Vanmiddag mijn Peugeot 308 BLP uit 2014 terug van de garage na een geplande afspraak voor enkele punten:
- SMEG+ update gehad 5.2 C.R1
- De echo tijdens het bellen is nu stukken minder (zegt mijn vrouw)
- Het scherm gaat, na in zijn achteruit gereden te hebben, niet direct naar het menu instellingen, maar blijft op navigatie of muziek (als dat was ingesteld).
- De nieuwe camera B2 is een wereld van verschil. Zoals eerder aangegeven: licht in de duisternis
- Mijn EBS Sufwoofter was defect (blauwe led brande ook niet meer in de controleknop in de auto). Deze is vervangen.
- De AUREUM (of URANIUM

) bij laten vullen. Toevallig kreeg ik een melding op de ochtend voor ik mijn auto naar de garage zou brengen. Vreemd genoeg ging de indicator niet uit na bijvullen. Peugeot Nederland moest van Mossel Peugeot assisteren om dit voor elkaar te krijgen. Heb dit al eens eerder gelezen op het forum.
Maar
het meest belangrijke is wel dat ik vanaf het begin vond dat mijn auto instabiel was op onvlakke wegdelen, en dan met name bij hogere snelheid en in een bocht. Dan voelde het soms gewoon echt gevaarlijk (zie eerdere post van mij). Peugeot had al 2x aangegeven niets te hebben gevonden, maar deze keer hebben ze geconstateert dat
mijn schokbrekers achter veel te slap waren. Schokbrekers vervangen, en het is alsof ik in een andere auto rijd (positief). Nu kleeft hij aan de weg, en voel ik hem niet bij het minst of geringste "schuiven". Echt een wereld van verschil, en heel prettig. Ik wil eigenlijk niet weten wat de staat was van mijn vorige schokdempers.
De garage gevraagd om Peugeot Nederland hierover te informeren, wanneer anderen dit probleem melden.