Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - Vanaf eind augustus Mazda CX-80

ik van die "boom-vorm" LEDs, dus met verticale strips rondom (die stralen in de reflector) en kop met LEDs (die stralen recht vooruit)

Ik ben juist voor bleuVision stadslichtjes gegaan omdat inderdaad led's te blauw zijn naast de Xenon, en origineel te geel.

Echter die zullen ze wel niet in 21/5W hebben... In ieder geval een nette update Rembrandt(y)

Voor deze pagina nog maar wat mooie foto's: de 308 als trekpaardleeuw:
NLiG5R1.jpg

qUGeNQB.jpg

HF51JgH.jpg

fmVerRN.jpg

Al met al heeft de 308 in 5 maanden de 20.000km bereikt. En dat gaat sneller dan verwacht, aangezien ik veel met de trein mijn woon-werk-verkeer afhandel.
De onderhoudsindicator geeft aan dat het tijd is voor een beurtje, dus die afspraak gaan we deze week maar eens maken.

Met de lampen ga ik (voorlopig) terug naar origineel. De LED's geven te weinig uitstraling in de lamp, waardoor maar een klein blauw puntje overblijft.
Voor de stadslichten vind ik dat niet zo erg, maar de DLR-lights hebben daardoor minder effect.
Dus ik ga terug naar (te) geel. Misschien dat ik de "boompjes" waar Ketelapper over spreekt nog proberen (die had ik ook al gevonden op een Duitse site), maar die kosten € 20,- per stuk, en ik weet niet of ik het dat waard vind.

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

't Is geen stalen romp, dus toch maar gieten i.p.v. de hele fles ertegenaan smijten. Ook is dat niet netjes om te doen op zo'n helling waar veel mensen met blote poten rond lopen. En je houdt nog wat over om te drinken.....:T

Laatst bewerkt:
als je veel w-w verkeer per OV doet, dan zijn het aardig wat prive kilometers.. zit wel dé (boot) vakantie bij in.. Geen privé km. beperking?

Origineel rules!

Zoals gezegd komt de 20.000km-beurt in zicht.

Nu ben ik gewend om daarvoor zelf naar de dichtstbijzijnde merk-dealer te stappen, en een afspraak te maken. Vind ik persoonlijk altijd wel leuk, omdat ik dan meteen even de laatste nieuwtjes van dat merk en type kan achterhalen bij de dealer. En deze plaatselijke Peugeot-dealer heeft 'm ook (goed) geleverd, dus krijgt ie ook nog wat terug.

Maar: in mijn huidige lease-regeling staat, dat ik verplicht ben om gebruik te maken van de Leaseplan 123-Auto-regeling. Dit houdt in dat ik een vast nummer bel, en aangeef dat mijn auto een beurt nodig heeft.
Zij regelen dan een afspraak met de dichtsbijzijnde (aangesloten?) onderhoudslokatie, die vervolgens de auto komt halen, onderhoudt, en, gewassen en wel, weer terugbrengt.

Klinkt allemaal prima, maar daarbij ging ik er wel van uit, dat het hier bij zo'n jonge auto altijd officiele merkdealers zou betreffen.
Groot was dan ook mijn verbazing, dat de auto volgende week voor onderhoud naar een universele dealer in mijn woonplaats gaat.

Op de één of andere manier heb ik hier een minder goed gevoel bij. Kan iemand mij geruststellen?
En: is dit niet het einde van de merkdealer, die nu ook nog de lease-rijders gaat verliezen?

Toen ie net op de markt kwam vond ik hem spuuglelijk.
Maar ik begin hem steeds mooier te vinden vooral met die velgen die jij er ook onder hebt.
Een kleinere velgen staan ook niet onder zo'n grote auto.
Maar mooie auto een veel plezier ermee! (y)

P.s Geinig bootje, heb je de hele fles champagne erop gegooid? :p

A wat boeit het waar een lease auto onderhouden wordt en B vaak zijn universele garages nog beter dan de merkgarages.

@ Rembrandt,

Het is helemaal geen probleem om een auto bij een universele garage in onderhoud te doen i.p.v. bij een merkdealer.
De Peugeot van mijn ouders is nieuw besteld en geleverd door een universeel autobedrijf waar deze nu ook wordt onderhouden.
Fabrieksgarantie blijft gewoon behouden en we hebben er prima ervaringen mee.(y)

Doordat universele bedrijven geen contract met importeurs hebben en doordat ze over het algemeen wat kleiner zijn, kunnen ze meer aandacht aan de auto en de klant bieden.(y)

Om welk universeel autobedrijf gaat het eigenlijk?

Rembrandt zei:
Groot was dan ook mijn verbazing, dat de auto volgende week voor onderhoud naar een universele dealer in mijn woonplaats gaat.

Op de één of andere manier heb ik hier een minder goed gevoel bij. Kan iemand mij geruststellen?

Ai,een universele dealer in Apeldoorn...:)

Zonder gekheid, er bestaan natuurlijk prima universele garages maar ik zou denken dat een Peugeot dealer het beste weet hoe je met Peugeots moet werken.

Thema zei:
A wat boeit het waar een lease auto onderhouden wordt

Yeah right(n)

Dat vraag ik mij ook af: Wat maakt dat nou uit??? De lease-Peugeot van mijn broer was wél in onderhoud bij een dealer. Wat een ellende... Werden zelfs onderdelen niet vervangen waarbij dat wel had gemoeten (en wat drie weken later resulteerde in het afslepen van de wagen, midden in de nacht op de snelweg).

En voor wat betreft garanties ed: dat doet voor een leaserijder toch niet ter zake? Dat is het probleem van de leasemaatschappij. Blijkbaar hebben zij contacten die ófwel zoveel goedkoper zijn dat het verlies van garantie uit kan óf zodanig zijn dat de garantie dus wel behouden blijft.

Tja, wat doet het er toe?
Helaas ben ik niet zo'n lease-rijder, die niets om zijn auto geeft, zoals vele prive-rijders hier denken dat alle lease-rijders zijn.
En dan heb ik toch het liefst de merkdealer.

Maar laat ik de universele dealer een kans geven. Inderdaad kunnen ook merkdealers het flink verkloten.

De insteek van de topic-starter is of zijn lease auto een goede behandeling krijgt.
De insteek van 'Thema' is 'boeien, het is maar een lease-auto'

Daar zit wel een verschil in:T

Rembrandt zei:
Helaas ben ik niet zo'n lease-rijder, die niets om zijn auto geeft

Nou, gelukkig maar voor allen die maar wat graag een 2e hands ex-leaser kopen bij de prijsstunter!:)

Als het Lubbers in Hengelo is kun je dat wel doen(Y)(Y)(Y)

(om Bentley Arnage even voor te zijn:p)

@BA: Doet er niet zoveel toe. Als ze het goed doen laat ik wel even een positieve review achter.;)

Trouwens: ik vind het ook, zoals ik al zei, wel jammer dat de Peugeot-dealer nu geen onderhoud doet, aangezien ik erg tevreden ben over de bestelling en aflevering van de auto. Dus ik had ze de extra inkomsten wel gegund.
En ik vond het gewoon opvallend, omdat ik bij eerdere lease-auto's juist verplicht was om naar de merkdealer te gaan.:rolleyes:

Rembrandt Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Maar: in mijn huidige lease-regeling staat, dat ik
> verplicht ben om gebruik te maken van de Leaseplan
> 123-Auto-regeling. Dit houdt in dat ik een vast
> nummer bel, en aangeef dat mijn auto een beurt
> nodig heeft.

Hmm, als dit zo expliciet in je leaseregeling staat, dan betekend dit waarschijnlijk dat je werkgever het contract met LP wat scherper heeft willen stellen en dat LP die 'korting' o.a. op deze manier wil terugverdienen. Begin dit jaar was inderdaad in het nieuws dat LP actiever ging sturen op onderhoud via het universele kanaal. Wel, https://www.123autoservice.nl/home.asp is al een paar actief in NL voor de zakelijke gebruiker en ze maken fuore met de haal- en brengservice + wassen van de auto. 123 autoservice maakt nu onderdeel uit van de Profile groep. Het zijn niet de eerste de beste garagebedrijven die dit label mogen dragen.

Het biedt ook voordelen Rembrandt: Binnen 5 dagen een afspraak, het kost je geen tijd om naar- en van de dealer te gaan, want de auto wordt immers gehaald en gebracht. Dat doen de meeste dealers dus niet.

Je werkgever heeft op deze manier ook minder eendaagse vervangend vervoer kosten op de rekening staan;) Of werden die in het verleden aan de werknemer doorbelast? Dat gebeurt ook bij bedrijven..

Anyway, ik vind 123 een aanrader, zeker voor mensen die weinig op hebben met garages en er zo min mogelijk tijd aan kwijt willen zijn..

Misschien moet je de volgende keer gewoon stout zijn en de afspraak bij de dealer plannen..
Kijken wat er gebeurd..

In Apeldoorn is Gerrit Boks de 123 deelnemer als ik mij niet vergis.
Die zit op hetzelfde induterrein als de gerenommeerde dealers..
Is best een professionele tent, anders zit je daar niet.

Kijk, als het nou bij Tonny Keijzers moest gebeuren, dan had ik ook mijn bedenkingen ;)

Klopt, Durashift.

Dat hij op hetzelfde terrein zit als de merkdealers zegt mij niks. Hij zit namelijk dus ook op hetzelfde terrein als de Citroen-dealer, en daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee.

Enne, met jouw redenatie wordt Tonny Keizer een toptent als hij ook naar de Dierenriem verhuisd?;)

Ik laat deze afspraak gewoon staan, maar ga nog wel even vragen of het echt nodig is de 123-Autoservice te gebruiken. De telefoniste van Leaseplan gaf me namelijk nog wel de keus.
Dat ophalen en brengen lijkt leuk, maar is voor mij net zo onhandig (je zult toch thuis moeten zijn als ze 'm komen halen, en om 9.30uur ben ik normaliter echt al naar mijn werk). En dat wassen, ach, scheelt me weer een tientje.:rolleyes:
Ik bouw toch liever een relatie op met de plaatselijke Peugeot-dealer. Je weet het maar nooit met Peugeot.;)

En ik wilde al de 13e een keer met een heel smerige auto naar een meeting. Helaas gaat dat nu dus niet lukken.:)

Ik ga met de trein naar mijn werk, dus de auto staat op het plaatselijke trein-station.
En áls ik met de auto ga, staat de auto in een parkeergarage. Ook weer lastig, maar zou in principe nog kunnen.

Als die universele dealer niet bevalt, is dat het volgende uitprobeerseltje. Wie weet gebruiken ze dan wel de plaatselijke merk-dealer.......

......mmmm, Utrecht,.....Peugeot.....eh..Nefkens! :rolleyes:
Dan toch maar Boks Apeldoorn.:p

Rembrandt Schreef:
> Op de één of andere manier heb ik hier een minder
> goed gevoel bij. Kan iemand mij geruststellen?
> En: is dit niet het einde van de merkdealer, die
> nu ook nog de lease-rijders gaat verliezen?

Er is veel aan de hand in dealerland, en dat zou komen omdat in 2010 de 'Monty'-wet van kracht wordt, wat dat ook moge inhouden.

Ik heb wel een vraag, hoe zit het dan met de garantie op de auto, die geldt toch alleen als de auto in onderhoud is bij een Peugeot-(sub-)dealer?

Speedtouch zei:
Ik heb wel een vraag, hoe zit het dan met de garantie op de auto, die geldt toch alleen als de auto in onderhoud is bij een Peugeot-(sub-)dealer?

Nee, ieder universeel autobedrijf kan de fabrieksgarantie overnemen.
Je hoeft de auto dus niet te laten onderhouden bij de Peugeot-organisatie.;)

Ik houd er ook niet zo van. Onze auto's mogen absoluut niet bij een dealer van het merk in onderhoud. Tja, je doet er weinig aan, maar ik zou altijd de dealert kiezen.

Bentley Arnage Schreef:
> Ik heb wel een vraag, hoe zit het dan met de
> garantie op de auto, die geldt toch alleen als de
> auto in onderhoud is bij een
> Peugeot-(sub-)dealer?
>
>
>
> Nee, ieder universeel autobedrijf kan de
> fabrieksgarantie overnemen.
> Je hoeft de auto dus niet te laten onderhouden bij
> de Peugeot-organisatie.;)

OK, wéér wat bijgeleerd!(y)

speedtouch Schreef:
> Rembrandt Schreef:

> Er is veel aan de hand in dealerland, en dat zou
> komen omdat in 2010 de 'Monty'-wet van kracht
> wordt, wat dat ook moge inhouden.

.. dan loopt de 'Monti'wet juist af.. er wordt in het europees parlement wel over verlenging gesproken. Monti is vernoemd naar de toenmalige commisaris voor mededingen. Wet is in 2002 van kracht geworden en regelt de distributie van nieuwe auto's EN de after sales (beschikbaarheid van fabrieksdata voor derden) om zo meer concurrentie toe te staan..
Nou, dat is gelukt..

Rembrandt Schreef:
> Enne, met jouw redenatie wordt Tonny Keizer een
> toptent als hij ook naar de Dierenriem
> verhuisd?;)
>
Ja, dat was een beetje flauw van me.

>Ik ga met de trein naar mijn werk, dus de auto staat op het plaatselijke trein-station.
>En áls ik met de auto ga, staat de auto in een parkeergarage. Ook weer lastig, maar zou in >principe nog kunnen.

Zo, jij hebt echt een leaseauto als secundaire arbeidsvoorwaarde.. Met de trein je w-w verkeer afleggen.. dure leaseauto voor je baas:T

Zo, jij hebt echt een leaseauto als secundaire arbeidsvoorwaarde..

Ik ben gedetacheerd. Nu ga ik inderdaad met de trein, maar dat kan zo weer anders zijn.
Voor het project dat ik hiervoor deed, ging ik elke dag op en neer naar Eindhoven.

En: als ik met de auto ga, moet ik dat ding ergens bij Utrecht Hoog Catharijne parkeren. Kost niet minder dan een maandnetkaart van de NS, hoor.
Feitelijk kan ik op dit moment kiezen tussen een maandnetkaart NS of een abonnement van Q-park. En aangezien Utrecht in de spits makkelijker te bereiken is met de trein, heeft de trein op dit moment de voorkeur.
Maar als het even kan, ga ik met de auto.:T

Leaseplan zal wel weten wat het doet. :)

Waren alle 308-en maar zoals die van jou, dan was het een stuk mooier op de weg. :)

Die grijze XS-en en XR-en zijn zó lelijk!

Durashift Schreef:
> speedtouch Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Rembrandt Schreef:
>
> > Er is veel aan de hand in dealerland, en dat
> zou
> > komen omdat in 2010 de 'Monty'-wet van kracht
> > wordt, wat dat ook moge inhouden.
>
> .. dan loopt de 'Monti'wet juist af.. er wordt in
> het europees parlement wel over verlenging
> gesproken.

OK, bedankt voor de correctie!:)

De 20.000-beurt zit erop.

En? Was de angst gegrond?
Nou, een beetje wel.

Eerst maar eens hoe de auto er vanmorgen nog bijstond:
DSC01132.jpg

DSC01133.jpg

Lekker vies dus. Maar ja, wat wil je met dit weer.

Half uurtje later dan afgesproken verscheen de oplegger om de auto te halen.
DSC01134.jpg

En tegen vieren stond hij zó weer bij de deur:
DSC01136.jpg

DSC01135.jpg

Mooi schoon dus (aan de buitenkant).

Het was een standaard 20.000-beurtje, met geen echte bijzonderheden.
Zo op het eerste gezicht lijkt die ook keurig te zijn uitgevoerd (ik moet nog rijden, dus heb nog niet veel kunnen controleren. Maar ach, wat kan er fout gaan).
Tellertje is gereset (onderhoudsinterval).

Maar: ik had maar één extra vraag/opmerking, en juist dat hebben ze dus volledig verkeerd begrepen.
Zoals al eerder verteld heeft de 308 dagrijverlichting dat werkt met 21/5W lampjes.
Na mijn pogingen om er ledjes in te zetten, deed de linker dagrijlamp het niet meer. Leek op een los draadje. Dus daar moest even naar gekeken worden.
Omdat de constructie met de 21/5W toch anders is dan anders, heb ik de garage over de telefoon uitvoerig uitgelegd wat het probleem was.
Ja, ja, dat wisten ze wel te vinden, werd ik ongeduldig onderbroken.

Nou, dat hebben ze bewezen:
Bij aankomst begon de man die de auto bracht te vertellen dat er niets mis was met de xenon. Ze hadden alles gechecked.:confused:
En dus ging ik maar even kijken of mijn dagrijverlichting werkt. Nee dus!:(

Nu kan dit een Peugeot-dealer ook overkomen. maar door de manier waarop mij een beetje te kennen werd gegeven dat zij dat natuuuurlijk wel wisten, en ze het vervolgens niet oplossen, maar aan de xenon gaan lopen frutselen, stemt mij niet gelukkig.
Vrijdag maar even erlangs om verhaal te halen. Geef ik ze nog een kans het goed te maken. Zo niet, wordt het gewoon weer de merk-dealer.

Mooi verhaal Rembrandt.

Ik zou ook ff de bandenspanning rv checken. die band lijkt op de NA foto nog slapper dan op de VOOR foto..
Kan ook aan de foto liggen..

Inzake je dagrijverlichting: Mee eens dat ze het niet hebben opgelost. Jammer dat je nu alsnog apart ernaar toe moet.
Echter, je had jezelf dit kunnen besparen door niet aan iemand anders zijn eigendom de verlichting eigenhandig aan te passen...;)

Wel apart dat ze hem met de trailer komen halen.. Okay, je kan het met 1 persoon af. Echter, bij op- en afrijden loop je kans op schade (okay, kan over de weg ook gebeuren) en het is voor die man wel iedere keer een werkje om auto af- en op te rijden.. Ben je met een 65+ die ff heen en weer rijdt en niks kost sneller op weg, volgens mij.

Ik denk dat het gezichtsbedrog is.
1. Anders had ik het toch wel moeten merken vanavond
2. Er zit een bandenspanningscontrolesysteem (o_O) op, wat dan toch wel een keer mag reageren.

Vanavond via allerlei sluipweggetjes van Apeldoorn naar Deventer gereden. En er toch nog bijna 1,5 uur over gedaan.:(
Er is vandaag weer eens bewezen dat de brug bij Deventer (A1) een ontzettende flessehals in het Nederlandse wegennet is.
De alternatieven zijn óf heel erg omrijden (A50 Zwolle of A12/A18 Arnhem) óf je via binnendoorwegen door een krappe drukke stad wurmen (Deventer en Zutphen).

@2: Het is franse electronica...;)

@A1: Van AD naar DV is via Twello toch niet al te moeilijk??? Stond zeker helemaal vast..
Tja, de brug is een flessenhals maar als er 5 voertuigen op elkaar klappen is er weinig kruit tegen gewassen..

Rembrandt zei:
Daarnaast staat bij mij de verlichting altijd op "auto". Dus bij donker en slecht weer (regen/mist) gaat de xenon vanzelf aan,.

Zet maar snel uit, je Xenon gaat hierdoor de helft minder mee. Als je in het donker je auto start ,start gelijk je verlichting en dit is slecht voor je xenon. Eerst starten, 10 seconden wachten, en dan pas je licht aan.

Providentia zei:
Rembrandt zei:
Daarnaast staat bij mij de verlichting altijd op "auto". Dus bij donker en slecht weer (regen/mist) gaat de xenon vanzelf aan,.

Zet maar snel uit, je Xenon gaat hierdoor de helft minder mee. Als je in het donker je auto start ,start gelijk je verlichting en dit is slecht voor je xenon. Eerst starten, 10 seconden wachten, en dan pas je licht aan.

Hmm, als dat zo zou zijn.. hoe zit het dan met coming-leaving home functie icm Xenon? daar brand het licht als je de auto van slot doet. Starten doet ie ook met de lampen aan.. Wordt de stroom dan niet een fractie onderbroken richting xenon om piekspanning te vermijden??

Durashift zei:
Providentia zei:
Rembrandt zei:

Hmm, als dat zo zou zijn.. hoe zit het dan met coming-leaving home functie icm Xenon? daar brand het licht als je de auto van slot doet. Starten doet ie ook met de lampen aan.. Wordt de stroom dan niet een fractie onderbroken richting xenon om piekspanning te vermijden??

Het is zelfs nog erger!;)

Als je de auto opent, gaat de xenon aan (coming-leaving home).
Start je de auto, dan gaat het licht eerst uit, en daarna weer aan.

Beetje overdreven, vind ik ook. Maar ja, is niet anders.
Ook ben je in Nederlands weer met de "auto"-instelling soms net een flikkerende kerstboom, aangezien de xenonpitten dan aangestuurd worden door de licht- en regen-sensoren. Elk buitje of tunneltje zorgt voor een licht-aan-licht-uit actie.

En ja, dit is dus weer zo'n voordeel van lease. Hier ga ik me dus echt geen zorgen over maken. Voor mij is dit functioneel de meest voordelige instelling. Dat dit betekent dat halverwege de lease-termijn de xenonpitten moeten worden vervangen, is risico van de LM.

@Durashift: Twello stond gisteren tussen 19.00 en 23.00uur helemaal vast. Was geen doorkomen aan.
Het is dat ik nog wat sluipweggetjes om Twello heen weet, waardoor ik nog redelijk snel bij de brug was. Maar zoals gezegd, bij terugrijden rond 23.00uur stond het nog steeds vol richting Deventer.

Rembrandt zei:
Het is zelfs nog erger!;)

Als je de auto opent, gaat de xenon aan (coming-leaving home).
Start je de auto, dan gaat het licht eerst uit, en daarna weer aan.

Oh, dat is toch goed dan? Heb je geen last van piekspanning bij het starten. kijk, daar hebben 'de fransen'dan wel weer over nagedacht.

Overigens, ben je zaterdag nog bij de midi meet? Met dit weer is je auto ook dan al wel weer lekker smerig:)

Rembrandt zei:
@Durashift: Twello stond gisteren tussen 19.00 en 23.00uur helemaal vast. Was geen doorkomen aan.
Het is dat ik nog wat sluipweggetjes om Twello heen weet, waardoor ik nog redelijk snel bij de brug was. Maar zoals gezegd, bij terugrijden rond 23.00uur stond het nog steeds vol richting Deventer.

Toen ik om 20.45 Deventer weer inreed stond de Wilhelminabrug helemaal vast. Ik kwam van Zutphen af en was dus gelukkig aan de goede kant van de IJssel.

207 bestuurster was op weg naar mij en die is van de A1 via de A28 naar Zwolle gegaan en toen via de dijk door Wijhe, Den nul en Olst naar mij gereden.

WOF
rage-au-volant-28492.gif

Gisteren lag er een briefje van TNT dat ik een pakketje kon afhalen,.....van Peugeot.
Dus ik vandaag heel nieuwsgierig maar even naar het postkantoor gegaan.

Het betreft een aangetekende brief om me te informeren over een ingelaste controle (terugroepactie?). De werkzaamhden bevatten het controleren en indien noodzakelijk vervangen van de servicecentrale van de motor van uw auto, wat dan dan ook zijn mag.

Dus, binnenkort ziet hij toch nog een keer een officiele Peugeot-monteur.;)
Geen idee wat zo'n "servicecentrale" doet, maar voorkomen is beter dan genezen......

IMG_0049.jpg

Durashift zei:
Providentia zei:
Rembrandt zei:

Niet bij Ford. Leaving home zit er niet op en de follow me home moet je activeren door een grootlichtsein te geven en dan de deur te sluiten.
Zelf heb ik de verlichting nooit op "auto" staan, gewoon altijd op "aan". Er is toch een waarschuwingssignaal voor "vergeten" verlichting.

Voor die haal-en-breng service had ik ook een afspraak. Maar juist vanaf die tijd moest ik perse altijd een auto beschikbaar hebben. Dus toch maar naar de dealer gebracht en kreeg ik een Fusion mee... :cry:

Rembrandt zei:
Geen idee wat zo'n "servicecentrale" doet, maar voorkomen is beter dan genezen......

De server waarop het motormanagement van de 308 draait moet vervangen worden..:)

Hele vage brief.. meestal worden dat soort termen gebruikt om het werkelijk probleem niet zo kenbaar te maken aan de buitenwereld, is mijn indruk..;)

hey,

leuke wagen! De 308 is best mooi zeker in jouw kleur en met de velgen.
Interieur van de 207 en 308 vind ik wel ok te noemen. Met name het klokkenspel is gewoon een lust voor het oog, het middenconsole vind ik wat minder.

Wat je zelf al aangeeft: versnellingsbak bij peugeot is/was nooit iets om over naar huis te schrijven. Lange slagen, roeren in de bak, niet direct etc.

En betrouwbaarheid van zijn voorganger, de 307, was min of meer een ramp te noemen. Komt/kwam bijzonder slecht uit alle betrouwbaarheidstest zeker in vergelijking met zijn concurrenten de Focus en de Golf.

Ik hoop voor jou dat je veel plezier beleeft aan je auto en dat alle Peugeot kwaaltjes je bespaard blijven!
Het weggedrag van een Peugeot is een pluspunt en vergelijkbaar met zijn concurenten de Golf, Astra en de Focus.

Alleen de eerste jaargangen van de 307 waren slecht. De latere jaren waren ze net zo goed als de concurrenten en in ieder geval beter dan de Focus..., maar daar is ook niet zoveel voor nodig...

Als je de adac testen bekijkt dan scoort de 307 daar toch slecht in. Aantal pechgevallen per 1000 auto`s van het merk lag in het begin boven de 65.
Bij de focus lag dit nooit boven de 20 en bij latere jaargangen zelfs onder de 10.

Tja, toch zijn er mensen (ook hier op het forum zelfs meerdere) die geen goed woord over hebben voor de focus en het liefst weer gaan Peuzen of het al doen...
Ja, ik ben er eentje van!

Terug
Bovenaan