Remproblemen Audi RS3 Sportback 8V

Natuurlijk is dat het. Het systeem detecteert dat het regent en dat daarom de schijven wat droger moeten worden gehouden om direct grote remkracht te hebben. Die aansturing gaat verkeerd.

@Twente86: je kent inmiddels honderd mensen met hetzelfde probleem. Is er nou echt niemand waar een Audi dealer het probleem heeft opgelost?

Phaeton V8 zei:
@Twente86: je kent inmiddels honderd mensen met hetzelfde probleem. Is er nou echt niemand waar een Audi dealer het probleem heeft opgelost?
!

Dat vroeg ik me ook al af! Is het probleem bij die bezittters nog niet op een hoger nivo aangekaart?

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dus als je de ruitenwissers aan hebt, geeft dat remproblemen? Zou dat betekenen dat bij het inschakelen van de ruitenwissers de remblokken continu lichtjes tegen de schijf worden gedrukte zodat deze schoon/droog blijven? En zou dat systeem dus te overactief zijn?
Juist, en ze hebben dit eerder zo ook al eens aan Audi gecommuniceerd maar Audi zegt dat het een veiligheidssysteem is waar de auto niet zonder kan.
Phaeton V8 zei:
Natuurlijk is dat het. Het systeem detecteert dat het regent en dat daarom de schijven wat droger moeten worden gehouden om direct grote remkracht te hebben. Die aansturing gaat verkeerd.

Nee helaas, sterker nog, er komen voornamelijk verhalen voor bij van dealers die het bestaan van het probleem zelfs helemaal ontkennen

Twente86 zei:
Nee helaas, sterker nog, er komen voornamelijk verhalen voor bij van dealers die het bestaan van het probleem zelfs helemaal ontkennen

Helaas is ook dat iets wat ik hier een jaar of 10 geleden ook al aanhaalde en me nu dus heel bekend voorkomt. Je bent vaak de eerste met een probleem. Zelfs als er elders op de wereld al 100.000 auto's voor terug geroepen zijn.... Bewaar in elk geval alle administratie en correspondentie goed.

Als ik eerlijk mag zijn dan zou ik er op aan proberen te sturen dat de dealer of importeur terugneemt voor een bedrag waar jij redelijk schadevrij mee blijft. Afgaande op je verhalen hier krijg ik niet de indruk dat jij gaat eindigen met een goed remmende RS3...

The End

Afgelopen, klaar ... ik heb de RS3 verkocht en een andere auto weer gekocht. Heb nog wel vertrouwen in de auto, maar niet in de desbetreffende dealer.
Voor het oplettende oog, de auto staat alweer te koop bij een dealer. Maar dit is NIET de dealer waarmee ik alle problemen heb ervaren, dit is de dealer die zich wel uiterst professioneel heeft opgesteld en alles in het werk heeft gesteld om ons tevreden te stemmen.

Jammer dat het zo moet aflopen maar voor jou (en je portemonnee) het beste denk ik. En VAG heeft weer een klagende klant het bos in gestuurd, everybody happy :rolleyes:

Voor jou fijn dat het nu soort van redelijk opgelost is.
Wel sneu voor de stumpert die straks voor veel geld deze auto aanschaft en vervolgens ook met dit probleem zit!

Leon in z'n SEAT zei:
Jammer dat het zo moet aflopen maar voor jou (en je portemonnee) het beste denk ik. En VAG heeft weer een klagende klant het bos in gestuurd, everybody happy :rolleyes:

nog erger, hij koopt opnieuw een Audi. :LOL:

[size=x-small]aanname, aangezien hij deze dealer al eerder had bezocht met deze auto.[/size]

Het probleem met mijn RS3 remmen hangt waarschijnlijk heel nauw samen met mijn manier van rijden en ook het rijden in de regen. De auto zit nog steeds in de fabrieksgarantie dus de nieuwe eigenaar hoeft zich geen zorgen te maken over dat het niet opgelost zou worden. Ik ga er vanuit dat de dealer waar hij nu staat een stuk netter te werk gaat, gezien de wijze waarop ze met mij zijn om gegaan in de hulp naar de zoektocht naar de opvolger.

Ik ben uitstekend geholpen, en heb dus ook weer een Audi weer gekocht:

f8rsaak7ngz6.jpg

Deze remmen trekken in ieder geval niet krom ;-)

Mooie R8! Welke motor heb je?

Twente86 zei:
Ik ga er vanuit dat de dealer waar hij nu staat een stuk netter te werk gaat, gezien de wijze waarop ze met mij zijn om gegaan in de hulp naar de zoektocht naar de opvolger.

Dat hangt denk ik af van hun technische vaardigheden in de werkplaats. Als ze het niet kunnen oplossen, dan kunnen ze het niet oplossen en dan komt er geen oplossing.

Twente86 zei:
Het probleem met mijn RS3 remmen hangt waarschijnlijk heel nauw samen met mijn manier van rijden en ook het rijden in de regen.

Dus je zou kunnen zeggen dat dat ook geldt voor die andere 100 eigenaren die met dat probleem zitten/zaten?

Twente86 zei:
Ik ben uitstekend geholpen, en heb dus ook weer een Audi weer gekocht

Nou ja, uitstekend geholpen... Als het mijn RS3 was geweest dan had - al was het maar uit principe - nooit en te nimmer meer een VAG-product gekocht. Maar als het dan toch een Audi moet zijn, dan maar een R8 inderdaad :) Wat een gruwelijk dikke bak zeg. :LOL:

Ik ben toch wel benieuwd: je ruilt je Audi (met remproblemen waar veel andere mensen ook last van hebben) in bij een andere dealer dan waar je hem hebt gekocht. Vervolgens haalt deze dealer uit Duitsland een auto om deze aan jou te verkopen? Waarom zou de dealer dat doen? Het klinkt niet als een beste dealer voor de betreffende dealer... Ervan uitgaande dat jij ook niet bereid zou zijn geweest een flink verlies te pakken...

Ik ben toch wel benieuwd: je ruilt je Audi (met remproblemen waar veel andere mensen ook last van hebben) in bij een andere dealer dan waar je hem hebt gekocht. Vervolgens haalt deze dealer uit Duitsland een auto om deze aan jou te verkopen? Waarom zou de dealer dat doen? Het klinkt niet als een beste dealer voor de betreffende dealer... Ervan uitgaande dat jij ook niet bereid zou zijn geweest een flink verlies te pakken...

Ik snap het niet. Veronderstel je dat de dealer verlies lijdt op de transactie? Dat zal niet snel gebeuren lijkt me.

Phaeton V8 zei:

Ik snap het niet. Veronderstel je dat de dealer verlies lijdt op de transactie? Dat zal niet snel gebeuren lijkt me.
Het interesseert mij waarom een dealer een auto inkoopt met een bekend probleem waar zij hoogstwaarschijnlijk garantie-aanvragen op moeten gaan verlenen en tegelijkertijd een auto halen uit Duitsland (die ze dus niet vanaf nieuwverkoop kennen) en ook daar een risico op nemen.
Ik ben inderdaad benieuwd waarom een dealer een dergelijk risico, bij dit soort exclusieve auto's neemt, met bijbehorende onderdelenprijzen. Zeker wanneer zij niet de verkoper van de RS3 zelf zijn.

Phaeton V8 zei:

Het interesseert mij waarom een dealer een auto inkoopt met een bekend probleem waar zij hoogstwaarschijnlijk garantie-aanvragen op moeten gaan verlenen en tegelijkertijd een auto halen uit Duitsland (die ze dus niet vanaf nieuwverkoop kennen) en ook daar een risico op nemen.
Ik ben inderdaad benieuwd waarom een dealer een dergelijk risico, bij dit soort exclusieve auto's neemt, met bijbehorende onderdelenprijzen. Zeker wanneer zij niet de verkoper van de RS3 zelf zijn.

Omdat je als dealer waarschijnlijk heel weinig te vertellen hebt. Wordt allemaal van hogerhand opgelegd. En als je te veel babbels hebt of te moeilijk doet, zoeken ze wel iemand die minder babbels heeft.

Thanks allen!
speedtouch zei:
Twente86 zei:
Het probleem met mijn RS3 remmen hangt waarschijnlijk heel nauw samen met mijn manier van rijden en ook het rijden in de regen.

Dus je zou kunnen zeggen dat dat ook geldt voor die andere 100 eigenaren die met dat probleem zitten/zaten?
Bij de meeste mensen was het opgelost met de update schijven, bij mij niet.
Leon in z'n SEAT zei:
Twente86 zei:

Nou ja, uitstekend geholpen... Als het mijn RS3 was geweest dan had - al was het maar uit principe - nooit en te nimmer meer een VAG-product gekocht. Maar als het dan toch een Audi moet zijn, dan maar een R8 inderdaad :) Wat een gruwelijk dikke bak zeg. :LOL:
VAG is in mijn ogen niet het probleem, maar PON / bureaucratie ;-)

Daarom is deze ook in Duitsland gekocht, met Duitse garantie, en gebeurd het onderhoud ook in Duitsland.
Ik was al op zoek naar een R8, en kwam zo bij deze dealer terecht. Deze hadden er 1, maar in een verkeerde kleur. Zodoende boden ze mij aan er 1 uit Duitsland te halen.
Later bleek, als zij dit doen, kunnen ze de garantie niet overnemen/aanbieden. Hun voorstel wat ik terug kreeg bleef open staan, ook al kocht ik daar geen R8. Dus zij hebben de RS3 van mij gekocht, en ik heb zelf de auto in Duitsland gekocht en regel zelf het kenteken. De garantie valt nu onder Audi Duitsland, onder de grensganger regeling. Omdat ik zo dichtbij de grens woon.
speedtouch zei:
Succes met de R8, handgeschakeld of automatisch?
Er bestaat geen handgeschakelde R8 4S.

@Twente
Dat is wel een prettige oplossing. Toch handig jouw uitleg, want ik had niet verwacht dat de dealer dermate flexibel zou zijn. Grappig weetje trouwens, ik zag dat de carspotter van jouw R8 (heerlijke kleur trouwens!) mijn auto een dag erna had gespot. Ze hadden het al vol passie over jouw R8. :)

Eind goed al goed, prima switch lijkt me zo en wat een ontzettend gaaf kleurtje op de R8!

Is het de V8 of de V10 variant?
Ik dacht dat je de RS3 als dagelijkse auto gebruikte, daar lijkt de R8 mij een beetje te hardcore voor?

Oh enne, meer foto's graag :T

Van de nieuwe R8 is geen V8 meer, alleen de V10, de V10 plus en de V10 RWS.
Die laatste is achterwiel aangedreven en de andere 2 4 wiel aangedreven.

Heb jij een V10 of V10 plus? Lijkt een plus omdat ik denk een achterspoiler te zien.

Grappig, zit het topic eens terug te lezen. Eenvrijeusernaam postte op 23-09-2016 11:40:

s velthuis zei:
Nico GTR zei:
Goede stap, daar schrikken ze wel van.

Welnee, interesseert ze geen zak. De geschiedenis herhaalt zich gewoon voor de tigste keer. Maar het maakt niet uit, het wordt toch wel verkocht, zelfs aan gedupeerden.
Dat blijkt inderdaad uit de berichten op Autoblog. Iemand die bij de vorige generatie al problemen had, besteld er wederom 1, zelfs als de keramische remschijven, ondanks optie, niet leverbaar blijken. Die vent heeft ook nog een R8.

Dat was wel voorzienend... :)

Twente86 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Twente86 zei:

Daarom is deze ook in Duitsland gekocht, met Duitse garantie, en gebeurd het onderhoud ook in Duitsland.
Normaal zou ik zeggen: als je een Audi koopt dan krijg je de PON-ellende er gratis bij. Maar dat heb je mooi omzeild zo :) Moet zeggen dat ik daar zelf nog niet eens aan gedacht had, ondanks dat ik vanuit huis eerder in Duitsland ben dan bij een Nederlandse VAG-dealer :p

@Twente
Dat is wel een prettige oplossing. Toch handig jouw uitleg, want ik had niet verwacht dat de dealer dermate flexibel zou zijn. Grappig weetje trouwens, ik zag dat de carspotter van jouw R8 (heerlijke kleur trouwens!) mijn auto een dag erna had gespot. Ze hadden het al vol passie over jouw R8. :)

Haha Thijmen en Mike, die 2 zijn echt de die-hard spotters in Hengelo en omstreken. En ook nog eens heel respectvol en beleefd. Respect, weer of geen weer, zij pakken de fiets en fietsen heel Hengelo door op zoek naar mooie auto's. Ik kom ze echt zo vaak tegen haha. Daarom gunde ik hun ook wel even een ritje ;)

Welke auto heb je zelf, en woon je (ook) in Hengelo?

B-Real zei:
Eind goed al goed, prima switch lijkt me zo en wat een ontzettend gaaf kleurtje op de R8!

Is het de V8 of de V10 variant?
Ik dacht dat je de RS3 als dagelijkse auto gebruikte, daar lijkt de R8 mij een beetje te hardcore voor?

Oh enne, meer foto's graag :T

Ik irriteer me ontzettend aan de Duitse kentekenplaten + houders haha, dus ik zal tzt met Nederlands kenteken en wat andere kleine cosmetische wijzigingen wat meer foto's maken zelf.

Leon in z'n SEAT zei:
Twente86 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Twente86 zei:

Normaal zou ik zeggen: als je een Audi koopt dan krijg je de PON-ellende er gratis bij. Maar dat heb je mooi omzeild zo :) Moet zeggen dat ik daar zelf nog niet eens aan gedacht had, ondanks dat ik vanuit huis eerder in Duitsland ben dan bij een Nederlandse VAG-dealer :p

Dat heb ik dus ook, Duitsland is letterlijk aan het einde van de straat haha.

We gingen toch voor een Mini-meet Thomas? :) Krijgen er zo al leuk wat bij elkaar :T

Edit: Oh, en prachtig die R8. Overigen een 4C, specifiek die van Thomas, trok mee bekijks dan een stoet R8'en kwamen we achter in het Sauerland zomer 2015 :)

Een Alfa Romeo 4C. En ik kom uit Enschede, maar rij vaak door Hengelo heen. Wellicht komen we elkaar nog eens tegen (op bijvoorbeeld een Cars and Coffee of andere plek)
Enschede rij ik ook heel vaak, meestal wel in de weekenden ;-)
Cars & Coffee altijd aanwezig! Eerder ook met de RS3 en vroeger zelfs toen het nog bij Vliegveld Twente werd gehouden nog met de R32 ;-)

@adinsx
Ach, anders wordt het een maxi meet. :p

@Twente86
Ik kom er sinds de versie bij de betoncentrale (?) in Hengelo. Niet elke versie aanwezig, maar ik probeer aanwezig te zijn wanneer het kan. Ben benieuwd wanneer de eerste versie weer is.

@adinsx

@Twente86
Ik kom er sinds de versie bij de betoncentrale (?) in Hengelo. Niet elke versie aanwezig, maar ik probeer aanwezig te zijn wanneer het kan. Ben benieuwd wanneer de eerste versie weer is.
Ik weet welke je bedoeld! Kun je je 2 Golfjes V herinneren die letterlijk op de grond lagen? Helemaal rechts op het terrein, die blauwe was dus van mij en die zwarte van mijn maatje haha.
Ik mag nu wachten op antwoord van de belastingdienst, RDW keuring gehad en BPM / BTW op de post gedaan. Ben benieuwd, zal wel even duren vrees ik.

Twente86 zei:
@adinsx

@Twente86
Ik weet welke je bedoeld! Kun je je 2 Golfjes V herinneren die letterlijk op de grond lagen? Helemaal rechts op het terrein, die blauwe was dus van mij en die zwarte van mijn maatje haha.
Ik mag nu wachten op antwoord van de belastingdienst, RDW keuring gehad en BPM / BTW op de post gedaan. Ben benieuwd, zal wel even duren vrees ik.

Ja, dat kan ik mij zeker nog herinneren! Ik stond er destijds met een Abarth 500. Stonden er een drietal op rij. De middelste was van mij.
Vorig jaar nog een wagen geïmporteerd en tegenwoordig duurt het allemaal iets langer doordat de spoedbetalingen zijn afgeschaft. Duurde bij mij 2,5 week totdat ik de papieren had na mijn bezoek.

Ach ik heb geen haast haha, heb met opzet zelf ook nog even 2 dagen gewacht zodat hij weer een 'maand' ouder was ;-) Maar heb nog tot 2 maart de Duitse platen met een kopie van de originele papieren ;-) Dus ook daar rij ik gewoon mee...

Twente86 zei:
Ach ik heb geen haast haha, heb met opzet zelf ook nog even 2 dagen gewacht zodat hij weer een 'maand' ouder was ;-) Maar heb nog tot 2 maart de Duitse platen met een kopie van de originele papieren ;-) Dus ook daar rij ik gewoon mee...

Zorg wel even dat je, indien je dit nog niet hebt gedaan, een vrijstelling voor kortstondig gebruik met betrekking tot de MRB & BPM in je auto hebt liggen(!) Dit hoeft enkel een kopie te zijn van je (online) aanvraag.
Doe je dit niet, word je aangehouden, tref je de verkeerde agent, kan het een hele dure vervelende grap worden.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_voor_bpm_en_mrb_bij_kortstondig_gebruik

Die heb ik op mn telefoon staan, zal ook wel voldoende zijn. Die heb ik ter plekke toen ik de auto kocht direct online aangevraagd.

Ongelooflijk hoever merk trouwheid kan gaan,
na zoveel ellende met een auto, weer een nieuwe auto kopen van hetzelfde merk.

Gaat VAG bij mij niet lukken, na de huidige VW, nooit meer een VAG product.

R xxxx zei:
Ongelooflijk hoever merk trouwheid kan gaan,
na zoveel ellende met een auto, weer een nieuwe auto kopen van hetzelfde merk.

Gaat VAG bij mij niet lukken, na de huidige VW, nooit meer een VAG product.

Verbaast je dat nog dan?

Monsieur Le Loure zei:
@ R xxxx

Twente86 zei:

Deze quote illustreert dat tot in de perfectie.

Dat heet "producteigenschappen" bij VAG ......dat de berijder het probleem bij andere merken nog nooit ervaren heeft, doet niet terzake.....:confused:

Monsieur Le Loure zei:
@ R xxxx

Twente86 zei:

Deze quote illustreert dat tot in de perfectie.
Ja maar jouw VAG haat is dan weer perfect geïllustreerd met je dwangmatige drang tot overal maar te reageren waar je tegen VAG aan kan schoppen. https://www.ggznederland.nl/

Goede analyse, je krijgt een sticker .

Met een kleine opmerking erbij, mensen kun je haten aan een merk kun je hoogstens een hekel hebben.

Terug
Bovenaan