poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
En de Astra GTC kan moeilijk lelijk gevonden worden, ik kan geen detail vinden die misschien nogal smaakgevoelig is.

Er staat toch duidelijk als eerste : Lelijk. Maar dat zijn tegenwoordig zoveel auto's, het zou leuker zijn als Opel voor de verandering in de markt eens met een mooie auto zou komen. De Insignia ziet er ook weer niet uit, net als de Corsa, de Astra en de rest van die dingen.

Je mag de Opel modellen best niet-mooi vinden, daarmee schop je mij niet voor de schenen hoor.
Echter zegt jou manier van reageren wel wat over ju beeldvorming:
het zou leuker zijn als Opel voor de verandering in de markt eens met een mooie auto zou komen
Over de Astra, Corsa hoorde je veel positieve reacties. Hij is over het algemeen dus goed ontvangen. JIJ vind dat Opel op het moment geen mooie modellen in het aanbod heeft terwijl jij het hier als feit probeert te schetsen.

De Insignia ziet er ook weer niet uit, net als de Corsa, de Astra en de rest van die dingen.
Weer probeer je het als feit neer te zetten. Dit is puur jou mening.

Juist geen probleem, wanneer je niet in een Opel gezien wilt worden mag je dat toch gewoon kunnen zeggen
Jazeker wel, geen probleem. Maar zo omschrijft hij het niet.
Overigens...als je in een bepaald merk niet gezien wilt worden, dan zou het tot verduidelijking wel fijn zijn wanneer je erbij zet waarom niet.

Het doet er ook niet toe of het een mod is of niet
Een politieman die in vrije tijd die steelt, een brandweerman in vrije tijd die branden sticht........een mod die de orde en niveaubewaking op een forum moet doen en privé "onzinnig" reageerd.

Nogmaals, het gaat me er niet direct om dat het om Opel gaat.....maar wel om de manier van reageren.

@ Ivanov: Het zou je reacties een stuk genuanceerder maken ja.

Maar voor mij einde discussie voordat ook dit topic weer in een discussie veranderd:T

Iemand een leuk polletje?

Ga je naar de AutoRAI '09?

[*]Ja

[*]Misschien

[*]Nee

[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

Heb de afgelopen 2x de autorai wel bezocht, dit jaar ga ik er niet weer heen.

Ik vind de RAI redelijk rommelig, en ben er na 2x wel een beetje op uitgekeken.
Tevens is het nog een hele trip om vanuit het Oosten daar te komen, zeker gezien ik een hekel aan het OV heb.

één stem voor de Golf GTI van mij. Het is één van de weinige uitvoeringen/modellen van VW welke ik echt mooi vind.

De Seat heeft een saai dash met goedkope materialen. De Octavia vind ik ook saai/verouderd van binnen.
Dus een moeilijke keuze tussen de A3 en GTI. Doch voor laatste gekozen vanwege zijn mooie uiterlijk!

Tja, ik ben ook niet echt gelukkig met de nieuwe opzet van de RAI. Geen stands meer waar je nog lekker van een bepaald merk kunt genieten, maar meer een rutjeprut van allerlei merken door elkaar. Rommelig is inderdaad het juiste woord in dat opzicht. Maar 'n vriend van me vroeg of ik zin had om mee te gaan, en 't is nou ook weer net te leuk om te laten schieten...

Verder: de A3 2.0 TFSI. Als Sportback, in een leuke configuratie. Dat dan weer wel. :p

[size=medium]Deport it - Import it: Deel 17[/size]

Poll: Deport it - Import it: BYD F3DM

De toekomstige Nederlandse importeur van BYD, Autobinck, verwacht eind 2010 de eerste auto's te ontvangen. Het belangrijkste model zou weleens de BYD F3DM kunnen worden. De BYD F3DM is gebaseerd op de best verkochte auto van China (januari t/m februari 2009), de BYD F3.
BYD heeft als grote fabrikant van accu's veel kennis van lithium-ion accu's en hieruit is de eerste in massaproductie te vervaardigen plug-in hybride ter wereld uit ontstaan. De auto heeft een 1.0 liter benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor, die gezamenlijk moeten zorgen voor 125 kW/168 pk en 400 Nm aan koppel. Met deze combinatie bedraagt de actieradius 580 km en de acceleratie van 0-100 km/h verloopt in 10,5 sec, de topsnelheid is 150 km/h. Rijden op alleen de elektromotor kan ook: dan bedraagt de actieradius 100 km. Het volledig opladen van de accu's duurt 7 uur, terwijl de auto ook snel geladen kan worden tot 50% van zijn capaciteit: dat kost slechts een halfuur. Omgerekend naar de Nederlandse prijsstelling zou de F3DM ongeveer 16.000 euro moeten gaan kosten. Is de F3DM een extra reden voor Autobinck om de export naar Europa zo snel mogelijk op gang te brengen?

da63284e40f1c3968769c98c2b44ee67.jpg

6d3cff942a80371a2ee03a66d7817925.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Dacia Logan Van

De Dacia Logan is sinds kort ook als Pick-up en Van leverbaar, in België en Duitsland welteverstaan. De Nederlandse importeur ziet geen martpotentieel in deze varianten. De Van en Pick-up hebben 1.5 dCi motoren met 70 of 85 pk. Dat de importeur geen marktpotentieel in de Pick-up ziet, is misschien logisch: hoe vaak zie je nu een Fiat Strada? Velen zullen 'm waarschijnlijk niet eens kennen!
Maar moet Dacia Nederland misschien niet heroverwegen om de Logan Van, met een laadvermogen van 2,5 kubieke meter, in Nederland te gaan voeren?

2_dacia_logan_van.jpg

dacia_bxl_2009_c_logan_van_2.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Hyundai ix55

Een andere auto die wél bij onze zuider- en oosterburen wordt verkocht, maar niet in Nederland, is de Hyundai ix55. De ix55 is een voor de Europese markt aangepaste Hyundai Veracruz zoals de Amerikanen 'm al een paar jaar kennen. De ix55 is niet leverbaar in Nederland omdat er geen roetfilter leverbaar is, maar rond de zomer moet er wel een roetfilter beschikbaar zijn. Hyundai weet echter niet of 'ie dan wel komt. De vanafprijs is in België 43.499 voor de enig leverbare motor, de 3.0 CRDi met 240 pk, 451 Nm en een verbruik van 9,4 l/100 km, terwijl de CO2-uitstoot 249 g/km bedraagt. Moet de ix55 mét roefilter wél naar Nederland komen?

35047_4.jpg

35047_3.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Mercury Milan Hybrid

De vernieuwde Amerikaanse Ford Fusion (niet te verwarren met de Europese Fusion!) is een misschien wat gedateerd ogende sedan, maar de Hybrid is wél de beste in zijn klasse, zo bleek uit recente vergelijkingstests van Car and Driver en Motor Trend. De Fusion Hybrid moest het opnemen tegen de Toyota Camry Hybrid, Nissan Altima Hybrid en Chevrolet Malibu Hybrid. Nu is de Fusion misschien niet interessant voor Ford (die hebben immers al een modernere Mondeo), maar de op de neus en achterkant na identieke Mercury Milan is er óók als Hybrid. De uitstoot bedraagt slechts 141 g (0.50 lb/mile), haal er voor de folder één grammetje vanaf en de auto valt in de 20% bijtellingscategorie. Zou de 4.841 mm lange Mercury Milan Hybrid dan in Europa enig zakelijk succes kunnen boeken?

mermil_hyb_10_11_gallery_image_large.jpg

mermil_hyb_10_7_gallery_image_large.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Volvo S80L

Volvo Nederland ziet de S80L graag komen. Door de toegenomen lengte (+14 cm) zou het milieulabel voor de verlengde S80 extra gunstig uitvallen. De 4.99 meter lange S80L is reeds in China verkrijgbaar, maar heeft de Nederlandse importeur gelijk en moet 'ie ook naar Nederland komen?

u_5109404113101.jpg

aa18a84622d51c8e79cb96303d7562ee.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Alles import, behalve de ix55, waarbij, ik echter per ongeluk ook op "Import it" heb geklikt. :eek:

De BYD is volledig elektrisch te rijden en nog betaalbaar ook, de Logan MCV een verhoudingsgewijs zeer ruime bedrijfsauto, de ix55 veel te onzuinig en bovendien totaal nutteloos (net als alle SUV's dat naar mijn mening zijn, als je een hoge zit wilt, waarom dan geen ruimere, niet duurdere MPV?), de Mercury Milan een (blijkbaar goede) zuinige D-segmenter en de S80L biedt heerlijk veel beenruimte achterin (waarmee de meerwaarde t.o.v. de Mondeo wordt vergroot) en dus een gunstiger energielabel.

De BYD: deport. Als je er eens ingezeten hebt weet je wel waarom.
Logan Van: import. Lekkere goedkope bedrijfsauto, laat ze het maar proberen.
Hyundai: deport. Lelijk en ik zie geen punten waarop deze auto te prefereren valt boven de concurrentie (ook niet op prijs).
Milan: import. Vind het best een aardig uitziende auto en als ie een beetje fastoenlijk rijdt en in elkaar steekt, waarom niet?
S80L: deport. Misschien leuk als regeringsauto maar toch, niet mijn ding.

BYD : Import it. Eigenlijk hoef ik deze Chinese dingen niet, maar het komt bij mijn werkgever, ik weet dat er al één BYD op Nederlands kenteken staat(die platen hebben we zelf gedrukt namelijk)...dus toch maar import.
Logan : Import, en dat zou ik ook geklikt hebben als ik wat beter had opgelet...foutje dus. Maar meteen laten komen, dat hij er nog niet is. Wederom veel ruimte voor weinig geld en dat nog grijs ook!
Hyundai : Deport it, nog niet een SUF erbij.
Mercury : Deport it, Amerikaans dus laat maar daar. Ze zullen het wel nooit gaan snappen...
Volvo : Deport it, wat moeten we ermee???

Ik ga voor de Prius. Qua styling vind ik de nieuwe Prius veel mooier dan de suffe Insight. Verder heb ik 'm bij de dealer bekeken en het blijkt achterin een zeer krappe auto. Met mijn 1.88 meter kan ik niet achter mijn vader zitten: de beenruimte is net aan, maar de hoofdruimte is slecht. De zitpositie voorin is ook nogal matig: de Civic Hybrid scoort wat dat betreft een stuk beter. Daarnaast is het interieur nogal crisis. Daar is de prijs dan misschien wel naar, maar voor ongeveer 5.000 euro meer heb je de Prius, waarvan zowel de elektro- als de benzinemotor veel krachtiger zijn, terwijl het verbruik en de uitstoot een stuk lager zijn. Tel daarbij op dat de Prius mooiere materialen heeft in het interieur en ruimer is en ik ga voor de nieuwe Prius. Maar toch vind ik dat Honda met de Insight een uitstekende zet heeft gedaan: Honda wist dat ze technologisch een stuk achterlopen op Tooyta als het gaat om hybridetechniek, dus hebben ze voor simpele techniek gekozen en daardoor flink lagere prijzen, waardoor de Insight een andere sterke troef heeft.

Prius, ziet er iets minder slecht uit en is tenminste in staat om wel puur electrisch te rijden. Niet dat de huidige Leaselullo's dat ooit zullen doen. Met 150 over de snelwegen planken...dan is ook een Prius niet zuinig meer. Zowiezo snap ik hem niet om hem met weinig bijtelling aan te bieden. Een Prius/Insight/IMA Civic haalt zijn grote winst op de kortere stukken in de stad. Daar kun je echt electrisch rijden of met de electrische ondersteuning. Met 120 op de snelweg rij je puur op de motor. En dat is maar een 1.5je die er vol tegenaan moet. Dan kun je inderdaad beter een BMW M3 kopen. Zie hier

Ik ga voor de Insight:

5000 euro goedkoper(ik hoef de extra's van de Prius niet)
Het slimmere aandrijfsysteem. Met minder accu toch bijna hetzelfde resultaat.
Niet eens zoveel kleiner met ruime koffer
Insight laat zien welke kant het op gaat: een normaal formaat auto met voldoende prestaties. Wat moet je met nog meer pk's en trekkracht. Je mag hier toch niet harder als 120 en staat altijd in de file.

Dat de prius technisch veel geavanceerder zou zijn als een Insight is marketingpraat van Toyota. Want hoewel ingewikkelder presteert het systeem nauwelijks beter op milieugebied.

De insight kan ook puur electrisch rijden. Niet optrekken want daar heb je zo'n overgedemensioneerde priusmotor voor nodig.

Wil je echt fijn rijden(met een geavanceerd onderstel) dan kan je natuurlijk ook kiezen voor de Civic Hybrid.
Qua rijbeleving en materiaalgebruik heeft Toyota mij tot nu toe niet kunnen overtuigen, in tegenstelling tot Honda.
De bouwkwaliteit van Toyota is wel top, maar die is bij Honda misschien nog wel beter.

Het gaat niet lekker met de verkopen van midi-MPV's. Sinds de introductie van de C4 Picasso is er geen nieuwe 7-zits midi-MPV geïntroduceerd en het marktaandeel van midi-MPV's is dan ook al vele jaren dalende in Nederland. Renault heeft echter de nieuwe Scénic geïntroduceerd en Toyota heeft de Verso vervangen door een nieuw model. Welke 7-zits (of 6-zits in het geval van de FR-V) midi-MPV wordt het?

Poll: Welke 6/7-zits midi-MPV?

[*]Citroën Grand C4 Picasso

8d5cce52de9626d180c9a357ef7e29a3.jpg

1fcbad4bb078f89bcaaf1bfdd21f2317.jpg

[*]Honda FR-V

14483c953c7e908982a7fcf0b6773e4f.jpg

0ee7c6d34ceb5e652e107dfc4e6f8d8c.jpg

[*]Kia Carens

a5670989f4409b90e6a3cc0740c02062.jpg

d7474c1534dde78b011169a6580b996e.jpg

[*]Mazda5

3fe57db02515644b63419dd9e2f2fc25.jpg

8114bddf655d7869ad931974074f5e31.jpg

[*]Opel Zafira

3765489e6077836d57846bd302069feb.jpg

9c4b4967754239cc8ab62bc2c6a74771.jpg

[*]Renault Grand Scénic

44748afeeb92b3ee4f7261e2c3fdaee0.jpg

c484d97a0ffab82b7b0e9774c93f97a1.jpg

[*]Toyota Verso

78629798079ae1af19f54e735b1208ac.jpg

01ba56c9b2f0faf8f9b1e6347a4be987.jpg

[*]Volkswagen Touran

c6d551d0634a8257369cfc9748990578.jpg

ef758ced9d7bb1f4d2b16245fac54620.jpg

results.cgi

Geen van allen, dat is de optie die ik mis. Als ik echt aan een MPV zou moeten, dan wordt het een S-Max met 2.5 Turbo.

De S-MAX is meer een fullsize MPV, of valt misschien een beetje tussen de Midi- en Fullsize MPV's, net als de Mitsubishi Grandis, die ik overigens ook veel mooier vind dan de S-MAX.

Mijn voorkeur:

1. Opel Zafira: Beetje merkvoorkeur, vlot ogende wagen en mits goed aangekleed een sportief ogend bakkie. Wel in zwart graag.
2. Renault Scenic: De eerste Renault waar de grote koplampen enigzinds passen in het plaatje. En zoals Renault gewoon een prachtig interier
3. VW Touran: In het zwart een lekker aggressief ogende wagen met fijne benzinemotoren, wel jammer van het dash.
4. Mazda 5: Oogt vlot, wint van de Verso puur omdat deze me niet bevalt
5. Toyota Verso: Rare lijnen die de auto een druk voorkomen geven.
6. Citroen C4: Een opgeblazen bolle wagen welke ik niet mooi vind. De voorkant oogt plomp en inspiratieloos....de achterkant is prima
7. Honda: ...puur omdat ik het lijstje compleet moet maken
8. Kia Carens: Als de rest dan niet meer te betalen is.....zou ik zelfs deze niet kopen. Echt verouderd en sportieve lijnen zijn ver te zoeken.

Mijn top 8:

1. Opel Zafira: Gewoon een dikke, strakke MPV. Heeft zeker niet de meest origineel vormgegeven koets, maar ook zeker niet de meest saaie. Het ontwerp klopt gewoon helemaal. Het interieur is wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
2. Renault Grand Scénic: Hoe meer foto's ik zie, hoe fraaier ik 'm ga vinden, ondanks de vreemde oplopende lijn aan de zijkant en de ongelijke portiergrepen aan de zijkant. Gewoon een strak ontwerp met een fraai interieur.
3. Mazda5: Mooi sportieve MPV. Wel een inwisselbare koets, maar er zijn meer saaie concurrenten. Jammer van die lelijke achterlichten. Het interieur vind ik niet mooi.
4. Citroën Grand C4 Picasso: Chique MPV, maar de verhoudingen zijn mijns inziens niet in orde. De neus oogt optisch veel te zwaar, waarschijnlijk door de forse overhang vóór. Verder een mooie MPV met een mooi interieur.
5. Volkswagen Touran: Sinds de facelift iets meer design, maar nu is het meer een betonblok met blingbling grille. Wel een dikke MPV, maar wel heel erg saai. Het interieur is zo mogelijk nóg saaier.
6. Toyota Verso: Vreemde lijn aan de zijkant haalt het verder niet verkeerde ontwerp onderuit. De oude Verso was strak en had een eigen uitstraling, deze gooit vooral dat eerste te grabbel. Helaas ook een lelijk interieur.
7. Kia Carens: Ik houd niet van schots en scheve lijnen. Het front is wel aardig, het interieur is gewoon erg geslaagd.
8. Honda FR-V: Doet gewoon pijn aan mijn ogen. Het Amerikaans ogende interieur is niet mijn smaak.

De Mazda en Citroën spreken mij het meest aan (voor zover ik daarover kan spreken bij MPV's), ik zit echter niet lekker in de Mazda en het interieur blijft achter bij de concurrentie - behalve Kia - op het gebied van vormgeving, materialen en afwerking. Dus ik kies voor de Picasso.

Ik denk niet door....vooral door de bureaucratische houding van de oostblok landen. Echter gun ik ze het wel aangezien het een leuk koppel is met een modern liedje. Jammer dat de ledpakken niet mee doen in de voorstelling.

Door naar de finale. Jawel, dat zeg ik, Topper-hater en walger-van-Songfestival. Verder hoop ik ook dat de Russische politie die homodemonstratie uit elkaar slaat(niet dat ik iets tegen homo's heb, maar vanwege -> ) zodat Gordon besluit tot een boycot van de finale, Nederlands voor drie jaar gedisqualificeerd wordt en we dus tot 2013 van die geldverslindende ongein verlost zijn. Op zijn minst van die tenenkrommende Nederlandse "voorronden".

Dit zijn allemaal vijfdeurs hatchbacks van de 'normale' merken, dus de Dacia Sandero en Lada Kalina 1119 doen niet mee vanwege de veel lagere prijzen en de MiTo en Mini niet vanwege de hoge prijzen en het feit dat er geen vijfdeursvarianten leverbaar zijn. Je zult dus moeten kiezen uit één van deze negen.

Uit pure armoede maar de Fabia...
[*]Citroën C3 => Ziet er niet meer leuk, maar juist oud uit + bouwkwaliteit...
[*]Fiat Grande Punto => Lelijk
[*]Ford Fiesta => Lelijk
[*]Opel Corsa => is een Opel dus zowiezo nee en daarbij : Lelijk
[*]Peugeot 207 => Lelijk en veel te zwaar.
[*]Renault Clio => Oude model ziet er beter uit en wederom => te zwaar.
[*]Seat Ibiza => Wannabe sportieveling, maar dat blijkt alleen uit de reclamecampagnes.
[*]Skoda Fabia => zaaaiiiiii!
[*]Volkswagen Polo => Als je echt teveel wilt betalen voor een auto, koop dan liever een Mini of een MiTo, die zien er beter uit en rijden leuker.

Als ik echt zou mogen kiezen...Logan importeren...

1. Skoda Fabia 5-deurs: beetje saai, mooi interieur, ruim. 1.4 85 pk Comfort met airco voor 14.100 euro, qua uitrusting beter vergelijkbare Ambition voor 14.990 euro. Mijn keuze.
2. Volkswagen Polo: ziet er goed uit, waarschijnlijk gaat de 1.4 85 pk met airco rond de 16.000 euro kosten.
3. Renault Clio 5-deurs: ook vrij zwaar, mooi interieur, 1.2 75 pk met airco voor 14.990 euro.
4. Ford Fiesta 5-deurs: niet echt mooi, schijnt wel goed te rijden, 1.25 82 pk met airco voor 15.650 euro.
5. Fiat Grande Punto 5-deurs : ziet er best leuk uit, 1.4 8V 77 pk met airco voor 14.495 euro, maar blinkt verder nergens in uit.
6. Peugeot 207 5-deurs: zwaar, wel een mooi interieur. 1.4 73 pk met airco voor 16.625 euro, vrij duur dus.
7. Seat Ibiza 5-deurs: sportief, schijnt niet zo comfortabel te zijn, 1.4 85 pk met airco voor 15.595 euro.
8. Citroen C3: ziet er nog best leuk uit, maar verder in geen enkel opzicht goed, slecht afgewerkt, krap en niet eens echt goedkoop (C3 1.4 75 pk met handbediende airco: 15.450 euro).
9. Opel Corsa 5-deurs: niet echt mooi, scoort slecht in de tests. 1.2 80 pk met airco voor 15.395 euro.

MPV: Twijfel tussen de Mazda5 en de Touran. De Mazda5 vind ik met afstand de meest frisse auto in dit segment. Ik heb helemaal niets met Jappen, maar de 5 kan ik bijzonder waarderen! De Touran is van zichzelf wat saai, maar in een zwarte Highline-uitvoering en met een lekkere TSI-motor aan boord - al dan niet met DSG - is dat toch ook wel een hele lekkere motor. Uiteindelijk toch voor de Mazda5 gekozen.

Hatches: De Polo, zonder één seconde twijfel. Met afstand de meest volwassen auto met een tijdloos uiterlijk en prachtige technologieën. Die gaat 't echt wel maken! (y)

Poll: Gestemd gisteren?
results.cgi

Het was de eerste keer dat ik mocht stemmen (hoera...) en ik heb op de D66 gestemd.

En ik ben heel verrassend voor de Citroën C3 gegaan puur op uiterlijk. Ik vind 'm opvallend tijdloos, origineel, strak en fris: niet voor niets nog altijd één van de meest verkochte importmodellen in het modebewuste Italië. Het interieur is echter verouderd en goedkoop ogend.
Overige plaatsen:
2. Opel Corsa: De vijfdeurs vind ik veel geslaagder dan de driedeurs. Volwassen, dikke uitstraling, mooi interieur.
3. Fiat Grande Punto: de driedeurs was op één geëindigd, de vijfdeurs vind ik saaier. Desondanks een mooie auto.
4. Ford Fiesta: Niet helemaal mijn smaak, maar de meest modern ogende van het stel en met het meest origineel vormgegeven dashboard.
5. Volkswagen Polo: Je kunt er geen buil aan vallen. De nieuwste maar zeker niet de meest modern ogende. Oogt wat smalletjes en is dat ook. Dashboard is netjes maar ook gedateerd en inspiratieloos. Al met al een strakke, volwassen ogende maar ook saaie auto uit het B-segment.
6. Seat Ibiza: Mooie neus, lelijke kont. De SC vind ik veel fraaier. Aan de zijkant botsende lijnen. Dashboardontwerp vind ik geslaagd, de gebruikte materialen (kleurstelling) niet.
7. Peugeot 207: Ik ga eraan wennen. De afgekapte wielkasten blijven lelijk, de spiegels ook, terwijl ik de koplampen en grille oversized vind. Heeft desondanks wel de uitstraling die de Clio ontbeert. Mooi interieur ook.
8. Renault Clio: Oogt veel te 'zuinig': ontbeert uitstraling en harmonie. Mooi interieur, achterkant en voorkant maar zo-zo. Ruimte is een pluspunt.
9. Skoda Fabia: Waarschijnlijk de meest ruime van het stel, dus misschien wel dé aanrader voor gezinnen. Uiterlijk wat mij betreft te zeer een mislukte kopie van de Suzuki Swift: waar de Swift lekker dik en strak oogt, ziet de Fabia er wel heel erg smal uit en het is dan ook de smalste van het stel. Interieur maar zo-zo. Het optionele witte dak is compleet misplaatst.

Compacte Middenklasse:

1. VW Polo : Lekker uiterlijk, net interieur...maar voor mij nummer één omdat ie super fijne motoren heeft.
2. Opel Corsa: Nog altijd een lekker sportieve wagen met veel voor weinig. Niet op plaats één omdat hij mindere motoren heeft.
3. Ford Fiesta: Heerlijk sportief wagentje, mits in de goede kleur (anders te druk). Interieur is me wat te druk
4. Renault Clio
5. Seat Ibiza
6. Peugeot 207
7. Fiat Punto
8. Skoda Fabia
8. Citroen C3

Stemmen? Nee, ben niet geweest. Ik had geen duidelij beeld van de inzichten van de partij en ben van mening dat ik dan geen goede stem kan uitbrengen. Overigens jammer dat Wilders zoveel stemmen heeft gekregen.

@Astra F: hoezo biedt de Corsa veel voor weinig? Hij is niks goedkoper dan z'n concurrenten hoor, zie mijn mini-prijsvergelijking hierboven. Alleen de Fabia en de Grande Punto (in positieve zin) en de 207 (in negatieve zin) springen er wat dat betreft een beetje uit.

@La Troyes: Opel biedt op de Edition al zaken standaard als Cruisecontrol, Mistlampen, Airco, LM Velgen, Boordcomputer e.d. welke je bij andere merken veelal extra moet betalen. Ze stunten nu redelijk met dit karretje aangezien ze de concurrentie aan moeten gaan met nieuwe concurrenten als de Fietsa, Polo en facelift van Clio.

Doet u mij maar een leuke gebruikte. Net even wat meer pit en uitrusting vaak. Maar als je weinig om je auto geeft en je puur van A naar B wilt, is een auto uit je lijstje een prima alternatief!

Zonder twijfel een gebruikte. Daarnaast zou ik als ik weinig om auto's gaf en je puur van A naar B wilt eerder een Alto van x jaar oud voor 4000 euro kopen dan een nieuwe auto in dat segment. Met die gebruikte rijdt je waarschijnlijk net zo probleemloos.

@Astra F: blundert de Autovergelijker dan alweer? o_O Die zegt dat een boardcomputer niet aanwezig of leverbaar is op de Edition en dat mistlampen 220 euro kosten en lichtmetalen velgen nog eens 650 euro.

Doe mij maar de Panda, die kost nu tijdelijk maar 7.000 euro (incl. Fiat ECObonus en excl. slooppremie). De Dacia Sandero biedt de meeste waar voor zijn geld en de Hyundai i10 lijkt me de beste allrounder.

Terug
Bovenaan