Peugeot 308 (SW p. 26)

Het door hangen is echt een probleem.
Bij een kuil raakt de trekhaak de grond. Ook onbeladen.
Krijg de trekhaak er niet eens meer af, is een beetje ontzet.

Hoor overigens meerdere of tikjes in de deuren, als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag.

driel24 zei:

Waarom neem je hierover geen contact op met de dealer, de plek waar je met dergelijke kritiek (terecht overigens) terecht kunt.
Vroeger werden er 'tiger balls' gemonteerd, ballen die je moest plaatsen in de schroefveer en dan opblazen.

speedtouch zei:
driel24 zei:

Waarom neem je hierover geen contact op met de dealer, de plek waar je met dergelijke kritiek (terecht overigens) terecht kunt.
Vroeger werden er 'tiger balls' gemonteerd, ballen die je moest plaatsen in de schroefveer en dan opblazen.

Slechte post van RM.
Hij heeft e.e.a. hierbij gedeleet. ;)

rickm zei:
Overigens bewijzen bovenstaande / eerder genoemde trekhaak problemen dat de PRESTIGIEUZE en TOONAANGEVENDE AWARD "ANWB Trekauto v/h Jaar" waarin de 308 SW hoge ogen gooide een redelijke farce is.

Bij de trekauto van het jaar ging het om de hatchback 308, de bovengenoemde personen hebben een SW, toch net wat anders.

speedtouch zei:
driel24 zei:

N.a.v. dit onderwerp, doorhangen van de 308 SW:

Wellicht ben ik wat voorbarig, ik heb de nieuwe auto nog niet, dus heb ook nog geen probleem...
Heb een vaste trekhaak besteld; weet niet of deze anders zit gepositioneerd als een afneembare.

Met welke prijs zou je rekening moeten houden voor een set hulpveren voor de 308 SW?

De trekhaak heeft bij mij ook al 2x de grond aangetikt, 1x beladen en 1x onbeladen. Morgen eens kijken of hij er nog af kan.

Een ander probleem had ik vandaag met de navigatie icm Bluetooth. Als de spraakweergave van de navigatie aanstaat, je bent handsfree aan het bellen, dan wordt de telefoon losgekoppeld wanneer er een gesproken instructie volgt. Iemand anders dit ook al gehad? Xperia Z.

En iemand al ervaring met xenon inbouwen achteraf? Of mag dit niet omdat er geen automatische hoogteregeling in de auto zit?

En vwb de hulpveren, je gaat deze toch niet zelf bekostigen als er met de auto niet goed te rijden is omdat deze te ver doorhangt?

hahaha.

Ik heb wel geluk ;-)
Nu geeft de sensor van de gordel de geest. Bij starten twee minuten piepen...
Ga zo naar de dealer.

Mijn Peugeot 308 sw (met trekhaak, premium stoelen en camera) is op maandag 18 augustus door de dealer besteld.

Verwachte levering was destijds 10 weken, en mijn leasemaatschappij gaf ook eerste week november op. Klinkt goed.. maar als ik de berichten hier een beetje lees moet ik me dus ook een beetje zorgen gaan maken?

Straks nog eens even bellen voor de zekerheid, maar betwijfel of ze iets nuttigs kunnen zeggen hierover.
Zojuist gebeld, maar men heeft nog altijd geen specifieke datum helaas... onbekend.

DunDaveNL zei:
Mijn Peugeot 308 sw (met trekhaak, premium stoelen en camera) is op maandag 18 augustus door de dealer besteld.

Verwachte levering was destijds 10 weken, en mijn leasemaatschappij gaf ook eerste week november op. Klinkt goed.. maar als ik de berichten hier een beetje lees moet ik me dus ook een beetje zorgen gaan maken?

Straks nog eens even bellen voor de zekerheid, maar betwijfel of ze iets nuttigs kunnen zeggen hierover.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar via via hoor ik dat het met de premium stoelen te maken heeft.
Als mijn garage dit zou aangeven wil ik best die "normale stoelen" hebben (misschien later uitwisselen, t zijn maar 4 boutjes en een stekker)
Ik heb nog steeds geen bericht van mn garage.
Wel van een collega dealer in de buurt die mij er een uit voorraad kan aanbieden. Maar ik zit nu al aan die andere vast...

Arw. zei:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar via via hoor ik dat het met de premium stoelen te maken heeft.

Ik heb de normale stoelen besteld en ook nog geen datum. Dus gok dat daar niet de oorzaak ligt.

Mijn bestelling is half augustus geplaatst (308 SW BLE, gris artense, premium stoelen, achteruitrijcamera, ebs versterker+sub )
Als leverdatum hebben ze mij 19 november doorgegeven. Als ik de verhalen hier zo lees, maar even afwachten of dat goed komt :)

De trekhaak viel buiten budget en om eerlijk te zijn ben ik er wel blij om. Na het lezen van de verhalen hier, valt ook mij op dat de 308 SWs meer achterover hellen dan de HBs. Weet alleen niet of de SWs die ik op de weg zie een trekhaak hebben. Het was voor mij toch voornamelijk voor een fietsenrek of af en toe een aanhanger met verhuizen straks bijvoorbeeld. Hoe zijn de ervaringen van mensen zonder een trekhaak? Raakt daar de achterkant ook de drempels?

Nog een hele andere vraag: De Peugeot 108 wordt standaard geleverd met een Mirrorlink(Android) en AppInCar(iOS) aansluit mogelijkheid.
Voor de mensen die niet weten wat het is: Dit is de mogelijkheid om je telefoon op je auto aan te sluiten en het beeldscherm van je telefoon op je display wordt getoond. Er zijn verschillende apps op de markt die vervolgens via het scherm van de auto kunnen worden bediend.
Het lijkt mij bijvoorbeeld handig om flitsmeister op het scherm te hebben wanneer ik de navigatie niet nodig heb. Daarnaast is er dan ook de keuze om zelf een navigatie app te gebruiken wanneer de Peugeot variant niet bevalt.

Wanneer ik zoek op Mirrorlink en Peugeot 308, dan kom ik op alleen uit op de introductie van de Peugeot 108. Ik hoop dat dit ook voor de Peugeot 308 beschikbaar komt middels een update of wat dan ook. Weet alleen niet of het technisch überhaupt wel mogelijk is. Heeft iemand hier iets toevallig over gehoord? :)

https://www.autoweek.nl/nieuws/29701/peugeot-308-gti-rondt-laatste-testwerk-af

Jammer dat tegenwoordig GTI niet meer de top is maar R (GTI klinkt toffer dan R i.m.o. ;) ).

Wel gaaf dat er nog twee sportieve versies komen.

Mag ik miss. weer acte de presence geven met mijn 306 GTI6 bij de introductie :)

s9w4.jpg

Goed nieuws!:LOL:

Vandaag nog even contact gehad met de garage.
Eerst aangegeven dat ik nog steeds zorgen had over de levertijden (bang dat t 2015 zou worden).
daarna besproken dat mijn grootste punt was geweest dat ik snel wilde rijden en dat dat nu niet lukte.

Daarop kwam de dealer met een optie: de luxe stoelen laten vallen. (en inruilen voor de cd-speler en achteruitrijcamera waardoor het orderbedrag gelijk blijft) en binnen enkele weken rijden met de auto uit voorraad.
Dit is voor mij geen bezwaar. (eerder rijden weegt op tegen meer-comfort dat de stoelen zouden bieden).

ps: de garage deelde mijn angst met de levertijd niet. Peugeot Nederland heeft aangegeven dat de levertijden voor NL eerder beter gaan worden dan verder verslechteren! ook gaf hij aan dat het niet op de stoelen aan kwam qua productie. er worden al andere auto's uitgeleverd met de betreffende stoelen.

Ik heb nu één week de Peugeot 308.

Ik vind het dus echt een genot om in te rijden.

onderstaand een aantal foto's

kb8t91.jpg

dcq6ae.jpg

Nu had ik bij de aflevering een heel kleine beschadiging op de achterklep gevonden die gisteren perfect is bijgemaakt.
Aangezien men het logo heeft moeten verwijderen in verband met het vernevelen, moest dit nog besteld en opnieuw gemonteerd worden.

Het komt er op neer dat ik het logo niet heb laten plaatsen omdat dit veel strakker uit ziet.

2hhnocm.jpg

Uit frustratie met het navigatiesysteem heb ik de Garmin maar weer aan het raam gehangen, wat een verademing! Spraakbesturing, postcode navigatie, duidelijke rijstrook en afslag weergave en de twee belangrijkste dingen voor mij: 4x per jaar nieuwe kaarten zonder extra kosten en 'live' verkeersinformatie via DAB+ wat erg goed werkt.

De trekhaak moet er bij mij nog onder maar ik maak me nu al zorgen als ik de berichten lees over het aantikken van de grond.
Ik had eigenlijk gehoopt van de ellende die ik met de Megane heb af te zijn zonder dat er MAD veren nodig zijn die toch altijd het comfort verstoren.

Calvin_Hobbes zei:
Bovenstaand probleem van Hermann heb ik ook een keer tot nog toe gehad, maar echt ook maar pas een keer.

Verder wil ik nog een klein steentje bijdragen in de touchscreen / navigatie / airco discussie
Zoals al iemand eerder zei is dit voor een deel afhankelijk van je uitvoering / uitrusting.
In mijn ogen zou het vanuit Peugeot / dealer niet verkeerd zijn als ze kopers hier extra op attenderen.

Bediening airco:
Ik heb de volledig automatische climat controle.
Ik stel dus een gewenste temperatuur in en de rest gaat vanzelf. Tussentijds hoef ik er dus maar zelden aan te zitten .
Hierdoor ervaar ik het instellen van de temperatuur dus niet als vervelend via het scherm.

Navigatie:
De kaarten zijn misschien wel de meest recente van Peugeot maar helaas zijn het niet de meest up to date kaarten.
Persoonlijk vind ik de layout etc wel erg prettig, let wel persoonlijk.
De overzichten van TomTom zijn rustiger en zullen wellicht daardoor meer mensen aanspreken.

Dan is er de "klacht" dat er pas laat gezegd wordt wat je moet doen..
Dit ervaar ik anders, deels wellicht door de uitvoering.
Enerzijds krijg ik wel vaker op 2km afstand van de afrit te horen dat de afrit komt en anderzijds staat het al heel vroeg op het scherm.
Dat laatste is voor de bezitters van een monochroom scherm tussen de klokken waarschijnlijk alleen op het touchscreen te zien.
Bezitters van een kleurenscherm tussen de klokken zien alle aanwijzingen echter ook daar...

Ongeacht van je scherm stand komen meldingen zoals afslagen hier op te staan. (Tot je zelf het scherm wijzigt, of aan je cruise control zit).
n6uk42.jpg

Verder is er een stand dat je altijd navigatie info krijgt.
Heb je geen bestemming ingesteld dan krijg je een kompas en de straatnaam van waar je dan rijdt.
Heb je wel een bestemming ingesteld zie je, mits er geen directe melding is, de richtings pijl met opkomende actie en de straat naam.
whjz38.jpg

Verder moet men er inderdaad op bedacht zijn dat het scherm vlak is en men voorheen vaak onbewust de ribbels van knoppen voelde en ook de weerstand bij het indrukken. Dat is nu vervangen door een instelbaar geluidje bij het "toetsen" van een knop.

Ik zelf ben in ieder geval te spreken over deze bedieningswijziging van Peugeot.

In welke versie heb je dit tussen de klokken?
Ook in de Blue Lease executive?

Nee, de display tussen de klokken in kleur hoort bij Pack Securité, te bestellen bij Allure of BLP.
Inderdaad had de communicatie daarover wel wat beter gekund. Ikzelf vond het tenminste erg belangrijk en heb daarom deze optie besteld. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de communicatie over het 230V stopcontact, wat bij Keyless Entry hoort, is ook lastig uit de prijslijst te halen.

Floris.kw zei:
Mijn bestelling is half augustus geplaatst (308 SW BLE, gris artense, premium stoelen, achteruitrijcamera, ebs versterker+sub )
Als leverdatum hebben ze mij 19 november doorgegeven. Als ik de verhalen hier zo lees, maar even afwachten of dat goed komt :)

De trekhaak viel buiten budget en om eerlijk te zijn ben ik er wel blij om. Na het lezen van de verhalen hier, valt ook mij op dat de 308 SWs meer achterover hellen dan de HBs. Weet alleen niet of de SWs die ik op de weg zie een trekhaak hebben. Het was voor mij toch voornamelijk voor een fietsenrek of af en toe een aanhanger met verhuizen straks bijvoorbeeld. Hoe zijn de ervaringen van mensen zonder een trekhaak? Raakt daar de achterkant ook de drempels?

Nog een hele andere vraag: De Peugeot 108 wordt standaard geleverd met een Mirrorlink(Android) en AppInCar(iOS) aansluit mogelijkheid.
Voor de mensen die niet weten wat het is: Dit is de mogelijkheid om je telefoon op je auto aan te sluiten en het beeldscherm van je telefoon op je display wordt getoond. Er zijn verschillende apps op de markt die vervolgens via het scherm van de auto kunnen worden bediend.
Het lijkt mij bijvoorbeeld handig om flitsmeister op het scherm te hebben wanneer ik de navigatie niet nodig heb. Daarnaast is er dan ook de keuze om zelf een navigatie app te gebruiken wanneer de Peugeot variant niet bevalt.

Wanneer ik zoek op Mirrorlink en Peugeot 308, dan kom ik op alleen uit op de introductie van de Peugeot 108. Ik hoop dat dit ook voor de Peugeot 308 beschikbaar komt middels een update of wat dan ook. Weet alleen niet of het technisch überhaupt wel mogelijk is. Heeft iemand hier iets toevallig over gehoord? :)

Sinds twee weken heeft mijn vrouw een 108 met de Mirrorlink optie. Leek ons een hele mooie optie. Helaas werkt het maar met 1 Android telefoon, de Samsung S3. Voor de Apple liefhebbers ook weinig goed nieuws, het werkt alleen met de iPhone 4.

Zelf hebben wij de Samsung S2 en S4, met beide werkt het helaas niet. Ik weet niet hoe het bij de 308 II zit.

A.s. donderdag kan ik mijn in maart bestelde 308 SW BLE eindelijk ophalen. Dan bij de dealer maar eens navragen of ze meer informatie hebben. De meegeleverde handleiding van de 108 levert nauwelijks informatie en uitleg op.

IhB zei:
Ik heb nu één week de Peugeot 308.

Ik vind het dus echt een genot om in te rijden.

onderstaand een aantal foto's

kb8t91.jpg

dcq6ae.jpg

Nu had ik bij de aflevering een heel kleine beschadiging op de achterklep gevonden die gisteren perfect is bijgemaakt.
Aangezien men het logo heeft moeten verwijderen in verband met het vernevelen, moest dit nog besteld en opnieuw gemonteerd worden.

Het komt er op neer dat ik het logo niet heb laten plaatsen omdat dit veel strakker uit ziet.

2hhnocm.jpg

Haal snel die kentekenplaathouder eraf!
Erg strak zo zonder leeuw, ga er over nadenken om die ook nog te laten verwijderen.

Cesco zei:
Sinds twee weken heeft mijn vrouw een 108 met de Mirrorlink optie. Leek ons een hele mooie optie. Helaas werkt het maar met 1 Android telefoon, de Samsung S3. Voor de Apple liefhebbers ook weinig goed nieuws, het werkt alleen met de iPhone 4.

Zelf hebben wij de Samsung S2 en S4, met beide werkt het helaas niet. Ik weet niet hoe het bij de 308 II zit.

Ow, dat van die beperkte werking hoor je ook niet in de reviews van de drieling destijds..
Zou het niet met een bepaalde versie van Android te maken hebben?
Kan het systeem daarvoor niet een update krijgen zodat met een hogere Android versie gewerkt kan worden?

Gisteren telefoontje van de dealer gehad over de "echo" in de caritas. Ik moet de telefoons uit het systeem verwijderen en uit de telfoontje de carkit. Dan de telefoon de carkit laten zoeken. Hierna zou de echo weg moeten zijn volgens peugeot NL. Werkt dit niet wordt er een hele nieuwe radio geïnstalleerd.
Vanmiddag even kijken of het werkt.

Daarnaast over het door hangen. Ik heb dagelijks mijn kofferbak vol met dozen bakmixen. De auto hangt wel iets door maar niet erger dan mijn focus
focus. Moet wel zeggen dat het bochten gedrag wel duidelijk minder word. Bij de focus merkte ik er weinig van.

Nou, dan kunnen ze alle radio's wel gaan verwisselen....
Krijg alleen maar klachten over echo (degene die mij bellen). Gister nog 3 berijders gesproken, alle 3 dezelfde klachten.

Bij onderling bellen van 308jes alleen maar echo. Standaard systeem zonder EBS, allen met iPhone.

Opvallend ook dat het systeem zich enorm vaak opnieuw opstart. Dat is lastig want op dat moment kan je dus helemaal niets...Zelfs niet de kachel opstoken :p

ENTE zei:
Opvallend ook dat het systeem zich enorm vaak opnieuw opstart. Dat is lastig want op dat moment kan je dus helemaal niets...Zelfs niet de kachel opstoken :p
Daar heb ik geen last van dus daarmee zou ik zowieso terug gaan naar de dealer. Enige wat ik merk dat het systeem soms een 'koude' boot doet met het peugeot logo, maar meestal een warme met direct het scherm voor je.

Volta zei:
Mooi, heb ook aan zwart gedacht, heb toch voor blauw gekozen, ik heb trouwens ook een glazen dak besteld, afn.trekhaak, denon hifi, achteruitrijcam met parkeerhulp, pack securite, driver sport pack, keyless, leer zwart, stoelverw, geen type aanduiding en rvs deur en achterklep dorpels. Ik heb wel in de 1.2 130 handbak gereden, maar de automaat was er nog niet als demo. Ben benieuwd. Wanneer mag je hem halen?

Heb em eindelijk opgehaald, maar : de 1e indruk is heel positief.
Nog maar zo'n 250 km gereden máár de 1.2 én de automaat voldoen ruimschoots aan mijn verwachtingen.
De automaat schakelt soepel en heel comfortabel
De 1.2 doet niets onder voor veel grotere motoren, je hebt geen moment het gevoel dat je met een 3 cilinder op pad bent.
Het is nog we heel vroeg voor een oordeel, maar ik denk dat ik heel snel kan wennen aan deze auto.

eric64, gefeliciteerd met je 308sw 1.2 automaat. Leuk om te horen dat de eerste indruk goed is.
Misschien even een paar mooie foto's plaatsen van je bolide (y):LOL:

Na ruim 8000 km te hebben gereden met de 1.6 staat het gemiddelde verbruik van mijn 308 netjes op 23.8 km/l.

ENTE zei:
Krijg alleen maar klachten over echo (degene die mij bellen). Gister nog 3 berijders gesproken, alle 3 dezelfde klachten.

Bij onderling bellen van 308jes alleen maar echo. Standaard systeem zonder EBS, allen met iPhone.

Door omstandigheden heb ik een paar weken geleden ook mijn iPhone 4 16GB verwijderd en opnieuw gekoppeld vanuit de telefoon. Regelmatig vraag ik na afloop van een gesprek wat de andere kant van de kwaliteit vond en of men echo hoorde. Het lijkt er op dat bij mij de echo volledig weg is! De feedback varieert van helder tot vissenkom, maar geen echo. Het geluid hoeft tijdens het bellen ook niet heel zacht te staan. Ik heb geen extra versterker/subwoofer. Geluid is ingesteld op "Bestuurder" en Bass op -1, Trebble 0, Loudness uit.

golfdiesel zei:
Uit frustratie met het navigatiesysteem heb ik de Garmin maar weer aan het raam gehangen, wat een verademing! Spraakbesturing, postcode navigatie, duidelijke rijstrook en afslag weergave en de twee belangrijkste dingen voor mij: 4x per jaar nieuwe kaarten zonder extra kosten en 'live' verkeersinformatie via DAB+ wat erg goed werkt.

De trekhaak moet er bij mij nog onder maar ik maak me nu al zorgen als ik de berichten lees over het aantikken van de grond.
Ik had eigenlijk gehoopt van de ellende die ik met de Megane heb af te zijn zonder dat er MAD veren nodig zijn die toch altijd het comfort verstoren.

Ik kan alleen maar zeggen. 3 weken mee op vakantie. Heen en terug met caravan, compleet volgepakte laadbak, 2 personen op de achterbank (wel kids) en een carvan van 1000kg

Geen enkel probleem !

Vaste trekhaak, geen afneembare, misschien dat dat het verschil is.

De grondspeling is inderdaad niet al te veel, maar ik ben echt een sportieve rijder (ook met caravan) en heb geen enkel probleem gehad.

ENTE zei:

Hier Iphone 4s, onderling bellen met collega's, allemaal Iphone, geen enkel probleem. Bellen naar vast, geen probleem, van de andere kant ook geen klachten gehoord.

Wil t niet bagatelliseren, misschien ben ik de uitzondering, maar ik heb geen enkel probleem met een echo.

p.s. geen versterker oid in de auto. Alles standaard.

roy1975 zei:
ENTE zei:

Hier Iphone 4s, onderling bellen met collega's, allemaal Iphone, geen enkel probleem. Bellen naar vast, geen probleem, van de andere kant ook geen klachten gehoord.

Wil t niet bagatelliseren, misschien ben ik de uitzondering, maar ik heb geen enkel probleem met een echo.

p.s. geen versterker oid in de auto. Alles standaard.

Zelfde hier.... Geen Echo! Als ik al echo klachten heb, dan staat het volume te hoog, zodat mijn gesprekspartner zichzelf hoort via mijn microfoon. Ergo---> Echo.
Geluid niet te hard zetten is i.m.o. het devies!

Moet heel eerlijk zeggen dat ik me niks kan vinden in de klachten hierboven allemaal omschreven. Ik kom uit een Passat Highline van € 50.000,-, dus ja.... Het echte ''premium'' is er niet meer en ja, ik hoor wel eens een harde ''klonk'' als ik te hard ergens overheen jakker, maar in het algemeen kan ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met wat ik nu heb voor de centen!

Geluid niet te hard zetten is i.m.o. het devies!

Die tip kwam hier al pagina's geleden voorbij, dus dat doen we dan ook keurig. Hoe zacht ik 'm ook zet, de 'andere kant' blijft echo's horen.
Afijn, de gesprekken blijven daardoor ook erg kort; ieder nadeel heb z'n voordeel!

Hallo mede forum leden,

Ik ben sinds 13 augustus de trotste eigenaar van onderstaande auto.

Merk PEUGEOT
Model 308
Type 1.6 THP 115KW SW Allure
Kleur zwart
Velgen 18 inch

Na een kleine 3 weken erin gereden te hebben kan ik niets anders zeggen dan wat een fijne auto.
1 klein min puntje: er zit standaard maar 1 sleutel met afstandsbediening erbij. :confused:

Grobbekuikuh zei:
Hallo mede forum leden,

Ik ben sinds 13 augustus de trotste eigenaar van onderstaande auto.

Merk PEUGEOT
Model 308
Type 1.6 THP 115KW SW Allure
Kleur zwart
Velgen 18 inch

Na een kleine 3 weken erin gereden te hebben kan ik niets anders zeggen dan wat een fijne auto.
1 klein min puntje: er zit standaard maar 1 sleutel met afstandsbediening erbij. :confused:

Hoi, zelfde uitvoering maar HB wel 2 sleutels erbij heb ze echter geen van beiden nodig als sleutel (key-less)
vind het vermogen tegenvallen, denk eraan om hem te laten optimaliseren
verbruik gem 1:14

Goedemorgen,

Heeft er al iemand ervaring met de ELM327 diagnose apparatuur op de 308?.

Kan deze gewoon toegepast worden?

Groet Philip

Beste liefhebbers, ik ben aan t kijken naar een 308sw in de kleur Blanc nagre. Hierbij wil ik graag lederen bekleding en ben ik benieuwd wat volgens jullie een mooie kleur hiervoor is?
Ik zelf heb een kleine voorkeur voor cognac lederen bekleding.

2yod4as.jpg

Dat rode (4403 MZH) kan volgens mij ook fraai staan icm witte lak(y)

Zag zojuist een plaatje hoe Leer Inbouw Nederland de premium stoelen 'doet'. Ze houden zich aan patroon van 'af fabriek' leer/alcantara:

117u3rt.jpg

Wauw, ziet er goed uit, al die kleuren leer.
Over 2 weken kan ik ook eindelijk mijn 308 SW ophalen. Zit er vanaf begin april op te wachten.Rij nu nog in een Skoda Superb Station. Qua ruimte zal ik deze nog wel eens missen, maar ja 14% is ook wel erg aantrekkelijk. Te meer dat ik 95% van de 55.0000 km per jaar alleen in de auto zit.
De 308 SW BLE heeft de kleur gris artense, voorzien van afneembare trekhaak, omkeerbare mat achterin, premium stoelen, stoelverwarming, leder bekleding (lijkt op bovenstaande kleur cognac) en 18 inch velgen. Alles uiteraard achteraf in verband met de bijtelling :) Achteraf wel spijt dat ik de achteruitrijcamera niet besteld heb. Maar wat ik het meeste zal gaan missen is Xenon verlichting. Onvoorstelbaar dat dat niet als optie besteld kan worden op de Blue Line Executive.
Ben toch wel heel benieuwd hoe het er in het echt uitziet.

roy1975 zei:
golfdiesel zei:

Ik kan alleen maar zeggen. 3 weken mee op vakantie. Heen en terug met caravan, compleet volgepakte laadbak, 2 personen op de achterbank (wel kids) en een carvan van 1000kg

Geen enkel probleem !

Vaste trekhaak, geen afneembare, misschien dat dat het verschil is.

De grondspeling is inderdaad niet al te veel, maar ik ben echt een sportieve rijder (ook met caravan) en heb geen enkel probleem gehad.

Hoe hoog is de kogeldruk in jouw geval? Ik zit met een situatie waarbij het in de praktijk niet mogelijk is om de kogeldruk onder de 60kg te krijgen en waarbij in omhoog geschoven toestand het steunwiel aan de lage kant zit qua bodemvrijheid. Een trekhaakhoogte lager dan 40cm (wegdek tot hart kogel) in onbeladen toestand zorgt al voor problemen.

Net mijn verkoper gesproken. Voor nijn begin juli bestelde auto is nog geen leverdatum bekend.
Het gaat om een 308SW Allure 2.0 diesel auotmaat met veel toeters en bellers.

IhB zei:
Goedemorgen,

Groet Philip

Één manier om achter te komen lijkt me ;)
Ik zou niet inzien waarom niet. Ik ga als ik de 308 heb, hem gewoon aansluiten om mijn 'el cheapo' eBay BT adapter i.c.m. Torque.

J_P_P zei:
IhB zei:
Goedemorgen,

Groet Philip

Ik zou niet inzien waarom niet. Ik ga als ik de 308 heb, hem gewoon aansluiten om mijn 'el cheapo' eBay BT adapter i.c.m. Torque.
Er gaat een wereld voor me open, een ELM327, Torque. Ik wist niet eens dat ik het wilde hebben.

MOTORHEAD83 zei:
Gisteren telefoontje van de dealer gehad over de "echo" in de caritas. Ik moet de telefoons uit het systeem verwijderen en uit de telfoontje de carkit. Dan de telefoon de carkit laten zoeken. Hierna zou de echo weg moeten zijn volgens peugeot NL. Werkt dit niet wordt er een hele nieuwe radio geïnstalleerd.
Vanmiddag even kijken of het werkt.

Daarnaast over het door hangen. Ik heb dagelijks mijn kofferbak vol met dozen bakmixen. De auto hangt wel iets door maar niet erger dan mijn focus
focus. Moet wel zeggen dat het bochten gedrag wel duidelijk minder word. Bij de focus merkte ik er weinig van.

- Maatregel Carkit heeft bij mij niks gedaan
- Daarnaast getest met de samsung van mijn vrouw: ook echo (zelf een iPhone)
- Volume laag zetten maakt het minder erg, maar dan hoor ik niet meer wat mensen zeggen...
- Heb dus EDS.

J_P_P zei:
IhB zei:
Goedemorgen,

Groet Philip

Probleem bij mijn vorige auto was dat hij opeens een foutmelding gaf aan het remsysteem.
Maar ik ga het eens proberen.
Waar zit de obd2 adapter eigenlijk bij de 308?

Vandaag mijn bestelling geplaatst bij de leasemaatschappij. 308SW blue lease executive, gris artense. Leer, achteruitrij camera, audio upgrade en een trekhaak. Miet ik me zorgen maken, als ik de verhalen hier lees wordt de uitlevering nogal krap dit jaar?

Na precies een maand en 5973 km op de teller ben ik alleen maar happy 1.6 bleu HDI 120 pk executive
fijne auto geweest om mee te rijden door de Pyreneeën naar spanje
heerlijke premium stoelen met leer
ook onze dochter van 13 had het reuzen naar heer zin op de achter bank meer ruimte dan in de oude megane
hangt wel door aan de achter kant met dak koffer en de kofferbak vol maar op de Franse wegen met de cruise op 135 merk je er niet veel van
verder enig nadeel is de pook
heb nu een tattoo in mijn hand palm super heet dat ding eigenlijk gewoon gevaarlijk
verder zal ik zeer veel plezier krijgen van deze auto en zet ik er graag 2 ton op de tellen

ook hier leer van leder inbouw Nederland

met dak koffer naar Spanje 1:19

Zo, hangt zeker door. Ben benieuwd hoe dat bij mij gaat. Caravan erachter van 1200 kg, 2 kids op de achterbank? Ben benieuwd. Mooi leer.

Weet iemand of je achteraf een achteruitrijcamera kan laten inbouwen. heb het helaas niet besteld, omdat ik dacht dat ik aan de sensoren genoeg zou hebben. Heb er afgelopen weekend in een DS 5 gereden met achteruitrijcamera, en dit is toch wel erg handig en natuurlijk ook gewoon leuk.
Dus vandaar mijn vraag, kan het achteraf ingebouwd worden en wat zouden dan de kosten zijn.
Heb een 308 SW BLE besteld.

Kan je 'm niet alsnog in de bestelling plaatsen? Denk dat je anders fors meer kwijt bent dan die €250,- om nog maar te zwijgen van de risico's van achteraf montage (draadjes trekken, alles open halen en dat soort gekkigheid).

Terug
Bovenaan