Peugeot 308 (SW p. 26)

E-One zei:
Is dat niet de pook van de automaat?

De pijpen achterop is toch wel het meest uitgesproken item wat hem erg stoer(der) maakt.

Beetje triest alleen dat het valse uitlaten zijn... :(

Heb ook een GT line in bestelling en vind dat toch wel het grootste minpunt.

Allez nieuwe dag .. na begin van de week het tankdeksel ... is het vandaag spiegels, deze klappen niet meer in ...

cricque zei:
Allez nieuwe dag .. na begin van de week het tankdeksel ... is het vandaag spiegels, deze klappen niet meer in ...

Die ken ik. Bij mij is dat een feature. Het hendeltje waarmee je ze kunt inklappen met draaiende motor nog een keer gebruiken.

Jarno™ zei:
cricque zei:

Die ken ik. Bij mij is dat een feature. Het hendeltje waarmee je ze kunt inklappen met draaiende motor nog een keer gebruiken.

En waar mag dat hendeltje dan zitten als ik dat mag vragen ? Want dat heb ik toch blijkbaar dan gemist

cricque zei:
Jarno™ zei:
cricque zei:

En waar mag dat hendeltje dan zitten als ik dat mag vragen ? Want dat heb ik toch blijkbaar dan gemist

Op de deurgreep. Er zit een hendeltje bij de knoppen waarmee je de spiegels afsteld. Ik zoek even de handleiding online.

...

Pagina 171 van de handleiding: https://ddb.peugeot.com/ap/modeles/308n/308n_308/ed01-14/nl_nl/contenu/AP-308_II_01_2014_NL.pdf

Deze dus:
dfe3ee4075ba0391601c7c1155b038f5_large.jpg

Ik had een aantal weken geleden hetzelfde (er vanuit gaande dat het geen storing is) met mijn spiegels. Ik zocht me een ongeluk naar een stand op dat schuifje hoe ik dat kon aanpassen. Mijn Renault kende gewoon een knopje met drie standen: Ingeklapt, Automatisch, Uitgeklapt. Peugeot heeft dat dus in een knopje verwerkt. Maar dat moest ik wel via de handleiding achterhalen.

Heeft iemand hier ervaring met de combinatie kleine kinderen (0-4 jaar) en Alcantara bekleding? En is Alcantara bekleding makkelijk schoon te maken?

Ik heb name het "risico" genomen om de Alcantara bekleding te nemen in de bestelde GT-Line, maar misschien rijd iemand hier al rond in een 308 met Alcantara bekleding en een gezin.

Mr. Stuurboord zei:
Heeft iemand hier ervaring met de combinatie kleine kinderen (0-4 jaar) en Alcantara bekleding? En is Alcantara bekleding makkelijk schoon te maken?

Ik heb name het "risico" genomen om de Alcantara bekleding te nemen in de bestelde GT-Line, maar misschien rijd iemand hier al rond in een 308 met Alcantara bekleding en een gezin.

Ja, ik weet natuurlijk niet wat er mogelijk allemaal over heen kan.
Maar ik vind de bekleding makkelijk reinigbaar, maar ik ben wel van het principe ene week de buitenzijde wassen, de week erna de binnenzijde etc.

@Mr. Stuurboord: Ik hed dezelfde vraag. Ik ben aan het twijfelen tussen een 308SW Blue Lease Premium met als optie Mistral Leder of de 308SW Blue Lease GT-Line met de Alcantara bekleding. Met een tweeling opkomst zullen die de komende 4 jaar deze auto wel eens een keertje gaan vervuilen *-) Buiten het vervuilen ben ik benieuwd naar de slijtage die de kinderstoeltjes kunnen veroorzaken op de Alcantara bekleding.

Als extra vraag: Heeft iemand al ervaring met de optionele Denon HiFi installatie op de GT-Line? Ik ben benieuwd of het de investering waard is?

Ik heb de Denon HiFi optie beluisterd bij de dealer en er komt zeker een voller / beter geluid uit dan standaard.

Je kunt duidelijk merken dat de subwoofer in de kofferbak het werk overgenomen heeft van de sub's in de deuren. Helder geluid en ook op hogere volume (heb de max niet geprobeerd... ) zonder vervorming.

SkyBuMp zei:
Ik heb de Denon HiFi optie beluisterd bij de dealer en er komt zeker een voller / beter geluid uit dan standaard.

Je kunt duidelijk merken dat de subwoofer in de kofferbak het werk overgenomen heeft van de sub's in de deuren. Helder geluid en ook op hogere volume (heb de max niet geprobeerd... ) zonder vervorming.
zeker waard.ook max zonder vervorming

McDeanski zei:
@Mr. Stuurboord: Ik hed dezelfde vraag. Ik ben aan het twijfelen tussen een 308SW Blue Lease Premium met als optie Mistral Leder of de 308SW Blue Lease GT-Line met de Alcantara bekleding. Met een tweeling opkomst zullen die de komende 4 jaar deze auto wel eens een keertje gaan vervuilen *-) Buiten het vervuilen ben ik benieuwd naar de slijtage die de kinderstoeltjes kunnen veroorzaken op de Alcantara bekleding.

Als extra vraag: Heeft iemand al ervaring met de optionele Denon HiFi installatie op de GT-Line? Ik ben benieuwd of het de investering waard is?

Slijtage bij Alcantara hoef je niet bang voor te zijn. Heb 4 jaar gereden met Alcantare bekleding (VW Touran) en echt geen slijtageplekje te vinden.
Maarrrrr, als straks 1 van jouw tweelingen in de auto in (lees naast) zijn of haar pampert plast, heb je wel een probleem:,(
Die geur is d'r echt slecht uit te krijgen. IK zou voor leder gaan.....

GeBas zei:
Mr. Stuurboord zei:

Ja, ik weet natuurlijk niet wat er mogelijk allemaal over heen kan.
Maar ik vind de bekleding makkelijk reinigbaar, maar ik ben wel van het principe ene week de buitenzijde wassen, de week erna de binnenzijde etc.

Heb je speciale middeltjes hiervoor? Ik lees hier en daar ammoniak oplossing, tetrachloorethyleen, alcohol etc.

@McDeanski
Ik overweeg de volgende maatregelen:
- Een zwart matrasovertrek dubbelgevouwen over de achterbank plaatsen voor wanneer de kleintjes meerijden.
- Een eet- en drinkverbod op de achterbank.

@DeHunter
Wordt Alcantara weleens te warm of broeierig voor je bips of rug? Ik zit per week rond de 15 uur in de auto voor me werk en ben hier echt naar benieuwd.

Één van de redenen waarom ik heb gekozen voor de Peugeot 308 is de partnerschap met Denon. Denon heeft zijn strepen verdiend bij de audiofielen. Het is een merk dat hoger aangeschreven staat dan een Bose of JBL (behalve de echte high-end JBL spullen dan). Doet niet onder voor een Harman Kardon systeem maar is dan weer geen B&O bijv.

Mr. Stuurboord, ik heb de auto zonder te beluisteren met Denon besteld. Wel merk ik dat de kwaliteit van de audio optie's naar beneden gaat. In mijn vorige auto (prius uit 2010) had ik de JBL optie, ik heb geen auto meer kunnen vinden in deze klasse met een vergelijkbaar systeem. In mijn keuzelijstje stonden o.a: Dynaudio (VW) Seatsound (Seat) Bose (Mazda) Bose (Megane). De systemen zijn stuk voor stuk een verbetering ten opzichte van wat er standaard in zit maar hebben elk hun eigen makken. De top was voor mij toch wel het seatsound wat op hoog volume bij een harde bas het volume laat dalen om vervorming te voorkomen, zodra er een bas loos stuk is komt het volume weer terug.

Voor het geld zou ik de optie selecteren als er budget is, wanneer je verstandig om wil gaan met je bijtelling kun je ook een van de achteraf sets gebruiken deze blijken kwalitatief aardig overeen te komen (wel mensen die last hebben van echo op de carkit).

Ik hoop dat het denon systeem me weet te verrassen als de auto eenmaal geboren is.... het mag immers even duren volgens mij.

Algemeen vraagje van mijn kant: Als ik artikelen bestel volgt er na de bestelling een opdrachtbevestiging, hierop staat de leverdatum/productiedatum vermeld. Waarom is autoland nog niet zo ver dat ze na een week/aantal dagen de productieplek hebben bepaald en een bevestiging met productieweek kunnen vermelden? Of vraag ik dan te veel?

Dan vraag je te veel van de autobranche in deze tijd. Dit hebben we tijdens de leveringen van onze eerste 14% 308-jes ook vaak genoeg afgevraagd. Check maar eens een paar (50) pagina's terug in de tijd op dit forum :-(
Het zou mooi zijn als er een Klantportaal is zodat wij ook een View hebben voor de productielijn ergens in France.

Een paar ontwikkelingen van de afgelopen dagen:
- vrijdag (de 13de) is mijn auto naar de dealer geweest voor de 25000km beurt. Naast de olie(filter) wissel had ik ook verzocht om een systeem software update 5.2R9 (die volgens de Italiaanse 308 rijders een verbetering had voor de zicht 's-avonds) uit te voeren en melding gemaakt van de "over de weg markering rijden" geluid bij 4de/5de versnelling. Behalve de olie(filter) wissel is er niets gebeurt :-(. Software versie 5.2R9 is volgens mijn onderhoudsgarage nog niet beschikbaar in NL. Voor de versnellingsbaklagersprobleem was de probleem bekend bij Peugeot NL, maar ik moest nog even wachten.
- vandaag respons van de klantenservice Peugeot NL (na 4 weken - wat een service snelheid...)

Geachte heer/mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw berichten, stuur ik u deze e-mail.

Het spijt me te vernemen dat de functionaliteiten van de achteruitrijcamera van uw Peugeot 30SW niet geheel aan uw verwachtingen voldoen. U vraagt ons om een oplossing. Hoewel ik begrip heb voor uw situatie, kan Peugeot Nederland u geen oplossing bieden.

De fabrikant heeft bij het ontwerp er niet voor gekozen om de achteruitrijcamera uit te rusten met night-view. Er is daarom gekozen om dit type camerasysteem te combineren met achteruitrijsensoren, zodat u in het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting.

Het spijt me dat ik u niet van dienst kan zijn in deze kwestie.

@Mr Stuurboord

Alcantara is in het geheel niet warm voor de bips in de zomer bij lange ritten.

Gisteren nieuwe schokbrekers voor gekregen, het nokkerige geluid van de vooras is weg.
Maar 't blijft een Peugeot:
-ik heb nu poinnnng, poinnnng veren. Bij achteruit rijden is een duidelijke poing te horen. Vlgns de garage moeten de veren zich weer even 'zetten' ben benieuwd.
-ook ik had vandaag een giga echo in de telefoon. Zachter zetten hielp ook niet meer. Uiteindelijk auto aan de kant, uitgezet. Weer gestart en........... Echo weg.
Hoe is het mogelijk, mijn Peugeot LEEFT........hij tikt, echoot, kraakt en zuipt (sorry, dat laatste dan weer niet)

Spock zei:
zeilbood zei:
Volgena mijn dealer krijgen ze geen bericht wanneer er een update beschikbaar komt, alleen wanneer er een update beschikbaar is.

Verder merk ik dat m'n keyless entry het soms wel en soms niet doet. Dit weekend door de wasstraat geweest, maar ook vandaag liet ie het afweten. Dit terwijl het vandaag niet heel koud was. Heel irritant als je gewend bent om de afstandsbediening niet te gebruiken.

ron.kraaijkamp
308SW BLL
Inmiddels ruim 3500km gereden en ik stap dagelijks nog met veel plezier in m'n peus 308 Sw BLL

Vanmiddag toch iets vreemds meegemaakt, ik stapte in na een afspraak, starte de motor en reed weg. Al snel merkte ik dat m'n kachel niet warm werd (met -1 heb je dat redelijk snel door confused smiley ) Heb vanalles geprobeerd , airco aan/uit en van 16 graden naar Hi maar helemaal niks brrrrr. Na 29 km de peus dealer opgezocht. Deze reed een rondje en ineens werkte het weer eye popping smileynut smiley ) op zich hartstikke fijn maar ook zij konden het niet verklaren.... Maar ineens was er toch een andere klant vorige week geweest met hetzelfde euvel... Ook geen oorzaak kunnen vinden. Iemand ervaringen hiermee?

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Door de motor te stoppen, een tijdje te wachten, en dan weer te starten werkt het ineens weer.
Datzelfde heb ik ook met de cruise control gemerkt. Stond op pause zonder een snelheid en ik kon 'm niet van pause af krijgen.
Ook mijn CD speler leest soms geen CD in. Ook hier restarten van het systeem, door de motor uit/aan (soms wat langer uit nodig) werkt het ineens weer.
Ook is mijn scherm al eens zwart gebleven als ik naar het audio scherm schakelde.

In ben bang dat het een software dingetje is. Wanneer ik mijn auto start krijg ik soms het Peugeot initialisatie scherm en soms meteen het "auto" scherm. Een andere keer start het op met het "audio" scherm. Er lijkt de ene keer een koude herstart en de andere keer een warme herstart te worden gedaan.

Ik hoop bij de eerst volgende beurt een software update op het systeem te krijgen. Misschien dat het wat oplost.
Het is allemaal niet heel erg, maar wel leuk als het opgelost wordt. Zeker de verwarming. Met dit weer.
Einde quote

Ben nieuw hier. Heb een 308 sw, gris mokka, met alle opties behalve leer en dab, sinds 28 november 2014

Ook ik heb sinds enkele dagen problemen met met de keyless entry.! Moet vrijdag deze week, 13 feb.toch ook al naar de dealer met een zich herhaalde klacht betreffende de kachel. Twee weken terug viel de passagierzijde uit en nu vandaag helemaal geen warmte meer. Ik las hier op het forum dat ik niet de enige was met kachelproblemem. Nu maar hopen dat er een oorzaak te vinden is, want bij die eerste keer kon men niets constateren! Lijkt mij toch softwareproblemen.

Vrijdag 13 februari bij de dealer geweest. De klachten betreffende de keyless entry en het uitvallen van de verwarming waren en izijn niet meer opgetreden. Wel had ik iedere dag steeds last van een oververhitte verwarming bij een tweede en derde rit kort na, binnen een uur, op de voorgaande rit. Hoe zal dit gaan als de buiten temperaturen stijgen? Ik hoop dat ik dan niet de auto zal uitdrijven. Enfin, er zijn geen meldingen van storingen bij het uitlezen gevonden en de dealer heeft een rapport opgemaakt richting Peugeot Nederland. Afwachten maar.

AE69 zei:
Een paar ontwikkelingen van de afgelopen dagen:
- vrijdag (de 13de) is mijn auto naar de dealer geweest voor de 25000km beurt. Naast de olie(filter) wissel had ik ook verzocht om een systeem software update 5.2R9 (die volgens de Italiaanse 308 rijders een verbetering had voor de zicht 's-avonds) uit te voeren en melding gemaakt van de "over de weg markering rijden" geluid bij 4de/5de versnelling. Behalve de olie(filter) wissel is er niets gebeurt :-(. Software versie 5.2R9 is volgens mijn onderhoudsgarage nog niet beschikbaar in NL. Voor de versnellingsbaklagersprobleem was de probleem bekend bij Peugeot NL, maar ik moest nog even wachten.
- vandaag respons van de klantenservice Peugeot NL (na 4 weken - wat een service snelheid...)

Geachte heer/mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw berichten, stuur ik u deze e-mail.

Het spijt me te vernemen dat de functionaliteiten van de achteruitrijcamera van uw Peugeot 30SW niet geheel aan uw verwachtingen voldoen. U vraagt ons om een oplossing. Hoewel ik begrip heb voor uw situatie, kan Peugeot Nederland u geen oplossing bieden.

De fabrikant heeft bij het ontwerp er niet voor gekozen om de achteruitrijcamera uit te rusten met night-view. Er is daarom gekozen om dit type camerasysteem te combineren met achteruitrijsensoren, zodat u in het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting.

Het spijt me dat ik u niet van dienst kan zijn in deze kwestie.
Neem aan dat je gaat reageren met dat ze het blijkbaar wel kunnen oplossen gezien de ervaring van mensen met nieuwere software.

E-One zei:
Dan vraag je te veel van de autobranche in deze tijd. Dit hebben we tijdens de leveringen van onze eerste 14% 308-jes ook vaak genoeg afgevraagd. Check maar eens een paar (50) pagina's terug in de tijd op dit forum :-(
Het zou mooi zijn als er een Klantportaal is zodat wij ook een View hebben voor de productielijn ergens in France.

Het is inderdaad ongelofelijk dat een bak met geld voor iets betaald en dan vervolgens moet afwachten totdat je misschien iets hoort van een dealer over leverdatum of productiedatum. Totaal niet van deze tijd.
Het meest irritante vind ik nog dat importeur en dealer totaal geen moeite doen om de klant te voorzien van informatie. Want een planning is er natuurlijk wel degelijk in de fabriek in Frankrijk.

@ J-P-P: n het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting

??

Meeuw zei:
@ J-P-P: n het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting

??

Hahaha, las het ook. Citroen hoeft het ook niet op te lossen, laat Peugeot het maar doen.

Wel slordig, 4 weken wachten op een standard (fout) antwoord.

Ik heb een nieuw euvel;

Na ongeveer 20 minuten rijden (als de auto warm is) ontstaat er een hoge piep (zeer hoge frequentie) die linksonder het stuur vandaan komt.
Het klinkt als een piepende condensator (Bij een videokaart van een pc noem ik dit coil whine). Gaat niet weg en blijft continue hoorbaar. Tenzij ik de radio harder zet, dan hoor ik het niet meer.

Herkenbaar probleem?

Vandaag idd precies hetzelfde.
M'n audio gaf geen geluid meer (weer wat nieuws) en toen hoorde ik zo' n hoog digitaal raspende piep.
Komt ergens onder de stuurkolom vandaan. M'n vrouw zat naast me en hoorde het ook.
Ging na ongeveer 10 minuten over, daarna zo nu en dan gehoord.
Had dus geen geluid over de speakers, ook de carkit kwam niet meer door. Alles geprobeerd, uiteindelijk de auto uitgezet, op slot gedaan, daarna weer los en starten en....... De radio gaf weer geluid......
Die piep heb ik daarna niet meer gehoord.
Rare auto's die Peugeot's.

Mcsluis zei:
Ik heb een nieuw euvel;

Na ongeveer 20 minuten rijden (als de auto warm is) ontstaat er een hoge piep (zeer hoge frequentie) die linksonder het stuur vandaan komt.
Het klinkt als een piepende condensator (Bij een videokaart van een pc noem ik dit coil whine). Gaat niet weg en blijft continue hoorbaar. Tenzij ik de radio harder zet, dan hoor ik het niet meer.

Herkenbaar probleem?

Probleem heb ik ook gehad, auto direct teruggebracht naar dealer. Die zeiden dat er een defect in het EBS systeem zit, en is dus nu terug voor garantie.

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe kaartenuitgave (versie 2014-2) ?

Merk op dat in de beschrijving staat "Met kaartgegevens verzameld door HERE in Q4/13." De actualiteit zal ongetwijfeld beter zijn dan release 2014-1, maar om € 149 te betalen voor data die meer dan een jaar oud is, dat staat me tegen. Overigens is het bij VW niet anders. Kennelijk is er een vol jaar voor nodig om kaartgegevens te compileren tot een kaartrelease. Zo blijf je dus per definitie achten de feiten aan lopen c.q. rijden.

NitroNL zei:

Merk op dat in de beschrijving staat "Met kaartgegevens verzameld door HERE in Q4/13." De actualiteit zal ongetwijfeld beter zijn dan release 2014-1, maar om € 149 te betalen voor data die meer dan een jaar oud is, dat staat me tegen. Overigens is het bij VW niet anders. Kennelijk is er een vol jaar voor nodig om kikaartgegevens te compileren tot een kaartrelease. Zo blijf je dus per definitie achten de feiten aan lopen c.q. rijden.
Ik kan niet zeggen of hij veel beter is, of hoeveel updates hij bevat. Op gpsunderground is meer info te vinden over map updates

NitroNL zei:

Merk op dat in de beschrijving staat "Met kaartgegevens verzameld door HERE in Q4/13." De actualiteit zal ongetwijfeld beter zijn dan release 2014-1, maar om € 149 te betalen voor data die meer dan een jaar oud is, dat staat me tegen. Overigens is het bij VW niet anders. Kennelijk is er een vol jaar voor nodig om kaartgegevens te compileren tot een kaartrelease. Zo blijf je dus per definitie achten de feiten aan lopen c.q. rijden.

Sterker nog, de app van Here (beschikbaar op Windows Phone en Android) heeft de kaarten ook, gratis. En daarin werkt de verkeersinformatie wel bruikbaar.

Dat hele navigatie systeem is een flop.
Als je een andere route neemt i.v.m. een wegversperring zegt dat kreng je kilometers lang dat je moet omkeren terug naar het betreffende punt.
De tomtom gaat na een paar honderd meter een alternatieve route zoeken. Voor 200 euro koop je een echt navigatiesysteem met gratis om de 3 maanden kaartupdates levenslang, met een goede rijstrook aanduiding.
Jammer maar hier heeft Peugeot een slechte keuze gemaakt, dan maar navigatie naast navigatie:(

Deze morgen mijn 308 HB binnengebracht voor onderhoud. Dealer vroeg mij of ik de auto nog nodig had in de voormiddag anders zou hij enkele zaken vervangen in kader van een terugroep-actie. Hij vermelde daarbij ook een probleem met de hoedenplank? Iemand die daar iets meer over weet?

Ze hebben bij mij de rubbers bij het scharnierpunt van de gasdempers van de kofferbak vervangen,dit zou het kunnen zijn!

Ik neem aan dat je dit ook gewoon aan je dealer kunt vragen....

Dan kun je t mooi delen met ons ;)

zwasie zei:
Deze morgen mijn 308 HB binnengebracht voor onderhoud. Hij vermelde daarbij ook een probleem met de hoedenplank? Iemand die daar iets meer over weet?

Als ik bij geopende achterklep in de kofferbak kijk en wat naar voren ga om iets te pakken stoot ik regelmatig mijn hoofd aan de hoedenplank die dan ongelukkig schuin op hoofdhoogte hangt. Een oplossing hiervoor (de hoedenplank die wat verder omhoog getrokken wordt) zou welkom zijn.

Nou afleverdatum is zonet bekend gemaakt en het wordt 15 mei 2015 dus ik kan nu alvast beginnen met aftellen.

Ik hoop dat de problemen met de Peugeot 308 uit de vorige berichten eerder uitzondering zijn dan de regel.

Bijgevoegd een foto van een zwarte 308 GT SW in zwart metallic (Noir Perla) genomen bij de Peugeot dealer in A'dam. In mijn mening is de Blanc Nacré (Parelmoerlak) mooier nu ik ze beide in het echt heb mogen zien.

Foto-JGGZBTV8-D.jpg

Foto-NUNQO8WK-D.jpg

Mr. Stuurboord zei:
Nou afleverdatum is zonet bekend gemaakt en het wordt 15 mei 2015 dus ik kan nu alvast beginnen met aftellen.

Ik hoop dat de problemen met de Peugeot 308 uit de vorige berichten eerder uitzondering zijn dan de regel.

Bijgevoegd een foto van een zwarte 308 GT SW in zwart metallic (Noir Perla) genomen bij de Peugeot dealer in A'dam. In mijn mening is de Blanc Nacré (Parelmoerlak) mooier nu ik ze beide in het echt heb mogen zien.

Foto-JGGZBTV8-D.jpg

Foto-NUNQO8WK-D.jpg

Goed nieuws! Dus jouw GT wordt 15 mei geleverd? Wanneer is hij besteld?

Hmm ik zal de dealer is bellen om te vragen wanneer mijn gt line geleverd zal worden.

Eind januari is die van mij besteld.

heb afgelopen week mijn eerste lease auto besteld het is een mooie 308sw Gt line geworden in de kleur blanc nacre
Verder heb ik er een afneembare trekhaak bijgenomen en een rubberen koffebakmat

Volgens de dealer zou ik hem begin mei al krijgen maar als ik hier op het forum lees zal het wel wat langer gaan duren

Heb nog getwijfeld als ik de denon installatie zou nemen maar vond het niet een erg groot verschil
Volgens de dealer zitten er ook betere spiekers in de gt line klopt dat ook ?

Hermann zei:
Ze hebben bij mij de rubbers bij het scharnierpunt van de gasdempers van de kofferbak vervangen,dit zou het kunnen zijn!

Was het inderdaad.
Mijn HB had er blijkbaar geen last van, dus is niks vervangen. Maar is in België blijkbaar sowieso een terugroepactie voor

Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.

Keus bestond uit de:
- Ford Mondeo (Hatchback, Station)
- Peugeot 508 (berline, SW)
- BMW 2
- Opel Zafira
- Opel Insignia (Hatchback, Sedan, Station)

Maar ook een lagere lease categorie was mogelijk met de:
- Opel Mokka
- Skoda Octavia (Hatchback, Station)
- BMW 1
- Renault Scenic (5p)
of de Peugeot 308 (Berline, SW)

Na een rondje langs de dealers was mijn shortlist de Mondeo, de 2 serie of weer een Peugeot 508. Maar nadat de toegang tot fleetagent was aangezet zag ik de mogelijkheden pas duidelijk in beeld. De Mondeo en de BMW konden zeer rijk uitgerust worden met een 150pk diesel in het vooronder. De 508, door zijn lage restwaarde, helaas maar met een 120pk. Ook was er bij de 508 niet veel te halen met opties, enkel een setje parkeersensoren en mijn leasebedrag zat vol. De 508 viel dus direct af. Maar ik zag bij de Peugeot dealer ook de 308 staan. Even zitten en kijken in de Allure versie, tsjonge dat was best een mooie auto. Totdat de dealer mij wees op de GT die zojuist was gearriveerd. Wat een gave bak, stoer blauw, dikke wielen, 180pk diesel en een vol automaat. Toch maar even een rondje rijden, dat had ik misschien niet moeten doen :-) want de Mondeo, met zijn plastic dashboard en de BMW met zijn elle lange optielijsten waren direct vergeten. De 400NM koppel is best wel lekker om mee te rijden (wel uitkijken dat je niet een vaste sponsor wordt van de staatskas)

Uiteindelijk een keuze gemaakt en de volgende auto in het systeem gezet.

Update: Uiteindelijk heeft het een maandje in beslag genomen. Op moment dat contract klaar was en bij mijn werkgever lag kwam er een melding door dat de 308 in de merkenactie kwam per 1 maart. Uiteraard mijn contract laten openbreken zodat ik nog wat ruimte had voor leuke accessoires :-) Vandaag is gaf de dealer door dat de auto in het systeem staat van de fabriek in Sochaux. Waarschijnlijk productie eerste week mei, levering rond de 20st Mei. Nog ff wachten dus :-(

- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)

Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband

En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic :-)

Al met al een bomvolle auto, dealer gaf al aan dat dit de vetste 308 tot nu was, trouwens ook de duurste…...

Hopelijk gaat de levering dan net als mijn 508, die was in 2011 op 3 maart in bestelling gegaan en stond begin april al bij de dealer. Was een productieplek vrijgekomen :-)
(tu)

Duub zei:
Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.

Keus bestond uit de:
- Ford Mondeo (Hatchback, Station)
- Peugeot 508 (berline, SW)
- BMW 2
- Opel Zafira
- Opel Insignia (Hatchback, Sedan, Station)

Maar ook een lagere lease categorie was mogelijk met de:
- Opel Mokka
- Skoda Octavia (Hatchback, Station)
- BMW 1
- Renault Scenic (5p)
of de Peugeot 308 (Berline, SW)

Na een rondje langs de dealers was mijn shortlist de Mondeo, de 2 serie of weer een Peugeot 508. Maar nadat de toegang tot fleetagent was aangezet zag ik de mogelijkheden pas duidelijk in beeld. De Mondeo en de BMW konden zeer rijk uitgerust worden met een 150pk diesel in het vooronder. De 508, door zijn lage restwaarde, helaas maar met een 120pk. Ook was er bij de 508 niet veel te halen met opties, enkel een setje parkeersensoren en mijn leasebedrag zat vol. De 508 viel dus direct af. Maar ik zag bij de Peugeot dealer ook de 308 staan. Even zitten en kijken in de Allure versie, tsjonge dat was best een mooie auto. Totdat de dealer mij wees op de GT die zojuist was gearriveerd. Wat een gave bak, stoer blauw, dikke wielen, 180pk diesel en een vol automaat. Toch maar even een rondje rijden, dat had ik misschien niet moeten doen :-) want de Mondeo, met zijn plastic dashboard en de BMW met zijn elle lange optielijsten waren direct vergeten. De 400NM koppel is best wel lekker om mee te rijden (wel uitkijken dat je niet een vaste sponsor wordt van de staatskas)

Uiteindelijk een keuze gemaakt en de volgende auto in het systeem gezet (nu nog even wachten op de contraofferte bij de 2e lease aanbieder en dan kan ze echt in bestelling)

- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band

Nu even afwachten en dan de bestelling erdoor. Hopelijk gaat de levering dan net als mijn 508, die was in 2011 op 3 maart in bestelling gegaan en stond begin april al bij de dealer. Was een productieplek vrijgekomen :-) Anders waarschijnlijk in Mei.
(tu)

Topwagen! Gefeliciteerd. Ik heb begin december exact dezelfde besteld (afgezien van voorspoiler ligne s en rvs stootlijst)
Er is nog geen productiedatum bekend....:-(

Kun je nog iets meer vertellen over je proefrit in de gt hdi? Met name over de bak en de motor Ook weggedrag ben ik benieuwd naar.

Op 3 februari een Peugeot 308 Blue Lease Execut. 1.6 BlueHDi in dark blue besteld met als opties premium stoelen en achteruitrij camera. Afgelopen week bevestiging gehad dat deze (pas) in week 21 wordt geleverd. Erg frustrerend om zo lang te moeten wachten op je nieuwe auto, maar dat is niet anders en schijnt normaal te zijn. Dealer is Nefkens in Eindhoven, maar gezien ik woonachtig ben in Noord Nederland zal ik maar vragen of de afleverlocatie aangepast kan worden...

Maar goed, kan niet wachten op de auto. Was na 5 minuten proefrit rijden meteen verkocht.

Ik merk al een tijdje op dat bij het verlaten van de auto er een pieptoon hoorbaar is. De exacte locatie is lastig te traceren maar zit ongeveer bij het linker achterwiel. De piep duurt zo'n 20 seconden.
Is dit een 'feature' waarvan ik het bestaan en doel niet weet?

Tamram zei:
Ik merk al een tijdje op dat bij het verlaten van de auto er een pieptoon hoorbaar is. De exacte locatie is lastig te traceren maar zit ongeveer bij het linker achterwiel. De piep duurt zo'n 20 seconden.
Is dit een 'feature' waarvan ik het bestaan en doel niet weet?

Ja, dat heb ik ook. Lijkt mee en feature.

Heb ik ook. Hoge pieptoon.
Had hiervoor ook PSA HDi's met exact zulke hoge tonen. Kortom, het zal wel zo horen...

[/quote]Topwagen! Gefeliciteerd. Ik heb begin december exact dezelfde besteld (afgezien van voorspoiler ligne s en rvs stootlijst)

Kun je nog iets meer vertellen over je proefrit in de gt hdi? Met name over de bak en de motor Ook weggedrag ben ik benieuwd naar.[/quote]
Proefrit was kort, was de showroom auto die ik een kleine 20 km kon proberen. Even wennen aan de automatisch bak, maar direct viel het gemak op waarmee de auto van z'n plek kwam. Heel veel trekkracht onderin (nogal wiedes met 400NM aan koppel) De motor pakt heel fijn op en het schakelen gaat heel soepel.

Tussensprintjes gaan heel snel, ik geloof de 5, nog wat seconden wel die men opgeeft voor 80-120km/h. Op gegeven moment reden we iets(lees: veel) te hard, maar dat gaat bijna ongemerkt.

Enige minpunt, wat zelfs in deze rit, naar voren kwam is de V8 brul uit de boxen. De sportstand is prima, je merkt de respons in stuur en gas direct, maar dan wel zonder de nep brom. Das misschien leuk voor de petjes onder ons ;-) Ik heb iig al gevraagd of ze nu al kunnen onderzoeken of die stand bij aflevering al uit de computer is verdwenen. De boxen zijn voor de muziek..

Qua rijden had ik een stugge auto verwacht, zeker ivm de verlaging, stuggere vering en de 18 inch wielen. Maar over het algemeen is het toch een Franse auto gebleven met best een beetje comfort. Ok niet hetzelfde als mijn 508 maar 100 maal beter als een doorsnee sportieve Duitser.

Al met al een goede combi van vermogen, comfort en uitstraling. Jammer dat de levertijd zo lang is :-(

Topwagen! Gefeliciteerd. Ik heb begin december exact dezelfde besteld (afgezien van voorspoiler ligne s en rvs stootlijst)

Kun je nog iets meer vertellen over je proefrit in de gt hdi? Met name over de bak en de motor Ook weggedrag ben ik benieuwd naar.[/quote]
Proefrit was kort, was de showroom auto die ik een kleine 20 km kon proberen. Even wennen aan de automatisch bak, maar direct viel het gemak op waarmee de auto van z'n plek kwam. Heel veel trekkracht onderin (nogal wiedes met 400NM aan koppel) De motor pakt heel fijn op en het schakelen gaat heel soepel.

Tussensprintjes gaan heel snel, ik geloof de 5, nog wat seconden wel die men opgeeft voor 80-120km/h. Op gegeven moment reden we iets(lees: veel) te hard, maar dat gaat bijna ongemerkt.

Enige minpunt, wat zelfs in deze rit, naar voren kwam is de V8 brul uit de boxen. De sportstand is prima, je merkt de respons in stuur en gas direct, maar dan wel zonder de nep brom. Das misschien leuk voor de petjes onder ons ;-) Ik heb iig al gevraagd of ze nu al kunnen onderzoeken of die stand bij aflevering al uit de computer is verdwenen. De boxen zijn voor de muziek..

Qua rijden had ik een stugge auto verwacht, zeker ivm de verlaging, stuggere vering en de 18 inch wielen. Maar over het algemeen is het toch een Franse auto gebleven met best een beetje comfort. Ok niet hetzelfde als mijn 508 maar 100 maal beter als een doorsnee sportieve Duitser.

Al met al een goede combi van vermogen, comfort en uitstraling. Jammer dat de levertijd zo lang is :-([/quote]

Bedankt voor je toelichting. Leuk om te lezen. Nu wordt het wachten nog lastiger....:-)

Eo64360 zei:
Mr. Stuurboord zei:

Foto-JGGZBTV8-D.jpg

Foto-NUNQO8WK-D.jpg

Goed nieuws! Dus jouw GT wordt 15 mei geleverd? Wanneer is hij besteld?

Hij is vorige week besteld. Het is de "vermoedelijke":T afleverdatum lees ik zonet op mijn orderbevestiging.

Terug
Bovenaan