Eric64 zei:
klEvert zei:
Eric64 zei:
Jeetje80 zei:
klEvert zei:
De automaat in de 308SW is toch ook een ETG? Of vergis ik me?
Wat voor automaat is dit? (De dealers die ik sprak gaven me niet echt de indruk van de hoed en de rand te weten).
Een conventionele met koppelomvormer? Een soort DSG of Powershift-achtige bak? En met het sport pack krijg je dan ook flippers? De folder en de website spreken elkaar enigszins tegen.
Erg benieuwd want ik wil de 308SW Premiere 1.2 automaat bestellen......
Als het goed is een echte ouderwetse automaat!!!
Het word een nieuwe bak: EAT 6 dat is een gerobotiseerde 6 bak, basis is de normale 6 bak , maar uitgevoerd met quickshift module.
wat bedoel je met 'basis is de nomale 6 bak''. Normale 6 bak automaat, 6 bak handgeschakeld?
En wat betekent quickshift? Is er al een auto met deze versnellingsbak?
Nee deze bak is er nog niet ( volgens de dealer ), het is een robot die de normale ( handgeschakelde bak ) schakelt.
Deze nieuw bak gaat vanaf augustus in productie
De 308 en 308 SW worden alleen geleverd met een handgeschakelde bak of met een 6-traps automaat met koppelomvormer.
De gerobotiseerde handbak van PSA is niet leverbaar op de 308 en 308 Sw en komt ook niet.
De 6-traps automaat met koppelomvormer wordt geleverd door de firma Aisin.
De laatste generatie heeft de feature "quickshift" waarmee wordt aangegeven dat de schakeltijden nog korter zijn. Ik heb begrepen dat deze bak zelfs sneller schakelt dan een DSG van VAG.
Dit is ook de eerste automaat die door PSA wordt gebruikt waarbij er geen verschil zit in acceleratietijden tussen handgeschakeld en automaat.
Deze automaat wordt leverbaar vanaf productie juli 2014.
Hij is te bestellen icm de 1.2 130 pk benzine of de 2.0 bluehdi met 150 pk.
Als je de bak neemt met de 1.2 130pk en het sport pack neemt, krijg je flippers.
Op de 2.0 blue hdi automaat is sport pack niet leverbaar.