Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nordic_blue zei:ENTE zei:Als early adopter tegen de niet verkrijgbaarheid van AdBlue aangelopen. Bij geen enkel Total station (verplicht voor mij en tevens preferente leverancier van Peugeot als ik de stickers op de 308 moet geloven) verkrijgbaar in kleine flacons.
Ook de dealer is nog niet ingespeeld op de AdBlue 308; geen mogelijkheid tot aanschaf van flesjes. En voor even bijvullen was in het grote Peugeot Paleis geen tijd op zaterdag....wachten tot de beurt is de remedie.
Zit vlak voor de 25K beurt en systeem begint nu te piepen dat ik nog maar 2K kan rijden. Nu zijn er de laatste dagen van die dagen tussen dat het erg hard gaat met de kilometers, dus dat gaat spannend worden!
De dealer wist nog wel te vertellen dat je het systeem niet zelf kan/mag resetten als je zelf bij gaat vullen.
Zou dus betekenen dat zelf bijvullen helemaal geen optie is, want de auto start gewoon niet als je de melding niet kan opheffen.
Iemand al ervaring?
Ik heb toevallig a.s. maandag een afspraak bij de dealer om de AdBlue bij te vullen. Het is een afspraak waarop ik kan wachten (heb vrijdag gebeld en kon de maandag al terecht).
Kreeg de melding bij ca. 22.000 km. Voor mijn gevoel werd de auto de laatste paar duizend kilometer iets minder zuinig, maar kan ook aan mijn rijgedrag gelegen hebben. Of wel of niet bijvullen zelf mogelijk wordt weet ik niet, ik begin er in ieder geval niet aan. Die 2 keer per jaar even wachten overleef ik wel.
ENTE zei:Voor mijn gevoel ging de wagen 'inhouden'.
Ben doorgereden tot de beurt, systeem gaf nog 600km aan en begint constant te piepen en diverse lampjes sprongen aan.
Ik zou sowieso aan de bel trekken. Op een gegeven moment start de boel namelijk niet meer!
E-One zei:ENTE zei:Voor mijn gevoel ging de wagen 'inhouden'.
Ben doorgereden tot de beurt, systeem gaf nog 600km aan en begint constant te piepen en diverse lampjes sprongen aan.
Ik zou sowieso aan de bel trekken. Op een gegeven moment start de boel namelijk niet meer!
Heb ik weer. Het lampje gaat niet uit...2100km and counting down!
J_P_P zei:Vijanden in de buurt? Of waren andere auto's ook lek geprikt?
speedtouch zei:Dan kom je er nog goed van af, ik ken een Peugeot dealer waarbij ze de lichtmetalen velgen van alle op het voorraadterrein staande 308's gestolen hebben!
Mcsluis zei:En dan zie je dit als je 's ochtends bij de auto komt: (Linkjes ipv foto's om databundel te besparen voor de mobiele lezers)
[Klik 1]
Rayman2k5 zei:![]()
Vandaag mijn 308 SW Limited Gris Moka op mogen halen bij de dealer.
Wat een fijne auto is dit, vergeleken met de Renault Megane die ik hiervoor reed.![]()
Mcsluis zei:Rayman2k5 zei:![]()
Vandaag mijn 308 SW Limited Gris Moka op mogen halen bij de dealer.
Wat een fijne auto is dit, vergeleken met de Renault Megane die ik hiervoor reed.![]()
Mooie car!! Veel plezier en veilige km ermee
Feli!, Maar toch chroom? Ik dacht dat de chromen strips juist niet op de limited zaten. Gelukkig wel!
308SW BLL zei:Mcsluis zei:Rayman2k5 zei:Vandaag mijn 308 SW Limited Gris Moka op mogen halen bij de dealer.
Mooie car!! Veel plezier en veilige km ermee
Feli!, Maar toch chroom? Ik dacht dat de chromen strips juist niet op de limited zaten. Gelukkig wel!
De limited is exact hetzelfde als de BLE, maar dan zonder chromen dakrails en chromen rails in kofferbak, simpelweg omdat deze niet meer leverbaar waren eind van het jaar, vandaar de limited. Persoonlijk vind ik deze uitvoering zonder dakrails een stuk chiquer staan, zeker in het zwart.
lymfo zei:Afgelopen vrijdag heb ik mijn 308 sw BLE (rich oak ) mogen ophalenTwee weken later dan verwacht door drukte bij de lederinbouw.
Wat rijdt de auto super![]()
Alleen wat mij opvalt en wellicht komt dat door mijn beleving, maar als ik de temperatuur zet op >20 grd, Airco uitzet, maar wel het automatisch laat regelen wordt het binnen niet warm (ritten lander dan 1,5 uur).
Zijn er meer mensen die dit ondervinden?
lymfo zei:De dag na mijn bericht heb ik met een winterjas, handschoenen en muts in de auto gereden. Zelfs op standje HI werd er geen warme lucht geblazen.
De volgende dag was ik van plan om een tripje naar de dealer te maken, maar eerder in dit forum werd al gesproken over het zelfoplossend vermogen van de 308 en dit is wederom het geval..Tot op heden kan ik met een gerust hart met een korte broek in de auto zitten zonder het koud te hebben.
Gilletti zei:Laat toch even je thermostaat(huis) nakijken. Was bij mij ook al vrij snel kapot en is onder garantie vervangen.
Dat was ook het enige mankement en inmiddels rijd ik al 1 jaar en 23.000 kilometer probleemloos.
Veel plezier van jouw 308!
ENTE zei:Sterker nog: er is een update voor. Vreemd dat ze nieuwe 308jes niet meteen aanpassen![]()
Anders ik welfeddesman zei:Morgen krijgen ik een connect apps dongel van de dealer om het uit te testen voor een paar maanden.ben benieuwd
*Geen camera, alles is achteraf in te bouwen ook andere systemen.. Bochtenverlichting zit überhaupt niet op de 308.M@use zei:Heren, net een 308sw bleu lease limited topaze besteld.
Nu zit ik met nog wat onduidelijkheid
Zit er op deze versie het volgende:
-Acheruitrij camera. zo niet kan dit achteraf ?.
-bocht verlichting
Misschien kan ik beter vragen wat het verschil is tussen executive lease en limited
Ook wil ik vragen of er iemand ervaring heeft met led of xenon aftermarket setjes.
J_P_P zei:Anders ik welfeddesman zei:Morgen krijgen ik een connect apps dongel van de dealer om het uit te testen voor een paar maanden.ben benieuwd![]()
Dit is dus geen aanrader.308 ipv 207cc zei:J_P_P zei:Anders ik welfeddesman zei:Morgen krijgen ik een connect apps dongel van de dealer om het uit te testen voor een paar maanden.ben benieuwd![]()
Ik kan mijn (helaas teleurstellende) ervaringen vast met je delen:
- Start niet automatisch op, moet elke rit opnieuw handmatig ingesteld worden. Dit bespaart Peugeot dataverkeer, maar is belachelijk voor zo'n duur accessoire. Als boordcomputer, radio en navigatie automatisch opstarten, moet dat met Apps ook kunnen.
- Start erg langzaam op. Is mede afhankelijk van het gsm signaal. Die is hier in de grensstreek ronduit slecht.
- De boordcomputer heeft gewoon te weinig rekenkracht om alles soepel te laten draaien.
- Peugeot navigatie werkt NIET samen met de verkeersinfo app!!!
- Opstarten duurt zo lang dat je in de file staat voordat je de info op je scherm hebt.
- Navigatie van de app is ronduit flut! Alleen simpele visuele instructies, geen geluid. Kent geen automatische herberekening van route. Omslachtige en slechte gegevensinvoer.
- Ingevoerde en opgeslagen informatie is regelmatig verdwenen. App start dan op of het de eerste keer is.
- De restaurant app laat kennelijk alleen betalende klanten zien, want ik mis er een heleboel.
- Er kunnen 4 apps tegelijk op het scherm weergegeven worden, alleen kun je niet zelf kiezen welke. Het zijn altijd dezelfde 4.
- De brandstof app werkt feilloos en geeft de laagste prijzen in de buurt aan en werkt wel samen met de Peugeot navigatie.
- Dit geldt ook voor de app die helpt zoeken naar vrije parkeergarages. Stuurde mij tijdens de Luikse markt op zondag (en die is echt druk) naar een vrije parkeerplaats direct naast de markt.
In feite zijn het allemaal toepassingen die TomTom, al dan niet tegen extra betaling, al lang in het navigatiesysteem verwerkt heeft. Peugeot zou er goed aan doen om, zoals bij sommige concurrenten al mogelijk is en al dan niet tegen betaling, via bluetooth en dataverkeer van de smartphone actuele informatie te integreren met de boordcomputer of navigatiesysteem. Dit moet zelfs met een software update mogelijk zijn. De "Link MyPeugeot" app werkt op dezelfde manier en bewijst dat het kan.
Deze connect apps dongel is veel te duur voor een ronduit slecht werkende toepassing
J_P_P zei:Dit is dus geen aanrader.308 ipv 207cc zei:J_P_P zei:Anders ik welfeddesman zei:Morgen krijgen ik een connect apps dongel van de dealer om het uit te testen voor een paar maanden.ben benieuwd![]()
Ik kan mijn (helaas teleurstellende) ervaringen vast met je delen:
- Start niet automatisch op, moet elke rit opnieuw handmatig ingesteld worden. Dit bespaart Peugeot dataverkeer, maar is belachelijk voor zo'n duur accessoire. Als boordcomputer, radio en navigatie automatisch opstarten, moet dat met Apps ook kunnen.
- Start erg langzaam op. Is mede afhankelijk van het gsm signaal. Die is hier in de grensstreek ronduit slecht.
- De boordcomputer heeft gewoon te weinig rekenkracht om alles soepel te laten draaien.
- Peugeot navigatie werkt NIET samen met de verkeersinfo app!!!
- Opstarten duurt zo lang dat je in de file staat voordat je de info op je scherm hebt.
- Navigatie van de app is ronduit flut! Alleen simpele visuele instructies, geen geluid. Kent geen automatische herberekening van route. Omslachtige en slechte gegevensinvoer.
- Ingevoerde en opgeslagen informatie is regelmatig verdwenen. App start dan op of het de eerste keer is.
- De restaurant app laat kennelijk alleen betalende klanten zien, want ik mis er een heleboel.
- Er kunnen 4 apps tegelijk op het scherm weergegeven worden, alleen kun je niet zelf kiezen welke. Het zijn altijd dezelfde 4.
- De brandstof app werkt feilloos en geeft de laagste prijzen in de buurt aan en werkt wel samen met de Peugeot navigatie.
- Dit geldt ook voor de app die helpt zoeken naar vrije parkeergarages. Stuurde mij tijdens de Luikse markt op zondag (en die is echt druk) naar een vrije parkeerplaats direct naast de markt.
In feite zijn het allemaal toepassingen die TomTom, al dan niet tegen extra betaling, al lang in het navigatiesysteem verwerkt heeft. Peugeot zou er goed aan doen om, zoals bij sommige concurrenten al mogelijk is en al dan niet tegen betaling, via bluetooth en dataverkeer van de smartphone actuele informatie te integreren met de boordcomputer of navigatiesysteem. Dit moet zelfs met een software update mogelijk zijn. De "Link MyPeugeot" app werkt op dezelfde manier en bewijst dat het kan.
Deze connect apps dongel is veel te duur voor een ronduit slecht werkende toepassing
Ik heb nu (1000km) een redelijke zitpositie gevonden. Stoel iets lager, leuning relatief rechtop.Floris.kw zei:@Megane1981
De zitpositie is mij na 1,5 week ook niet echt optimaal.
De voetsteun is voor mij gevoel te dichtbij, maar hoe rechter je de rugleuning zat hoe beter je je voet kwijt kunt.
Ben zelf nu dus al 2 weken steeds alles aan het verzetten om tot de ideale positie te komen.
Een stuk lastiger dan mijn voorgaande 6 auto's, waarvan er 3 Peugeot waren!
USB3.0 sticks pruimt het systeem prima.
Mijn USB stick is ook USB 3.0 en 64GB groot
Dit geldt ook voor de voor- en achterlichten. Je hebt nog een instelling verkeerd staan. Bij mij blijft alles 30 sec. aan staan. Instapverlichting blijft over het algemeen langer branden, die moet je gewoon even los zien van de 'follow me home' verlichtingMegane1981 zei:Nog wel een vraagje over de 'follow me home' verlichting. Ik was in de veronderstelling dat dit ook gold voor de voor- en achterlichten, maar het lijkt of nu slechts nog de spiegellampjes 30 sec blijven branden na uitzetten vd motor. Komt iemand dit bekend voor? Of zijn mijn verwachting gewoonweg niet correct?![]()
Megane1981 zei:Ik heb nu (1000km) een redelijke zitpositie gevonden. Stoel iets lager, leuning relatief rechtop.Floris.kw zei:@Megane1981
De zitpositie is mij na 1,5 week ook niet echt optimaal.
De voetsteun is voor mij gevoel te dichtbij, maar hoe rechter je de rugleuning zat hoe beter je je voet kwijt kunt.
Ben zelf nu dus al 2 weken steeds alles aan het verzetten om tot de ideale positie te komen.
Een stuk lastiger dan mijn voorgaande 6 auto's, waarvan er 3 Peugeot waren!
USB3.0 sticks pruimt het systeem prima.
Mijn USB stick is ook USB 3.0 en 64GB groot
Digitale snelheidsmeter zie ik dan prima, km-stand half/half, afhankelijk van hoe ver ik weggezakt zit haha.
Heb wel nog steeds het idee dat die voetsteun links toch te dichtbij zit (m'n vrouw zei laatst hetzelfde), maar we zijn er inmiddels aardig aan gewend.
Eerste negatieve ervaring met de navigatie ook gehad... meestal doet ie prima z'n werk, maar laatst 'vergat' de stem een afslag te melden die wel in beeld stondOok de getoonde bordjes van de afslagen zijn soms wat verwarrend. Onlangs in Duitsland werd het 2e bord getoond, waar ik eigenlijk de eerste had moeten hebben. Verwarrend.. maar goed om te weten nu. Rijeigenschappen op de Autobahn waren wel erg aangenaam. Zonder moeite naar de 180km/u en dat voelde binnenin nog zeer smooth en met wat power over.
Nog wel een vraagje over de 'follow me home' verlichting. Ik was in de veronderstelling dat dit ook gold voor de voor- en achterlichten, maar het lijkt of nu slechts nog de spiegellampjes 30 sec blijven branden na uitzetten vd motor. Komt iemand dit bekend voor? Of zijn mijn verwachting gewoonweg niet correct?
Ik merk wel dat de versnellingen wat 'langer' zijn dan mijn vorige Megane. Rotonde in z'n 3 is bijv niet echt een aanrader. Ook de 6e pak ik nu minder snel dan vroeger. Op een 80km/u weg met verkeer voor m'n neus blijf ik liever in de 5, want de 6 is dan wel erg laag in de rpm. Pas bij vrij baan en iets vlotter doorrijden (90km/u) kan ie voor mijn gevoel naar de 6. [sub](1.6 diesel BLE trouwens)[/sub]
Floris.kw zei:De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.
Opast zei:Wist niet eens dat je de digitale snelheidsmeter kon wijzigen voor de verbruiksmeter. Of kan dat ook echt niet bij een BLE?
Ik heb nog routes na 2 jan. (BB Q10. Met probleem dat ik alleen kan syncen als BT media sharing uit staat)Squall zei:Zijn er mensen die gebruik maken van de Link MyPeugeot gebruiken op de smartphone?
Na 2 januari geeft hij bij mij geen nieuwe ritten meer weer. Ik zie wel de synchronisatie informatie, dat er nieuwe ritten zijn gesynchroniseerd.
Maar ik zie ze niet terug in de app helaas.
Zelfs de app leeg halen en opnieuw koppelen, levert hetzelfde resultaat op
Meer mensen hier last van ?
ENTE zei:Mooie wielen, inderdaad
Vanmiddag even een filmpje geschoten. Stapvoets over een drempeltje in de parkeergarage. Let op de verfijnde klanken van de achtervering....![]()