Peugeot 308 (SW p. 26)

Squall zei:
Ik heb al een hoop gelezen over mensen die met de weergave van covers bezig zijn geweest bij het afspelen van muziek vanaf een USB.
Maar is het een vreemde vraag als ik mij afvraag of het afspelen vanaf folders überhaupt wel kan ?

Ik heb het net vanaf een USB stick geprobeerd, en zodra ik een mp3 in een subfolder plaats werkt het niet. Hij ziet enkel de mp3 in de root van de USB.
Ook met M3U geprobeerd in folder of in de root van de USB, maar ook dit werkt niet.

Ik gebruik een Mac en sleep de nummers vanuit iTunes direct in de (zelf op de USB stick aangemaakte) submappen.
Ook door de mappen heen scrollen via het stuurwiel gaat prima.
Er is maar één nummer niet in een folder gestopt, maar dat is expres zodat die cover altijd vooraan staat links onderin het beeld.

Over de kleur, Rouge Rubi, deze is inderdaad erg mooi. B) Ook in het zonlicht. Mijn vorige 308 was eveneens rood metallic en je krijgt regelmatig complimenten.
Maar slechts weinigen durven het aan, hoewel rood voor mijn gevoel nu wel weer wat populairder wordt. Toch zou Peugeot nog wel wat meer vrolijke kleuren mogen voeren.

Ja rood is een goede afwisseling. Zou graag zien dat Peugeot (en andere merken) met kleuren houden, maar helaas.

En ja de rode van Mark heb ik al eerder gezien. Allure en rood, baas boven baas.

Tnx Gilletti , toch komende dagen maar even verder zoeken hoe of wat :)

Over Rouge Rubi gesproken .....

Foto1
Foto2

Ik zal binnenkort wel even betere foto's maken :)

Fets zei:
Na aantal proefritjes in de Seat Leon ST, Skoda Octavia en Peugeot toch voor de 308 SW gekozen.
De volgende is vandaag besteld.

Peugeot 308 SW, BLE 1.6 BlueHDi 120pk Dark Blue.
Premium stoelen inclusief stoelverwarming
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Geschatte leverdatum 19 december 2014.

Het wachten is begonnen.

Vandaag bericht gekregen van LM dat leverdatum vervroegd is naar 5 december..
Leuk sinterklaas kado !
Oh en 17" Rubis toch niet genomen.... Vind de 17"Ligne S net iets mooier.

Wat super dat de auto zo snel nog kan worden geleverd. Benieuwd of zeer in Frankrijk ruimte vrijhouden voor de Nederlandse markt, naast het speciale model dat net werd geïntroduceerd.

Jarno™ zei:
Denk wel dat deze, in tegenstelling tot mijn groene Megane, juist beter tot z'n recht komt als het geen volle zon is. Dus zo bij de garage binnen vind ik het een hele mooie kleur. Maar toen ik er een maand geleden eentje zag rijden in de volle zon ging ik juist twijfelen over de kleur.

Bij mijn Dark Blue heb ik dat juist andersom; In de zon is het een feestje, zonder zon een saaie donkere auto......

Fets zei:
Fets zei:
Na aantal proefritjes in de Seat Leon ST, Skoda Octavia en Peugeot toch voor de 308 SW gekozen.

17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Het wachten is begonnen.

Leuk sinterklaas kado !

Dat is inderdaad goed nieuws!
Mag ik vragen bij welke LM je zit en wie de leverende dealer is?

JPTER zei:
Cas1984 zei:
Jarno™ zei:
Cas1984 zei:
Afgelopen vrijdag mijn Auto (308 HB BLP) binnen gekrgen de auto is de eerste week van september besteld. Tot nu toe zeer tevreden! Heb alleen een vraag. De contacten in de telefoonlijst staan gesorteerd op achternaam. Iemand enig idee of dit ook de sorteren is op voornaam? ik heb gezocht maar kon hier niks over vinden.

De FAQ op p 360 zegt (ik heb de auto nog niet):

Vraag:
De contacten worden niet in alfabetische volgorde weergegeven.

Antwoord:
Sommige telefoons hebben speciale weergave-opties. Afhankelijk van de instellingen kunnen contacten in een bepaalde volgorde worden overgenomen.

Oplossing:
Verander de instellingen voor de weergave van contacten in de telefoon.

Thanks voor de info. Zie het nu inderdaad ook staan.

De contacten staan in mijn iphone op voornaam gesorteerd en dat wil ik op de telefoon graag zo houden. Zal vanavond kijken of ik nog iets aan de instellingen kan veranderen. Als het niet lukt is het ook geen ramp.

Ik heb het zelf vorige week veranderd... namen staan bij default op achternaam terwijl ze op mn telefoon op voornaam staan. Heb op mn telefoon niks hoeven doen, was gewoon een setting ergens in het touchscreen-telefoon-contacten-menu

Ff gechecked: In telefoon naar contacten (linksonder op het touchscreen), daarna "raadplegen" selecteren en vervolgens rechtsonder op achternaam of voornaam sorteren... je hoeft niks op de telefoon zelf te doen...

Vrijdag is de dag! Dan mag ik na bijna 10 weken mijn Blanc Nacré Peugeot 308 SW Première 1.2 Puretech 130pk S&S ophalen bij de dealer. We hebben deze 23 augustus besteld en vorige week woensdag is hij bij de dealer aangekomen.
In principe hebben we alle Première opties behalve de sportspack. Verder hebben we gekozen voor een rubberen mat in de achterbak, een 3d mattenset, bagagestopper, transparante dorpelbeschermer bagageruimte en LED dorpel instaplijsten. Laatstgenoemde zijn slecht leverbaar. De dealer had ze voor mij eind september besteld, maar ze staan tot op heden in de backorder met vele wachtenden voor mij. Er is ook nog geen zicht op wanneer ze wel geleverd kunnen worden. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Helaas zijn de dorpellijsten nog afwachten, maar vanaf vrijdag scheur ik lekker rond in mijn nieuwe voiture!

JPTER zei:
JPTER zei:
Cas1984 zei:
Jarno™ zei:
Cas1984 zei:
Afgelopen vrijdag mijn Auto (308 HB BLP) binnen gekrgen de auto is de eerste week van september besteld. Tot nu toe zeer tevreden! Heb alleen een vraag. De contacten in de telefoonlijst staan gesorteerd op achternaam. Iemand enig idee of dit ook de sorteren is op voornaam? ik heb gezocht maar kon hier niks over vinden.

De FAQ op p 360 zegt (ik heb de auto nog niet):

Vraag:
De contacten worden niet in alfabetische volgorde weergegeven.

Antwoord:
Sommige telefoons hebben speciale weergave-opties. Afhankelijk van de instellingen kunnen contacten in een bepaalde volgorde worden overgenomen.

Oplossing:
Verander de instellingen voor de weergave van contacten in de telefoon.

Thanks voor de info. Zie het nu inderdaad ook staan.

De contacten staan in mijn iphone op voornaam gesorteerd en dat wil ik op de telefoon graag zo houden. Zal vanavond kijken of ik nog iets aan de instellingen kan veranderen. Als het niet lukt is het ook geen ramp.

Ik heb het zelf vorige week veranderd... namen staan bij default op achternaam terwijl ze op mn telefoon op voornaam staan. Heb op mn telefoon niks hoeven doen, was gewoon een setting ergens in het touchscreen-telefoon-contacten-menu

Ff gechecked: In telefoon naar contacten (linksonder op het touchscreen), daarna "raadplegen" selecteren en vervolgens rechtsonder op achternaam of voornaam sorteren... je hoeft niks op de telefoon zelf te doen...

Top JPTER! Super bedankt!

vanmaurik1984 zei:
Vrijdag is de dag! Dan mag ik na bijna 10 weken mijn Blanc Nacré Peugeot 308 SW Première 1.2 Puretech 130pk S&S ophalen bij de dealer. We hebben deze 23 augustus besteld en vorige week woensdag is hij bij de dealer aangekomen.
In principe hebben we alle Première opties behalve de sportspack. Verder hebben we gekozen voor een rubberen mat in de achterbak, een 3d mattenset, bagagestopper, transparante dorpelbeschermer bagageruimte en LED dorpel instaplijsten. Laatstgenoemde zijn slecht leverbaar. De dealer had ze voor mij eind september besteld, maar ze staan tot op heden in de backorder met vele wachtenden voor mij. Er is ook nog geen zicht op wanneer ze wel geleverd kunnen worden. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Helaas zijn de dorpellijsten nog afwachten, maar vanaf vrijdag scheur ik lekker rond in mijn nieuwe voiture!
Ik heb LED dorpels 2 wkn terug gewoon geleverd gekregen op mijn auto (juni besteld). Dus ben niet bekend met het probleem.

vanmaurik1984 zei:

Leuk!

Ik heb sinds vorige week bijna dezelfde auto, ook Blanc Nacré Peugeot 308 SW Première 1.2 Puretech 130pk S&S. In mijn geval ook/wel met sport-pack, keyless, achteruitrijcamera (en dodehoekbewaking), adaptive cruise control. Of wellicht heb jij sommige opties ook?

De speciale matten, bagagestopper, dorpelbeschermer en LED dorpel instaplijsten heb ik niet. Maak je foto's als je hem hebt? Ben wel benieuwd hoe dat staat ;). Wie-weet bel ik de dealer dan nog even ;).

Veel plezier!

https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-deel-1-auto-van-het-jaar
https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-le-quirkiness-2
https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-de-onzichtbare-auto-3

Fets zei:
Fets zei:
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Leuk sinterklaas kado !
Oei oei, interessant :-D
Mijne ook 3e week van augustus besteld en verwachte levertijd week 51. Ook SW BLE met premium stoelen.
Ben benieuwd wanneer mijn dealer met nieuws komt..... :D
Vervolgens even met de leasemij in gevecht om de huidige auto mogelijk toch een paar weekjes eerder in te leveren!

Megane1981 zei:
Fets zei:
Fets zei:
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Leuk sinterklaas kado !
Mijne ook 3e week van augustus besteld en verwachte levertijd week 51. Ook SW BLE met premium stoelen.
Vervolgens even met de leasemij in gevecht om de huidige auto mogelijk toch een paar weekjes eerder in te leveren!

Dat is vreemd, hier heb ik hem 25 September besteld en ook levertijd week 51.
Ik zit overigens bij Athlon en jij?

Megane1981 zei:
Spannend. Twee weekjes vertraging en je hebt een mooie 20% bijtellings auto ... (Maar zo ver laten ze het niet komen)
Die van mij is een weekje eerder besteld en kan ik vrijdag ophalen ...

Doubleyou308SW zei:
https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-deel-1-auto-van-het-jaar
https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-le-quirkiness-2
https://www.bright.nl/duurtest-peugeot-308-sw-de-onzichtbare-auto-3

Je mist het laatste deel, de conclusie.

Duurtest Peugeot 308 SW deel 1: auto van het jaar
Duurtest Peugeot 308 SW deel 2: le quirkiness
Duurtest Peugeot 308 SW deel 3: de onzichtbare auto
Duurtest Peugeot 308 SW conclusie: de Franse Golf

En voor de rest leuk vermakelijk leesvoer. Dat is nog wel eens anders bij Bright. Dank voor het delen!

Jarno™ zei:
gmulders zei:
In het boekje heb ik niets gezien waar ik nog niet aan gedacht had.. Ik bel morgen wel even met de garage.

En, kon de garage je helpen?

Ik heb geen garage hoeven bellen. De volgende ochtend was de auto in no time warm... Geen idee of het een hiccup van mij of van de auto was (maar ik vermoed dat laatste ;-)).

Hopelijk blijft ie het gewoon doen, anders is die afspraak met de garage alsnog zo gemaakt. B)

Ik ga he hier ook nog eens vragen...

Is Adaptive Cruise Control standaard op de 308SW? En hoe werkt deze? binnen welke snelheid bedoel ik dan?
30-120? 0-200? ...?

RTF74 zei:

Is Adaptive Cruise Control standaard op de 308SW? En hoe werkt deze? binnen welke snelheid bedoel ik dan?
30-120? 0-200? ...?

Nee, niet standaard. En de cruise control op een PSA-auto werkt vanaf 40 km/u, dus ik gok de Adaptive Cruise Control ook.

RTF74 zei:

30-120? 0-200? ...?

2014_10_30_11_20_40.jpg

dj_ko zei:
Megane1981 zei:

Ja die van mij is ook via Athlon besteld. Medio augustus de definitieve opdracht doorgezet.
Nu is uiteraard wel de vraag hoe snel de leverende dealer uiteindelijk de order heeft ingeschoten.
Dat zal niet veel later zijn gok ik.
De verwachte levertijd was destijds ook een indicatie zeiden ze, want zolang er nog geen productiepositie (ofzoiets) bekend was konden ze eigenlijk geen redelijke indicatie geven.
Wel spraken ze uit dat levering in 2014 m.b.t. 14% geen probleem zou zijn.
Ik zal de dealer eens navragen of ze al een betere schatting voor uitlevering kunnen geven.

AH ok... niet goed genoeg gelezen. Maar jammer dat er nergens vermeld staat binnen welke marges de ACC werkt.

Iemand hier al ervaringen daarmee? Ik las ergens dat de ACC van Citroen bijvoorbeeld niet automatisch afremt wanneer er een file opdoemt, maar dat die slechts een signaal geeft en van CC af gaat. Dan moet je zelf nog remmen dus. Bij de VAG auto's remt de auto zelf af in die situaties.

RTF74 zei:
AH ok... niet goed genoeg gelezen. Maar jammer dat er nergens vermeld staat binnen welke marges de ACC werkt.

Iemand hier al ervaringen daarmee? Ik las ergens dat de ACC van Citroen bijvoorbeeld niet automatisch afremt wanneer er een file opdoemt, maar dat die slechts een signaal geeft en van CC af gaat. Dan moet je zelf nog remmen dus. Bij de VAG auto's remt de auto zelf af in die situaties.

Ik rij de Premiere met bijna alle opties. CC werkte met mijn 407SW niet binnen bebouwde kom. Werkt met nieuwe 308SW wel. In z'n 3, onder de 50km/u in ieder geval. Vanaf 40 km/u denk ik? Exact weet ik dit niet. Hij werkt ook bij hoge snelheid. In ieder geval tot 150km/u. Harder heb ik er op de cruise niet mee gereden.

ACC remt alleen gematigd af. Op het moment dat de auto voor je wat harder remt dan geeft de auto een waarschuwing (display en geluidje) dat je de besturing over moet nemen. Het schijnt dat hij als je tegen je voorganger aanrijd (niet zomaar te testen dus;)), hij max 20km/u van je snelheid afhaalt (herinner ik me gelezen te hebben).

Je moet zelf remmen dus, wanneer je voorganger wat harder remt dan alleen zijn gas loslaat... En oja; je kan niet de ouderwetse cruise activeren. Dus hij is altijd ACC of je dat nu leuk vind of niet (ACC is lastig bij drukke wegen in randstad omdat de afstand dan vrij groot is en snel dichtgereden wordt, waardoor je altijd achteraan de filevorming staat;)). Je kan per rit wel de afstand in seconden (beter dan in meters) bepalen tot je voorganger (2sec is standaard) te verkorten tot max 1sec. Maar iedere rit zal je dit weer even moeten instellen (is ingebouwde veiligheid).

Thx! Overigens gek dat ik in de brochures van de 508 nergens iets zie over Active Cruise Control?
Is ondanks een kleine facelift technisch toch een oudere auto dan de 308 (en met een kleinere kofferbak).

RTF74 zei:

30-120? 0-200? ...?

Handleiding:
De actieve snelheidsregelaar moet handmatig worden ingeschakeld, daarbij moet de wagensnelheid tussen 40 km/h en 150 km/h liggen.
Bij een auto met handgeschakelde versnellingsbak moet ook minimaal de derde of vierde versnelling (afhankelijk van de motoruitvoering) zijn ingeschakeld.
Bij een auto met automatische transmissie moet ook minimaal de tweede versnelling (volgens motoruitvoering) zijn ingeschakeld.
Als de ingestelde snelheid hoger is dan 150 km/h, gaat de actieve snelheidsregelaar automatisch over op een conventionele snelheidsregeling (zonder automatischeregeling van de afstand tot de voorligger).

Automatisch remmen zou ik graag eens gecontroleerd willen proberen :)
De enige nuttige info (op instellingen na) in de handleiding elke ik hierover vind is het volgende:

Dit verklikkerlampje knippert als de auto "begint" te remmen, maar de auto zal nooit automatisch volledig worden stilgezet
Wagensnelheid moet overigens min 20km/h zijn.
Dit filmpje demonstreerd de werking, maar bespreekt hem niet https://www.youtube.com/watch?v=JBplgKtHRVA

hardinxcore zei:
RTF74 zei:

Ik rij de Premiere met bijna alle opties. CC werkte met mijn 407SW niet binnen bebouwde kom. Werkt met nieuwe 308SW wel. In z'n 3, onder de 50km/u in ieder geval. Vanaf 40 km/u denk ik? Exact weet ik dit niet. Hij werkt ook bij hoge snelheid. In ieder geval tot 150km/u. Harder heb ik er op de cruise niet mee gereden.

ACC remt alleen gematigd af. Op het moment dat de auto voor je wat harder remt dan geeft de auto een waarschuwing (display en geluidje) dat je de besturing over moet nemen. Het schijnt dat hij als je tegen je voorganger aanrijd (niet zomaar te testen dus;)), hij max 20km/u van je snelheid afhaalt (herinner ik me gelezen te hebben).

Je moet zelf remmen dus, wanneer je voorganger wat harder remt dan alleen zijn gas loslaat... En oja; je kan niet de ouderwetse cruise activeren. Dus hij is altijd ACC of je dat nu leuk vind of niet (ACC is lastig bij drukke wegen in randstad omdat de afstand dan vrij groot is en snel dichtgereden wordt, waardoor je altijd achteraan de filevorming staat;)). Je kan per rit wel de afstand in seconden (beter dan in meters) bepalen tot je voorganger (2sec is standaard) te verkorten tot max 1sec. Maar iedere rit zal je dit weer even moeten instellen (is ingebouwde veiligheid).

Ik heb een BLP met o.a. pack security (=noodrem assistent). Ik kan uit ervaring spreken dat de noodremassistent wel zelfstandig remt bij langzaamrijdend verkeer voor een stoplicht. Tot tweemaal toe zat ik laatst niet op te letten omdat ik met spotify aan het spelen was, en dan ook tweemaal heeft de noodremassistent voor mij geremd om te voorkomen dat ik op mijn voorganger inreed. ;-) Hierbij gingen ook keurig alle lichten rond de auto knipperen.

Ook nog een leuk feitje, normaal gesproken laat de electronische rem automatisch los bij het optrekken/wegrijden. Tenzij er een deur openstaat.
Ik wilde de auto even verplaatsen met het portier open, de handrem liet niet eerder los dan dat het portier was gesloten.

Mcsluis zei:
Ook nog een leuk feitje, normaal gesproken laat de electronische rem automatisch los bij het optrekken/wegrijden. Tenzij er een deur openstaat.
Ik wilde de auto even verplaatsen met het portier open, de handrem liet niet eerder los dan dat het portier was gesloten.
Had ik van de week ook, het duurde een paar seconden voor dat ik dat begreep :p

Megane1981 zei:
dj_ko zei:
Megane1981 zei:

Ja die van mij is ook via Athlon besteld. Medio augustus de definitieve opdracht doorgezet.
Nu is uiteraard wel de vraag hoe snel de leverende dealer uiteindelijk de order heeft ingeschoten.
De verwachte levertijd was destijds ook een indicatie zeiden ze, want zolang er nog geen productiepositie (ofzoiets) bekend was konden ze eigenlijk geen redelijke indicatie geven.
Ik zal de dealer eens navragen of ze al een betere schatting voor uitlevering kunnen geven.

Oke prima, zou je de uitkomst ook hier kunnen posten? en word de levering toevallig ook door Nefkens gedaan?

J_P_P zei:
Mcsluis zei:

Ik had laatst de wasstraat overstuur doordat ik in de wasstraat mijn auto van contact zetten waardoor de elektronische handrem werd ingeschakeld :X
De wasstraat werd automatisch uitgeschakeld.

peugeot gek zei:
Vandaag de SW gt in het echt gezien bij de nordschleife.

https://i57.tinypic.com/15zs20l.jpg

Die richting aanwijzers voor zien best wel chic uit irl.

De multimedia bij PSA is nooit van hoge kwaliteit geweest.

Leuk, dat weekend was ik ook bij de Ring. (tu)

revolution-nl zei:
J_P_P zei:
Mcsluis zei:

Ik had laatst de wasstraat overstuur doordat ik in de wasstraat mijn auto van contact zetten waardoor de elektronische handrem werd ingeschakeld :X

Hoe heb je het daarna opgelost?

dj_ko zei:
Fets zei:
Fets zei:

17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Het wachten is begonnen.

fsdgdfdfg

Leuk sinterklaas kado !

LM is Terberg. Dealer Stolk te Bergschenhoek.

Ik rijd ik een zwarte 308 BLP. Iemand toevallig bekend met wat "zwabberig" rijgedrag bij het rijden over oneffenheden ? Ik had het met mijn originele 16" Topaze velgen. Toen gemeld bij Peugeot, en toevallig waren mijn 17" Rubis velgen binnen. Maar nu voel ik het nog steeds. Gewoon vreemd gevoel alsof je even de controle kwijt bent en de achterkant wat "zweeft". Is dat normaal ? Uitlijning is gedaan, dus wat kan dat zijn.

Fets zei:
dj_ko zei:
Fets zei:
Fets zei:

17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Het wachten is begonnen.

fsdgdfdfg

Leuk sinterklaas kado !

En een week later krijg je een brief dat het weer 2 week naar achteren is geplaatst. Heb zelf vijf brieven gehad. :-)

Mcsluis zei:
Fets zei:
dj_ko zei:
Fets zei:
Fets zei:

17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Het wachten is begonnen.

fsdgdfdfg

Leuk sinterklaas kado !

En een week later krijg je een brief dat het weer 2 week naar achteren is geplaatst. Heb zelf vijf brieven gehad. :-)

Als ie maar voor 31-12-2014 23:59 uur op kenteken is gezet... (:B

Weer een duurtest die tot 'thumbs up' leidt:

I’ve been impressed by the smooth and responsive 2.0-litre HDi and the car’s high levels of refinement and comfort. Yet, like all the best Peugeot models, the SW feels alert and agile in corners.

A fine cabin. Not only does it look good, it’s robustly built and features top-quality materials throughout. It’s spacious, too.

The practical SW estate version of the 308 looks even classier than the standard hatch. The longer, sweeping roofline gives the car a more rakish profile, while our flagship Feline model is given an extra dose of kerb appeal thanks to its 18-inch alloys.

https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/308/89277/peugeot-308-sw-blue-hdi-feline-long-term-test-review

dj_ko zei:
Megane1981 zei:
dj_ko zei:
Megane1981 zei:

Oke prima, zou je de uitkomst ook hier kunnen posten? en word de levering toevallig ook door Nefkens gedaan?

Uiteraard, bij deze.
Contact gehad met dealer en de nieuwe verwachte leverdatum is vervroegd (!) namelijk: week 46 :}
Helaas vanwege mijn huidige leasecontract moet ik dan nog even een paar weekjes wachten... maarja.
Liever de auto te vroeg dan te laat binnen. Die paar weken houd ik dan nog wel vol ;)
Oh, niet via Nefkens overigens, maar via Wassink. Athlon's keuze. Scheelt mij in de maandlasten.

In Veghel is een man gewond geraakt toen zijn auto spontaan ontplofte. Ik vind het heel erg voor de man, maar was toen ik inzoomde op de foto wel blij dat het een VW was en geen Peugeot.
Ik had eigenlijk al kunnen weten dat het geen Franse auto was, anders was dat vast wel in het artikel vermeld.

MarcvdB zei:
Ik rijd ik een zwarte 308 BLP. Iemand toevallig bekend met wat "zwabberig" rijgedrag bij het rijden over oneffenheden ? Ik had het met mijn originele 16" Topaze velgen. Toen gemeld bij Peugeot, en toevallig waren mijn 17" Rubis velgen binnen. Maar nu voel ik het nog steeds. Gewoon vreemd gevoel alsof je even de controle kwijt bent en de achterkant wat "zweeft". Is dat normaal ? Uitlijning is gedaan, dus wat kan dat zijn.[/qkomt niemand bekend voor ??uote]

MarcvdB zei:
MarcvdB zei:
Ik rijd ik een zwarte 308 BLP. Iemand toevallig bekend met wat "zwabberig" rijgedrag bij het rijden over oneffenheden ? Ik had het met mijn originele 16" Topaze velgen. Toen gemeld bij Peugeot, en toevallig waren mijn 17" Rubis velgen binnen. Maar nu voel ik het nog steeds. Gewoon vreemd gevoel alsof je even de controle kwijt bent en de achterkant wat "zweeft". Is dat normaal ? Uitlijning is gedaan, dus wat kan dat zijn.[/qkomt niemand bekend voor ??uote]

Ik heb een SW. Ik had dit in het begin precies hetzelfde (17" trouwens). Was vooral in bochten als ik wat harder reed. Was vooral de eerste 5k km. De laatste 15k km niet meer gevoeld... geen idee waar het aan lag.

J_P_P zei:
revolution-nl zei:
J_P_P zei:
Mcsluis zei:

Hoe heb je het daarna opgelost?

Terug
Bovenaan