M J W 3986012
Net ingestapt
Goedenavond allemaal,
Eind vorige jaar heb ik een Hyundai gekocht bij een ex hyundai dealer ,die pas 1 jaar oud was.
Toen ik deze afhaalde( bij verkoop trouwens niet gemeld) , kwam ik erachter dat het een importauto betrof; de auto bleek vanuit Denemarken te komen. Verder heb ik niet bij stilgestaan, serviceboekje zat erbij en op de factuur stond 5 jaar fabrieksgarantie vermeld. De auto heeft daarnaast bij koop een afleverbeurt gehad en standaard 1 jaar bovag garantie. Ik heb de auto vooral gekocht omdat er nog 4 jaar fabrieksgarantie op zat.
Nu had ik afgelopen mei een probleem met een lekkende remklauw. Dus terug naar de autodealer die mij de auto verkocht heeft. Hij meende dat het onder fabrieksgarantie hoorde en stuurde mij door naar een officiële Hyundai dealer. Deze heeft het probleem opgelost, maar gaf aan dat mijn auto niet standaard de fabrieksgarantie had. Blijkbaar moet de auto geregistreerd (in NL) worden middels een procedure en Hyundai bepaalt dan of de auto aan de criteria voldoet. De dealer heeft dit nagekeken; de auto bleek niet geregistreerd te zijn in Nederland.
En nu begint het mysterie; de dealer kan hiervoor een aanvraag doen en heb hem gevraagd dit te doen.
Na 3 weken bleek dat de procedure aangepast was en hij niet wist hoe dit nu moest. Hij zou erop terugkomen. Dat is nu ook alweer 2 weken geleden. Dus tot nu toe geen resultaat.
Dus ben ik nog bij een andere Hyundai dealer gaan vragen, deze heeft ook de gegevens gekopieerd.
Maar deed ook wazig over de procedure. Hier wacht ik nu ook al een week op. Maandag zal ik navraag doen wat de status is.
Hyundai Nederland helpt in deze niet. Je kunt deze niet bereiken en men verwijst je door naar dealer (chat).
Aangezien de aanvraag door een dealer gedaan moet worden, ben ik nog niet bij het garagebedrijf geweest,
waar ik de auto gekocht heb.
Onder de streep heb ik dus nu een auto die 1 jaar Bovag garantie heeft en (momenteel) geen/onbekend fabrieksgarantie.
De auto is dus momenteel moeilijk te verkopen, mocht ik hem volgend jaar willen verkopen.
De kans van verkoop is trouwens aanzienlijk; mijn werkgever biedt me komend jaar de optie op een lease-auto. Of ik dit doe, weet ik nog niet.
Nu ben ik het volgende van plan:.
Aangezien ik 5 jaar fabrieksgarantie op papier heb en dit een van de redenen is van de koop, geef ik het
garagebedrijf waar ik de auto gekocht heb, 6 weken de tijd om de auto geregistreerd te krijgen in Nederland. Zodoende heb ik dan recht heb op de resterende 3.5 jaar fabrieksgarantie. Mocht dit niet binnen deze termijn lukken, of Hyundai wijst de registratie af, wil ik de koop laten ontbinden. Dit garagebedrijf neemt de auto tegen de huidige verkoopwaarde terug van mij. (gelijkwaardige auto/uitvoering/omgeving Limburg). Lukt het hem wel, dan is het voor mij goed en de zaak afgerond.
Dit wil ik wel nog eerst hier checken en ook bij mijn rechtsbijstand voorleggen (voordat ik bovenstaande doe)
Hoe zien jullie dit, kan dit en hoe sterk sta ik juridisch tegen dit garagebedrijf?
Groeten,
Maurice
P.S. Mij gaat het vooral erom dat de auto de resterende garantie krijgt.
Eind vorige jaar heb ik een Hyundai gekocht bij een ex hyundai dealer ,die pas 1 jaar oud was.
Toen ik deze afhaalde( bij verkoop trouwens niet gemeld) , kwam ik erachter dat het een importauto betrof; de auto bleek vanuit Denemarken te komen. Verder heb ik niet bij stilgestaan, serviceboekje zat erbij en op de factuur stond 5 jaar fabrieksgarantie vermeld. De auto heeft daarnaast bij koop een afleverbeurt gehad en standaard 1 jaar bovag garantie. Ik heb de auto vooral gekocht omdat er nog 4 jaar fabrieksgarantie op zat.
Nu had ik afgelopen mei een probleem met een lekkende remklauw. Dus terug naar de autodealer die mij de auto verkocht heeft. Hij meende dat het onder fabrieksgarantie hoorde en stuurde mij door naar een officiële Hyundai dealer. Deze heeft het probleem opgelost, maar gaf aan dat mijn auto niet standaard de fabrieksgarantie had. Blijkbaar moet de auto geregistreerd (in NL) worden middels een procedure en Hyundai bepaalt dan of de auto aan de criteria voldoet. De dealer heeft dit nagekeken; de auto bleek niet geregistreerd te zijn in Nederland.
En nu begint het mysterie; de dealer kan hiervoor een aanvraag doen en heb hem gevraagd dit te doen.
Na 3 weken bleek dat de procedure aangepast was en hij niet wist hoe dit nu moest. Hij zou erop terugkomen. Dat is nu ook alweer 2 weken geleden. Dus tot nu toe geen resultaat.
Dus ben ik nog bij een andere Hyundai dealer gaan vragen, deze heeft ook de gegevens gekopieerd.
Maar deed ook wazig over de procedure. Hier wacht ik nu ook al een week op. Maandag zal ik navraag doen wat de status is.
Hyundai Nederland helpt in deze niet. Je kunt deze niet bereiken en men verwijst je door naar dealer (chat).
Aangezien de aanvraag door een dealer gedaan moet worden, ben ik nog niet bij het garagebedrijf geweest,
waar ik de auto gekocht heb.
Onder de streep heb ik dus nu een auto die 1 jaar Bovag garantie heeft en (momenteel) geen/onbekend fabrieksgarantie.
De auto is dus momenteel moeilijk te verkopen, mocht ik hem volgend jaar willen verkopen.
De kans van verkoop is trouwens aanzienlijk; mijn werkgever biedt me komend jaar de optie op een lease-auto. Of ik dit doe, weet ik nog niet.
Nu ben ik het volgende van plan:.
Aangezien ik 5 jaar fabrieksgarantie op papier heb en dit een van de redenen is van de koop, geef ik het
garagebedrijf waar ik de auto gekocht heb, 6 weken de tijd om de auto geregistreerd te krijgen in Nederland. Zodoende heb ik dan recht heb op de resterende 3.5 jaar fabrieksgarantie. Mocht dit niet binnen deze termijn lukken, of Hyundai wijst de registratie af, wil ik de koop laten ontbinden. Dit garagebedrijf neemt de auto tegen de huidige verkoopwaarde terug van mij. (gelijkwaardige auto/uitvoering/omgeving Limburg). Lukt het hem wel, dan is het voor mij goed en de zaak afgerond.
Dit wil ik wel nog eerst hier checken en ook bij mijn rechtsbijstand voorleggen (voordat ik bovenstaande doe)
Hoe zien jullie dit, kan dit en hoe sterk sta ik juridisch tegen dit garagebedrijf?
Groeten,
Maurice
P.S. Mij gaat het vooral erom dat de auto de resterende garantie krijgt.