poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
* Busjes: Doe mij maar een Volkswagen Multivan T5 in 'n beetje leuke uitvoering! :cool:
* Bravo / Leon: Leon! Ik heb liever een echt snelle Spanjaard dan een echt snelle Italiaan. :)

Premium, ik ga over m'n nek van die term. Wordt doorgaans gehanteerd door omhooggevallen patatboeren. Jammer genoeg zijn dat vaak de best sturende auto's die een liefhebber als ik graag onder z'n kont zou willen hebben. Let wel, met miljoenen op de bank zou ik nog steeds geen Beamer, Benz of Audi aanschaffen, simpelweg omdat ik ze tè lelijk vind... Ferrari of Lamborghini daarentegen... :p

Heb voor de Bravo gekozen, wat een mooi bakkie is dat zeg! De Leon zal hoogstwaarschijnlijk beter rijden en kwalitatief beter in elkaar steken, maar in dit geval gaat zelfs voor mij vorm voor functie...

:)

Door de eerste positie van Räikkönen, de tweede positie van Alonso en het uitvallen van Hamilton vanochtend in China kan in de laatste race nog alles gebeuren.

De stand nu:

Code:
Lewis Hamilton:  107
Fernando Alonso: 103
Kimi Räikkönen:  100

Poll: Wie wordt wereldkampioen in de Formule 1?
[*]Fernando Alonso
[*]Lewis Hamilton
[*]Kimi Räikkönen
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

Nog een poll: dit zijn de zeven genomineerden voor de titel Auto van het Jaar 2008!
Belangrijke modellen die het niet gehaald hebben: Audi A5, BMW X5, Honda CR-V, Hyundai i30, Lexus LS600h, Renault Twingo, Renault Laguna, Skoda Fabia, Volkswagen Tiguan.

Poll: Welke auto wordt de Auto van het Jaar 2008?
[*]Fiat 500
[*]Ford Mondeo
[*]Kia Cee'd
[*]Mazda2
[*]Mercedes-Benz C-klasse
[*]Nissan Qashqai
[*]Peugeot 308
results.cgi

Ik twijfel tussen de 500 en de W204. Maar de 500 is té leuk om het niet te worden. :D

audi rs6 freak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nissan: is gewoon de best/fijnste/mooiste

Dat zijn pas goed doordachte argumenten.:)

De Fiat 500 zal het wel worden, gezien het stemgedrag van de Italianen, dat heeft ze wel vaker de overwinning opgeleverd. Auto van het jaar verkiezing is bijna net zo zinnig of eerlijk als het Eurovisie Songfestival... Liever zou ik de Mondeo zien winnen.

Pick up: als het dan echt moet de Hi-lux. Daar moet je tenslotte je best voor doen om m kapot te krijgen (zie Top Gear...)

Lewis Hamilton wordt kampioen, gun ik hem ook 100%

Fiat 500 wordt auto van het jaar :)

Nissan Navara voor de looks, terreincapaciteit de Hilux!

Alonso wordt kampioen. Hij gaat er alles aan doen om het zo ver te krijgen.
500
Navara
:T

- Hamilton, die gun ik het kampioenschap voor de volle honderd procent.
- Ik hoop op de 500, maar ik weet niet zeker of die het zal worden in verband met de redelijk hoge vanafprijs in die klasse, ik denk eerder de Mondeo of de Qashqai.
- Mitsubishi L200, vind ik er het aantrekkelijkst uitzien, al zou ik nooit voor zo een auto gaan. Liever een Pajero Longbody.

Minder dan 120 km/u.
Omdat iedereen immers de snelheid afleest van de GPS en mijn wagen een tellerafwijking heeft van 10 km/u.
Op de teller rijd ik 120 km/u, dus zo'n 110 echte kilometers.

Mondeo dan maar, de Avensis vind ik ook heel net. De Altea XL komt bij mij onderaan, dat vind ik een onevenwichtig gedrocht. De Vectra SW heb ik nooit mooi gevonden, net als de 407 SW. De V50 vind ik niet echt bijzonder. Niet echt bijzonder dat de Mondeo won trouwens, waarom testten ze die Mondeo tegen al die oude concurrenten? Waarom geen Passat of 159?

7fc4290010d2598c0575a8e8808e4303.jpg

Mondeo, weet niet waarom, ik volg mijn gevoel(en het is de moderne auto)

Mijn vader rijdt op de snelweg 130 km/h, mijn moeder 115. Dus gestemd voor 120 km/h.

Overigens vind ik het een beetje onzin om net iets boven de maximumsnelheid te rijden. Je zit wel te turen naar flitspalen en wordt soms ook geflitst (weer 20 euro weggegooid (toch ca. 15 broden!)), maar je hebt nauwelijk tijdwinst. Overigens denk ik dat als de maximumsnelheid 130 wordt men toch weer 140 gaat rijden, wordt het 110 gaat men 120 rijden etc. Onzin. o_O 150 en harder slaat helemaal nergens op. Continue optrekken en weer afremmen. Je betaalt niet alleen voor boetes, maar ook voor verhoogd brandstofverbruik. Daarnaast is het erg frustrerend als er weer eens iemand met een "slakkengangetje" van 125 km/h iemand inhaalt. Ook is het gevaarlijk. De Nederlandse snelwegen zijn gebouwd voor 120/130, niet voor 160! Zachter dan 120? Waarom? Je wordt continue ingehaald en komt ook nog eens iets later thuis.

Kortom: 120 rijden lijkt mij het slimste.

Over de middenklassers: Mondeo. Het ruimste, mijns inziens het mooiste interieur en volgens de testen rijdt hij ook nog eens het beste. Prijs verschilt weinig met de rest, hoewel een Vectra wel wat goedkoper is.

* Maximumsnelheid plus 10 km/h; ik mag graag een beetje extra gas geven, vooral met inhalen, maar zorg er wel voor dat ik nooit hoger dan 130 zit. Als er trajectcontrole aangegeven staat, houd ik me wel altijd braaf aan de snelheid. Héél af en toe heb ik wel 'ns stukjes 140, maar het rijdt zo lekker... :cool:

* V50; voor de facelift wat apartig, na de facelift een beauty!

Tja, waarvoor is het? Om een keertje mee te rijden lijkt de Mondeo me wel leuk, maar hebben? Staat hij op de leaselijst? Nee. Net als de Volvo, die hoef ik niet, maar een keertje is wel leuk. Ook de 407 hoef ik ook niet, want het is de SW, die vind ik van achteren niet zo fraai. Maar een keertje ermee rijden lijkt me wel interessant. Met Opel heb ik niks, dus die wordt het ook niet. Avensis en de Altea blijven dan dus over. En aangezien ik meer heb met Seat dan met Toyota, ga ik voor de Altea XL.

Maar dan wel een leuke uitvoering met wat opties, niet zo'n saaie als in de test. Moet wel kunnen toch, want het is samen met de Avensis een van de goedkoopste van de zes.

100% Audi-fan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga voor de C! :cool:

Hey topper,

Op pagina 8 staat dezelfde poll, althans, maar dan zonder de lexus...

al dan niet, ga ik voor de RS4!

BMW M3 Sedan, een Bangle-BMW die ik op zich best wel een beetje BMW vind.

Geen van drieën eigenlijk, voor dat geld heb ik liever een gebruikte sportwagen naast een 3-serie Touring bijvoorbeeld. Maar als ik ECHT moest kiezen, zou ik toch voor de M5 gaan.

BMW M5 Touring :) Zo bruut, maar dan wel met M5 velgen. Niet die M6 velgen (n)

Poll: Ik heb vertrouwen in politici
[*]Ja
[*]Nee
results.cgi

Poll: Ik heb vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak
[*]Ja
[*]Nee
results.cgi

Poll: Al met al is Nederland best een rotland tov. andere landen..
[*]Ja
[*]Nee
results.cgi

Als je ziet wat een ellende er in de wereld is, moet je toch wel een rotverwaand mens zijn om Nederland een rotland te vinden. Wees blij zou ik zeggen.

@ Ivanov:

Vrij globaal allemaal. Er zijn politici waar ik geen graantje vertrouwen in heb (Bos ouwe draaikont! :T), maar er zijn ook wel politici die ik sterk voet bij stuk vindt houden!

@ Bob:

Het valt allemaal nog wel mee (het kan veel erger), maar het gaat wel steeds verder richting een rotland.

Ik bedoelde meer andere EU-landen zoals Duitsland, België, etc. Niet derde wereldlanden natuurlijk.

- Ja
- Ja
- Nee; laatst nog een uitspraak gehoord van een hoogleraar Psychologie. 'Iedereen klaagt overal over, als er wat met je is, ga naar België of Duitsland, Nederland kan niets goed, wat je ook doet, ga/blijft weg uit Nederland. Maar tegelijkertijd is 85% erg tevreden.'

Het is dat ik niet in de buurt van de Duitse of Belgische grens woon, anders wist ik wel waar ik later naartoe ging verhuizen.

Even een zinloze poll:
A, b of C?
Kan Mercedes A,B,C klasse zijn
of een auto uit het het A,B,C segment
of Cup A,B,C
of de mooiste letter
..

Poll: A, B of C?
[*]A
[*]B
[*]C
results.cgi

C, ongetwijfeld.

Overigens vind ik het een beetje onzin om net iets boven de maximumsnelheid te rijden. Je zit wel te turen naar flitspalen en wordt soms ook geflitst (weer 20 euro weggegooid (toch ca. 15 broden!)), maar je hebt nauwelijks tijdwinst.

Wellicht is de absolute tijdswinst nihil/te verwaarlozen, maar voor je gevoel is het heel wat vlugger, veel dynamischer, rustiger. Daar komt bij dat t/m 10km/H te hard de boete nog te overzien is. Daar komt bij dat je zeker niet continue loopt te turen naar flitspalen, althans, niet in het Noord-oosten des Lands.

Terug
Bovenaan