Rdw onthult nieuw kenteken.

Ik vindt dat België wel een goede oplossing heeft voor de kenteken probleem gewoon een 1 ervoor zetten.
Snap nog steeds niet dat ze hier kentekens invoeren die van jou is kost minder geld. En als je een nieuwe auto hebt blijf je de kenteken houden.
En hoeven ze ook niet moeilijk te doen als de combinatie op zijn.

breaker zei:
Ik vindt dat België wel een goede oplossing heeft voor de kenteken probleem gewoon een 1 ervoor zetten.
Snap nog steeds niet dat ze hier kentekens invoeren die van jou is kost minder geld. En als je een nieuwe auto hebt blijf je de kenteken houden.
En hoeven ze ook niet moeilijk te doen als de combinatie op zijn.
Dat heeft dus geen nut, ik ben ongetwijfeld niet de enige die de platen aan de carrosserie heeft geklonken. Mijn platen komen er niet meer af zonder ze te slopen en schade aan het plaatwerk van de auto zal er dan ook wel zijn.

Nu blijven de platen bij de auto, dus dat probleem is er niet. Wat mij betreft worden ze door de dealer gelijk al vastgeklonken op het plaatwerk. Bovendien die paar tientjes die het zou besparen op een nieuwe auto van ettelijke duizenden euro's, die maken toch al niet meer uit.

Rob076 zei:
Ik snap niet dat mensen denken dat "ik vindt" en "de kenteken" goed Nederlands is...

@ Spelkoning : niet iedereen is even goed onderlegd in de NLe taal. Dislecten en mensen met een lage opleiding kunnen idd een spelfout maken, ach, iedereen maakt er wel eens eentje en anders is het een type fout.

Om dat nou in ieder topic aan te kaarten vindt ik een beetje overtrokken. Erg off topic en tis ook beledigend naar die mensen.

-MGM- zei:
Rob076 zei:
Ik snap niet dat mensen denken dat "ik vindt" en "de kenteken" goed Nederlands is...

@ Spelkoning : niet iedereen is even goed onderlegd in de NLe taal. Dislecten en mensen met een lage opleiding kunnen idd een spelfout maken, ach, iedereen maakt er wel eens eentje en anders is het een type fout.

Om dat nou in ieder topic aan te kaarten vindt ik een beetje overtrokken. Erg off topic en tis ook beledigend naar die mensen.

De/het-verwisselingen en d/t/dt-fouten zijn geen spel- of typefouten, het zijn taalfouten, dus het gaat wel een stap verder. Rob076 heeft de typefouten, die ook in het stukje stonden, gelaten voor wat ze waren. Deze taalfouten hebben ook niets met dyslexie (niet goed kunnen lezen) te maken, maar met niet goed schrijven.

Als er nooit iets van gezegd wordt, denkt half Nederland dat het correct is en zien we over tien jaar nergens meer het woord 'het', omdat iedereen 'de huis', 'de woord' en 'de verkeerslicht' zegt. We zijn hier niet in Engeland of Amerika, waar ze alleen maar 'the' kennen.

En waarom zou het beledigend zijn? Als je op een forum schrijft, accepteer je nu eenmaal de kans dat mensen op je bijdrage reageren. Helaas kijken niet alle mensen in het taalneuzelaarstopic, dus dan is het niet zo gek om er 'off-topic' wat over te zeggen op de plek waar het gebeurt.

Clignoteur zei:
-MGM- zei:
Rob076 zei:

De/het-verwisselingen en d/t/dt-fouten zijn geen spel- of typefouten, het zijn taalfouten, dus het gaat wel een stap verder. Rob076 heeft de typefouten, die ook in het stukje stonden, gelaten voor wat ze waren. Deze taalfouten hebben ook niets met dyslexie (niet goed kunnen lezen) te maken, maar met niet goed schrijven.

Als er nooit iets van gezegd wordt, denkt half Nederland dat het correct is en zien we over tien jaar nergens meer het woord 'het', omdat iedereen 'de huis', 'de woord' en 'de verkeerslicht' zegt. We zijn hier niet in Engeland of Amerika, waar ze alleen maar 'the' kennen.

En waarom zou het beledigend zijn? Als je op een forum schrijft, accepteer je nu eenmaal de kans dat mensen op je bijdrage reageren. Helaas kijken niet alle mensen in het taalneuzelaarstopic, dus dan is het niet zo gek om er 'off-topic' wat over te zeggen op de plek waar het gebeurt.

Waarom zou jij of rob076 zich geroepen moeten voelen er iets van te zeggen?
Ik kon hier al jaaaaaaren en heb nog nooit in het taalneuzelaarstopic gekeken dus zou ook niet eens weten wat de functie van dat topic is. Waarom verwacht je dat iedereen dat topic en de functie ervan kent? En waarom zou als je er niet in kijkt het niet gek moeten vinden er offtopic reacties opmte krijgen?

Ik vind opmerkingen over taal/spelfouten afleidend en voorbijgaand aan wat de persoon in kwestie heeft te vertellen. Stuur dan een persoonlijk bericht ofzo.

Is er al iets bekend over de opzet van de nieuwe lichting kentekens? Onderhand alweer bijna door de X-serie heen.

@ Raddraaier: Wat bedoel je precies? Wanneer de nieuwe kentekens voor personenwagens uitgegeven gaan worden? Of welke lettercijfercombinatie er gebruikt gaat worden? Dat laatste is allang bekend namelijk. Wanneer het nieuwe kenteken uitgegeven gaat worden, is nog niet bekend.

§anitarium zei:
@ Raddraaier: Wat bedoel je precies? Wanneer de nieuwe kentekens voor personenwagens uitgegeven gaan worden? Of welke lettercijfercombinatie er gebruikt gaat worden? Dat laatste is allang bekend namelijk. Wanneer het nieuwe kenteken uitgegeven gaat worden, is nog niet bekend.

De lettercijfercombinatie. Heb nog niet meegekregen wat het nieuwe format wordt.

Raddraaier zei:
§anitarium zei:

De lettercijfercombinatie. Heb nog niet meegekregen wat het nieuwe format wordt.

Dat staat toch op de vorige pagina....

Joël D. zei:
Ik zag gisteren een auto rijden met CDJ-123 (cijfers weet ik niet zeker), nieuw kenteken van Corps Diplomatiek?
CDJ-123 kentekens zijn van het internationaal gerechtshof in Den Haag. Corps Diplomatiek heeft gewoon nog CD-xx-xx kentekens.

Wouter82 zei:
Raddraaier zei:
§anitarium zei:

Dat staat toch op de vorige pagina....

Klopt, thanks. Excuses.

Gepubliceerd: 30 augustus 2012 11:15

[size=large]Binnen paar maanden nieuwe kentekenserie[/size]

ZOETERMEER - Nog een paar maanden, dan is er een nieuwe serie kentekens te zien op de weg.

De RDW, de vroegere Rijksdienst voor het Wegverkeer, zei donderdag dat mogelijk nog dit jaar de huidige kentekenserie met twee cijfers, drie letters en een cijfer opraakt.

Dat is iets later dan verwacht; vorig jaar ging de RDW ervan uit dat de serie in oktober op zou zijn. De huidige serie is in gebruik sinds 19 mei 2008.

De nieuwe nummerborden krijgen een cijfer, drie letters en twee cijfers, bijvoorbeeld 1KBB00. ''Waarschijnlijk doen we maar twee jaar met deze serie, omdat we als beginletter alleen de K, S, T, X en Z gebruiken'', zegt een woordvoerder.

Bron

Volgens mij ook. Er staat me iets van bij dat de RDW de personenwagenkentekens weer eerder gelijk wil laten lopen met die van de lichte bedrijfswagens, maar ik kan dat nieuwsbericht niet meer terug vinden. Ik dacht dat dat hier ook al een keer gepost was.

Het valt schijnbaar onder dezelfde sidecode dus het zal systeemtechnisch wel lastig zijn om onderscheid te kunnen maken.

Meer info: https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3308488/2012/08/30/Binnen-paar-maanden-nieuwe-kentekenserie-als-1KBB00.dhtml

Toch vreemd dat die exportkentekens blijkbaar zo'n groot deel van de mogelijkheden afsnoept. Waarom niet de originele kentekencombinatie op een exportwagen houden? Alles wordt toch geregistreerd, dus het is gewoon bekend in de systemen dat een wagen het land uit is gegaan.

Of bepaalde combinaties opnieuw gebruiken, of zoals in Duitsland met een maandaanduiding erbij.

De vrachtwagen gebruiken nu ook de combinatie met 3 letters. Een paar dagen geleden kwam ik de 47-BBB-3 tegen.
De bestelbussen zitten ook al aardig aan het eind (van de tweede 3-letterserie zelfs); ik zie net de *-VXX-** voorbij rijden.

Exportkenteken lijkt mij inderdaad ook vreemd. Waarom niet gewoon een combinatie van cijfers? En dan inderdaad met een maandaanduiding erin.
1209001 (jaar 2012, maand 09, volgnummer 001). Dan kunnen er 999 exportauto's per maand een kenteken krijgen. Als dat niet genoeg is, dan moet ie een tekentje langer.

Ze jagen op de huidige manier wel heel veel letter/cijfer-combinaties er doorheen en dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Ik kwam deze foto tegen op Google, en het kenteken klopt ook! :confused:
imgp2786xy5.jpg

Renault Sport zei:
* Er zijn geen gegevens gevonden voor 96-VLZ-8*

Vast een shop oid?

Uitvoering:
Type:veewagen
Aantal zitplaatsen:2
Kleur(en):niet van toepassing
Motor:
Brandstof:diesel
Aantal cilinders:6
Cilinderinhoud:11705
Vermogen:353 kw (480 pk)
Massa & laadvermogen:
Massa leeg voertuig:14280 kg
Laadvermogen:13720 kg
Toegestane max. massa voertuig:28000 kg
Massa rijklaar:14655 kg

BBD en BBG ook al gespot voor de Trucks..

kenteken van de Scania is inderdaad apart uitgegeven ivm Vervoer Levend Dieren, voor ritten langer dan 8 uur..

Willem

Inmiddels zijn we héél hard op weg naar de nieuwe serie.
Voor 2,5 week terug is er bij ons in de straat een nieuwe auto gekomen met kenteken ..-ZDT-7. Dat wil dus zeggen dat het een heel eind op is en er mogelijk nog in 2012 met de nieuwe serie wordt gestart.

ZFH gespot gister, dus het gaat aardig vlot. Starten met de nieuwe serie in 2012 zie ik niet meer gebeuren. Er worden erg weinig auto's nog op kenteken gezet de komende 2 maanden.

ZFK is als laatste uitgegeven volgens de RDW. Als je nu een nieuwe auto besteld, zou je dan nog een oude serie krijgen, of toch een nieuwe (met levertijd van +/- 8 weken)

eerste-opel zei:
Inmiddels zijn we héél hard op weg naar de nieuwe serie.
Voor 2,5 week terug is er bij ons in de straat een nieuwe auto gekomen met kenteken ..-ZDT-7. Dat wil dus zeggen dat het een heel eind op is en er mogelijk nog in 2012 met de nieuwe serie wordt gestart.

En dan zul je altijd zien als je thuis komt dat je je net 1 letter vergist.
Het was namelijk niet de .. - ZDT-7 zoals hierboven staat maar de .. - ZDG - 7.

adinsx zei:
ZFH gespot gister, dus het gaat aardig vlot. Starten met de nieuwe serie in 2012 zie ik niet meer gebeuren. Er worden erg weinig auto's nog op kenteken gezet de komende 2 maanden.

Nou, dat zal dit jaar wel eens anders kunnen zijn ivm de bijtellingsgrenzen per 1 januari 2012.

Veel auto's die nu nog 14% zijn, zijn dat volgend jaar niet of zijn dat wel maar met een andere uitvoering/software waardoor registratie dit jaar nog wel moet gebeuren ivm CO2 uitstoot.

Veel leasemaartschappij'en zijn daarom soepeler in de datum registratie in december. Als de auto er is en na 1-1-2013 een hogere bijtelling heeft, mag de auto afgeleverd worden.

ZGP is de nieuwste tot nu toe gespot. Ze zijn bij ZHG meen ik. Overigens lease-topper met 14%, de Mégane, is nu ook volgend jaar 14%, dus die auto's worden nu niet meer afgeleverd denk ik. Maar inderdaad voor de huidige 14% auto's die het in 2013 verliezen kan de leasemaatschappij wel eens soepeler zijn.

Overigens, hoever gaat de RDW door met het Z**-kenteken?

Ik denk het niet. Men wil voorkomen dat mensen willen wachten met het op kenteken zetten van de auto, omdat de nieuwe serie eraan komt. Hij zal wel heel ver doorgaan, vermoed ik, maar het zou maar zo kunnen zijn dat men nu handig twee dingen gaat combinerern: dat er toch nauwelijks auto's meer voor het einde van het jaar op kenteken gaan worden gezet vanaf volgende week (de meeste leasemaatschappijen stoppen rond de 15e met uitleveren) en het effect dat mensen willen wachten op de nieuwe serie. Zou dus maar zo kunnen zijn dat de nieuwe serie vanaf 1 januari ingaat.

Maar dat is puur speculatie.

Ze zijn nog niet over op nieuwe kenteken serie....gaat men door tot zzz?

De bedrijfswagens zijn inmiddels ook weer een sidecode verder...

Deze kwam ik vanmiddag in Venlo tegen.

Foto-6DO6MBTB.jpg

Moest eerst al wennen aan het huidige kenteken. De bedrijfswagens hadden tot voor kort de kentekenserie die binnenkort nog moet starten bij de auto's. Na hoeveel jaar zijn ze nu eigenlijk door alle bedachte sidecodes heen? En dan? 11-X-11-X of hoe gaan we het dan doen?

Overigens heb ik destijds de Elsevier met een naamsvermelding gehaald met het hier door mij geopende topic met de vraag of de mensen gingen wachten met de aanschaf/levering van hun nieuwe auto om zo maar het nieuwe kenteken in hun bezit te krijgen. Heb het idee dat het nu minder leeft. Zal vooral komen doordat de huidige serie nog geen 5 jaar meegegaan is.

Edit: RDW-site over sidecodes

Ben benieuwd wanneer de eerste nieuwe 2013 kentekensoorten op de weg komen. Zie zoveel met Z kenteken. Kan niet lang meer duren.:)

Ik krijg toch nog een oud kenteken, met ZSL in het midden. Mijn eerste associatie was "zeer sloom". :confused:

Zit super lekker.
Zesling.

Dat is altijd wel een aardig spelletje. Maak een woord met de letters op het nummerbord. Liefst in de gegeven volgorde. ZeSLing is dus een prachtig woord. :) Ook al hoop ik dat nooit mee te maken... :confused:

Terug
Bovenaan