Peugeot 308 (SW p. 26)

Heb je die accessoires erbij gekregen door de merkenactie of kunnen bestellen omdat je nu meer budget over had door de actie?

Ik zal de LM ook is bellen om te zien of ze mij kunnen helpen met mijn contract.

SkyBuMp zei:
Heb je die accessoires erbij gekregen door de merkenactie of kunnen bestellen omdat je nu meer budget over had door de actie?

Ik zal de LM ook is bellen om te zien of ze mij kunnen helpen met mijn contract.

Ik moest fleetagent van Alphabet gebruiken en daar ging de leaseprijs met een euro of 6 naar beneden door de actie. Ik kreeg dus voor 527 euro meer ruimte, en die heb ik helemaal gebruikt :-D Wel heb ik veelvuldig contact gehad om de auto binnen budget te krijgen. Met lease-auto's is het bijna hetzelfde als een vismarkt, de prijzen wisselen elke dag, eerst 10 euro erbij, twee weken stabiel, dan door de actie 8 euro eraf, om vijf uur s' middags weer 6 euro erbij. Uiteindelijk met wat screenshots de laagste prijs aangehouden en daar een dealerofferte van laten maken. Een week later kreeg ik het nieuws dat de LM de auto passend had weten te krijgen binnen mijn budget……..

Nu enkel nog wachten op de aflevering...

JVLITH zei:
Iemand ervaring met peugeot Connect apps 3G dongel icm realtime file info?
TMC is niet meer van deze tijd.

Ronduit slecht!!
- Als je in de grensstreek woont heb je heel vaak geen verbinding, daar waar mijn gsm gewoon 4 strepen ontvangst heeft.
- De real time Michelin verkeersinfo werkt niet samen met het Peugeot navigatiesysteem !!!???
- Om verkeersinfo met navigatie te laten werken moet je de met de dongel meegeleverde navigatie van Michelin gebruiken. Dit is een ongelooflijk gedateerd systeem met pijltjes (!), zonder gesproken tekst of geluidswaarschuwing bij naderende afslag en zonder automatische herberekening van de route. D.w.z. dat als je 1 straat eerder afslaat, het systeem vraagt om te bevestigen dat je een nieuwe route wilt laten berekenen. Wel snel bevestigen. Als je te lang wacht stopt de navi en kun je opnieuw invoeren.
- Het invoeren van een bestemming is nog lastiger dan bij de Peugeot navigatie. Het systeem herkent geen typefout. 1 letter verkeerd en navi vindt het adres gewoon niet. Bovendien moet de bestemming zowel in de navi als in de verkeersinfo ingevoerd worden. Werkt niet automatisch samen.
- Het vreemde is dat de andere apps op de dongel (tanken, restaurants, parkeren) wel samenwerken met de Peugeot navigatie.
- Connect Apps is ook niet gekoppeld aan de verlichting. In apps wordt het scherm niet gedimd als de verlichting aan gaat.
- Tot slot werkt het opstarten ronduit traag. Onlangs geklokt op 45 sec. voor de apps en dan nog eens 30 sec voordat de verkeersinfo op het scherm stond. Dan ben ik de afslag al voorbij en sta je dus al in de file. Ik heb ook het idee dat Peugeot te veel bezuinigd heeft op de processor van de boordcomputer. Het scherm reageert soms pas na 15 sec. op aanraken waardoor het lijkt dat de processor veel te weinig rekencapaciteit heeft.

Mijn zoon rijdt een Seat Ibiza met ingebouwd navigatiesysteem. Voor éénmalig € 29,- heeft hij voor altijd onbeperkt real time verkeersinfo die via een app op de smartphone wordt gekoppeld met de navi. Werkt feilloos en kost je alleen het dataverkeer op je gsm als extra kosten.
Onbegrijpelijk dat Peugeot op een auto die een klasse hoger geplaatst wordt iets dergelijks niet kan leveren. Volgens mij moet zoiets zelfs met een software update achteraf nog mogelijk zijn. Het zou Peugeot sieren als.........., maar ja luisteren naar de wensen van de klant is niet de sterkste kant van PSA.

@308 ipv 207cc

Dank voor de feedback. Had ook al wat zitten struinen op het web en vond dat het systeem wat Peugeot gebruikt volgens mij gemaakt wordt door Pioneer. Ben zelf niet zo kapot van Pioneer moet ik zeggen.

JVLITH zei:
@308 ipv 207cc

Dank voor de feedback. Had ook al wat zitten struinen op het web en vond dat het systeem wat Peugeot gebruikt volgens mij gemaakt wordt door Pioneer. Ben zelf niet zo kapot van Pioneer moet ik zeggen.

Graag gedaan.
Ondanks de weerstand die ik heb tegen een houder in mijn 308 ben ik toch aan het overwegen om een Brodit voor mijn iPhone 6 te plaatsen om met TomTom te kunnen navigeren. Dat blijft voor mij toch de top en ik zit nu zo'n beetje op een punt waarbij de ergernis van de navi (geen verkeersinfo, gedateerd en met regelmaat gewoon fout) groter is dan de ergernis van een extra houder op het dashboard.

Zo, ik heb in mijn GT180 gezeten :)
Volgende week woensdag mag ik hem meenemen. Ik heb alvast wat foto's gemaakt.

https://imageshack.com/a/img633/3200/F0ViBN.jpg
https://imageshack.com/a/img538/5136/9LAMeq.jpg
https://imageshack.com/a/img540/8422/YKMaYC.jpg

ADD zei:

Geweldig hè die voorpret, alles nog eens nalezen, bij de dealer gaan kijken als hij binnen is.
Succes met wachten en alvast veel rijplezier gewenst.

JVLITH zei:
@308 ipv 207cc

Ik weet niet beter dan dat de SMEG+ van Magneti Marelli komt. (net als vorige PSA systemen. RNEG en SMEG.)

Mijn dealer meldt dat Peugeot NL helemaal geen software update heeft. Toch vreemd omdat ik in dit forum lees dat er wel degelijk dealers zijn die upgrades uitvoeren. Kan iemand mij vertellen welke dealer(s) dit zijn? Hier vraagt 'mijn' dealer na.
In mijn geval zijn er al 2 updates beschikbaar: laatste versie: SMEG 5.2 C.R1 van 01/08/15

Betreffende de carkit, ze krijgen het niet voor elkaar en gaan nu (tijdelijk) een Parrot carkit inbouwen... Zo jammer van het design.

ADD zei:

Gaaf, en zo te zien zijn ze al begonnen met afleveringen klaar maken. De RVS lijst zit al op de achterbumper.

En als ik zo de velg foto zie is het misschien ook wel gaaf om rode remklauwen te hebben. Heb ff gegoogled en daar zijn wel opties voor om deze nog schone remmen te behandelen.. Misschien toch eens in conclaaf met de dealer. Heb tenslotte ook al de Ligne S accessoires erbij genomen. Komt rode accent overal terug (:P)

J_P_P zei:
Ik weet niet beter dan dat de SMEG+ van Magneti Marelli komt. (net als vorige PSA systemen. RNEG en SMEG.)

Je hebt helemaal gelijk, nu ik de naam van het Systeem weet kun je inderdaad deze info vinden. Dank!

J_P_P zei:
JVLITH zei:
@308 ipv 207cc

Je hebt helemaal gelijk JPP, het systeem komt van deze Italiaanse fabrikant.

Zie hier een stukje van hun eigen site:

Magneti Marelli is dit jaar opnieuw prominent aanwezig op de Frankfurt Motor Show (IAA Internationale Automobil-Ausstellung). In meerdere auto’s die worden gepresenteerd op de beurs zijn er onderdelen van de Italiaanse fabrikant verwerkt. De grote diversiteit aan onderdelen die Magneti Marelli produceert is terug te vinden op de meest innovatieve auto’s die er in Frankfurt te bewonderen zijn. Enkele in het oog springende auto’s waarbij Magneti Marelli een belangrijke rol heeft gespeeld, zijn de Peugeot 308, de Citroën Grand C4 Picasso, de Fiat 500L Living.

De nieuwe Peugeot 308 is voorzien van full-LED koplampen die geproduceerd zijn door Magneti Marelli’s Automotive Lighting divisie. De nieuwe lampen dragen niet alleen bij aan de esthetische waarde van de auto, maar zorgen ook voor een veilige en duurzame manier van verlichtiging. Automotive Lighting heeft zodoende het nieuwste Peugeot model voorzien van koplampen die uitblinken op het gebied van stijl en prestaties. Hiernaast is de 308 voorzien van een touchscreen infotainment systeem, waarmee o.a. de radio, muziek, navigatie en de climate control op overzichtelijke wijze bestuurd kunnen worden.

De Citroën Grand C4 Picasso is op soortgelijke wijze uitgerust met Magneti Marelli technologie. De nieuwste telg in de C4-familie is uitgerust met een high-tech instrumentenpaneel. Vanuit een 12’’ Full TFT display worden alle mogelijke instrumenten die aanwezig zijn op de auto bestuurd. Het multimedia infotainment gedeelte is in een hoge-resolutiescherm van 7” verwerkt in het dashboard. Daarbij is ook de Grand C4 Picasso voorzien van Automotive Lighting verlichtingsdelen.

- See more at: https://www.magnetimarelli-checkstar.nl/nl/news/67#sthash.nnMyz7s0.dpuf

En de kaartgegevens die komen bij HERE vandaan. En HERE is een aantal jaar geleden opgericht om de kaartgegevens van NAVTEQ op de markt te zetten. Is dus alles NAVTEQ wat er gebruikt wordt.

Ze leveren kaarten aan heel veel merken:

Alfa Romeo
Audi
BMW
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Kia
Skoda
Subaru
Infiniti
Jaguar
Lancia
Land Rover
Lexus
MG
Maserati
Mazda
Mercedes Benz
Mini
Mitsubishi Motors
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rover
Seat
Saab
Suzuki
Toyota
Vauxhall
Volkswagen
Volvo

Dus om nu nog te zeggen dat andere fabrikanten betere kaarten hebben is denk ik onzin. Ik denk niet dat HERE aparte kaarten heeft voor bv Seat en VW. Zou echter wel mogen dat real time verkeersinfo standaard zou mogen zijn of net als bij BMW een eenmalige optie ipv de slecht werkende APPS van PSA zelf.

Duub zei:
ADD zei:

Gaaf, en zo te zien zijn ze al begonnen met afleveringen klaar maken. De RVS lijst zit al op de achterbumper.

En als ik zo de velg foto zie is het misschien ook wel gaaf om rode remklauwen te hebben. Heb ff gegoogled en daar zijn wel opties voor om deze nog schone remmen te behandelen.. Misschien toch eens in conclaaf met de dealer. Heb tenslotte ook al de Ligne S accessoires erbij genomen. Komt rode accent overal terug (:P)

Goed idee. Ik ga maandag eens navragen of de dealer dat voor me kan regelen. Staat inderdaad wel mooi.

Duub zei:
BMW
Seat

Dus om nu nog te zeggen dat andere fabrikanten betere kaarten hebben is denk ik onzin. Ik denk niet dat HERE aparte kaarten heeft voor bv Seat en VW. Zou echter wel mogen dat real time verkeersinfo standaard zou mogen zijn of net als bij BMW een eenmalige optie ipv de slecht werkende APPS van PSA zelf.

Dank voor je uitgebreide toelichting. Dit bevestigt wel mijn veronderstelling dat het met een software update mogelijk moet zijn om via een (al dan niet betaalde) app mogelijk moet zijn goede real time verkeersinfo in het systeem te verwerken.
Ik ben echter bang dat mijn eerdere stelling "Luisteren naar de wensen van de klant is niet de sterkste kant van PSA." dit wel in de weg zal staan.

Het vreemde is dat ik hiervoor PSA producten had met perfecte navi en ingebouwde carkit. Deze nieuwe serie is geen verbetering.

Bij mij is de vering pooing weer terug:,( bij de volgende beurt mogen ze wat mij betreft nieuwe achteras en schokbrekers monteren. Wellicht ben ik dan ook van de instabiel voelende achtertrein verlost.

ENTE zei:
Het vreemde is dat ik hiervoor PSA producten had met perfecte navi en ingebouwde carkit. Deze nieuwe serie is geen verbetering.

Bij mij is de vering pooing weer terug:,( bij de volgende beurt mogen ze wat mij betreft nieuwe achteras en schokbrekers monteren. Wellicht ben ik dan ook van de instabiel voelende achtertrein verlost.

Klopt is ook mijn bevinding. Mijn vroegere 5008 had een perfecte navigatie en carkit (trouwens wel het enige onderdeel dat het goed deed, de rest was 3 jaar lang drama), mijn huidige 508 heeft al vanaf het begin een echo en slechte verbinding. Terwijl onze privé 2013 C4 Grand Picasso met hetzelfde systeem als de 308 geen problemen geeft, heldere ontvangst en geen echo.

Ik heb soms het idee dat het ook met mijn Iphone te maken heeft, want van Iphone naar Iphone geeft heel veel problemen terwijl naar een vaste lijn meestal niks aan de hand is??

Ik hoop dat mijn aankomende 308 SW GT een beter systeem heeft :-)

Nu een jaar in het bezit van de 308 allure 1.6 thp 18 inch 155 pk auto bevalt redelijk goed,goede stoelen net uiterlijk maar zeker niet zuinig 1:13,5 ,wegligging is aan de zachte kant achterkant breekt snel uit. Navigatie erg verouderd en laat met commando .

Over 14 dagen eerste jaar beurt, touch screen is vervangen maar de oude soft ware 3.2 staat er nog op eens vragen of ze de update erop willen/kunnen zetten
wielen van voor naar achter vv ,tijdens het wassen licht vocht in mistlamp ook dat zal ik melden,

Afgelopen week tijdens vakantie een golf TDI gereden met DSG dan krijg ik toch weer twijfels over mijn Peugeot keuze, ( de laatste 30 jaar Audi en VW gereder)maar ja gedane zaken nemen geen keer of kosten veel geld ,ben van plan zeker 5 jaar met de 308 te rijden ik rij er privé in en niet meer dan 12a 14 duizend km per jaar ,ik heb er 2 jaar garantie bij gekocht dus de komende 3 jaar zal er wel niets stuk gaan wat onder de garantie valt??

Ook heb ik de verzekering van Peugeot genomen was niets duurder dan mijn huidige maar wel voor 5 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd.
Maar zoals ik lees op het forum zijn de meeste lease rijders dan zijn zelke dingen niet relevant .

Vanochtend deed het entertainmentsysteem het niet meer. Het beeld blijft geheel zwart. Bij controle van de zekering (F17) blijkt deze doorgebrand te zijn. Het vervangen van de zekering resulteerde direct in nog een doorgebrand zekering. Er is dus meer aan de hand. Morgen maar naar de dealer.

Wellicht dat de piep uit de linkertweeter een voorbode was: https://www.youtube.com/watch?v=WcccU2PIlLE&feature=youtu.be

Als ik dit allemaal zo lees kom ik er toch nog genadig vanaf met mijn "vroege" 308 van begin 2014. :T
Inmiddels zijn er bijna 29.000 kilometers met plezier afgelegd.
Op wat ergonomische ergernisjes en een voor mijn gevoel beperkt vermogen voor een auto van 156pk na ben ik nog steeds zeer tevreden.

Jeroenkl zei:
Mijn dealer meldt dat Peugeot NL helemaal geen software update heeft. Toch vreemd omdat ik in dit forum lees dat er wel degelijk dealers zijn die upgrades uitvoeren. Kan iemand mij vertellen welke dealer(s) dit zijn? Hier vraagt 'mijn' dealer na.
In mijn geval zijn er al 2 updates beschikbaar: laatste versie: SMEG 5.2 C.R1 van 01/08/15

Betreffende de carkit, ze krijgen het niet voor elkaar en gaan nu (tijdelijk) een Parrot carkit inbouwen... Zo jammer van het design.

Ik heb de update via Nefkens Nieuwegein. Een garage waar ze nadenken en vooruit denken (ad-blue bij beurt bijgevuld voordat er een melding uit het systeem van kwam).

Jeroenkl zei:

Kun je een foto van de montage posten? Ik ben nog zoekende hoe ik e.e.a. wil laten inbouwen. op dit moment verkies ik gebruik t.o.v. design.

Jeroenkl zei:

Dat is mij ook verteld. Er is alleen en "kalibratie" update in aantocht. Deze is om de echo uit de carkit te halen. Mijn auto heeft een SMEG-versie van februari 2014. We zijn nu twee update's verder. Ik was steeds in de veronderstelling dat bij het installeren van een hogere versie ook de instel mogelijkheden zouden veranderen. Waaronder het uitschakelen van de ACC. en het vasthouden van de afstand. Dit is volgens de dealer niet mogelijk.

Ik ben dus heel nieuwsgierig wanneer iemand zich meldt die een andere ervaring heeft.

Steven308 zei:
Jeroenkl zei:

Kun je een foto van de montage posten? Ik ben nog zoekende hoe ik e.e.a. wil laten inbouwen. op dit moment verkies ik gebruik t.o.v. design.

Vandaag is een Parrot CK3100 geplaatst. Vraag niet hoe maar hij zit 'gehangen' in het ventilatierooster, waardeloos. Als je een knop aanraakt beweegt hij mee.
Wel werkt het top! Wat een verademing om geen klacht meer van de andere kant te horen....

Is er een simpele manier om hier een foto te plaatsen?

ron.kraaijkamp zei:
Jeroenkl zei:

Ik heb de update via Nefkens Nieuwegein. Een garage waar ze nadenken en vooruit denken (ad-blue bij beurt bijgevuld voordat er een melding uit het systeem van kwam).

Ik heb het doorgegeven, waarvoor enorm dank, al denk ik niet dat mijn huidige leasemaatschappij (die vele garage vestigingen heeft) een concurrent om hulp/advies gaat vragen. Dat kan ik natuurlijk wel -;)

Sta op het punt een 308 SW Executive pack 14 % te bestellen na lang wikken en wegen neig ik toch naar deze vanuit praktische en economische overwegingen. Tuurlijk dikke Mondeo zal ongetwijfeld meer premium gevoel geven maar laten we eerlijk zijn deze is met 35 k en 20% bijtelling maandelijks stukken duurder en dan heb je met die 308 gewoon echt een rete goede en mooie auto voor minder geld waar je leuke dingen voor kan doen. Rest mij na het lezen van wat topics hier slechts 1 bezwaar...ik wil er een sleurhut van 1300 kg achterhangen en nu lees ik dat doorhangen !!!! Kan iemand wat adviseren over soort trekhaak, hulpveren etc. kan het wel kan het niet ? Alvast bedankt voor de reacties !

fietsniet zei:
Sta op het punt een 308 SW Executive pack 14 % te bestellen na lang wikken en wegen neig ik toch naar deze vanuit praktische en economische overwegingen.
Bij mij gaat de keuze nog tussen een Golf Variant en de 308SW 14%. Het geld is inderdaad een belangrijk pluspunt van de 308 SW, maar alle probleemverhalen hier maken mij toch wel wat huiverig. Als ik me elke dag moet ergeren aan een niet werkend touchscreen of andere problemen dan is het financiele voordeel ook snel vergeten. Daarnaast de vraag wat voor stoelen er in die 14%-uitvoering zitten, dat kan ik eigenlijk nergens vinden.

ron.kraaijkamp zei:
Kan je hierin de adaptive cc uitzetten? (en er dus 'normale' cc van maken?)
Hoe is je camera in het donker?

Ik heb nog niet kunnen vinden waar je de ACC uit kan uitzetten.
Maandag gaat de auto nog een keer naar de garage. Dan wordt het thermostat(huis) vervangen, omdat mijn kachel de ene keer goed warm wordt, en de andere keer koel blijft. Terwijl dezelfde instelling is gebruikt.

Met de camera is niets veranderd. Ik moet zeggen, dat ik het voorheen ook niet zo slecht vond. Goed, je ziet niet heel je omgeving. Maar wel een auto (nummerbord) die er achter staat. Samen met de sensoren, voor mij voldoende.

Ik heb er even een foto van gemaakt.
IMG_1845.JPG

Niwre zei:
fietsniet zei:
Sta op het punt een 308 SW Executive pack 14 % te bestellen na lang wikken en wegen neig ik toch naar deze vanuit praktische en economische overwegingen.
Bij mij gaat de keuze nog tussen een Golf Variant en de 308SW 14%. Het geld is inderdaad een belangrijk pluspunt van de 308 SW, maar alle probleemverhalen hier maken mij toch wel wat huiverig. Als ik me elke dag moet ergeren aan een niet werkend touchscreen of andere problemen dan is het financiele voordeel ook snel vergeten. Daarnaast de vraag wat voor stoelen er in die 14%-uitvoering zitten, dat kan ik eigenlijk nergens vinden.
Je weet toch dat de mensen met problemen zich vaker en harder laten horen dan mensen die geen problemen ondervinden ? Dus staar je niet blind op alle problemen die hier voorbij komen. Als alle mensen met alleen maar goede ervaringen hier ook gingen posten, dan zouden de problemen in het niet vallen.
Zelf ben ik zeer tevreden over de auto, 0,0 problemen. Dat de navigatie gewoon veel minder is dan dat ik gewend ben (tomtom) is niet aan te merken als een probleem. Navigatie doet zijn ding waarvoor hij gemaakt is, maar het kan gewoon beter.
Ik zou zo weer voor de 308SW gaan en waarschijnlijk zelf weer voor dezelfde motor (1.6 hdi).

ADD zei:
Duub zei:
ADD zei:

Goed idee. Ik ga maandag eens navragen of de dealer dat voor me kan regelen. Staat inderdaad wel mooi.

Bij mijn dealer moet dit inclusief materiaal (hittebestendige verf) en uren € 170 inclusief BTW kosten. Dat is het geld volgens mij wel waard toch?

Opast zei:
Je weet toch dat de mensen met problemen zich vaker en harder laten horen dan mensen die geen problemen ondervinden ? Dus staar je niet blind op alle problemen die hier voorbij komen. Als alle mensen met alleen maar goede ervaringen hier ook gingen posten, dan zouden de problemen in het niet vallen.
Zelf ben ik zeer tevreden over de auto, 0,0 problemen. Dat de navigatie gewoon veel minder is dan dat ik gewend ben (tomtom) is niet aan te merken als een probleem. Navigatie doet zijn ding waarvoor hij gemaakt is, maar het kan gewoon beter.
Ik zou zo weer voor de 308SW gaan en waarschijnlijk zelf weer voor dezelfde motor (1.6 hdi).

Inderdaad, kijk maar eens in het Golf topic of van andere modellen. Overal wordt regelmatig geklaagd.

Goede morgen,

De bestelling van mijn 308 SW is net bevestigd, het is geworden:

- Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.6 BlueHDI 120 EAT6
Opties:
- Blanc Nacré
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera
- Zwart leder intérieur (af fabriek met verwarming en massagefuncties)
accesoires:
- Afneembare Trekhaak

leverdatum: Week 26

Ik ben erg benieuwd :-)
Ik vond alleen het geluid niet geweldig klinken (maar ook niet slecht) zoals hier op het forum ook al vaker gemeld is, ik had echter geen lease budget meer over om een upgrade uit te laten voeren.
Mogelijk dat ik dit in de toekomst nog een keer laat doen.

Gilletti zei:
Opast zei:

Inderdaad, kijk maar eens in het Golf topic of van andere modellen. Overal wordt regelmatig geklaagd.

Ik ben zeer tevreden over de rijkwaliteiten van mijn 308, ook over het presteren van de motor. een aantal punten echter zijn wel degelijk storend. Een goed werkend en up to date navigatiesysteem met real time verkeersinfo is voor mij wel belangrijk. Als ik lees dat Peugeot het systeem van dezelfde leverancier betrekt als Seat, dan weet je dat het opgelost kan worden. Als het wel kan, maar niet gebeurt is dat een klacht waard.
Er zijn meer zaken waar Peugeot (nog) geen oplossing (of verklaring) voor heeft: het trillen in de koppeling bij koude motor, camera zonder infra rood, het telkens resetten na starten van acc en display instellingen. Het zijn geen grote dingen, maar het had al opgelost kunnen worden.
Ik rij al jaren Peugeot en zal dat ook wel blijven doen. Dat is omdat ik een Peugeot fan ben en ik zeer tevreden ben over mijn dealer, niet vanwege de geweldige klantgerichtheid van Peugeot NL en Frankrijk. Dat laatste mogen ze zich aanrekenen, maar het lijkt wel of ze te arrogant zijn om dat ook daadwerkelijk te doen.

nordcore82 zei:
Goede morgen,

De bestelling van mijn 308 SW is net bevestigd, het is geworden:

- Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.6 BlueHDI 120 EAT6
Opties:
- Blanc Nacré
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera
- Zwart leder intérieur (af fabriek met verwarming en massagefuncties)
accesoires:
- Afneembare Trekhaak

leverdatum: Week 26

Ik ben erg benieuwd :-)
Ik vond alleen het geluid niet geweldig klinken (maar ook niet slecht) zoals hier op het forum ook al vaker gemeld is, ik had echter geen lease budget meer over om een upgrade uit te laten voeren.
Mogelijk dat ik dit in de toekomst nog een keer laat doen.
Waarom ben je voor de Premium versie gegaan en niet voor de Executive ? 20% bijtelling t.o.v. 14% bijtelling.
De mogelijkheid om Pack Sécurité te kiezen ? of voor de full led look ?
Zelf vond ik dit niet belangrijk genoeg en koos voor de 14% versie.

Opast zei:
Waarom ben je voor de Premium versie gegaan en niet voor de Executive ? 20% bijtelling t.o.v. 14% bijtelling.
De mogelijkheid om Pack Sécurité te kiezen ? of voor de full led look ?
Zelf vond ik dit niet belangrijk genoeg en koos voor de 14% versie.

Omdat ik voor de EAT6 (automaat) gekozen heb en de auto dan sowieso al in de 20% categorie valt.
Ik rijd momenteel een Lexus Ct200h en heb daarvoor ook automaat gereden.
Ik sta regelmatig in de file en heb een hekel aan file rijden met een schakel auto.

Daarnaast heeft de premium versie de volgende extra's t.o.v. executive versie:

INTERIEUR
Head-up instrumentenpaneel met 4 zwarte wijzerplaten,
rode verlichte wijzers met chroomafwerking, witte
achtergrondverlichting met verchroomde rand.
Stuurkolomschakelaars met chroomafwerking.
12V-aansluiting in de kofferruimte.
Sportstoelen.
Tunnelconsole afgewerkt met geborsteld aluminiumlook panelen
LED plafonnières vóór en achter.
Pedalen en voetsteun bestuurder in aluminium uitgevoerd.
Aluminium instaplijsten.
COMFORT
Elektrische handrem.
Tweetonige claxon.
EXTERIEUR
16” lichtmetalen velgen ‘Topaze’ .
Zwarte grille met chroomrand en horizontale
verchroomde strips.
Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting.
Automatische hoogteverstelling van de koplampen.
Voorbumper specifiek Allure.

Ik zou zo weer voor de 308SW gaan en waarschijnlijk zelf weer voor dezelfde motor (1.6 hdi).[/quote]

Ja zo is het ook. Iemand ervaring als trekauto met hulpveren wellicht ???

Vandaag een stukje met een 308SW 14% gereden van een collega. Moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd rijd voor een 14% auto. Voldoende vermogen voor nederland. Ik heb/had het niet zo op franse auto's, maar dit reed absoluut niet verkeerd. Zou een gegadigde kunnen zijn voor een volgende leaseauto aan het einde van het jaar.

Mcsluis zei:
Vanochtend deed het entertainmentsysteem het niet meer. Het beeld blijft geheel zwart. Bij controle van de zekering (F17) blijkt deze
Mdoorgebrand te zijn. Het vervangen van de zekering resulteerde direct in nog een doorgebrand zekering. Er is dus meer aan de hand. Morgen maar naar de dealer.

Wellicht dat de piep uit de linkertweeter een voorbode was: https://www.youtube.com/watch?v=WcccU2PIlLE&feature=youtu.be
Ik heb exact het zelfde kan bijna geen toeval zijn :), maar had geen tijd om er naar te kijken voor ik op vakantie ging. Is dat een zekering onder de motorkap? (neem aan dat je ook dvd entry pack hebt)

Heb het ook aan de dealer gevraagd die zij dat de verf
er zo weer af is ze hadden het bij een 208 ook gedaan
En dat was geen succes
Heb bij mijn 406 coupe ook rode remklauwen vond het
Dus ook wel mooi om ze op de 308 te hebben
de 406 heeft brembo klauwen en zijn glad daar
Blijft de verf beter op zitten blijk baar

quote=ADD]
ADD zei:
Duub zei:
ADD zei:

Bij mijn dealer moet dit inclusief materiaal (hittebestendige verf) en uren € 170 inclusief BTW kosten. Dat is het geld volgens mij wel waard toch?[/quote]

J_P_P zei:
Mcsluis zei:
Vanochtend deed het entertainmentsysteem het niet meer. Het beeld blijft geheel zwart. Bij controle van de zekering (F17) blijkt deze
Mdoorgebrand te zijn. Het vervangen van de zekering resulteerde direct in nog een doorgebrand zekering. Er is dus meer aan de hand. Morgen maar naar de dealer.

Ik heb exact het zelfde kan bijna geen toeval zijn :), maar had geen tijd om er naar te kijken voor ik op vakantie ging. Is dat een zekering onder de motorkap? (neem aan dat je ook dvd entry pack hebt)

Je haalt nu twee dingen door elkaar:

1) De piep (filmpje) komt uit de linkertweeter
2) De navi was opeens dood. Zekering F17 was doorgebrand, en de nieuwe zekering brandde ook gelijk door.

Ik denk wel dat er een verband tussen 1&2 is.

Arjan406coupe3.0V6 zei:
Heb het ook aan de dealer gevraagd die zij dat de verf
er zo weer af is ze hadden het bij een 208 ook gedaan
En dat was geen succes
Heb bij mijn 406 coupe ook rode remklauwen vond het
Dus ook wel mooi om ze op de 308 te hebben
de 406 heeft brembo klauwen en zijn glad daar
Blijft de verf beter op zitten blijk baar

Ik weet niet precies wat voor remklauwen een 308gt heeft, maar dat zijn sowieso ander dan die van de 208. Ik ga er maar even vanuit dat mijn dealer weet waar hij mee bezig is...

ron.kraaijkamp zei:
ron.kraaijkamp zei:
Kan je hierin de adaptive cc uitzetten? (en er dus 'normale' cc van maken?)
Hoe is je camera in het donker?

Ik heb nog niet kunnen vinden waar je de ACC uit kan uitzetten.
Maandag gaat de auto nog een keer naar de garage. Dan wordt het thermostat(huis) vervangen, omdat mijn kachel de ene keer goed warm wordt, en de andere keer koel blijft. Terwijl dezelfde instelling is gebruikt.

Met de camera is niets veranderd. Ik moet zeggen, dat ik het voorheen ook niet zo slecht vond. Goed, je ziet niet heel je omgeving. Maar wel een auto (nummerbord) die er achter staat. Samen met de sensoren, voor mij voldoende.

Ik heb er even een foto van gemaakt.
IMG_1845.JPG

Zoals verderop ook vermeld helemaal geen slechte auto. Alleen die camera, als de auto niet met zijn nummerplaat de goede kant op staat maar je nadert hem aan de zijkant zie je echt niets. En grootste issue is dat Peugeot het slechte zicht erkent maar er helemaal niets mee wil doen. Klanten zijn maar moeilijk he...... En de oplossing hoeft echt niet moeilijk te zijn als de wil er zou zijn. Heel jammer

Nieuws op het front van de achtervering; gelukkig blijkt in mijn geval de oplossing simpel(tu) Geen nieuwe schokbrekers of achterwielophanging nodig zoals hier wel eens voorbij komt...

Gister stoorde al het gekraak en getik mij toch wel ernstig (met raampje open hoor je dat het buiten de wagen nog harder lawaai maakt)
Auto is op de brug gezet en toen bleek: vering zal vol met steentjes! Zaten klem tussen de veren. Geen wonder dat het kraakte en af en toe die 'plooing' was als er een steentje tussenuit schoot!

Mijn oprit ligt vol met deze kiezelsteentjes dus ik ben bang dat het vaker zal voorkomen.
Gelukkig simpel te verhelpen als de wagen op een brug staat met de wielen vrij en de vering uitgerekt. Dan pluk je de steentjes er zo tussenuit.

ENTE zei:
Nieuws op het front van de achtervering; gelukkig blijkt in mijn geval de oplossing simpel(tu) Geen nieuwe schokbrekers of achterwielophanging nodig zoals hier wel eens voorbij komt...

Gister stoorde al het gekraak en getik mij toch wel ernstig (met raampje open hoor je dat het buiten de wagen nog harder lawaai maakt)
Auto is op de brug gezet en toen bleek: vering zal vol met steentjes! Zaten klem tussen de veren. Geen wonder dat het kraakte en af en toe die 'plooing' was als er een steentje tussenuit schoot!

Mijn oprit ligt vol met deze kiezelsteentjes dus ik ben bang dat het vaker zal voorkomen.
Gelukkig simpel te verhelpen als de wagen op een brug staat met de wielen vrij en de vering uitgerekt. Dan pluk je de steentjes er zo tussenuit.
Toch wel knap dat de steentjes zo hoog opspatten en tussen je veren komen. Misschien iets rustiger je kiezelsteentjespad oprijden ?
Maar fijn dat de oorzaak bekend is. Moest er wel om lachen :)

ENTE zei:

Kijk, zo'n eigen oprit blijkt dus ook niet alles. Blij voor je dat het opgelost is/lijkt.
Nu maar hopen dat er geen steentjes in je carkit zitten. :T

Kroonsteentjes(:P)

Ik moest er zelf ook wel om lachen. Waarschijnlijk verzamelen ze zich in de ruime plastic beschermkap onder de vering om zich vervolgens tussen de vering te nestelen. Wel vreemd....
De oprijlaan neem ik altijd rustig overigens met het oog op wat viervoeters die daar wel eens vertoeven.

Gilletti zei:
Opast zei:

Klopt. Goede reacties komen hier niet meer zo snel voorbij en betreft ook vaak een gevoel dat je niet zomaar op papier zet. Ik heb ook geen issues met mijn 308 HB BLE 14%-er uit juni 2014. Elke dag geniet ik nog van het (Franse) comfort, EBS booster en subwoofer, de Premium zaken (full-led, mooi dashboard, lekkere stoelen), heerlijk klein stuurtje en de trekkracht voor een 14%-er. Mijn verbruik ligt op 1 op 19,3.

E-One zei:
Gilletti zei:
Opast zei:

Klopt. Goede reacties komen hier niet meer zo snel voorbij en betreft ook vaak een gevoel dat je niet zomaar op papier zet. Ik heb ook geen issues met mijn 308 HB BLE 14%-er uit juni 2014. Elke dag geniet ik nog van het (Franse) comfort, EBS booster en subwoofer, de Premium zaken (full-led, mooi dashboard, lekkere stoelen), heerlijk klein stuurtje en de trekkracht voor een 14%-er. Mijn verbruik ligt op 1 op 19,3.
Daar hebben jullie een punt, wij nederlanders klagen natuurlijk liever ...

E-One zei:
Gilletti zei:
Opast zei:

Dat ben ik met je eens E-One. Het is een fijne reisauto. Er zijn wel wat dingetjes die anders/beter kunnen. Dat had ik in mijn vorige auto ook.
Mijn 2.0 diesel automaat haald nu (16.000km) gemiddeld 18.5 , waar ook een vakantie naar Frankrijk (via Duitsland) bij zit en waar in Duitsland flink doorgereden werd (160km/u).

Terug
Bovenaan