Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - Vanaf eind augustus Mazda CX-80

De romp van de boot is heel donkerblauw. Dek is gebroken wit.
H5hJodK.jpg

Beetje donkere foto, maar het geeft een idee.

TagyhWx.jpg

Die skirts heb ik bij een Duitse webwinkel gezien (waar ook het plaatje vandaan komt) en komen op 376 EURO. Dat vind ik wel een beetje veel voor twee van die kunststof planken, die inderdaad bij een zwarte auto ook nog niet heel erg opvallen (maar zijn voor die prijs dus ook nog niet in autokleur lak gespoten).
De volledige kit (voorspoilerlip, sideskirts en achterdiffusor) is trouwens wel een officiele Peugeot-accessoire.

Laatst bewerkt:
Hij ziet er mooi uit vanuit die hoek voor je garage (y) goed dat je de spoiler gehouden hebt.

Hoe ziet die originele achterdiffusor er dan uit?

p.s. mooie boot

Beetje prijzig inderdaad, die skirts.

Donkerblauw, dus. Ik dacht zwart (kan donkere kleuren slecht onderscheiden); in dat geval zou de boot goed bij je auto passen.

Leuke boot, trouwens (zei de botenleek die niet van zeilen houdt, dit tot verdriet van pa voiture & zwager voiture).

8Uy0bC5.jpg

Familie van elkaar, met (vooral van binnen) overeenkomsten, maar ook veel verschillen.

Laatst bewerkt:
Zit nu onder het genot van een lekkere Grolsch jouw kontje te bekijken en het bevalt mee zeer wat ik zie :rolleyes: :T

Eeehhh.........dat zeggen ze wel vaker....:LOL:

Vandaag trouwens de eerste ster in de voorruit laten behandelen door AutotaalGlas. Scheurt niet verder uit, maar is nog wel te zien. Maar hij zit heel laag in de voorruit, dus geen hinder.

Rembrandt, heb jij ook van die mooie voetruimteverlichting in de 308? Was zojuist bij de dealert en dat zag er chique uit!

Voetenruimteverlichting is cool..
jammer dat je de spoiler hebt laten zitten, vind ik..
Gelukkig is het jouw auto en jouw smaak..

Veel zeilplezier gewenst met de huidige windsnelheden;)

Voetenruimte verlichting?? Da's echt nuttig zeg om je teennagels te knippen.

Doe mij maar een zuiniger motor!

Een 110 pk met een gem.verbruik van 4,7 per 100 km lijkt me toch erg netjes qua verbruik....

Afijn ,wat maakt 't ook uit bij iemand die z'n teennagels knipt in de autoo_O

Voiture: 8 liter per 100km of 13 euro per 100km.

Meer korte dan lange ritten.

Rij altijd met de verbruik-meter aan van de boordcomputer.

Zeker netjes, ENTE.

@ jfg: die 1.6-16V is inderdaad niet echt zuinig. Ik moet moeite doen (lees: meer lange ritten rijden) om op 1:12 te komen. Zou ik teveel diesel-achtig rijden?

:x

Dinsdag kwam ik terug van mijn werk, was er weer eens flink over de auto heen gescheten door een (of meerdere) vogel(s).
Helaas had ik geen tijd om het er meteen af te spuiten, dus dat heb ik woensdag gedaan.

Maar helaas zitten er nu wel twee plekken in de lak. Ik heb al aardig lopen poetsen, maar krijg ze er niet uit. Lijkt erop dat de blanke laklaag al is aangetast. :cry:

Iemand nog tips?

Zonde! Helaas vrees ik dat er weinig meer aan te doen is.

Wel een tip om dit in de toekomst te voorkomen: ik heb altijd een flesje water en doekjes in de auto.

Nou bestaat het grootste deel van het dak van mijn 308 uit glas, waar de vogelpoep geen schade aan kan richten, en dan krijgen ze het nog voor elkaar om net tussen het glas en de spoiler hun lading te lozen.:(

Er zit een S-kringeltje op het bovenste deel van de achterklep, en een plek zo groot als een rijksdaalder iets verder op het dak. Blanke lak lijkt aangetast. Ik denk niet dat ik het goed op de foto krijg. Zal morgen eens proberen.
Gelukkig is het niet op een hele zichtbare plek, maar ik ben zelf lang genoeg om het te zien.:cry:
Op mijn vorige C5 had ik ook zo'n plek op het dak, maar hier was de grondlaag zelfs al zichtbaar (witte plek). Dat valt meer op.

Ik hoop eigenlijk dat ik het met een goede poetsbeurt wel kan verhelpen. Wanneer is die volgende Meguiars-meeting?;)

Laatst bewerkt:
Kleine update:

Nadat de standaard houder van mijn Navigon er bij een rit volgens mijn vrouw vier keer afgedonderd was, heb ik een Brodit Proclip en houder aangeschaft.

De proclip (zonder boren of plakken):
804073-4.jpg

Het resultaat:
dp8NeUP.jpg

En ja, het zijn twee verschillende auto's op de foto's. De onderste foto is eigengemaakt.;)

Laatst bewerkt:
@ Rembrandt,

Waar gaat dat snoertje achter het navigatiesysteem naartoe?

Het lijkt namelijk net alsof het snoertje achter de a-stijl verdwijnt.;)

Dat is een nette oplossing.

Mijn MiepMiep houder die valt er ook wel af. Je schrikt je echt een ongeluk soms. KLATS BOEM en hij ligt weer op het dashbord :rolleyes:

Het snoertje, ofwel de snoertjes, verdwijnen IN de A-stijl.
Je kunt de bekleding er aftrekken, snoertjes erin leggen, en de bekleding er weer opdrukken.
Ben zelf nog niet helemaal tevreden over hoe ze lopen, dus ga nog wel even aan het pielen.

Linker (dunne) snoertje is van de TMC-antenne en loopt in de a-stijl naar boven, dan boven langs de ruit tot naast de achteruitkijkspiegel, daar waar de ruit twee "vakjes" heeft zonder folie, voor betere ontvangst.

Rechter (dikkere) snoertjes is de stroom. Deze loopt door de a-stijl naar beneden, tot onder het stuur, waar hij is ingeplugd in een verlengsnoer, dat via de zijkant onder, en onder de achterbank door, tot in de bagageruimte loopt, alwaar hij is ingeplugd in de 12V-aansluiting.
:D

Rembrandt zei:
Linker (dunne) snoertje is van de TMC-antenne en loopt in de a-stijl naar boven, dan boven langs de ruit tot naast de achteruitkijkspiegel, daar waar de ruit twee "vakjes" heeft zonder folie, voor betere ontvangst.

Rechter (dikkere) snoertjes is de stroom. Deze loopt door de a-stijl naar beneden, tot onder het stuur, waar hij is ingeplugd in een verlengsnoer, dat via de zijkant onder, en onder de achterbank door, tot in de bagageruimte loopt, alwaar hij is ingeplugd in de 12V-aansluiting.

Mooi gedaan!(y)

Dat zal een behoorlijk werkje zijn geweest.:eek:
Zou je misschien het door mij vetgedrukte deel nog even wat uitgebreider kunnen uitleggen?
Ik ben namelijk benieuwd waar je dat snoer precies langs/onderdoor hebt laten lopen.;)

Zijn de losgemaakte kunststofdelen weer makkelijk op de plaats te drukken?

Bedankt voor je reactie.;)

Een auto (of moet ik zeggen Peugeot:)) zit erg eenvoudig in elkaar. Je kunt de plastic delen van het interieur zo even optillen om het snoertje eronder te drukken. Daardoor kun je snoeren keurig wegstoppen. En zoals ik al schreef: de a-stijl-bekleding is gewoon een geheel, dat met een soort klemmetjes op de carrosserie zit. Niet bang zijn, gewoon eraf trekken, netjes de snoertjes erachter binden (zitten zelfs keurig snoergeleidertjes) en er weer opdrukken.
Ook zit er vaak langs de deur een rubberen strip die je kunt gebruiken om een snoertje achter te leggen.

Eigenlijk wilde ik de plug van het verlengsnoer onder de stoel plaatsen, maar het originele snoer is niet lang genoeg om dat te halen. Vandaar dat ik nu de plug achter het dashboard het geplaatst. Is nog niet helemaal netjes.

Al met al is het niet heel veel werk, hoor. Met een kwartiertje ben je wel klaar.

Zeer fraaie auto dit!.. Ik heb eigenlijk altijd wel 'n zwak gehad voor de 308, zéker icm met deze lm velgen (lm velgen zijn wel echt 'n must!). Interieur is altijd erg fraai!

Veel rijplezier dr mee, maar ik twijfel er niet aan dat dat wel zal lukken(y)

Pininfarina Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zeer fraaie auto dit!.. Ik heb eigenlijk altijd
> wel 'n zwak gehad voor de 308

Altijd al, hij is nog niet eens een jaar op de markt :)

Zeg ik dan iets verkeerd ? Altijd betekent: vanaf den beginne...;)

Maar ik begrijp wat je bedoelt en jij vast ook wat ik bedoel...

@Pinin: je zegt niets verkeerd. Het is inderdaad een zeer fraaie auto.:p

En na al weer 9100 km ben ik nog steeds zeer tevreden.

Kijk 'ns aan.. schiet lekker op he, met die km's! Geen straf lijkt me in zo'n lekkere auto..

@GJ: weet ik, jongen:)

Gaat dat echt zo snel met die vogelpoep?? Rare vogels daar in het hoge noorden. :confused:

Verder moet ik je wel nogmaals feliciteren met je prachtige wagen. Je hebt een zeer imposante neus in de binnenspiegel, kan ik wel zeggen. :)

Hoe zit dat met die dagrijlichten? Hebben alle 308's dat, en branden die altijd?

Dat hebben alle 308-en, en ook bv de nieuwe C5.
Bij PSA gebruiken ze daarvoor geen ledjes, zoals bij Audi, maar gewone P21/5W bolletjes met een dubbele gloeidraad. Dezelfden die normaliter in je achter-/remlicht zitten.
Werkt ook hetzelfde: bij stadslicht i.c.m. dimlicht brandt het lampje zwak, bij dagrijverlichting brandt het sterk.

Hier brandt de dagrijverlichting:
HgQBppl.jpg

Je kunt dit zelf in de computer instellen. Daar heet het rappel-verlichting. Door deze functie in te schakelen, brandt dit licht altijd bij het starten van de auto.
Daarnaast staat bij mij de verlichting altijd op "auto". Dus bij donker en slecht weer (regen/mist) gaat de xenon vanzelf aan, en schakelt het betreffende lampje dus naar stadslicht.
In Nederland ben je daardoor soms wel net een flikkerende kerstboom, omdat met het wiselvallige weer hier de verlichting continue aan en uit gaat.

Ik ga binnenkort dit lampje vervangen door een bay15D ledlampje, zodat ik een wat mooier wit licht krijg.
Dan zal ik ook wel even foto's "before" en "after" maken.

Laatst bewerkt:
PSA heeft er een mooiere oplossing voor dan die serie LED's bij Audi. Dit is beschaafd en functioneel, bij audi is het patserig vind ik.

Ben benieuwd wat de LED's doen inzake de uitstraling.

Die Audi-dagrijverlichting vind ik zeer hoerig staan.

Overigens zie ik het nut niet in van dit principe.

Gepost door: Rembrandt (IP gelogd)
Een auto (of moet ik zeggen Peugeot) zit erg eenvoudig in elkaar. Je kunt de plastic delen van het interieur zo even optillen om het snoertje eronder te drukken. Daardoor kun je snoeren keurig wegstoppen. En zoals ik al schreef: de a-stijl-bekleding is gewoon een geheel, dat met een soort klemmetjes op de carrosserie zit. Niet bang zijn, gewoon eraf trekken, netjes de snoertjes erachter binden (zitten zelfs keurig snoergeleidertjes) en er weer opdrukken.
Ook zit er vaak langs de deur een rubberen strip die je kunt gebruiken om een snoertje achter te leggen.

Eigenlijk wilde ik de plug van het verlengsnoer onder de stoel plaatsen, maar het originele snoer is niet lang genoeg om dat te halen. Vandaar dat ik nu de plug achter het dashboard het geplaatst. Is nog niet helemaal netjes.

Al met al is het niet heel veel werk, hoor. Met een kwartiertje ben je wel klaar.

Haha, zo deed ik dat vroeger ook altijd, bij mijn Japanse auto's! (y)

TwinGO zei:
Je hebt een zeer imposante neus

Dat is nou niet aardig van je... ;)

Bij auto's met xenon vallen de stadslichtjes een beetje uit de toon, doordat die geel licht uitstralen. Dus mooier is het dan, om deze te vervangen door ledjes die wit(blauw) licht uitstralen.

Echter, de 308 heeft dagrijverlichting (rappelverlichting) die gecombineerd is in het stadslicht, met de P21/5W-lampjes. En die zijn in led wat lastiger te vinden, want deze zijn meestal in gebruik als achter-/rem-licht, waardoor veel leds rood licht uitstralen.

Maar ik heb ze gevonden en dus van de week besteld.

Vandaag de ledjes binnengekregen en hier is het resultaat.

Dagrij-verlichting:
voor:
HgQBppl.jpg

na:
VQsknz1.jpg

Xenon met stadslicht:
voor:
XsV9muM.jpg

na:
tBqbzat.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi hoor!
[size=x-small][sub]Zie ik het nu goed dat het alleen werkt als het voorportier open is:p[/sub][/size]

hoi rembrandt,
mooie update (y) welke lampjes heb je er nu in zitten? vervangen van gloeilamp door LED geeft toch foutmelding op boordcomputer vanwege weerstandsverschil :confused:

in mijn A6 heb ik het ook aangepast, maar daar moesten dus weerstandjes bij gesoldeerd worden om boordcomputer te foppen...

LEDsTFL01.jpg

LEDsTFL02.jpg

Heb ik geen last van.
Echter, als je één kant vervangt, werkt stadslicht niet. Vervang je beide kanten, ineens wel. Heeft denk ik wel wat met weerstand te maken.

Op een Duitse site vond ik lampjes mét weerstand. Deze hadden ook 36 ledjes (i.t.t. deze met "maar" 4), maar die dingen kosten € 16,- per stuk, en die ik nu heb € 12,- per setje. Dus eerst deze maar even geprobeerd.

Echter, in de praktijk geeft zo'n ledlampje minder uitstraling dan de originele gloeilamp. Ik zie tenminste in de auto's voor mij slechts een blauwig puntje schijnen, i.p.v. een volle lamp.
Nu kan dat aan de weerkaatsing liggen, maar het ziet er een beetje sneu uit.

In het donker heb je hier minder last van.

Ach, het is een beetje kiezen tussen twee kwaden:
de originele lampen zijn veelste geel, de leds zijn weer eigenlijk iets te blauw.
Voorlopig laat ik het maar even zo.

Ook wel mooi: volle verlichting met regen.
QjbVmbY.jpg

Wat op deze foto wel te zien is: dat binnenste "lampje" doet niks. Is een soort reflectortje zonder schijnbaar enige functie.
Ik zou daar eigenlijk ook nog wel een ledje in willen plaatsen om zo de dagrijverlichting wat uit te breiden.

Laatst bewerkt:
Tja, die LEDjes zijn wel erg fel, maar schijnen eigenlijk alleen maar recht naar voren. Zo'n bol gloeipitje straalt ook in de reflector waardoor je daarmee meer licht hebt. In ieder geval, je hele reflector met licht vult.

Een LED doet dat dus niet. Hierdoor kan het lichtje nog zoveel feller zijn dan de gloeilamp, terwijl het in de praktijk juist minder zichtbaar is.

Terug
Bovenaan