M J W 3986012
Net ingestapt
Hallo Scania V8,
En daar kom je met datgene wat mij verwondert:
In het serviceboekje staat letterlijk "Forste reg dato" (Deens) 8-2017 en een stempel van een Deense Hyundai dealer.
Volgens de dealer is de auto toen geregisteerd/afgeleverd. De garantietermijn loopt vanaf dat moment. Of de auto toen
ergens heeft gestaan of iets anders weet ik niet.
Deze garantie had het autobedrijf al direct kunnen regelen toen de auto naar Nederland kwam; toen ik de auto ophaalde, had
hij op dat moment geen fabrieksgarantie en mobiliteitsgarantie. Dat heb ik ondertussen zelf geregeld en heeft me best wat
moeite gekost.
Daarnaast had het autobedrijf(mijn visie) wel moeten aangegeven dat de auto een import was. Dan had ik wellicht er nog even
over nagedacht. Was het een Nederlandse auto geweest, was er nooit discussie geweest. Ik heb de auto na de proefrit direct gekocht
zonder een check te doen. (wat ik dus voortaan altijd doe).
Wat zeker niet netjes is dat er op geen enkele wijze door het autobedrijf is ingegaan op mijn vragen. Men gaf aan dat de auto
nieuw gekocht was op een Duitse GmbH van het bedrijf en daarna naar Nederland is gehaald. Laat dit dan gewoon zien, dan ik dit toch helder.
Nee, een verhaal van "de auto is bij ons bekend" wordt er dan opgehangen. Wees dan een vent, en ga ik gesprek (doet hij gewoon niet)
Ik laat me niet afschepen door gladde praatjes van een autobedrijf, die niets doet om het lossen.
Onder de streep bevalt de auto prima, alleen ben ik niet blij met de historie (ontbreken dus) van de auto. Ikzelf verwacht toch dat ik gedoe kan krijgen, mocht er eens iets duurs stuk gaan. De kans is klein, maar bij mijn vorige auto plofte de turbo bij 144.000 km. En die was dealer onderhouden.
Dit verhaal komt misschien over als muggenziften, maar ik heb alle tijd; ik rij gewoon verder met mijn auto en wacht het af.
Was men transparant/eerlijk geweest, had ik er heel anders naar gekeken.
Fijn weekend
Maurice
En daar kom je met datgene wat mij verwondert:
In het serviceboekje staat letterlijk "Forste reg dato" (Deens) 8-2017 en een stempel van een Deense Hyundai dealer.
Volgens de dealer is de auto toen geregisteerd/afgeleverd. De garantietermijn loopt vanaf dat moment. Of de auto toen
ergens heeft gestaan of iets anders weet ik niet.
Deze garantie had het autobedrijf al direct kunnen regelen toen de auto naar Nederland kwam; toen ik de auto ophaalde, had
hij op dat moment geen fabrieksgarantie en mobiliteitsgarantie. Dat heb ik ondertussen zelf geregeld en heeft me best wat
moeite gekost.
Daarnaast had het autobedrijf(mijn visie) wel moeten aangegeven dat de auto een import was. Dan had ik wellicht er nog even
over nagedacht. Was het een Nederlandse auto geweest, was er nooit discussie geweest. Ik heb de auto na de proefrit direct gekocht
zonder een check te doen. (wat ik dus voortaan altijd doe).
Wat zeker niet netjes is dat er op geen enkele wijze door het autobedrijf is ingegaan op mijn vragen. Men gaf aan dat de auto
nieuw gekocht was op een Duitse GmbH van het bedrijf en daarna naar Nederland is gehaald. Laat dit dan gewoon zien, dan ik dit toch helder.
Nee, een verhaal van "de auto is bij ons bekend" wordt er dan opgehangen. Wees dan een vent, en ga ik gesprek (doet hij gewoon niet)
Ik laat me niet afschepen door gladde praatjes van een autobedrijf, die niets doet om het lossen.
Onder de streep bevalt de auto prima, alleen ben ik niet blij met de historie (ontbreken dus) van de auto. Ikzelf verwacht toch dat ik gedoe kan krijgen, mocht er eens iets duurs stuk gaan. De kans is klein, maar bij mijn vorige auto plofte de turbo bij 144.000 km. En die was dealer onderhouden.
Dit verhaal komt misschien over als muggenziften, maar ik heb alle tijd; ik rij gewoon verder met mijn auto en wacht het af.
Was men transparant/eerlijk geweest, had ik er heel anders naar gekeken.
Fijn weekend
Maurice