Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
driel24 zei:Het door hangen is echt een probleem.
Bij een kuil raakt de trekhaak de grond. Ook onbeladen.
Krijg de trekhaak er niet eens meer af, is een beetje ontzet.
speedtouch zei:driel24 zei:Het door hangen is echt een probleem.
Waarom neem je hierover geen contact op met de dealer, de plek waar je met dergelijke kritiek (terecht overigens) terecht kunt.
Vroeger werden er 'tiger balls' gemonteerd, ballen die je moest plaatsen in de schroefveer en dan opblazen.
rickm zei:Overigens bewijzen bovenstaande / eerder genoemde trekhaak problemen dat de PRESTIGIEUZE en TOONAANGEVENDE AWARD "ANWB Trekauto v/h Jaar" waarin de 308 SW hoge ogen gooide een redelijke farce is.
speedtouch zei:driel24 zei:Het door hangen is echt een probleem.
Waarom neem je hierover geen contact op met de dealer, de plek waar je met dergelijke kritiek (terecht overigens) terecht kunt.
Vroeger werden er 'tiger balls' gemonteerd, ballen die je moest plaatsen in de schroefveer en dan opblazen.
DunDaveNL zei:Mijn Peugeot 308 sw (met trekhaak, premium stoelen en camera) is op maandag 18 augustus door de dealer besteld.
Verwachte levering was destijds 10 weken, en mijn leasemaatschappij gaf ook eerste week november op. Klinkt goed.. maar als ik de berichten hier een beetje lees moet ik me dus ook een beetje zorgen gaan maken?
Straks nog eens even bellen voor de zekerheid, maar betwijfel of ze iets nuttigs kunnen zeggen hierover.
Arw. zei:Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar via via hoor ik dat het met de premium stoelen te maken heeft.
Calvin_Hobbes zei:Bovenstaand probleem van Hermann heb ik ook een keer tot nog toe gehad, maar echt ook maar pas een keer.
Verder wil ik nog een klein steentje bijdragen in de touchscreen / navigatie / airco discussie
Zoals al iemand eerder zei is dit voor een deel afhankelijk van je uitvoering / uitrusting.
In mijn ogen zou het vanuit Peugeot / dealer niet verkeerd zijn als ze kopers hier extra op attenderen.
Bediening airco:
Ik heb de volledig automatische climat controle.
Ik stel dus een gewenste temperatuur in en de rest gaat vanzelf. Tussentijds hoef ik er dus maar zelden aan te zitten .
Hierdoor ervaar ik het instellen van de temperatuur dus niet als vervelend via het scherm.
Navigatie:
De kaarten zijn misschien wel de meest recente van Peugeot maar helaas zijn het niet de meest up to date kaarten.
Persoonlijk vind ik de layout etc wel erg prettig, let wel persoonlijk.
De overzichten van TomTom zijn rustiger en zullen wellicht daardoor meer mensen aanspreken.
Dan is er de "klacht" dat er pas laat gezegd wordt wat je moet doen..
Dit ervaar ik anders, deels wellicht door de uitvoering.
Enerzijds krijg ik wel vaker op 2km afstand van de afrit te horen dat de afrit komt en anderzijds staat het al heel vroeg op het scherm.
Dat laatste is voor de bezitters van een monochroom scherm tussen de klokken waarschijnlijk alleen op het touchscreen te zien.
Bezitters van een kleurenscherm tussen de klokken zien alle aanwijzingen echter ook daar...
Ongeacht van je scherm stand komen meldingen zoals afslagen hier op te staan. (Tot je zelf het scherm wijzigt, of aan je cruise control zit).
![]()
Verder is er een stand dat je altijd navigatie info krijgt.
Heb je geen bestemming ingesteld dan krijg je een kompas en de straatnaam van waar je dan rijdt.
Heb je wel een bestemming ingesteld zie je, mits er geen directe melding is, de richtings pijl met opkomende actie en de straat naam.
![]()
Verder moet men er inderdaad op bedacht zijn dat het scherm vlak is en men voorheen vaak onbewust de ribbels van knoppen voelde en ook de weerstand bij het indrukken. Dat is nu vervangen door een instelbaar geluidje bij het "toetsen" van een knop.
Ik zelf ben in ieder geval te spreken over deze bedieningswijziging van Peugeot.
Floris.kw zei:Mijn bestelling is half augustus geplaatst (308 SW BLE, gris artense, premium stoelen, achteruitrijcamera, ebs versterker+sub )
Als leverdatum hebben ze mij 19 november doorgegeven. Als ik de verhalen hier zo lees, maar even afwachten of dat goed komt
De trekhaak viel buiten budget en om eerlijk te zijn ben ik er wel blij om. Na het lezen van de verhalen hier, valt ook mij op dat de 308 SWs meer achterover hellen dan de HBs. Weet alleen niet of de SWs die ik op de weg zie een trekhaak hebben. Het was voor mij toch voornamelijk voor een fietsenrek of af en toe een aanhanger met verhuizen straks bijvoorbeeld. Hoe zijn de ervaringen van mensen zonder een trekhaak? Raakt daar de achterkant ook de drempels?
Nog een hele andere vraag: De Peugeot 108 wordt standaard geleverd met een Mirrorlink(Android) en AppInCar(iOS) aansluit mogelijkheid.
Voor de mensen die niet weten wat het is: Dit is de mogelijkheid om je telefoon op je auto aan te sluiten en het beeldscherm van je telefoon op je display wordt getoond. Er zijn verschillende apps op de markt die vervolgens via het scherm van de auto kunnen worden bediend.
Het lijkt mij bijvoorbeeld handig om flitsmeister op het scherm te hebben wanneer ik de navigatie niet nodig heb. Daarnaast is er dan ook de keuze om zelf een navigatie app te gebruiken wanneer de Peugeot variant niet bevalt.
Wanneer ik zoek op Mirrorlink en Peugeot 308, dan kom ik op alleen uit op de introductie van de Peugeot 108. Ik hoop dat dit ook voor de Peugeot 308 beschikbaar komt middels een update of wat dan ook. Weet alleen niet of het technisch überhaupt wel mogelijk is. Heeft iemand hier iets toevallig over gehoord?![]()
IhB zei:Ik heb nu één week de Peugeot 308.
Ik vind het dus echt een genot om in te rijden.
onderstaand een aantal foto's
![]()
![]()
Nu had ik bij de aflevering een heel kleine beschadiging op de achterklep gevonden die gisteren perfect is bijgemaakt.
Aangezien men het logo heeft moeten verwijderen in verband met het vernevelen, moest dit nog besteld en opnieuw gemonteerd worden.
Het komt er op neer dat ik het logo niet heb laten plaatsen omdat dit veel strakker uit ziet.
![]()
Cesco zei:Sinds twee weken heeft mijn vrouw een 108 met de Mirrorlink optie. Leek ons een hele mooie optie. Helaas werkt het maar met 1 Android telefoon, de Samsung S3. Voor de Apple liefhebbers ook weinig goed nieuws, het werkt alleen met de iPhone 4.
Zelf hebben wij de Samsung S2 en S4, met beide werkt het helaas niet. Ik weet niet hoe het bij de 308 II zit.
Daar heb ik geen last van dus daarmee zou ik zowieso terug gaan naar de dealer. Enige wat ik merk dat het systeem soms een 'koude' boot doet met het peugeot logo, maar meestal een warme met direct het scherm voor je.ENTE zei:Opvallend ook dat het systeem zich enorm vaak opnieuw opstart. Dat is lastig want op dat moment kan je dus helemaal niets...Zelfs niet de kachel opstoken![]()
Volta zei:Mooi, heb ook aan zwart gedacht, heb toch voor blauw gekozen, ik heb trouwens ook een glazen dak besteld, afn.trekhaak, denon hifi, achteruitrijcam met parkeerhulp, pack securite, driver sport pack, keyless, leer zwart, stoelverw, geen type aanduiding en rvs deur en achterklep dorpels. Ik heb wel in de 1.2 130 handbak gereden, maar de automaat was er nog niet als demo. Ben benieuwd. Wanneer mag je hem halen?
ENTE zei:Nou, dan kunnen ze alle radio's wel gaan verwisselen....
Krijg alleen maar klachten over echo (degene die mij bellen). Gister nog 3 berijders gesproken, alle 3 dezelfde klachten.
Bij onderling bellen van 308jes alleen maar echo. Standaard systeem zonder EBS, allen met iPhone.
golfdiesel zei:Uit frustratie met het navigatiesysteem heb ik de Garmin maar weer aan het raam gehangen, wat een verademing! Spraakbesturing, postcode navigatie, duidelijke rijstrook en afslag weergave en de twee belangrijkste dingen voor mij: 4x per jaar nieuwe kaarten zonder extra kosten en 'live' verkeersinformatie via DAB+ wat erg goed werkt.
De trekhaak moet er bij mij nog onder maar ik maak me nu al zorgen als ik de berichten lees over het aantikken van de grond.
Ik had eigenlijk gehoopt van de ellende die ik met de Megane heb af te zijn zonder dat er MAD veren nodig zijn die toch altijd het comfort verstoren.
ENTE zei:Nou, dan kunnen ze alle radio's wel gaan verwisselen....
Krijg alleen maar klachten over echo (degene die mij bellen). Gister nog 3 berijders gesproken, alle 3 dezelfde klachten.
Bij onderling bellen van 308jes alleen maar echo. Standaard systeem zonder EBS, allen met iPhone.
roy1975 zei:ENTE zei:Nou, dan kunnen ze alle radio's wel gaan verwisselen....
Hier Iphone 4s, onderling bellen met collega's, allemaal Iphone, geen enkel probleem. Bellen naar vast, geen probleem, van de andere kant ook geen klachten gehoord.
Wil t niet bagatelliseren, misschien ben ik de uitzondering, maar ik heb geen enkel probleem met een echo.
p.s. geen versterker oid in de auto. Alles standaard.
Grobbekuikuh zei:Hallo mede forum leden,
Ik ben sinds 13 augustus de trotste eigenaar van onderstaande auto.
Merk PEUGEOT
Model 308
Type 1.6 THP 115KW SW Allure
Kleur zwart
Velgen 18 inch
Na een kleine 3 weken erin gereden te hebben kan ik niets anders zeggen dan wat een fijne auto.
1 klein min puntje: er zit standaard maar 1 sleutel met afstandsbediening erbij.![]()
roy1975 zei:golfdiesel zei:Uit frustratie met het navigatiesysteem heb ik de Garmin maar weer aan het raam gehangen, wat een verademing! Spraakbesturing, postcode navigatie, duidelijke rijstrook en afslag weergave en de twee belangrijkste dingen voor mij: 4x per jaar nieuwe kaarten zonder extra kosten en 'live' verkeersinformatie via DAB+ wat erg goed werkt.
De trekhaak moet er bij mij nog onder maar ik maak me nu al zorgen als ik de berichten lees over het aantikken van de grond.
Ik had eigenlijk gehoopt van de ellende die ik met de Megane heb af te zijn zonder dat er MAD veren nodig zijn die toch altijd het comfort verstoren.
Ik kan alleen maar zeggen. 3 weken mee op vakantie. Heen en terug met caravan, compleet volgepakte laadbak, 2 personen op de achterbank (wel kids) en een carvan van 1000kg
Geen enkel probleem !
Vaste trekhaak, geen afneembare, misschien dat dat het verschil is.
De grondspeling is inderdaad niet al te veel, maar ik ben echt een sportieve rijder (ook met caravan) en heb geen enkel probleem gehad.
IhB zei:Goedemorgen,
Heeft er al iemand ervaring met de ELM327 diagnose apparatuur op de 308?.
Kan deze gewoon toegepast worden?
Groet Philip
Er gaat een wereld voor me open, een ELM327, Torque. Ik wist niet eens dat ik het wilde hebben.J_P_P zei:IhB zei:Goedemorgen,
Groet Philip
Één manier om achter te komen lijkt me
Ik zou niet inzien waarom niet. Ik ga als ik de 308 heb, hem gewoon aansluiten om mijn 'el cheapo' eBay BT adapter i.c.m. Torque.
MOTORHEAD83 zei:Gisteren telefoontje van de dealer gehad over de "echo" in de caritas. Ik moet de telefoons uit het systeem verwijderen en uit de telfoontje de carkit. Dan de telefoon de carkit laten zoeken. Hierna zou de echo weg moeten zijn volgens peugeot NL. Werkt dit niet wordt er een hele nieuwe radio geïnstalleerd.
Vanmiddag even kijken of het werkt.
Daarnaast over het door hangen. Ik heb dagelijks mijn kofferbak vol met dozen bakmixen. De auto hangt wel iets door maar niet erger dan mijn focus
focus. Moet wel zeggen dat het bochten gedrag wel duidelijk minder word. Bij de focus merkte ik er weinig van.
J_P_P zei:IhB zei:Goedemorgen,
Groet Philip
Één manier om achter te komen lijkt me
Ik zou niet inzien waarom niet. Ik ga als ik de 308 heb, hem gewoon aansluiten om mijn 'el cheapo' eBay BT adapter i.c.m. Torque.
IhB zei:Waar zit de obd2 adapter eigenlijk bij de 308?