Ik had hem al een paar week, maar afgelopen zaterdag zijn er nog even de laatste puntjes op de i gezet. Ik heb mijzelf dus getrakteerd op een prachtige Alfa 75. Het is een 1.6 carburateur uit 1986, dus van de eerste serie. Auto komt uit Duitsland en heeft nog geen 91000 km gereden. De 1.6 is vlot zat en best een soepele motor. Bovendien zit er een lekker geluid in, vooral wat hoger in toeren. Ik vond het in ieder geval belangrijk dat het een technisch goede auto is zonder roest, ik ben namelijk niet echt een sleutelaar, dus wat dat betreft maar even zien waar het schip strandt... Gelukkig heb ik goede hulp van de verkoper. De auto is misschien niet 100% meer origineel, maar wat mij betreft kunnen de subtiele verbeteringen prima en ik heb hem precies zoals ik wil. Overigens zijn er nog veel originele onderdelen aanwezig bij de auto.
Zondagavond nog even een flink stuk aan het toeren geweest hier in de buurt, het was heerlijk rustig op de weg tijdens het voetbal. Hieronder de foto's. Ik wil nog even foto's maken samen met de Giulietta, maar dat moet even uitkomen en ze moeten beide gewassen zijn.
Kofferbak lijkt nauwelijks gebruikt. Let ook op de originele stickers aan de binnenkant van de klep, dat vind ik leuke details. Ook een leuk detail is het mapje met instructieboek, serviceboekje ed, heb ik hier zo geen foto van.
Interieur ziet er ook nog erg mooi uit voor een auto van 28 jaar, er zijn nauwelijks gebruikssporen. Het houten stuur is niet helemaal mijn smaak, maar met dit kleinere sportstuur heb ik meer ruimte voor mijn benen, ik meet ruim 1m90. Puur noodzaak dus.
Fraaie velgen in nieuwstaat.
Nog zo'n leuk detail; de schakelindicator. Hoe meer oranje ledjes er gaan branden, hoe meer je verbruikt. Zodra de pijl rechts begint te branden, kun je opschakelen. Bij 60 km/u geeft hij aan dat je hem in zijn 5 kunt zetten. Niets nieuws onder de zon dus bij al die nieuwe auto's.