Peugeot 308 (SW p. 26)

dj_ko zei:
Jarno™ zei:
dj_ko zei:
roy1975 zei:
Jarno™ zei:
Mark, is de cd-speler fatsoenlijk benaderbaar? Net wat zitten proberen in de auto en ik neig meer naar de Brodit-houder dan naar de hoge Kuda. De laatste vind ik iets mooier als houder, maar nadat de daadwerkelijke telefoonhouder erop zit zie je daar toch niets meer van. Dan houd je functie over, en volgens mij is het dan fijner om niets voor de ventilator/scherm te hebben. En ook iets rustiger gevoel voor het dashboard als geheel.

Iemand een goedkoop adresje voor deze brodit proclip. De houder voor m'n Iphone heb ik al

Het gaat op type 854952 van brodit.

Goedkoopste op myhandsfree.nl voor 21 euro. Iemand al goedkopere gescoord ? ;-)

Ik denk dat je hem niet heel veel goedkoper gaat vinden, ik ben zelf ook al een tijdje aan het zoeken.
Maar ik bestel hem pas wanneer ik ook daadwerkelijk mn peugeot binnen heb.

Ik bestel al jaren deze spullen bij PDAPlus.nl en heb dat gisteren ook gedaan. Na optellen van betaalkosten en verzendkosten zit je dan net onder de prijs van wat myhandsfree.nl vraagt: €27.90 vs €27.94 (:P)

PDAplus heb ik inderdaad ook goede ervaringen mee :) Zitten trouwens vlakbij de VW dealer in Naarden (mocht je in de buurt komen)

De clip kost bij myhandsfree.nl toch 21 ??

https://www.myhandsfree.nl/contents/nl/p50249_Brodit_Proclip_854952_Peugeot_308_2014_-_(854952).html

roy1975 zei:
dj_ko zei:
Jarno™ zei:
dj_ko zei:
roy1975 zei:
Jarno™ zei:
Mark, is de cd-speler fatsoenlijk benaderbaar? Net wat zitten proberen in de auto en ik neig meer naar de Brodit-houder dan naar de hoge Kuda. De laatste vind ik iets mooier als houder, maar nadat de daadwerkelijke telefoonhouder erop zit zie je daar toch niets meer van. Dan houd je functie over, en volgens mij is het dan fijner om niets voor de ventilator/scherm te hebben. En ook iets rustiger gevoel voor het dashboard als geheel.

Iemand een goedkoop adresje voor deze brodit proclip. De houder voor m'n Iphone heb ik al

Het gaat op type 854952 van brodit.

Goedkoopste op myhandsfree.nl voor 21 euro. Iemand al goedkopere gescoord ? ;-)

Ik denk dat je hem niet heel veel goedkoper gaat vinden, ik ben zelf ook al een tijdje aan het zoeken.
Maar ik bestel hem pas wanneer ik ook daadwerkelijk mn peugeot binnen heb.

Ik bestel al jaren deze spullen bij PDAPlus.nl en heb dat gisteren ook gedaan. Na optellen van betaalkosten en verzendkosten zit je dan net onder de prijs van wat myhandsfree.nl vraagt: €27.90 vs €27.94 (:P)

PDAplus heb ik inderdaad ook goede ervaringen mee :) Zitten trouwens vlakbij de VW dealer in Naarden (mocht je in de buurt komen)

https://www.myhandsfree.nl/contents/nl/p50249_Brodit_Proclip_854952_Peugeot_308_2014_-_(854952).html

Daar komt nog 6,95 verzendkosten bij, dus in totaal 27,94

roy1975 zei:

Vergeet de verzendkosten van 6,95 euro niet (en eventueel extra transactie kosten voor de gekozen betaalwijze). Maar dat heb je natuurlijk niet als je het in Blaricum ophaalt.
Bovenstaand bericht niet gezien (stond op de volgende pagina)

roy1975 zei:

Ja, maar ik laat het ding bezorgen, dus dan komen er nog wat euro's bij. En dan kom je dus op:

Jarno™ zei:
Ik bestel al jaren deze spullen bij PDAPlus.nl en heb dat gisteren ook gedaan. Na optellen van betaalkosten en verzendkosten zit je dan net onder de prijs van wat myhandsfree.nl vraagt: €27.90 vs €27.94

Er was hier een tijdje terug iemand die een alle logo's van zijn achterklep had laten halen
(zie ook afbeelding)
2hhnocm.jpg

Zou het ook mogelijk zijn om de leeuw op de motorkap te verwijderen?
Of zit deze niet los er op geplakt?
2a76jxi.jpg

Hmnz weet nou niet of ik dit mooi vind of juist niet...

Ik heb de leeuw op de voorkant niet durven verwijderen :)
Achterkant had ik er n.a.v. Bovenstaande foto ook af laten halen
Wellicht mooi om hem in de gril terug te plaatsen

J_P_P zei:

De leeuw is ook niet verwijderd. Foto is met Photoshop bewerkt.

308 ipv 207cc zei:
J_P_P zei:

Die bovenste is toch 'echt'? (iets met schade die bijgewerkt moest worden)

Ik lees veel over de bleu lease limited. Ik heb een mooie 120 pk executive limited besteld, inderdaad op basis van de Active. Mét chrome raamomlijsting , extra donkere achterste ruiten , Panorama dak , parkeer sensoren voor en achter, 16inch Quartz, enz enz.. maar de dakrails waren helaas dus niet leverbaar op dit model. Wel garantie 30 december 2014 nog op kenteken. Ik zeg top auto :-)

Dag,

Ook mezelf maar aangemeld hier. Leuke info hier. Ik heb ook een Blue Lease Executive Limited besteld. Met Topaze velgen, EBS systeem en trekhaak. Komt deze dan zonder dakrails of met zwarte dakrails? Dat is me niet helemaal duidelijk.. Heeft iemand ook fotos van een SW zonder of met zwarte dakrails?

Voor zover ik weet wordt de limited zónder dakrails geleverd. Verder identiek aan de "normale" executive

Ik heb al mensen horen zeggen, dat het hen niet uitmaakt of er dakrails op zitten. Ik heb van binnen echter zo'n gevoel, dat als de fabrikant de productie van een product verhoogt (in dit geval de 308 SW), je je toch moet afvragen of de toeleveranciers die toename kunnen 'hebben'; blijkbaar niet dus we laten ze gewoon weg..... Zou die rails overigens nageleverd worden? Maar zoals gezegd, als de klant het accepteert, dan is het prima.

Accepteren? Die term lijkt me niet geheel op z'n plek.
De klant die dit jaar nog een BLE wil krijgt 't gewoon door de strot gedrukt. Of ie nou wil of niet.

Ik lees overigens op diverse lease sites dat er wel dakrails op de Limited zitten. Alleen zijn die zwart ipv aluminium.

J_P_P zei:
308 ipv 207cc zei:
J_P_P zei:

De leeuw op de achterkant is bij mij inderdaad er af gehaald omdat ik bij levering een kleine schade had.
Dus geen fotoshop.
Overigens vindt ik het op de voorkant persoonlijk geen verschil maken. De achterkant vindt ik veel strakker uitzien zonder logo.

ENTE zei:
Ik lees overigens op diverse lease sites dat er wel dakrails op de Limited zitten. Alleen zijn die zwart ipv aluminium.

Ik zie alleen onderstaande Limited BLE, zonder dakrails staan na wat speurwerk op diverse autosites. Staat ook niet in mijn optielijst. Verder wel mooie auto hoor! Zelf heb ik een zwarte besteld.

308 BLE Limited zei:
ENTE zei:

Ik zie alleen onderstaande Limited BLE, zonder dakrails staan na wat speurwerk op diverse autosites. Staat ook niet in mijn optielijst. Verder wel mooie auto hoor! Zelf heb ik een zwarte besteld.

Aha, kijk aan. Dan klopt de info op sommige lease sites niet helemaal.

Een zwarte SW.....hmmm...:T

IhB zei:
J_P_P zei:
308 ipv 207cc zei:
J_P_P zei:

De leeuw op de achterkant is bij mij inderdaad er af gehaald omdat ik bij levering een kleine schade had.
Dus geen fotoshop.
Overigens vindt ik het op de voorkant persoonlijk geen verschil maken. De achterkant vindt ik veel strakker uitzien zonder logo.

Ik bedoelde ook dat de onderste van de 3 foto's bewerkt was, waar de leeuw van de motorkap weggehaald is.

Zou bij wet verboden moeten worden dat er SW worden verkocht ZONDER chrome omlijsting.

laatst zei iemand dat je de app Flitsnav kon streamen naar het systeem.
Hoe werkt dat precies?

Erik1967 zei:
laatst zei iemand dat je de app Flitsnav kon streamen naar het systeem.
Hoe werkt dat precies?

Ja, dat was ik. Gaat alleen om geluidsmelding.

Check de app (voor iPhone) van Flitsmeister.
Via instellingen bij menu 'geluid' vervolgens 'forceer BT zonder A2DP' aanvinken.

Alle meldingen van flitsers blocken vervolgens alle andere signalen in het systeem. Dus ook muziek (radio, cd, USB etc)

2h3bej6.jpg

Bij het bestellen van mijn auto vele posts gelezen over alle opties.
Toen o.a. Gekozen voor de 308sw BLE blanc nacre met 17" rubis velgen, cd speler en led verlichte dorpels.

Dinsdag gebeld door de dealer: Uw auto is binnen, zullen we een afspraak maken voor aflevering? (:B
Dat zou maandag worden.

Donderdag wordt ik weer gebeld, uw rubis velgen zijn dit jaar niet meer leverbaar, u kunt nog kiezen uit de emeraude, de ligne s of een niet peugeot velg macon.
Ook de 18" velgen zijn niet leverbaar.

3 maanden geleden mijn bestelling gedaan en nu ineens erachter komen dat de velgen er niet zijn.

Ik zie hier afleveringen waar wel rubis velgen onderzitten.

Zit de dealer onzin te verkopen of zijn de velgen niet meer leverbaar?

dj_ko zei:
Levertijd update :)

Peugeot 308 SW Blue Lease Execut. 1.6 BlueHDi
Opties:
  • Lak Blanc Nacré
  • Achteruitrijcamera
  • CD-speler
  • Premium stoelen
  • Trekhaak afneembaar 13 polig + witte plaat
  • 17 inch Lichtmetalen velgen (Saphir 17 Inch after-market)

Besteldatum: Week 39 (25-09-2014)
Verwachte leverdatum: week 49
Uitlevering gaat in week 50 plaats vinden.

11 weken dus ongeveer, komt volgens mij wel overeen wel met de andere levertijden zoals die hier op het forum staan :)

Weet iemand toevallig ook wat de nieuweste kaartreleases zijn van het navigatiesysteem?
Dan kan ik dit even checken of deze bij aflevering er op staan.

Saphir velgen zijn toch 18"?
Als ze er in 17" zijn wil ik die ook wel.

Oli-4 zei:
Bij mijn aflevereing afgelopen week (308SW, Wit, Rubis) heeft de dealer de Rubis velgen onder een voorraad auto vandaan gehaald. Ze waren inderdaad niet leverbaar. Ben blij dat ze nog van een voorraad auto afkomen, anders waren ze mogelijk met hoog glans zwart geweest ipv mat grijs.

Maar jammer dat je dealer hierover niet eerder gecommuniceerd heeft. Overigens zag ik van de week een witte SW met emeraude velgen en dat zag er een heel stuk minder uit. Zou dan toch voor de Ligne S velgen gaan.

Oli-4 zei:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5342412#msg-5342412

Oli-4 zei:
dj_ko zei:
Levertijd update :)

Peugeot 308 SW Blue Lease Execut. 1.6 BlueHDi
Opties:
  • Lak Blanc Nacré
  • Achteruitrijcamera
  • CD-speler
  • Premium stoelen
  • Trekhaak afneembaar 13 polig + witte plaat
  • 17 inch Lichtmetalen velgen (Saphir 17 Inch after-market)

Besteldatum: Week 39 (25-09-2014)
Verwachte leverdatum: week 49
Uitlevering gaat in week 50 plaats vinden.

11 weken dus ongeveer, komt volgens mij wel overeen wel met de andere levertijden zoals die hier op het forum staan :)

Weet iemand toevallig ook wat de nieuweste kaartreleases zijn van het navigatiesysteem?
Dan kan ik dit even checken of deze bij aflevering er op staan.

Het zijn geen official velgen maar Saphir look a likes (aftermarket dus)
Het enige verschil is dat om de 18 inch rondom nog een chromen rand zit en bij de 17 Inch is dit niet het geval.

SoP8y8w.jpg

EDIT: zie ook post hierboven :)

dj_ko zei:
Het enige verschil is dat om de 18 inch rondom nog een chromen rand zit en bij de 17 Inch is dit niet het geval.

Dat is niet het enige verschil, kleurstelling, verhoudingen en afwerkingen zijn simpelweg niet hetzelfde.
Zie ergens boven dat iemand de 17" inch saphire heeft besteld. Het zijn geen saphire's maar aftermarket velgen.
Ik hoop niet dat er mensen om de tuin worden geleid door dealer die dit ding als 17" saphire verkopen.

full.jpg

Mcsluis zei:
dj_ko zei:

Dat is niet het enige verschil, kleurstelling, verhoudingen en afwerkingen zijn simpelweg niet hetzelfde.
Zie ergens boven dat iemand de 17" inch saphire heeft besteld. Het zijn geen saphire's maar aftermarket velgen.
Ik hoop niet dat er mensen om de tuin worden geleid door dealer die dit ding als 17" saphire verkopen.

full.jpg

Een betere term is misschien 17 inch saphir look a likes.
Ben het wel met je eens dat ze niet exact hetzelfde zijn, maar ze lijken er wel erg op vind ik :)

Die nep Saphir zijn o.a. te vinden op Velgenland voor € 865,- (incl gebruikte banden)
Dat is nog eens een ander prijsje als wat de dealer rekent.

Inmiddels proclip binnen, actieve houder binnen en iphone aangesloten op usb aansluiting in het dashboard.

Nu gaat de radio elke keer de telefoon (iphone) herkennen als ipod (welke leeg is want ik gebruik spotify via bluetooth)

is er een mogelijkheid in de telefoon of audiosysteem dit uit te zetten ?

Zodat zodra ik de telefoon in de brodit steek, hij puur gaat opladen en hij niet elke keer van mijn radio af springt en gaat proberen de ipod functie van mijn gsm uit te lezen ?

Of moet ik dan weer met een sigaretten/usb plug gaan werken ? Die zit verder naar links en dat vind ik niet zo mooi nl.

Hoor graag of jullie hier ook mee zitten en een oplossing hebben gevonden ?

roy1975 zei:
Inmiddels proclip binnen, actieve houder binnen en iphone aangesloten op usb aansluiting in het dashboard.

Nu gaat de radio elke keer de telefoon (iphone) herkennen als ipod (welke leeg is want ik gebruik spotify via bluetooth)

Zodat zodra ik de telefoon in de brodit steek, hij puur gaat opladen en hij niet elke keer van mijn radio af springt en gaat proberen de ipod functie van mijn gsm uit te lezen ?

Of moet ik dan weer met een sigaretten/usb plug gaan werken ? Die zit verder naar links en dat vind ik niet zo mooi nl.

De oplossing is heel simpel. Zet bluetooth streaming uit. (maar hou je carkit connectie). Dit kan je instellen onder het kopje van je gekoppelde telefoons. Op deze manier kan je wel je carkit gebruiken (als je geluk hebt .. ;-) ), maar muziek wordt niet gestreamd.

Vervolgens stop je de telefoon in de houder. Het systeem herkent je telefoon als ipod. Start nu spotify op, en tadaa, de muziek wordt afgespeeld via de ipod ingang. En je ziet zelfs de covers..

Oli-4 zei:
Die nep Saphir zijn o.a. te vinden op Velgenland voor € 865,- (incl gebruikte banden)
Dat is nog eens een ander prijsje als wat de dealer rekent.

Dat scheelt best veel inderdaad! (alhoewel ze bij mij voor ongeveer dezelfde prijs geleverd worden).
Vraagje voor de leaserijders;

Wat is jullie ervaring met het bestellen van velgen als accessoire? (deze vallen dan dus buiten je bijtelling).
Krijg je normaal gesproken de standaard velgen ook mee van de dealer? (je besteld immers extra velgen als accessoire toch?)

dj_ko zei:
Wat is jullie ervaring met het bestellen van velgen als accessoire? (deze vallen dan dus buiten je bijtelling).
Krijg je normaal gesproken de standaard velgen ook mee van de dealer? (je besteld immers extra velgen als accessoire toch?)
Alles wat niet af-fabriek gemonteerd is, valt buiten de bijtelling. Dus een trekhaak, andere velgen dan standaard, kofferbakmat etc.
De standaard velgen krijg je standaard niet mee, want de prijs is gebaseerd op inname van de standaard velgen en banden.

dj_ko zei:
Er was hier een tijdje terug iemand die een alle logo's van zijn achterklep had laten halen
(zie ook afbeelding)
2hhnocm.jpg

Zou het ook mogelijk zijn om de leeuw op de motorkap te verwijderen?
Of zit deze niet los er op geplakt?
2a76jxi.jpg

Hmnz weet nou niet of ik dit mooi vind of juist niet...

Ik wil dit ook graag weten. Zit het logo op de motorkap geplakt of ook met pinnen vast. Zonder logo oogt de kapt langer en mooier.

Oli-4 zei:
Donderdag wordt ik weer gebeld, uw rubis velgen zijn dit jaar niet meer leverbaar, u kunt nog kiezen uit de emeraude, de ligne s of een niet peugeot velg macon.

3 maanden geleden mijn bestelling gedaan en nu ineens erachter komen dat de velgen er niet zijn.

Wij hadden ongeveer het zelfde 'probleem'. Het was óf wachten tot de Rubis velgen binnen kwamen (zouden dan ook later gemonteerd kunnen worden) óf kiezen voor een andere velg. De rubis velgen waren 2 maanden geleden dus ook al slecht leverbaar. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 17" Emeraude velgen, die vonden we ook erg mooi passen op de 308 HB Gris Moka.

De velg die hier boven staat afgebeeld hadden ze ons ook voorgesteld. Toen ik vroeg wat de naam van de velg was en het even uit ging zoeken zag ik inderdaad dat het niet de originele Peugeot velg was (Saphir) maar de Macon. Even vergeleken en we vonden de verhoudingen en de kleur er niet mooi van. Vandaar dus de Emeraude gekozen..

Heb je overigens wel doorgegeven bij de leasemaatschappij dat je een grotere velg hebt? Anders kun je weleens problemen krijgen met je bandenwissel.

Mcsluis zei:
roy1975 zei:

De oplossing is heel simpel. Zet bluetooth streaming uit. (maar hou je carkit connectie). Dit kan je instellen onder het kopje van je gekoppelde telefoons. Op deze manier kan je wel je carkit gebruiken (als je geluk hebt .. ;-) ), maar muziek wordt niet gestreamd.

Vervolgens stop je de telefoon in de houder. Het systeem herkent je telefoon als ipod. Start nu spotify op, en tadaa, de muziek wordt afgespeeld via de ipod ingang. En je ziet zelfs de covers..

Okay,

1. ik heb het profiel van mijn gsm voor de zekerheid verwijderd
2. nieuwe verbinding tot stand gebracht tussen telefoon en carkit (via bluetooth)
3. alleen eerste vinkje aangezet (dus niet audio streaming en internet)
4. hij herkent de iphone als ipod, 5 seconden geluid, foutmelding in scherm dat hij geen audio vind en dan kapt ie er mee
5. Vraagje, kan ik maar of de ipod of een usb stick (32gb scandisk zit in het dashboard kasje) gebruiken ?

Heb een vermoeden dat hij zodra ik de usb stick laat zitten en wil de ipod uitlezen hij dan bevriest nl.......

edit, auto opnieuw gestart zonder usb stick. Nu werkt het prima.

Ik moet wel zorgen dat ik alle albums een keer in de wifi heb geopend anders heb ik geen albumscovers. Niet op de telefoon en dus dan ook niet op het scherm van het mediasysteem.

Lang verhaal kort, t werkt nu ! thanks !

sNielz zei:
Heb je overigens wel doorgegeven bij de leasemaatschappij dat je een grotere velg hebt? Anders kun je weleens problemen krijgen met je bandenwissel.

De LM heeft zelf de offerte gemaakt en ook zelf besteld, dus die weten het inderdaad :)
Kwestie van persoonlijke smaak deze velgen, ik kon ook kiezen voor de originele peugeot velgen maar vond daar niet echt wat moois bij zitten :-)
18 inch vind ik er dan weer niet uit zien alsof je op een paar elastiekjes zit te rijden.

senzje zei:
Oli-4 zei:

Wij hadden ongeveer het zelfde 'probleem'. Het was óf wachten tot de Rubis velgen binnen kwamen (zouden dan ook later gemonteerd kunnen worden) óf kiezen voor een andere velg. De rubis velgen waren 2 maanden geleden dus ook al slecht leverbaar. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 17" Emeraude velgen, die vonden we ook erg mooi passen op de 308 HB Gris Moka.

De velg die hier boven staat afgebeeld hadden ze ons ook voorgesteld. Toen ik vroeg wat de naam van de velg was en het even uit ging zoeken zag ik inderdaad dat het niet de originele Peugeot velg was (Saphir) maar de Macon. Even vergeleken en we vonden de verhoudingen en de kleur er niet mooi van. Vandaar dus de Emeraude gekozen..

Vandaag maar weer eens contact gehad met Leaseplan en van Mossel en als ik de auto nog dit jaar wil rijden moet ik wat anders uitzoeken.
De Ligne S en de Macon zijn op voorraad, dus ik ga binnenkort langs om te kijken wat de mooiste is en die worden gelijk gemonteerd.

(volgens de verkoper is de Macon een alternatief wat door Peugeot NL wordt voorgesteld)

Hopen dat het meevalt.

Dat ziet er prima uit.
Ik denk dat dezelfde dit weekend ook bij mij op de oprit staat (:P)

Terug
Bovenaan