Porsche Cayenne III | Nieuw: facelift 2023

Ziet er in vergelijking met de andere suv coupes van de Duitse collega's, zeer beschaafd uit. Wat mij betreft had de Cayenne er vanaf begin zo uit mogen zien, zeer geslaagde toevoeging in ieder geval.

s velthuis zei:
Een coupe was ooit een lage driedeurs. Tegenwoordig is een verhoogde vijfdeurs liftback suv ook al een coupe. Een shooting brake mag gewoon een verlengde vijfdeurs suv zijn.
Mijn vierdeurs sedan heeft een Webasto dakraampje. In de breedte ligt de motor in het midden.
Ik heb meteen m'n auto op Marktplaats geadverteerd als roadster met middenmotor.

:D(y)

Ten opzichte van de Benz en BMW zeker een verbetering. Echter zou ik, als ik al in de race was voor dit type auto, gaan voor de normale versie en niet zo'n gekunstelde coupé. Ik snap nog steeds de filosofie hierachter. Behoudens verkopen aan foute vastgoedboeren:)

Vind de Porsche configurator que beeldweergave overigens uitermate matig...... .

s velthuis zei:
Een coupe was ooit een lage driedeurs. Tegenwoordig is een verhoogde vijfdeurs liftback suv ook al een coupe. Een shooting brake mag gewoon een verlengde vijfdeurs suv zijn.
Mijn vierdeurs sedan heeft een Webasto dakraampje. In de breedte ligt de motor in het midden.
Ik heb meteen m'n auto op Marktplaats geadverteerd als roadster met middenmotor.

Schitterend Velthuis :):)

En het zielige is dat de auto'journalisten' dat marketinggebrabbel als papegaaien napraten in plaats van als échte journalisten een kritische kanttekening te maken, alhoewel, meer dan een kanttekening mag ook.
Maar dan slaat hen de schrik om het hart dat ze die wagens niet meer meekrijgen om mee te stoeien en daar gaat het de meeste onder hen toch in de eerste plaats om.

Ik zie ook van deze Coupe het nut niet echt in, maar het is in tegenstelling tot een GLE of X6 iig geen marteling voor de oogjes...

Met de sportwagens van Porsche heeft het toch al weinig van doen, dus dan prefereer ik de gewone Cayenne, die vind ik net wat harmonieuzer ogen. Maar inderdaad, in tegenstelling tot de GLE Coupé of X6 doet de koper van de Cayenne Coupé geen opzichtige poging tot het etaleren van zijn wansmaak (in het gunstigste geval). Het ziet er allemaal goed uit, zeker de versie met zwarte delen/ongespoten plastic. Mét wordt het toch iets teveel een proletenbak.

Turbo GT
porsche-cayenne-turbo-gt-2021.jpg

4 pagina's met foto's: https://www.netcarshow.com/porsche/2022-cayenne_turbo_gt/

De specificaties die Porsche opgeeft voor de Cayenne Turbo GT zijn ronduit indrukwekkend. Het was al bekend dat deze heftige topversie eraan zat te komen en dat hij behoorlijk snel is, maar nu geeft Porsche alle informatie vrij. 'Turbo GT' is een aanduiding die nog niet eerder voorbij kwam in Stuttgart. Vooralsnog lijkt deze type-aanduiding gereserveerd te zijn voor de Cayenne Coupé. Allereerst de krachtbron: de Turbo GT beschikt net als de Turbo over een 4.0 V8 biturbo, maar daar houdt de vergelijking op. Porsche paste onder meer het inlaattraject, de krukas, turbo en injectoren aan. Ook verstevigde men fundamentele onderdelen als de drijfstangen, zuigers en distributieketting. Dankzij de ingrepen levert de V8 nu 640 pk en 850 Nm koppel. Meer info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-cayenne-turbo-gt-is-afgetrainde-rangetopper/

Doe mij die maar. Mooi ding!

Porsche doet een Mercedes; interieurfoto's voor de onthulling van het exterieur. In dit geval de facelift van de Cayenne.

VOOR
ZZg9iAN.jpg

NA
porsche-cayenne-facelift-2023-interieur.jpg

kp6ytuzb14mz.jpg

" De vernieuwde Porsche Cayenne toonde gisteren voor het eerst zijn geheel nieuwe interieur. In een tijd van schermen is de grens tussen in- en exterieur dunner dan ooit, en dus kunnen we al een blik werpen op de buitenkant. Een soort van, dan.
Deze afbeeldingen van de vernieuwe Porsche Cayenne zijn net als die van gisteren aan de binnenkant van de auto gemaakt, maar ze tonen de buitenkant. Zoals bij zoveel auto’s is op bepaalde schermen in het menu namelijk de auto te zien, die in dit geval nog hartstikke geheim is. Dankzij Cochespias1 en Wilco Blok op Instagram kunnen we je de Cayenne alvast laten zien, zij het nog niet op echte foto’s.
Toch wordt er al heel wat duidelijk. Hij lijkt sterk op de huidige, maar dat is niet gek. Het gaat namelijk om een facelift, maar wel om een zeer uitgebreide facelift. Aan voor- en achterzijde krijgt de auto wat meer scherpe vouwen en rechte hoeken. De koplampen zijn strakker en aan de bovenkant afgeplat, vergelijkbaar met hoe dat bij de Taycan het geval is. Porsche gaat dat ‘familiegezicht’ op meer modellen gebruiken. De voorbumper is lekker strak en bevat in dit geval drie grote, even hoge, naast elkaar geplaatste luchtinlaten.
In dit geval, inderdaad, want de precieze indeling van die voorbumper zal ongetwijfeld per versie wat verschillen. Zo komen er drie verschillende plug-in hybride-varianten. In de toekomst maken we zelfs kennis met een volledig elektrische Cayenne, maar zo ver is het nu duidelijk nog niet. Kijk maar eens naar de achterkant, waar de twee uitlaateindes nota bene in de kleur blauw zijn gemarkeerd. De kentekenplaat zit voor het eerst bij de Cayenne onder de klep, dus in de achterbumper. Die is strakker van vorm dan nu het geval is. Dat geldt tevens voor de achterlichtpartij. De huidige Cayenne heeft al een modieuze achterlichtbalk, maar die houdt nu over de volle breedte min of meer dezelfde vorm aan.
Op echte foto’s van de ingrijpend herziene Cayenne hoeven we niet lang te wachten, want Porsche onthult hem op 18 april."

rq1ycuqb2kjd_800.jpg

Bron:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vernieuwde-porsche-cayenne-in-beeld/

Terug
Bovenaan