-MGM- zei:
Rob076 zei:
Ik snap niet dat mensen denken dat "ik vindt" en "de kenteken" goed Nederlands is...
@ Spelkoning : niet iedereen is even goed onderlegd in de NLe taal. Dislecten en mensen met een lage opleiding kunnen idd een spelfout maken, ach, iedereen maakt er wel eens eentje en anders is het een type fout.
Om dat nou in ieder topic aan te kaarten
vindt ik een beetje overtrokken. Erg off topic en
tis ook beledigend naar die mensen.
De/het-verwisselingen en d/t/dt-fouten zijn geen spel- of typefouten, het zijn taalfouten, dus het gaat wel een stap verder. Rob076 heeft de typefouten, die ook in het stukje stonden, gelaten voor wat ze waren. Deze taalfouten hebben ook niets met dyslexie (niet goed kunnen lezen) te maken, maar met niet goed schrijven.
Als er nooit iets van gezegd wordt, denkt half Nederland dat het correct is en zien we over tien jaar nergens meer het woord 'het', omdat iedereen 'de huis', 'de woord' en 'de verkeerslicht' zegt. We zijn hier niet in Engeland of Amerika, waar ze alleen maar 'the' kennen.
En waarom zou het beledigend zijn? Als je op een forum schrijft, accepteer je nu eenmaal de kans dat mensen op je bijdrage reageren. Helaas kijken niet alle mensen in het taalneuzelaarstopic, dus dan is het niet zo gek om er 'off-topic' wat over te zeggen op de plek waar het gebeurt.