Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

3D863D44-616B-4B84-9274-9149626F012D-13971-0000162F24C66010_zpsf8b244e0.jpg

3D863D44-616B-4B84-9274-9149626F012D-13971-0000162F24C66010_zpsf8b244e0.jpg

Skoda Octavia 1.2TSI DSG Elegance Businessline Combi

@Peter87: wagenparkbeheer bij mijn bedrijf is, laten we maar zeggen, een apart verhaal.
Ja, ik kom dagelijks de betreffende persoon tegen in de kantine, al werk ik bij een groot bedrijf. En ik heb in de korte periode dat ik er werk al veel tegen de gevestigde mening geschopt, en ook vaak gelijk gekregen, maar je kan een keer te ver gaan.:)
Wel zal ik, nu ik eigenlijk mijn keuze al gemaakt heb, ook proberen om bij de leverende dealer even een stok tussen de deur te krijgen.
Is handig met kleine zaken zoals de beige bekleding, de houten sierstrips, de type-aanduiding die verwijderd moet worden, de luxe kentekenplaten, etc.

Verder heeft de dealer in Apeldoorn geen probleem gemaakt van de proefrit, terwijl ik duidelijk ben geweest in het feit dat ik niet kon garanderen dat de auto ook bij hun besteld/geleverd zou worden. Wel kunnen ze er redelijk zeker van zijn dat ik daar de auto voor onderhoud ga neerzetten.

Hij past wel::cool:
IMG_0735_zpsc7c0a651.jpg

Durashift zei:
Rembrandt zei:
Om toch niet helemaal meteen de anderen af te schrijven ;) ook nog even een bezoek gebracht aan de VW en Audi dealer.
Even tussendoor: blijft een K**-dealership in Apeldoorn: bij VW heel kaal, slordig, geen Passat Variant, geen Touran, geen prijslijst van de Sharan (wel een verkoper die zijn best deed), bij Audi totaal geen response van wie dan ook, terwijl ik de enige klant was.

Bij VW dus weinig kunnen doen. Alleen constateren dat de Skoda het wint van de Passat. Verschil is klein, maar de Skoda heeft een veel betere uitrusting en de afmetingen zijn zeer vergelijkbaar.

Goh, vreemd.. Daar werkt de beste VAG verkoper van Nederland;)

https://www.automotive-online.nl/home/11254-autohaasverkoper_bijna_beste_van_de_wereld.html

Om hier nog even op door te gaan:
Twee jaar geleden ook bij Auto Haas langsgeweest voor proefrit(ten).
Ik ben altijd erg eerlijk over wel/niet bestellen. Ik houd van een open relatie tussen klant/leverancier. Doe ik in mijn eigen werk ook (met succes).

Bijgaand het mailtje dat ik uiteindelijk aan een collega van deze beste VAG-verkoper heb gestuurd:
Geachte heer *** *** ***,

Naar aanleiding van ons gesprek vrijdagmiddag wil ik u melden dat ik erg teleurgesteld ben in de wijze waarop mijn verzoek tot een proefrit door u is afgehandeld.

Al dik drie weken geleden heb ik met u de afspraak gemaakt om zaterdag 2 juli een proefrit te maken met zowel een Passat 1.4 als een Touran 1.2.
Het is dan wel erg vervelend als ik niets van u hoor (terwijl u mijn telefoongegevens heeft) en ik, door zelf contact op te nemen over de tijd dat ik langs kan komen, de dag voor onze afspraak er achter moet komen dat het niet gelukt is om ook maar 1 van beide auto's ter beschikking te hebben.

Het gevoel bekruipt mij dat dit komt doordat de auto hoogstwaarschijnlijk niet bij u wordt besteld. Hoewel ik me kan voorstellen dat het u gaat om de verkoop van auto's, heb ik betreffend punt ook al drie weken geleden aan u aangegeven. Ik had dan ook graag toen al gehoord dat dit een belemmering vormde en niet de dag van tevoren.
Ik heb dus het gevoel afgescheept te zijn.

Met vriendelijke groet,

Hier heeft deze VAG-verkoper totaal niet meer op gereageerd.
De winnaar mag dus wel eens een kleine interne cursus aan z'n collega's geven.

Is zo'n zwart interieur met 3 kinderen niet een stuk praktischer dan beige? Vergeet niet dat toen je bijv. je C5 had je daar geen rekening mee hoefde te houden.

Zwak trouwens van die dealer dat ze nooit meer contact met je hebben opgenomen. Een fout maken is niet erg, het is veel belangrijker hoe je 'm oplost.

[size=x-large]Gefeliciteerd![/size]

Binnen de mogelijkheden in jullie autokeuze zou ik dezelfde keuze maken (alleen dan de gewone hatchback). Ik heb voor de aanschaf van de lease C5 en de C4 beide keren de Octavia overwogen. In alle modellen een fijne en sympathieke auto waar weinig mis mee is. Reden waarom die het nooit geworden is, was toch mijn Citroën liefde en het feit dat ik ze behoorlijk emotieloos vindt . Maar ja als de Franse merken niet tot de mogelijkheden horen is de keuze duidelijk en snel gemaakt.

Als kinderloze heb ik wel eens zitten ageren waarom mensen altijd meteen een stationwagon of MPV/SUV moesten hebben. Recentelijk bij mijn beste kameraad gezien hoeveel ruimte drie kinderzitjes in de auto innemen...

Djeez, en dan zitten de kinderen er niet eens in.

[size=x-small]Ik zal het dus ook niet meer doen.[/size]

WOF o_O

Poekoek zei:
Is zo'n zwart interieur met 3 kinderen niet een stuk praktischer dan beige? Vergeet niet dat toen je bijv. je C5 had je daar geen rekening mee hoefde te houden.

De kinderen zitten in stoeltjes en eventueel kun je nog eerst een plaid over de achterbank gooien en dan de stoeltjes monteren.
Maar beige bekleding lijkt toch "out of the question"op dit moment.

Sterker nog, volgens wagenparkbeheer is de automaat ook niet bestelbaar.:(
Dus ik stel mijn bestelling nog even uit, tot ze daar weer een beetje tot hun positieven komen.:) Ik heb geen haast........

Over dat beige interieur... Op de site van Skoda en in de prijslijsten etc. is nergens terug te vinden dat beige niet zou kunnen bij Elegance BL. Dus er is nog altijd de kans aanwezig, dat het bestelsysteem nog niet goed is ingericht. Laat eens een paar dealers dit melden via hun kanaal naar Pon en kijk eens wat er gebeurt ;)
Of laat eens een dealer een bestelling aanmaken met de kleurcode voor beige bekleding. Ben best benieuwd wat uitkomst is! Niet te makkelijk neerleggen bij uitspraken van dealers (die helaas vaak hun systeem "geloven" en nulkommaniksnada zelf aan nadenken doen...)
Succes!

precies, moeten ze ff wachten totdat de datastromen mbt merk/type/uitvoering bij alle belanghebbenden weer gelijk zijn..

Kan best zijn dat er eens per maand een vers 'automandje' gemaakt wordt door de leasemij, waarop dan de keuzes gebaseerd moeten zijn..

Zie ik het op de foto goed dat de test Octavia een mooie, bruine, kleur heeft?

ketelapper zei:
Over dat beige interieur... Op de site van Skoda en in de prijslijsten etc. is nergens terug te vinden dat beige niet zou kunnen bij Elegance BL. Dus er is nog altijd de kans aanwezig, dat het bestelsysteem nog niet goed is ingericht. Laat eens een paar dealers dit melden via hun kanaal naar Pon en kijk eens wat er gebeurt ;)
Of laat eens een dealer een bestelling aanmaken met de kleurcode voor beige bekleding. Ben best benieuwd wat uitkomst is! Niet te makkelijk neerleggen bij uitspraken van dealers (die helaas vaak hun systeem "geloven" en nulkommaniksnada zelf aan nadenken doen...)
Succes!

Tja, zou je kunnen doen.. Importeurs zeggen vaak dat wat er op de prijslijst staat, te bestellen is..
Aan de andere kant zeggen ze ook dat het bestel (order) systeem leidend is voor de productieplanning..

Je hebt er weinig aan op het moment dat auto met binnenkant zwart wordt geleverd óf dat productie niet plaatsvindt en je productieplaats vervalt en je dus weer achteraan kan aansluiten..

@Ketelapper: gelijk heb je. En zou ik ook zeker gedaan hebben als ik daar wat meer mogelijkheid voor zou hebben.
Maar gezien de situatie met ons wagenparkbeheer wordt dat een stuk lastiger (erg weinig invloed op bestelling).

Maar, zoals gezegd stel ik de bestelling even uit. O.a. om hier wat meer duidelijkheid in te krijgen. Want ik geloof inderdaad niet dat de beige bekleding helemaal niet leverbaar wordt. Heb al ergens gelezen dat het ligt aan 1 onderdeel, de lederen achterkant van de stoel. Die is op dit moment niet los te leveren (tov totaal lederen bekleding, die wel in beige te krijgen is), en dus kunnen de Elegance Businesslines niet uitgeleverd worden.
We gaan het zien.

Anderhalve maand verder even een update hier.

De nieuwe lease-auto is nog niet besteld.
Nog steeds is de beoogde opvolger van de Touran de Skoda Octavia. Maar nog steeds wil men de auto niet met DSG leveren.

Aanstaande maandag heb ik een proefrit op de planning staan met een Golf VII 1.2TSI DSG.
Dat is tweeledig:
1. Eens even kijken of het echt de moeite is om voor die DSG te knokken. Zo niet, kan de bestelling van de handbak-Octavia er uit
2. De Golf Variant is een alternatief voor de Octavia. Minder luxe en ook iets minder mooi, vind ik, maar het proberen waard. Helaas is de Variant nog steeds niet beschikbaar (wat duurt dat lang!), dus de proefrit is in een hatchback.

Ondertussen houd ik goed in de gaten of er wijzigingen zijn in de diverse configuraties. Dat zou immers de uiteindelijke beslissing nog kunnen beïnvloeden.
Zo is de Sharan nu als Edition te bestellen, waardoor de cataloguswaarde in mijn geval een dikke €4000,- zou dalen. Dat betekent nog steeds dat hij de duurste blijft van mijn lijstje, maar wel interessanter.
Ook heeft ondertussen mijn collega zijn A4 ontvangen. En, oh oh, wat is dat een prachtige wagen! Dan maar met twee auto's op pad. Maakt die Alto ook eens wat kilometers......:p

De Touran heeft op een paar honderd kilometer na de 120.000 km behaald. Áls ze 'm op basis van kilometers willen terughalen, verwacht ik dus elk moment een belletje/mailtje. En gezien de lange levertijden die verschijnen op het Skoda-forum betreffende de Octavia kan ik dan een paar maanden in een - nu nog onbekende - tijdelijke auto rijden. Nu een Octavia bestellen lijkt aflevering in 2014 te worden. o_O

De Alto wordt volgende maand 3. Maar die gaat blijven. Inruilen wordt alleen een mogelijkheid als blijkt dat het met drie kinderen echt niks wordt in de Alto.

Goeie keus (y). Zeker proberen dat beige interieur, maakt de auto veel sjieker.

Wat een gedoe bij zo'n grote firma. Ik heb het idee dat er soms mensen op zo'n afdeling werken die er niet veel kaas van hebben gegeten. Ik was bij mijn vorige werkgever verantwoordelijk voor het bestellen van de auto's. Zowel mijn collega's als leasemaatschappij waren blij met het feit dat ik zeer goed op de hoogte was en mee kon denken. De dame die het overnam had totaal geen verstand van auto's. Haar opvolger vond iedereen lastig... het waren maar gewoon een paar wielen o_O. Als je 50.000 km per jaar maakt wil je wel een auto onder je kont waar je blij mee bent. Natuurlijk, het is een secundaire arbeidsvoorwaarde en je mag blij zijn dat je een leaseauto mag uitzoeken.......maar je betaalt er ook voor.

Hoi Rembrandt,

Is jullie wagenparkbeheer nog niet zo kostenbewust dat ze de Touran een half jaar verlengen :confused:
120.000km is echt geen reden tot vervanging en extra maanden zijn relatief gezien erg goedkoop! Zo heb ik vorig jaar mijn A6 met drie maanden (20.000km) verlengd en per saldo maar één maand hoeven te betalen. Als de Touran je bevalt... en je verwacht later dit jaar wenselijke variaties beschikbaar... kan het zomaar een goede gedachte zijn ;) Kostenbewust voor werkgever, credits die je misschien met zo'n DSG-knokpartij kunt verzilveren tzt!

Rembrandt zei:
De Touran heeft op een paar honderd kilometer na de 120.000 km behaald. Áls ze 'm op basis van kilometers willen terughalen, verwacht ik dus elk moment een belletje/mailtje.

Kijk ook naar de looptijd..
Als je meer rijdt op (jaar)kilometers, en dus iets achter loopt op looptijd, dan heeft je WG speling door de meer-kilometers (meestal 10%) op te laten lopen en die te betalen door over (stel) 2 maanden in te leveren ipv nu inleveren en herberekening van 2 maanden eerder inleveren te dokken..

Verlengen kan, al zal enkele maanden niet veel voordeliger zijn. 120K beurt moet ook gedaan worden, die reservering wordt wel ingebouwd.
Het is benzine, dus veel meer dan 150K zal ie wel niet mogen rijden..
Rijdt je 30k in een half jaar, Rembrandt?

Neuh, heb het ding bijna twee jaar geleden gekregen met zo'n 55.000 km op de teller, dus eerder 30k per jaar.

Ik had zelf helemaal niet verwacht dat ik aan een nieuwe toe was. Ik dacht inderdaad dat 160.000 km of 4 jaar het moment zou bepalen. Maar ondanks dat ik dit een paar keer heb herhaald tegen wagenparkbeheer, vragen ze me toch nog steeds om te bestellen. Vandaar dat ik nu vermoed dat deze specifieke auto de grens van 120.000 km heeft.
Kan best, want mijn bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid door overnames, dus dit kan best eens een auto zijn uit een exotische leaseregeling waar ze snel vanaf willen.

@D-C: van de familie ( Golf, A3, Leon, Octavia) vind ik de Leon SW de mooiste, gevolgd door de Octavia. Echter, de Leon is nou net de enige die ik NIET kan leasen.:rolleyes:

@ketelapper: ook hierin blijkt weer dat ik bij een nogal conformistisch bedrijf werk (en zeker in mijn regio). Ik heb al veel zaken meegemaakt in de afgelopen twee jaar, waarbij ik me verbaas over hoe makkelijk men de "regels" van het bedrijf accepteert. Ik heb dan ook al een aantal "aanvaringen" gehad (bonusregeling, ouderschapsverlof, berekening eigen bijdrage lease).
De communicatie met wagenparkbeheer is tot nu niet echt soepel. Al valt het mee hoeveel ruimte ze me geven om de bestelling uit te stellen.

Al met al is de keuze om níet de Octavia te kiezen, de keuze om minimaal € 150,- per maand meer te gaan betalen (let wel, da's wel eigen keus, want ben wel kritisch). En dat is me toch echt wat te gortig.
Wordt het dus niet de DSG, dan zal het de handbak worden.

Rembrandt zei:
@D-C: van de familie ( Golf, A3, Leon, Octavia) vind ik de Leon SW de mooiste, gevolgd door de Octavia. Echter, de Leon is nou net de enige die ik NIET kan leasen.:rolleyes:

Is de Leon de enige Seat die je niet kan leasen, of kan je Seat überhaupt niet leasen?

Rembrandt zei:
Zo is de Sharan nu als Edition te bestellen, waardoor de cataloguswaarde in mijn geval een dikke €4000,- zou dalen. Dat betekent nog steeds dat hij de duurste blijft van mijn lijstje, maar wel interessanter.

Want anders zou de Alhambra een alternatief kunnen zijn. Die is qua aanschafwaarde sowieso voordeliger dan de Sharan.

Kleine update:

Maandag gereden met een Golf VII 1.2TSi DSG.
Die combinatie motor/bak rijdt prima, en weer verraste me de kracht van de 1.2.
Is het een showstopper als de Octavia níet met DSG leverbaar is? Nee.
Is de Golf VII Variant een alternatief? Nee.
De uitrustingsverschillen, maar ook de ruimteverschillen, zijn te groot (in het voordeel van de Octavia) zodat de Golf afvalt. Dan nog liever een Passat DSG.

Bestellen dus maar, die Octavia?
Was wel m'n bedoeling. Maar eerst bevestiging gevraagd mbt DSG. En die komt helaas niet.:(
Wel kwam er een Touran Highline DSG in de pool beschikbaar.

Tsss, dat wordt toch weer even nadenken, want dat maakt de Touran (in dezelfde uitvoering als ik m zou hebben gekozen) toch een dikke €50,- in de maand goedkoper.
Octavia is nieuw, nog goedkoper..........
Touran is geschikter met drie kids, meer vermogen (1.4 TSi 140pk) en DSG......

Ik krijg de exacte specs nog van de Touran en nog wat pool-auto's, dus de bestelling zal deze week nog niet plaatsvinden.:cool:

En ik las nog ergens dat je verwacht een half jaar te moeten wachten op een Octavia, dat weegt ongetwijfeld ook mee!

De huidige Touran moet mee tot tweede week september, heb ik net vernomen. Daarna krijg ik, verwacht ik, een vergelijkbare tijdelijke auto (ik vermoed dat dat een Touran of een Passat Variant wordt).
Daar red ik me op zich wel mee tot levering van een Octavia.

Hij is nogal eh......rood!
:)

Niet echt geschikt voor een gezin van 4. Als ik achter het stuur zit, kan er krap een maxicosi achter me geplaatst worden.
Maar voor een dagje..........

De Touran moest met 120.000km nog een beurt.
Of toch niet? Want immers bijna einde lease?
Neuh, zegt wagenparkbeheer, doe maar gewoon de beurt.

OK, zo gezegd zo gedaan. Vandaag de beurt.
Word ik dus gebeld door de dealer: het normale onderhoud mag niet o_O, maar er moet wel even een radiator en een waterpomp vervangen worden.
What the F*?

Maar ach, lease-auto......:cool:

Begin oktober wordt de huidige Touran vervangen door een........Touran!
Niet geheel vrijwillig, maar daar zal ik verder hier niet over uitweiden.

Laten we het er op houden dat mijn (nu nog) werkgever een nette auto ter beschikking stelt:
Touran 1.4TSI 140pk DSG Highline
Night Blue Metallic met beige interieur.

Nette wagen, waar ik de komende drie jaar in wordt geacht te sturen. Dat is 36 maanden een extra bijtelling van €180,-, maar daar maalt de werkgever niet om......
Het blijft wat mij betreft voorlopig, aangezien het laatste woord er nog niet over gezegd is, maar we zullen ons er wel prima mee kunnen redden.
In oktober dus waarschijnlijk de foto's.

Rembrandt zei:
mijn (nu nog) werkgever

Ben je nu om dit voorval serieus aan het overwegen een andere baan te zoeken? Dan zal er toch nog meer spelen, durf ik aan te nemen. Of was je sowieso al van plan binnenkort verder te kijken?

Is er echt geen mogelijkheid om met je werkgever tot een oplossing te komen die voor beiden wenselijk of op zijn minst acceptabel is? Die € 180,- is natuurlijk een bak geld, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je werkgever het zo hoog op de spits laat drijven dat jij erom gaat lopen. Dat zou wel erg kortzichtig zijn!

Ha ha, nee hoor. Zo'n vaart zal het niet lopen.;)
Al tellen bepaalde dingen wel op, en zelfs in deze tijd wordt mij nog wel eens wat aangeboden. Luxe-positie, zeg maar.
Dus zeg nooit nooit.

Het gaat meer om de manier waarop het gegaan is. Ik was er al uit mbt de Octavia, en dat wist men ook. Als het dan je tweede poolauto op rij is en je ziet de afgelopen tijd om je heen de één na de ander een nieuwe lease-auto bestellen, dan is het wel zuur.

Maar, met een vijfkoppig gezin kijk je toch anders naar dingen, en zijn bepaalde dingen minder belangrijk.
En als ik dan hier berichten zie over de gezondheid van bepaalde forummers, die je ook nog een beetje persoonlijk kent, dan blijft dat heel wat heftiger en langer hangen bij mij dan het gestoei om zo'n blikken VW-tje.

Vloeken over jouw eigen situatie, doe je als jou iets overkomt waar je last van hebt. Dit is zo iets en dan mag je daar best danig de pest over in hebben. Sterkte met de strijd die je nog aan moet gaan en hopelijk een goed resultaat voor jou(y).
Gewoon opnieuw de schouders er onder, dat is mijn motto op het ogenblik.:D

Gewoon hopen op het beste: misschien kun je tegen de tijd dat deze Touran eruit mag, wel een auto kiezen die je écht graag wil in plaats van de beste uit een beperkte selectie.

Tuurlijk is het een anti-climax van de hele zoektocht en afwegingen, maar gelijk heb je: het is maar een blik en er zijn veel belangrijkere zaken in het leven.

Ik denk dat het inderdaad meer 'de strijd' is die het probleem maakt. Bij mij op het werk is het ook gezeik over leaseauto's. Ik heb hem geweigerd, terwijl een collega van mij er geen een krijgt. Terwijl hij hetzelfde werk doet, verantwoordelijkheid heeft en functietitel als die wel een leaser mogen uitzoeken (A4 en 508 SW).

Andere (nieuwe) collega voelde zich als een aap met 7 ****** toen hij als leaser een nog redelijk nieuwe en luxe 508 SW uit de pool kreeg. Normaal gesproken behoorlijk boven zijn niveau, maar de zaak zou het verschil in bijtelling bijleggen en dit was goedkoper dan de boete. Hij blij, tot de eerste salarisafrekening, want toen bleek dat ze alleen de bijtelling van het leasebedrag bedoelden en niet die voor privégebruik.

Ook in deze tijd hoef je niet alles te pikken.

WOF

vergelijk je de extra bijdrage met die van de toekomstige, nieuwe leaser, of van de huidige Touran?

Dat zal vermoedelijk iets minder schelen..

Uiteraard is het vaak wel gebruikelijk om zonder al te veel extra kosten een poolauto 'op te rijden'.
Ze kunnen ook een extra bijdrage heffen die van de bijtelling af trekken, zodat de totale som lager uitkomt.
En dan in een 'side' letter afspreken dat die extra bijdrage geen boete is als jij voortijdig uit dienst treed..

De nieuwe leaser.

Octavia versus nieuwe Touran = 277 vs 460 = 183
Ouwe Touran versus nieuwe Touran = 375 vs 460 = 85
Maar, oude Touran was ook al een niet te weigeren poolauto. Anders had ik destijds ook een 20%'s auto gekozen die op ongeveer 315 uitkomt (Passat Variant Highline DSG).

Lastig situatie idd, Rembrandt.

Op basis van redelijkheid/billijkheid vind ik dat die 85 euro tussen óude' Touran en nieuwe Touran gecompenseerd mag worden door WG.

Octavia zou jouw, eigen, nieuwe keus zijn.
Als je daar A4 voor schrijft, die ook op je wensenlijst stond..
Ik weet dan niet de bijtelling, maar dan zou het verschil een stuk kleiner zijn dan 180 euro.
Misschien was de A4 wel duurder.
Betaal je dan ook terug aan je werkgever?:)

Probeer niet het 'kind'' te worden dat boos wordt omdat het gewenste(en bedachte) sorbetijs uiteindelijk een simpel raketijsje blijkt te zijn.
Het is nog steeds ijs.

Ik had beter de A4 kunnen kiezen. Was ik goedkoper uitgeweest en had ik een nieuwe auto gehad.:rolleyes:

Zoals gezegd ben ik wel tevreden met de auto, want hij is inderdaad precies zoals hij in mijn lijstje voorkwam (DSG, beige bekleding). Gaat erom dat als ik dat had willen hebben, ik eind juni wel een nieuwe (zwarte) had besteld. Maar uit kostenoverweging heb ik dat toen niet gedaan, en daarvan was wagenparkbeheer expliciet op de hoogte. Dus dat steekt.

Ik denk ook zeker dat je daar een punt hebt. Ik begrijp je volkomen.
Ik had ook een voorloper. Ik was maar wát blij toen ik een nieuwe, naar mijn idee redelijk vergelijkbare, auto mocht bestellen die mij per maand netto minder dan de helft kost van die voorloper.
En nog een maand wachten op een pool-auto, dat is toch krom? En dan tot die tijd een A1... :rolleyes:
(ik zit niet zo vaak meer in Apeldoorn, maar als ik die kant op rij herken ik je nu iig wel!!)

Heb je vandaag niet gespot, en de A1 was een heel tijdelijke auto. Die is weer ingeleverd.
De zwarte Touran staat weer bij de deur.

De A1 is voor z'n formaat wel een erg volwassen bakkie. Stiller dan de Touran, goed afgewerkt (des Audi's) en doet erg luxe aan.
Vandaag had ik wat meer ruimte, omdat ik de kinderzitjes thuis kon laten en dus de stoel verder naar achter kon gooien.
Maar dan nog doet het ding me (te) weinig. Hij doet nog steeds krap aan.
En ik heb gewoon meer lol met het rijden met de Alto.

Eén ding wat me opviel: voor mijn gevoel reageerde de knop van het (ik noem het maar even) mediasysteem net anders dan je zou verwachten. Met de klok meedraaien zorgt voor scrollen naar boven. Voor mijn idee zou dat andersom moeten zijn. Misschien raar, maar daardoor "greep" ik een paar keer mis tijdens het spelen.

Al met al in korte tijd in twee Audi's gereden. Beide (een A4 Avant en deze A1) splinternieuw.
Ik kan me nu best voorstellen dat je hier extra geld voor over hebt tov bijvoorbeeld een VW. Het is echt een klasse extra.
Voor mij is de A4 Avant (nog steeds) de mooiste Audi. Het is dat hij me net te klein was met drie kids, anders had ik net als mijn directe collega de A4 Business Edition besteld.
Ach, er volgen waarschijnlijk nog meerdere lease-auto's in mijn werkbare leven, dus wie weet..........

Rembrandt zei:
Maar uit kostenoverweging heb ik dat toen niet gedaan, en daarvan was wagenparkbeheer expliciet op de hoogte. Dus dat steekt.

Precies, en als het dan vanuit WG ook op een '' slikken of stikken " manier wordt gebracht, gaat het feitelijk niet meer direct om de centen maar is het vooral de communicatie & waardering voor elkaar..

Ik lees steeds dat je met de wagenparkbeheerder communiceert..
Kennelijk iemand die bij jouw bedrijf nog stevig in het zadel zit..
Zijn er geen andere insteken te nemen.. dadelijk bij je beoordelingsgesprek..
Of heb je net je mid-term review gehad?;)

Feitelijk hebben ze nu toch wel ff een ontevreden werknemer in dienst die open staat voor iets anders..

Toch lekker dagje met 4 ringen gehad :) En die tijdelijke nieuwere Touran kan op 20 sept. misschien wel goed van pas komen... Als je er dan toch in moet rijden, dan maar zoveel mogelijk :rolleyes:

3 jaar vind ik niet echt "tijdelijk" meer.
Wel genoeg tijd om er je eigen wagen van te maken. Dus zet die VAGCOM maar weer klaar.:)

20 september heb ik de ouwe nog. Helaas gaat de IAA me dit jaar niet lukken.
Maar anders rij ik wel naar Geneve in maart. Schiet het tenminste op met de kilometers.;)

Vandaag was het dan zover.
De oude Touran is zonder Sonniboys en andere extraatjes, maar volledig schoon gepoetst, met een kleine 125.000km op de teller ingeleverd.

Daar voor in de plaats voor waarschijnlijk de komende drie jaar:
Een Volkswagen Touran 1.4TSi DSG Highline (sept. 2012)

IMG_0897_zpse25d6156.jpg

IMG_0896_zps6726d942.jpg

IMG_0895_zps4f954869.jpg

Night Blue Metallic met beige interieur.
Mooie auto, van net een jaar oud.
En weer een 7-zitter.

Hij is stiller dan mijn vorige en de automaat is wel een lekkere toevoeging.
Ik ga van een RNS510 naar een RNS315. Dat betekent een kleiner scherm, maar wel Bluetooth Audio toegevoegd.
Moet alleen even een DVD optie toevoegen voor de achterbank (wordt waarschijnlijk een iPad in een houder), want de Sprookjesboom kijken lukt niet meer op de 315. :)

Maandag komt er nog een (helaas vaste) trekhaak onder. En ik heb meteen luxe kentekenplaten mee besteld.
De type-aanduiding was al van de kont, dus dat was een plus.

Verdere aanpassingen (en betere foto's) volgen.

Ziet er netjes uit..

Jammer dat 'ze' jou geen afneembare haak gunnen. Zeker gezien de voorgeschiedenis.. Dat doet veel voor het design van de Touran, vind ik.

Evengoed veel plezierige (dure;)) kilometers toegewenst..

Alweer tien jaar oud, dit model, en dat zie je er wél en níet van af. Toch bijzonder hoe ze dat bij Volkswagen weten te flikken. Aan het interieur zie je het wel, al maakt die beige aankleding het wel een stuk beter. Het meest jammere is eigenlijk dat je 'm niet zelf hebt mogen uitkiezen. Zo'n keuzeproces zorgt automatisch voor een betere band met de auto, die je nu waarschijnlijk zult missen. In ieder geval veel plezier ermee, voor de komende jaren!

Die kleurencombi is wel prima! Dat je geen RNS510 meer hebt scheelt wel veel in de inbraakkans. En de RNS315 was ik persoonlijk erg over te spreken! Daar kan Citroën in ieder geval nog wel iets van leren!

Afgelopen dagen de paar "modificaties" toegepast die deze auto voorlopig gaat krijgen:
- heldere knipperlichtjes (Silver Vision) in de koplampen
- luxe kentekenplaten
- trekhaak

Dat levert de volgende plaatjes op:

Van oranje naar wit
IMG_5382_zps7b3203dc.jpg

IMG_5383_zpscd81da4a.jpg

IMG_5384_zpsd143d4fc.jpg

Trekhaakje
IMG_5385_zpsa4fe42e3.jpg

IMG_5386_zps04256f67.jpg

IMG_5387_zpsa9bb3c8b.jpg

Het erg nette, beige, interieur
IMG_5388_zpsf1e05bfd.jpg

IMG_5389_zps6759715c.jpg

De auto bevalt erg goed.
Mijn vrouw vergelijkt hem al met de blauwe C5, en dat zegt wat.
Al haalt hij het comfort van de Citroen niet, er zijn wel overeenkomsten: kleur van zowel exterieur en interieur, automaat en vlotte motor, maar ook gewoon de algemene luxe indruk die de auto maakt. Enige dat ik dan mis is de vering en het panoramadak.;)

Mooie update's.
Buitenkleur vind ik tof, valt tenminste op tussen al de andere Tourans.

Beige is wel een interieurkleur die jij vaak gehad hebt.. in de 308 toch ook.?

Terug
Bovenaan