A
Anoniem
Guest
Prachtige bak met die Ligne S zeg! Voor wat betreft de BLE limited: Geen zwarte dakrails maar gewoon geen dakrails. Werd vandaag bevestigd door mn dealer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
roy1975 zei:Ik vind Spotify ideaal, en aangezien een usb stick samen met de Ipod Iphone aansluiting foutmeldingen geeft, gaat de sandisk usb cruzer van 32gb de deur uit.
Als er hier iemand nog op zoek is naar een super kleine usb stick van 32gb voor in het dashboard kastje van de 308 dan hoor ik 't wel !
https://link.marktplaats.nl/m868736255
Ik herken jouw problemen niet. Ik heb een usb stick in het dashboard kastje zitten, geen muziek in de ipod functie op de iPhone, maar wel muziek in de app "File Hub". Voordeel van deze app is dat ik via wifi alles op de iPhone kan zetten, zonder hem via iTunes te benaderen. En vanuit deze app kan ik zonder problemen muziek afspelen, zowel via bluetooth als via de kabel. Als ik mijn iPhone aansluit, dan gaat hij meteen opladen, is de radio even voor 1 sec stil en de radio speelt daarna verder. Kan daarna de gewenste source kiezen USB/Bluetooth of iPod etc.roy1975 zei:Ik vind Spotify ideaal, en aangezien een usb stick samen met de Ipod Iphone aansluiting foutmeldingen geeft, gaat de sandisk usb cruzer van 32gb de deur uit.
Opast zei:Ik herken jouw problemen niet. Ik heb een usb stick in het dashboard kastje zitten, geen muziek in de ipod functie op de iPhone, maar wel muziek in de app "File Hub". Voordeel van deze app is dat ik via wifi alles op de iPhone kan zetten, zonder hem via iTunes te benaderen. En vanuit deze app kan ik zonder problemen muziek afspelen, zowel via bluetooth als via de kabel. Als ik mijn iPhone aansluit, dan gaat hij meteen opladen, is de radio even voor 1 sec stil en de radio speelt daarna verder. Kan daarna de gewenste source kiezen USB/Bluetooth of iPod etc.roy1975 zei:Ik vind Spotify ideaal, en aangezien een usb stick samen met de Ipod Iphone aansluiting foutmeldingen geeft, gaat de sandisk usb cruzer van 32gb de deur uit.
sfs zei:Vorige week begonnen de meldingen (20.000 km) dat het adblue bijgevuld diende te worden binnen 2400 km. Bij elke start van de motor de melding in beeld met harde pieptonen. Vanmorgen dus even langs de dealer gereden. Hier hebben ze toch wel dik 45 minuten voor nodig gehad!
Omdat er meer dan 10 liter bijgevuld was, moest de auto adhv een computer gereset te worden, dit duurde dus extra lang.
Voortaan dus óf vaker langs de dealer, óf zelf aan de slag met de flacons. Over 5.000 km de eerste onderhoudsbeurt, mogen ze wederom het adblue gaan bijvullen en gaan ze ook kijken of er een software update beschikbaar is voor de radio zodat ik zonder echo eindelijk de carkit kan gebruiken.
Mij was bij aflevering verteld om gewoon terug te komen als de melding kwam en niet aan de slag te gaan met flacons. Wat doen jullie qua bijvullen?
Opast zei:Ik herken jouw problemen niet. Ik heb een usb stick in het dashboard kastje zitten, geen muziek in de ipod functie op de iPhone, maar wel muziek in de app "File Hub". Voordeel van deze app is dat ik via wifi alles op de iPhone kan zetten, zonder hem via iTunes te benaderen. En vanuit deze app kan ik zonder problemen muziek afspelen, zowel via bluetooth als via de kabel. Als ik mijn iPhone aansluit, dan gaat hij meteen opladen, is de radio even voor 1 sec stil en de radio speelt daarna verder. Kan daarna de gewenste source kiezen USB/Bluetooth of iPod etc.roy1975 zei:Ik vind Spotify ideaal, en aangezien een usb stick samen met de Ipod Iphone aansluiting foutmeldingen geeft, gaat de sandisk usb cruzer van 32gb de deur uit.
dj_ko zei:roy1975 zei:Ik vind Spotify ideaal, en aangezien een usb stick samen met de Ipod Iphone aansluiting foutmeldingen geeft, gaat de sandisk usb cruzer van 32gb de deur uit.
Als er hier iemand nog op zoek is naar een super kleine usb stick van 32gb voor in het dashboard kastje van de 308 dan hoor ik 't wel !
https://link.marktplaats.nl/m868736255
wat vraag je er voor dan?
Oli-4 zei:senzje zei:Oli-4 zei:Donderdag wordt ik weer gebeld, uw rubis velgen zijn dit jaar niet meer leverbaar, u kunt nog kiezen uit de emeraude, de ligne s of een niet peugeot velg macon.
Ook de 18" velgen zijn niet leverbaar.
3 maanden geleden mijn bestelling gedaan en nu ineens erachter komen dat de velgen er niet zijn.
Ik zie hier afleveringen waar wel rubis velgen onderzitten.
Zit de dealer onzin te verkopen of zijn de velgen niet meer leverbaar?
Wij hadden ongeveer het zelfde 'probleem'. Het was óf wachten tot de Rubis velgen binnen kwamen (zouden dan ook later gemonteerd kunnen worden) óf kiezen voor een andere velg. De rubis velgen waren 2 maanden geleden dus ook al slecht leverbaar. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 17" Emeraude velgen, die vonden we ook erg mooi passen op de 308 HB Gris Moka.
De velg die hier boven staat afgebeeld hadden ze ons ook voorgesteld. Toen ik vroeg wat de naam van de velg was en het even uit ging zoeken zag ik inderdaad dat het niet de originele Peugeot velg was (Saphir) maar de Macon. Even vergeleken en we vonden de verhoudingen en de kleur er niet mooi van. Vandaar dus de Emeraude gekozen..
Vandaag maar weer eens contact gehad met Leaseplan en van Mossel en als ik de auto nog dit jaar wil rijden moet ik wat anders uitzoeken.
De Ligne S en de Macon zijn op voorraad, dus ik ga binnenkort langs om te kijken wat de mooiste is en die worden gelijk gemonteerd.
(volgens de verkoper is de Macon een alternatief wat door Peugeot NL wordt voorgesteld)
Hopen dat het meevalt.
Opast zei:Kan het nergens terug vinden in de handleiding, maar ook niet op de navigatie zelf.
Weet iemand of het mogelijk is om een overzicht te krijgen van je route ? In het begin krijg je bij het invoeren van je bestemming éénmalig een overzicht te zien, maar daarna niet meer. Ik hoop dat ik hiermee toch enig inzicht krijgt in de files die er op dat moment staan.
Ik vind de navigatie absoluut geen uitblinker in het weergeven van files. Ze staan wel in de traffic lijst, maar het is mij niet altijd duidelijk waar precies op de route ze liggen. Duidelijke file informatie op de navigatie is gewoon zwaar K.. (refentie TomTom HD traffic in de Megane, die was top).
Ze hadden gewoon een deal moeten sluiten met TomTom, net zoals Renault, dan wat de auto op alle punten top.J_P_P zei:Ik heb de optie ook niet gevonden.
Traffic is inderdaad niet gebruiksvriendelijk. In mijn 207 met RNEG (ook Magneti Marelli) was dit al beter dan op SMEG+. Gek dat ze eigenlijk achteruit gaan in functionaliteit?!
Opast zei:Ze hadden gewoon een deal moeten sluiten met TomTom, net zoals Renault, dan wat de auto op alle punten top.J_P_P zei:Ik heb de optie ook niet gevonden.
Traffic is inderdaad niet gebruiksvriendelijk. In mijn 207 met RNEG (ook Magneti Marelli) was dit al beter dan op SMEG+. Gek dat ze eigenlijk achteruit gaan in functionaliteit?!
J_P_P zei:@geerts; mooie auto.
Een extra getint panorama dak? Is dat nieuwe optie?
J_P_P zei:Opast zei:Kan het nergens terug vinden in de handleiding, maar ook niet op de navigatie zelf.
Weet iemand of het mogelijk is om een overzicht te krijgen van je route ? In het begin krijg je bij het invoeren van je bestemming éénmalig een overzicht te zien, maar daarna niet meer. Ik hoop dat ik hiermee toch enig inzicht krijgt in de files die er op dat moment staan.
Ik vind de navigatie absoluut geen uitblinker in het weergeven van files. Ze staan wel in de traffic lijst, maar het is mij niet altijd duidelijk waar precies op de route ze liggen. Duidelijke file informatie op de navigatie is gewoon zwaar K.. (refentie TomTom HD traffic in de Megane, die was top).
Ik heb de optie ook niet gevonden.
hardinxcore zei:Ik vraag mij af of er bij mij niet een paneel ontbreekt, bij mijn pedalen.
Achter mijn pedalen zie ik mijn stuurkolom zitten, is dit bij jullie ook zo? Of is er ergens iets verloren/vergeten?
Ik kan me voorstellen dat dit bijv. vanuit veiligheid niet wenselijk is.
![]()
hardinxcore zei:Ik kwam er achter dat mijn dashboardkastje wel erg donker is; ik denk dat het lampje stuk is (of wellicht nooit geplaatst is). Iemand ervaring met het vervangen / fixen ervan?
Heb de auto (308SW, Premiere) nu zo een á 5 weken in bezit. Heerlijke auto!
Ja heel eenvoudig. 5w5 zie eerdere postGeBas zei:Heeft er inmiddels iemand een origineel setje 16" wieldoppen over?
(staat wat strakker op de winterwielen)
én heeft er inmiddels iemand ervaring met het vervangen van de nummerplaat verlichting door witte led lampjes?
hardinxcore zei:Ik vraag mij af of er bij mij niet een paneel ontbreekt, bij mijn pedalen.
Achter mijn pedalen zie ik mijn stuurkolom zitten, is dit bij jullie ook zo? Of is er ergens iets verloren/vergeten?
ENTE zei:hardinxcore zei:Ik vraag mij af of er bij mij niet een paneel ontbreekt, bij mijn pedalen.
Kan me voorstellen dat de toeleverancier van de rubberen hoes failliet is gegaan of de productie niet kan bijhouden; bij mijn SW exact hetzelfde. Kijk er iedere week met verbazing na als ik aan het stofzuigen ben....![]()
Geerts zei:Extra getinte panoramadak en achterruit
CarWolf zei:Is het mogelijk om in het 14% SW model (dus met active neus) achteraf de halogeen koplamp te vervangen door xenon verlichting of led verlichting?
Full led heeft geen automatisch hoogte stelling en ook geen koplamp unit sproeiers zoals bij xenon.J_P_P zei:De bumpers verschillen sowieso. Al lijkt het dat de lichtunit zelf zou moeten passen. Het zal wel een relatief duur grapje worden en ik weet niet welke elektronica er nog achter de lichtunits (voor automatische hoogte stelling, verschil in voeding, zekeringen etc) zit.
Is deze vraag nooit bij de bekende franse forums langs gekomen?
Full-LED op de 308 heeft wél automatische niveauregeling. Als je goed kijkt zie je de lichtbundel zakken en weer stijgen bij het inschakelen van de verlichting, het zgn. kalibreren. Een koplamp-hoogteverstelwieltje op het dashboard ontbreekt dan ook.Opast zei:Full led heeft geen automatisch hoogte stelling en ook geen koplamp unit sproeiers zoals bij xenon.
Mark de Asfalttijger zei:Full-LED op de 308 heeft wél automatische niveauregeling. Als je goed kijkt zie je de lichtbundel zakken en weer stijgen bij het inschakelen van de verlichting, het zgn. kalibreren. Een koplamp-hoogteverstelwieltje op het dashboard ontbreekt dan ook.Opast zei:Full led heeft geen automatisch hoogte stelling en ook geen koplamp unit sproeiers zoals bij xenon.
Een koplamp-reinigingsinstallatie is idd niet aanwezig op de 308 met Full-LED.
ENTE zei:MarcvdB zei:Ik rijd ik een zwarte 308 BLP. Iemand toevallig bekend met wat "zwabberig" rijgedrag bij het rijden over oneffenheden ? Ik had het met mijn originele 16" Topaze velgen. Toen gemeld bij Peugeot, en toevallig waren mijn 17" Rubis velgen binnen. Maar nu voel ik het nog steeds. Gewoon vreemd gevoel alsof je even de controle kwijt bent en de achterkant wat "zweeft". Is dat normaal ? Uitlijning is gedaan, dus wat kan dat zijn.
Ja, hier bij de SW ook. Bij oneffenheden op hogere snelheden geeft de achtertrein(!) het gevoel van speed steering.
Denk dat het een producteigenschap is van de auto zelf. Die achterwielophanging is niet feiloos, helaas.
De tijd dat er bij Peugeot uitmuntende onderstellen/schokbrekers werden gebruikt (406) lijkt definitief voorbij.
Band/ wiel: 17" Goodyear 225/45.
Zal checken hoe ie het straks doet op winter Conti's in dezelfde maat.
Btw, wat een beroerde posting om te quoten. Heb 'm even aangepast vanuit het oorspronkelijke bericht.
Er staat een script fout in, bij het quoten pakt ie alles als quote mee![]()
MarcvdB zei:Ik rijd ik een zwarte 308 BLP. Iemand toevallig bekend met wat "zwabberig" rijgedrag bij het rijden over oneffenheden ? Ik had het met mijn originele 16" Topaze velgen. Toen gemeld bij Peugeot, en toevallig waren mijn 17" Rubis velgen binnen. Maar nu voel ik het nog steeds. Gewoon vreemd gevoel alsof je even de controle kwijt bent en de achterkant wat "zweeft". Is dat normaal ? Uitlijning is gedaan, dus wat kan dat zijn.
Doubleyou308SW zei:Rij met 16" Topaze onder een 308SW BLE, geen problemen met oneffenheden onderweg.
Als winterband gekozen voor de Continental 205/55-16 94H TS 850XL (zie ook test ANWB/ADAC).
Hermann zei:Doubleyou308SW zei:Rij met 16" Topaze onder een 308SW BLE, geen problemen met oneffenheden onderweg.
Als winterband gekozen voor de Continental 205/55-16 94H TS 850XL (zie ook test ANWB/ADAC).
Hoi, al met de conti 850 gereden,?
deel de ervaring als je er mee heb gereden, geluid en wat er zoal opvalt.
its_me_leon zei:Hermann zei:Doubleyou308SW zei:Rij met 16" Topaze onder een 308SW BLE, geen problemen met oneffenheden onderweg.
Ik heb de 225 uitvoering in 17 inch er nu onder liggen en het rijdt prima. De zomerbanden zijn GoodYear Eagle. Doordat de winterbanden zachter zijn voelt het geheel comfortabeler aan. Het verschil in rijgedrag, zoals in eerdere reacties aangegeven, is mijns inziens dan ook niet afhankelijk van het mark, maar van winter- of zomerband
Hermann zei:Doubleyou308SW zei:Rij met 16" Topaze onder een 308SW BLE, geen problemen met oneffenheden onderweg.