Peugeot 308 (SW p. 26)

Hmmm, niet fijn.
Ik heb de indruk dat als je van iphone naar iphone belt er geen probleem is.
Werkt het zeker goed met een Android device?

iPhone naar iPhone is ronduit beroerd. Nog beroerder is 308 naar 308:cry:

Peugeot weet van de problemen, maar ach het ding gaat warme broodjes dus who cares!

Jeroenkl zei:
Hmmm, niet fijn.
Werkt het zeker goed met een Android device

Ik heb de carkit met een Jolla gebruikt en met een Nokia Lumia. Beide gevallen prima geluids, geen klachten. Lijkt inderdaad met name een iPhone-issue.

Jeroenkl zei:
Hmmm, niet fijn.

Met diverse Samsung telefoons ervaar ik ook problemen. Problemen variëren van echo tot het knijpen van het geluid. Dan lijkt het net of je slecht bereik hebt terwijl bereik vol uitslaat.

Ik denk dat Peugeot bij de goedkoopste leverancier in China heeft gewinkeld ...................(n)

ENTE zei:

Peugeot weet van de problemen, maar ach het ding gaat warme broodjes dus who cares!

Zowel met iPhone 4 als 6 in de 308 naar een 308 met eerst iPhone 4 en nu 6 geen probleem. Alles helder en duidelijk. Beide 308's met standaard (en voor ons prima) geluidinstallatie.

308 ipv 207cc zei:
ENTE zei:

Zowel met iPhone 4 als 6 in de 308 naar een 308 met eerst iPhone 4 en nu 6 geen probleem. Alles helder en duidelijk. Beide 308's met standaard (en voor ons prima) geluidinstallatie.

We hebben 3 dezelfde 308SW's rijden (maar dan ook 100% precies hetzelfde) ook allemaal dezelfde IPhone 4s....
Alle 3 standaard radio.

Bij ieder gesprek met elkaar dezelfde irritante geknepen sound en een mega echo.

Bel ook wel eens met forummer Gilletti, die had nog nooit een echo ervaren in zijn 308 hb....totdat ie mij met de SW aan de lijn kreeg:T
Ook een aanhanger van Steve, ook iPhone naar iPhone.

Ik heb tot op heden nog niemand horen klagen (ook niet in conference call). Heb een Blackberry Q10.
Maar met dit aantal mensen met problemen, is het misschien toch goed om gezamelijk naar PeuNL te stappen.

ENTE zei:
Bel ook wel eens met forummer Gilletti, die had nog nooit een echo ervaren in zijn 308 hb....totdat ie mij met de SW aan de lijn kreeg:T

Ik bel je binnenkort wel weer even maar dan vanuit de HB. Wel in het kader van de wetenschap hè, voor de rest gaat het toch nergens over. :T

Misschien moeten we die mini-meet wat groter aanpakken en er een forum-308-flashmob achtig iets van maken?
Jammer dat ik nou wel mijn "special paint" Ligne S wielen inmiddels heb vervangen voor de winterset met Topaze.

Gilletti zei:
ENTE zei:

Ik bel je binnenkort wel weer even maar dan vanuit de HB. Wel in het kader van de wetenschap hè, voor de rest gaat het toch nergens over. :T

Misschien moeten we die mini-meet wat groter aanpakken en er een forum-308-flashmob achtig iets van maken?
Jammer dat ik nou wel mijn "special paint" Ligne S wielen inmiddels heb vervangen voor de winterset met Topaze.

Gezellig. Een forummeeting met springkussens en schminkclowns die ook vorm ballonnen kunnen maken:(
Ik maar denken dat je wilt wachten totdat je de GT hebt:p

ENTE zei:
Gezellig. Een forummeeting met springkussens en schminkclowns die ook vorm ballonnen kunnen maken:(
Ik maar denken dat je wilt wachten totdat je de GT hebt:p

Daarom ook flashmob hè. Ergens op een desolate parkeerplaats ofzo. (...)
En clowns zijn in tegenwoordig, zeker in Frankrijk, dus het past wel bij een 308 meet.

ENTE zei:
308 ipv 207cc zei:
ENTE zei:

We hebben 3 dezelfde 308SW's rijden (maar dan ook 100% precies hetzelfde) ook allemaal dezelfde IPhone 4s....
Alle 3 standaard radio.

Bij ieder gesprek met elkaar dezelfde irritante geknepen sound en een mega echo.

De echo is bij mij ook aanwezig. Er is door de dealer wel naar gekeken, maar nog niet verholpen. De microfoon is iets verplaatst. Daardoor is de echo iets zachter, maar nog zeker aanwezig. Ik vind dit wel enorm vervelend. Je bent toch geneigd om je telefoontje uit te stellen.
In het forum staan er diverse klachten vermeld. Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot. Ik weet niet of dit al gebeurd is.

De auto bevalt mij verder uitstekend. Het meeste van wat geschreven word komt neer op persoonlijke smaak. Mijn persoonlijke smaak is dat ik, behalve het carkit verhaal, zeker 4 jaar plezier ga hebben van de Peus.

ENTE zei:
Mee leren leven en hopen op een update vanuit Peugeot. Lees het forum door, echo probleem is een oude bekende. Combi met iPhone en ICockpit is geen gelukkige, ondanks de naam
Zachter zetten helpt enigszins...
Hier icm iPhone5 geen enkel probleem met de carkit. Is zelfs beter dan in de Megane (mede doordat de Peugeot stiller is). Heb overigens geen EBS.

Ik heb nu precies 2 weken de Allure SW, en precies 1 week een enorme pijn in mijn onderrug.
Nu heb ik een vrij "vatbare" rug, maar deze rugpijn had ik juist al een paar jaar niet meer gehad.
Ik vrees dus dat de stoelen de veroorzaker zijn.

Volgens mij heb ik dit meer voorbij zien komen op dit forum, en via kennissen hoorde ik ook van 2 verschillende personen met een 308 die het over de stoel en rugklachten hadden.

Ik vind de stoel op zich prima zitten, maar een beetje "dwingend". Het is niet dat je echt anders kunt gaan zitten (wat in de 508 die ik hiervoor had, wel kon). Ook vind ik de stoel bovenin een beetje krap zitten, maar de pijn zit juist helemaal onderin. Ik vrees dat er net niet genoeg steun wordt gegeven onderaan.

Ik ga eens expirimenteren met kussentjes ofzo, anders worden het 36 hele lange maanden.

Hallo,

Ik volgde dit forum ook al enige maanden in afwachting van mijn nieuwe leasingwagen. Deze ter vervanging van mijn Renault Megane grandtour. Het is de 308 SW geworden, kleur Moka grijs met lichtgrijs lederen interieur. Deze combinatie was een gok aangezien ik het nooit op voorhand gezien had maar is meer dan geslaagd. Al veel positieve reacties over gekregen! Verder nog 17inch velgen en de Denon-installatie erbij genomen.

Een paar zaken wil ik hier nog meegeven:

- Bij mij geen probleem met echo tijdens het bellen en ik heb een iPhone 5.
- Ik heb een houder van Kenu geplaatst op het luchtrooster rechts van het scherm. Deze komt van de Switch (Applestore maar is ook elders verkrijgbaar) en kostte slechts 30€. Die andere houders (Kuda dacht ik?) kosten in totaal al snel 80€. Deze houder werkt zeer gemakkelijk.
- Ikzelf heb snel last van een zeurende, verkrampte pijn in mn onderrug. Had het probleem ook bij de Megane maar ik heb hier een kussen voor gekocht. Mits het aanpassen van mijn zitpositie samen met dit kussen was ik ervan verlost. In het begin had ik het terug met de 308 maar opnieuw even zoeken naar de ideale houding en nu geen last meer. Het kussen lijkt hierop maar bij mij loopt de elastiek volledig rond de zetel.

Zonder het hele topic door te hebben gelezen:

1) werkt de bluetooth audio streaming bij jullie ook traag? als ik naar het volgende nummer wil duurt dat 5 seconden. Dat klinkt niet lang maar is het best wel, vind ik.
2) Is het bij iemand gelukt om de voortgangsindicator van het muzieknummer dat aan het afspelen is weer te geven? Ik vind het altijd prettig om te kunnen zien hoe lang een nummer duurt en hoe lang hij al aan het spelen is (en/of hoe lang nog te gaan). Zo ja, lukte het je deze te bedienen op het paneel (vooruit- of achteruit-"spoelen")?
3) Bij mij is de bluetooth audio hakkerig, als in "niet consistent". Met name bij elektronische muziek is dit storend: de beat is niet gelijkmatig. Ik zal toch niet de enige zijn met dit euvel?
4) Deze heb ik al eens eerder gevraagd: is het mogelijk om in het navigatiesysteem automatisch zoomen in te schakelen?

Gegevens:
Bluelease Executive 308 SW
Iphone 6

1] Nee, max 1 sec
2] Ja, werkt gewoon
3] Ook geen probleem.

Aanvulling op mijn antwoorden boven. Ik gebruik niet de orginele Music app van de iPhone. Ik gebruik een soort File Hub App ( https://itunes.apple.com/nl/app/file-hub-powerful-intuitive/id520299954?mt=8 ). MP3 kan ik via WiFi uploaden (ik heb zo'n hekel aan iTunes) en vervolgens via streaming de Iphone het naar de radio. Kan hem gewoon bedienen via stuur/nav-scherm/scherm.

Gegevens: 308SW BLE (no EBS), iPhone 5.

4] Nee, helaas niet mogelijk. (Het is bij lange na geen TomTom :( )

Bedankt voor je reactie, Opast,
Ikzelf gebruik Spotify op de Iphone (de nummers zijn opgeslagen voor offline gebruik). Scheelt het zo veel qua snelheid als je muziek via een andere app afspeelt?! Ik ga het eens testen.

Hiervoor had ik korte tijd een Golf 7, en daar was spotify een stuk sneller (2 sec ongeveer bij het skippen van een nummer). en ik zag de voortgangsindicator. Vandaar dat ik dacht/denk dat het aan de Peugeot ligt...

Und der 'Gewinner' ist......

https://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/nissan-pulsar-gegen-civic-astra-und-308-im-vergleich-kann-der-neue-pulsar-vorne-mitmischen-8842223.html

Jansssen zei:
Ikzelf gebruik Spotify op de Iphone (de nummers zijn opgeslagen voor offline gebruik). Scheelt het zo veel qua snelheid als je muziek via een andere app afspeelt?! Ik ga het eens testen.
Heb geen ervaring met het 'normaal' afspelen. Wel moet ik zeggen dat er twee manieren van koppelen zijn: via de kabel (dan is het een iPod) of via BT. In beide gevallen werkt de App goed. Maar ik zal vanavond nog even kijken, want er wat wel wat verschillen tussen beide manieren. (ik luister meer radio dan muziek van de iPhone, dus super veel ervaring heb ik er niet mee).

File Hub is één van vele. Als je zoekt op 'file manager'/'file wifi'/'file usb', dan vind je er nog meer.
Van File Hub is ook een gratis versie beschikbaar, kan je mooi mee testen. https://itunes.apple.com/nl/app/file-hub-free-powerful-intuitive/id730843281?mt=8

Jansssen zei:
Zonder het hele topic door te hebben gelezen:

1) werkt de bluetooth audio streaming bij jullie ook traag? als ik naar het volgende nummer wil duurt dat 5 seconden. Dat klinkt niet lang maar is het best wel, vind ik.
2) Is het bij iemand gelukt om de voortgangsindicator van het muzieknummer dat aan het afspelen is weer te geven? Ik vind het altijd prettig om te kunnen zien hoe lang een nummer duurt en hoe lang hij al aan het spelen is (en/of hoe lang nog te gaan). Zo ja, lukte het je deze te bedienen op het paneel (vooruit- of achteruit-"spoelen")?
3) Bij mij is de bluetooth audio hakkerig, als in "niet consistent". Met name bij elektronische muziek is dit storend: de beat is niet gelijkmatig. Ik zal toch niet de enige zijn met dit euvel?

Kijk een lotgenoot :)

Ik heb exact dezelfde problemen (geprobeerd met een Lumia 820 en Xperia Z3 Compact). Ik ben maar overgegaan op een USB-stick met muziek want dan heb ik deze problemen niet, misschien niet ideaal maar werkt wel het beste.

Moet even mijn eerdere post bijstellen:
1] Duurt bij mij ook 5 seconden
2] Geen voorgangsindicator, maar wel alle informatie over het nummer
3] Dit heb ik dus echt niet

Heb ook meteen even getest met de kabel:
1] Werkt wel 'direct'.
2] Geen voortgangsindicator, geen informatie over het nummer

Bovenstaande antwoord dus gebaseerd op het gebruik van een file manager app ...

Muziek via de USB:
- Hier werkt alles wel zoals je zou verwachten.

Gisteren tijdens de drukke avond spits mijn iPhone met google maps maar gebruikt. Wat een ruk navigatie blijft het van Peugeot. Totaal geen overzicht in verkeersinformatie. En als er dan al wat doorgegeven wordt en het staat op je route, dan wordt de vertraging niet mee genomen in je totale reistijd. Waar ik in de Megane dagelijks mijn navigatie gebruikte voor de verkeersinformatie, gaat de navigatie in de Peugeot op zwart. Erg jammer. (Voor zover mijn laatste gezeik over de navigatie in dit topic)

automies zei:
Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot..

Ik heb deze mail nog niet geschreven. Simpelweg omdat er maar zes forummers (including myself) dit lijstje hebben ingevuld. terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. Peugeot wimpelt het af op de EBS installatie, terwijl ook mensen met de af fabriekset het probleem ondervinden. Ik wil graag aantonen dat het probleem in de basis aan de peugeot ligt (onafhankelijk van de gebruikte telefoon) en niet aan een extra geluidsinstallatie.

Dus nogmaals verzoek om dit DOC in te vullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Daarnaast heb ik het idee dat forumers het probleem hier niet altijd goed begrijpen als er wordt geroepen, "mijn auto heeft geen probleem"
Doe mij dan maar een PM'tje met je telefoonnummer en dan kunnen we testen of ik een echo hoor. Want dat is de kern van het probleem, je hoort geen echo in je eigen wagen, maar de tegenpartij hoor zichzelf echoën.

Mijn vermoeden van het probleem is dat er in de software een bepaalde vertraging aangepast moet worden oid..

Mcsluis zei:
(...) terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. (...)

Mijn excuus maar dit hele lijstje is me eerder ontgaan. Vaak is het geluid goed, soms niet.
Daarnaast prijs ik me gelukkig dat ik nauwelijks hoef te bellen of gebeld wordt in de auto, aangezien ik hem zakelijk niet veel hoef te gebruiken en niet heel erg ver van mijn werk af woon.

Daarom heb ik de dealer ook nog niet de kans gegeven om er eerst zelf naar te kijken (ook naar o.a. mijn RDS/TXT die het niet meer doet) voor ik mijn beklag doe richting PN. Heeft bij mij gewoon (nog) niet de hoogste prio. Lijkt me wel zo netjes om dat eerst te doen.

Thanks voor het delen van je rij-ervaringen Ente. Snap dat het moeilijk uit te leggen valt, maar volgens mij doe je een prima poging. Klinkt alsof ik er misschien ook last van ga ondervinden, want je omschrijving van je rijstijl lijkt op hoe ik de mijne zou omschrijven. Kan alleen moeilijk inschatten vanaf welke snelheden je hier last van hebt en zal je niet vragen dit op een forum te posten. Ik ben persoonlijk niet iemand die echt de max opzoekt, zeker niet met de kleine achterin nu. Maar beetje tempo is wel zo lekker ;)

Weet niet of het al eens eerder voorbij gekomen was maar HIER heel veel extra info over de aanstaande 308 GT.
Ik weet niet in hoeverre de specs overeen zullen komen met de Nederlandse maar het is altijd leuk om even door te nemen.

Gilletti zei:
Weet niet of het al eens eerder voorbij gekomen was maar HIER heel veel extra info over de aanstaande 308 GT.
Ik weet niet in hoeverre de specs overeen zullen komen met de Nederlandse maar het is altijd leuk om even door te nemen.

Dankje Gilletti. Staat niet veel in wat ik nog niet had gelezen, maar alle nieuws over de GT is meer dan welkom! :LOL:

jtm890 zei:
Ik heb nu precies 2 weken de Allure SW, en precies 1 week een enorme pijn in mijn onderrug.
Nu heb ik een vrij "vatbare" rug, maar deze rugpijn had ik juist al een paar jaar niet meer gehad.

Volgens mij heb ik dit meer voorbij zien komen op dit forum, en via kennissen hoorde ik ook van 2 verschillende personen met een 308 die het over de stoel en rugklachten hadden.

Ik vind de stoel op zich prima zitten, maar een beetje "dwingend". Het is niet dat je echt anders kunt gaan zitten (wat in de 508 die ik hiervoor had, wel kon). Ook vind ik de stoel bovenin een beetje krap zitten, maar de pijn zit juist helemaal onderin. Ik vrees dat er net niet genoeg steun wordt gegeven onderaan.

Ik ga eens expirimenteren met kussentjes ofzo, anders worden het 36 hele lange maanden.

Ik had in het begin ook problemen, maar nadat ik de stoel rechter heb staan heb ik geen problemen meer.

Voor wat betreft de carkit. Ik heb soms een echo, maar meestal niet. Heb de standaard radio

Vandaag de pioneer ts wx710a subwoofer met ingebouwde versterker laten inbouwen. Wat klinkt deze geweldig je kunt deze volledig instellen naar eigen wens
Mooi aanvullende bas in samenwerking met de originele speakers.
Tot zover tijdens het bellen geen echo te horen.

Prijs met inbouw bij 500€

Heeft de "gewone" Blue Lease variant ook de follow-me-home-verlichtingsknop op de afstandsbediening?

O ja, en ik heb ook eindelijk een afleverdatum voor mijn 308 SW BlueHdi Blue Lease Gris Artense: 22-12-2014!

Dave.S84S zei:
Vandaag de pioneer ts wx710a subwoofer met ingebouwde versterker laten inbouwen. Wat klinkt deze geweldig je kunt deze volledig instellen naar eigen wens
Mooi aanvullende bas in samenwerking met de originele speakers.
Tot zover tijdens het bellen geen echo te horen.

Prijs met inbouw bij 500€

Ik had ook zitten kijken naar dit systeem, kan je eens een foto maken hoe die gemonteerd is?

Momenteel heb ik ca 2000km gereden.

Op zich wel tevreden maar herken ook wel sommige problemen zoals:
- knokkelig geluid als je over drempel gaat (voor). Soms wel, soms niet.
- nav. problemen
- telefoon geluid
- radio ontvangst, snel ruis/slechte ontvangst. DAP had hier wel uitkomst geweest.

Over algemeen toert ie lekker en ziet ie er top uit.

Alleen vanavond na korte rit, km of 6 thuis aangekomen, stinkt de motor enorm (rubber geur dacht eerst banden omdat gisteren winterset er onder is gegaan). Uitlaat oid stond gewoon te tikken van de hitte.
op temp meter stond ie net boven 70C.
Motor nog even laten na draaien maar je voelt enorme hitte onder de kap blazen.

Iemand dit al mee gemaakt?
Morgen weer even toeren, anders maar ff naar de P-dealer....

Zit ook zo rond de 2000 km. En vanavond rook ik ook ineens een vreemde geur. Dacht dat het van een auto voor me kwam, maar die was er niet. Misschien werd de roetfilter schoon gebrand.

M_J zei:
Jeroenkl zei:
Hmmm, niet fijn.

Met diverse Samsung telefoons ervaar ik ook problemen. Problemen variëren van echo tot het knijpen van het geluid. Dan lijkt het net of je slecht bereik hebt terwijl bereik vol uitslaat.

Ik denk dat Peugeot bij de goedkoopste leverancier in China heeft gewinkeld ...................(n)

Gister wat extra getest:
Iphone4s, Iphone5, Samsung S5 geen verschil, enorme echo veroorzaakt door het oppikken van de stem uit de spreakers via de mcrofoon.
Echo canceller werkt niet..
Dinsdag staat een afspraak bij de garage.

Die stank heb ik ook wel eens.
Wat mij ook opvalt is dat de temperatuur niet boven de 80 graden komt. Dit lijkt me laag? Hoe is dit bij jullie?

Beetle61 zei:
Momenteel heb ik ca 2000km gereden.

Op zich wel tevreden maar herken ook wel sommige problemen zoals:
- knokkelig geluid als je over drempel gaat (voor). Soms wel, soms niet.
- nav. problemen
- telefoon geluid
- radio ontvangst, snel ruis/slechte ontvangst. DAP had hier wel uitkomst geweest.

Over algemeen toert ie lekker en ziet ie er top uit.

Alleen vanavond na korte rit, km of 6 thuis aangekomen, stinkt de motor enorm (rubber geur dacht eerst banden omdat gisteren winterset er onder is gegaan). Uitlaat oid stond gewoon te tikken van de hitte.
op temp meter stond ie net boven 70C.
Motor nog even laten na draaien maar je voelt enorme hitte onder de kap blazen.

Iemand dit al mee gemaakt?
Morgen weer even toeren, anders maar ff naar de P-dealer....

Dit kwam volgens mij ook naar voren in het review van Mark de AsfaltTijger. Dit zou te maken hebben met het regenereren van het roetfilter.

Quote uit zijn review:

---------------------------------------------
REGENEREREN VAN HET ROETFILTER
---------------------------------------------
Vandeweek ben ik erachter gekomen wanneer dit gebeurd.

-Als je gas geeft zit er 1 seconde vertraging in het daadwerkelijk accelereren;
-Als je dan eenmaal accelereert is deze heftiger als tijdens normaal gebruik.
-Niet te dicht bij de uitlaatgassen komen, zijn erg heet kan ik je vertellen.
-Er hangt een walm van verbrand plastic om de auto heen.

Tijdens het regenereren is de acceleratie in zijn 2 zelfs zo erg dat de Full-LEDs de hemel verlichten, zo erg zakt de achterkant in. KITT, TURBOBOOST!!! (helaas maar voor 2 seconden)

Mede-BlueHDi-rijders, let er maar eens op.

Unquote.

Yeap, stank is normaal bij het regenereren, zeker bij nieuwe auto's. Hadden mijn vorige Octavia en Focus (met dieselmotor en roetfilter) ook 'last' van in het begin, na verloop van tijd niet meer.

Niets om je zorgen over te maken, tenzij je geen diesel met roetfilter hebt natuurlijk :)

Fets zei:
Fets zei:
Na aantal proefritjes in de Seat Leon ST, Skoda Octavia en Peugeot toch voor de 308 SW gekozen.
De volgende is vandaag besteld.

Peugeot 308 SW, BLE 1.6 BlueHDi 120pk Dark Blue.
Premium stoelen inclusief stoelverwarming
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Geschatte leverdatum 19 december 2014.

Het wachten is begonnen.

Vandaag bericht gekregen van LM dat leverdatum vervroegd is naar 5 december..
Leuk sinterklaas kado !
Oh en 17" Rubis toch niet genomen.... Vind de 17"Ligne S net iets mooier.

Bericht gekregen van de dealer. Hij is binnen !!
Dinsdag a.s. wordt stoelverwarming ingebouwd en vrijdag 5 december mag ik 'm komen uitpakken !!
Zin in !!

Mcsluis zei:
automies zei:
Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot..

Ik heb deze mail nog niet geschreven. Simpelweg omdat er maar zes forummers (including myself) dit lijstje hebben ingevuld. terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. Peugeot wimpelt het af op de EBS installatie, terwijl ook mensen met de af fabriekset het probleem ondervinden. Ik wil graag aantonen dat het probleem in de basis aan de peugeot ligt (onafhankelijk van de gebruikte telefoon) en niet aan een extra geluidsinstallatie.

Dus nogmaals verzoek om dit DOC in te vullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Daarnaast heb ik het idee dat forumers het probleem hier niet altijd goed begrijpen als er wordt geroepen, "mijn auto heeft geen probleem"
Doe mij dan maar een PM'tje met je telefoonnummer en dan kunnen we testen of ik een echo hoor. Want dat is de kern van het probleem, je hoort geen echo in je eigen wagen, maar de tegenpartij hoor zichzelf echoën.

Mijn vermoeden van het probleem is dat er in de software een bepaalde vertraging aangepast moet worden oid..

Via Steve Jobs miraculeuze iPad kan ik dit bestand niet vullen...

Zodra je aktie gaat ondernemen dan zal ik via PM de info geven. Binnenkort zal ik tijdens de eerste onderhoudsbeurt vragen of er al een update is. Wellicht ook maar eens de limiet opzoeken met de carkit.....met de vering heeft het ook geholpen! Er zit geen kraakje of ander geluid meer in:D

Het zelfoplossend vermogen blijkt een goede eigenschap van de 308.

Fets zei:
Fets zei:
Fets zei:
Na aantal proefritjes in de Seat Leon ST, Skoda Octavia en Peugeot toch voor de 308 SW gekozen.
De volgende is vandaag besteld.

Peugeot 308 SW, BLE 1.6 BlueHDi 120pk Dark Blue.
Premium stoelen inclusief stoelverwarming
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Geschatte leverdatum 19 december 2014.

Het wachten is begonnen.

Vandaag bericht gekregen van LM dat leverdatum vervroegd is naar 5 december..
Leuk sinterklaas kado !
Oh en 17" Rubis toch niet genomen.... Vind de 17"Ligne S net iets mooier.

Bericht gekregen van de dealer. Hij is binnen !!
Dinsdag a.s. wordt stoelverwarming ingebouwd en vrijdag 5 december mag ik 'm komen uitpakken !!
Zin in !!

Leuk man!
Bij mij komt die oude vent met die baard ook langs op 5 Dec.
Gisteren is die binnen gekomen, nu alleen nog ff rijklaar maken andere velgen etc en dan mag ik hem ook vrijdag ophalen :D
2w3dp45.jpg

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand weet of je de bestanden uit de jukebox vanuit de auto ook weer op een USB stick kan zetten? Heb inmiddels 13000 km met mijn nieuwe 308 gereden en ben zeer tevreden! :)

feddesman zei:
Opast zei:
Volta zei:
Jarno™ zei:
Ik ben heel benieuwd of er hier rijders zijn die een after market trekhaak hebben geplaatst. Kom graag in contact.

Ik wel namelijk, via de leasemaatschappij. Maar nu blijkt, achteraf, dat deze niet netjes geschakeld zijn met de parkeersensoren. Dit lijkt een lange discussie te gaan worden...

Ik heb ook als accessoire een afneembare trekhaak laten plaatsen door de dealer en ik heb geen issues met de parkeersensoren wanneer de trekhaak is geplaatst.
Ik heb een afneembare trekhaak van Thule, geleverd door de dealer. Vind hem wel lastig te plaatsen. Stekkerdoos kan naar boven geklapt worden. Dus als de trekhaak niet gemonteerd is, zie je er niks van.
vreemd.als ik via de thule site kijken kan je die niet nemen als je pdc hebt
Vandaag nog met een fietsendrager gereden. In de achteruit begint de pdc NIET te piepen. Je hebt gelijk dat het zo op de site vermeld staat, maar de werkelijkheid is dus anders ...

Opast zei:
feddesman zei:
Opast zei:
Volta zei:
Jarno™ zei:
Ik ben heel benieuwd of er hier rijders zijn die een after market trekhaak hebben geplaatst. Kom graag in contact.

Ik wel namelijk, via de leasemaatschappij. Maar nu blijkt, achteraf, dat deze niet netjes geschakeld zijn met de parkeersensoren. Dit lijkt een lange discussie te gaan worden...

Ik heb ook als accessoire een afneembare trekhaak laten plaatsen door de dealer en ik heb geen issues met de parkeersensoren wanneer de trekhaak is geplaatst.
Ik heb een afneembare trekhaak van Thule, geleverd door de dealer. Vind hem wel lastig te plaatsen. Stekkerdoos kan naar boven geklapt worden. Dus als de trekhaak niet gemonteerd is, zie je er niks van.
vreemd.als ik via de thule site kijken kan je die niet nemen als je pdc hebt
Vandaag nog met een fietsendrager gereden. In de achteruit begint de pdc NIET te piepen. Je hebt gelijk dat het zo op de site vermeld staat, maar de werkelijkheid is dus anders ...

Ah dank. Ik heb ook net twee ritten met de drager gehad. En bij mij levert dat dus enorme herrie op. Positief puntje bij deze teleurstelling richting mijn lease is dat het uitschakelen van de parkeersensoren wordt 'opgeslagen'. Dus bij volgende keer contact aan staat de instelling nog hetzelfde. Wel even rekening mee houden natuurlijk, met name aan de voorkant ;-)

jtm890 zei:

Ik ga eens experimenteren met kussentjes ofzo, anders worden het 36 hele lange maanden.

Ikzelf vind de stoelen van de SW juist perfect, daarbij moet ik wel zeggen dat ik premium stoelen heb. Ik kom uit een Megane gt line en deze stoelen vind ik een hele vooruitgang. Ik ben zelf 1,94m lang en heb ook een zwakke rug. (vorig jaar 3 maanden bij een fysio rond gelopen) De stoelen geven steun aan mijn gehele rug, en ook belangrijk, aan mijn bovenbenen. Als je lang bent zit je in 9 van de 10 gevallen echt puur op je achterwerk waarbij je bovenbenen amper steun hebben. Nu wordt de druk veel geleidelijker verdeelt.

Wellicht een kwestie van experimenteren met de zithouding / afstelling van de stoel?

DunDaveNL zei:
Ikzelf vind de stoelen van de SW juist perfect, daarbij moet ik wel zeggen dat ik premium stoelen heb. Ik kom uit een Megane gt line en deze stoelen vind ik een hele vooruitgang. Ik ben zelf 1,94m lang en heb ook een zwakke rug. (vorig jaar 3 maanden bij een fysio rond gelopen) De stoelen geven steun aan mijn gehele rug, en ook belangrijk, aan mijn bovenbenen. Als je lang bent zit je in 9 van de 10 gevallen echt puur op je achterwerk waarbij je bovenbenen amper steun hebben. Nu wordt de druk veel geleidelijker verdeelt.

Wellicht een kwestie van experimenteren met de zithouding / afstelling van de stoel?

Ik heb ook premium stoelen (Allure SW, alcantara bekleding), maar ik ben een stuk kleiner (1,73).
Mijn bovenlichaam is wel vrij breed, waardoor de schouders een beetje krap zitten in de stoel.
Maar ik heb vooral het gevoel dat mijn onderrug een beetje weinig ondersteuning heeft.
Expirimenteren met de afstelling en zithouding heeft tot nu toe niet geholpen, dus ik ga het eens met speciale kussentjes proberen.

J_P_P zei:
Die stank heb ik ook wel eens.
Wat mij ook opvalt is dat de temperatuur niet boven de 80 graden komt. Dit lijkt me laag? Hoe is dit bij jullie?

Is het zo'n roet lucht. Die heb ik dit weekend al twee maal geroken. Dacht dat het de auto voor me was.

De temperatuur komt idd niet erg hoog. tuseen de 70 en 80 graden. En ik heb de indruk dat de kachel daardoor ook niet erg warm wordt.
Ik ben geen koukleum, maar moet de kachel vaak op 22 graden zetten om het behachelijk te krijgen. terwijl ik de temperatuur in huis neit hoger zet dan 20 graden.

Terug
Bovenaan