Peugeot 308 (SW p. 26)

Mijn vorige auto was een 308 SW en dat was een hele fijne auto. Nu een 118d en die heeft weer andere pluspunten, maar zeker ook minpunten tov de 308.
Ik kan verschillende redenen verzinnen om straks weer een 308 SW te bestellen aan het einde vna het jaar (150 HDI AUT), maar het navi-systeem is voor mij 1 van de grootste redenen om het niet te doen. Dat is voor mij zo essentieel dat ik mij daar alleen maar 4 jaar aan ga ergeren. Te zot voor woorden dat heel veel autofabrikanten nog achterlopen op bijv TomTom en niet werkende oude rotzooi inbouwen. En ik vertik het om met een losse TT te gaan rijden als ik een groot scherm in de auto heb.
Mijn collega heeft net zijn 508 binnen en daar is de navi volgens mij nog dramatischer. Hoe moeilijk kan het zijn.....

Goof2 zei:
Is er al iemand hier die de claxon heeft (laten) vervangen? Ik blijf me aan het ielige geluid storen! Ik reed hiervoor n 406 en ik durf bijna niet meer op mn stuur te drukken in n gevaarlijke situatie vanwege kleine tuutje dat onder de motorkap vandaan komt.

Iemand die hier al wat aan gedaan heeft?

Nee, nee, vooral niet claxoneren in een gevaarlijke situatie. Ego en gevoel van schaamte voorkomen gaan altijd voor verkeersveiligheid.

deHunter zei:
Vandaag idd precies hetzelfde.
M'n audio gaf geen geluid meer (weer wat nieuws) en toen hoorde ik zo' n hoog digitaal raspende piep.
Komt ergens onder de stuurkolom vandaan. M'n vrouw zat naast me en hoorde het ook.
Ging na ongeveer 10 minuten over, daarna zo nu en dan gehoord.
Had dus geen geluid over de speakers, ook de carkit kwam niet meer door. Alles geprobeerd, uiteindelijk de auto uitgezet, op slot gedaan, daarna weer los en starten en....... De radio gaf weer geluid......
Die piep heb ik daarna niet meer gehoord.
Rare auto's die Peugeot's.

Even een update betreffende de voorveren/ schokdempers nadat deze door de dealer vervangen zijn ivm klapperen. (bekend probleem)
De veren hebben hun juiste positie weer gevonden, de 'poing' geluiden zijn weer verleden tijd. Helaas zijn de schokbrekers weer gaan klapperen, blijkbaar is Peugeot niet in staat om, bij vervanging goede exemplaren te monteren. Ik begin met behoorlijk te irriteren aan de auto. De achterdeuren kraken inmiddels steeds luider, als ik bij de auto sta, de deur opendoe en deze optil, hoor je de boel kraken en piepen. Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn bij nieuwe auto's? En eerlijk, heb ook ff geen zin om WEER naar de dealert te gaan. Ben d'r flauw van. Touchscreen werkt inmiddels probleemloos, heeft zichtzelf opgelost. (of het vriest buiten niet meer) Wordt zeker vervolgd.......

Hagenm zei:
Bestelde uitvoering:

- Peugeot 308 SW Blue Lease GT-Line 2.0 150 pk
- Noir Perla Nera
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Driver Sport Pack
- Pack Securite
- Denon audiosysteem
- Keyless Entry & Start
- Luxe kentekenplaten
- Pookknop zwart leer/alu

De bestelde pookknop, ziet die er qua vorm net zo uit als de pookknop van de automaat? Is het deze?
peugeot-308-gt-line_1.jpg

Heb je toevallig een bestelnummer? Ik ben hier namelijk naar op zoek. Alvast bedankt

REF zei:
De bestelde pookknop, ziet die er qua vorm net zo uit als de pookknop van de automaat? Is het deze?

Heb je toevallig een bestelnummer? Ik ben hier namelijk naar op zoek. Alvast bedankt

De optionele leer/alu pookknop is dezelfde als in de oude 308. Heb hem zelf ook, niet te koud en niet te warm.
Bestelnummer is 2403AH. Deze dus:

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

Gilletti zei:
REF zei:

De optionele leer/alu pookknop is dezelfde als in de oude 308. Heb hem zelf ook, niet te koud en niet te warm.

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

Klopt inderdaad Gilletti: Pookknop 6-versnellingsbak zwart leer en aluminium met bestelnummer 2403AH. Heb hiervoor gekozen om te voorkomen dat de pook of ijskoud of gloeiend heet wordt.
Auto is helaas nog niet geleverd, dus nog even afwachten hoe de pook in het "echt" uitziet :)

Even een update over de levering van mijn 308 SW GT HDI 180;

Besteld op 6 december 2014.

De productiedatum gaat worden donderdag 02 of vrijdag 03 april.
Datum uit fabriek 07 april. Datum transport is 08- 09 april en hij wordt verwacht in Nederland 14 April.

Dat wordt een lange anderhalve maand...

Eo64360 zei:

Datum uit fabriek 07 april. Datum transport is 08- 09 april en hij wordt verwacht in Nederland 14 April.

Mijn dealer is een stuk minder gedetailleerd in de informatievoorziening. Maar mijn 308 SW GT180 is wel geproduceerd want er is een chassisnummer bekend. Levering waarschijnlijk deze week.

Worden dus lange dagen (:P)

Iemand enig idee of je dat "waarschuwing/instructieplaatje" ook van je zonneklep aan je passagierskant kan halen?

Volgens mij zit zo goed verlijmd, dat het niet mogelijk is. Je kunt eventueel een Britse versie van het zonnenscherm bestellen. Deze wagens hebben die sticker weer aan de andere kant...

deHunter zei:
deHunter zei:
Vandaag idd precies hetzelfde.
M'n audio gaf geen geluid meer (weer wat nieuws) en toen hoorde ik zo' n hoog digitaal raspende piep.
Komt ergens onder de stuurkolom vandaan. M'n vrouw zat naast me en hoorde het ook.
Ging na ongeveer 10 minuten over, daarna zo nu en dan gehoord.
Had dus geen geluid over de speakers, ook de carkit kwam niet meer door. Alles geprobeerd, uiteindelijk de auto uitgezet, op slot gedaan, daarna weer los en starten en....... De radio gaf weer geluid......
Die piep heb ik daarna niet meer gehoord.
Rare auto's die Peugeot's.

Even een update betreffende de voorveren/ schokdempers nadat deze door de dealer vervangen zijn ivm klapperen. (bekend probleem)
De veren hebben hun juiste positie weer gevonden, de 'poing' geluiden zijn weer verleden tijd. Helaas zijn de schokbrekers weer gaan klapperen, blijkbaar is Peugeot niet in staat om, bij vervanging goede exemplaren te monteren. Ik begin met behoorlijk te irriteren aan de auto. De achterdeuren kraken inmiddels steeds luider, als ik bij de auto sta, de deur opendoe en deze optil, hoor je de boel kraken en piepen. Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn bij nieuwe auto's? En eerlijk, heb ook ff geen zin om WEER naar de dealert te gaan. Ben d'r flauw van. Touchscreen werkt inmiddels probleemloos, heeft zichtzelf opgelost. (of het vriest buiten niet meer) Wordt zeker vervolgd.......

Ik voel zeker met je mee.
Het is absoluut geen verkeerde wagen, maar de kwaliteit die Peugeot vroeger had is voorgoed verdwenen. TopGear heeft onlangs een item over Peugeot gehad....akelig scherp maar wel de waarheid.

Mijn laatste nieuwe Peugeot was een 406, dat was serieus een uitstekende auto. Ook de 205jes en de aloude 404 waren toppers!

Deze nieuwe 308 SW lijkt ogenschijnlijk een kwalitatief goed product, echter dat kraken en piepen is een teken dat het nog niet op het oude nivo is.
Opvallend ook dat met harde wind gewoon de achterklep en de deuren gaan wijken:O

Verder lijken de bugs in het I-cockpit systeem nog steeds niet helemaal verdwenen, onlangs liep alles vast en kon je dus werkelijk niets meer bedienen.

Ik leg me er overigens bij neer, ga me er niet meer druk om maken. De wagen zit prima, de looks zijn met de nodige aanpassingen uitstekend en de motor is geweldig.
Die GT versie lijkt me een topper met 180 pk en automaat(tu) Ondertussen zullen ze 'm vast wel fatsoenlijk in elkaar schroeven na het hectische eerste jaar!

Hagenm zei:
Gilletti zei:
REF zei:

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

Klopt inderdaad Gilletti: Pookknop 6-versnellingsbak zwart leer en aluminium met bestelnummer 2403AH. Heb hiervoor gekozen om te voorkomen dat de pook of ijskoud of gloeiend heet wordt.

Maar deze lijkt in zijn geheel niet op de pookknop die in de automaat zit,lelijk ding
Auto is helaas nog niet geleverd, dus nog even afwachten hoe de pook in het "echt" uitziet :)

Volgens mij heb je gelijk Hermann. Dit is inderdaad niet de pook die ik bedoel.
Iemand anders misschien die weet welk artikelnr. deze pook heeft of waar te krijgen?
Het gaat dus om deze pook
peugeot-308-gt-line_10.jpg

https://voorjepeugeot.nl/product_info.php?products_id=5537?osCsid=352c6a7030164746fc41fbc65a0cc439

de 5 versnelingen pookknop ziet er goed uit maar wij zoeken 6 v

dj_ko zei:
Iemand enig idee of je dat "waarschuwing/instructieplaatje" ook van je zonneklep aan je passagierskant kan halen?

Auto een maand oud en dat bewuste plaatje bungelde voor een deel los. Omdat het zo dun materiaal was scheurde het erg snel, maar er helemaal afhalen is me (nog) niet gelukt. Op details blijft het toch wel een auto met de Franse slag. Zit nu dus met een gerafeld tafereeltje op de klep.

gregoriush zei:
AE69 zei:
Een paar ontwikkelingen van de afgelopen dagen:
- vrijdag (de 13de) is mijn auto naar de dealer geweest voor de 25000km beurt. Naast de olie(filter) wissel had ik ook verzocht om een systeem software update 5.2R9 (die volgens de Italiaanse 308 rijders een verbetering had voor de zicht 's-avonds) uit te voeren en melding gemaakt van de "over de weg markering rijden" geluid bij 4de/5de versnelling. Behalve de olie(filter) wissel is er niets gebeurt :-(. Software versie 5.2R9 is volgens mijn onderhoudsgarage nog niet beschikbaar in NL. Voor de versnellingsbaklagersprobleem was de probleem bekend bij Peugeot NL, maar ik moest nog even wachten.
- vandaag respons van de klantenservice Peugeot NL (na 4 weken - wat een service snelheid...)

Geachte heer/mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw berichten, stuur ik u deze e-mail.

Het spijt me te vernemen dat de functionaliteiten van de achteruitrijcamera van uw Peugeot 30SW niet geheel aan uw verwachtingen voldoen. U vraagt ons om een oplossing. Hoewel ik begrip heb voor uw situatie, kan Peugeot Nederland u geen oplossing bieden.

De fabrikant heeft bij het ontwerp er niet voor gekozen om de achteruitrijcamera uit te rusten met night-view. Er is daarom gekozen om dit type camerasysteem te combineren met achteruitrijsensoren, zodat u in het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting.

Het spijt me dat ik u niet van dienst kan zijn in deze kwestie.

Vandaag 24 febr 2015 met exact hetzelfde berichtje over de achteruitrijcamera afgescheept.
Wat een achterlijk gedoe zeg.
308SW premiere met flink wat opties afgeleverd in januari 2015
Je ziet echt niets geen details meer wanneer het een beetje begint te schemeren.
Mijn vrouw rijdt in een auto die de helft heeft gekost maar wel goed zicht houdt nadat het gaat schemeren.
Jammer dat ik niet eerder de fora heb bekeken want dit is echt flut.
Onbegrijpelijk dat ze deze camera durven aan te bieden en dan nog zo een antwoord geven ook.

Gelukkig heb ik nog geen van de andere klachten moeten ervaren en ben over de auto nog erg te spreken, maar die camera........
Nog niet eerder Peugeot gereden maar dit belooft niet veel goeds

Toch nog maar een boze mail eroverheen gestuurd naar Peugeot Nederland.
Vandaag onderstaand bericht gekregen.
Wanneer er meerdere officiële meldingen via een dealerticket binnenkomen is er misschien kans dat Peugeot uit zijn stoel komt dus... even langs bij de dealer voor mijn niet tevreden collega rijders.

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik dank u voor uw heldere uiteenzetting.

Uit de inhoud van uw e-mail maak ik op dat u de kwaliteit van de gebruikte materialen van de achteruitrijcamera niet geheel in overeenstemming vindt met uw verwachting daarvan. Uiteraard betreur ik dit van u te vernemen.

Hoewel ik begrip heb voor uw situatie heeft Automobiles Peugeot voor deze constructie gekozen. Als importeur kunnen wij het ontwerp niet wijzigen. Wel kunnen wij aan de hand van de signalen en ervaringen van de gebruikers de fabrikant hiervan in kennis stellen. Hiervoor is het noodzakelijk dat uw Peugeot Erkend Reparateur een melding instuurt. Uw Peugeot Erkend Reparateur is hiermee bekend. Inmiddels heb ik uw Peugeot Erkend Reparateur gevraagd om deze melding te maken.

Op basis van de meldingen vanuit de Peugeot Erkend Reparteur heeft de fabrikant aanknopingspunten om daar mogelijk een onderzoek naar in te stellen. Of dit tot gevolg heeft dat de achteruitrijcamera (op termijn) aangepast wordt is ons niet bekend. Indien dit wel van toepassing is zal uw Peugeot Erkend Reparateur aan de hand van de ingezonden melding u daarvan in kennis stellen.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Peugeot Nederland N.V.

REF zei:
Volgens mij heb je gelijk Hermann. Dit is inderdaad niet de pook die ik bedoel.
Iemand anders misschien die weet welk artikelnr. deze pook heeft of waar te krijgen?
Het gaat dus om deze pook
*plaatje*

Ik begrijp ook wel dat je die zou willen maar dat is NIET de optionele 6v knop die momenteel in de accessoirelijst staat.

En de SW is weer (vanaf april leverbaar) in de 14% bijtellingscategorie.
https://www.autoweek.nl/nieuws/32086/weer-14-bijtelling-voor-peugeot-308-sw

Kleine veranderingen:
- 0-100 km/h: 10,1 sec, was 9,7 sec.
- Topsnelheid: 194 km/h, was 196 km/h

Keek bij de HB ...

ADD zei:
Eo64360 zei:

Mijn dealer is een stuk minder gedetailleerd in de informatievoorziening. Maar mijn 308 SW GT180 is wel geproduceerd want er is een chassisnummer bekend. Levering waarschijnlijk deze week.

Ik kijk uit naar het verslag van je eerste rijervaringen!

Opast zei:

Kleine veranderingen:

Toch maar weer meenemen in de keuze voor een nieuwe leaseauto. In de 20% bijtelling ging mijn voorkeur uit naar een Golf Variant, maar dit scheelt natuurlijk elke maand een aardig bedrag aan bijtelling.

gregoriush zei:
Software versie 5.2R9 is volgens mijn onderhoudsgarage nog niet beschikbaar in NL. Voor de versnellingsbaklagersprobleem was de probleem bekend bij Peugeot NL, maar ik moest nog even wachten.

Mijn 308 HB BLE 130pk dieseltje staat nu bij de dealer voor zijn 25.000km beurt. De chef werkplaats vertelde mij dat de nieuwe software nog niet 'werkt' op de oude 308 zoals ik die heb (juni 2014). Afwachten dus.

Ik zal de dealer vragen om ook de achteruirijcamera tekortkomingen te melden bij Peugeot NL.

Opast zei:

Kleine veranderingen:
Ik denk dat je de gegevens van de SW en HD door elkaar haalt. De SW heeft een 0-100 tijd van 10,1 sec en de HB 9,7sec.

Dus voor nu lijkt er geen verschil te bestaan tussen voorheen en de nieuwe aanbieding.

SkyBuMp zei:
Opast zei:

Kleine veranderingen:
Ik denk dat je de gegevens van de SW en HD door elkaar haalt. De SW heeft een 0-100 tijd van 10,1 sec en de HB 9,7sec.

Dus voor nu lijkt er geen verschil te bestaan tussen voorheen en de nieuwe aanbieding.
Je hebt gelijk :)

Vanmorgen is het spiegelglas van m'n rechter spiegel vervangen. Het lampje voor dodehoekdetectie was defect. Inmiddels werkt dodehoekdetectie weer. Helaas hebbem ze de software niet geüpdatet, zit dus nog steeds op 5.1.x

Dinsdag gaat de auto naar de garage voor een 15.000km check-up.
Alle punten doorgegeven die ik genoteerd had:
- soms echo telefoon bij tegenpartij
- reset van het systeem tijdens rit, 4x
- motor wordt niet erg warm
- verwarming moet op 21 graden voor beetje behagelijke temperatuur
- cruise control deed het niet. Bleef in pause staan zonder snelheid. Moest uit/aan.
- service en handrem lampje bleven aan.
- Geluid radio, cd speler en mp3 geven soms 1 a 2 seconden geen geluid.
- adaptive cruise control springt steeds terug naar 2 seconden.
- de cd speler deed het vanochtend niet. Auto uit/aan hielp niet. CD's zijn in orde.

Eerst kon ik er op wachten en nu willen ze de auto een dag hebben wordt ik snel geholpen
Ook heb ik gemeld dat er nieuwe software/firmware beschikbaar is. De werkplaats receptionist heeft alles genoteerd en zou er naar laten kijken.

Ik ben erg benieuwd.

Woensdag weet ik meer.

Eerder heb ik al wat gepost over een hoog frequent geluid in de auto. Inmiddels is het continue aanwezig en heb ik het vastgelegd met een video:"

https://www.youtube.com/watch?v=xKeICEbvFiM&feature=youtu.be

Heel vervelend om zo 2 uur per dag te moeten rijden. Staat op de lijst voor onderhoud over twee weken. Iemand die dit herkent en kan plaatsen?

Mcsluis zei:
Eerder heb ik al wat gepost over een hoog frequent geluid in de auto. Inmiddels is het continue aanwezig en heb ik het vastgelegd met een video:"

Heel vervelend om zo 2 uur per dag te moeten rijden. Staat op de lijst voor onderhoud over twee weken. Iemand die dit herkent en kan plaatsen?
Video is prive

ron.kraaijkamp zei:
- cruise control deed het niet. Bleef in pause staan zonder snelheid. Moest uit/aan.
- de cd speler deed het vanochtend niet. Auto uit/aan hielp niet. CD's zijn in orde.

Eerst kon ik er op wachten en nu willen ze de auto een dag hebben wordt ik snel geholpen
Ook heb ik gemeld dat er nieuwe software/firmware beschikbaar is. De werkplaats receptionist heeft alles genoteerd en zou er naar laten kijken.

Ik ben erg benieuwd.

Woensdag weet ik meer.

Woensdag gaat de 'mijne'.

Ivm echo cakit gaan ze het touchscreen vervangen. Op mijn vraag wat dat met de carkit te maken heeft was hun antwoord dat ze dat ook niet begrijpen, maar het moet van peugeot Nederland....
Enne, gaat de versterker dan ook aangesloten worden en goed werken in combinatie met de carkit? Geen idee meneer, we gaan het testen.
Dus eigenlijk ben ik een proefkonijn?

Ik ben er zo enorm klaar mee dat ik de auto niet ophaal voordat ALLE problemen verholpen zijn....

feddesman zei:
Mcsluis zei:

Video is prive

Gefixed, dank voor het melden.

Mcsluis zei:
feddesman zei:
Mcsluis zei:

Video is prive

Zo de knetters, daar zou ik ook helemaal gek van worden. En daar moet je nog twee weken mee rijden?

Jarno™ zei:
Mcsluis zei:
feddesman zei:
Mcsluis zei:

Video is prive

Zo de knetters, daar zou ik ook helemaal gek van worden. En daar moet je nog twee weken mee rijden?

Mijn geluk is dat op mijn 35e jarige leeftijd mijn oren aan hoorapparaatjes toe zijn. Mijn vriendin wees mij erop dat dit er al vanaf het begin in zit. De laatste weken is het geluid echter continue aanwezig en is het in volume toegenomen. Zelfs ik hoor het nu continue.

Door de week ben ik niet in mijn eigen stad, even naar de dealer stappen is dan ook niet zo makkelijk. Ik zet de komende twee weken de radio wel wat harder. :-)

Mcsluis zei:
Jarno™ zei:
Mcsluis zei:
feddesman zei:
Mcsluis zei:

Video is prive

Mijn geluk is dat op mijn 35e jarige leeftijd mijn oren aan hoorapparaatjes toe zijn. Mijn vriendin wees mij erop dat dit er al vanaf het begin in zit. De laatste weken is het geluid echter continue aanwezig en is het in volume toegenomen. Zelfs ik hoor het nu continue.

Door de week ben ik niet in mijn eigen stad, even naar de dealer stappen is dan ook niet zo makkelijk. Ik zet de komende twee weken de radio wel wat harder. :-)

Behoorlijk irritant. Blijft het als je alle boordapparatuur (airco/ventilatie, carkit, stereo) uitzet?

Woensdag de zomerbandjes met rubish er terug op. Heeft de auto eindelijk terug wat zicht :)

[D2] zei:
Behoorlijk irritant. Blijft het als je alle boordapparatuur (airco/ventilatie, carkit, stereo) uitzet?

Alles staat uit. Te zien in de 1e seconden op de video. Lijkt op een piepende condensator.

Gisteren is mijn auto voor een 15.000km check bij de garage geweest en zijn de volgende punten ook nagekeken:
Software bijgewerkt. Nog geen gesprek gehad om te testen.
Software van de console bijgewerkt. Zou verbetering moeten geven.
Aan de computer geweest, geen redden kunnen vinden en dus niets aan kunnen doen. Ik ga het in de gaten houden.
Zie punt hierboven.
Was een software update voor de console en er was een storing in een schakelaar onder rempedaal.
Zie hierboven. Vermoedelijke oorzaak is het schakelaartje onder rempedaal.
Niet geconstateerd. Dat kan omdat het niet regelmatig voorkomt. Software update van de console zou wellciht verbetering kunnen brengen. Ik hou het in de gaten.
Software bijgewerkt naar SMEG5.2.C.R1, CD: 26050, Van: 08-01-15 .
Da's mooi, maar de adaptieve CC springt nog steeds naar 2.0 seconden na opnieuw starten van de auto. Ik weet niet hoe ik dit zou moeten vastzetten.

Niet geconstateerd. Misschien dat de software updates helpen. Ik wacht het af.

Verder, pro-actief, ad-blue bijgevuld. Dat scheelt weer een keer extra naar de garage.
Alles netjes uitgelegd aan de hand van de reparative formulieren.

Huidige software versies:
Systeem versie: SMEG5.2.C.R1, CD: 26050, Van: 08-01-15
Bluetooth: 1.2.0
Kaart versie: DbDw_281/Gr_406
Weergave versie: 31.1

Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.

Bij mij moet de verwarming ook op 21 graden staan om het behagelijk te hebben. Maar zie dat niet als een minpunt, want het is gewoon een indicatie (ze hadden ook 19 graden neer kunnen zetten), waar hij nu op staat en waar ik niet meer naar om hoef te kijken. Overigens komt na 300 meter al de eerste warme lucht uit de ventilatieroosters, dus dat gaat snel.
Motor wordt overigens 'maar' 80 graden volgens het metertje in het dashboard. De Megane gaf altijd 90 aan.

Ik hoop echt dat ze snel met verbeterde navigatie software komen en dan met name het verkeersinformatie deel. Heb het nu maar uit gezet, want ik heb weinig aan de meldingen die het apparaat geeft. 2 km file is niet veel, maar kan een vertraging van 10 min geven. Dat wil ik weten, niet de hoeveelheid km's.

Opast zei:
Bij mij moet de verwarming ook op 21 graden staan om het behagelijk te hebben. Maar zie dat niet als een minpunt, want het is gewoon een indicatie (ze hadden ook 19 graden neer kunnen zetten), waar hij nu op staat en waar ik niet meer naar om hoef te kijken. Overigens komt na 300 meter al de eerste warme lucht uit de ventilatieroosters, dus dat gaat snel.
Motor wordt overigens 'maar' 80 graden volgens het metertje in het dashboard. De Megane gaf altijd 90 aan.

Ik vindt het niet erg om een temperatuur eenmalig in te stellen. Het problem is/was dat je de ene keer bij 19 graden en de andere keer bij 22 graden een aangename temperatuur in de auto hebt. Bij vorst doe ik ook mijn scherm van het panorama dak dicht. Dat scheelt het een en andere met kou op mijn (kale) hoofd.
De auto is 's morgen pas na een kilometer of 22 op bedrijfstemperatuur. De temperatuur van de verwarming staat er overigens los van.

Ik hoop echt dat ze snel met verbeterde navigatie software komen en dan met name het verkeersinformatie deel. Heb het nu maar uit gezet, want ik heb weinig aan de meldingen die het apparaat geeft. 2 km file is niet veel, maar kan een vertraging van 10 min geven. Dat wil ik weten, niet de hoeveelheid km's.

Dat zou ik ook graag zien.

ron.kraaijkamp zei:
Da's mooi, maar de adaptieve CC springt nog steeds naar 2.0 seconden na opnieuw starten van de auto. Ik weet niet hoe ik dit zou moeten vastzetten.

Wellicht moet je iets dieper in het menu en kun je daar als voorkeur aangeven dat de ingestelde tijd vastgehouden moet worden, of na iedere start naar 2 sec. gereset moet worden.

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:

Vandaag bericht gekregen dat mijn zwarte 308 GT180 SW binnen is bij de dealer. Over een week mag ik hem ophalen! Iemand al rij-ervaringen?

Opast zei:

Net gebeld door de de garage. Ze hadden nog een actie openstaan naar de importeur toe over de kachel.
Maandag kan mijn auto naar de garage en wordt de thermostaat(huis?) vervangen.

Ze zijn goed pro-actief bij Nefkens Nieuwegein.

ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:

Vandaag bericht gekregen dat mijn zwarte 308 GT180 SW binnen is bij de dealer. Over een week mag ik hem ophalen! Iemand al rij-ervaringen?

Ik denk dat jij de eerste bent. iedereen wacht op jouw review :-)

Jeroenkl zei:
ron.kraaijkamp zei:

Ik ben erg benieuwd.

Woensdag weet ik meer.

Woensdag gaat de 'mijne'.

Ivm echo cakit gaan ze het touchscreen vervangen. Op mijn vraag wat dat met de carkit te maken heeft was hun antwoord dat ze dat ook niet begrijpen, maar het moet van peugeot Nederland....
Enne, gaat de versterker dan ook aangesloten worden en goed werken in combinatie met de carkit? Geen idee meneer, we gaan het testen.
Dus eigenlijk ben ik een proefkonijn?

Ik ben er zo enorm klaar mee dat ik de auto niet ophaal voordat ALLE problemen verholpen zijn....

En zoals verwacht (helaas), niet gelukt. Carkit blijft echoohohohoen... Auto lekker daar laten staan. Rij nu in een huurauto (niet op mijn kosten), Renault Megane met een fijne carkit en een in-car TomTom, alleen rijdt de Peug echt wel veel lekkerder....

ron.kraaijkamp zei:
Gisteren is mijn auto voor een 15.000km check bij de garage geweest en zijn de volgende punten ook nagekeken:
Software bijgewerkt. Nog geen gesprek gehad om te testen.
Software van de console bijgewerkt. Zou verbetering moeten geven.
Aan de computer geweest, geen redden kunnen vinden en dus niets aan kunnen doen. Ik ga het in de gaten houden.
Zie punt hierboven.
Was een software update voor de console en er was een storing in een schakelaar onder rempedaal.
Zie hierboven. Vermoedelijke oorzaak is het schakelaartje onder rempedaal.
Niet geconstateerd. Dat kan omdat het niet regelmatig voorkomt. Software update van de console zou wellciht verbetering kunnen brengen. Ik hou het in de gaten.

Niet geconstateerd. Misschien dat de software updates helpen. Ik wacht het af.

Verder, pro-actief, ad-blue bijgevuld. Dat scheelt weer een keer extra naar de garage.
Alles netjes uitgelegd aan de hand van de reparative formulieren.

Huidige software versies:
Systeem versie: SMEG5.2.C.R1, CD: 26050, Van: 08-01-15
Bluetooth: 1.2.0
Kaart versie: DbDw_281/Gr_406
Weergave versie: 31.1

Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.

Bedankt voor de update!
Je bent een van de eerste met SMEG5.2.C.R1
Kan je hierin de adaptive cc uitzetten? (en er dus 'normale' cc van maken?)
Hoe is je camera in het donker?

Kan je hierin de adaptive cc uitzetten? (en er dus 'normale' cc van maken?)
Hoe is je camera in het donker?

Ik heb nog niet kunnen vinden waar je de ACC uit kan uitzetten.
Maandag gaat de auto nog een keer naar de garage. Dan wordt het thermostat(huis) vervangen, omdat mijn kachel de ene keer goed warm wordt, en de andere keer koel blijft. Terwijl dezelfde instelling is gebruikt.

Met de camera is niets veranderd. Ik moet zeggen, dat ik het voorheen ook nietczo slecht vond. Goed, je ziet niet heel je omgeving. Maar wel een auto (nummerbord) die er achter staat. Samen met de sensoren, voor mij voldoende.

Iemand ervaring met peugeot Connect apps 3G dongel icm realtime file info?
TMC is niet meer van deze tijd.

Duub zei:
Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.

Keus bestond uit de:
- Ford Mondeo (Hatchback, Station)
- Peugeot 508 (berline, SW)
- BMW 2
- Opel Zafira
- Opel Insignia (Hatchback, Sedan, Station)

Maar ook een lagere lease categorie was mogelijk met de:
- Opel Mokka
- Skoda Octavia (Hatchback, Station)
- BMW 1
- Renault Scenic (5p)
of de Peugeot 308 (Berline, SW)

Na een rondje langs de dealers was mijn shortlist de Mondeo, de 2 serie of weer een Peugeot 508. Maar nadat de toegang tot fleetagent was aangezet zag ik de mogelijkheden pas duidelijk in beeld. De Mondeo en de BMW konden zeer rijk uitgerust worden met een 150pk diesel in het vooronder. De 508, door zijn lage restwaarde, helaas maar met een 120pk. Ook was er bij de 508 niet veel te halen met opties, enkel een setje parkeersensoren en mijn leasebedrag zat vol. De 508 viel dus direct af. Maar ik zag bij de Peugeot dealer ook de 308 staan. Even zitten en kijken in de Allure versie, tsjonge dat was best een mooie auto. Totdat de dealer mij wees op de GT die zojuist was gearriveerd. Wat een gave bak, stoer blauw, dikke wielen, 180pk diesel en een vol automaat. Toch maar even een rondje rijden, dat had ik misschien niet moeten doen :-) want de Mondeo, met zijn plastic dashboard en de BMW met zijn elle lange optielijsten waren direct vergeten. De 400NM koppel is best wel lekker om mee te rijden (wel uitkijken dat je niet een vaste sponsor wordt van de staatskas)

Uiteindelijk een keuze gemaakt en de volgende auto in het systeem gezet.

Update: Uiteindelijk heeft het een maandje in beslag genomen. Op moment dat contract klaar was en bij mijn werkgever lag kwam er een melding door dat de 308 in de merkenactie kwam per 1 maart. Uiteraard mijn contract laten openbreken zodat ik nog wat ruimte had voor leuke accessoires :-) Vandaag gaf de dealer door dat de auto in het systeem staat van de fabriek in Sochaux. Waarschijnlijk productie eerste week mei, levering rond de 20st Mei. Nog ff wachten dus :-(

- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)

Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband

En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic :-)

Al met al een bomvolle auto, dealer gaf al aan dat dit de vetste 308 tot nu was, trouwens ook de duurste…...

Hopelijk gaat de levering dan net als mijn 508, die was in 2011 op 3 maart in bestelling gegaan en stond begin april al bij de dealer. Was een productieplek vrijgekomen :-)
(tu)

Zo bovenstaande beetje bijgewerkt, iemand al een GT in bezit?

Duub zei:
Duub zei:
Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.

Keus bestond uit de:
- Ford Mondeo (Hatchback, Station)
- Peugeot 508 (berline, SW)
- BMW 2
- Opel Zafira
- Opel Insignia (Hatchback, Sedan, Station)

Maar ook een lagere lease categorie was mogelijk met de:
- Opel Mokka
- Skoda Octavia (Hatchback, Station)
- BMW 1
- Renault Scenic (5p)
of de Peugeot 308 (Berline, SW)

Na een rondje langs de dealers was mijn shortlist de Mondeo, de 2 serie of weer een Peugeot 508. Maar nadat de toegang tot fleetagent was aangezet zag ik de mogelijkheden pas duidelijk in beeld. De Mondeo en de BMW konden zeer rijk uitgerust worden met een 150pk diesel in het vooronder. De 508, door zijn lage restwaarde, helaas maar met een 120pk. Ook was er bij de 508 niet veel te halen met opties, enkel een setje parkeersensoren en mijn leasebedrag zat vol. De 508 viel dus direct af. Maar ik zag bij de Peugeot dealer ook de 308 staan. Even zitten en kijken in de Allure versie, tsjonge dat was best een mooie auto. Totdat de dealer mij wees op de GT die zojuist was gearriveerd. Wat een gave bak, stoer blauw, dikke wielen, 180pk diesel en een vol automaat. Toch maar even een rondje rijden, dat had ik misschien niet moeten doen :-) want de Mondeo, met zijn plastic dashboard en de BMW met zijn elle lange optielijsten waren direct vergeten. De 400NM koppel is best wel lekker om mee te rijden (wel uitkijken dat je niet een vaste sponsor wordt van de staatskas)

Uiteindelijk een keuze gemaakt en de volgende auto in het systeem gezet.

Update: Uiteindelijk heeft het een maandje in beslag genomen. Op moment dat contract klaar was en bij mijn werkgever lag kwam er een melding door dat de 308 in de merkenactie kwam per 1 maart. Uiteraard mijn contract laten openbreken zodat ik nog wat ruimte had voor leuke accessoires :-) Vandaag gaf de dealer door dat de auto in het systeem staat van de fabriek in Sochaux. Waarschijnlijk productie eerste week mei, levering rond de 20st Mei. Nog ff wachten dus :-(

- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)

Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband

En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic :-)

Al met al een bomvolle auto, dealer gaf al aan dat dit de vetste 308 tot nu was, trouwens ook de duurste…...

Hopelijk gaat de levering dan net als mijn 508, die was in 2011 op 3 maart in bestelling gegaan en stond begin april al bij de dealer. Was een productieplek vrijgekomen :-)
(tu)

Zo bovenstaande beetje bijgewerkt, iemand al een GT in bezit?

14 april krijg ik dezelfde. Ik begreep dat "ADD" zijn gt180 volgende week krijgt.

Terug
Bovenaan