Peugeot 308 (SW p. 26)

Bedankt, gaat helemaal lukken met het rijplezier. Heb er nog niet veel km mee gemaakt maar eerste indruk is zeer positief: een hele vlotte auto in een schitterende verpakking. Ook ik heb in tegenstelling tot wat de brochure zegt een lange antenne en geen geïntegreerde tankdop, maar het stoort me niet en laat het maar zo. Over het verbruik zullen we het maar even niet hebben… 8.9 l/100km over de eerste honderd km, we zullen het maar op nieuwigheid en ‘uitproberen’ houden. Ik heb alle soorten automaten wel gereden (traditioneel met koppelomvormer, DSG, CVT) en dit is toch veruit de fijnste. Schakelt snel en zeer soepel, past perfect bij het karakter van de auto. Ik maak voornamelijk snelwegkilometers en Peugeot heeft de ideale zakelijke auto hiervoor gemaakt: ingehouden sportieve looks, comfortabel snel en lage bijtelling.

Waarschijnlijk heb je DAB+ als optie?

De lange antenne zorgt voor een significant betere ontvangst icm DAB+. Ik heb de korte nog even geprobeerd maar daardoor had ik een vrij slecht DAB ontvangst, de radio schakelde daarom steeds over naar FM.

fietsbel zei:
Bedankt, gaat helemaal lukken met het rijplezier. Heb er nog niet veel km mee gemaakt maar eerste indruk is zeer positief: een hele vlotte auto in een schitterende verpakking. Ook ik heb in tegenstelling tot wat de brochure zegt een lange antenne en geen geïntegreerde tankdop, maar het stoort me niet en laat het maar zo. Over het verbruik zullen we het maar even niet hebben… 8.9 l/100km over de eerste honderd km, we zullen het maar op nieuwigheid en ‘uitproberen’ houden. Ik heb alle soorten automaten wel gereden (traditioneel met koppelomvormer, DSG, CVT) en dit is toch veruit de fijnste. Schakelt snel en zeer soepel, past perfect bij het karakter van de auto. Ik maak voornamelijk snelwegkilometers en Peugeot heeft de ideale zakelijke auto hiervoor gemaakt: ingehouden sportieve looks, comfortabel snel en lage bijtelling.

Fietsbel,

dan heb je zeker ook de 2.0 hdi met de 6-traps automaat.
Heb ik ook en is inderdaad de soepelste automaat die ik gereden heb. Snel schakelend, zonder schokken.
Daar kon de DSG in de Seat Altea XL en de CVT in de Honda Civic Hybrid (komt in de buurt) niet tegenop.

ron kraaijkamp zei:
Fietsbel,

Heb ik ook en is inderdaad de soepelste automaat die ik gereden heb. Snel schakelend, zonder schokken.
Daar kon de DSG in de Seat Altea XL en de CVT in de Honda Civic Hybrid (komt in de buurt) niet tegenop.

Uhm? Hoe kan een CVT schokken bij het schakelen als ie eigenlijk niet schakelt? ;-)

ron kraaijkamp zei:
fietsbel zei:

Fietsbel,

klopt, is de 2.0 met de 6-traps automaat. DSG kan inderdaad heel schokkerig rijden, helemaal in de sport stand. Daar is echt niet normaal mee te rijden. CVT is technisch de beste oplossing maar kon maar niet wennen aan het geloei van de motor als je gas gaf.

SkyBuMp zei:
Waarschijnlijk heb je DAB+ als optie?

De lange antenne zorgt voor een significant betere ontvangst icm DAB+. Ik heb de korte nog even geprobeerd maar daardoor had ik een vrij slecht DAB ontvangst, de radio schakelde daarom steeds over naar FM.

Heb inderdaad DAB+ en vermoedde al dat het daarmee te maken had, bedankt voor verklaring.

voiture zei:
Mooie kar, Fietsbel! Gefeliciteerd en veel fijne km's gewenst.

Thanks!

Zolty zei:
ron kraaijkamp zei:
Fietsbel,

Uhm? Hoe kan een CVT schokken bij het schakelen als ie eigenlijk niet schakelt? ;-)

Ik zei niet dat de CVT schokte. Want dat kan niet. Ik zei dat de huidige automaat niet schokt.
De CVT in de Honda was best goed. Ik vond 'm beter dan in de Toyota's. Die "gieren" eerder dan de Honda deed. Zal wel software zijn.
Daarvoor had ik nog een Toyota Corolla Verso en nog eerder een Open Zafira. Geen slechte auto's. De Peugeot is gewoon beter, ook de automaat.
Niet gek met zoveel jaar (tussen de 4 en 14 jaar) er tussen.

fietsbel zei:
Ik heb alle soorten automaten wel gereden (traditioneel met koppelomvormer, DSG, CVT) en dit is toch veruit de fijnste. Schakelt snel en zeer soepel, past perfect bij het karakter van de auto. .
Dus een compleet andere bak dan dat t*****ding uit de 508? Dat is echt een ramp met hoofdletters zoals bekend.

Ja, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je de specs van de automaat naast elkaar legt :)

danielauto zei:
fietsbel zei:
Ik heb alle soorten automaten wel gereden (traditioneel met koppelomvormer, DSG, CVT) en dit is toch veruit de fijnste. Schakelt snel en zeer soepel, past perfect bij het karakter van de auto. .
Dus een compleet andere bak dan dat t*****ding uit de 508? Dat is echt een ramp met hoofdletters zoals bekend.

Kun je wel heel druk over gaan doen maar dat was ook geen automaat met koppelomvormer maar een gerobotiseerde handbak.
Een goedkope manier om niet handmatig te hoeven schakelen zeg maar.

Vanmiddag mijn Peugeot 308 BLP uit 2014 terug van de garage na een geplande afspraak voor enkele punten:

- SMEG+ update gehad 5.2 C.R1
- De echo tijdens het bellen is nu stukken minder (zegt mijn vrouw)
- Het scherm gaat, na in zijn achteruit gereden te hebben, niet direct naar het menu instellingen, maar blijft op navigatie of muziek (als dat was ingesteld).
- De nieuwe camera B2 is een wereld van verschil. Zoals eerder aangegeven: licht in de duisternis
- Mijn EBS Sufwoofter was defect (blauwe led brande ook niet meer in de controleknop in de auto). Deze is vervangen.
- De AUREUM (of URANIUM ;)) bij laten vullen. Toevallig kreeg ik een melding op de ochtend voor ik mijn auto naar de garage zou brengen. Vreemd genoeg ging de indicator niet uit na bijvullen. Peugeot Nederland moest van Mossel Peugeot assisteren om dit voor elkaar te krijgen. Heb dit al eens eerder gelezen op het forum.

Maar het meest belangrijke is wel dat ik vanaf het begin vond dat mijn auto instabiel was op onvlakke wegdelen, en dan met name bij hogere snelheid en in een bocht. Dan voelde het soms gewoon echt gevaarlijk (zie eerdere post van mij). Peugeot had al 2x aangegeven niets te hebben gevonden, maar deze keer hebben ze geconstateert dat mijn schokbrekers achter veel te slap waren. Schokbrekers vervangen, en het is alsof ik in een andere auto rijd (positief). Nu kleeft hij aan de weg, en voel ik hem niet bij het minst of geringste "schuiven". Echt een wereld van verschil, en heel prettig. Ik wil eigenlijk niet weten wat de staat was van mijn vorige schokdempers.
De garage gevraagd om Peugeot Nederland hierover te informeren, wanneer anderen dit probleem melden.

MarcvdB zei:
Maar het meest belangrijke is wel dat ik vanaf het begin vond dat mijn auto instabiel was op onvlakke wegdelen, en dan met name bij hogere snelheid en in een bocht. Dan voelde het soms gewoon echt gevaarlijk (zie eerdere post van mij). Peugeot had al 2x aangegeven niets te hebben gevonden, maar deze keer hebben ze geconstateert dat mijn schokbrekers achter veel te slap waren. Schokbrekers vervangen, en het is alsof ik in een andere auto rijd (positief). Nu kleeft hij aan de weg, en voel ik hem niet bij het minst of geringste "schuiven". Echt een wereld van verschil, en heel prettig. Ik wil eigenlijk niet weten wat de staat was van mijn vorige schokdempers.
De garage gevraagd om Peugeot Nederland hierover te informeren, wanneer anderen dit probleem melden.

Kijk, daar hebben we wat aan!

Vandaag nog een groot verkeersplein (prins Claus) gereden en minstens 2x het gevoel gehad met een of andere ouwe low-budget bak (dat is ie in principe ook...:) ) te rijden. Zet zo z'n kont opzij, zelfs de passagier merkt het en kijkt me met grote ogen aan!

N's kijken of het goede nieuws van de schokbrekers gaat doorsijpelen binnen de PSA organisatie. Daar twijfel ik overigens wel aan, want alles wat tot nu toe aan de wagen is verbeterd heb ik zelf moeten aandragen.

MarcvdB zei:

Hm, hier ook veel last van gehad in Italie, met de slechte (binnen)wegen daar. Als je in een bocht zat en je reed (>60-70km/h) over een hobbeltje/kuiltje dan had ik het gevoel dat mn achterkant een heel stuk wegschoof. Ik dacht dat het een beetje 'normaal' was. Dus niet?

Normaal is dat een Peugeot (althans alle modellen die ik ooit had) moeiteloos door de bochten gaan. Deze onveilig springerige achtertrein is niet 'des Peugeot'.

@marcvdB: Best opmerkelijk dat Peugeot 2x aangeeft niets te kunnen vinden en ze nu uiteindelijk constateren dat het de schokbrekers zijn!
Bij mij geeft de dealer aan dat het de steentjes zijn die ik nu steevast iedere maand uit de vering pluk, nu ik weet dat ze zich daar nestelen.

Ik doe 'm overigens nu weer in onderhoud bij de dealer waar ie gekocht is. Eens kijken of dat helpt.

Gilletti zei:
danielauto zei:
fietsbel zei:

Kun je wel heel druk over gaan doen maar dat was ook geen automaat met koppelomvormer maar een gerobotiseerde handbak.

WAS? Dat IS nog steeds de bak die in de 508 ligt. En op de Autorai stond een verkoper mij echt tot zijn spijt te vertellen dat de bak in de 308 dezelfde was.... dus vandaar mijn enorme scepsis.
En ja ik weet dat het andere techniek is, maar het heeft niet echt een boost gegeven in het vertrouwen van de PSA automaten. Ik vind de 308 SW een mooie auto, netjes 17" + 2.0HDI +automaat in de 20%, nette uitrusting. Maar de automaat (dat wordt dus proefrijden) en het trage touchscreen zitten mij niet lekker.

danielauto zei:
Gilletti zei:
danielauto zei:
fietsbel zei:

WAS? Dat IS nog steeds de bak die in de 508 ligt. En op de Autorai stond een verkoper mij echt tot zijn spijt te vertellen dat de bak in de 308 dezelfde was.... dus vandaar mijn enorme scepsis.
En ja ik weet dat het andere techniek is, maar het heeft niet echt een boost gegeven in het vertrouwen van de PSA automaten. Ik vind de 308 SW een mooie auto, netjes 17" + 2.0HDI +automaat in de 20%, nette uitrusting. Maar de automaat (dat wordt dus proefrijden) en het trage touchscreen zitten mij niet lekker.

De 2.0HDI heeft een moderne automaat. Dus niet een automatische handbak. Sommige 1.2 liter benzine uitvoeringen hebben nog wel die langzame auto-handbak. Je kan de 2.0HDI automaat met een gerust hart bestellen. Testrijden kan natuurlijk geen kwaad. Al zullen niet veel dealers dit type in de showroom hebben staan.

Ik rij er ook zo een. Als je in de buurt van Utrecht woont, kan je contact met me opnemen. Kunnen we iets afspreken als de dealer niets heeft om test te rijden.

Hi Ente, MarcelMG, ik zou dit zeker bespreken met je dealer. Ik heb dus dezelfde ervaring gehad zoals jullie beschrijven. Vanaf de A13 richting A4 Amsterdam ga je door een bocht, met redelijk hoge snelheid, en daar kreeg je altijd zo'n "schuiver" dat mijn vrouw zich vaak zat vast te houden en het niet meer prettig vond om in de auto te rijden. En ook had ik het in Frankrijk en Belgie, op de wegen die toch al wat minder zijn dan die van ons.

Ik vermoed dat het een productiefout is in de schokbrekers, die een bepaalde periode zijn gebruikt. Mijn 308 BLP is half September 2014 opgeleverd. Vanmorgen weer met zo veel plezier weer naar mijn werk gereden. Het is een wereld van verschil !!

@MarcvdB; heb je nu helemaal geen last meer van die schuiver op het PcP? Kun je aangeven bij welke dealer je dit hebt laten oplossen?

De oplossing voor jou was dus een nieuwe set schokdempers monteren?

@ron kraaijkamp
Ik vind persoonlijk dat als Peu wil verkopen, ze maar moeten zorgen voor een goede testrit :)
Hoe bevalt de navi/touchscreen jou? Ter vergelijk, ik rij nu in een 118d met navi-professional. Dus geen touchscreen en met de vrijwel onovertroffen iDrive knop.

danielauto zei:

De 508 WAS er met twee "automaten". de 1.6 schraapdiesel en Hybrid-4 hadden de veel bekritiseerde 2-tronic bak. De 2.0 en 2.2. HDI hadden een 6-traps volautomaat.
De huidige 508 zonder handbak heeft altijd de nieuwe EAT6, welke een normale automaat is.

Die EAT6 wordt ook in de 308 geleverd op o.a. de 1.2THP, 1.6HDI en 2.0HDI. De 2-tronic (heet tegenwoordig ETG5) wordt zover ik kan zien door Peugeot nauwelijks meer geleverd (zie hem zo gauw alleen nog als optie bij de 208 1.2 Active).

Dan is de nieuwe automaat ook niet naar mij zin.
Als ik de DSG bak, de bak in de Guilieta, en de 8 traps uit de BMW 1 als referentie neem is de Peu zwaar ondergeschikt. Persoonlijke mening :)

MarcvdB zei:
Vanmiddag mijn Peugeot 308 BLP uit 2014 terug van de garage na een geplande afspraak voor enkele punten:

- De AUREUM (of URANIUM ;)) bij laten vullen. Toevallig kreeg ik een melding op de ochtend voor ik mijn auto naar de garage zou brengen. Vreemd genoeg ging de indicator niet uit na bijvullen. Peugeot Nederland moest van Mossel Peugeot assisteren om dit voor elkaar te krijgen. Heb dit al eens eerder gelezen op het forum.

Klopt. Ik heb een 2e refill gehad en het vlottertje in dat UREUM/AdBlue tankje is waarschijnlijk zo licht/klein dat als hij tot de nok toe gevuld wordt het even duurt voordat hij door heeft dat het is bijgevuld. Dit resetten zichzelf bij mij tot 2x toe na 1 dag te hebben gereden. Dan pas verdwijnt de melding op het dashboard. Het alarm moet zich alleen wel resetten want anders telt hij af tot 0km en mag je niet meer de motor starten. Maar daar krijg je 2500km de tijd voor.

Het schokdemper verhaal gaan we in de gatenhouden en misschien is het wachten op een volgende TSB zoals bij de achteruitrijcamera! Ik hoop dat meer mensen dit euvel verholpen krijgen. Ik ben net geweest met een waslijst bij Van Zwienen en ze zien me weer aankomen met een slappe schokdempers. Ik ervaar het dan ook niet als zodanig, maar plakken aan de weg is wel lekkerder uiteraard.

danielauto zei:
Als ik de DSG bak, de bak in de Guilieta, en de 8 traps uit de BMW 1 als referentie neem is de Peu zwaar ondergeschikt. Persoonlijke mening :)

En dan ben ik natuurlijk wel benieuwd waarom die dan zwaar ondergeschikt zou zijn? :) Heb je er al mee gereden?
De krietieken, zelfs van AW, zijn namelijk positief. Meer verzetten hoeft ook niet per se beter te zijn.

MarcvdB zei:
Hi Ente, MarcelMG, ik zou dit zeker bespreken met je dealer. Ik heb dus dezelfde ervaring gehad zoals jullie beschrijven. Vanaf de A13 richting A4 Amsterdam ga je door een bocht, met redelijk hoge snelheid, en daar kreeg je altijd zo'n "schuiver" dat mijn vrouw zich vaak zat vast te houden en het niet meer prettig vond om in de auto te rijden. En ook had ik het in Frankrijk en Belgie, op de wegen die toch al wat minder zijn dan die van ons.

Ik vermoed dat het een productiefout is in de schokbrekers, die een bepaalde periode zijn gebruikt. Mijn 308 BLP is half September 2014 opgeleverd. Vanmorgen weer met zo veel plezier weer naar mijn werk gereden. Het is een wereld van verschil !!

Ik heb er ook last van in mijn Blue Lease Limited 2014 December. (Enige verschil is dat ik dus geen dakrailing heb). Maar het is inderdaad OOK rondom de knooppunten A4-A12-A13 enzo. Als ik met volle snelheid (100kmpu) de bocht neemt van bijv. A12 naar A13 gaat ofzo, dan voelt het soms alsof mijn achterkant lichtjes verspringt. Ik dacht inderdaad dat het een normaal trekje van mijn Peugeot was, maar het lijkt wel alsof mijn geval iets minder erg is dan hoe jij het omschrijft.

Ik ga toch maar ff informeren bij mijn dealer. Volgens mij is het met dit weer prima, maar als het glad is, lijkt het mij levensgevaarlijk als de auto na zo'n stuiter zichzelf niet goed genoeg kan herstellen waardoor je de controle kwijtraakt.

Bij welke dealer en waar was je om je achter schokdempers te laten vervangen?

Beste peugeotrijders,

Zijn er eigenaren die een andere oplossing hebben voor de geluidsinstallatie dan de EBS systeem (€ 750,-) of het Gladen systeem (€ 1100,=)?
Ben hier zeer benieuwd naar... :-)

Nee, geen last meer van. Wereld van verschil. Opgelost bij Van Mossel Peugeot in Heemstede. Oplossing inderdaad 2 nieuwe schokbrekers achter.
SkyBuMp zei:
@MarcvdB; heb je nu helemaal geen last meer van die schuiver op het PcP? Kun je aangeven bij welke dealer je dit hebt laten oplossen?

De oplossing voor jou was dus een nieuwe set schokdempers monteren?

Ja dat springen kan inderdaad gevaarlijk zijn bij nat of glad weer lijkt me. Rij nu veel meer ontspannen. Vervangen bij Van Mossel Peugeot in Heemstede.
Sephi zei:
MarcvdB zei:

Ik heb er ook last van in mijn Blue Lease Limited 2014 December. (Enige verschil is dat ik dus geen dakrailing heb). Maar het is inderdaad OOK rondom de knooppunten A4-A12-A13 enzo. Als ik met volle snelheid (100kmpu) de bocht neemt van bijv. A12 naar A13 gaat ofzo, dan voelt het soms alsof mijn achterkant lichtjes verspringt. Ik dacht inderdaad dat het een normaal trekje van mijn Peugeot was, maar het lijkt wel alsof mijn geval iets minder erg is dan hoe jij het omschrijft.

Ik ga toch maar ff informeren bij mijn dealer. Volgens mij is het met dit weer prima, maar als het glad is, lijkt het mij levensgevaarlijk als de auto na zo'n stuiter zichzelf niet goed genoeg kan herstellen waardoor je de controle kwijtraakt.

danielauto zei:
@ron kraaijkamp
Ik vind persoonlijk dat als Peu wil verkopen, ze maar moeten zorgen voor een goede testrit :)
Hoe bevalt de navi/touchscreen jou? Ter vergelijk, ik rij nu in een 118d met navi-professional. Dus geen touchscreen en met de vrijwel onovertroffen iDrive knop.

Daar heb je gelijk in. Het probleem is dat niet elke dealer, elk type klaar kan hebben staan voor een testrit. Wanneer je het goed plant, kunnen ze wellicht wel zo'n model laten komen uit een ander filiaal of dealer.

Ik heb geen problemen (meer) met het touchscreen. Het is niet beter of slechter dan die van mijn vorige auto (Seat Altea XL) die wel echte knoppen naast het scherm had. Er werd veel geklaagt over de traagheid. Daar heb ik geen last van.

Wat de navigatie betreft. Doet wat ik er van verwacht. Soms is de route wel wat apart. Zoals bij veel navigatie systemen moet je zelf ook na blijven denken.

Ik zou een uitgebreidde testrit aanvragen om een goed oordeel te vellen.

danielauto zei:

Dat is je mening zonder er in gereden te hebben.
Mijn mening is dat de EAT6 bak van de Peugeot is beter, sneller en soepeler dan de DSG7 in de Seat. Ook volgens mijn zoon, die een andere (snellere) rijstijl heeft.

Over de andere bakken kan ik niet oordelen.

Ik zeg testrit.

MarcvdB zei:
Ja dat springen kan inderdaad gevaarlijk zijn bij nat of glad weer lijkt me. Rij nu veel meer ontspannen. Vervangen bij Van Mossel Peugeot in Heemstede.
Sephi zei:
MarcvdB zei:

Ik herken het weggedrag ook (vanochtend nog meegemaakt van de A13 -> A4 -> A12), denk dat het binnen redelijke grenzen bij de 308 hoort. Wat ik in meerdere tets op internet heb gelezen is dat de achteras de schuldige is, die kan oneffenheden in snelle(re) bochten niet goed aan waardoor hij in sommige gevallen wat kan stuiteren of zelfs een stapje opzij kan zetten. Quote uit Whatcar:

Sadly, the Peugeot’s ride could also be better. There’s lots of patter around town, and mid-corner bumps are often jarring; the response is sometimes so bad that the whole car skips sideways.

Als je het weet dan schrik je er ook niet meer van, het is bij mij in ieder geval niet verontrustend. In het geval van MarcelvdB was het overduidelijk een probleem met de dempers, maar denk niet dat je met de 308 als op rails de bocht door zal gaan. Nu ga ik er wel vanuit dat ik goede schokdempers heb.

ron kraaijkamp zei:
danielauto zei:

Mijn mening is dat de EAT6 bak van de Peugeot is beter, sneller en soepeler dan de DSG7 in de Seat. Ook volgens mijn zoon, die een andere (snellere) rijstijl heeft.

Ik zeg testrit.
Ik heb 600km met de nieuwe 508 gereden, 1.6HDI automaat. Die bak is een stukje beter dan de bak in de vorige 508 serie, maar zeker niet te vergelijken met de bovengenoemde bakken. Tenzij die bak echt wezenlijk anders is dan in de 308. En daar ben ik OPRECHT benieuwd naar. Op papier heet het allebei EAT. Terugschakelen duurt gewoon te lang, opschakelen met schokken.
De 8-traps ban BMW is teveel van het goede (ding blijft schakelen), maar het gaat zo razendsnel en zijdezacht.
Ga sowiso proefrit maken met alle autos die in mijn lijstje staan. En alleen met de versie (moter+automaat) die ik wil aanschaffen. Heb nu 1x een 1-serie uit het boekje gekocht maar dat doe ik nooit meer.

danielauto zei:
ron kraaijkamp zei:
danielauto zei:

Ik zeg testrit.
Ik heb 600km met de nieuwe 508 gereden, 1.6HDI automaat. Die bak is een stukje beter dan de bak in de vorige 508 serie, maar zeker niet te vergelijken met de bovengenoemde bakken. Tenzij die bak echt wezenlijk anders is dan in de 308. En daar ben ik OPRECHT benieuwd naar. Op papier heet het allebei EAT. Terugschakelen duurt gewoon te lang, opschakelen met schokken.
De 8-traps ban BMW is teveel van het goede (ding blijft schakelen), maar het gaat zo razendsnel en zijdezacht.
Ga sowiso proefrit maken met alle autos die in mijn lijstje staan. En alleen met de versie (moter+automaat) die ik wil aanschaffen. Heb nu 1x een 1-serie uit het boekje gekocht maar dat doe ik nooit meer.

@danielauto
Waarschijnlijk (gezien je commentaar op de automaat) heb je nog met de 1.6 ETG gereden. De nieuwe 508 is nl. in eerste instantie gewoon met de 1.6 ETG6 geleverd. Afgelopen maand (juli) is pas de 1.6 EAT6 in productie gegaan. De kans is dus klein dat een dealer deze al op voorraad heeft en dat je er in proefgereden hebt. Ik zou echt een proefrit maken met de nieuwe automaat

Hallo,

Weet iemand hier of het mogelijk is om de 16" (NIET de 17") Ligne S te monteren onder de Peugeot 308SW? Bij de dealer geven ze aan dat dit geen optie is, omdat er bij de het menu van Peugeot (Service Box) bij de toepasbaarheid staat "Behalve 5-deurs break derhalve carrosserievarianten gecombineerd break M1-N1". Ik heb twee andere dealers gebeld, die geven aan dat het gewoon moet kunnen. Het bedrijf waar ik werk doet echter altijd zaken met de dealer die dus "NEE" zegt. Heb het nogmaals laten navragen door deze dealer en aangegeven dat andere dealers zeggen dat dit gewoon moet kunnen, maar nog geen antwoord gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg

Weet iemand of er bij het veiligheidspakket ook een kleurenscherm zit? Krijg hier vrij weinig over gevonden.

PvanMegen zei:
In de prijslijst staat duidelijk. Pack security is incl. Kleurendisplay.

In mijn brochure en prijslijst staat het volgende: Pack Sécurité houdt in: actieve cruise control, waarschuwing bij kans op aanrijding & automatisch noodremsysteem.

Dus niks over de kleurenscherm!

(5) = Pack Sécurité houdt in: actieve cruise control, waarschuwing bij kans op aanrijding & automatisch noodremsysteem. Inclusief kleurendisplay
in het instrumentenpaneel met weergave van de navigatie-aanwijzingen.

PvanMegen zei:
(5) = Pack Sécurité houdt in: actieve cruise control, waarschuwing bij kans op aanrijding & automatisch noodremsysteem. Inclusief kleurendisplay
in het instrumentenpaneel met weergave van de navigatie-aanwijzingen.

Ja had het gevonden, over de kleurendisplay stond alleen bij de normale prijslijst weergegeven en niet bij die van de blue lease modellen!

@EBR79: was een van de eerste nieuwe 508's die is uitgeleverd, auto van mijn collega. Was op 100% zeker die drama bak. Zal binnenkort eens kijken of ik een proefrit kan maken in een auto met de nieuwe bak. Ik dat trouwens een bak conform het DSG principe, of met de 'traditionele' omvormer? (kan overigens allebei prima werken)

danielauto zei:
@EBR79: was een van de eerste nieuwe 508's die is uitgeleverd, auto van mijn collega. Was op 100% zeker die drama bak. Zal binnenkort eens kijken of ik een proefrit kan maken in een auto met de nieuwe bak. Ik dat trouwens een bak conform het DSG principe, of met de 'traditionele' omvormer? (kan overigens allebei prima werken)

Bak komt van Aisin en is "klassieke" automaat met koppelomvormer.

Deurknop zei:
Beste peugeotrijders,

Zijn er eigenaren die een andere oplossing hebben voor de geluidsinstallatie dan de EBS systeem (€ 750,-) of het Gladen systeem (€ 1100,=)?
Ben hier zeer benieuwd naar... :-)

Zaterdag bij 2 inbouwstations in Amsterdam geweest, luisteren is tegenwoordig een vak apart maar zal wel door die haarde boomboxen komen.
Duidelijk mijn wensen kenbaar gemaakt maar ze wijken daar graag van af. Aangegeven dat ik een Plug and Play systeem zoek wat ik zelf wil inbouwen.
Ook dat ik interesse toon in het Match systeem, maar helaas. ondanks dat beide dealer van Helix / Match zijn kwamen ze toch steeds met losst versterkers en sub kasten. Heb nu nog wat vragen open staan bij de leverancier van het merk omdat de inbouw stations mij niet begrijpen.
Ik zit eraan te denken om een Match pp52DSP of de Match PP82DSP te plaatsen, gewoon stekkertjes koppelen en draaien maar ( ok moet wel afgeregeld worden)
Sub ben ik nog niet uit omdat ik liever geen kast in de koffer ruimte plaats. Hieronder een paar voorbeelden wat ze hebben
120x80x100-mat-pp7sd.jpg
voor als je geen reservewiel heb

120x160x100-int-vwgolf7.jpg
Dit vind ik een mooie optie maar weet niet of deze voor de 308SW te verkrijgen is

Flyer%20integrated%20Peugeot%20308%20Consument.jpg
dit is ook een mooie optie, hopelijk past deze ook in een 308SW

Jenssen9999 zei:
Hallo,

Weet iemand hier of het mogelijk is om de 16" (NIET de 17") Ligne S te monteren onder de Peugeot 308SW? Bij de dealer geven ze aan dat dit geen optie is, omdat er bij de het menu van Peugeot (Service Box) bij de toepasbaarheid staat "Behalve 5-deurs break derhalve carrosserievarianten gecombineerd break M1-N1". Ik heb twee andere dealers gebeld, die geven aan dat het gewoon moet kunnen. Het bedrijf waar ik werk doet echter altijd zaken met de dealer die dus "NEE" zegt. Heb het nogmaals laten navragen door deze dealer en aangegeven dat andere dealers zeggen dat dit gewoon moet kunnen, maar nog geen antwoord gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg

In de accesoire lijst van de SW zie ik de mogelijkheid ook niet staan. Zou het er niet op gokken, ondanks dat ik denk dat het prima past.
Ooit heb ik serieus gezeur gehad met een importeur omdat ik wielen had gemonteerd die volgens hen niet geschikt waren.

zieniks zei:

Ik blijf het toch wat vreemd vinden dat de bestaande speakers blijven zitten. Daar zit toch vaak de eerste winst?
De standaard luidsprekers (dus niet Denon) van de 308 wil ik niet direct als inferieur bestempelen maar echt superspul is het nou ook weer niet.

Gilletti zei:
zieniks zei:

Ik blijf het toch wat vreemd vinden dat de bestaande speakers blijven zitten. Daar zit toch vaak de eerste winst?
De standaard luidsprekers (dus niet Denon) van de 308 wil ik niet direct als inferieur bestempelen maar echt superspul is het nou ook weer niet.

Ja dat begrijp ik, ik moet eerst mijn auto nog ontvangen maar heb er ook niet zo'n best gevoel bij. zal zeker niet het geluid van mijn Octavia halen.
Maar begin even met de versterker te plaatsen en een sub, zodat ik het laag door de sub kan laten regelen en midden en hoog door de standaard speakers.

zieniks zei:
Gilletti zei:
zieniks zei:

Ja dat begrijp ik, ik moet eerst mijn auto nog ontvangen maar heb er ook niet zo'n best gevoel bij. zal zeker niet het geluid van mijn Octavia halen.
Maar begin even met de versterker te plaatsen en een sub, zodat ik het laag door de sub kan laten regelen en midden en hoog door de standaard speakers.

De setjes die je noemt, wat kosten die, weet je dat zo?

Zoals Giletti aangeeft is het inderdaad een bak met koppelomvormer.
Deze automaat rijdt overigens super. De eerste km's "zoekt" hij een beetje, alsof hij zich aan het aanpassen is aan jouw rijstijl.
Daarna gaat het heel soepel en vlot over. Persoonlijk vind ik dit veel prettiger dan een "DSG" -achtige automaat. Ik vind die nl. erg nerveus.
Je kunt misschien wel iets sneller optrekken met een auto met DSG , maar als ik een automaat wil dan zoek ik juist naar comfort en die biedt de Aisin automaat veel meer.
In ieder geval een 300% verbetering ten opzichte van de ETG/2 tronic.

Terug
Bovenaan