Peugeot 308 (SW p. 26)

Mcsluis zei:
In mijn 308 BLP heb ik een EBS subwoofer en EBS versterker laten inbouwen. Zoals eerder aangegeven in dit topic heb een echo in de carkit zitten.
Dit betekent dat wanneer ik met iemand bel, de tegenpartij zichzelf na een halve seconde terughoort. Bellen is dus onwerkbaar.

De dealer geeft aan dat ze hebben getest met en zonder de EBS versterker, en dat de echo enkel aanwezig wanneer de EBS versterker is aangesloten.
Dit is dus behoorlijk naar, want nu heb ik een niet werkende carkit.

Zijn er meer mensen met de EBS versterker/subwoofer die dit probleem herkennen? Iemand tips voor hoe dit nu aan te pakken?

Met integrated sound versterker heb ik ook veel echo. Niet geprobeerd zonder de versterker. Bellen is niet heel relaxed in de auto. Bij normaal volume horen ze aan de andere kant een echo. Als je het volume heel laag zet, wordt de echo wel minder, maar dan wordt het bellen voor de bestuurder heel lastig omdat het geluid te zacht staat.

Collega rijdt 508 met integrated sound versterker en had ook altijd veel last van echo. Dit is uiteindelijk met een software update opgelost.

Voor de liefhebbers (en zijn we dat niet allen..?) nog een paar pics en de specs:

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 120pk HDi 6versn.

Kleur & interieur:
Vernismetaallak Noir Perla Nera
Cognackleur finesse leder

Opties:
CD speler, achteruitrijcamera en stoelverwarming.
RVS instaplijsten
Bagagenet
Emeraude 17"
Luxe kentekenplaten
Geen typevermelding

2djqy6t.jpg

21oot4y.jpg

2woyuqd.jpg

20f8dpx.jpg

2moassh.jpg

28a0o00.jpg

aadoo6.jpg

Durashift zei:
TOP(y)

Stijlvolle combi in een stijlvolle omgeving.

Geniet ervan.:cool:

ENTE, nou moet je kappen!!

Pic 1 en 2 - Mon Dieu, wat een knapperd, wat een koppendraaier, wat een elegantie zonder wijverig te worden, wat een kleurstelling, wat een decor!!

Nooit een poster boven mijn bed gehad maar Pic I ga ik enorm door de printer halen, geweldig opgeblazen, waanzinnig inlijsten en tussen de Rembrandts en Van Gogh's hangen. Ja, in Huize M. krijgt eindelijk klasse.

PS: nou vooruit, Pic II ook. ;)

Inderdaad geslaagde foto's. En dat terwijl ik nog maanden moet wachten.
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de luxe kentekenplaten?

ENTE zei:
Voor de liefhebbers (en zijn we dat niet allen..?) nog een paar pics ...

Inderdaad een hele mooie omgeving voor een prachtige auto...
Deze entourage heeft ie wel verdiend ;)

En ik denk namens alle liefhebbers hier: Geniet van de mooie automobiel Ente!

Jarno™ zei:
Inderdaad geslaagde foto's. En dat terwijl ik nog maanden moet wachten.
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de luxe kentekenplaten?

Opgeplakte letters en cijfers

Is het ook jou huis? En zo ja; wat rij je dan naast de 308?
Masarati? Jaguar?

Dank u allen! Ben met beide content :)

@J_P_P: ja. Geen Engels of Italiaans maar een Japans 4x4tje en een jeugdzonde (zie profiel :D )

Hierbij enkele foto's van mijn 308 SW BLE. Staat nu ruim 2000 km op de teller en ondanks opstart problemen erg tevreden over de auto.
mijn vorige auto, een ford focus station 2011 was veel stugger dan de 308 waar ik vooral bij drempels nog om moet denken.

Heren wederom mooie vehicels op de gevoelige plaat hier.
Veel plezier er mee.

Persoonlijk vind ik de voorkant met Full Led koplamp units echter wel net een tikkeltje mooier.
Deze is echter, zover ik het hier begrepen heb, geen mogelijk optie bij de meest lease varianten.

Ik wordt met de dag ongeduldiger over mijn SW, vooral over of me de kleur gaat bevallen.
Heb alleen bij een andere dealer even vlug een 308 HB in het "Dark Blue" gezien.
Maar nog geen SW (premiere) zoals ik hem besteld heb.

Hier ook een dark blue SW besteld. Premiere, dus erg nieuwsgierig hoe het blauw eruit ziet met chrome accenten. Levertijd schijnt november te worden, zucht...
Die foto's maken het wachten niet dragelijker.

Tuk217 zei:
Hier ook een dark blue SW besteld. Premiere, dus erg nieuwsgierig hoe het blauw eruit ziet met chrome accenten. Levertijd schijnt november te worden, zucht...

Geduld.. geduld....zucht.........

Ik weet niet wat je besteld hebt....
Mijn 1.2 automaat ( besteld febr. ) is nu voor de zoveelste keer weer een maand naar achter gegaan....Juni. Juli.. Augustus.... September......???

Maar ja...als je een nieuw type motor en bak besteld, had je er maar rekening mee moeten houden, dat dit kan vertragen ...Aldus Peueot klantenservice....

MOTORHEAD83 zei:
Ik woon in Elburg. Ben vertegenwoordiger in midden Nederland

Dan zag ik je gisteren niet in Leeuwarden staan gok ik :)
Begin nu wel praktisch iedere rit boven de 25km een nieuwe 308 te zien.

Eric64 zei:
Tuk217 zei:

Mijn 1.2 automaat ( besteld febr. ) is nu voor de zoveelste keer weer een maand naar achter gegaan....Juni. Juli.. Augustus.... September......???

Maar ja...als je een nieuw type motor en bak besteld, had je er maar rekening mee moeten houden, dat dit kan vertragen ...Aldus Peueot klantenservice....

In de premiere zit de 1.2 130pk zesbak. Als ik geluk heb ligt het bij jou aan de automaat en niet aan de 1.2 variant. Ik hoop niet dat leaserijders op diesel voorrang krijgen in de fabriek. No offence aan alle leasers, maar ik hoop niet dat het bij mij ook een half jaar duurt.

Dealer wist mij afgelopen week te vertellen dat de BL(E) modellen voorrang hebben.
Peugeot wil die wagens zo snel mogelijk de weg op hebben. Daar is wat voor te zeggen, want de concurrent (Skoda) kan het niet aan. De 14% combi is niet meer te leveren dit jaar.

Diezelfde dealer prevelde tussen neus en lippen dat de SW mogelijk ook in 2015 door aanpassingen in de 14% blijft vallen....trucjes a la Volvo.

Ik heb dat niet ondanks dat ik ook beide EBS systemen heb. Ik had juist laatst iemand die heel enthousiast was over mijn carkit aan de andere kant van de lijn. Het blijft een BT verbinding dus daar kan het niet aan liggen of het moet al aan de BT versie liggen (v2.0 tov 3.0)?

ENTE zei:
Dealer wist mij afgelopen week te vertellen dat de BL(E) modellen voorrang hebben.
Peugeot wil die wagens zo snel mogelijk de weg op hebben. Daar is wat voor te zeggen, want de concurrent (Skoda) kan het niet aan. De 14% combi is niet meer te leveren dit jaar.

Diezelfde dealer prevelde tussen neus en lippen dat de SW mogelijk ook in 2015 door aanpassingen in de 14% blijft vallen....trucjes a la Volvo.

Als ze dan ook 190pk uit dat blok weten te halen ;-) dan hebben ze goud in handen.

Zag gisteren op de peugeot site dat de SW BLE SW nu ook leverbaar is met 17" rubis velgen.

ENTE zei:
Voor de liefhebbers (en zijn we dat niet allen..?) nog een paar pics en de specs:

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 120pk HDi 6versn.

Kleur & interieur:
Vernismetaallak Noir Perla Nera
Cognackleur finesse leder

Opties:
CD speler, achteruitrijcamera en stoelverwarming.
RVS instaplijsten
Bagagenet
Emeraude 17"
Luxe kentekenplaten
Geen typevermelding

2djqy6t.jpg

21oot4y.jpg

2woyuqd.jpg

20f8dpx.jpg

2moassh.jpg

28a0o00.jpg

aadoo6.jpg

Net zo strak als de onderbroek van een 18 jarig puberend mannetje deze samenstelling ENTE. :)

Chapeau!

Binnenkort maar eens in het eggie zien.

WOF

Die puber kijkt dan wel naar wat anders, toch WOF?;)

Hoe bevalt het schakelen, Ente?

Niet dat dat verleerd zou zijn met de andere smaakmakers in huis.. maar dagdagelijks op werkbasis dat pedaal telkens intrappen is toch weer ff wennen, denk?

Tuk217 zei:
Eric64 zei:
Tuk217 zei:

In de premiere zit de 1.2 130pk zesbak. Als ik geluk heb ligt het bij jou aan de automaat en niet aan de 1.2 variant. Ik hoop niet dat leaserijders op diesel voorrang krijgen in de fabriek. No offence aan alle leasers, maar ik hoop niet dat het bij mij ook een half jaar duurt.

Het ligt ( hoogstwaarschijnlijk ) aan de combinatie van de 1.2 130 met de automaat, want afzonderlijk zijn ze wel al in productie.
Deze 1.2 krijgt een andere ( nieuwe ) automaat als de diesel...tenminste dat krijg ik als excuus.....
Ze hadden me dat alleen eerlijk moeten zeggen in februari, dan had ik iets anders kunnen bestellen, maar iedereen bij Peugeot verschuilt zich achter een andere kutsmoes.....

Weet trouwens iemand of de Link My Peugeot app ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.psa.sa&hl=nl_NL ) aan de praat is te krijgen met de 308 NIET SW? Ik krijg hem niet werkend; voer het nummer in en is verbonden met bluetooth maar tellers blijven allemaal op 0.

Is het dan echt alleen voor de SW?

Eric64 zei:
Het ligt ( hoogstwaarschijnlijk ) aan de combinatie van de 1.2 130 met de automaat, want afzonderlijk zijn ze wel al in productie.
Deze 1.2 krijgt een andere ( nieuwe ) automaat als de diesel...tenminste dat krijg ik als excuus.....
Ze hadden me dat alleen eerlijk moeten zeggen in februari, dan had ik iets anders kunnen bestellen, maar iedereen bij Peugeot verschuilt zich achter een andere kutsmoes.....

In alle eerlijkheid, hoe vervelend de situatie ook en de niet echt helpende reactie van PE NL; in februari was dit, planningstechnisch, vermoedelijk niet te voorzien door de lokale dealer die zich baseert op de fabrieksgegevens van dat moment..

Je kan Peugeot in gebreke stellen en een deadline voor levering stellen.. waardoor je vermoedelijk zonder al te veel kosten onder koopcontract uit kan.. Echter, dan heb je niks en kan je opnieuw iets gaan bestellen.. tenzij er iets met automaat bij een ander merk op voorraad staat dat aan de wensen voldoet..

Kortom, veel alternatieven zijn er niet. Verspil je energie niet aan verdere irritatie maar spaar het op tot de beloning van het wachten waarheid wordt.. Aan de gebruikers hier te lezen is de auto het wachten zeker waard;)

Tuk217 zei:

Ook ik heb een Dark Blue SW besteld , Allure 1.2 PureTech 130 EAT6 (autom) met Achteruitrijcam met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, Pack Securite, Driver sport Pack, Keyless entry, Denon set, Cd speler, Glazendak, afneembare trekhaak, leer met stoelverw, RVS dorpel strip en RVS dorpel bagage ruimte en verwijderen van de type aanduiding. Auto is besteld op 1 juli , verwachte levering volgens de LM is week 47. Geduld is een schone zaak, maar het kriebelt wel als ik al die mooie foto's hier zie.(y) Ik heb nog geen SW gezien in het "wild", behalve natuurlijk bij de dealer .:p

Durashift zei:
Eric64 zei:

In alle eerlijkheid, hoe vervelend de situatie ook en de niet echt helpende reactie van PE NL; in februari was dit, planningstechnisch, vermoedelijk niet te voorzien door de lokale dealer die zich baseert op de fabrieksgegevens van dat moment..

Je kan Peugeot in gebreke stellen en een deadline voor levering stellen.. waardoor je vermoedelijk zonder al te veel kosten onder koopcontract uit kan.. Echter, dan heb je niks en kan je opnieuw iets gaan bestellen.. tenzij er iets met automaat bij een ander merk op voorraad staat dat aan de wensen voldoet..

Kortom, veel alternatieven zijn er niet. Verspil je energie niet aan verdere irritatie maar spaar het op tot de beloning van het wachten waarheid wordt.. Aan de gebruikers hier te lezen is de auto het wachten zeker waard;)

Klopt de alternatieven zijn beperkt.....
Had em ook zeker geannuleerd als men in mei verteld had dat het nog eens 5-6 maanden gaat duren...maar nu werd het steeds enkele weken later...... en heb nu nog zo weinig vertrouwen in hun uitspraken, dat ik niet meer weet of week 39 wel waar is.
En inderdaad stoor ik mij heel erg " Pech voor U meneer " reactie van Peugeot ( is ook geen enkel alternatief geboden. )
Zal echt een heel fijne auto moeten zijn om mijn vertrouwen terug te winnen..

Eric64 zei:
Durashift zei:
Eric64 zei:

Klopt de alternatieven zijn beperkt.....
Had em ook zeker geannuleerd als men in mei verteld had dat het nog eens 5-6 maanden gaat duren...maar nu werd het steeds enkele weken later...... en heb nu nog zo weinig vertrouwen in hun uitspraken, dat ik niet meer weet of week 39 wel waar is.
En inderdaad stoor ik mij heel erg " Pech voor U meneer " reactie van Peugeot ( is ook geen enkel alternatief geboden. )
Zal echt een heel fijne auto moeten zijn om mijn vertrouwen terug te winnen..

Wacht. Gewoon wachten.
Die 308 SW wordt het mooiste cado als je Abraham hebt gezien....... ;)

Durashift zei:
Hoe bevalt het schakelen, Ente?

Niet dat dat verleerd zou zijn met de andere smaakmakers in huis.. maar dagdagelijks op werkbasis dat pedaal telkens intrappen is toch weer ff wennen, denk?

Nou, neem van mij aan dat je een EGS bak niet mist. Het is weer fijn om dagelijks zelf de regie in handen te hebben qua schakelen.

Schakelen in de 308 gaat een beetje als schakelen in z'n Italiaanse typegenoot. Je voelt m in de versnelling klikken, beetje hakerig maar niet hinderlijk.
Maar het is geen soepel Japans mechaniekje. Wellicht moet ie eerst even wat meer meters maken voordat het allemaal wat smeuïger gaat.

@WOF: jij stond toch onder de palmbomen? Weer terug?!

MOTORHEAD83 zei:
ENTE zei:

Als ze dan ook 190pk uit dat blok weten te halen ;-) dan hebben ze goud in handen.

Zag gisteren op de peugeot site dat de SW BLE SW nu ook leverbaar is met 17" rubis velgen.

Dat zei ik ook tegen de dealer...Zou wel een stunt zijn!

V.w.b. de velgen; dat kon toch altijd al? Valt ie wel in 20% als je dat zou doen af fabriek.
Edit: zie de mogelijkheid inderdaad staan bij de 2.0 versie.

Ik heb op mijn HB die app gewoon aan de praat op mijn telefoon en de auto verstuurd ook netjes de gegevens naar mijn telefoon zodra ik de motor afzet.
Misschien dat het ligt aan de combinatie van de My Peugeot app en de link app die ik op mijn telefoon heb staan?

Nu ook zo'n 3000km (waarvan 2000k) met caravan erop zitten op m'n 1.6 bluehdi. Kan alleen maar zeggen super prettige auto. Goeie trekkracht. Stuk meer onderin dan m'n oude megane estate 2010.

Enig nadeel dat ik tot nu toe heb ik verschuivende steun van middenconsole. Provisorisch opgelost aan de onderzijde. Maar zou niet moeten en verder de navigatie. Die vind ik echt minder dan de peppi en kokki navi van de estate. Dat was nl tom tom . En die is met name met rijbaan aanduiding en dergelijke een stuk beter.

Verder zoekt de navi (bij instelling snelste) altijd letterlijk de snelste weg. En hiermee bedoel ik dat hij je volledig door de bergen stuurt om zo snel mogelijk op de snelweg te komen midden in een dorp in Frankrijk in plaats van dat hij de "gebruikelijke" wegen neemt.

Dit deed mijn oude navi wel, en dat doet de navi van mijn maat die bij me was (volvo v70) ook. Dit is veel logischer.

Display met jukebox functie is mooi. Wel bewerkelijk om de mp3's zo toe te voegen dat ook alle plaatjes erbij werken, maar goed ziet er wel mooi uit.

Sleepfunctie is wel minder praktisch, hij sleept nl door net als het rad van fortuin, dus al rijdende heb je nogal eens het verkeerde album te pakken.

Inmiddels flitspalen geinstalleerd (augustus versie) en installeert en werkt vlekkeloos.

Peugeot app op de telefoon (iphone) gezet, en ook deze werkt perfect.

Ideaal als je je km's moet ingeven bij het afrekenen bij de pomp, ff snel je Iphone erbij en daar staat de huidige km stand op. Je hebt immers je mooie sw afgesloten en daarmee heeft ie alle gegevens gesynchroniseerd.

Letterlijk eerste 1000km met de sw met caravan gereden. De auto moest nog wel even wennen, want 1 op 6 de eerste 1000km met carvan was wel schrikken. In de bergen zonder carvan (de volgende 1000) was 1 op 16, terugweg met caravan 1 op 12, en hier in het vlakke nederland 3000km and counting 1 op 18............

Gaat de goede kant op dus..........

Heb nog wel een vraag, ik heb zowel het 308 logo als ook het bluehdi logo op mn auto zitten. Heeft iemand ervaring met die achteraf verwijderen ?

Hoorde ook iets over een draadje erachter langs trekken of iets dergelijks ??

Verder nog een paar rare dingen.

* Knipperlichtgeluid (klingelateur) gaat na een seconde of 8 veel harder (lees irritant hard) klinken ???!!!
* Is de intensiteit van de ruitenwissers in te stellen bij automatisch ?? (megane had dit wel, dus snel reageren, of juist pas bij harde regen)

Tot zover !!

roy1975 zei:
Heb nog wel een vraag, ik heb zowel het 308 logo als ook het bluehdi logo op mn auto zitten. Heeft iemand ervaring met die achteraf verwijderen ?

Ik heb mijn dealer gevraagd om logo en typeaanduiding te verwijderden (ik kan mijn auto volgende week ophalen), maar zij adviseren dit niet te doen. Bij een andere auto had dit schade aan het lak tot gevolg.

Dingen zitten gewoon geplakt. Met een beetje gevoel en beleid haal je ze er zo af zonder beschadigingen. Het bewijs staat op deze pagina:T
Iedem trouwens voor die lelijke kentekenplaat houders met mega reclame teksten....

Eerst de lijm opwarmen dmv een haarföhn schijnt handig te zijn bij het verwijderen van de logo's.

Klopt. Of even in de hete zon. Dun draadje achterlangs en lijmresten verwijderen.
Daarna goed cleanen en waxen.

Kind kan de was doen:T

kan ik de 'auto van het jaar' sticker aan de binnenkant van de achterruit ook gewoon verwijderen zonder de verwarmingsstrips te beschadigen? Is het gebruik van wasbenzine oid dan af te raden ivm beschadigingen aan die strips?

*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.

Obitorium zei:
roy1975 zei:

Ik heb mijn dealer gevraagd om logo en typeaanduiding te verwijderden (ik kan mijn auto volgende week ophalen), maar zij adviseren dit niet te doen. Bij een andere auto had dit schade aan het lak tot gevolg.

Bluehdi logo inmiddels verwijdert. Klopt inderdaad, stelt niets voor. Ff iets warm maken en met een sterk nylon draadje (uit de naaidoos !) daarna even met een nat doekje wat poetsen en weg.......

Het 308 logo durf ik nog niet, die voelen toch een stuk steviger aan.

Zelfde manier ??

Gvr_ zei:
kan ik de 'auto van het jaar' sticker aan de binnenkant van de achterruit ook gewoon verwijderen zonder de verwarmingsstrips te beschadigen? Is het gebruik van wasbenzine oid dan af te raden ivm beschadigingen aan die strips?

Wasbenzine is voor het verwijderen van lijmresten..

Die sticker aan de binnenkant kan je het beste inspuiten met glassex en dan een ruitmesje (om verf van een raam te krabben) gebruiken, bij de DHZ zaak heb je diverse formaten.. zo'n grote krabber werkt natuurlijk niet..

Een mesje zou ik niet gebruiken als er verwarmingsstrips op het glas zitten. Maar zitten die niet in het glas?

Ik gebruik trouwens i.h.a. terpentine in plaats van wasbenzine. Dan de restanten van de terpentine verwijderen met een doekje met water met daarop heel klein beetje zeep (bijvoorbeeld handzeep).

Sinds vrijdag in het "bezit" van een 308 SW Bluelease (de kale zonder opties dus, meer zat er bij de baas niet in helaas).

Negatieve punten:
Wat mij opvalt is dat de linker buitenspiegel geen dodehoek gedeelte lijkt te hebben en dat is gezien de enorm brede B-stijl wel jammer.
Ook is de interval van de ruitenwissers niet variabel in te stellen, ook dat is wel een misser van Peugeot zeker voor de versies die geen regensensor hebben.
De handmatige airco is in combinatie met het touchscreen een complete ramp qua bediening, ik snap niet welke idioot dat verzonnen heeft. Handmatige airco kan ik nog wel mee leven maar zorg dan dat er gewoon een paar draaiknoppen op het dashboard zitten... De huidige constructie is gewoon gevaarlijk want als je ook maar iets wil bijstellen zit je zo 10 seconden niet op de weg te letten en om het enigzins comfortabel te houden zit je toch op een rit van 200km een keer of 5 à 6 met dat systeem te friemelen.
De versnellingsbak schakelt nogal hakerig maar ik hoop dat dit nog iets gaat verbeteren in de komende tijd.
Het navigatiesysteem heeft geen mogelijkheid tot het invoeren van postcodes en juist dat is iets wat ik al jaren gebruik om naar klanten te rijden. Als TomTom en Garmin dat in elk systeem hebben zitten dan moet dat hier toch ook kunnen?

Positieve punten:
De motor, die is zelfs met nog geen 1000km op de teller erg fijn. Ok, hij begint pas bij 1500tpm te werken maar goed dat is een probleem wat alle downsize diesels lijken te hebben. Ik mis wat dat aangaat eigenlijk nog steeds de 1.9 PD-TDI van VW, die begon vanaf 1000-1200 al redelijk te werken en vanaf 1500tpm ging hij los en bij 2000tpm kreeg je nog een duw in je rug.
De motor loopt erg rustig het koppel van 300Nm is erg fijn zeker in combinatie met de enorm lange versnellingsbak verhoudingen. Je hoeft als je op de snelweg in wil halen pas terug te schakelen als je onder de 90 km/h zit, daar boven kan je hem in 6 laten staan.

golfdiesel zei:
Sinds vrijdag in het "bezit" van een 308 SW Bluelease (de kale zonder opties dus, meer zat er bij de baas niet in helaas).

Negatieve punten:
Wat mij opvalt is dat de linker buitenspiegel geen dodehoek gedeelte lijkt te hebben en dat is gezien de enorm brede B-stijl wel jammer.
Ook is de interval van de ruitenwissers niet variabel in te stellen, ook dat is wel een misser van Peugeot zeker voor de versies die geen regensensor hebben.
De handmatige airco is in combinatie met het touchscreen een complete ramp qua bediening, ik snap niet welke idioot dat verzonnen heeft. Handmatige airco kan ik nog wel mee leven maar zorg dan dat er gewoon een paar draaiknoppen op het dashboard zitten... De huidige constructie is gewoon gevaarlijk want als je ook maar iets wil bijstellen zit je zo 10 seconden niet op de weg te letten en om het enigzins comfortabel te houden zit je toch op een rit van 200km een keer of 5 à 6 met dat systeem te friemelen.
De versnellingsbak schakelt nogal hakerig maar ik hoop dat dit nog iets gaat verbeteren in de komende tijd.
Het navigatiesysteem heeft geen mogelijkheid tot het invoeren van postcodes en juist dat is iets wat ik al jaren gebruik om naar klanten te rijden. Als TomTom en Garmin dat in elk systeem hebben zitten dan moet dat hier toch ook kunnen?

Positieve punten:
De motor, die is zelfs met nog geen 1000km op de teller erg fijn. Ok, hij begint pas bij 1500tpm te werken maar goed dat is een probleem wat alle downsize diesels lijken te hebben. Ik mis wat dat aangaat eigenlijk nog steeds de 1.9 PD-TDI van VW, die begon vanaf 1000-1200 al redelijk te werken en vanaf 1500tpm ging hij los en bij 2000tpm kreeg je nog een duw in je rug.
De motor loopt erg rustig het koppel van 300Nm is erg fijn zeker in combinatie met de enorm lange versnellingsbak verhoudingen. Je hoeft als je op de snelweg in wil halen pas terug te schakelen als je onder de 90 km/h zit, daar boven kan je hem in 6 laten staan.

Ik begrijp het airco controle probleem (waar ook veel andere reviews over hebben) niet zo. Waarom constant de temperatuur willen verstellen? Ik heb hem altijd op 19, dat is een fijne temperatuur voor mij. Heel soms als het extreem koud of warm is stel ik hem bij omdat ik me snel op wil warmen of afkoelen.

J_P_P zei:
golfdiesel zei:

Negatieve punten:

Positieve punten:

Ik begrijp het airco controle probleem (waar ook veel andere reviews over hebben) niet zo. Waarom constant de temperatuur willen verstellen? Ik heb hem altijd op 19, dat is een fijne temperatuur voor mij. Heel soms als het extreem koud of warm is stel ik hem bij omdat ik me snel op wil warmen of afkoelen.

Ik begrijp het airco controle probleem wel. De blue lease heeft een handmatige airco wat betekend dat je zelf constant de temperatuur moet regelen, hetzelfde geld voor de verwarming in de winter.

Ik kan mij voorstellen dat het bloed irritant is als de knoppen dan in een touchscreen zitten. Bij climate control is het probleem inderdaad afwezig.
Ik kon of een BLP HB of BL SW nemen zonder eigen bijdrage. Die keuze was heel snel gemaakt.

Huh heeft de BLE geen climate control?? Oei dat wist ik niet. Mijn 4 jaar oude 207 BLE heeft dit wel....

J_P_P zei:
Huh heeft de BLE geen climate control?? Oei dat wist ik niet. Mijn 4 jaar oude 207 BLE heeft dit wel....

Blue Lease Executive WEL
Blue Lease zoals gebruiker hierboven heeft NIET

Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?

Doubleyou308SW zei:
Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?

Climate control is toch auto functie?!

Betreft de airco onduidelijkheden, dit is dus duidelijk niet je huiswerk maken. Dat is in dit geval jammer, maar leg de schuld dus niet bij de auto maar bij de betreffende koper. Misschien een verklaring waarom bij de SW de lease begint bij 21.400,- en oploopt tot 29.900,-. In dit geval sterkte met je eigen ongemak. :D

Terug
Bovenaan