Peugeot 308 (SW p. 26)

deHunter zei:
Sinds anderhalve week rij ik nu in mijn Peugeot 308SW Limitid Edition.
Mooie auto, zwart metallic met chroom randen rond de ramen. (zo mooi dat ik de dakrailing niet eens meer mis)
Ben erg tevreden over de power van de motor, rij ongemerkt continu veel te hard:(
Maar helaas ook een paar kritiekpuntjes die ik links en rechts langs hoor komen;

*bij terugschakelen van 5 naar 4 een vreemd schrapend geluid uit de versnellingsbak
*opschakelen van 1 naar 2 gaat erg gevoelloos en bruut
*linker achterportier kraakt
*iedere ochtend(!) storing 'multimediasysteem niet beschikbaar'
*slechte lichtopbrengst koplampen, afgelopen zaterdag Phillips Extreme Vision 130 gemonteerd, en een stuk beter geworden (aanrader)

Dealer weet nog vrij weinig, geluid versnellingsbak zou in onderzoek zijn. Maar dat is al een half jaar zo.
Multimediasysteem vanmorgen gereset, ben benieuwd.
EN ik mis een achteruitrijcamera!!!!!!!!!
Wie kan mij vertellen of dit naderhand makkelijk in te bouwen is??? (de dealer weet het eigenlijk niet)
Foto720-BLYDL36K.jpg

Dag Hunter, join the club met je kreunende versnellingsbak. Zoek maar eens op pagina 118 naar mlommers, peusrijder, zeilbood en vroemvroemvroem. het worden er steeds meer.

Hahaha, dankje!
Heb het inderdaad gelezen.
Collega van me rijdt een exemplaar van juni 2014, heeft exact hetzelfde.
Ze maken me niet wijs dat Peu Frankrijk inmiddels niet weet wat de oorzaak is. Denk dat dit wel bekend is maar dat de oplossing erruuggg duur is. (misschien versnellingsbak vervangen???) Ben benieuwd, misschien valt het mee maar het geeft wel te denken.
Gevoelsmatig is het een druklager wat niet helemaal vrijkomt of zelfs te ver vrijkomt en vervolgens tegen een draaiend deel in de versnellingsbak aankomt. Wordt ongetwijfeld vervolgd, kan me niet voorstellen dat een dergelijk geluid 'gezond' is. Als de 1e 308 de 100 duizend km voorbij is, zal d'r wel es een versnellingsbakje sneuvelen. Overigens treedt het geluid niet op als je de bak direct belast, dus terug van 5 naar 4 en bij opkomen koppeling gas geven. (geluid is er alleen bij afremmen op de motor/ koppeling op laten komen zonder gas te geven)

deHunter zei:
*slechte lichtopbrengst koplampen, afgelopen zaterdag Phillips Extreme Vision 130 gemonteerd, en een stuk beter geworden (aanrader)
Heb je hier een foto van hoe het er nu aan de voorkant uit ziet ? En was het makkelijk zelf uit te voeren ?

feddesman zei:
Het ligt trouwens ook wanneer de allure en blp is besteld aangezien tussentijds de prijslijsten en opties veranderd zijn.Getinte zijruiten zijn in latere prijslijsten een optie van 100 e
Eind juni besteld. Volgens de specs heeft m'n auto 'Getint glas'. Dit is naast het panoramadak en extra getint achterruit. Deze optie heb ik niet apart aangevinkt.

Hoeveel liter diesel heb je nog als het brandstof lampje in de meter gaat knipperen?
De bc gaf -- aan, er ging uiteindelijk 52 liter in.

Opast zei:
deHunter zei:
Heb je hier een foto van hoe het er nu aan de voorkant uit ziet ? En was het makkelijk zelf uit te voeren ?

hierbij twee foto's.
Zoals je ziet is het licht veel witter, bijna net zo wit als de led's.
Zeker ten opzichte van origineel een veel mooier beeld (die gele pitten boven de witte led's is geen gezicht) EN natuurlijk meer zicht.......
Vervangen is een simpel klusje, zeker voor een moderne auto!
In het instructieboekje staat dat je de koplampunit los moet schroeven, omhoog moet wippen en naar voren schuiven. Dat is NIET nodig!
Je kunt gewoon de rubber doppen eraf wippen (beetje gefriemel), daarna het stekertje lostrekken (je hand in een mooi bochtje leggen) en dan de lamp losnemen door de beugeltjes weg te duwen. Inbouwen is omgekeerde volgorde. Echt makkelijk te doen. (uiteraard met je vette vingertjes van het glas van de lampen afblijven........... anders zijn ze zo stuk)
Hierbij de pica's, ben d'r echt tevreden mee. (koplamp is iets smerig, excuus hiervoor:))
Foto-6SKOUX8V.jpg

Foto-SIJNEKNZ.jpg

Afgelopen vrijdag mn ramen laten tinten en vandaag de auto even gewassen.Voorlopig nog met de wintervelgen maar nog op zoek naar een mooie zomervelg(mischien de gt velg)
7114c8c7-dedb-44ff-915e-48374b8328e8.jpg

imagejpg1-3.jpg

Gisterochtend de AdBlue bij laten vullen. Km-stand 21500. Klusje van 20 minuten bij de garage. Er moet ook iets gereset worden begreep ik. Al met al genoeg reden om niet zelf te gaan hobbyen met die zooi... (:P)

@DeHunter: heb je een telefoon op usb aangesloten? Ik krijg namelijk die melding als ik mn telefoon aansluit. (mn tel laat andere apparaten niet zonder pincode geheugen (voor muziek) uitlezen)

Goedemiddag allemaal,

nieuw op dit forum.
Nadat ik op 8 december vorig jaar mijn 508 SW total loss heb gereden (en ja, het SOS systeem werkt echt goed ;-)) een paar weken over
gedaan om een nieuwe peus uit te zoeken. Het is geworden de 308 SW Blue Lease Premium 120 pk diesel automaat met de volgende opties:
- Kleur Blanc Nacré
- Pack securité
- Keyless Entry
- Achteruitrijcamera met dode hoek bewaking
- 17" Rubis of MACON (twijfel daar nog erg over...)
- Bruin leer met stoelverwarming achteraf
- afneembare trekhaak
- HIFI upgrade achteraf
- RVS strip achterbumper
- Inzetbak
- Dakdragers

Zie ontzettend uit naar de levering (eind maart)! Ik twijfel echter sterk over de velgen. Aan de ene kant wil ik de macon 17" ('nep saphir') met zwarte binnenkant wat mooi is op de witte auto met getinte ramen denk ik. Maar de Rubis velgen vindt toch ook wel erg stoer.
Heeft iemand foto's van een 308 met de 17" macon velgen eronder?

Groet,
Jan

Iemand enig idee of de prijslijsten van 2014 nog ergens te vinden zijn? De dealer stuurt mij een prijslijst en standaarduitrusting lijst van 01-04-2014/3 en 15-01-2014/5.

Hierop is te zien dat alleen de SW standaard de volgende optie heeft: Extra getinte achterste zijruiten. Extra getinte achterste zijruiten en achterruit staat hier als optie.

Ik kan mij echter niet herinneren dat ik deze optie had tijdens het bestellen in juni 2014.

JanRotterdam zei:
Zie ontzettend uit naar de levering (eind maart)! Ik twijfel echter sterk over de velgen. Aan de ene kant wil ik de macon 17" ('nep saphir') met zwarte binnenkant wat mooi is op de witte auto met getinte ramen denk ik. Maar de Rubis velgen vindt toch ook wel erg stoer.

Groet,
Jan
mijn inziens makkelijke keus.Rubis is veel mooier als de macon.Macon is het lelijke broertje van saphir.

zeilbood zei:
Iemand enig idee of de prijslijsten van 2014 nog ergens te vinden zijn? De dealer stuurt mij een prijslijst en standaarduitrusting lijst van 01-04-2014/3 en 15-01-2014/5.

Hierop is te zien dat alleen de SW standaard de volgende optie heeft: Extra getinte achterste zijruiten. Extra getinte achterste zijruiten en achterruit staat hier als optie.

Ik kan mij echter niet herinneren dat ik deze optie had tijdens het bestellen in juni 2014.

Ga er voor het gemak maar uit dat het om een Blue Lease gaat ...

Dit is wat ik nog heb:
- 20140115308swprijslijstbluelease
- 20140901308swprijslijstbluelease

feddesman zei:
mijn inziens makkelijke keus.Rubis is veel mooier als de macon.Macon is het lelijke broertje van saphir.
+1

JanRotterdam zei:
Goedemiddag allemaal,

nieuw op dit forum.
Nadat ik op 8 december vorig jaar mijn 508 SW total loss heb gereden (en ja, het SOS systeem werkt echt goed ;-)) een paar weken over
gedaan om een nieuwe peus uit te zoeken. Het is geworden de 308 SW Blue Lease Premium 120 pk diesel automaat met de volgende opties:
- Kleur Blanc Nacré
- Pack securité
- Keyless Entry
- afneembare trekhaak
- HIFI upgrade achteraf
- RVS strip achterbumper
- Inzetbak
- Dakdragers

Groet,
Jan

Je durft de HIFI upgrade achteraf wel aan naar alle bel-echo problemen?

J_P_P zei:
@DeHunter: heb je een telefoon op usb aangesloten? Ik krijg namelijk die melding als ik mn telefoon aansluit. (mn tel laat andere apparaten niet zonder pincode geheugen (voor muziek) uitlezen)

Nee, ook zonder telefoon aan usb. Zelfs als de telefoon niet gekoppeld is. (bluetooth uit)
Dinsdag zijn de fabrieksinstellingen teruggezet, sindsdien (nog) niet weer gehad.

Opast zei:
zeilbood zei:

Dit is wat ik nog heb:

feddesman zei:
+1
Bedankt! Betreft dezelfde lijst als de dealer mij toestuurde. Blijkbaar was er een optie voor extra getinte achterzijruiten en achterruit.

Standaard heeft de BL blijkbaar alleen 'Getint glas'. Mijn achterruit is momenteel inderdaad extra getint aangezien ik een BLP heb. Achter zijruiten zijn echter gewoon hetzelfde als voor zijruiten.

Hebben er hier mensen bewust gekozen voor de optie met extra getinte achterruiten? Ik kan mij deze optie niet herinneren.

zeilbood zei:
Opast zei:
zeilbood zei:

Dit is wat ik nog heb:

feddesman zei:
+1
Bedankt! Betreft dezelfde lijst als de dealer mij toestuurde. Blijkbaar was er een optie voor extra getinte achterzijruiten en achterruit.

Standaard heeft de BL blijkbaar alleen 'Getint glas'. Mijn achterruit is momenteel inderdaad extra getint aangezien ik een BLP heb. Achter zijruiten zijn echter gewoon hetzelfde als voor zijruiten.

Hebben er hier mensen bewust gekozen voor de optie met extra getinte achterruiten? Ik kan mij deze optie niet herinneren.
Deze fout is er bij mij ook ingeslopen.
Ik heb ze nu maar laten tinten met folie.

J_P_P zei:
JanRotterdam zei:
Goedemiddag allemaal,

nieuw op dit forum.
- Kleur Blanc Nacré
- Pack securité
- Keyless Entry
- afneembare trekhaak
- HIFI upgrade achteraf
- RVS strip achterbumper
- Inzetbak
- Dakdragers

Groet,
Jan

Je durft de HIFI upgrade achteraf wel aan naar alle bel-echo problemen?

Daar heeft de upgrade weinig mee van doen. We hebben nu 10x 308 lopen met standaard systeem icm IPhone 4S.......Ronduit RUK!(td)
Zeker onderling bellen is een Echo-Echo-Echo feest. De Alpenwei is er niets bij.

afijn, de wagen verkoopt als warme broodjes dus waarom zou je een aanpassing in de software doen...

zeilbood zei:
Opast zei:
zeilbood zei:

Dit is wat ik nog heb:

feddesman zei:
+1

Jawel, bij mij hebben ze er extra naar gevraagd. Ik ben hier ook erg blij mee. Ziet er mooi strak uit. Vooral op het wit. Op pag. 91 heb ik een aantal foto' s gezet.

Wat moet ik verstaan onder de tweetonige claxon? Soort tweetoon sirene *-). Want zie dit staan bij de uitrusting van de GT-Line waar ik voor aan het kijken ben?

Een stoere toeter met tegelijk een tenor en bariton stem. niet dat schorre blafje wat op mijn BLE zit.

zeilbood zei:

Zat bij mij bij het panoramadak.
Vind het trouwens helemaal niet mooi, net alsof je in een " grijs kenteken uitvoering" rijdt.
Dus het had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden.

Gilletti zei:
zeilbood zei:

Vind het trouwens helemaal niet mooi, net alsof je in een " grijs kenteken uitvoering" rijdt.
ruilen?

Gilletti zei:
zeilbood zei:

Ik bedoel extra getinte achter zijruiten. Mijn BLP heeft ook een extra getint achterruit en panoramadak. Ik ging er echter vanuit dat de achter zijruiten ook getint waren, tot ik een andere 308 zag die het wel heeft. Blijkbaar was er dus een optie voor de BLP, maar die heb ik nooit eerder gezien.

Gilletti zei:
Ik bedoel ook de achterportieren. Zat erbij toen ik in 2013 het panoramadak aanvinkte.

feddesman zei:

Je mag hem overnemen als ik de GT bestel. B)
Ik las al dat de prijs en optielijst tussentijds gewijzigd zijn. Ik heb in juni 2014 besteld. Blijkbaar waren de optie en prijslijsten daarvoor al gewijzigd.

Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van Xenon?
via internet kwam ik het volgende bedrijfje tegen: www.TopXenon.nl
Daar hebben ze nu een tijdelijke aanbieding voor 89,- inbouwen.
Iemand ervaring met dit soort setjes?
De lampen zelf blijven gewoon in hoogte verstelbaar

Gister van de dealer vernomen dat Peugeot een onderzoek is gestart ivm de vreemde versnellingsbak geluiden. Zodra er meer informatie is nemen ze contact met mij op. Ik ben benieuwd!

zeilbood zei:
Gister van de dealer vernomen dat Peugeot een onderzoek is gestart ivm de vreemde versnellingsbak geluiden. Zodra er meer informatie is nemen ze contact met mij op. Ik ben benieuwd!

gestart...??
ik ben al vanaf begin september op een antwoord aan het wachten, maar hoor nog niet veel...

mlommers zei:
zeilbood zei:

gestart...??
ik ben al vanaf begin september op een antwoord aan het wachten, maar hoor nog niet veel...
Dat klinkt niet echt hoopvol. Waarschijnlijk bedoelde de dealer niet dat het onderzoek pas recent gestart is, maar dat weet ik verder niet. Mocht ik over een maandje niks gehoord hebben, dan neem ik weer contact met ze op.

zeilbood zei:
mlommers zei:
zeilbood zei:

gestart...??
Dat klinkt niet echt hoopvol. Waarschijnlijk bedoelde de dealer niet dat het onderzoek pas recent gestart is, maar dat weet ik verder niet. Mocht ik over een maandje niks gehoord hebben, dan neem ik weer contact met ze op.

Dat doe ik nu ook. Ik blijf contact houden met Dealer, maar zij kunnen/mogen niets van Peugeot NL. Peugeot NL wacht, en krijg ook steeds meer het gevoel dat het ook echt alleen wachten is, totdat er nieuws vanuit Frankrijk komt en die blijft uit.
Zoals iemand anders al op het forum zei, volgens mij weten ze allang wat er is alleen zal de oplossing te duur zijn of iets dergelijks...

dj_ko zei:

Bij nieuwe auto's vanaf 2007 mag achteraf inbouw eigenlijk niet meer.
Je mist dan ook de verplichte automatische hoogteverstelling en reinigingsinstallatie.

Maar er mag zoveel niet...
Ik zou toch voor een 308 met standaard LED lampen kiezen of achteraf LED dan wel betere H7's gebruiken.
Scheelt wellicht een hoop gedoe.

dj_ko zei:

ja ik heb daar ervaring mee....... dat ze me verblinden als ik ze te gemoed kom.
[size=x-small]Trolololo[/size]

Toen straks de test van de GT gezien. Nu ook meteen een beeld gekregen van wat op de site van Peugeot beschreven stond '' Sequentiële richtingaanwijzers vóór met van binnen naar buiten oplichtende leds''

Geinig iets! Zit standaart op de GT-Line.

Hier een 308 blueHDi BLP rijder uit juni 2014.

Wat ik merk met dit koude weer is dat bij het rijden de eerste paar KM de eerste versnelling echt crap is. Krijg uhm vaak heel moeilijk in zijn 1.

Gilletti zei:
dj_ko zei:

Je mist dan ook de verplichte automatische hoogteverstelling en reinigingsinstallatie.

Ik zou toch voor een 308 met standaard LED lampen kiezen of achteraf LED dan wel betere H7's gebruiken.

Toch maar eens kijken naar die H7 lampjes in dat geval :).
Ik zag op de vorige pagina al wat ervaringen staan met die lampjes dus komt goed!

Ander vraagje voor de ruitensproeiervloeistof, ik las in het boekje dat je alleen een melding krijgt als deze leeg wanneer je ook koplampsproeiers hebt?
Kunnen de BLE rijders dat bevestigen dat bij hun die optie er niet op zit?

dj_ko zei:
Gilletti zei:
dj_ko zei:

Toch maar eens kijken naar die H7 lampjes in dat geval :).
Ik zag op de vorige pagina al wat ervaringen staan met die lampjes dus komt goed!

Ander vraagje voor de ruitensproeiervloeistof, ik las in het boekje dat je alleen een melding krijgt als deze leeg wanneer je ook koplampsproeiers hebt?
Kunnen de BLE rijders dat bevestigen dat bij hun die optie er niet op zit?
Optie zit er inderdaad niet in. Tenminste, ik heb geen melding gezien toen mijn ruitenwisservloeistofresservoir leeg was.

M_J zei:
Floris.kw zei:
De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Beste Floris, kan je me laten weten of de pioneer set al is ingebouwd en wat de ervaringen zijn?

De set wordt aanstaande dinsdag ingebouwd, dus kan vanaf volgende week mijn ervaringen delen.

Floris.kw zei:
M_J zei:
Floris.kw zei:
De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Beste Floris, kan je me laten weten of de pioneer set al is ingebouwd en wat de ervaringen zijn?

De set wordt aanstaande dinsdag ingebouwd, dus kan vanaf volgende week mijn ervaringen delen.

Afgelopen dinsdag is die bij mij ingebouwd. Goed en vol geluid, al denk ik alleen dat de crossfilter op de GM-D1004 niet is ingesteld. Als je hem wat harder zet :-) dan heb ik het idee dat de lage tonen van de standaard speakers wat roet in het eten gooit. Maar dan moet je hem behoorlijk hard zetten! volgende week ga ik hierover in contact met de dealer.

Bij mij is de subwoofer onder de passagiers stoel ingebouwd. Als je wat langer bent, en op de achterbank zit, kan je denk ik je voeten niet echt lekker neerzetten. Misschien is het beter om hem in de achterbak te plaatsen.

Maar al met al een hele verbetering

Voor de geïnteresseerden: Ik heb vandaag een officiële indicatie gekregen voor de levering van mijn 308 SW GT 180. De productie is februari en de verwachte levering is week 10 (eerste week maart).

Ik vind dat logo in de grille toch geen gezicht. De logo/grille is te schuin. In de 508 vind ik het wel mooi. Doet mij denken aan:
wallpapers_citroen_xantia_1993_1.jpg

smart-car-reviews-811.jpg

Ik heb ooit nog eens klep en grille omgezet. Van nieuw naar oud wel te verstaan. :T

Hallo allemaal,

Afgelopen week in stilte van jullie ervaringen genoten, het was flink doorspitten maar zo wel een aantal belangrijke punten meegenomen in mijn afweging voor een nieuwe leaseauto.

Ik heb bericht gekregen dat ik een nieuwe leaseauto mag uitzoeken. Na een voorselectie bleven voor mij twee kandidaten over: octavia 1.6 tdi ambition business line en 308sw 1.6hdi blue lease premium. Beide auto's gaan mij netto per maand ongeveer hetzelfde kosten. Uitrustingsniveau van 308 wat beter, maar bij het zien van de octavia bij de dealer werd ik hebberiger dan bij de 308. Ik stuiterde voortdurend van skoda na peugeot. 's Morgens was ik eruit en wilde ik de 308, 's avonds was ik weer verliefd op de octavia.

Hopende dat een proefrit meer duidelijkheid zou geven, ging ik vanochtend (door de sneeuw) eerst naar skoda voor een proefrit en daarna naar peugeot. Omstandigheden waren niet ideaal, maar aan het eind van de ochtend was ik er helemaal uit! Wat een heerlijke motor is die 1.6 hdi t.o.v. de 1.6 tdi. Het verschil was gigantisch. Stil, bescheiden als het moet, maar geef hem op zijn donder en je gaat als de brandweer. In de skoda voelde ik me het best totdat ik 1 km gereden had. Ondanks dat ik meteen lekker zat, alle knopjes blindlings kon vinden (zonder vag ervaring, rij nu megane tce bose), leek het wel of ik op een traktor zat vergeleken met de peugeot.
Al zit het info systeem op zijn kop, waant mijn gesprekspartner zich in een echoput als ik hem of haar bel, piept de bak, of moet ik navigeren met een anwb kaart, ik wil die auto met die motor! Wat een rijgenot.

Configuratie wordt dus BLP sw 1.6 hdi. Kleur waarschijnlijk gris artense omdat ik dat mooi vind kleuren bij de Topaze velgen en ik in deze combi 16" prima eruit vind zien. Verder afneembare trekhaak, keyless entry en dab. Overigens is een panorama dak wel standaard op deze versie, vanaf BLE. Ik las ergens een paar pagina's terug dat een panorma dak niet bij deze versie is inbegrepen.

Alleen nu komt de crux, dealer adviseerde me om nog even te wachten met bestellen omdat het gerucht nadrukkelijk rondgaat dat Peugeot de 308sw 1.6hdi in 2015 ook in de 14% gaat krijgen. Men verwacht hier binnen 2/3 weken meer over te kunnen vertellen. Zijn er hier insiders die hetzelfde hebben gehoord of wellicht meer weten?

Dus ik wacht het nog even af, maar moet me nu al weerhouden om niet op die bestel-knop te drukken...

Buiten dat staan er volgens mij ook nog een aantal 'nieuwe' 2014 modellen met 14% rijklaar bij diverse dealers. Wellicht ook een optie?

Hallo Allen,

Van de week een 308 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 5d (14% bijtelling) mogen bestellen als nieuwe lease auto.
Kleur:gris Artense
Extra opties: Premium stoelen en achteruit rij camera.

Iemand enig idee wat de levertijden ongeveer zijn op dit moment?

alvast dankt

Mphoogeveen zei:
Hallo Allen,

Van de week een 308 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 5d (14% bijtelling) mogen bestellen als nieuwe lease auto.
Kleur:gris Artense
Extra opties: Premium stoelen en achteruit rij camera.

Iemand enig idee wat de levertijden ongeveer zijn op dit moment?

alvast dankt

Tegen mij zeiden ze vanochtend voor een sw 8 tot 12 weken.

Terug
Bovenaan