Peugeot 308 (SW p. 26)

sloper zei:
Als ik de stoelverwarming op stand 3 zet kan ik er een eitje op bakken:p
Is dat bij andere ook zo?
De stoelverwarming is af fabriek.

DK Schweizer (af dealer) heeft 2 standen; sudderen en bak/braad:)
Die laatste stand gebruik ik vaak de laatste tijd. Even dichtschroeien en daarna op temperatuur houden. Werkt prima.

Hoezee, heb een Microsoft computer gevonden waarmee ik het klachtformulier carkit probleemloos kon vullen.

DD_oly zei:
Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Mcsluis zei:
automies zei:
Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot..

Ik heb deze mail nog niet geschreven. Simpelweg omdat er maar zes forummers (including myself) dit lijstje hebben ingevuld. terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. Peugeot wimpelt het af op de EBS installatie, terwijl ook mensen met de af fabriekset het probleem ondervinden. Ik wil graag aantonen dat het probleem in de basis aan de peugeot ligt (onafhankelijk van de gebruikte telefoon) en niet aan een extra geluidsinstallatie.

Dus nogmaals verzoek om dit DOC in te vullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Daarnaast heb ik het idee dat forumers het probleem hier niet altijd goed begrijpen als er wordt geroepen, "mijn auto heeft geen probleem"
Doe mij dan maar een PM'tje met je telefoonnummer en dan kunnen we testen of ik een echo hoor. Want dat is de kern van het probleem, je hoort geen echo in je eigen wagen, maar de tegenpartij hoor zichzelf echoën.

Mijn vermoeden van het probleem is dat er in de software een bepaalde vertraging aangepast moet worden oid..

Zojuist ingevuld, ik neem de lijst vanmiddag mee naar de dealer....

Hmm, de dealer ging eerst testen hoe de echo daad werkelijk was. Nou extreem, daar was geen discussie over. Vervolgens werd er op advies van PN de microfoon verhangen en gedempt. Dat helpt natuurlijk iets alleen ben je als bestuurder slechter (erg slechter) verstaanbaar, geen optie dus.
PN kent het probleem in combinatie met een versterker, volgens de dealer 'ondersteunen' ze deze combinatie niet. Maar waarom adviseert de dealer dit dan wel?
Op mijn verzoek de versterker eruit laten halen en de carkit werkt echt een heel stuk beter maar nog niet helemaal 100%. Afgesproken dat ik het nu ga testen.

Vervolgens bij de verkoper de vraag neergelegd wat er nu met de versterker gaat gebeuren.... De sub heeft hij wel laten zitten (werkend).

wordt vervolgd...

De verkoper reageert niet meer. Carkit echo is ook zonder de versterker toch goed hoorbaar maar wel veel minder erg.
Probleem nu bij de leasemaatschappij neergelegd.....

Iemand al nieuws omtrent de SMEG 3.21 update?

Ik denk dat het probleem van de echo softwarematig opgelost moet worden. In het verleden heb ik het ook met de oude 308 SW gehad en, zoals ik al eerder schreef, is dit na een jaar met een software update opgelost. Daarom verbaast het mij nu dat het nu weer een probleem.
Het viel mij wel op dat de echo weg is zodra je stil staat.

Wat de SMEG 3.21 betreft, ik houd het nauwlettend in de gaten. Ik hoop echt dat het probleem van de echo op korte termijn wordt opgelost.

Dit vond ik op https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Electronique-embarquee/smeg-plus/smeg-version-sujet_37453_1.htm
Dit gaat over de SMEG versie. Hier zijn kennelijk ook updates voor geweest. Straks even kijken welke versie ik heb.
--------
V4

SMEG 4.1.BR8
CD20329 du 14.06.13

MAJ (01/14):

SMEG 4.1.DR2
CD 20352 du 09.10.13

V5

SMEG 5.0.DR2
CD 25082 du 27-09-13

MAJ (03/14)

SMEG 5.1.ER2
CD 25571 du 16/12/2013

MAJ (06/14)

Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

MAJ (11/14)

SMEG 5.2.A.R9
CD : 26028 du : 03-09-14

Ik las op passione peugeot dat in de GT de adaptive cruise control uitgeschakeld kan worden? (=normale cruise control)
Zijn hier mensen met een GT die dit kunnen bevestigen? (en dat dit eventueel in de SMEG 5.2.A.R9 firmware zit)

J_P_P zei:
Ik las op passione peugeot dat in de GT de adaptive cruise control uitgeschakeld kan worden? (=normale cruise control)
Zijn hier mensen met een GT die dit kunnen bevestigen? (en dat dit eventueel in de SMEG 5.2.A.R9 firmware zit)
Ja dat kan de allure van mij ook. En afstand in seconden onthoudt hij ook

Ik heb versie:
MAJ (06/14)
Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

en er blijkt dus versie:
MAJ (11/14)
SMEG 5.2.A.R9
CD : 26028 du : 03-09-14

te zijn, klopt dit?

feddesman zei:
J_P_P zei:
jij maakt een grapje zeker? Seconden onthouden?
Welke versie heb je?

J_P_P zei:
feddesman zei:
J_P_P zei:
Welke versie heb je?
neehoor serieus productiedatum vanaf november heeft dat.hoe kan je de versie controleren

feddesman zei:
J_P_P zei:
feddesman zei:
J_P_P zei:
Welke versie heb je?
neehoor serieus productiedatum vanaf november heeft dat.hoe kan je de versie controleren

3 seconde de knop 'instellingen' indrukken

Dit is mijn systeemversie:
28wdk5k.jpg

En dit is mijn kaartversie:
24qnyiw.jpg

Zijn er toevallig nog nieuwere kaartupdates?

dj_ko zei:
28wdk5k.jpg

24qnyiw.jpg

Geen idee, ga ik maandag meteen vragen, kaart is echt heel oud.
Werkt jouw carkit goed met deze nieuwere versie?

Jeroenkl zei:
dj_ko zei:
-IMG-

-IMG-

Geen idee, ga ik maandag meteen vragen, kaart is echt heel oud.
Werkt jouw carkit goed met deze nieuwere versie?

Nog niet goed kunnen testen heb hem net 1 dag, geen subwoofer aanwezig overigens.
Maar zal vd week eens gaan testen ik post de resultaten nog wel

Voor kaartupdates kijk hier:
https://www.navigation.com/homepage/peugeot-eu/nl_NL/EUR/

Opast zei:
Pletman zei:
Dat was ik al een jaar of zes gewend in mijn vorige auto's. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Wie kan me hier uitsluitsel over geven? Alvast dank.
Nee hoor, je ziet niks over het hoofd. File informatie op je navigatie is gewoon ruk. Heb de auto nu een maand en rij tegenwoordig de navigatie op zwart en google maps op mijn telefoon.

Mooie oplossing maar onvoorstelbaar en bizar dat dat nodig is. Google maps is prima maar eet weer mb-tjes neem ik aan? In Nederland geen probleem maar in het buitenland weer wat duur. Is zoiets door Peugeot software-matig aan te passen in de (hopelijk nabije) toekomst?

Pletman zei:
Opast zei:
Pletman zei:
Dat was ik al een jaar of zes gewend in mijn vorige auto's. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Wie kan me hier uitsluitsel over geven? Alvast dank.
Nee hoor, je ziet niks over het hoofd. File informatie op je navigatie is gewoon ruk. Heb de auto nu een maand en rij tegenwoordig de navigatie op zwart en google maps op mijn telefoon.

Mooie oplossing maar onvoorstelbaar en bizar dat dat nodig is. Google maps is prima maar eet weer mb-tjes neem ik aan? In Nederland geen probleem maar in het buitenland weer wat duur. Is zoiets door Peugeot software-matig aan te passen in de (hopelijk nabije) toekomst?

Eigenlijk zou dit toch ook niet mogelijk moeten zijn". Betaal je zoveel geld voor een auto met navigatiesysteem en kun je het niet gebruiken. Tenminste als je betrouwbare info wilt hebben.
Laatst moest ik naar Belgie en had ik een afslag gemist. Het navigatiesysteem ging me toen om de een of andere reden helemaal binnendoor de weg wijzen.
Extra reistijd ongeveer 1 uur.
Ik ben toen maar omgedraaid waardoor ik maar 5 minuten later was.
Kan toch eigenlijk niet.

Ik gebruik waze als navigatiesysteem. Is gratis en wordt door de gebruikers zelf aangepast. Heel erg dynamisch en info is up to date.
Maar inderdaad. In het buitenland moet je dan weer extra betalen. Voor het datagebruik.
Het is dan ook vreemd dat een bedrijf als Peugeot dit zomaar toestaat.

Gr. Philip.

Een kleine update, ondertussen de 15k km gepasseerd.

Er zijn hulpveren gemonteerd. Leeg is de auto iets stugger (meer Duits) drempels zijn geen probleem en de snelweg is stabieler dan zonder. Beladen een wereld van verschil. Zeker icm een hoge belading en/of kogeldruk een aanrader.

De SMEG blijft voor problemen zorgen. Gelukkig erkent de dealer de problemen, helaas heeft hij nog geen oplossing.
De problemen zijn de bekende, Echo (zonder sub), vastlopen, navigatie die erg creatief is, Ipod vast lopen etc.

De winterbanden die er door de LM ondergelegd zijn komen het weggedrag niet ten goede. (Kleber HP2) zeker de grip op nat is beroerd, de zomerbanden zijn veiliger. Geen aanrader dus.

Verder een heerlijke auto die de kilometers makkelijk aflegt.

P308SW 2014 zei:
Een kleine update, ondertussen de 15k km gepasseerd.

Er zijn hulpveren gemonteerd. Leeg is de auto iets stugger (meer Duits) drempels zijn geen probleem en de snelweg is stabieler dan zonder. Beladen een wereld van verschil. Zeker icm een hoge belading en/of kogeldruk een aanrader.

De SMEG blijft voor problemen zorgen. Gelukkig erkent de dealer de problemen, helaas heeft hij nog geen oplossing.
De problemen zijn de bekende, Echo (zonder sub), vastlopen, navigatie die erg creatief is, Ipod vast lopen etc.

De winterbanden die er door de LM ondergelegd zijn komen het weggedrag niet ten goede. (Kleber HP2) zeker de grip op nat is beroerd, de zomerbanden zijn veiliger. Geen aanrader dus.

Verder een heerlijke auto die de kilometers makkelijk aflegt.

Ik heb van de LM Michelin Alpin 5 gekregen. Ik merk geen verschil met mijn zomerbanden (ook Michelin), wat me erg mee valt dus.

J_P_P zei:
Ik heb van de LM Michelin Alpin 5 gekregen. Ik merk geen verschil met mijn zomerbanden (ook Michelin), wat me erg mee valt dus.

Geen verschil in zomer en winter voelbaar?!
Heb nu ook de Alpin5, da's toch wel even wat anders dan de GoodYear zomerbanden:eek:

ENTE zei:
J_P_P zei:

Geen verschil in zomer en winter voelbaar?!
Heb nu ook de Alpin5, da's toch wel even wat anders dan de GoodYear zomerbanden:eek:

Met mijn vorige auto en banden (michelin energy saver vs. vredestein snowtrac 3) merkte ik een heel duidelijk verschil in geluid en 'zweveriger' rijden.
Dat heb ik nu totaal niet.

IhB zei:
Pletman zei:
Opast zei:
Pletman zei:

Eigenlijk zou dit toch ook niet mogelijk moeten zijn". Betaal je zoveel geld voor een auto met navigatiesysteem en kun je het niet gebruiken. Tenminste als je betrouwbare info wilt hebben.
Laatst moest ik naar Belgie en had ik een afslag gemist. Het navigatiesysteem ging me toen om de een of andere reden helemaal binnendoor de weg wijzen.
Kan toch eigenlijk niet.

Ik gebruik waze als navigatiesysteem. Is gratis en wordt door de gebruikers zelf aangepast. Heel erg dynamisch en info is up to date.
Maar inderdaad. In het buitenland moet je dan weer extra betalen. Voor het datagebruik.

Gr. Philip.

Wil hier toch op haken, want onbruikbaar is echt een groot woord hierin. Het doet wat het moet doen en meer niet, en het is zeker niet het beste systeem op de markt en voelt ook al gedateerd aan. Rij zelf ongeveer 150 - 200 km per dag met de 308, en ben nog nooit op een verkeerde plek aangekomen. Dus hierin is het vooral het doet wat het moet doen en meer niet... Ik rij zelf ook altijd met de navigatie stemmen uit omdat ik liever naar de radio luister als naar zo'n saggo vrouw/man met saaie aanwijzingen. Het brengt me van A naar B elke dag weer. De file informatie gaat via TMC, wat dus niet altijd even zo up to date is, maar werkt net zo goed als in een andere auto met TMC. Aanwijzingen of omleidingen aan de hand daarvan opmaken is al geen goede keuze. Daar kun je altijd beter alternatieven gebruiken.
Ook over het ACC hoor je veel klachten maar denk dat mensen vergeten dat ze met een ACC alsnog in een auto rijden die je ZELF moet besturen. ACC heeft een gebruiksaanwijzing die je moet leren anders ga je er inderdaad aan ergeren. Zo pas ik altijd een beetje de snelheid aan op de omgeving waar ik in rijd, zodat de verschillen niet te groot worden, en ook omdat de ACC niet langzamer als 30km/h gaat als opgegeven. Vooral op 80 km/h wegen is het een uitkomst: 85km/h instellen in zijn 5 toeren en lekker op 2seconden laten staan. Op snelwegen hou ik ook altijd wel 1seconde aan als afstand, anders wordt het te groot en duikt iedereen ertussen.

De 308 is by far de meest relaxte auto die ik heb gereden en is echt ontworpen als cruiser ipv en scheurbak wat ik hiervoor altijd heb gehad. Maar ondanks dat kun je er nog heerlijk strak mee een bocht door zonder dat ESP ingrijpt. Wel is het zo dat met dit gladde weer koppeling los en een beetje gas erbij direct wielspin oplevert, wat weer rare gezichten oplevert af en toe.

ben een tijdje niet op het forum geweest. Hierbij even een update.

Inmiddels staat er 29k op de teller. Sinds een paar weken michelin alpin 5 winterbanden onder de auto. Wat een verschil is dit ten opzichte van de standaard energie savers. Veel meer greep en strakker in de bochten met de winterbandjes.

Afgelopen zaterdag is er een nieuwe radio gemonteerd door de dealer ivm de echo op de carkit. Vandaag niet gebeld in de auto, maar morgen eens proberen met collega's. Bij 21k kreeg ik een melding dat over 2300km de ad-blue bijgevuld moest worden. Dit is veel later dan verwacht. Dealer gaf aan 15k te kunnen rijden op de adblue.

Heb de auto nu sinds midden augustus en dik tevreden over de 308.

308SW BLL zei:
Mr Relax zei:
Die achteruitrijcamera komt nu goed van pas o_O

2rnbqx4.jpg

Ik kan alleen maar zeggen: HOE DAN? :cry:
Pfffffffff

Ik had laatst exact hetzelfde. Uit het niets was de middelste geleider aan 1 kant uit de rails. Ik kreeg het eenvoudig weer goed door de hemel tot 20 cm dicht te schuiven en voorzichtig de geleider weer in de rails te zetten.

Deedrieen zei:
IhB zei:
Pletman zei:
Opast zei:
Pletman zei:

Kan toch eigenlijk niet.

Gr. Philip.

Wil hier toch op haken, want onbruikbaar is echt een groot woord hierin. Het doet wat het moet doen en meer niet, en het is zeker niet het beste systeem op de markt en voelt ook al gedateerd aan. Rij zelf ongeveer 150 - 200 km per dag met de 308, en ben nog nooit op een verkeerde plek aangekomen. Dus hierin is het vooral het doet wat het moet doen en meer niet... Ik rij zelf ook altijd met de navigatie stemmen uit omdat ik liever naar de radio luister als naar zo'n saggo vrouw/man met saaie aanwijzingen. Het brengt me van A naar B elke dag weer. De file informatie gaat via TMC, wat dus niet altijd even zo up to date is, maar werkt net zo goed als in een andere auto met TMC. Aanwijzingen of omleidingen aan de hand daarvan opmaken is al geen goede keuze. Daar kun je altijd beter alternatieven gebruiken.
Ook over het ACC hoor je veel klachten maar denk dat mensen vergeten dat ze met een ACC alsnog in een auto rijden die je ZELF moet besturen. ACC heeft een gebruiksaanwijzing die je moet leren anders ga je er inderdaad aan ergeren. Zo pas ik altijd een beetje de snelheid aan op de omgeving waar ik in rijd, zodat de verschillen niet te groot worden, en ook omdat de ACC niet langzamer als 30km/h gaat als opgegeven. Vooral op 80 km/h wegen is het een uitkomst: 85km/h instellen in zijn 5 toeren en lekker op 2seconden laten staan. Op snelwegen hou ik ook altijd wel 1seconde aan als afstand, anders wordt het te groot en duikt iedereen ertussen.

De 308 is by far de meest relaxte auto die ik heb gereden en is echt ontworpen als cruiser ipv en scheurbak wat ik hiervoor altijd heb gehad. Maar ondanks dat kun je er nog heerlijk strak mee een bocht door zonder dat ESP ingrijpt. Wel is het zo dat met dit gladde weer koppeling los en een beetje gas erbij direct wielspin oplevert, wat weer rare gezichten oplevert af en toe.

Begrijp me niet verkeerd. Maar dat is nu net wat ik bedoel.
Ik verheeg me nog iedere keer als ik kan gaan rijden. Werkelijk een heerlijke auto.
Daarom vindt ik het ook zo jammer dat je voor een betrouwbare navigatie een apart navigatiesysteem moet gebruiken.
Het interieur is zo mooi afgewerkt dat het zonde is om een telefoonhouder te moeten monteren.
En ook ik vind de opmerkingen over de ACC NIET herkenbaar. Ik vindt het een prima systeem.
Over deze auto is gewoon goed nagedacht.
Op een ding na dan....

Ik heb zaterdag 7 nov mijn huidige auto op mogen halen bij de dealer. Het gaat om een Peugeot 308 SW Allure 2.0 HDI. Inmiddels ruim 4400 km gereden en kan niet anders zeggen dan dat de auto super bevalt maar....

... die navigatie kan toch echt niet !

Navigeren mbv verkeersinformatie is niet te doen. Op weg vanaf het werk naar huis vraagt hij constant of ik akkoord ga met de alternatieve route. Ik wil een navigatie die gewoon zelf de snelste route bepaald als ik dat heb ingesteld. Heb na 10 keer de alternatieve route geaccepteerd te hebben, deze optie maar uitgeschakeld...

Dan nog iets. Ik wilde vorige week iets ophalen in Wormer. Blijkt deze plaats toch niet te bestaan volgens de navigatie ! Mijn vrouw moest vanmorgen naar Wervershoof, bestaat ook niet... Sterker nog, volgens deze navigatie bestaat er geen enkele plaats beginnend met een W ...

Ik heb inmiddels maar voor 25 EUR de navigatie app Sygic gekocht met lifetime kaartupdates voor heel Europa... Welliswaar zonder verkeersinformatie, maar in ieder geval kom ik wel overal !

Klaaf zei:
Ik heb zaterdag 7 nov mijn huidige auto op mogen halen bij de dealer. Het gaat om een Peugeot 308 SW Allure 2.0 HDI. Inmiddels ruim 4400 km gereden en kan niet anders zeggen dan dat de auto super bevalt maar....

Navigeren mbv verkeersinformatie is niet te doen. Op weg vanaf het werk naar huis vraagt hij constant of ik akkoord ga met de alternatieve route. Ik wil een navigatie die gewoon zelf de snelste route bepaald als ik dat heb ingesteld. Heb na 10 keer de alternatieve route geaccepteerd te hebben, deze optie maar uitgeschakeld...

Dan nog iets. Ik wilde vorige week iets ophalen in Wormer. Blijkt deze plaats toch niet te bestaan volgens de navigatie ! Mijn vrouw moest vanmorgen naar Wervershoof, bestaat ook niet... Sterker nog, volgens deze navigatie bestaat er geen enkele plaats beginnend met een W ...

Ik heb inmiddels maar voor 25 EUR de navigatie app Sygic gekocht met lifetime kaartupdates voor heel Europa... Welliswaar zonder verkeersinformatie, maar in ieder geval kom ik wel overal !
Zo herkenbaar. Gek dat hij ondanks dat het up-to-date is (een bepaalde rotonde hier in de stad is recentelijk (2jr) verdwenen en die is niet meer zichtbaar op de kaart, of het is een héééél oude kaart).

Zit bijna te overwegen om een TomTom 5000 aan te schaffen, kost wel wat, maar dan heb je echt altijd actuele verkeers info, ook in het buitenland. Maar ik kijk het nog even aan, zo vaak kom ik niet in het buitenland.

Navigeren doet de navigatie inderdaad redelijk (cijfer: 7-).

Sinds vorige week heb ik een schakel geluid dat uit het dashboard komt links van het stuur achter de eco knop.

Het lijkt een relais dat in/uitschakelt. Ik vermoed dat dit de thermostaatschakelaar is? Het lijkt erger/harder/vaker voor te komen
bij lage temperaturen. Was er niet een terugroepactie voor de thermostaat?

Goof2 zei:
308SW BLL zei:
Mr Relax zei:

2rnbqx4.jpg

Pfffffffff

Ik had laatst exact hetzelfde. Uit het niets was de middelste geleider aan 1 kant uit de rails. Ik kreeg het eenvoudig weer goed door de hemel tot 20 cm dicht te schuiven en voorzichtig de geleider weer in de rails te zetten.

Het staat bij mij altijd open, misschien moet ik het wat vaker sluiten / openen :confused:
Beide kanten zijn uit de rails, maar gelukkig gaat het nog 'dicht'.

Had al een afspraak staan volgende week bij de dealer voor de bandenwissel en de 2 preventieve terugroepacties, kunnen ze dit meteen ook fixen.

Mr Relax zei:
Had al een afspraak staan volgende week bij de dealer voor de bandenwissel en de 2 preventieve terugroepacties, kunnen ze dit meteen ook fixen.

Welke twee terugroepacties bedoel je? Wellicht heb ik wat gemist?

Ik heb overigens nu 2000km op de teller staan van m'n 308SW Premiere. Het valt mij op dat schakelen nog steeds niet heel soepel gaat. Ik dacht dat dit door de nieuwigheid kwam, maar heb het nog steeds.

Soms moet ik twee keer 'trekken' om hem in de juiste postitie te krijgen. Wellicht herkenbaar bij andere 308 rijders? En wat zou ik er mee doen?

En zou de GT software van de boardcomputer ook op de normale 308 te zetten zijn? Adaptive cruise aan/uit zetten en afstandsinstelling vasthouden zijn gewilde instellingen...

Mr Relax zei:
Goof2 zei:
308SW BLL zei:
Mr Relax zei:

2rnbqx4.jpg

Pfffffffff

Het staat bij mij altijd open, misschien moet ik het wat vaker sluiten / openen :confused:
Beide kanten zijn uit de rails, maar gelukkig gaat het nog 'dicht'.

Wij hebben een Peu SW gehad met eveneens panoramadak. Daar is dit nooit gebeurd. Sterker, door kids achterin die er wel eens tegenaan stoten heb ik de constructie destijds nader bekeken. Leek mij solide genoeg. Mag natuurlijk niet zomaar 'ontsporen'. Wellicht een uitgeknepen toeleverancier?

Klaaf zei:

Evn iets verder kijken dan de digitale neus lang is. Boven de letter A staat een golvend symbool. Door daar op te drukken veranderd het toetsenbord en verschijnt ook de letter W in beeld waarmee je Wervershoof mee kunt vinden. Ik ben ook ontevreden over de werking van het navigatiesysteem en het ontbreken van een goede real time verkeersinformatie met snelle routeaanpassing als in TomTom, maar Wervershoof staat er wel in.

Ik zie een stukje terug een aantal versies van de kaarten en het systeem staan.
Er is mij echter niet duidelijk of alle auto's met systeem SMEG5.2.A.R9 nou de radio met DAB+ hebben of niet.

Ik heb gisteren mijn 308 SW BLE in ontvangst mogen nemen. (Eindelijk na eenhoop gezeik met v. Mossel Peugeot)
De systeemversies SMEG5.1.F.R4 CD 25583 met een datum van 21-02-2014. Is dit de meest recente versie zonder DAB+ radio?

DAP+ is een optie die extra besteld en betaald moet worden.
Alleen leverbaar bij bestellen vanaf nov. 2014 (volgens mijn dealer)
Er is geen upgrade mogelijk (volgens mijn dealer)
Of het allemaal klopt weet ik niet.
Upgrade van de kaart kost 150 euro als je het zelf doet en 225 telt mijn dealer als hij het moet doen. En dat elk jaar opnieuw.
Er is nog geen upgrade.
Voor dat geld, 225 euro, koop je ook een tomtom met lifetime kaart upgrade.

sloper zei:
Upgrade van de kaart kost 150 euro als je het zelf doet en 225 telt mijn dealer als hij het moet doen. En dat elk jaar opnieuw.
Er is nog geen upgrade.
Voor dat geld, 225 euro, koop je ook een tomtom met lifetime kaart upgrade.

Sterker nog, de kaarten zijn van Here (Nokia) en worden gebruikt in hun navigatieoplossing. Die software is voor meerdere platformen beschikbaar, gratis, met gratis upgrades.

En als het dan toch over de kaarten gaat. Fouten, verbeteringen en nieuwe wegen zijn door te geven via https://mapcreator.here.com

Floris.kw zei:
Ik zie een stukje terug een aantal versies van de kaarten en het systeem staan.
Er is mij echter niet duidelijk of alle auto's met systeem SMEG5.2.A.R9 nou de radio met DAB+ hebben of niet.

Ik heb gisteren mijn 308 SW BLE in ontvangst mogen nemen. (Eindelijk na eenhoop gezeik met v. Mossel Peugeot)
De systeemversies SMEG5.1.F.R4 CD 25583 met een datum van 21-02-2014. Is dit de meest recente versie zonder DAB+ radio?

Ik heb zelf ook een 308SW BLE en mijn Systeemversie lijkt wel nieuwer:
https://i62.tinypic.com/28wdk5k.jpg

Zie ook mijn eerdere bericht op deze pagina.

EDIT: verkeerde foto gelinked.

Hmm waarschijnlijk is van Mossel dan 'vergeten' om mijn software te updaten.

Net als dat ze vergeten waren om:
- De EBS set tijdig te bestellen
- Een alternatieve audio upgrade gelijkwaardig zou moeten zijn (Alpine set Consumentenverkoopprijs 150 Euro)
- Een alternatief geen nut heeft als deze later leverbaar is dan de origineel bestelde set (leverbaar eind januari)
- De auto te controleren op afval voor uitlevering (plastic zakjes van onderdelen of wat dan ook)
- De shortlease auto ook op te halen (na 2x de bevestiging te hebben gehad)

En last but not least...
- Vergeten waren om de auto af te leveren ! (10 november in NL, 9 december geleverd)

De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Ik rijd dit weekend even naar de lokale Peugeot dealer, waar ik al 3 Peugeots(privé) in onderhoud heb gehad.
1. De software update uit te voeren,
2. Een losse schroef achter het binnenwerk van de achterklep te verwijderen
3. De kentekenplaatshouder te verwijderen en één van hen zelf te monteren. Ik word liever niet geassocieerd met van Mossel Peugeot.

Als dit hun standaard is van service leveren, dan hebben zij onder deze naam ook geen lang leven beschoren.

Zo... dat is eruit ! Ze moeten in december nog 400 wagens leveren, dus veel succes voor degene die nog wachten :)

hardinxcore zei:
Mr Relax zei:

Welke twee terugroepacties bedoel je? Wellicht heb ik wat gemist?

Ik heb overigens nu 2000km op de teller staan van m'n 308SW Premiere. Het valt mij op dat schakelen nog steeds niet heel soepel gaat. Ik dacht dat dit door de nieuwigheid kwam, maar heb het nog steeds.

Soms moet ik twee keer 'trekken' om hem in de juiste postitie te krijgen. Wellicht herkenbaar bij andere 308 rijders? En wat zou ik er mee doen?

En zou de GT software van de boardcomputer ook op de normale 308 te zetten zijn? Adaptive cruise aan/uit zetten en afstandsinstelling vasthouden zijn gewilde instellingen...

De inmiddels bekende thermostaat issue en iets met een schroef van de achterverlichting

Heeft er al iemand ervaring met dakdragers? Heb een offerte gekregen van 220 euro voor thule wingbars, maar dat vind ik behoorlijk wat geld voor 2 aluminium strips.

Floris.kw zei:
Hmm waarschijnlijk is van Mossel dan 'vergeten' om mijn software te updaten.

Net als dat ze vergeten waren om:
- De EBS set tijdig te bestellen
- Een alternatieve audio upgrade gelijkwaardig zou moeten zijn (Alpine set Consumentenverkoopprijs 150 Euro)
- Een alternatief geen nut heeft als deze later leverbaar is dan de origineel bestelde set (leverbaar eind januari)
- De auto te controleren op afval voor uitlevering (plastic zakjes van onderdelen of wat dan ook)
- De shortlease auto ook op te halen (na 2x de bevestiging te hebben gehad)

En last but not least...
- Vergeten waren om de auto af te leveren ! (10 november in NL, 9 december geleverd)

De leasemaatschappij stond steeds in de cc van de communicatie en hebben het overgenomen i.v.m. zoals zij het noemden "tenenkrommende communicatie van de dealer naar de klant toe". De leasemaatschappij zorgt voor een Pioneer set(TS-WH500A , GM-D1004) als audio upgrade en laten dit binnenkort inbouwen.

Ik rijd dit weekend even naar de lokale Peugeot dealer, waar ik al 3 Peugeots(privé) in onderhoud heb gehad.
1. De software update uit te voeren,
2. Een losse schroef achter het binnenwerk van de achterklep te verwijderen
3. De kentekenplaatshouder te verwijderen en één van hen zelf te monteren. Ik word liever niet geassocieerd met van Mossel Peugeot.

Als dit hun standaard is van service leveren, dan hebben zij onder deze naam ook geen lang leven beschoren.

Zo... dat is eruit ! Ze moeten in december nog 400 wagens leveren, dus veel succes voor degene die nog wachten :)

Zou je kunnen laten weten of het software updaten is gelukt? (en naar welke versie)
Want zoals ik begrepen heb is deze versie (nog) niet voor dealers beschikbaar.

Bokito berijder zei:
Heeft er al iemand ervaring met dakdragers? Heb een offerte gekregen van 220 euro voor thule wingbars, maar dat vind ik behoorlijk wat geld voor 2 aluminium strips.
Geen ervaring, maar zelf ook aan het zoek en kwam deze tegen (99 euro):
https://www.alleskanmee.nl/Farad-dakdragers-nieuwe-PEUGEOT-308-SW-stationwagon-met-dakrails-2014%3E

Bokito berijder zei:

Op mijn leaseofferte staan ze voor 152 euro

Terug
Bovenaan