poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
[size=medium]Deport it - Import it: Deel 18[/size]

Poll: Deport it - Import it: Chery QQme

Het grote Chinese automerk Chery heeft een jaar geleden de QQ Sport geïntroduceerd, die een paar maanden geleden in productie is gegaan als QQme. De Chery QQme is gebaseerd op de Chery A1, maar waar de A1 een behoudende vijfdeurs auto is, is de QQme een bijzonder tegendraads vormgegeven 3-deurs stadsauto met een lengte van bijna 3.75 meter. Onder de motorkap ligt een 1.3 16V met 61 kW/83 pk van eigen ontwerp. Zeker voor een Chinese auto oogt het interieur modern, origineel en solide. Is Europa toe aan zo'n eigenwijze Chinees?

1236225677319_bthumb.jpg

1236225677169_bthumb.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

Poll: Deport it - Import it: Ford Taurus

Een decennium terug werden de Ford Taurus en Mercury Sable, die in de jaren '80 misschien wel de redding voor het Amerikaanse concern waren, nog gewoon geïmporteerd. De Ford Five Hundred en Mercury Montego waren indirecte opvolgers van de Taurus en Sable, maar deze modellen flopten jammerlijk voor Ford. Zelfs de aloude Taurus die gewoon werd doorgebouwd bleef succesvoller. Toen de Five Hundred en Montego een facelift kregen, werden de modellen dan ook omgedoopt in Taurus resp. Sable in de hoop dat de verkopen weer zouden stijgen, maar het mocht niet baten: de verkopen bleven laag. Op de afgelopen autoshow van Detroit introduceerde Ford weer een échte Taurus met een veel minder suffe vormgeving. De motoren - 3.5 V6 194 kW/263 pk, 3.5 V6 EcoBoost (Turbo) 269 kW/365 pk - zijn modern en relatief gezien zuinig, de lengte bedraagt liefst 5.18 meter. Nu Ford zijn premiumlabels Jaguar en Land Rover kwijt is en Volvo in de verkoop staat, houdt het Ford-gamma in Europa op bij de Mondeo/S-MAX/Galaxy. Zou de Ford Taurus die ruimte kunnen opvullen?

2010taurusshowlive_05.jpg

2010taurusshowlive_18.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Kia Carnival

De Kia Carnival verkocht helemaal niet zo beroerd in Nederland. Vanuit die optiek was het misschien vreemd dat de Carnival vorig jaar uit het gamma werd geschrapt (net als de slecht verkopende Cerato, Magentis en Opirus). De reden was vooral dat de motoren te onzuinig waren en de prijzen door de invoering van de slurptax fors zouden gaan stijgen. Het Hyundai-concern heeft nu echter veel modernere en zuinigere motoren in huis, waaronder de 2.0 en 2.2 CRDi e-VGT R dieselmotoren met resp. 184 en 200 pk. Verdient de Carnival met deze motoren een nieuwe kans?

8b1d457b2f948aac4399ebfe29844d39.jpg

4de5569a2ee3432f3f5b77fe78cb0953.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Mitsubishi Delica D:5

Het gaat niet goed met Mitsubishi, de verkopen zijn flink ingestort. Het succes van de nieuwe Lancer valt tegen, waarschijnlijk door de veel hogere prijzen, terwijl de gebruikte interieurmaterialen fors tegenvallen. De Colt is ondanks zijn facelift allang over zijn hoogtepunt heen en de Grandis lijkt (ook door Mitsubishi) compleet vergeten te zijn. Alleen de Outlander is nog altijd behoorlijk succesvol. Op korte termijn zijn er geen nieuwe modellen te verwachten, dus zou Mitsubishi Europe naast de volgend jaar naar Europa komende 'i' ook de Delica D:5 kunnen gaan importeren. De Delica D:5 houdt een beetje het midden tussen een SUV, MPV en personenbusje en staat op het GS-platform (net als o.a. de Lancer, Outlander, Dodge Caliber en Jeep Patriot). In Japan wordt slechts de uit de Grandis bekende 2.4 liter motor geleverd, maar binnenkort zal de nieuwe door Mitsubishi zelf ontwikkelde 1.8 DI-D dieselmotor (136 pk) leverbaar worden in de Lancer en Outlander en die motor past natuurlijk ook prima in de Delica D:5. Zou de Delica D:5 interessant kunnen zijn voor Europa?

800px-Mitsubishi_Delica_D5_003.JPG

800px-Mitsubishi_Delica_D5_004.JPG

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Volkswagen Golf City

In Canada en Mexico wordt de Golf IV nog altijd verkocht als Golf City (niet te verwarren met de Zuid-Afrikaanse CityGolf). Zou Volkswagen de Golf City als budgetalternatief voor de Golf VI in Europa moeten gaan verkopen?

11251_2009_Volkswagen_Golf_City.jpg

2008-VW-City-Golf-003.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Chery QQme: deport - het lijkt een amfibievoertuig, is het niet dus helemaal een kansloos ding.
Ford Taurus: import - mooie wagen, een geslaagde grote Amerikaanse Ford die niet té Amerikaans lijkt. Zal geen succes worden in NL maar mag toch komen. Specificaties klinken ook goed.
Mitsubishi geval: deport - lelijk hok, een hogere auto die eigenlijk net niks is.
VW Golf City: deport - facelift ziet er niet uit, dan 100x liever de CitiGolf als budgetalternatief.

Edit: Carnival vergeten: doe maar import, heb afgezien van de naam niets tegen het ding.

Chery QQme: deport - Foeilelijk
Ford Taurus: twijfel / niet gestemt - Best mooie bak, maar amerikaanse auto's..... zeker weer een plastic interieur
Kia Carnival: deport - voldoende mooiers te krijgen in dit segment
Mitsubishi Delical: deport - Heel lelijk
VW Golf City: deport - alsof we niet al genoeg VW's hebben die min of meer hetzelfde uitzien.

1. Chery QQme: Import it - Nu de Renault Twingo en Ford Ka niet langer een aparte vormgeving hebben wordt het tijd voor iets nieuws. Moeten de prijzen wel rond de 8.500 euro beginnen (de QQme is dan ook veel rijker uitgerust dan een basis Sandero).
2. Ford Taurus: Import it - Het zal inderdaad geen succes worden, maar het lijkt me ook voor het imago van Ford niet slecht om de Taurus bij een (beperkt) aantal dealers in Europa te verkopen. Of desnoods weer door Hessing laten importeren. De 3.0 diesel zou er ook mooi inpassen, maar dat zou misschien iets teveel moeite zijn voor zo'n nichemodel. Voor ongetwijfeld relatief weinig geld kun je in een slagschip rijden met fraaie looks en een niet al te hoog verbruik.
3. Kia Carnival: Deport it - Laat de Carnival maar buiten Nederland nu die toch al geschrapt is. De nieuwe Sorento is met zijn zeven zitplaatsen een uitstekend alternatief.
4. Mitsubishi Delica D:5: Import it - Originele en stoere looks die ook in Europa redelijk zou kunnen verkopen, denk ik. De dieselmotor is dan wel een vereiste. Het gewicht van 1690 kg is gemiddeld. Verkoop 'm desnoods als Space Wagon, die altijd goed verkocht. De Grandis komt niet meer voor in het Japanse modellengamma, terwijl de auto daar voor de Europese markt wel gebouwd wordt. Dit doet suggereren dat de Grandis zodra de voorraad op is, uit het Europese modellengamma zal worden geschrapt. De Delica D:5 is dan een goed alternatief.
5. Volkswagen Golf City: Deport it - Er is geen plaats tussen de Polo en Golf.

Makkelijk deze keer : alles deport. Ik zie niets dat ook maar op een enkele manier iets toevoegd aan het Nederlandse wagenpark. Als nu die Zuid Afrikaanse GolfIvariant erbij zou zitten. Ik ken wel wat Golf I bezitters die graag onderdelen willen hebben...

Nou ja, de CityGolf schijnt de onbetrouwbaarste auto van Zuid-Afrika te zijn dus zijn gebruikte of aftermarket onderdelen vast beter. En een Landwind is in vergelijking met de Golf I nog een veiligheidswonder, dus import van dat model lijkt me niet verstandig ;)
Overigens lijkt de QQme me wel erg onpraktisch bij het instappen: de kans is groot dat je je hoofd stoot.

Dat QQ ding mag gelijk door de shredder heen net zoals die mislukte golf en die lelijke kia en dat Mitsubishi idem !
Maar de Ford Taurus daarin tegen, zet maar voor m`n deur neer mooie strakke bak beter dan wat we hier de mondeo hebben.

3drs; Sportiever? Oogt misschien wat goedkoper en is wat minder auto?:

MKVIRealLife4.jpg

6248_1201921132551_1364268092_30574479_1564496_n.jpg

5drs; Praktischer en meer auto?:

volkswagen_golf_vi_03.jpg

Volkswagen_Golf_VI_GTI_12.jpg

Poll: Golf VI 3drs of 5drs?
[*]3drs
[*]5drs
results.cgi

Wat een gedrochten worden er aan de andere kant van de plas(sen) geleverd zeg! :eek:

Ik ga trouwens voor de Golf 5-deurs. Veel mooier in balans dan de 3-deurs, als je 't mij vraagt.

3-deurs, sportievere uitstraling naar mijn mening.

al die hokken van de andere kant van de wereld mogen daar allemaal lekker blijven, wat een lelijk spul(n)

Grappig, het loopt gelijk op. Ik had veel 3drs-stemmers verwacht. Al had ik zelf ook voor de 5drs gekozen:) (alleen bij de GTI-uitvoering zou ik twijfelen)

De Sandero natuurlijk. Die Aveo heeft de meest mislukte neus ooit(logo te laag en daardoor het kenteken ook) en de FIAT is het niet geworden omdat de Sandero in de lijst staat.

Poll: Welke compacte 'premium' 3-deurs voor € 18.000?

De laatste tijd wordt het steeds drukker in het segment van de compacte premium auto's. Alfa heeft de MiTo geïntroduceerd als antwoord op de Mini, Citroën heeft net concurrent DS3 geïntroduceerd en Audi werkt aan de A1 en E1. Naast deze modellen waren er al een aantal buitenbeentjes, de Lancia Ypsilon, Mercedes-Benz A-klasse Coupé en de Peugeot 1007. Welke zou je kiezen als je ongeveer 18.000 euro te besteden zou hebben?

Alfa Romeo MiTo 1.4 Progression - Vermogen 58 kW/78 pk - Prijs: € 18.100
Citroën DS3 1.4 VTi - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: n.n.b.
Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport MomoDesign - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: € 18.135
Mercedes-Benz A160 Coupé BlueEFFICIENCY - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: € 17.950
Mini One 55kW - Vermogen 55 kW/75 pk - Prijs: € 17.855

* Op de foto's zijn m.u.v. de Lancia Ypsilon Sport MomoDesign (fors) duurdere uitvoeringen afgebeeld.
** De Peugeot 1007 is er vanaf liefst € 19.725 en in nog maar één uitvoering. Dit model is dan ook geen optie.

908a0d0fabf3a34230ebfb6e38e343f4.jpg

52958dab7b5df747e10beddfb7db9634.jpg

[*]Alfa Romeo MiTo

b8f8a25c38929a575d796823cf3226d7.jpg

ae376ee4f3fe1750d117fcef9a8d9fbe.jpg

[*]Citroën DS3

bfbf75a42b6ded2d182bbb136baf022e.jpg

e793b7f9966ff388328517d173025605.jpg

[*]Lancia Ypsilon Sport MomoDesign

5634ec993d303db52feb78f0d19c15c7.jpg

c15083a40735e293322a53a733e2d0d0.jpg

[*]Mercedes-Benz A-klasse Coupé

d3d4caa7d4fab625dd8128267108ede1.jpg

cc1df9af93900ccd8d803b1af5b0b863.jpg

[*]Mini One
results.cgi

Ik heb even zitten twijfelen tussen de Citroën DS3 en de Lancia Ypsilon, maar gezien de Ypsilon volgend jaar of het jaar daarop een opvolger krijgt, heb ik toch voor de DS3 gekozen. Heerlijk ding!

Ik heb zelf gekozen voor de Ypsilon. Eigenlijk vind ik de MiTo en vooral de DS3 overgestileerd, hoewel de MiTo in het echt me soms wel, soms niet weet te overtuigen. De Mini blijft gewoon een strakke auto, maar het is niet mijn keuze. De A-klasse is nu flink goedkoper dan voorheen, maar als 3-deurs vind ik de verhoudingen minder geslaagd, verder blijft het een ruime auto met een dashboard met hoogwaardige materialen, eigenlijk is de MiTo met 17 pk minder veel te duur. De Ypsilon zal inderdaad volgend jaar een opvolger krijgen, maar de huidige blijft dan nog een jaar of wat, omdat de nieuwe Ypsilon een vijfdeurscarrosserie krijgt. En als Sport MomoDesign oogt het als een klein, dik bommetje, daarnaast vind ik de vormgeving mooi strak maar toch origineel. Sowieso zal de Ypsilon de meest exclusieve verschijning van deze vijf op onze wegen blijven, dus die zet ik op één. Op twee komt de MiTo, op drie de A-klasse, op vier de Mini (wel strak, maar niet mijn ding) en op vijf de DS3.

Absoluut de Mini.

Alfa Romeo MiTo 1.4 Progression - Vermogen 58 kW/78 pk - Prijs: € 18.100
Citroën DS3 1.4 VTi - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: n.n.b.
Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport MomoDesign - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: € 18.135
Mercedes-Benz A160 Coupé BlueEFFICIENCY - Vermogen 70 kW/95 pk - Prijs: € 17.950
Mini One 55kW - Vermogen 55 kW/75 pk - Prijs: € 17.855
[*]Alfa Romeo MiTo => Om echt heeeeeel eerlijk te zijn vind ik hem niet mooi. Eigenlijk. Als ik eerlijk ben.
[*]Citroën DS3 => Een opgedikte C3 die de Mini concurrentie aan moet doen met een premium gevoel, maar dan voor minder geld. Als Citroën premium gevoel en kwaliteit kan leveren, waarom doen ze dat dan niet met de huidige modellen? Daarnaast is bouwkwaliteit niet de enige reden waarom ik de Mini boven de DS3 verkies. De Mini stuurt ook nog eens bovenmatig goed.
[*]Lancia Ypsilon Sport MomoDesign =>Geinig karretje maar wat voegt het toe behalve een mooi uiterlijk? Zou wel mijn tweede keuze zijn
[*]Mercedes-Benz A-klasse Coupé => Misschien als ik 85 ben...nee wacht. Zelfs dan niet. Totaal ongeïnspireerd model dat in eerste gedaante al niets toevoegde aan MB, behalve problemen. Dat hij omviel bij een bocht was al erg, maar de bouwkwaliteit was er ook niet en hij was veeeeeel te duur.
[*]Mini One =>Tja, mijn keuze. Stuurt fenomenaal, ziet er nog steeds briljant uit en kan zowel door mannen als vrouwen zonder probleem gereden worden. Wel even doorsparen voor een Cooper trouwens.

Ivanov zei:
dat in eerste gedaante al niets toevoegde aan MB, behalve problemen. Dat hij omviel bij een bocht was al erg, maar de bouwkwaliteit was er ook niet en hij was veeeeeel te duur.

We zijn nu 12 jaar verder, hè. Tegenwoordig scoort de A-klasse zeer goed in betrouwbaarheidsonderzoeken en heeft de auto mooie materialen in het interieur. Overigens heeft mijn vader nog een Mercedes A140 Classic in 2000 nieuw gekocht en met volle tevredenheid is er iets van 1,5 ton mee gereden. Dankzij ESP, bredere banden e.d. lag de eerste generatie na de updates vaster op de weg dan menig andere auto.
Overigens scoort Mini tegenwoordig niet goed in betrouwbaarheidsonderzoeken. De Ypsilon komt daar nooit in voor, maar ik heb er eens in gezeten en de kwaliteit lijkt niet al te best te zijn ;)

Bij die premium-kleintjes heb ik maar niet gestemd want ik zou ze allemaal niet willen hebben.

Keuze tussen 5008 en Scenic valt op de Peugeot. Ik vind de Renault niks nieuws bieden (qua uiterlijk) ivm het vorige model. Ik vind het vorige model bijna moderner overkomen omdat die wél vernieuwend en fris was bij z'n introductie en het ook bleef. De nieuwe is op dat ontwerp gebaseerd en dat heeft niet bepaald iets mooiers opgeleverd. Ze lijken een beetje doorgeschoten te zijn en nu oogt het model uitgezakt. De 5008 klopt van buiten gewoon en heeft een bijzonder fraai interieur.

Van de Franse kleintjes zou ik voor de 207 gaan, oogt als het meeste auto voor je geld. Nieuwe C3 is leuk geprobeerd maar ik vind het nog steeds een lelijk hok. Voor de Clio zou ik alleen gaan als het een RS (Cup) was.

Geen van allen...ik wil al geen MPV hok, mini, midi of full. Als ik echt moet, dan een S-Max 2.5 T.

En de compacts? Wederom geen van allen, te lelijk en te zwaar.

5008: Ziet er naar mijn idee beter uit
207: In een sportieve versie toch best te pruimen
Alfa: Laat die andere maar voor de dame's staan

Opel Astra 1.4 Turbo 140pk Sport € 25.280,-
VW Golf 1.4 TSI 122pk Highline € 25.675,-
Renault Megané TCe 130pk Privilége € 24.900,-
Ford Focus 2.0 16v 145pk Titanium € 25.875,-
Peugeot 308 1.6 16v 120pk XT € 24.650,-

Poll: Welke 5-deurs hatch:

017f3a268091bf83824154de3b702593.jpg

[*]Opel Astra 1.4T 140pk Sport

694b698e2626a1ab1b48d20dda82b48f.jpg

[*]VW Golf 1.4 TSI 122pk Highline

ce43177d84f264cf43c06d5d9d99f222.jpg

[*]Renault Megané TCE 130pk Privilége

4b628442693934e254410bd4e23a438b.jpg

[*]Ford Focus 2.0 145pk Titanium

f301bf2c944d50fd6dc4bd1c09c8c233.jpg

[*]Peugeot 308 1.6 VTI 120pk XT
results.cgi

Mijn Top 5:

1. Opel Astra: Die looks natuurlijk... Gewoon een heel erg strakke en moderne ogende auto. De 1.4T is krachtiger en zuiniger dan de 1.4 TSI 122 pk in de Golf en de auto wist in AutoBild al van de Golf te winnen. Ook het interieur is wat mij betreft, na de 308, het fraaist van de vijf, maar de Astra heeft hoogwaardigere materialen. Al met al gaat mijn keus naar de Astra.
2. Renault Mégane: Ik zag een paar maanden terug een witte vijfdeurs en daarvan was ik erg onder de indruk. Vooral schuin vanachteren kon het model me erg bekoren. Interieur valt me iets tegen, vooral na het zeer geslaagde interieur van de Laguna.
3. Volkswagen Golf: Niks op af te dingen, maar het exterieur vind ik verouderd ten opzichte van zijn concurrenten. De facelift (VI) heeft 'm naar mijn mening geen goed gedaan; De auto heeft flink aan uitstraling verloren (het strakke). Interieur vind ik wel geslaagd.
4. Peugeot 308: Het exterieur gaat wel ietwat wennen (was dan ook mijn lesauto...), maar de verhoudingen blijven compleet zoek, het front te dramatisch en de achterkant juist weer te saai/kaal. Het interieur vind ik zeer geslaagd qua ontwerp. Moderne motor met relatief weinig vermogen t.o.v. de rest.
5. Ford Focus: Is er sinds de facelift erg op achteruitgegaan. Geprononceerde lijn aan de zijkant en drukke voorkant maken 'm typisch Ford anno 2009: Rommelig. Kan motorisch niet meer helemaal mee. Interieur gaat wel, maar er zijn ook zeker mooiere dashboards.

Ik hoop later nooit voor deze keuze te moeten staan, maar oké...

5) Renault Megané: Deze heeft mijns inziens duidelijk het uiterlijk tegen en je moet toch ergens gaan beginnen met wegstrepen.

4) Peugeot 308: Heeft net als de Megané mijns inziens het uiterlijk tegen, maar maakt dat ten dele goed door dat prachtige interieur!

3) Ford Focus: Looks aardig, interieur aardig, maar geen turbo-motor.

2) Volkswagen Golf: Looks aardig, interieur aardig, turbo-motor. Allemansvriendje.

1) Opel Astra: Mooie (met een bepaald ander merk ontwikkelde) turbo-motor, mooi uiterlijk, net interieur, schijnt nog goed te rijden ook. (y)

0) Tweedehands aansprekende auto.

5) Peugeot 308 : Te lelijk, te lomp en veeeeeeeeel te zwaar. En zo ziet hij er ook uit.

4) Opel Astra : Lelijk, en het is een Opel. Eigenlijk zou hij onderaan moeten staan, maar die plek is echt voor de Peug.

3) Renault Megané : Ook al lelijk. Het is dat ik zo tevreden ben met mijn Kangoo...anders had deze ook lager gestaan.

2) Volkswagen Golf: Allemansvriendje, helaas rijdt er tegenwoordig te vaak leasetuig in. Maar dat geeft niet. Als ze weer op mijn bumper hangen komen ze tot de conclusie dat ik een mistachterlicht heb.

1) Ford Focus : Weer niet mooi, geen felle turbomotor, maar hij rijdt zo goed.

0) Tweedehands aansprekende auto. Een vorig model Focus RS ofzo? Of een klasse lager en dan wél een aansprekende auto kiezen...

Laten we er maar van uitgaan dat ik zou moeten kiezen voor een leasebak, want ik vind allemaal heeelemaal niks.

1. Opel Astra
2. Ford Focus
3. Golf
4. De peugeot
5. De renault.

1). Hij ziet er mooi uit. Mooi karretje. Ik denk dat we het samen wel zullen vinden.
2). Sjonge, wat een lillekerd. Lijkt wel een picasso. Maar omdat anderen zo lovend over het apparaat zijn (valt echt vaak op), krijgtie van mij een kans.
3). Nooit een Golf, al was het alleen maar om het imago en omdat iedereen er in rijdt. Maar ik zie hier even twee heel erg mooie blondines en een hele leuke brunette. En zien we hier een bestuurster? Vier vrouwen in een keer. Inpakken maar!
4. Hier praat ik niet over, een fransoos komt hier nooit in.
5. En deze al helemaal niet.

@ Ivanov: Een oorkonde voor meest negatieve en afkrakende reactie zou aan jou goed besteed zijn. En dan meteen in de categorie 5-10jaar, want aan de beargumentering van je antwoorden te zien zou ik je in die klasse inschatten.

@ Astra F. Op je teentjes getrapt omdat ik jouw merk niets vind? Maar je hebt in één ding gelijk. Ik had erbij moeten zetten "ik vind".

@ Ivanov: Neehoor, je zou alleen eens met fatsoenlijke argumenten moeten komen. En niet van die vage uitspraken doen, dan mag je van mij de astra zelfs op de 5e plaats zetten:

Mijn uitslag:

1. Opel Astra: Uiteraard een stuk merkvoorkeur, maar verder ook een sportieve wagen om te zien. Zeker met deze motor lijkt het me dat je een fijne combinatie hebt, en met heerlijke stoelen als we de pers mogen geloven. (Zelfs AW was er zeer positief over, dus dan zijn ze wel goed)
2. Renault Megané: Mooie lijnen, hij schijnt een goed onderstel te hebben en een chique interieur. Zeker met een fijne turbomotor goed voor de 2e plaats.
3. VW Golf: Van buiten een nette wagen (achterkant wel heel saai, maarjah) en van binnen een strak interieur. En met de fijne TSI motor het proberen waard. Petje zal ik mee nemen.
4. Peugeot 308: In het zwart best een imposante wagen, met een prachtig interieur. Echter toch niet op plaats 3 omdat ik het model niet in balans vind.
5. Ford Focus: In een beetje uitrusting is het best een nette wagen, maar vanwege het interieur staat hij toch onderaan.

Ik zie ze bij jou ook niet staan. Allemaal subjectief. Bij de Opel zeg je het zelf al. Jij vind de Megané mooie lijnen hebben, ik vind hem lelijk. Dat is jouw mening en dat is de mijne. Bij mij komt er bij Opel juist een flink pak merkafkeer bij kijken. Vroeger toen ik klein was waren de Opels de aso-auto's die met 80 door onze straat heen scheurden(toen mocht je er nog 50 en had men nog nooit van 30 kilometerzones gehoord...ach, de goede oude tijd). Daarna ging ik werken en moest ik in een Opel rijden. Toen kwam ik tot de conclusie dat het gewoon rampenbakken waren. De Astra F met de 1.7 diesel en minstens even beroerde Combo B met 1.7 diesel...(n) Dan moet Opel nog heeeeel lang heeeel hard aan de weg timmeren om dat weer goed te maken. En dat ze in de DTM met een 80 kilo lichtere auto de Mercedessen en Audi's nog steeds niet de baas konden hielp ook al niet mee.

De Astra F met de 1.7 diesel en minstens even beroerde Combo B met 1.7 diesel... Dan moet Opel nog heeeeel lang heeeel hard aan de weg timmeren om dat weer goed te maken

Als jij je altijd op zaken uit het verleden zo blijft ergeren heb je een zwaar leven lijkt me.

En dat ze in de DTM met een 80 kilo lichtere auto de Mercedessen en Audi's nog steeds niet de baas konden hielp ook al niet mee.
Ik denk dat er bij die anderen ook iets meer tijd & geld in werdt gestoken. Opel was één van de weinige volume-merken die mee deed, dat kun je ook waarderen.

Ivanov zei:
4) Opel Astra : Lelijk, en het is een Opel. Eigenlijk zou hij onderaan moeten staan, maar die plek is echt voor de Peug.

1) Ford Focus : Weer niet mooi, geen felle turbomotor, maar hij rijdt zo goed.

Niet alles geloven wat ze bij TG zeggen :T

Toch maar de Civic.

De Peugeot is nog steeds 150 kilo te zwaar, de Opel valt in alle gevallen af, de VW is een goede en dichte tweede met de TSI, maar de Civic wint het nipt.

1. Opel Astra GTC 1.8
2. VW Golf V 1.4 TSI
3. Peugeot 207
4. Honda Civic

Heb voor de Opel gekozen, puur wat uiterlijk betreft. Blijf het een prachtig sportieve wagen vinden, en neem de wat minder moderne motor er dan maar voor lief bij want ook met 140pk ben je geen stakker. Hij staat ook nipt op één aangezien de Golf de 2e plaats direct achter de astra in neemt vanwege de fijne motor, het uiterlijk is niet zo spannend....maar toch nog een nette wagen. De reden dat ie op 2 staat is dat ik de looks van de astra veel mooier vind.

Da's voor mij een makkelijke. De 5 Natuurlijk. Ik denk niet dat er veel mensen voor de E zullen stemmen. Wat is dat een ouwe-lullenbak geworden zeg. Ik zie er werkelijk waar niks moois in. Gelukkig is de Coupé wel net wat vloeiender en een stuk mooier, imo. De A6 vind ik ook niet verkeerd, maar oogt naast de F10 erg saai en ouderwets vind ik.

F10!!! Wat een mooie bak(y) Daarna de E, is zeker op vooruit gegaan in tegenstelling tot de vorige. Met de A6 heb ik niks.

Terug
Bovenaan