Peugeot 308 (SW p. 26)

Ik zag op de duitse peugeot website (accessoire PDF brochure) dat er ook tomtom navigatie achteraf te bestellen is.

zie ook: https://www.motor-talk.de/forum/erfahrungen-navigations-nachruest-kit-308-bj-2014-t5125477.html

Iemand al meer info hier over?

GeBas zei:
Ik zag op de duitse peugeot website (accessoire PDF brochure) dat er ook tomtom navigatie achteraf te bestellen is.

zie ook: https://www.motor-talk.de/forum/erfahrungen-navigations-nachruest-kit-308-bj-2014-t5125477.html

Iemand al meer info hier over?

Klopt is in Duitsland voor alle modellen met deze navigatie te krijgen. Tomtom is dan compleet 3D geintegreerd in het Peugeot systeem. Kost 748 euro! Code bij Peugeot AX011

Gisteren mijn nieuwe lease wagen opggepikt: Peugeot 308 blue lease executive:
* ruby rouge
* premium stoelen
* dab+
* achteruitcamera
* stoelverwarming
* lederen pookknop
* chromen stootstrips

Ben vooral blij met de stootstrips, geven hem net ff dat kleine beetje extra. En vind de lederenpook ook beter in de hand liggen dan de normale pook.
Achteruitrijcamera is zeker beter dan wat ik in filmpjes en foto's heb gezien. Had gisteren vrij goed zicht op een parkeerplaats met relatief weinig licht.
Ondertussen wat nukken met de navi overwonnen (voorgelezen TMC berichten die zich niet aan de km-afstand houdt en gewoon alles opleest wat binnenkomt.. uiteindelijk gelukt door de traffic info te filteren op alleen op route/rondom auto, waar het uitspreken ook op reageert) en POI zoeken in een plaats, waarbij je de plaats eerst via de knop rechtsonder moet invoeren als 'filter' voor het POI zoeken.

Ondertussen er 200km opzetten en moet zeggen, hij rijdt heerlijk :)

ENTE zei:
Iemand anders die onderstaand turbo probleem herkent?

Onlangs al een keer het gevoel gehad dat mijn turbo er niet in kwam. Vanmiddag wederom.
Dacht dat ik 'onder toeren' zat maar na terugschakelen nog steeds geen power. Rare gewaarwording. Totale black-out van de turbo leek wel!
Kortstondig van duur, denk hooguit een kilometer lang.

D'r is dan werkelijk geen enkele gang in de 308 te krijgen. Je kan je voorstellen dat dit in sommige situaties ronduit gevaarlijk is.
Ik hou het even in de gaten, bij herhaling zet ik 'm bij de dealer en anders binnenkort sowieso bij de 50K beurt maar eens inbrengen als aandachtspunt.

Dag ENTE,

Vorige week had ik precies hetzelfde euvel. Ik probeerde te versnellen vanaf 40 km/u maar er gebeurde niks. Gas vol in hielp niet, opnieuw in de versnelling schakelen hielp niet. En opeens na een seconde of 10 werd 'ie weer wakker. Sindsdien loopt 'ie als een zonnetje.

Inderdaad raar!
Wellicht dat het iets te maken kan hebben met het feit dat ik daarvoor Excilium diesel heb getankt i.p.v. standaard diesel? Ik heb geen idee.

Kijk, dat geeft te denken. 3 meldingen in een korte tijd op dit forum; ik ga het sowieso als klacht melden over een paar weken bij de beurt.

Ik tank overigens altijd Total Excellium diesel...

Ook vreemd: in het begin moeiteloos over de 200km/u, afgelopen week met moeite 185 als top...
(In Duitsland, voordat ik azijnpissers over me heen krijg;) )

ENTE zei:
Ook vreemd: in het begin moeiteloos over de 200km/u, afgelopen week met moeite 185 als top...
(In Duitsland, voordat ik azijnpissers over me heen krijg;) )
Exact hetzelfde hier afgelopen weekend, ik kwam niet boven de 194. (A3/E35)
Temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid, bandenspanning, (tegen)wind kan allemaal mee spelen.

Pkaak zei:
Gisteren mijn nieuwe lease wagen opggepikt: Peugeot 308 blue lease executive:
* ruby rouge
* premium stoelen
* dab+
* achteruitcamera
* stoelverwarming
* lederen pookknop
* chromen stootstrips

Ben vooral blij met de stootstrips, geven hem net ff dat kleine beetje extra. En vind de lederenpook ook beter in de hand liggen dan de normale pook.
Achteruitrijcamera is zeker beter dan wat ik in filmpjes en foto's heb gezien. Had gisteren vrij goed zicht op een parkeerplaats met relatief weinig licht.
Ondertussen wat nukken met de navi overwonnen (voorgelezen TMC berichten die zich niet aan de km-afstand houdt en gewoon alles opleest wat binnenkomt.. uiteindelijk gelukt door de traffic info te filteren op alleen op route/rondom auto, waar het uitspreken ook op reageert) en POI zoeken in een plaats, waarbij je de plaats eerst via de knop rechtsonder moet invoeren als 'filter' voor het POI zoeken.

Ondertussen er 200km opzetten en moet zeggen, hij rijdt heerlijk :)

Mooie wagen maar had je met al die extra opties niet beter de Blue Lease Premium kunnen kiezen?

revolution-nl zei:
Mooie wagen maar had je met al die extra opties niet beter de Blue Lease Premium kunnen kiezen?

De Premium is 20% bijtelling, deze maar 14%.
Dat verschil is helaas niet verwaarloosbaar. In dit geval gaf de Executive met de opties de meeste bang for bucks.

Jeroenkl zei:
JosJ84 zei:
Volgende week dinsdag krijg ik de nieuwe software + een nieuwe microfoon in mijn 308SW BLE (Dec 2014). Hopelijk dan verlost van de echo..

De mijne heeft al een nieuwe microfoon gekregen, geen effect. Vrijdag gaat Peugeot NL hem remote 'inregelen'. Ik ben een soort test case....
Uitslag volgt.
(Parrot carkit is vooralsnog een verademing!)

Zo, ik ben de gebruiker van de Peugeot test auto mbt de carkit problemen. HET IS OPGELOST!
3 dagen getest voordat ik zeker wist dat ik dit berichtje zou plaatsen.
Firmware is geupgrade naar 5.2.C.R1 en er is remote een echo cancelling calibratie uitgevoerd.

ENTE zei:
Iemand anders die onderstaand turbo probleem herkent?

Onlangs al een keer het gevoel gehad dat mijn turbo er niet in kwam. Vanmiddag wederom.
Dacht dat ik 'onder toeren' zat maar na terugschakelen nog steeds geen power. Rare gewaarwording. Totale black-out van de turbo leek wel!
Kortstondig van duur, denk hooguit een kilometer lang.

D'r is dan werkelijk geen enkele gang in de 308 te krijgen. Je kan je voorstellen dat dit in sommige situaties ronduit gevaarlijk is.
Ik hou het even in de gaten, bij herhaling zet ik 'm bij de dealer en anders binnenkort sowieso bij de 50K beurt maar eens inbrengen als aandachtspunt.

Wow. Ik lees dit, en wat jij omschrijft is exact hetzelfde als hetgeen ik toen straks meemaakte. Met nu bijna 26k op de teller voelde ik het voor het eerst. Ongeveer een minuut / kilometer lang was de 308 niet vooruit te branden. In de eerste, tweede en derde versnelling (reed bebouwde kom dus). Bijna geneigd hem even aan de kant te zetten, aangezien ik het gas helemaal in kon trappen maar de auto nauwelijks reageerde en vaart maakte.
Na die kleine minuut was alles weer gewoon normaal.

Edit: ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben (gehad). Ik zal het ook maar eens in de gaten houden dan. Het lijkt inderdaad net alsof je op veel te lage toeren rijdt, waar dit niet het geval is. Overigens hebben wij nog nooit iets anders getankt dan de normale diesel.

Dank voor het reageren ook allemaal. Toch fijn zo'n lotgenoten groep:)

Hopelijk leest er zo af en toe ook iemand vanuit de PSA organisatie mee; dat zou veel schelen bij het melden van kwaaltjes....

Ik heb net de dealer gesproken en die wist mij te vertellen dat de gepland leverdatum van mijn "Peugeot 308 SW 120 Premium EAT6" een maand eerder valt, op 22 mei.
Ik vind dit heel netjes voor een auto die 16 maart besteld is.

Goed nieuws: de GT-Line is binnen(:B
Volgende week dinsdag mag ik de auto eindelijk gaan ophalen na, voor mijn gevoel/besteld 5 december, veel te lang wachten.

de 308GT heeft aan de voorzijde led richtingaanwijzers die van binnen naar buiten meelopen, ik vraag mij af of ik deze ook op mijn 308SW nieuw model kan laten monteren.

Hebben jullie dat turbo probleem maar 1 keer gehad of vaker?

In mijn werkbus (is dan wel een opel combo) heb ik dat ook wel eens.
Volgens mijn baas had de monteur gezegd bij de garage (geen opel dealer) dat dat normaal is.
Dat lijkt mij dus l*lkoek dat een turbo soms inhoud. Sowieso niet een garage waar ikzelf naartoe zou gaan.
Al is die volgens mij pas geleden failliet verklaart.

Verder heb ik pas geleden een ritje gemaakt in de 308 SW GT 180.

Heerlijke auto icm die automaat, trekt al vanaf lage toeren goed door.
En nog steeds een comfortabele reisauto.

De opties voor 50% hebben de doorslag gegeven, vanmiddag een 308 GT-Line besteld in het mooie Bleu Magnetik.

Opties;
Bleu Magnetik
Denon Hi-fi geluidssysteem
Keyless entry & start
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Pack Sécurité
Driver Sport Pack
CD-speler met DAB+ digitale radio
Panoramadak

Enkel geen leer en geen alarm. Wachten tot half juli ongeveer volgens de dealer.

Het enige jammere was de inruilkorting van 750 euro die met de 50% is verlopen...

Hier ook het turbo probleem, wou vandeweek wegrijden bij het Tango tankstation langs de A9, korte invoegstrook, vermogen weg.. Ik alarmlichten aan en pas bij afrit Amstelveen reed ik 80 en kon ik invoegen, tot die tijd op de vluchtstrook gereden met volgas. Bij Ouderkerk a/d Amstel opeens weer vol vermogen?

58k op de teller, nu 2 keer meegemaakt. Eerste keer was denk ik rond de 52k.

PvanMegen zei:
De opties voor 50% hebben de doorslag gegeven, vanmiddag een 308 GT-Line besteld in het mooie Bleu Magnetik.

Opties;
Bleu Magnetik
Denon Hi-fi geluidssysteem
Keyless entry & start
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Pack Sécurité
Driver Sport Pack
CD-speler met DAB+ digitale radio
Panoramadak

Enkel geen leer en geen alarm. Wachten tot half juli ongeveer volgens de dealer.

Het enige jammere was de inruilkorting van 750 euro die met de 50% is verlopen...

pfff..komen ze nu mee.....heb de auto net vorige maand besteld.
of geld dit niet voor lease auto's?

Zou ik niet weten, ik heb hem particulier gekocht...

Is er ergens een modelboek van de 308 uitgelekt?

Duub zei:
Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.

- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)

Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband

En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic :-)

Update: Eindelijk datum in zicht. Productie in week 22 en dan levering waarschijnlijk 2e week Juni. Er zouden leveringsproblemen zijn van de 180pk motor, vraag te hoog - aanbod te weinig :-) Al met al is de levertijd dan 3 maanden geweest

Na het lezen van het modelboek (dank daarvoor boys) nog steeds de volgende vragen:

Is de SOS knop onderdeel van pack security?
Is instapverlichting onder de spiegels onderdeel van de GT-line?
In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet.
Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Ergens in dit forum staat Keyless entry maar niet terug te vinden in de documentatie.
Wat is de black mask functie bij pack security?

Nou dat zijn wel weer vragen genoeg...

Is instapverlichting onder de spiegels onderdeel van de GT-line? Dit is zo ie zo vanaf de Allure dus de GT line heeft dit ook. En het is mooi en handig ook!

In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet. Alle GT lines die ik heb gezien hebben het niet, de grepen zijn gewoon in carrosserie kleur.

Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Als je bedoelt vanaf welk type dit achterin extra heeft, dan is dat ook vanaf de Allure versie.

Cane zei:
In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet. Alle GT lines die ik heb gezien hebben het niet, de grepen zijn gewoon in carrosserie kleur.

Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Als je bedoelt vanaf welk type dit achterin extra heeft, dan is dat ook vanaf de Allure versie.

Klopt van die handgrepen maar ik vind het wel mooi en zowel in het modelboek als mijn koopovereenkomst staat het. De dealer ging er vanuit dat het goed kwam!

Zit die 230 volt in iedere Allure? Kan je in de prijslijsten niet vinden hoor, daar staat hij pas bij de GT.

Bedankt weer voor je reactie Cane!!!

Volgens mij zijn de chromen strips op de deurgrepen onderdeel van het Keyless entry systeem.

Zat even abuis met de extra 12 V aansluiting achterin, die zit er in vanaf de Allure.
230 V aansluiting heb ik inderdaad niet volgens mij.

Gisteren bij de dealer aangekomen. 9 mei ophalen. :)

6 december besteld.......

KuGmJu.jpg

a6mPxS.jpg

8Z1mop.jpg

L0weSg.jpg

ik heb eind december een SW besteld (allure 150 pk diesel met alle opties). Nog steeds geen nieuws over leverdatum. Duurt wel heel lang vind ik?

BennyD1983 zei:
Volgens mij zijn de chromen strips op de deurgrepen onderdeel van het Keyless entry systeem.

Toch apart dat het nergens terug te vinden is he.

Mooie bak Eo64360! Toch nog lang wachten eigenlijk, wat gaan ze er nog 14 dagen aan doen?
Ik vind het toch zonde dat ze geen mistlampen hebben kunnen inbouwen in de GT.

PvanMegen zei:
BennyD1983 zei:

Mooie bak Eo64360! Toch nog lang wachten eigenlijk, wat gaan ze er nog 14 dagen aan doen?

Heeft inderdaad lang geduurd en ik begrijp niet waarom.
Kenteken aanvragen en afneembare trekhaak monteren. Hij is over een week klaar maar ik ga zelf op vakantie :-)

Mijn wagen staat in bestelling bij Broekhuis Almere. De communicatie rondom de gehele bestelling en de levering is bar slecht.

Verkoper weet niets te melden, het blijft maar gissen tot de 308SW wordt geleverd.

Mooie GT hierboven!

SkyBuMp zei:
Mijn wagen staat in bestelling bij Broekhuis Almere. De communicatie rondom de gehele bestelling en de levering is bar slecht.

Verkoper weet niets te melden, het blijft maar gissen tot de 308SW wordt geleverd.

Mooie GT hierboven!

Dat is toch raar de dealer waar ik mijn gt line heb besteld kan hem via internet volgen waar hij is Week 19 wordt hij bij de dealer af geleverd

Je zou idd in deze tijd toch verwachten dat je als koper zelf je auto zou kunnen volgen. Collega die Renault heeft gekocht kon dat wel...

Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer 3000rpm weer tot leven.

Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer 3000rpm weer tot leven.

Dat was de eerste "hik" in de 27k probleemloze kilometers.

PvanMegen zei:
BennyD1983 zei:

Klopt, de chromen handgrepen horen bij Keyless Entry. Wij hebben dit, en de dealer verteld toentertijd dat je aan die chromen handgrepen kan zien of een 308 keyless entry heeft (die heb je dus ook alleen bij keyless entry). Voor de GT variant durf ik dit niet te zeggen..

revolution-nl zei:

Balen! Hier hetzelfde, bij bijna 26k op de teller. Overeenkomst is wel dat het bij iedereen gebeurd rond hetzelfde kilometrage, namelijk 25-30k.

senzje zei:
revolution-nl zei:

Balen! Hier hetzelfde, bij bijna 26k op de teller. Overeenkomst is wel dat het bij iedereen gebeurd rond hetzelfde kilometrage, namelijk 25-30k.

Uhmm van de zomer verwacht ik rond die km stand te zitten en ben dan mogelijk met mijn caravan achter de auto door de bergen aan het toeren! Als dat maar goed gaat..............

Wauw E064360 dat is toch best een mooie auto. Kan niet wachten tot de mijne (tweelingzusje) voor de deur staat. Nog 1,5 maand :-(

Aankomende woensdag wordt mijn 308 hatchback blue lease 1.6 executive in dark blue gebracht op m'n werk. Besteld op 3 februari en sinds afgelopen maandag in Nederland. Ben de dagen aan het aftellen! Zal hier wat foto's posten...ben erg benieuwd of de auto aan mijn hoge verwachtingen gaat voldoen..

senzje zei:
revolution-nl zei:
Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer

3000rpm weer tot leven.

Druk er in mijn geval maar 10K bij op. Rond de 40-50K manifesteerde zich het euvel.
Tot nu toe 2x

Afijn, als ik goed tel kom ik op een stuk of 6 308jes met hetzelfde probleem.

Terug
Bovenaan