Remproblemen Audi RS3 Sportback 8V

Hoe zuur ook, ik kan niet echt zeggen dat ik nog verbaasd ben. Je zult over een tijdje wel een 'niet te missen' inruilvoorstel krijgen...
 
Het zou Audi sieren om die RS3 terug te nemen tegen de nieuwwaarde.
Ze hebben een inferieur product verkocht, kan gebeuren maar ga dan zelf op de blaren zitten ipv van de klant.
 
Kan je niet voorstellen bij de dealer om er een after market big brake kit op te laten zetten?

Kost voor de dealer niet meer dan het hele spul opnieuw vervangen voor origineel en er is genoeg te vinden.
 
Dat je dit al 2 jaar vol hebt weten te houden is bewonderenswaardig, maar wat vreemd dat hier geen oplossing voor is vanuit vag zelf, er zijn namelijk best een heel aantal rs3’s verkocht
 
Monsieur Le Loure zei:
Het zou Audi sieren om die RS3 terug te nemen tegen de nieuwwaarde.
Ze hebben een inferieur product verkocht, kan gebeuren maar ga dan zelf op de blaren zitten ipv van de klant.

De geschiedenis heeft voldoende uitgewezen dat dat nooit gaat gebeuren...
 
Carkiller zei:
Kan je niet voorstellen bij de dealer om er een after market big brake kit op te laten zetten?

Kost voor de dealer niet meer dan het hele spul opnieuw vervangen voor origineel en er is genoeg te vinden.

Kan niet. Daar kan VAG de kwaliteit niet van garanderen namelijk. Dan komt de garantie in de knel... o_O

Bovendien ligt het probleem volgens mij helemaal niet in de remmen, maar in de aansturing ervan door de auto. Als remmen zonder ze te gebruiken oververhitten is er iets anders aan de hand.
 
Damianw26 zei:
maar wat vreemd dat hier geen oplossing voor is vanuit vag zelf, er zijn namelijk best een heel aantal rs3’s verkocht

Wonderlijk inderdaad. Daar staan ze bij VAG helemaal niet om bekend; dat ze een probleem op grote schaal hebben en er dan niets mee doen...
 
Combinatie van de quattro aandrijflijn met overdwars voor de vooras liggende motor en het ondersturend karakter willen elimineren. Daardoor overmatig gebruikt gemaakt van de remmen als ' elektronisch differentieel' waardoor binnenste wiel veelvuldig geremd word. Dan nog de regensensor die ervoor bedoelt is om de remschijf schoon en droog te houden.

Al die factoren dragen eraan bij.

Structurele oplossing.... geen idee ben geen ingenieur/technicus maar misschien:
Mogelijkheid voor mechanische diffs om veelvuldig remmen aan te spreken te elimineren.
Betere remmerij
Betere koeling voor de remmen
 
Damianw26 zei:
Dat je dit al 2 jaar vol hebt weten te houden is bewonderenswaardig, maar wat vreemd dat hier geen oplossing voor is vanuit vag zelf, er zijn namelijk best een heel aantal rs3’s verkocht

Ja, en TS schreef ook nog: Ik heb de mail gegevens van ruim 100+ andere eigenaren (binnen Europa) met hetzelfde probleem...
 
Zou toch eens naar een merk op zoek gaan dat standaard wat snellere auto's bouwt met een fatsoenlijke wegligging.
 
Twente86 zei:
Update :(
(..)

Dat een dealer het label 'Audi Sport' dealer heeft gekregen van Audi Nederland, zegt blijkbaar dus niets over kunde en het vermogen om logisch na te denken.

Tja, wie weet of er bij dat selectieproces/audit niet een keukenblok ergens toegeschoven is... ;)

Twente86 zei:
Heb ik vertrouwen in deze oplossing? Nee, maar we gaan het meemaken. De chef werkplaats is overtuigd dat dat de oorzaak was. Wie ben ik dan als klant met 50dkm ervaring met de auto om precies te zeggen waar het probleem zit.

.. een lastige klant. ;)

Nee, zonder gekheid: ik denk dat het bedrijf niet veel anders kan door de oorzaak (wederom) op de remdelen te schuiven. Doen ze immers als bijna 2 jaar.. Vermoedelijk de laatste keer.. totdat de (standaard) garantieperiode eind maart verloopt. Dan wordt het gewoon voor 100% betalen.. oplossing of niet.. verwacht ik..

Heb je een verlengde garantie afgesloten?


Twente86 zei:
Update angry smily

De auto is terug gebracht gisteren. Gisteravond de auto getest op de snelweg, 165 op de cruise in de motregen. Na 9,5km kwam ik bij mijn afrit, cruise control eraf, en remmen ... en daar was het probleem weer, de hele auto trilde.

Balen man.
Is de auto deze keer ingeremd door de dealer?

Ik neem aan dat jij zelf eerst een blik tussen de wielspaken gedaan hebt om e.e.a te controleren op vervanging?
Dan is nu de eerste verdenking de remschijven voor.. die zijn immers niet vervangen.
Daarna zou je een paar duizend kilometer trillingvrij moeten kunnen rijden.. afgaande op de voorgaande keren, als ik zo je overzicht nalees.
 
Durashift zei:
Nee, zonder gekheid: ik denk dat het bedrijf niet veel anders kan door de oorzaak (wederom) op de remdelen te schuiven. Doen ze immers als bijna 2 jaar.. Vermoedelijk de laatste keer.. totdat de (standaard) garantieperiode eind maart verloopt. Dan wordt het gewoon voor 100% betalen.. oplossing of niet.. verwacht ik..

Ik ook. Precies zo ging het bij ons met een defecte turbo. Alleen denk ik niet dat je 100% moet betalen. Je krijgt een 'coulance'regeling...
 
Precies, dweilen met de kraan open dit 'garantiewerk'. Een oplossing komt er niet. Als de garantieperiode afgelopen is, kun je gaan betalen. Beter ga je naar een expert die het definitief voor je oplost i.p.v dit geklungel bij de dealer.
 
Ik zou, in dit geval, na de reparatie/vervanging, een uitgebreide proefrit gemaakt hebben met de chef werkplaats erbij, want dit wordt blijkbaar een gebed zonder einde.
 
Ik heb dit topic niet van voor tot achter gevolgd, maar het lijkt me dat je na 1,5 jaar ellende toch wel een keer klaar bent met de auto?
Is de optie om de auto in te ruilen/te verkopen aan de dealer niet al eens aan bod geweest?
 
Daar zat ik ook aan te denken. Ik snap dat je het als liefhebber liever oplost (een auto die normaal remt, hoe moeilijk kan het zijn...?) maar ik krijg niet de indruk dat dit ergens toe gaat leiden zo. Ik zou dit toch eens aan je rechtsbijstand voorleggen, kijken wat zij er van vinden. Als Audi het niet op kan lossen, dan laat ze die auto maar terugnemen. Je hebt dik betaald voor die auto (neem ik aan), dan mag je toch een fatsoenlijk werkend product verwachten. Zeker bij zoiets simpels als de reminstallatie...
 
Hoeveel denken jullie dat hij er nog voor terug krijgt. RS3 was nieuw? 80k met opties? Mag dan geluk spreken dat je nog boven de 50k zou krijgen.
30k afschrijven op een ondeugelijk product waar iemand niet van heeft kunnen genieten.

En mensen zich nog afvragen waarom men zich tegen VAG negatief uitlaat.
 
KadettRT zei:
Hoeveel denken jullie dat hij er nog voor terug krijgt. RS3 was nieuw? 80k met opties? Mag dan geluk spreken dat je nog boven de 50k zou krijgen.
30k afschrijven op een ondeugelijk product waar iemand niet van heeft kunnen genieten.

Auto is 2 jaar oud, daar krijg je niet meer dan 30k voor terug. Toen ik mijn Audi S3 (nieuw 58k) na een half jaar wilde inruilen, kreeg ik een inruilvoorstel van 32k. Bij de officiële Audi dealer.
 
Schattingen van bedragen was ik helemaal niet op uit met mijn vorige post. Dat nieuwe auto's van deze waarde (en in dit segment) afschrijvingskanonnen zijn moge duidelijk zijn, daar moet wel uit te komen zijn met de dealer als hij de auto behandeld alsof deze wel deugt.
En laten we wel wezen, de dealer ziet er telkens nog heil in want een volgende reparatie zou telkens alles op moeten lossen. Prima toch? Doen ze dat lekker zelf, houden daarna de 100% remmende auto en TS rijdt in een probleemvrije auto.

Dat er dan voor TS geld bij moet is ook logisch, hij rijdt immers toch al bijna twee jaar in de auto en heeft daar ook de voordelen van gehad.
 
De marktwaarde lijkt me ook weinig interessant in deze. Hoe kun je nou afschrijven op een inferieur product? Audi koopt 'm zelf maar terug, het is toch niet TS zijn probleem dat men geen fatsoenlijke auto kan leveren? Wat dat betreft zou 'terugkopen' helemaal niet aan de orde moeten zijn. Lijkt me meer een gevalletje 'maak de koop ongedaan'. Desnoods leg je er 5000,- op toe vanwege de ouderdom en slijtage van alle bewegende onderdelen (m.u.v. de remmen, die zijn immers als nieuw). Uiteraard zal Audi vinden dat de afschrijving hoger ligt, maar op die manier hebben we de onkosten en ongemakken van TS ook gecompenseerd. Idioot idee? Wellicht. Maar bij Audi zien ze hun klant blijkbaar niet voor vol aan, anders was het allang opgelost. Dan mag je je zelf ook best onredelijk opstellen.
 
De dealer heeft met PON gesproken over het uitzetten van deze 'droomremfunctionaliteit'. Dit is niet toegestaan omdat het een veiligdheidsysteem betreft.
B-Real zei:
Ik heb dit topic niet van voor tot achter gevolgd, maar het lijkt me dat je na 1,5 jaar ellende toch wel een keer klaar bent met de auto?
Is de optie om de auto in te ruilen/te verkopen aan de dealer niet al eens aan bod geweest?

Ik ga er vrijdag naar toe, en dan gaan we alle opties doorspreken.

Leon in z'n SEAT zei:
Daar zat ik ook aan te denken. Ik snap dat je het als liefhebber liever oplost (een auto die normaal remt, hoe moeilijk kan het zijn...?) maar ik krijg niet de indruk dat dit ergens toe gaat leiden zo. Ik zou dit toch eens aan je rechtsbijstand voorleggen, kijken wat zij er van vinden. Als Audi het niet op kan lossen, dan laat ze die auto maar terugnemen. Je hebt dik betaald voor die auto (neem ik aan), dan mag je toch een fatsoenlijk werkend product verwachten. Zeker bij zoiets simpels als de reminstallatie...
Ik heb een advocaat klaar staan aan de zijlijn, rechtsbijstand vind ik niet gespecialiseerd genoeg hiervoor. Daarnaast is dat een verzekering die denkt aan winst maken, dus als het voor hun voordeliger is om mij te compenseren zullen ze dat doen. Niets meer met recht te maken dat soort verzekeringen maar met kosten.

Ik had ooit eens een brommertje, die werd gestolen, vervolgens werd die weer gestolen van de dief door een andere dief. Die is uiteindelijk gepakt en veroordeeld. Moest € 500,- betalen aan mij. Betaalde niet, rechtsbijstand erop ... wij betalen het wel, is goedkoper dan die 500 eur verhalen op 'dief'.

KadettRT zei:
Hoeveel denken jullie dat hij er nog voor terug krijgt. RS3 was nieuw? 80k met opties? Mag dan geluk spreken dat je nog boven de 50k zou krijgen.
30k afschrijven op een ondeugelijk product waar iemand niet van heeft kunnen genieten.

En mensen zich nog afvragen waarom men zich tegen VAG negatief uitlaat.

Maak er niet zon geheim van, € 81.000 voor betaald incl inbouw van alarmsysteem. Kreeg 30 december de mogelijkheid deze in te ruilen op een RS6 C7 in het mat grijs met stalen remmen van hetzelfde bouwjaar. Inruilwaarde: € 60.000,-. Moest ik wel nog voor het einde van het jaar beslissen.
Maar die RS6 had, je raad het al, trillende remmen ....
 
Tegenwoordig mag je bij rechtsbijstand je eigen advocaat kiezen (wettelijke regel), mits redelijk tarief.
 
Twente86 zei:
Maak er niet zon geheim van, € 81.000 voor betaald incl inbouw van alarmsysteem. Kreeg 30 december de mogelijkheid deze in te ruilen op een RS6 C7 in het mat grijs met stalen remmen van hetzelfde bouwjaar. Inruilwaarde: € 60.000,-. Moest ik wel nog voor het einde van het jaar beslissen.
Maar die RS6 had, je raad het al, trillende remmen ....

Ongelooflijk...
 
Twente86 zei:
De dealer heeft met PON gesproken over het uitzetten van deze 'droomremfunctionaliteit'. Dit is niet toegestaan omdat het een veiligdheidsysteem betreft.

En voor welke veiligheid zorgde die droogremfunctie precies? Het moet iets zijn wat qua veiligheid dus opweegt tegen oververhitte, kromme remmen...
 
Monsieur Le Loure zei:
Twente86 zei:
Maak er niet zon geheim van, € 81.000 voor betaald incl inbouw van alarmsysteem. Kreeg 30 december de mogelijkheid deze in te ruilen op een RS6 C7 in het mat grijs met stalen remmen van hetzelfde bouwjaar. Inruilwaarde: € 60.000,-. Moest ik wel nog voor het einde van het jaar beslissen.
Maar die RS6 had, je raad het al, trillende remmen ....

Ongelooflijk...

Nee hoor. Dat had ik al uitgetekend... En uiteindelijk ga je er op in, want de concurrentie geeft er nog minder voor terug.
 
Monsieur Le Loure zei:
Dat ze een A6 met trillende remmen aanbieden vind ik ongelooflijk, dan heb je als dealer echt een bord voor de kop.

Nee, dat komt omdat je bij VAG altijd de eerste bent met een probleem. Da's premium. Eerst was je de eerste met een trillende RS3 en die mag je inruilen zodat je de eerste bent met een trillende RS6. Da's nog meer premium. Win win, allemaal blij.
 
Zo werkt het blijkbaar bij Audigekkies, ik kan mij er niets bij voorstellen.

Zat van het weekend voor de grap eens rond te neuzen op het Audiforum, dan lees je dat iemand ontzettend veel problemen heeft gehad met zijn Audi, en vervolgens doodleuk weer een nieuwe Audi aanschaft.

Nu heb ik diverse auto's gehad en zeker niet de jongste, maar last van motorperikelen of versnellingsbakschade heb ik nog nooit meegemaakt.
Of toch wel bedenk ik mij net, en dat was een lekke koppakking bij een MB Vito met een schamele 140.000km op de klok.
 
In brand steken, bij de meeste verzekeringen heb je 3 jaar nieuwwaarde regeling.;)
Maar even zonder gekheid, het is toch van de zotte dat je al bijna 2 jaar problemen hebt die bekent zijn bij audi en nog steeds niet zijn opgelost.

Maar idd een big brake kit zou een goede optie zijn, dat het uitwisselen van schijven en blokken achter geen verbetering zou brengen had ik eigenlijk wel een beetje verwacht.
Ik ben geen autotechnicus maar bij stevig remmen komt ongeveer 70% van kracht op de vooremmen.
 
En als je nu zelf een deugdelijke remmen set rondom laat monteren, en vervolgens eist dat de dealer/pon dat betaalt? Op zoiets zal het toch uit moeten draaien lijkt me
 
Monsieur Le Loure zei:
Dat ze een A6 met trillende remmen aanbieden vind ik ongelooflijk, dan heb je als dealer echt een bord voor de kop.
Dit was niet bij de dealer waar de RS3 weg komt, dit was bij een gewone garage.
 
peugeot gek zei:
Maar idd een big brake kit zou een goede optie zijn,

Die oververhitten toch ook? Dat lost het probleem toch niet op dat deze remmen blijkbaar nodeloos vaak door de auto aangegrepen worden. De software die de remmen voortdurend aanspreekt (droogwissen, elektrisch sper, om welke reden dan ook) lijkt het fundamentele probleem te zijn. Verbeteren van koelen of grotere remmen is in dat geval een lapoplossing. En Pon gaat nooit iets betalen dat niet OEM is.
 
s velthuis zei:
Damianw26 zei:
ist dat de dealer/pon dat betaalt?

Eisen bij Pon? Jij hebt daar nog geen ervaring mee begrijp ik?

Het gaat hier niet om mij, maar nu je er toch naar vraagt, zowel ik en ouders (jaren vag rijders) hebben geen enkele negatieve ervaring nog met pon, dealer is altijd coulant en redelijk geweest. Al begrijp ik uit andere verhalen dat het geen vanzelfsprekendheid is. Dat jij anti vag bent is nu wel duidelijk en je goed recht, maar daar schiet ts niets mee op.
 
Damianw26 zei:
s velthuis zei:
Damianw26 zei:
ist dat de dealer/pon dat betaalt?

Eisen bij Pon? Jij hebt daar nog geen ervaring mee begrijp ik?

Het gaat hier niet om mij, maar nu je er toch naar vraagt, zowel ik en ouders (jaren vag rijders) hebben geen enkele negatieve ervaring nog met pon, dealer is altijd coulant en redelijk geweest. Al begrijp ik uit andere verhalen dat het geen vanzelfsprekendheid is. Dat jij anti vag bent is nu wel duidelijk en je goed recht, maar daar schiet ts niets mee op.

Ik ben absoluut niet voor of tegen een merk, ik ben tegen de manier waarop de merken van VAG en de bijbehorende importeur de afgelopen 10, 15 jaar met z'n klanten is omgegaan, helemaal als die klant niet alleen maar komt om te kopen (of liever: leasen), maar vooral als hij komt omdat hij een garantieprobleem heeft. En dat is dus exact waar TS nu kennis mee aan het maken is. Want hoe zuur en sneu ook, het is een tamelijk gebruikelijke manier van doen, diverse keren van heel dichtbij mogen meemaken. En een suggestie als "laat iets deugdelijks monteren en eis dat Pon betaalt" is wel heel erg naïef gedacht. Maar mooi als je dat vertrouwen nog hebt. Dat meen ik.

Vwb mijn eigen auto's: die zijn van hetzelfde concern, maar wel uit een tijd dat deze merken nog (net) wel sympathiek en betrouwbaar waren. De afgelopen 10 jaar hebben ze geen cent meer aan me verdiend en de volgende gaan vermoedelijk uit ander landen komen. Bovendien heb ik de mazzel dat is niet tot nauwelijks afhankelijk ben van garantie of servicebepalingen.
 
We kunnen wel op VAG af gaan geven, maar als het werkt is het gewoon een mooi product. Welke hot hatches zijn er nog met een dikke sound en 4x4? A45 AMG? Focus RS? Dan houd het ook wel op toch, en dan zijn het beide nog 4 cilinders. Waarvan de Focus ook niet de betrouwbaarste bleek te zijn.
 
Twente86 zei:
We kunnen wel op VAG af gaan geven, maar als het werkt is het gewoon een mooi product.

Inderdaad. Zo lang het werkt is het prima. Zodra het niet meer werkt, beland je in een diep stuk drijfzand waarin je eindeloos aan het lijntje gehouden kunt worden. En die altijd eindigt met een 'coulance'regeling, een 'riant' inruilvoorstel of simpelweg een opmerking dat de garantie verlopen is. En helaas is de techniek niet meer zo overengineered als dat het ooit was, waardoor de kans groter wordt dat je in zo'n moeras komt. Been there. Jij zit er nu blijkbaar in.
 
Damianw26 zei:
En als je nu zelf een deugdelijke remmen set rondom laat monteren, en vervolgens eist dat de dealer/pon dat betaalt? Op zoiets zal het toch uit moeten draaien lijkt me

Zelf aanpassing aan auto doen = verlies van garantie.

Hoe verleidelijk ook, dat is geen oplossing. Je zult de dealer gelegenheid moeten geven om het euvel op te lossen.

Dat het al zo lang aanloopt heeft waarschijnlijk ook met de liefhebberij van TS voor de auto te maken.
Ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is als je de auto om deze reden weg zou moeten doen ...
 
Ik vind het VAG/PON bashen ook niet echt een goed onderwerp voor dit topic, daar heeft iedereen wel een mening over.

Hoewel het zeer vervelend is voor TS vind ik het wel een interessant topic en vind ik het tof dat hij het hele proces hier deelt, erg benieuwd hoe het nu verder gaat.
 
Monsieur Le Loure zei:
Zo werkt het blijkbaar bij Audigekkies, ik kan mij er niets bij voorstellen.

Zat van het weekend voor de grap eens rond te neuzen op het Audiforum, dan lees je dat iemand ontzettend veel problemen heeft gehad met zijn Audi, en vervolgens doodleuk weer een nieuwe Audi aanschaft.....

Waarom ook niet?
Ik heb ook eens een maandagochtend A6 gehad (1998, nieuw gekocht). Doorlopend problemen en binnen een jaar via een prima regeling door de dealer in samenwerking met Pon ingeruild voor precies dezelfde. Toen wisselde ik eigenlijk tussen BMW en Audi; hoefde dus niet persé Audi te zijn.
Vanaf toen 9x een Audi gekocht, nieuw en jonggebruikt, allemaal probleemloos (afgezien van wat kleine dingen bij een cabrio).
 
B-Real zei:
Ik vind het VAG/PON bashen ook niet echt een goed onderwerp voor dit topic, daar heeft iedereen wel een mening over.

Nou, het is niet zo zeer bashen, als meer een 'feest' van herkenning. Vanuit dat gegeven zeg ik alleen dat je van de importeur vermoedelijk niets hoeft te verwachten (waar de niet vreemde en toch bizarre tijdsduur waarover dit sleept ook op wijst, evenals het aantal mailadressen dat TS al heeft) en dat het mogelijke verloop van dit proces om wel uit te tekenen is. Ik was alleen de term 'producteigenschap' nog vergeten bedacht ik me later. Er loopt hier ook een topic over een trillende golf, daar gebeurt hetzelfde. Juridische stappen heb ik verder geen ervaring mee, ook niet over de effectiviteit. Vind het zeker interessant dat TS het verloop blijft posten en het is te hopen dat het spoedig naar tevredenheid wordt opgelost.
 
B-Real zei:
Hoewel het zeer vervelend is voor TS vind ik het wel een interessant topic en vind ik het tof dat hij het hele proces hier deelt, erg benieuwd hoe het nu verder gaat.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, vrijdag a.s. een afspraak staan en ga ik proefrijden met de chef werkplaats en om tafel met de directeur om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.
 
Twente86 zei:
vrijdag a.s. een afspraak staan en ga ik proefrijden met de chef werkplaats en om tafel met de directeur om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.

Kijk, goed nieuws eigenlijk! Ben heel benieuwd en succes met de afloop verder.
 
Afgelopen vrijdag testrit gemaakt met chef werkplaats van verkopende dealer. NB: De auto stond een week ervoor dus nog bij de dealer, en in hun ogen was het probleem opgelost.

Hij wist niet wat hij meemaakte, dit had hij nog nooit gevoeld en helemaal omdat het kwam doordat ik mijn ruitenwissers aan had.

Daarna nog met de vestigingsdirecteur om tafel gezeten, ze gaan er achter aan bij Audi / PON en voor 1 maart is er een oplossing, en anders dachten ze toch aan hetzelfde als ik, dat ze de auto maar terug moeten nemen omdat ik er al zo lang mee zit. Hij zei het niet letterlijk met deze woorden, maar dit was wel de indruk die hij bij mij wekte.

Mijn conclusie hier uit; het probleem zit voornamelijk in communicatie. Want in 2016 heb ik het probleem mbt de ruitenwissers al exact omschreven, met een hele how-to reproduceren, videos etc ... en nog komt dit als een verrassing voor ze. Hoe nu daadwerkelijk verder? Geen idee.... ik wacht het maar af. Heb van een andere derde dealer ook een inkoopvoorstel gekregen, wat ik heel netjes vind van die dealer. Die zijn op de hoogte en weten ook wat ik weer zou willen kopen. Iets dat zij mij helaas niet naar wens kunnen leveren, maar om mij hierin te steunen zijn ze dus wel bereid de RS3 in te kopen.
 
Hoop dat het tot een goed einde komt en dit hoofdstuk afgesloten kan worden.

Zolang lopen emmeren met een auto doet niemand goed.

Ben wel benieuwd wat er met de RS3 gaat gebeuren als hij ingeruild wordt, een auto met remproblemen wat onoplosbaar lijkt te zijn daar zit niemand op te wachten. Of zal het riedeltje weer van voor af aan gaan beginnen bij de volgende eigenaar, hoop het niet....
 
Het is wel een hele specifieke situatie die zorgt voor het probleem:
- Cruise op 150kmh of meer
- Ruitenwissers aan
- Niet te harde regen
- Vrije baan waarbij je zelf niet hoeft te remmen

Voor hoeveel Nederlanders is het uberhaupt mogelijk om 150kmh te rijden voor 10km achter elkaar?
 
Meeuw zei:
Monsieur Le Loure zei:
Zo werkt het blijkbaar bij Audigekkies, ik kan mij er niets bij voorstellen.

Zat van het weekend voor de grap eens rond te neuzen op het Audiforum, dan lees je dat iemand ontzettend veel problemen heeft gehad met zijn Audi, en vervolgens doodleuk weer een nieuwe Audi aanschaft.....

Waarom ook niet?
Ik heb ook eens een maandagochtend A6 gehad (1998, nieuw gekocht). Doorlopend problemen en binnen een jaar via een prima regeling door de dealer in samenwerking met Pon ingeruild voor precies dezelfde. Toen wisselde ik eigenlijk tussen BMW en Audi; hoefde dus niet persé Audi te zijn.
Vanaf toen 9x een Audi gekocht, nieuw en jonggebruikt, allemaal probleemloos (afgezien van wat kleine dingen bij een cabrio).

Zeg dat nu niet, Monsiour wil alleen graag de negatieve berichten benadrukken en herhalen.
En dan vooral wat hij er zelf bij verzint, dat het overgrote deel van VAG probleemloos en tevreden rond rijdt is voor hem niet interessant.
 
Twente86 zei:
Het is wel een hele specifieke situatie die zorgt voor het probleem:
- Cruise op 150kmh of meer
- Ruitenwissers aan
- Niet te harde regen
- Vrije baan waarbij je zelf niet hoeft te remmen

Voor hoeveel Nederlanders is het uberhaupt mogelijk om 150kmh te rijden voor 10km achter elkaar?
Dus als je de ruitenwissers aan hebt, geeft dat remproblemen? Zou dat betekenen dat bij het inschakelen van de ruitenwissers de remblokken continu lichtjes tegen de schijf worden gedrukte zodat deze schoon/droog blijven? En zou dat systeem dus te overactief zijn?
 
Terug
Bovenaan