Peugeot 308 (SW p. 26)

SkyBuMp zei:
Ben zelf ook in de race voor een 308 SW met 1.6 of 2.0 BlueHDI blok erin.

Wat zijn nu een beetje de levertijden op dit moment?

Wel ik ben de mijne vorige week donderdag gaan halen en de verkoper zei me dat levertijden nu al voor einde mei waren (in België). Dus ik veronderstel dat dit voor NL ook wel zoiets zal zijn

@J_P_P: ik gebruik de telefoon vrij veel in de auto, via het touchscreen nummers opzoeken en vervolgens door de (in dit menu merkbare traagheid) een verkeerd nummer bellen lijkt me niet ideaal.

De auto is perfect, maar de toevoeging van de functionaliteit van de Parrot maakt het voor mij af. Is denk ik een persoonlijke keuze.

Het gaat mij om de vraag om de werking, iemand ervaring of een meelezende monteur/dealer die dit al eens heeft geinstalleerd. Kan me moeilijk voorstellen dat alleen ik deze wens heb.

cricque zei:
Wel ik ben de mijne vorige week donderdag gaan halen en de verkoper zei me dat levertijden nu al voor einde mei waren (in België). Dus ik veronderstel dat dit voor NL ook wel zoiets zal zijn
Wat voor model heb je opgehaald en hoe bevalt ie? Einde mei is nog zeker 4 maanden... hoop dat het wel iets korter is in NL.

Steven308 zei:
@J_P_P: ik gebruik de telefoon vrij veel in de auto, via het touchscreen nummers opzoeken en vervolgens door de (in dit menu merkbare traagheid) een verkeerd nummer bellen lijkt me niet ideaal.

De auto is perfect, maar de toevoeging van de functionaliteit van de Parrot maakt het voor mij af. Is denk ik een persoonlijke keuze.

Het gaat mij om de vraag om de werking, iemand ervaring of een meelezende monteur/dealer die dit al eens heeft geinstalleerd. Kan me moeilijk voorstellen dat alleen ik deze wens heb.
Wat voor telefoon heb je? Ik kan me niet voorstellen dat je telefoon standaard geen goede assistent heeft of dat er anders geen apps zijn (betaald) die deze functie van 'op commando' bellen perfect uitvoeren. En als ie die niet heeft, wordt het tijd voor een nieuwe telefoon. Als je ding echt zoveel gebruikt, moet je er niet op besparen ;)
(ik heb overigens wat extra spul ingebouwd. DVD pack + extra scherm + dashcam + AUX in) Is vrij eenvoudig bij te komen allemaal)

Elro zei:
Sinds deze week dan ook eindelijk in het bezit van zo'n mooie 308 (werd tijd) vandaag gelijk wat nieuws ontdekt als je een noodstop maakt springen automatisch je alarm lichten aan.

Als je geen boem heb en het verkeer gaat weer verder dan gaan ze weer uit best wel een slimme optie die nergens genoemd wordt.
trouwens iemand al zelf een achteruitrijd camera gemonteerd kan er nergens wat over vinden.

Heeft mijn Renault Megané III ook. Alleen deze gaan dan op standje ADHD...... Gelukkig maar 2x moeten ingrijpen bij een noodstop in 3 jaar tijd.

SkyBuMp zei:
cricque zei:
Wat voor model heb je opgehaald en hoe bevalt ie? Einde mei is nog zeker 4 maanden... hoop dat het wel iets korter is in NL.

Allure 308 sw 1.6 blue hdi

zeilbood zei:
Welke software/firmware versie zit erop? Moet haast wel een nieuwere versie zijn. Adaptive CC kan ik echt niet uitschakelen en ik moet elke keer de afstand (1 sec) opnieuw instellen.
SMEG5.2.A.R9
Van 03-09-14

Rayman2k5 zei:
its_me_leon zei:
Jeetje80 zei:
Rayman2k5 zei:
Ik rijdt sinds een aantal weken met tevredenheid een 308 SW limited maar heb een vreemd iets met de (standaard) cruise control en limiet.
Het komt met regelmaat voor dat de werkelijke snelheid 1 km/h hoger ligt dan de ingestelde snelheid op de cruise control of limiet.
Zoals je misschien kan voorstellen is dit vrij irritant en ik wil dit graag opgelost hebben.

Heeft iemand hier een soortgelijk probleem met zijn cruise control en zo ja hebben jullie misschien een oplossing (al dan niet via de dealer) hiervoor?

Zelfde hier, maar helaas, geen oplossing...

Jee, waar hebben we het over......1 km/h

Als je met een GPS app op je telefoon kijkt naar je werkelijke snelheid, zal je zien dat je nog steeds niet te hard rijdt. Bij mij zie ik een afwijking van ongeveer 3 a 5 kilometer per uur minder. Dus met 105 op de teller (of de CC), rijdt ik maar 100 km/u echte kilometers.

Ik heb diverse auto's gehad waarbij de teller 5 tot 10 km/h te weinig aan gaf. Ik vond dat geen probleem. Dan zet je de cruise gewoon op bijvoorbeeld 108.
1 km/h is juist erg nauwkeurig

Ik ben het met je eens dat 1 km/h niet veel is en dat dit een normaal verschijnsel blijkt te zijn, al dat ik dit in mijn al mijn auto's de afgelopen 15 jaar dit geen enkele keer heb gehad (lucky me :))

Het vervelende is gewoon dat dit niet constant is, de ene keer gaat het goed en de andere keer niet. Misschien ben ik wel over iets aan het *** wat niet belangrijk is :D (luxe problemen allemaal)

Op een of andere manier is mijn antwoord in het mideen van het vorige bericht beland.

Hier is het nog eens, om het leesbaar te houden.

Als je met een GPS app op je telefoon kijkt naar je werkelijke snelheid, zal je zien dat je nog steeds niet te hard rijdt. Bij mij zie ik een afwijking van ongeveer 3 a 5 kilometer per uur minder. Dus met 105 op de teller (of de CC), rijdt ik maar 100 km/u echte kilometers.

Zo.. maar eens het klachtenformulier van Peugeot NL ingevuld over echo-gate. Doordat het bericht max 1000 karakters mag zijn, is het wel staccato.
Nu maar wachten op een reactie.

"In juni 2014 is mijn 308 geleverd door Nefkens Groningen. Vanaf dag 1 heb ik problemen met de carkit. Als ik een gesprek voer, dan hoort de tegenpartij zichzelf terug er ontstaat een echo aan de andere kant van de lijn.

De dealer verwijt de extra ingebouwde versterker en subwoofer de veroorzaker te zijn. Echter, op het autoweek.nl forum heb ik een korte inventarisatie gedaan van 308 berijders met ditzelfde probleem. In de bijgevoegde excel staat een overzicht van berijders met hetzelfde probleem en hun specifieke configuratie van het geluidsysteem en type telefoon.

Graag ontvang een antwoord van Peugeot NL op de volgende vragen;
* Herkent PNL dit probleem?
* Heeft PNL meerdere gelijke meldingen ontvangen
* Erkent PNL dit probleem
* Wat is de oorzaak?
* Hoe wordt dit probleem opgelost?

Ik zie uw reactie graag per mail tegemoet en reken op een snelle, adequate oplossing zodat ik en mijn mede-308 berijders op korte termijn gebruik kunnen maken van de carkit in de auto."

Mcsluis zei:
Zo.. maar eens het klachtenformulier van Peugeot NL ingevuld over echo-gate. Doordat het bericht max 1000 karakters mag zijn, is het wel staccato.

"In juni 2014 is mijn 308 geleverd door Nefkens Groningen. Vanaf dag 1 heb ik problemen met de carkit. Als ik een gesprek voer, dan hoort de tegenpartij zichzelf terug er ontstaat een echo aan de andere kant van de lijn.

De dealer verwijt de extra ingebouwde versterker en subwoofer de veroorzaker te zijn. Echter, op het autoweek.nl forum heb ik een korte inventarisatie gedaan van 308 berijders met ditzelfde probleem. In de bijgevoegde excel staat een overzicht van berijders met hetzelfde probleem en hun specifieke configuratie van het geluidsysteem en type telefoon.

* Wat is de oorzaak?

Ik zie uw reactie graag per mail tegemoet en reken op een snelle, adequate oplossing zodat ik en mijn mede-308 berijders op korte termijn gebruik kunnen maken van de carkit in de auto."

Die echo is simpel op te lossen, zet het volume van je speakers tijdens een telefoongesprek wat lager. Probleem opgelost.
Was alles maar zo simpel, mijn touchscreen flipt voordurend:(

Aldus een berijder die slechts enkele kilometers gemaakt heeft met z'n nieuwe bolide...:T
Als zacht zetten het probleem zou oplossen bestond er geen uitgebreid excel bestand....

Dat flippen van je schermpje lost zich na 10.000km op. :D

Eerst krijg je nog na 6K problemen met je vering; lost zich ook vanzelf op.
Na 25K ga je merken dat het schakelen ook soepeler zal gaan.

Moet zeggen nu na bijna 30K dat het best een fijne wagen is(tu)

ENTE zei:
Eerst krijg je nog na 6K problemen met je vering; lost zich ook vanzelf op.
Na 25K ga je merken dat het schakelen ook soepeler zal gaan.

Moet zeggen nu na bijna 30K dat het best een fijne wagen is(tu)

Best een goed voorruitzicht,
Scherm zouden ze vervangen,twee weken geleden in de garage geweest nog niets gehoord,zal volgende week eens bellen,
Schakelen gaat redelijk maar is geen VAG bak,pas 10K gereden word mischien nog beter
Dwars richels goed voelbaar zeker in de bochten breek snel uit,
Garantie met 2 jaar verlengd,ben van plan er 4 jaar in te rijden (of langer)
Verbruik is aan de hoge kant ca 1/13,5 1.6 THP 150 hp
Moet zeggen ben tot heden niet ontevreden met de auto,moest er wel aan wennen na 25 jaar VW en Audi gereden te hebben

deHunter zei:
Die echo is simpel op te lossen, zet het volume van je speakers tijdens een telefoongesprek wat lager. Probleem opgelost.

Gefeliciteerd! Het domste antwoord in 121 pagina's van dit topic. Denk je nou echt dat niemand die suggestie heeft gegeven en door verschillende personen is uitgeprobeerd? Het probleem is niet op die manier op te lossen. Daarnaast schuilt het probleem in de houding van de dealers die geen moeite willen nemen het op te lossen.

Vwb je touchscreen.. gewoon niet gebruiken dat ding, probleem opgelost.

[size=x-small](Je snapt hopelijk dat ongefundeerd prioriteren en bagatelliseren van 'problemen', kan leiden boze reacties? ;-) )[/size]

Mcsluis zei:
deHunter zei:

Gefeliciteerd! Het domste antwoord in 121 pagina's van dit topic. Denk je nou echt dat niemand die suggestie heeft gegeven en door verschillende personen is uitgeprobeerd? Het probleem is niet op die manier op te lossen. Daarnaast schuilt het probleem in de houding van de dealers die geen moeite willen nemen het op te lossen.

[size=x-small](Je snapt hopelijk dat ongefundeerd prioriteren en bagatelliseren van 'problemen', kan leiden boze reacties? ;-) )[/size]

Dank voor deze belachelijke reactie! Ik had ook echo op de telefoon. Van alles geprobeerd, na het lager zetten van het volume is het volledig weg. Je mag dit 'het domste antwoord in 121 pagina's topic' vinden maar bij mij geen echo meer. Een simpele tip, eenvoudig te proberen.
Fijne reactie, ik wens jou veel succes met je extraingebouwdeversterkermetsubwoofer. Vraag dan niks.

deHunter zei:
Mcsluis zei:
deHunter zei:

Dank voor deze belachelijke reactie! Ik had ook echo op de telefoon. Van alles geprobeerd, na het lager zetten van het volume is het volledig weg. Je mag dit 'het domste antwoord in 121 pagina's topic' vinden maar bij mij geen echo meer. Een simpele tip, eenvoudig te proberen.
Fijne reactie, ik wens jou veel succes met je extraingebouwdeversterkermetsubwoofer. Vraag dan niks.

Uit je reactie kan ik afleiden dat lezen nou niet je sterkste punt is. Daarom een extra toelichting;

* Mijn post was geen vraag, maar een mededeling. Als je vanaf pagina 20 had meegelezen had je kunnen opmaken dat dit een follow-up is van een belofte die ik in dit topic heb gemaakt. -> De excel met mede berijders met hetzelfde probleem delen met PNL

* Als je nu je best had gedaan om mijn reactie op jouw post volledig te lezen, dan had je uit de laatste regel kunnen opmaken, dat ik wilde voorkomen dat je weer een domme post zou doen. Helaas heb ik door jouw falen, daar ook in gefaald.

vwb je probleem over je touchscreen, wellicht je handen wat beter wassen zodat je vette vingers het scherm niet overstuur maken. Klinkt wellicht simpel, maar schijnt te werken. Jij ook succes met je raak-me-asjeblieft-niet-aan-met-die-vette-flikken-touchscreen van je. Aangezien jij geen vraag stelde in je 'domme-reactie-post' op mijn mededeling, zou je ik ongevraagd willen adviseren het probleem aan dealer voor te leggen en te vragen hoe ze het gaan oplossen... Of als je dat al hebt gedaan, meld je het probleem bij PNL, en plaats je hier de voortgang van de afwikkeling. Dan hoop ik dat er geen domme posts op jouw voortgangspost komen, want dan moet je die weer beantwoorden met opbouwende kritieken die uitmonden in flamewars. Maar daar zit niemand toch op te wachten? Ik zou je dan ook willen vragen (eindelijk een vraag!) het topic vanaf pagina 1 te lezen zodat je beter weet wat er speelt.

Bedankt voor je reactie.
Misschien moet ik niet reageren maar ook deze reactie lijkt mij 'iets' overtrokken.
Uiteraard heb ik het topic vanaf pagina 1 gelezen, zelfs jouw bijdrages over je Opel heb ik nu gezien.
Leer je wel beter kennen zonder dat ik je ken............

Misschien 'mag' ik je nog 1 tip geven mbt de echo;
Bij mijn vorige auto, VW Touran Highline had ik vergelijkbare problemen. De VW dealer die mijn probleem zeer serieus nam, heeft toen de standaard microfoon afgekoppeld en een losse microfoon (een merk microfoon die wordt gebruikt bij naderhand ingebouwde carkits) gemonteerd.
Dit heeft hij bijzonder netjes gedaan, gaatje geboord tussen de interieurverlichting en het microfoontje met een rubber ring hier ingezet.
Het kopje van de microfoon stak zo'n 10 mm uit en de gesprekskwaliteit was daarna uitmuntend. Geen echo's, geen ruis, geen kraken meer.
Wellicht kan jouw Peugeot dealer ook zoiets inbouwen.

Mocht je toch weer een negatieve reactie willen plaatsen, dan graag via een prive bericht.

Wat mij betreft 'on topic' maar weer.

Jarno™ zei:
Mcsluis zei:

Ik keek net naar de status in de excel die ik al een tijdje geleden heb ingevuld en zag dat er ook twee bladen zijn voor de navigatie en de versnellingsbak. Maar beide zijn nog erg leeg. Worden die ook vanuit deze excel verzameld? Heb ik even gemist namelijk. Zo ja, dan ga ik het zo invullen.

In het verleden is er inderdaad aangegeven de verschillende problemen te clusteren in deze Excel. Voel je vrij om de excel verder in te vullen en problemen op verschillende tabbladen te verzamelen. Hoe meer mensen aangeven hetzelfde probleem hebben, hoe sterker je staat bij de dealer.

"Meneer, hier hebben we nog nooit van gehoord, het lijkt een unieke situatie... "

Met de excel kan je dan bij de dealer laten zien dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.

giejay zei:
zeilbood zei:
Welke software/firmware versie zit erop? Moet haast wel een nieuwere versie zijn. Adaptive CC kan ik echt niet uitschakelen en ik moet elke keer de afstand (1 sec) opnieuw instellen.
SMEG5.2.A.R9
Van 03-09-14

Kan het even niet vinden waar ik de versie af kan lezen ,staat gegarandeerd op het forum,
maar wie weet het zo, thanx

Hermann zei:
giejay zei:
zeilbood zei:
SMEG5.2.A.R9
Van 03-09-14

Kan het even niet vinden waar ik de versie af kan lezen ,staat gegarandeerd op het forum,
rechtsboven logo van de instellingen 15 sec ingedrukt houden.

308 SW GT line diesel. Gris Artense.
30 Januari 2015 door Alphabet lease besteld bij Broekhuis.
Verwachte afleverdatum: 29 april 2015.
Dat wordt lang wachten.
Maar dan heb je ook wel iets moois.
Besteld met parkeerhulp met camera.
Ben benieuwd.
Zal tzt. de foto's plaatsen.

feddesman zei:
Hermann zei:
giejay zei:
zeilbood zei:
SMEG5.2.A.R9
Van 03-09-14

rechtsboven logo van de instellingen 15 sec ingedrukt houden.

Ja gevonden 4.1 van 13-06-14 dus de eerste software, als er een nieuw scherm inzit kan ik eens zien of ze ook wat met de software gedaan hebben

Mcsluis zei:

* Wat is de oorzaak?

Ik heb hetzelfde euvel (zelfde moment geleverd door dezelfde dealer) en er werd weer geschermd met de reactie dat de vraag bij EBS ligt... ik heb bij de laatste beurt in december dus even doorgevraagd wat normaal is qua doorlooptijd en wanneer we (lees ze) op zoek gaan naar een alternatieve oplossing. Chef werkplaats noemde toen maart. Dus ik benieuwd welk antwoord je van PNL krijgt... Mocht je te maken hebben met Nefkens Noord in Groningen: misschien een keer samen langs gaan? :D

Zojuist besteld:

308 SW 1.6 BlueHDI 88kW Blue Lease GT-Line
- Bleu Magnetic
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Achteruitrijcamera / parkeerhulp
- Pack Sécurité

Afwachten wat de levertijd zal worden. Wel heb ik begrepen dat DAB+ nu standaard wordt geleverd op de GT-line :)

Crabro zei:
Ik heb hetzelfde euvel (zelfde moment geleverd door dezelfde dealer) en er werd weer geschermd met de reactie dat de vraag bij EBS ligt... ik heb bij de laatste beurt in december dus even doorgevraagd wat normaal is qua doorlooptijd en wanneer we (lees ze) op zoek gaan naar een alternatieve oplossing. Chef werkplaats noemde toen maart. Dus ik benieuwd welk antwoord je van PNL krijgt... Mocht je te maken hebben met Nefkens Noord in Groningen: misschien een keer samen langs gaan? :D

Ik had reeds gezien dat jouw dealer ook Nefkens Noord is. Zit aflevering in juni vorig jaar ben ik nog maar één keer bij de dealer geweest en heb besloten pas bij de 1e onderhoudsbeurt actief te pushen het probleem op te lossen. Aangezien de teller rond de 22000 staat en adblue een refill nodig heeft, ben ik daarom alvast wat stappen aan het ondernemen richten PNL om wat zaken achter de hand te hebben.

Verder staat op mijn lijstje:
* De firmware update --> Zou graag willen dat zoals hierboven wordt benoemd de adaptieve CC is uit te schakelen en indien wel ingeschakeld de afstand tijd wordt onthouden.
* Adblue
* Tikkend relais van de thermostaat (op lange afstanden tikt er een relais bij ingeschakelde stoelverwarming)
* Trillende pook 5->4) is ook al vaker benoemd
* Wat terugroepacties
* Bijwerken van beschadigde lak.

Ondanks bovenstaande, ben ik uiterst tevreden met de wagen. Rijdt lekker, voldoende pit. Ziet er strak uit en in de lease goedkoop. Verbruikcijfers met 18inch en stevig doorrijden liggen rond de 1;18. Best netjes.

De ander euvels die iedereen benoemd (achtervering, schermen, trekhaken die de grond raken, e.d.) zijn erg vervelend en worden hopelijk netjes door de dealers opgelost. Probleem is dat de meeste hier behoren tot de 1e lichting van de nieuwe 308 rijders en we de vinders van de issue's zijn.
In een ver verleden een 207 gereden die weinig onderhoud nodig had, en als er wat was is het snel en netjes door de dealer opgelost. ga er dan ook vanuit dat dit nu het geval zal zijn.

Afgelopen zaterdag nog even bij de dealer binnengelopen.
Hij had per mail aangegeven dat ze een GT-line in de showroom hebben staan en omdat ik die 1 in bestelling heb toch even gaan kijken.

Zelf een zwarte in bestelling maar de grijze die er stond met 17 inch, leder, panodak etc. was ook erg mooi!

Ergens eind december/begin januari is mijn bestelling bij de dealer binnengekomen en hij gaf aan dat de planning is dat de auto begin maart in Belgie zou zijn. Dat is al eens wat anders dan afleveren in april/mei wat eerst de verwachting was.

Mijn vriendin was erbij en de verkoper gaf me meteen de sleutel van de auto waarin ik een proefrit had gemaakt (2.0 HDI automaat) en die ik ook in bestelling heb: "Wilt u nog even rijden?"
Leuk gebaar, top service. Dat ondanks ze toch een flinke korting op mijn leaseauto moesten geven en ik toch al als klant binnen was. Dat hoefde ik bij mijn vorige bestelling (VW Golf) niet te verwachten.

Dus toch even een ritje gemaakt met vriendin en kids in de auto. Rijdt erg lekker! Nu is het aftellen geblazen...

SkyBuMp zei:
Zojuist besteld:

308 SW 1.6 BlueHDI 88kW Blue Lease GT-Line
- Bleu Magnetic
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Achteruitrijcamera / parkeerhulp
- Pack Sécurité

Afwachten wat de levertijd zal worden. Wel heb ik begrepen dat DAB+ nu standaard wordt geleverd op de GT-line :)

Gefeliciteerd!
Afgelopen weekend heb ik Bleu Magnetik zelf even kunnen bekijken maar persoonlijk vond ik hem i.r.l. net even te paars naar mijn smaak.

Wat betreft DAB+, daarvan zegt de prijslijst op de site van PN dat dat niet eens leverbaar is op de BL GT...?
Dus zou ik het voor de zekerheid nog maar even cheken.

Overigens vind ik dat ze die DAB+ radio gewoon standaard zouden moeten voeren.
Op een GT (dus niet de -line) moet je het ook nog voor 350 euro bijbestellen. Maar dan krijg je (jawel!!) ook nog een CD-speler erbij.

Ik lees dat er meerdere mensen klagen over de belabberde achteruitrijcamerabeeld als het "donker" is. Ook ik heb er last van en heb geklaagd bij de garage Janssen in Nuenen. Zij hebben ook vastgesteld dat beeld inderdaad donker was maar konden niets doen. Ik heb ook bij PNL geklaagd, en volgens PNL was deze klacht helemaal niet bekend, maar gingen contact opnemen met Janssen, en die zouden contact opnemen met mij. Ik ben ongeveer 2 weken verder en de garage heeft nog geen contact opgenomen. Ik heb nog geen oplossing voorbij zien komen hier, dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen...

Ik vroeg me af of 308SW rijdende AutoWeek lezers, niet gezamenlijk een klacht moeten gaan indienen bij Peugeot of de Geschillencommissie, omdat Peugeot er niets aan doet! :|

Afgelopen vrijdag eindelijk mijn 308 SW BLE geleverd. de eerste 1000km staan er alweer op.

Kleur gris artense
17 lingne s velgen
Trekhaak
Grijs leren bekleding
Achteruitrij camera
Standkachel

Ik ben nog op zoek naar iemand in de buurt van amersfoort die de sound upgrade van integrated audio heeft ingebouwd. Ik wilde het toch eens horen voordat ik het in laat bouwen. Dus als iemand het in zijn 308SW heeft ingebouwd, mag ik dan eens luisteren?

Gilletti zei:
Gefeliciteerd!
Afgelopen weekend heb ik Bleu Magnetik zelf even kunnen bekijken maar persoonlijk vond ik hem i.r.l. net even te paars naar mijn smaak.

Wat betreft DAB+, daarvan zegt de prijslijst op de site van PN dat dat niet eens leverbaar is op de BL GT...?
Dus zou ik het voor de zekerheid nog maar even cheken.
De verkoper heeft dit per mail bevestigd dat alle BL modellen die nu gebouwd worden hiermee worden uitgeleverd. Kun je nog ergens zien of de wagen DAB+ heeft, bijv in de settings ergens?

Waar heb je de kleur in t echt kunnen zien?

M_J zei:
Floris.kw zei:
M_J zei:
Floris.kw zei:
De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Beste Floris, kan je me laten weten of de pioneer set al is ingebouwd en wat de ervaringen zijn?

De set wordt aanstaande dinsdag ingebouwd, dus kan vanaf volgende week mijn ervaringen delen.

Afgelopen dinsdag is die bij mij ingebouwd. Goed en vol geluid, al denk ik alleen dat de crossfilter op de GM-D1004 niet is ingesteld. Als je hem wat harder zet :-) dan heb ik het idee dat de lage tonen van de standaard speakers wat roet in het eten gooit. Maar dan moet je hem behoorlijk hard zetten! volgende week ga ik hierover in contact met de dealer.

Bij mij is de subwoofer onder de passagiers stoel ingebouwd. Als je wat langer bent, en op de achterbank zit, kan je denk ik je voeten niet echt lekker neerzetten. Misschien is het beter om hem in de achterbak te plaatsen.

Maar al met al een hele verbetering

Hier is de set ook ingebouwd en ook erg tevreden! Volgens mij is de sub bij mij in het dashboard gebouwd, maar weet het niet zeker.
De bass lijkt daar vanuit het grote rooster in het midden te komen, maar zal nog eens goede op onderzoek gaan. De afstandsbediening van de versterker is netjes weggewerkt in het dashboardkastje.

Niet alleen de bas, door de extra versterker, klinkt een stuk beter, maar ook de andere tonen zijn nu meer in balans. Waar het voorheen regelmatig klonk alsof de hoge tonen in een glas water werden afgespeeld, klinken ook deze tonen nu helder. Ben dan ook meer dan tevreden ! :)

SkyBuMp zei:
De verkoper heeft dit per mail bevestigd dat alle BL modellen die nu gebouwd worden hiermee worden uitgeleverd. Kun je nog ergens zien of de wagen DAB+ heeft, bijv in de settings ergens?

Waar heb je de kleur in t echt kunnen zien?

Denk dat je DAB+ meteen wel ziet omdat er een andere radio interface gebruikt wordt.

De auto staat bij Hans Lammers in Mijdrecht maar is bestemd voor een klant.
Wordt eind deze week afgeleverd geloof ik.

Floris.kw zei:
M_J zei:
Floris.kw zei:
M_J zei:
Floris.kw zei:
De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Beste Floris, kan je me laten weten of de pioneer set al is ingebouwd en wat de ervaringen zijn?

De set wordt aanstaande dinsdag ingebouwd, dus kan vanaf volgende week mijn ervaringen delen.

Afgelopen dinsdag is die bij mij ingebouwd. Goed en vol geluid, al denk ik alleen dat de crossfilter op de GM-D1004 niet is ingesteld. Als je hem wat harder zet :-) dan heb ik het idee dat de lage tonen van de standaard speakers wat roet in het eten gooit. Maar dan moet je hem behoorlijk hard zetten! volgende week ga ik hierover in contact met de dealer.

Bij mij is de subwoofer onder de passagiers stoel ingebouwd. Als je wat langer bent, en op de achterbank zit, kan je denk ik je voeten niet echt lekker neerzetten. Misschien is het beter om hem in de achterbak te plaatsen.

Maar al met al een hele verbetering

Hier is de set ook ingebouwd en ook erg tevreden! Volgens mij is de sub bij mij in het dashboard gebouwd, maar weet het niet zeker.
De bass lijkt daar vanuit het grote rooster in het midden te komen, maar zal nog eens goede op onderzoek gaan. De afstandsbediening van de versterker is netjes weggewerkt in het dashboardkastje.

Niet alleen de bas, door de extra versterker, klinkt een stuk beter, maar ook de andere tonen zijn nu meer in balans. Waar het voorheen regelmatig klonk alsof de hoge tonen in een glas water werden afgespeeld, klinken ook deze tonen nu helder. Ben dan ook meer dan tevreden ! :)

Het echo probleem is zeker nog niet opgelost hiermee?

ikzelf werk bij peugeot ,

en heb in oktober een 308 sw gt line besteld

kleur grijs artense
opties :

pack driver assistance : actieve cruise control +aanrijdingswaarschuwing
achteruitrijcamera + dodenhoekverklikker + park assist
handvrij openen en starten
peugeot connect nav + cd speler
pack hifi denon
panoramisch dak
18 " velgen

het leuke is dat deze normaal pas half maart binnen ging komen en heb vandaag tehoren gekregen dat deze volgende week al gaat binnen komen

Lambo Aventador zei:
308 SW GT line diesel. Gris Artense.
30 Januari 2015 door Alphabet lease besteld bij Broekhuis.
Verwachte afleverdatum: 29 april 2015.
Dat wordt lang wachten.
Maar dan heb je ook wel iets moois.
Besteld met parkeerhulp met camera.
Ben benieuwd.
Zal tzt. de foto's plaatsen.

Hier ook vorige week een GT-line SW (leaseauto v/d zaak) besteld, de 150pk diesel in blue magnetik.
Levertijd is mij onbekend, maar dat zal dan ook wel eind april zijn.

Ben benieuwd of die DAB+ er inderdaad standaard in zit nu in de Blue lease modellen, dat zou een mooie meevaller zijn :)
Het is overigens sowieso wel spannend, want ik heb de kleur niet in het echt gezien, de GT-line niet in het echt gezien en proef gereden in een 130pk benzinemotor8-)...

Hallo allemaal,

Volgens de site van Peugeot beschikken de Blue Lease GT-Line modellen inderdaad over DAB+ :)
Zal mij benieuwen: de mijne wordt rond week 13 geleverd en is eind december 2014 besteld.

Peugeot 308

Bestelde uitvoering:

- Peugeot 308 SW Blue Lease GT-Line 2.0 150 pk
- Noir Perla Nera
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Driver Sport Pack
- Pack Securite
- Denon audiosysteem
- Keyless Entry & Start
- Luxe kentekenplaten
- Pookknop zwart leer/alu

Nu 3 weken na aflevering staan de 1e 6000 km inmiddels op de teller en de auto is teruggeweest naar de dealer voor de 1e 'opleverpuntjes'.

*rammel in de voortrein van de auto--> schokdempers zijn niet goed, is modificatie van PNL voor, komen nwe schokbrekers onder
*storing multimediasysteem, touchscreen wat niet goed werkt--> systeem heeft update gehad, probleem opgelost
*schakelprobleem van 5 naar 4-->modificatie PNL is in voorbereiding maar nog niet uitgerolt. Zodra dit bekend is wordt dit uitgevoerd.
*motorkapsteun blijft niet in vergrendeling zitten waardoor rammel--> motorkapsteun is correct gericht

Schakelprobleem van 1 naar 2 is grotendeels verdwenen, nieuwigheid dus:-)
En nu antwoord op vraag of achteruitrijcamera aangebracht kan worden--> dat is mogelijk inderdaad.

Zeer correcte service en informatievoorziening van de dealer.
Elk extra puntje werd zonder gezeur genoteerd en onderzocht.

Tevreden mee.

Waar op de site van Peugeot staat het dat de DAB+ in de wagen zit want ik vind dit nergens terug

Ik vind het dan wel raar , want de touchscreen is krak hetzelfde van software als de gt en gt line en die hebben het niet

Afgelopen week door Terberg Leasing in bestelling genomen.

peugeot-308-gt-line-130-s-s-allurepdachfull-lednavi-204414044.html

Peugeot 308 1.2 puretech 130 pk - GT Line
Blanc nacré
(Op foto's zie ik veel kleurverschil op met name de bumpers. Is dit in het echt ook zo of is het puur door de belichting van de foto?)
Denon hi-fi (incl DAB + naar het schijnt)
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking

Verwachte levering begin mei
Mijn eerste peugeot, dus erg nieuwsgierig.

Floris.kw zei:

@Floris: Ik ben benieuwd naar de audio-upgrade:
1. Welke dealer of inbouw station heeft het ingebouwd?
2. Gaat het om de Pioneer TS-WH500A subwoofer en, GM-D1004 versterker?
3. Wat zijn de kosten? Woofer + Versterker + Inbouw: EU 299,- + EU 149,- + ???
4. Is de subwoofer niet onder een van de voorstoelen gebouwd?
5. Heb je de standaard speakers gehouden of ook ge-upgrade?

REF zei:
Afgelopen week door Terberg Leasing in bestelling genomen.

peugeot-308-gt-line-130-s-s-allurepdachfull-lednavi-204414044.html

Peugeot 308 1.2 puretech 130 pk - GT Line
Blanc nacré
(Op foto's zie ik veel kleurverschil op met name de bumpers. Is dit in het echt ook zo of is het puur door de belichting van de foto?)
Denon hi-fi (incl DAB + naar het schijnt)
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking

Verwachte levering begin mei
Mijn eerste peugeot, dus erg nieuwsgierig.

beste ,

deze heeft het in het echt ook , alle kleuren van alle merken hebben dit voortaan dit komt omdat de bumpers appart gespoten worden en vooral omdat de bumpers van plastiek zijn
als je 10 witte auto's naast elkaar zet gaat het bij de 1 al wat harder opvallen als bij de andere

mvg frederik

deHunter zei:
Nu 3 weken na aflevering staan de 1e 6000 km inmiddels op de teller en de auto is teruggeweest naar de dealer voor de 1e 'opleverpuntjes'.

*rammel in de voortrein van de auto--> schokdempers zijn niet goed, is modificatie van PNL voor, komen nwe schokbrekers onder
*storing multimediasysteem, touchscreen wat niet goed werkt--> systeem heeft update gehad, probleem opgelost
*schakelprobleem van 5 naar 4-->modificatie PNL is in voorbereiding maar nog niet uitgerolt. Zodra dit bekend is wordt dit uitgevoerd.
*motorkapsteun blijft niet in vergrendeling zitten waardoor rammel--> motorkapsteun is correct gericht

Schakelprobleem van 1 naar 2 is grotendeels verdwenen, nieuwigheid dus:-)
En nu antwoord op vraag of achteruitrijcamera aangebracht kan worden--> dat is mogelijk inderdaad.

Zeer correcte service en informatievoorziening van de dealer.
Elk extra puntje werd zonder gezeur genoteerd en onderzocht.
Tevreden mee.

Die camera kan je daar meer over vertellen?
Welke software versie heb je nu gekregen?

Inmiddels ruim 3500km gereden en ik stap dagelijks nog met veel plezier in m'n peus 308 Sw BLL

Vanmiddag toch iets vreemds meegemaakt, ik stapte in na een afspraak, starte de motor en reed weg. Al snel merkte ik dat m'n kachel niet warm werd (met -1 heb je dat redelijk snel door :S ) Heb vanalles geprobeerd , airco aan/uit en van 16 graden naar Hi maar helemaal niks brrrrr. Na 29 km de peus dealer opgezocht. Deze reed een rondje en ineens werkte het weer :O*-) ) op zich hartstikke fijn maar ook zij konden het niet verklaren.... Maar ineens was er toch een andere klant vorige week geweest met hetzelfde euvel... Ook geen oorzaak kunnen vinden. Iemand ervaringen hiermee?

308SW BLL zei:
Inmiddels ruim 3500km gereden en ik stap dagelijks nog met veel plezier in m'n peus 308 Sw BLL

Vanmiddag toch iets vreemds meegemaakt, ik stapte in na een afspraak, starte de motor en reed weg. Al snel merkte ik dat m'n kachel niet warm werd (met -1 heb je dat redelijk snel door :S ) Heb vanalles geprobeerd , airco aan/uit en van 16 graden naar Hi maar helemaal niks brrrrr. Na 29 km de peus dealer opgezocht. Deze reed een rondje en ineens werkte het weer :O*-) ) op zich hartstikke fijn maar ook zij konden het niet verklaren.... Maar ineens was er toch een andere klant vorige week geweest met hetzelfde euvel... Ook geen oorzaak kunnen vinden. Iemand ervaringen hiermee?

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Door de motor te stoppen, een tijdje te wachten, en dan weer te starten werkt het ineens weer.
Datzelfde heb ik ook met de cruise control gemerkt. Stond op pause zonder een snelheid en ik kon 'm niet van pause af krijgen.
Ook mijn CD speler leest soms geen CD in. Ook hier restarten van het systeem, door de motor uit/aan (soms wat langer uit nodig) werkt het ineens weer.
Ook is mijn scherm al eens zwart gebleven als ik naar het audio scherm schakelde.

In ben bang dat het een software dingetje is. Wanneer ik mijn auto start krijg ik soms het Peugeot initialisatie scherm en soms meteen het "auto" scherm. Een andere keer start het op met het "audio" scherm. Er lijkt de ene keer een koude herstart en de andere keer een warme herstart te worden gedaan.

Ik hoop bij de eerst volgende beurt een software update op het systeem te krijgen. Misschien dat het wat oplost.
Het is allemaal niet heel erg, maar wel leuk als het opgelost wordt. Zeker de verwarming. Met dit weer.

Terug
Bovenaan