s velthuis
Startmotor
Hoe zuur ook, ik kan niet echt zeggen dat ik nog verbaasd ben. Je zult over een tijdje wel een 'niet te missen' inruilvoorstel krijgen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Monsieur Le Loure zei:Het zou Audi sieren om die RS3 terug te nemen tegen de nieuwwaarde.
Ze hebben een inferieur product verkocht, kan gebeuren maar ga dan zelf op de blaren zitten ipv van de klant.
Carkiller zei:Kan je niet voorstellen bij de dealer om er een after market big brake kit op te laten zetten?
Kost voor de dealer niet meer dan het hele spul opnieuw vervangen voor origineel en er is genoeg te vinden.
Damianw26 zei:maar wat vreemd dat hier geen oplossing voor is vanuit vag zelf, er zijn namelijk best een heel aantal rs3’s verkocht
Damianw26 zei:Dat je dit al 2 jaar vol hebt weten te houden is bewonderenswaardig, maar wat vreemd dat hier geen oplossing voor is vanuit vag zelf, er zijn namelijk best een heel aantal rs3’s verkocht
Twente86 zei:Update
(..)
Dat een dealer het label 'Audi Sport' dealer heeft gekregen van Audi Nederland, zegt blijkbaar dus niets over kunde en het vermogen om logisch na te denken.
Twente86 zei:Heb ik vertrouwen in deze oplossing? Nee, maar we gaan het meemaken. De chef werkplaats is overtuigd dat dat de oorzaak was. Wie ben ik dan als klant met 50dkm ervaring met de auto om precies te zeggen waar het probleem zit.
Twente86 zei:Update angry smily
De auto is terug gebracht gisteren. Gisteravond de auto getest op de snelweg, 165 op de cruise in de motregen. Na 9,5km kwam ik bij mijn afrit, cruise control eraf, en remmen ... en daar was het probleem weer, de hele auto trilde.
Durashift zei:Nee, zonder gekheid: ik denk dat het bedrijf niet veel anders kan door de oorzaak (wederom) op de remdelen te schuiven. Doen ze immers als bijna 2 jaar.. Vermoedelijk de laatste keer.. totdat de (standaard) garantieperiode eind maart verloopt. Dan wordt het gewoon voor 100% betalen.. oplossing of niet.. verwacht ik..
KadettRT zei:Hoeveel denken jullie dat hij er nog voor terug krijgt. RS3 was nieuw? 80k met opties? Mag dan geluk spreken dat je nog boven de 50k zou krijgen.
30k afschrijven op een ondeugelijk product waar iemand niet van heeft kunnen genieten.
B-Real zei:Ik heb dit topic niet van voor tot achter gevolgd, maar het lijkt me dat je na 1,5 jaar ellende toch wel een keer klaar bent met de auto?
Is de optie om de auto in te ruilen/te verkopen aan de dealer niet al eens aan bod geweest?
Ik heb een advocaat klaar staan aan de zijlijn, rechtsbijstand vind ik niet gespecialiseerd genoeg hiervoor. Daarnaast is dat een verzekering die denkt aan winst maken, dus als het voor hun voordeliger is om mij te compenseren zullen ze dat doen. Niets meer met recht te maken dat soort verzekeringen maar met kosten.Leon in z'n SEAT zei:Daar zat ik ook aan te denken. Ik snap dat je het als liefhebber liever oplost (een auto die normaal remt, hoe moeilijk kan het zijn...?) maar ik krijg niet de indruk dat dit ergens toe gaat leiden zo. Ik zou dit toch eens aan je rechtsbijstand voorleggen, kijken wat zij er van vinden. Als Audi het niet op kan lossen, dan laat ze die auto maar terugnemen. Je hebt dik betaald voor die auto (neem ik aan), dan mag je toch een fatsoenlijk werkend product verwachten. Zeker bij zoiets simpels als de reminstallatie...
KadettRT zei:Hoeveel denken jullie dat hij er nog voor terug krijgt. RS3 was nieuw? 80k met opties? Mag dan geluk spreken dat je nog boven de 50k zou krijgen.
30k afschrijven op een ondeugelijk product waar iemand niet van heeft kunnen genieten.
En mensen zich nog afvragen waarom men zich tegen VAG negatief uitlaat.
Twente86 zei:Maak er niet zon geheim van, € 81.000 voor betaald incl inbouw van alarmsysteem. Kreeg 30 december de mogelijkheid deze in te ruilen op een RS6 C7 in het mat grijs met stalen remmen van hetzelfde bouwjaar. Inruilwaarde: € 60.000,-. Moest ik wel nog voor het einde van het jaar beslissen.
Maar die RS6 had, je raad het al, trillende remmen ....
Twente86 zei:De dealer heeft met PON gesproken over het uitzetten van deze 'droomremfunctionaliteit'. Dit is niet toegestaan omdat het een veiligdheidsysteem betreft.
Monsieur Le Loure zei:Twente86 zei:Maak er niet zon geheim van, € 81.000 voor betaald incl inbouw van alarmsysteem. Kreeg 30 december de mogelijkheid deze in te ruilen op een RS6 C7 in het mat grijs met stalen remmen van hetzelfde bouwjaar. Inruilwaarde: € 60.000,-. Moest ik wel nog voor het einde van het jaar beslissen.
Maar die RS6 had, je raad het al, trillende remmen ....
Ongelooflijk...
Monsieur Le Loure zei:Dat ze een A6 met trillende remmen aanbieden vind ik ongelooflijk, dan heb je als dealer echt een bord voor de kop.
Dit was niet bij de dealer waar de RS3 weg komt, dit was bij een gewone garage.Monsieur Le Loure zei:Dat ze een A6 met trillende remmen aanbieden vind ik ongelooflijk, dan heb je als dealer echt een bord voor de kop.
peugeot gek zei:Maar idd een big brake kit zou een goede optie zijn,
Damianw26 zei:ist dat de dealer/pon dat betaalt?
s velthuis zei:Damianw26 zei:ist dat de dealer/pon dat betaalt?
Eisen bij Pon? Jij hebt daar nog geen ervaring mee begrijp ik?
Damianw26 zei:s velthuis zei:Damianw26 zei:ist dat de dealer/pon dat betaalt?
Eisen bij Pon? Jij hebt daar nog geen ervaring mee begrijp ik?
Het gaat hier niet om mij, maar nu je er toch naar vraagt, zowel ik en ouders (jaren vag rijders) hebben geen enkele negatieve ervaring nog met pon, dealer is altijd coulant en redelijk geweest. Al begrijp ik uit andere verhalen dat het geen vanzelfsprekendheid is. Dat jij anti vag bent is nu wel duidelijk en je goed recht, maar daar schiet ts niets mee op.
Twente86 zei:We kunnen wel op VAG af gaan geven, maar als het werkt is het gewoon een mooi product.
Damianw26 zei:En als je nu zelf een deugdelijke remmen set rondom laat monteren, en vervolgens eist dat de dealer/pon dat betaalt? Op zoiets zal het toch uit moeten draaien lijkt me
Monsieur Le Loure zei:Zo werkt het blijkbaar bij Audigekkies, ik kan mij er niets bij voorstellen.
Zat van het weekend voor de grap eens rond te neuzen op het Audiforum, dan lees je dat iemand ontzettend veel problemen heeft gehad met zijn Audi, en vervolgens doodleuk weer een nieuwe Audi aanschaft.....
B-Real zei:Ik vind het VAG/PON bashen ook niet echt een goed onderwerp voor dit topic, daar heeft iedereen wel een mening over.
B-Real zei:Hoewel het zeer vervelend is voor TS vind ik het wel een interessant topic en vind ik het tof dat hij het hele proces hier deelt, erg benieuwd hoe het nu verder gaat.
Twente86 zei:vrijdag a.s. een afspraak staan en ga ik proefrijden met de chef werkplaats en om tafel met de directeur om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.
Meeuw zei:Monsieur Le Loure zei:Zo werkt het blijkbaar bij Audigekkies, ik kan mij er niets bij voorstellen.
Zat van het weekend voor de grap eens rond te neuzen op het Audiforum, dan lees je dat iemand ontzettend veel problemen heeft gehad met zijn Audi, en vervolgens doodleuk weer een nieuwe Audi aanschaft.....
Waarom ook niet?
Ik heb ook eens een maandagochtend A6 gehad (1998, nieuw gekocht). Doorlopend problemen en binnen een jaar via een prima regeling door de dealer in samenwerking met Pon ingeruild voor precies dezelfde. Toen wisselde ik eigenlijk tussen BMW en Audi; hoefde dus niet persé Audi te zijn.
Vanaf toen 9x een Audi gekocht, nieuw en jonggebruikt, allemaal probleemloos (afgezien van wat kleine dingen bij een cabrio).
Dus als je de ruitenwissers aan hebt, geeft dat remproblemen? Zou dat betekenen dat bij het inschakelen van de ruitenwissers de remblokken continu lichtjes tegen de schijf worden gedrukte zodat deze schoon/droog blijven? En zou dat systeem dus te overactief zijn?Twente86 zei:Het is wel een hele specifieke situatie die zorgt voor het probleem:
- Cruise op 150kmh of meer
- Ruitenwissers aan
- Niet te harde regen
- Vrije baan waarbij je zelf niet hoeft te remmen
Voor hoeveel Nederlanders is het uberhaupt mogelijk om 150kmh te rijden voor 10km achter elkaar?