen..

Dit zou ook verklaren waarom je in jou perso hij steeds terug naar neutral gaat

Martinspire zei:
Overigens heb ik wel het persoonlijke profiel, maar momenteel op de kleuren na niets gewijzigd. Ben nog vooral aan het ontdekken wat de verschillen zijn tussen de opties (staat ook nergens beschreven wat elke optie precies doet helaas). Ik had wel gehoord dat als je alles op sport hebt, dat je dat snel moet bevestigen bij instappen omdat ie anders terug schakelt, maar niet dat ie dat ook doet als je profiel normaal is.

Ik ben dit eens op de site van Renault tegen gekomen. Na zoeken bij deze de url waar je wellicht meer informatie kunt vinden.
https://multi-sense.renault.nl/megane/nl_NL/?showHeader=1&showHeadBand=0

Dit was het dus. Ik had inderdaad een aantal opties onder mijn perso instellingen op sport staan en dan gaat hij dus in neutral de volgende keer als je bij je auto komt. Gisteren alles van 'sport' afgehaald en voila: vanmorgen stond hij nog op mijn perso instelling (laatst gekozen).

Vóór de rit naar mijn werk vanmorgen de 'sturen' optie onder perso weer op sport gezet en toen ik vanmiddag bij de auto kwam stond hij nog steeds op perso.

Daarstraks vóór de rit naar huis ook 'motorgeluid' weer op sport gezet. Net even gekeken en hij staat nog steeds op mijn laatst gekozen 'perso' instelling.

Het geldt dus volgens mij alleen voor de optie 'aandrijflijn'. Als je die ook op sport zet in je 'perso' multi sense profiel springt hij dus terug naar de neutral modus de volgende keer dat je instapt in plaatst van dat hij weer in perso begint als je die als laatste had gekozen.

Thanks voor het meedenken. Jij ook Marcel1969!

Het is niet zo dat je gelijk terug wordt gezet naar neutraal, als je de startknop indrukt krijg je na de data deling vraag 15 seconden de vraag of je de huidige instellingen wil houden (aandrijflijn Sport). Als je hem gelijk in de achteruit gooit zie je dit scherm niet en voordat je weer in de D (of 1) hebt gezet zijn die 15 seconden voorbij en schakelt hij terug.

Vanopzij zei:
Ik ben dit eens op de site van Renault tegen gekomen. Na zoeken bij deze de url waar je wellicht meer informatie kunt vinden.
Die ken ik al ja, maar ik bedoel meer dat niet per optie wordt uitgelegd wat het doet van die je aan/uit kunt zetten voor je persoonlijke profiel. Aandrijving en Aandrijflijn lijken me 2 vrij gelijke items, maar blijkbaar doet dat toch wat anders.

En welke optie zorgt ervoor dat ie dus terugwisselt? Of is dat bij elk item naar de sport-stand?

Vandaag zag ik op de parkeerplaats na een tijdje stationair te hebben gestaan, een stroompje water onder de auto vandaan komen. Ter hoogte van dashboard in het midden. Lijkt gewoon water uit afvoer airco (kleurloos, geurloos en irriteert de huid niet), al weet ik niet zeker of die daar zit. Was na een half uurtje iets van een liter water denk ik? Daarna verder niet meer gezien op andere parkeerplaatsen (en ook niet eerder plasjes water gezien).

Kan iemand bevestigen of inderdaad daar iets van water vandaan kan komen? Druppelde nog vrij snel. Maar was wel op de middag (27 graden buiten) met airco op 20 graden.

Martinspire zei:
Vanopzij zei:
Die ken ik al ja, maar ik bedoel meer dat niet per optie wordt uitgelegd wat het doet van die je aan/uit kunt zetten voor je persoonlijke profiel. Aandrijving en Aandrijflijn lijken me 2 vrij gelijke items, maar blijkbaar doet dat toch wat anders.

En welke optie zorgt ervoor dat ie dus terugwisselt? Of is dat bij elk item naar de sport-stand?

Ik heb het afgelopen week zitten testen. Het is alleen de optie 'aandrijflijn'. Alle andere opties kun je in perso dus op sport zetten zonder dat hij terugwisselt bij het opnieuw instappen.

Om nog even terug te komen op The Wizard:
Gisteren even geprobeerd toen ik bij mijn schoonouders was want ik moet hem inderdaad meteen in de achteruit gooien om van de oprit af te rijden. Hij schakelt wel degelijk terug naar neutraal (al bij het aankomen lopen bij de auto kan ik aan de ingestelde kleur zien dat hij op neutraal staat). De melding waar jij het over hebt krijg ik niet te zien als ik hem op perso had staan en hij bij instappen weer naar neutraal is gegaan (wellicht is dat alleen als je sport als laatste modus had geselecteerd maar dat heb ik niet gecheckt).

Ik heb nu gewoon de optie aandrijflijn in perso op neutraal gezet en daarmee is mijn 'probleem' opgelost. Het ging mij er gewoon om dat het bloed irritant is dat ik telkens weer terug moest wisselen naar perso om 'mijn kleurtjes' e.d. te krijgen. Als ik wil 'sporten' zet ik hem de volgende keer wel op de sport modus :)

Maar wat doet aandrijflijn dan en wat doet die andere optie (aandrijving oid?). Wat is het verschil tussen die 2? :confused:

Flitsmeister gaf trouwens aan dat mijn snelste 0-100 nu 6 seconden is. Helaas heeft die geen tienden van seconden en is ie niet zo heel accuraat, dus zal binnenkort nog eens met een andere app proberen. Maar de GT blijft erg vlot. Ligt ook wel aan de banden, dat zijn ook hele goede Continentals.

Gisteren afgehaald. Besteld eind mei

Renault Mégane Grand Tour GT Line 130 Tce

Ligt ook wel aan de banden, dat zijn ook hele goede Continentals.

welke heb jij er onder? Ik heb er 2 nodig voor de laguna 205 GT 4control en zit te denken aan de continental PremiumContact™ 6.

Michelin PilotSport4 is echt de topband op dit moment AsconaGT, maar las ik niet ergens dat het i.c.m. 4Control op je Laguna niet een lekkere combinatie is?

Ik heb er nu aan de voorzijde ook pilot sports op zitten (dacht ook 4). Die rijden wel fijn en vooral veel grip. Maar maken nu ook wel wat geluid vind ik, al zal dat ook komen dat er nog maar iets meer dan 2 mm op zit. Qua prijzen zijn ze net zo duur als de conti's. Ik ken weinig andere 4control rijders, dus was hier eigenlijk wel benieuwd voordat ik ze ga vervangen.

Ik ga wel zien wat ze erop leggen als ik winterbanden laat plaatsen volgens leasecontract. Volgens mij heb ik daar weinig input over.

Hallo allemaal. Ik overweeg een Megane Estate dCi 110 te leasen, maar dat moet dan een Eco2 worden. Mijn werkgever staat alleen label A of B toe. Nu geeft de dealer aan dat op een Eco2 geen Pack Vision dus LED te kiezen valt af fabriek.

Zou dit door een technische beperking komen of is dit marketing?

Iemand een idee of achteraf een dergelijk Pack Vision kan worden ingebouwd. De dealer is er niet happig op.

Daily Driver zei:
Hallo allemaal. Ik overweeg een Megane Estate dCi 110 te leasen, maar dat moet dan een Eco2 worden. Mijn werkgever staat alleen label A of B toe. Nu geeft de dealer aan dat op een Eco2 geen Pack Vision dus LED te kiezen valt af fabriek.

Zou dit door een technische beperking komen of is dit marketing?

Iemand een idee of achteraf een dergelijk Pack Vision kan worden ingebouwd. De dealer is er niet happig op.
Het zal waarschijnlijk vooral marketing zijn om mensen naar een hogere uitvoering te duwen. Maar verder is de hele koplampunit anders. Ik weet alleen niet hoe makkelijk zoiets eruit te halen is en of het er allemaal in past zonder verdere veranderingen. Als leidingen anders lopen op de Eco, dan lijkt het me weinig opties.

Overigens heb ik pack vision, maar ben ik er nog niet zo heel tevreden over. Vooral dat je het niet kunt aanpassen om de verlichting hoger te zetten, stoort me. Iets wat je namelijk op veel snelwegen zult merken is dat je niet echt ver kunt kijken. De eerste 100 meter is prima. 150 gaat ook nog wel, maar verder is niet echt te doen (zeker niet als er geen verlichting bij de snelweg (aan)staat zoals je nog wel eens hebt tegenwoordig en als het dan toevallig nieuwe maan is). Wil je dus ver kijken als je 130 rijdt, dan lukt je dat niet echt en dat rijdt niet fijn. Ik kijk altijd in de verte (1km+) en wil kijken of de garage ze wat hoger wil zetten. Het staat imo erg conservatief. De eerste 100 meter is echter prachtig en ook mooi in de berm, maar daar heb je alleen wat aan als je veelal binnendoor rijdt.

Tsja, dan had je later moeten bestellen. LED-koplampen hebben pas sinds kort/nu hoogteverstelling. Balen!

Roder zei:
Tsja, dan had je later moeten bestellen. LED-koplampen hebben pas sinds kort/nu hoogteverstelling. Balen!
Serieus?
Ik heb hem overigens sinds Augustus, dus ik weet niet hoeveel later ik dan had moeten zijn eigenlijk... Heb bv wel dodehoekwaarschuwing, wat normaal ook niet erin zit. Hoeveel kun je ze verstellen dan? En waar doe je dat precies?

Automatische hoogteverstelling is pas sinds kort/binnenkort niet meer verplict bij LED. Vandaar dat het weer handmatig te verstellen wordt. Als je nu bestelt zit het er (niet) op.
Dodehoekwaarschuwing zit er gewoon op inderdaad;)

Roder zei:
Automatische hoogteverstelling is pas sinds kort/binnenkort niet meer verplict bij LED. Vandaar dat het weer handmatig te verstellen wordt. Als je nu bestelt zit het er (niet) op.
Hmm, het zou kunnen dat ie ze inderdaad automatisch aanpast, maar alsnog wil ik hoger dan normaal. Maar kun jij ze wel op een acceptabele hoogte zetten dan?

Martinspire zei:
Roder zei:
Hmm, het zou kunnen dat ie ze inderdaad automatisch aanpast, maar alsnog wil ik hoger dan normaal. Maar kun jij ze wel op een acceptabele hoogte zetten dan?

Het werkt gewoon hetzelfde als de verstelling met halogeen. Oftewel; vooral omlaag afstellen en niet omhoog.
Ik bezit trouwens geen Megane IV.

Terug
Bovenaan