EWi e
Net ingestapt
Martinspire zei:1. Bediening Cruise Control. Ik vond hem niet heel fijn werken, maar went dat uiteindelijk wel?
2. Been tegen middenconsole. Had het idee dat het niet lekker zat, dus hoe is dit (en de auto in het algemeen) op lange afstanden?
3. Zicht naar voren. Ik vond het vrij beperkt, maar heb je daar verder nog last van?
4. Bediening mediascherm en met name wisselen (of bedienen van) tussen Radio, Navigatie en Airco en hoe hij op langere termijn bevalt.
5. Sleutel van keyless entry bevat geen ring om andere sleutels aan te hangen. Dus hoe doen jullie dat? Vind een huissleutel wel handig om eraan te hebben namelijk
1- Geen probleem, ik ben er zo aan gewend. Ik vind het echter wel jammer dat deze in stapjes van 2km/h instelbaar is. Persoonlijk vind ik een stengeltje achter het stuur voor de CC makkelijker (ala Audi of BMW) en dan knoppen op het stuur voor de audio maar ik kan goed leven met de knoppen.
2- Ik heb hier met mijn 1,75m totaal geen last van maar het is erg afhankelijk van hoe je zit in de auto. Ik ken iemand van ruim 1,9m en die heeft de stoel verder naar voren staan en zit met gebogen knieën terwijl ik met meer gestrekte benen zit. Ook zit ik bij een automaat net iets verder naar achteren als bij een auto met koppeling. Ik heb op de zitpositie niets aan te merken behalve dat het stuurs iets verder naar beneden had moeten kunnen.
De ruimte achterin ervaar ik als prima en achter mij is voldoende plaats voor volwassen medepassagiers. Tijdens de proefritten vond ik het verschil met de Hatchback wel enorm. De ruimte daarvan was voor mij absoluut onacceptabel geweest.
3- Zicht rondom ervaar ik gewoon als goed. Dat de achterwisser klein is kan niet anders want de raam is nou eenmaal niet groter.
4- Mediascherm bevalt mij prima, heb nergens problemen mee. Het traag overschakelen bij DAB zenders heb ik ook met andere systemen gemerkt en schijnt inherent te zijn aan DAB.
Het wisselen tussen de verschillende functies (naviagatie, media, airco) gaat heel snel en simpel door middel van de shortcuts die er in zitten.
- Druk je midden in de onderbalk dan kom je meteen bij de airco instellingen (maar bij mij staat die altijd op auto en alleen de temperatuur wisselt af en toe)
- Druk je links boven naast de tijd op het radio/usb/etc. symbool dan kom je rechtstreeks bij de media terecht
- Druk je op het telefoontje aan de rechter bovenkant dan kom je meteen bij de telefoon terecht.
Super handig en snel. Terug naar de navi kan dan met het drukken op het huisje naast het scherm en vervolgens heb ik de navi widget op het startscherm staan, daar een keer drukken en je bent weer bij de grote kaart. Overigens heb ik op het startscherm bovenaan de 'grote' navigatie widget staan (Half scherm) en onderaan de kleine media en Coyote widget.
Dit geld uiteraard wel voor het grote (portret) media scherm, ik weet niet hoe dit op het kleine scherm is maar de shortcuts zouden er wel in moeten zitten volgens mij.
5- De 'sleutel' zit gewoon in mijn jaszak en blijft daar zitten. In de zomer zal ik een ander plekje moeten vinden...
8- Dat van de ruitensproeier blijft voor mij wel een ergernis maar heeft niets met de afstelling te maken. Het systeem spuit gewoon niet krachtig genoeg, misschien is er een mogelijkheid om de pomp op te voeren??? ;-)8. ruitensproeier voor: bij stilstand mooi op het raam echter tijdens het rijden een straaltje tot 10 cm boven de onderkant...