Probleem fabrieksgarantie Hyundai (Importauto.)

Hallo Scania V8,

En daar kom je met datgene wat mij verwondert:

In het serviceboekje staat letterlijk "Forste reg dato" (Deens) 8-2017 en een stempel van een Deense Hyundai dealer.
Volgens de dealer is de auto toen geregisteerd/afgeleverd. De garantietermijn loopt vanaf dat moment. Of de auto toen
ergens heeft gestaan of iets anders weet ik niet.

Deze garantie had het autobedrijf al direct kunnen regelen toen de auto naar Nederland kwam; toen ik de auto ophaalde, had
hij op dat moment geen fabrieksgarantie en mobiliteitsgarantie. Dat heb ik ondertussen zelf geregeld en heeft me best wat
moeite gekost.

Daarnaast had het autobedrijf(mijn visie) wel moeten aangegeven dat de auto een import was. Dan had ik wellicht er nog even
over nagedacht. Was het een Nederlandse auto geweest, was er nooit discussie geweest. Ik heb de auto na de proefrit direct gekocht
zonder een check te doen. (wat ik dus voortaan altijd doe).

Wat zeker niet netjes is dat er op geen enkele wijze door het autobedrijf is ingegaan op mijn vragen. Men gaf aan dat de auto
nieuw gekocht was op een Duitse GmbH van het bedrijf en daarna naar Nederland is gehaald. Laat dit dan gewoon zien, dan ik dit toch helder.
Nee, een verhaal van "de auto is bij ons bekend" wordt er dan opgehangen. Wees dan een vent, en ga ik gesprek (doet hij gewoon niet)
Ik laat me niet afschepen door gladde praatjes van een autobedrijf, die niets doet om het lossen.

Onder de streep bevalt de auto prima, alleen ben ik niet blij met de historie (ontbreken dus) van de auto. Ikzelf verwacht toch dat ik gedoe kan krijgen, mocht er eens iets duurs stuk gaan. De kans is klein, maar bij mijn vorige auto plofte de turbo bij 144.000 km. En die was dealer onderhouden.

Dit verhaal komt misschien over als muggenziften, maar ik heb alle tijd; ik rij gewoon verder met mijn auto en wacht het af.
Was men transparant/eerlijk geweest, had ik er heel anders naar gekeken.

Fijn weekend
Maurice

Ik vraag mij af waarom je de auto in eerste instantie niet bij een officiële Hyundai hebt gekocht als het zo belangrijk voor je is dat de auto dealeronderhouden moet worden.
Of speelde de aankoopprijs toch een beslissende rol?

v.d.Heyden

Eigenlijk is het antwoord hierop heel makkelijk; toeval

Mijn vorige auto (een Seat) is vorige jaar december stilgevallen met een kapotte turbo.
Deze auto is toen afgesleept naar Roermond, waar ik de auto nieuw gekocht had. Dit autobedrijf heeft dezelfde naam en was destijds Seat dealer.
Daarna ben ik dus gaan kijken voor een auto binnen deze groep en wou de Seat inruilen. En kwam bij de vestiging in Nieuwstad uit.
Echter werken beide vestigingen niet direct samen, het blijkt broer en zus te zijn.

Aangezien ik met het bedrijf in Roermond zeer content was (7 jaar dealeronderhoud gedaan), ben ik met het autobedrijf in Nieuwstad in zee gegaan.
Let wel: op het moment dat ik de auto kocht, ging ik er van uit dat het een Nederlandse auto. Dus net als mijn Seat, met dan wel nog 4 jaar restgarantie.
De prijs was marktconform, dus niet goedkoper dan een andere I30 van dat bouwjaar. Ik wist dat het autobedrijf waar ik de auto kocht, Hyundai dealer was geweest,
dus heb ik verder niet bij stilgestaan.

Dat is dus het verhaal.

Groeten,
Maurice

als je direct naar een hyundai dealer was gegaan toen je hem kocht, was hij gewoon in het systeem opgenomen en had je nog 4 jaar fabrieksgarantie gehad.
heb ik ook moeten doen met mijn ingevoerde hyundai.
die registratie heb je ook nodig voor je mobilieitsgarantie, en daar betaal je dan eenmalig 95 euro voor.
je had in het boekje kunnen kijken of er een beurt was geweest na 1jaar of 15000km.

Maurice hoe is het afgelopen met de garantie op de Hyundai

Terug
Bovenaan