poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
Hoeft van mij niet verboden te worden, ook al vind ik er niet veel aan. Het hoort er op zich wel een beetje bij met Oud & Nieuw, maar ik zou het ook goed vinden als ze bijvoorbeeld per gemeente ergens op een centraal punt vuurwerk laten afsteken. Maar ik denk ook dat een verbod op het particulier afsteken van vuurwerk een beetje moeilijk wordt. En inderdaad zolang mensen geen vernielingen aanrichten met vuurwerk en de afstekers hooguit zichzelf verminken met illegaal vuurwerk, heb ik er ook niet zo veel problemen mee.

Nieuwe pagina, nieuwe poll:

Poll: Wat is de vetste, mooiste, leukste concept car van Detroit?

De North American International Auto Show, beter bekend als Detroit Motor Show, is altijd goed voor flink wat concept cars, vooral van de Amerikaanse autofabrikanten. Editie 2009 staat in het teken van groene modelintroducties en concept cars. Wat is de vetste, mooiste of leukste concept car van deze autoshow?

[*]Audi Sportback

auda7_sportback_cpt_2_gallery_image_large.jpg

[*]Cadillac Converj

cadconverj_cpt_1_gallery_image_large.jpg

[*]Chrysler 200C EV

chr200c_ev_4_gallery_image_large.jpg

[*]Dodge Circuit EV

dodcir_cpt_2_gallery_image_large.jpg

[*]Fisker Karma S

fiskar_s_cpt_1_gallery_image_large.jpg

[*]Kia Soul'ster

kiasou_ster_cpt_1_gallery_image_large.jpg

[*]Lincoln C

linc_cpt_26_gallery_image_large.jpg

[*]Mercedes-Benz BlueZero

mbbluezero_cpt_1_gallery_image_large.jpg

[*]Subaru Legacy

subleg_cpt_401_gallery_image_large.jpg

[*]Toyota FT-EV

toyft_ev_cpt_6_gallery_image_large.jpg

[*]Volkswagen BlueSport

vwconceptbluesport_cpt_102_gallery_image_large.jpg

[*]Volvo S60

vols60_cpt_19_gallery_image_large.jpg

[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

-Verboden, weg met die troep. Elk jaar staan de straten blauw van de rook(nadat er een heel jaar lang gezeurd is over het milieu), de straten liggen onder een laag van papier, afgeblazen lichaamsdelen en dat wat eens een bushokje was. En het duurt een maand voor alle huisdieren weer in hun gewone ritme zijn gekomen.

- De Fisker, die ziet er erg Aston Martinerig uit.

Ik ga voor de Chrysler, dat vind ik het meest strakke en evenwichtige ontwerp. Het laat zien dat Chrysler nog een mooie en gezonde toekomst tegemoet kan gaan als ze de auto in productie nemen. De Fisker Karma S en Volkswagen BlueSport vind ik beide ook nog erg leuk.

[size=medium]Deport it - Import it: Deel 16[/size]

Poll: Deport it - Import it: Brilliance BS2

De Zhonghua FRV, die in Europa als Brilliance BS2 verkocht gaat worden, is een auto die wellicht wat doet denken aan verschillende Europese en Koreaanse auto's, maar in totaal is er toch zeker geen sprake van een kloon. In Duitsland zal de BS2 net geen 10.000 euro gaan kosten. Oftewel: een klasse groter voor hetzelfde geld. Moet Brilliance de BS2 ook in Nederland gaan leveren?

u_4000789292182.jpg

u_3006779373118.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Chery A3

De A3 laat zien hoe snel de achterstand van de Chinezen wordt weggewerkt. De A3 heeft namelijk standaard 6 airbags, ABS met EBD, ESP aan boord, voldoen alle Chery ACTECO-motoren aan de Euro V-normen en heeft de auto standaard 4 jaar garantie of tot 120.000 km. En de auto is ook nog eens bewezen veilig met liefst 5 C-NCAP sterren. De A3 is er als hatchback en als sedan. In Europa zullen ze uiteraard een andere naam moeten kiezen.

cherya3-1.jpg

cherya3-3.jpg

u_3227877293263.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Daihatsu Boon Luminas

Daihatsu heeft pas geleden de Boon Luminas en Toyota de identieke Passo Sette geïntroduceerd op de thuismarkt. De Daihatsu zou een goede opvolger voor de Gran Move kunnen zijn, die het in Nederland in ieder geval heel behoorlijk deed. De Daihatsu Boon en Toyota Passo zijn in Europa bekend als Daihatsu Sirion (of Subaru Justy en Perodua Myvi), dus zou men kunnen kiezen voor de naam 'Gran Sirion'. De 1.5 liter motor levert 80 kW/109 pk, waarmee de auto 1 op 15,6 zou moeten kunnen rijden.

01.jpg

03.jpg

02.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Lexus HS 250h

De Lexus HS 250h is de nieuwe hybride van Lexus. De auto heeft een 2.4 liter benzinemotor met 147 pk, gekoppeld aan een hybride batterijen die 40 pk leveren, goed voor een totaal van 187 pk. Aangezien hybrides de laatste tijd erg populair zijn, zou je verwachten dat de HS ook naar Europa komt, maar nee. Moet Toyota hierop terugkomen en de Lexus HS tóch gaan importeren?

2010lexushs250h.10lexushs250hf34.img.jpg

2010lexushs250h.10lexushs250hprf.img.jpg

2010lexushs250h.10lexushs250hr34.img.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Roewe 550

De Roewe 550 is ontworpen en ontwikkeld door ex-MG Rover ontwerpers en dat is te merken! De voorkant is nogal smaakgevoelig, maar verder is het een erg strakke en zelfs dynamische auto. Leverbaar met 6 airbags op het topmodel G, standaard ABS, EBD, BAS, ASR en ESP en erg fraaie lichtmetalen velgen. En bewezen veilig met 5 C-NCAP sterren! Moet Roewe de de auto ook in Europa gaan verkopen, eventueel als MG (die merknaam behoort tegenwoordig ook tot het SAIC-concern)?

u_4078291102477.jpg

u_4078265985403.jpg

ed7a612ca446.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Ik heb een 360 (en een oude Xbox), mijn antwoord spreekt dus voor zich.
En wat mij betreft mogen alle bovenstaande auto's geïmporteerd worden. De 3 Chinese auto's kunnen vermoedelijk flink wat imagoschade goed maken wat o.a. de crashtest van de Landwind en de Brilliance BS6 veroorzaakt hebben.

Deport them all. Die Lexus ziet er zelfs uit als een Cadillac, en dat is geen compliment. En ik speel mijn spellen op de PC.

En de Schilthorn niet te vergeten, bekend van James Bond "On Her Majesty's Secret Service".

Van Verbier naar Stelvio, volgens TopGear "the greatest driving road ever". Maar Clarkson heeft ze voor Engeland toegeëigend...:)

Ik heb geen idee\voorkeur gekozen, ik ben nog nooit in de alpen geweest.:D
Maar het zal daar ongetwijfeld erg mooi zijn.:)

Die staat er niet in. Net zoals bijv. de Grande Punto Abarth er niet in staat. Niet alle concurrenten moeten erin steeds...

Niet alle concurrenten moeten erin steeds...
Lijkt me logisch om de meest verkochte modellen in dit segment er in ieder geval in te vermelden....of juis deze geheel weg laten.

Uit dit rijtje: Polo GTI:rolleyes:

Zeker als het een Opel betreft. ;)

Ik ben trouwens voor de Fiesta ST gegaan, volgens de bladen de lekkerst rijdende en hij ziet er bovendien goed uit.

Leuk dat import/deport gedoe. En de Chinezen gaan er blijkbaar hard op vooruit! Geen lelijke auto's, moderne veiligheidsvoorzieningen wat resulteert in veel sterren, moderne motoren, ...

VW Passat -> Saai.
Ford Mondeo -> Saai.
Opel Insignia -> Saai en lelijk.
Renault Laguna -> Aardig.
Citroen C5 -> Te Duits voor een Citroën.
Peugeot 407 -> Laat mij koud...
Toyota Avensis -> ... net als die.
Mazda 6 -> Hoe ziet die er ook alweer uit?
Seat Exeo -> Rationeel de beste keuze.
Honda Accord -> Jammie!

Conclusie: De 9-3 SportEstate, als 2.0 Turbo Aero aub.

Vw Passat: Nog steeds de mooiste
Ford Mondeo: Gaat, maar beetje te overdone
Opel Insignia: Alleen voorkant mooi, achterkant kan beter
Renault Laguna: Interieur wel mooi, maar verder niks aan
Citroen C5: Niet mooi
Peugeot 407: Te oud en lelijk
Toyota Avensis: Saai
Mazda 6: Tja, wordt er niet warm of koud van
Seat Exeo: Niks aan
Honda Accord: Lelijk

VW Passat => wielen passen niet bij de wielkasten. Daarnaast zaai.
Ford Mondeo => Lelijk, te lomp.
Opel Insignia => Lelijk en het is een Opel.
Renault Laguna => Lelijk
Citroen C5 => Zowaar niet lelijk, mijn keuze maar alleen als hij met de veerbollen wordt geleverd.
Peugeot 407 => Veel te lelijk, veel te zwaar en het weggedrag is een schandaal vergeleken met de voorganger 406.
Toyota Avensis => Alleen als ik Vicki erbij krijg.
Mazda 6 => De facelift heeft hem geen goed gedaan.
Seat Exeo => Ik wilde al geen Audi, ook geen opgewarmde.
Honda Accord => Beter, tweede keus na de Citroën(en als ik Vicki zou krijgen bij de Toyo, derde keus).

Opvallend trouwens dat bij de Alpen-poll niemand op de Franse Alpen heeft gestemd, blijkbaar zijn de hoogste bergen niet de mooiste!

1. Opel Insignia => Voorkant wat anoniem....maar verder prachtige lijnen en interieur
2. Citroen C5 => Als de Insignia er niet had gestaan mijn 1e keuze.
3. Mazda 6 => Is een leuke wagen geworden, interieur vind ik iets minder.
4. Renault Laguna => Prachtige achterkant....maar die koplampen:cry:
5. VW Passat => Achterhaald interieur
6. Ford Mondeo => Te kitscherig/druk
7. Seat Exeo => Wil geen saaie 2e hands audi.
8. Honda Accord => Is niet mijn smaak.
9. Toyota Avensis => Drukke voorkant....kortom, lelijk!
10.Peugeot 407 => Lelijk, lomp, uit verhouding, onbetrouwbaar

en het is een Opel
Zelfs deze mod kan al niet meer fatsoenlijk reageren:( En dat wil in geval van een incident ook nog serieus genomen worden(n)

Ik heb South Park 1 keer gezien met Engels toen we vooruitliepen, echt vreselijk! :cry: Grof, stom, saai en niet grappig.

Kenny :D
Het is inderdaad grof, maar het is wel met een knipoog. De Amerikaanse maatschappij wordt nogal belachelijk gemaakt, maar ik vind het een leuke serie.

Stationcars (o.b.v. mijn mening over het design van het exterieur):

1. Opel Insignia: Chique en met een eigen uitstraling van de achterkant
2. Mazda6: Chique met mooi rustige lijnen en stoer en strak front.
3. Honda Accord: Zoveel mooier dan zijn voorganger! Derde zijruitje had wel wat groter mogen zijn.
4. Volkswagen Passat: Blijft een strakke en tijdloze verschijning. Niet helemaal in evenwicht en het front is zwakjes.
5. Citroën C5: Je moet er van houden, maar ik vind de Tourer helemaal niks. Lelijke achterkant en vreemde c-stijl, mooie voorkant.
6. Seat Exeo: Neus past niet echt bij de rest. Achterkant vind ik niet mooi, verder nog altijd chique.
7. Ford Mondeo: Gaat snel verouderen. Lelijk en veel te druk front, niet zo mooie achterkant en niet helemaal evenwichte zijlijn.
8. Toyota Avensis: Vreemde, te ver uitstekende kont, voorkant vind ik best mooi maar ik houd niet van cab forward. Voorganger is veel strakker en Europeser.
9. Peugeot 407: Ik begin er een beetje aan te wennen, ondanks dat de verhoudingen nog altijd zoek. Wel mooie voorkant en achterkant, maar de harmonie ontbreekt.
10. Renault Laguna: Mislukte neus (vooral GT), verhoudingen compleet zoek, op ongelijke hoogte geplaatste deurgrepen aan de zijkant, te kort derde zijruitje en te sterk aflopende achterkant. Ik tel het hier niet mee, maar de Laguna heeft het mooiste en meest strakke interieur.

Kenny big smile smiley
Het is inderdaad grof, maar het is wel met een knipoog. De Amerikaanse maatschappij wordt nogal belachelijk gemaakt, maar ik vind het een leuke serie.

Vanaf morgen weer nieuwe afleveringen in de VS. Dus overmorgen downloaden.(y)

1. Honda Accord: lekker dikke wagen, straalt meer uit dan de 6. Klopt gewoon als totaalplaatje. Daarbij komt dat het allemaal een beetje saaie-grijze-mannenauto's zijn en daarbinnen is de Accord lekker exclusief.
2. Citroën C5: Elke keer als ik een lekker uitgevoerd exemplaar zie, wordt ik toch een beetje blij.
3. Mazda 6: objectief gezien gewoon een nette, strakke wagen met kloppende lijnen. Doet me alleen niet heel erg veel en ik vind hem iets te iel.
4. Peugeot 407: Nooit totaal enthousiast over geweest, ook nooit lelijk gevonden. Blijft toch een eigen gezicht houden.
5. Renault Laguna: hij klopt niet echt, maar de achterzijde is fraai en ik heb deze liever dan een Passat of Mondeo.
6. De VW Passat dus: nettemensenauto, geen dingen waar ik me aan erger maar ik voel er verder ook niets bij.
7. Ford Mondeo: lekker grote station, ook iets om te waarderen in deze tijd van lifestyle-spul. Verder niet bijzonder mooi maar zeker niet lelijk.
8. Opel Insignia: ik vind de sedan/5-deurs een onwijze tegenvaller in het echt, het front oogt zwak en de hele auto te smal. Daarnaast vind ik de achterklep lelijk.
9. Als laatste nog de Exeo: niet lelijk, maar ik zit er echt totaal niet op te wachten. Dan maar een 8 jaar oude A4.

Edit: ik zie dat anderen ook het interieur hebben meegeteld, verandert verder niets aan mijn lijstje denk ik, het maakt alleen de afstand tussen de nummer 2 en 3 wat groter.
9.

Astra F zei:
1. Opel Insignia => Voorkant wat anoniem....maar verder prachtige lijnen en interieur
2. Citroen C5 => Als de Insignia er niet had gestaan mijn 1e keuze.
3. Mazda 6 => Is een leuke wagen geworden, interieur vind ik iets minder.
4. Renault Laguna => Prachtige achterkant....maar die koplampen:cry:
5. VW Passat => Achterhaald interieur
6. Ford Mondeo => Te kitscherig/druk
7. Seat Exeo => Wil geen saaie 2e hands audi.
8. Honda Accord => Is niet mijn smaak.
9. Toyota Avensis => Drukke voorkant....kortom, lelijk!
10.Peugeot 407 => Lelijk, lomp, uit verhouding, onbetrouwbaar

en het is een Opel
Zelfs deze mod kan al niet meer fatsoenlijk reageren:( En dat wil in geval van een incident ook nog serieus genomen worden(n)

Ik heb bij jou eerder het idee dat omdat het een Opel is het ook meteen mooi is...

Bij mij:

1. Ford Mondeo. Ruim, schijnt sportief te rijden, moderne diesels, mooi interieur (vooral als Ghia), nette prijzen, maar minder moderne benzinemotoren.
2. Citroën C5. Omdat 'ie zo mooi is... Nadeel is wel dat 'ie zo'n 150 kilo zwaarder is dan zijn concurrenten.
3. Renault Laguna. De Estate is spuuglelijk, maar de hatchback vind ik juist erg mooi. Ook een fraai interieur en gaat op geen enkel gebied hard onderuit.
4. Honda Accord. Moderne benzines en diesels, maar wel duidelijk duurder.
5. Opel Insignia. Beetje een "mwoah"-gevoel bij: ziet er redelijk uit, aardig interieur, redelijke prijzen. Enige bijzondere is de accessoires, daarentegen biedt 'ie niet heel veel ruimte (getest op de IAA).
6. Toyota Avensis. Mooie prijzen, nergens slecht in, maar niet echt mooi, saai interieur...
7. Mazda6. Best mooi vanbuiten, maar een lelijk interieur en schijnt een zeer matig comfort te bieden.
8. Peugeot 407. Mooi, comfortabel, niet al te duur, maar schijnt matige rij-eigenschappen te hebben en erg krap.
9. Volkswagen Passat. Ruim en moderne benzine motoren, maar duur, geen heel fraai interieur en schijnt niet bepaald geweldige rij-eigenschappen te hebben.
10. Seat Exeo. Enige pluspunten zijn de prijs en het interieur, maar verder krap, lelijk, verouderde benzinemotoren en gewoon een verpeste oude A4.

Ik zie trouwens dat ik bij mijn lijstje de Avensis vergeten ben, zo'n saai hok vind ik het dus. Daarnaast is het interieur echt verschrikkelijk lelijk, brrr. Exterieur is ook niet bepaald mijn smaak, mag nog onder de Exeo zijn plaatsje vinden.

heb bij jou eerder het idee dat omdat het een Opel is het ook meteen mooi is...

Ik kan over het algemeen de Opel modellen wel waarderen ja. Enkel de Vectra 4-deurs (voor facelift), Vectra station(voor facelift), Agila A met plastic zwarte bumpers & Combo vind ik mindere modellen uit het Opel gamma. De rest vind ik best geslaagd.
Echter lees je ook dat ik de achterkant van de Insignia ST nog een "mwoh" gevoel bij heb.

De uitspraak "maar het is een Opel" wordt je een beetje ziekelijk van hier. Beoordeel een model eens gewoon op het uiterlijk, i.p.v. te kijken naar het merklogo. De mensen die deze uitspraken doen hebben naar mijn idee een imago-probleem.
Dat het in dit geval ook nog eens wordt uitgesproken door een "mod" vind ik helemaal sneu, zeker omdat deze personen er op toe zouden horen te zien dat het niveau in het topic op normaal niveau blijft.
Wanneer zo'n persoon mij nog een keer wil terechtwijzen op een evt. onwenselijke uitspraak van mij kan ik hem toch niet meer serieus nemen.

Maar laten we on-topic blijven. Gelukkig heeft iedereen een gedeelde smaak, anders werdt het ook zo saai op de weg.

@ Astra F, zoals je hebt kunnen lezen :

mezelf zei:
Opel Insignia => Lelijk en het is een Opel.

Er staat toch duidelijk als eerste : Lelijk. Maar dat zijn tegenwoordig zoveel auto's, het zou leuker zijn als Opel voor de verandering in de markt eens met een mooie auto zou komen. De Insignia ziet er ook weer niet uit, net als de Corsa, de Astra en de rest van die dingen.

De mensen die deze uitspraken doen hebben naar mijn idee een imago-probleem.

Juist geen probleem, wanneer je niet in een Opel gezien wilt worden mag je dat toch gewoon kunnen zeggen. Het doet er ook niet toe of het een mod is of niet, hier spreekt gewoon de autoliefhebber met een bepaalde smaak.

Na het zien van de laatste foto's van de Insignia Sports Tourer zakt 'ie voor mij naar plaats 2.
De Mazda6 stijgt daardoor naar plaats 1. Gewoon de meest evenwichtig ogende stationcar met een eigen uitstraling, die bovendien goed scoort in autotests en één van de ruimere stationcars in zijn segment is (vooral qua bagageruimte: zie de huidige AutoWeek).
En bij de laatste poll kies ik voor de lelijke Laguna GT, schijnt een ware rijdersauto te zijn met een uitstekende prijs/uitrusting/vermogenverhouding. En vanbinnen zie je niet dat 'ie er vanbuiten niet uitziet, sterker nog: dan heb je zicht op het fraaiste interieur in zijn klasse (alles in deze post is natuurlijk een mening).

het zou leuker zijn als Opel voor de verandering in de markt eens met een mooie auto zou komen. De Insignia ziet er ook weer niet uit

Daar sta je toch redelijk alleen in. Zowat alle autobladen en programma's zijn zeer enthousiast over het uiterlijk van de Insignia, ook die-hard niet Opel-liefhebbers stappen nu opeens wel in de Insignia. Je mag hem uiteraard wel lelijk vinden maar je bent daar toch wel 1 van de weinigen in als ik zo een beetje om me heen lees / kijk.

Terug
Bovenaan