Rdw onthult nieuw kenteken.

§anitarium zei:
@ Icebrain: Niet om het één of ander, maar die Sprinter is van januari 2011, ik neem aan dat je de bekende kentekencheckwebsites ook wel kent en weleens bezoekt?

Eh meestal wel, in de drukte even vergeten...............................:D

vectra V6 zei:
Dei Vito Taxi is van 2008, en daarvan lopen de kentekens gewoon mee met de personenauto kentekens.

@ Santairestopium: zal het nooit meer doen, en de kentekens op de Ascona's zijn nou ook niet echt van een nieuwe generatie.

Mijn nieuwste generatie in bezit is letter letter - letter letter - cijfer cijfer (1991 t/m 1999 (personen auto's)
en in bezit geweest: cijfer cijfer - letter letter - letter letter (deze zat alleen op een Besteller)
dan is de letter letter - cijfer cijfer - letter letter toch al een knap oude combi (1979 t/m 1991 pesonen auto's)

Topic's over de auto's staan al op meerdere wat intilligenter Forums, dan dit verkapte VW (AW / VW wat scheelt het) forum.

Wat er komen gaat zie ik allemaal wel..

Willem

vectra V6 zei:
Barri zei:

Ja sorry, had even een momentje, lees ik dat gezeur wer, ging om kentekens en begint er een over mijn auto's te zeuren...

Willem

Als je dit zo'n dom forum vindt, wat doe je hier dan? Ik vind de MijnAutosectie erg leuk, ik zou het leuker vinden als je daar een topic maakt over je auto's, dan dat je in verschillende topics steeds weer foto's van je Ascona's plaatst.

Ik was een beetje flauw met mijn opmerking dat jouw kentekens niet oud zijn, ik doelde op het nieuwste type kentekeplaat, dus met NL-stuk erin, de GAIK-plaat. De Ascona's komen nog uit de tijd dat er platen opzaten van de oude generatie. Ik heb het niet voer de sidecode, maar over de plaat zelf. Maar goed, dat was misschien een beetje flauwe opmerking.

Ondertussen is maart alweer 4 dagen oud en nog geen spoor van de nieuwe sidecode?

vers van de pers, uit de mailbox :)

APS: Nieuwe kentekenserie uitgereikt

Vanmiddag heeft algemeen directeur Johan Hakkenberg van de RDW het eerste nieuwe kenteken '1 KBB 00' uitgereikt aan Robert-Jan Vermeulen, adjunct directeur van kinderrechtenorganisatie Save the Children. Het kenteken komt op een nieuwe Kia Picanto. Deze auto is door Autohaag Zeeuw KIA Den Haag, in samenwerking met KIA Motors Nederland, kosteloos beschikbaar gesteld aan Save the Children.

Twee jaar
Hakkenberg: "We verwachten dat deze nieuwe kentekenreeks twee jaar mee gaat, omdat we deze keer alleen de K, S, T, X en Z als beginletter gebruiken. De overige beginnende medeklinkers zijn onder meer gebruikt voor exportkentekens en bromfietsen. De nieuwe serie gaat daarom een stuk korter mee dan de vorige reeks kentekens. Die ging bijna 5 jaar mee."

Goed vastzetten
Het kenteken is belangrijk voor de handhaving van verkeersveiligheid en de opsporing van criminaliteit. Via het kenteken kan de RDW alle technische gegevens en de gegevens van de eigenaar/houder achterhalen. Het is daarom ook van belang dat kentekenplaten goed zijn bevestigd aan de auto. Zie ook op de websites van de voertuigbranche en RDW: www.stavc.nl en www.rdw.nl.

Save the Children
Stichting Save the Children krijgt de beschikking over een nieuwe 5-deurs KIA Picanto. Hierdoor hoeft Save the Children niet zelf een auto aan te schaffen, waardoor zij een groter deel van haar inkomsten kan besteden aan de projecten in het buitenland. Deze auto is dan meer dan welkom en zal de komende jaren intensief worden gebruikt om steun te vragen en draagvlak te creëren in Nederland.

8f6dc1f4fa90181504526c78f4c23a02.jpg

[size=x-large]Eerste nieuwe kenteken uitgegeven[/size]

Het is zover, vandaag is een Kia Picanto voorzien van de kentekenplaat 1-KBB-0. De eerste van de nieuwe kentekenreeks. Algemeen directeur Johan Hakkenberg van de RDW reikte het kenteken uit. Hakkenberg: “We verwachten dat deze nieuwe kentekenreeks twee jaar mee gaat, omdat we deze keer alleen de K, S, T, X en Z als beginletter gebruiken. De overige beginnende medeklinkers zijn onder meer gebruikt voor exportkentekens en bromfietsen. De nieuwe serie gaat daarom een stuk korter mee dan de vorige reeks kentekens. Die liep bijna vijf jaar.“ De Kia Picanto met het nieuwe kenteken gaat overigens naar de organisatie Save the Children, en is geleverd door dealer AutoHaag Zeeuw in Den Haag.
https://www.autoweek.nl/nieuws/22527/eerste-nieuwe-kenteken-uitgegeven

Ik heb gister of eergister nog **-ZXV* gezien dacht ik.
Ik denk dat ze ZXV hebben opgemaakt?

Lijkt me sterk dat ze 'm helemaal opgemaakt hebben. Dat is de afgelopen dertig jaar nog geen enkele keer gedaan. Bovendien staat 'ie ook niet geregistreerd zover ik dat kan zien, net als de 99-ZXV-9 overigens. De 1-KBB-00 daarentegen wel.

Heb op autoblog ook al gereageerd dat het onzin is. Of neem je hun 100% serieus A110-50?
Zoals Rob al zegt, is hij nooit helemaal opgemaakt dus ook nu niet.

Ik heb ZXV nog voorbij zien komen, hoever ze daarmee zijn gekomen weten we denk ik pas volgende week, want hier en daar zullen dealers nog wel een kentekenregistratie hebben die op een auto gaat die nog afgeleverd moet worden.

adinsx zei:
Heb op autoblog ook al gereageerd dat het onzin is. Of neem je hun 100% serieus A110-50?

Ik neem ze inderdaad niet altijd serieus, maar zag dit voorbij komen dus vandaar. No big deal. Vind de hele kentekendiscussie trouwens onzin, triest dat er mensen zijn die wachten op een nieuw nummertjeo_O...

Tja, dat laatste snap ik ook niet nee. Sterker nog, het verschil is zo minimaal in één oogopslag dat mensen die er al op letten een KBB kenteken ouder inschatten als een ZXV o.i.d.

Huh? Ik dacht dat het eerste kenteken uit een serie altijd voor een Volkswagen was?

Kia heeft deze keer vast meer geboden dan Pon..... Vind het namelijk nogal 'verdacht' dat een auto die gratis weggegeven wordt aan een goed doel 'toevallig' het publicitaire voordeel krijgt van de eerste plaat......

Ik hoorde op Radio 2 dat de stichting, of de dealer, contact op heeft genomen met de RDW of men dit moment mocht 'claimen'. En daar ging de RDW mee akkoord.

Je zou het haast denken, want de berijders gedragen zich ook al Golf-rijders. Gister een Kia Cee'd die me zo ongeveer van de linkerbaan wilde duwen omdat het hem niet snel genoeg ging. Ik wilde ook sneller, maar wat trage voorliggers. Daarna ook niet meer gezien overigens, maar die KIA rijders zijn een ander rijgedrag aan het aanleren volgens mij :)

Sinds de RDW een nieuwe site heeft kan ik het laatst uitgegeven kenteken niet meer zien. Hebben ze dit nu verwijderd van de site of kijk ik compleet verkeerd?

Gister spotte m'n vriendin het eerste nieuwe kenteken hier in de buurt. 2-KDF-33.

Zelf nog geen nieuwe gezien. Wel bestelauto's met A-123-AA vorm. (maar dan uiteraard niet met die letters ;) )

Ik heb het gevoel dat het best hard gaat met deze reeks. Een paar weken terug pas begonnen, en nu al in de KD. Kan niet wachten op de nieuwe reeks. Oogt weer ouderwets goed! (y)

§anitarium zei:
Even op het tabje "Auto" klikken en je komt hier terecht.

Super. Daar had ik inderdaad niet gekeken.

Ze verwachten dat de nieuwe serie in 2 jaar op is. De verkopen dalen, maar toch is het laatst uitgegeven kenteken op dit moment al 8-KFV-27 en dit terwijl de nieuwe serie nog geen maand beschikbaar is. Gaat volgens mij dus nog erg snel.

Ik kwam zojuist een nieuw diplomatenkenteken tegen: CDJ-388.
Op vwe.nl is hij trouwens onbekend.
Misschien gaan de gewone kentekens in de toekomst ook deze samenstelling krijgen.

Lijkt me vrij logisch dat deze speciale kentekens (koningshuis, corps diplomatique, defensie) niet zo maar op te vragen zijn door het publiek.

De K-reeks schiet inmiddels lekker op. Laatst uitgegeven volgens RDW: 2-KSF-13
Als ik het goed heb volgen nog: KT*, KV*, KX*, KZ*

Iemand die kan inschatten wanneer die erdoor zijn? :T
Ik aas uiteraard op een L** kenteken voor de leaser die waarschijnlijk eind augustus afgeleverd wordt. Maar gezien de autoverkopen niet al te hard gaan vraag ik me af of we binnen twee maanden wel aan de L toekomen ;)

Uiteraard = lijkt me leuk.
Zo beter :)

Nee gekkigheid, maar ik was zo even aan het tellen maar binnen twee maanden de hele K-reeks erdoor gaat het niet worden.

Aha, dan snap ik 'm. Een L-kenteken lijkt me in ieder geval mooier staan. Persoonlijk vind ik zo'n K niet echt mooi, maar dat is puur gevoel. Twee maanden zullen inderdaad wel heel erg krap worden.

adinsx zei:
Ik aas uiteraard op een L** kenteken voor de leaser die waarschijnlijk eind augustus afgeleverd wordt. Maar gezien de autoverkopen niet al te hard gaan vraag ik me af of we binnen twee maanden wel aan de L toekomen ;)
Het wordt lang wachten op de 1-LBB-01, want in de huidige sidecode 8 hebben we alleen de K, S, T, X & Z als beginletters. De rest is al opgegaan aan vrachtauto's, bussen, scooters, export-kentekens en andere. link
Wanneer de aan het eind van de K-reeks zijn? Ik heb ook geen exacte datum. We zitten nu op net geen 71% van de K-kentekens en dat in 118119 dagen. Uitgaande van een lineair verband (hoever dat nog kan met het verval in autoverkopen) hebben we nog 51 dagen te gaan met deze reeks. Dus 21 Augustus zou voor mij als acceptabele datum overkomen. :)

Ben benieuwd wat er na deze reeks komt.
Overigens vind ik de Nederlandse kentekens maar lelijk. Maar dan bedoel ik meer de streepjes, het lettertype (of is dat universeel?) en de felgele kleur :LOL:

Tonnie. zei:
Het wordt lang wachten op de 1-LBB-01, want in de huidige sidecode 8 hebben we alleen de K, S, T, X & Z als beginletters. De rest is al opgegaan aan vrachtauto's, bussen, scooters, export-kentekens en andere. link
Wanneer de aan het eind van de K-reeks zijn? Ik heb ook geen exacte datum. We zitten nu op net geen 71% van de K-kentekens en dat in 118119 dagen. Uitgaande van een lineair verband (hoever dat nog kan met het verval in autoverkopen) hebben we nog 51 dagen te gaan met deze reeks. Dus 21 Augustus zou voor mij als acceptabele datum overkomen. :)

Stom zeg, ik schreef het zelf nog op deze pagina op 15 maart vanuit het persbericht o_O

Interessante berekening wel. (y)
In de huidige planning kan de leaser 19 augustus worden afgeleverd als ie netjes op tijd binnenkomt, maar wellicht wordt het een weekje later in mijn vakantie en dan dus pas begin september aflevering. Ik denk dat ik t.z.t. maar even ga kijken hoe het uitkomt. Eventueel kan ik de voorloper nog naar einde contract (12 september) rijden zoals wagenparkbeheer graag wil.

Een kenteken zit er vaak al op voor aflevering, dus ik zou er niet teveel geld op inzetten. Kijk anders even naar de tendens van autoverkopen in 2012. Misschien worden er meer/minder auto's verkocht in de zomermaanden. Dan kun je nog een preciezere berekening maken.

Ik denk ook niet dat ik de auto kan laten wachten, maar liever zo snel mogelijk de aflevering heb t.z.t. :)
Maar de auto kan zonder kenteken naar de dealer komen, dat valt wel te regelen. Ik meen dat forumlid Ketelapper dat ook deed met zijn A6? Althans, hij wilde wachten tot de nieuwe sidecode-reeks. Uiteindelijk duurde dat te lang.

We zien wel. Het schiet in ieder geval aardig op met de huidige reeks. (y)

Eh nee... :) En ik sta er middenin wat dat betreft, dus kom op mensen. Allemaal een nieuwe auto bestellen. ;)

Edit: aan de andere kant. Geen nieuwe auto kopen = langer doorrijden = meer onderhoud en dat is ook goed voor 'onze' branche. ;)

Nou ik lees net dat je 25-30% korting kunt krijgen op nieuwe auto's, dus het zou toch storm moeten lopen!

@Rob076
Het verschilt van merk tot merk 'hoe' auto's bij de dealer komen qua kenteken.

Bij Peugeot is het heel gebruikelijk dat op het moment van invoer in NL door de importeur het kenteken al wordt aangevraagd. Daardoor zie je vaak gloednieuwe Peugeots met een 'oud' kenteken rijden. Een Peugeot-dealer kan bij de bestelling een aparte code ingeven (vroeger was dat "2") waarbij de importeur géén kenteken aanvraagt en de dealer dat zelf zal doen (zoals bijvoorbeeld bij showroomauto's, maar dus ook voor klantauto's te gebruiken). Hebben wij in 2005 met onze 307cc laten doen.

Bij Audi moet de dealer het zelf aangeven. Auto's komen dus zonder kenteken bij de garage binnen.

Andere merken weet ik niet, maar er zijn dus allerlei varianten mogelijk. Botoom line is dat auto's zonder kenteken bij de dealer krijgen, altijd kan! Maar misschien moet de dealer er dus actief zelf iets voor doen.

Ik had zelf inderdaad gehoopt op sitecode 8, maar vond echt gaan wachten serieus onzin. Al bij bestelling in oktober 2012 had ik aflevering op 01-02-2013 afgesproken en dat heb ik gewoon laten doorgaan... :rolleyes:

Vanmorgen even bij de dealer langsgeweest. Verwachte aankomst bij dealer van de auto is nog steeds week 34. Dat valt in mijn vakantieweek, dus aflevering zou de week van 26 augustus of begin september zijn.

Auto komt in ieder geval zónder kenteken binnen en verkoper belt me t.z.t. Dan kan ik besluiten of ik nog wil wachten of niet.
Wagenparkbeheer wil sowieso dat ik de voorloper naar einde contract rij, dat is 12 september. Dus tot daar kan ik het nog rekken, mocht ik dat überhaupt kunnen. Want eigenlijk is het natuurlijk puur 'iets tussen de oren' van een K** of S** kenteken. :T

Het geeft me dan net als bij jouw Ketelapper wel de gelegenheid de auto uitgebreid te poetsen voor aflevering. :)

Bij een leaseauto maakt dat sowieso niet echt veel uit natuurlijk. Maar oke, weer wat geleerd! (y)

Wat maakt niet echt veel uit Rob? De restwaarde? Het laten wachten? Ik weet even niet waar je op doelt.

Kijk, als de auto toch wel eerder in productie is gegaan en afgeleverd kan worden vóór mijn vakantie dan gaat dat natuurlijk gebeuren.
Wordt het na mijn vakantie dan gaan we twijfelen. Meteen klaarmaken voor aflevering, of laten wachten.

Terug
Bovenaan