Peugeot 308 (SW p. 26)

Tweewout zei:
Vandaag dan eindelijk mijn Gris Aluminium 308 SW Blue HDI opgehaald met achteraf ingebouwd leer (donkerbruin met zwarte stiksels). Hierbij wat foto's
zuinfo.jpg

Roze leer. :p

Ziet er mooi uit!
Zeker weten dat het donkerbruin is? Op de foto's is het eigenlijk meer cognac. Wat overigens ook heel mooi is.
Bij donkerbruin denk ik aan bruine kroegen en chesterfield banken. :)

@Ente, Waar heb je die foto's vandaan?

Dat is inderdaad mijn auto! Het ziet er bij hun foto's inderdaad ook heel erg goed uit. Ook de armsteun en de portieren zien er mooi uit en het zit er strak in! In het echt ziet het er ook zo uit. Maar mijn foto's zijn in de schemering genomen en dan komt het natuurlijk minder tot zijn recht.

Voor wat betreft de stoelverwarming: daar moet ik nog voor terug... deze zijn ze vergeten te plaatsen. Op het dash zijn wel uitsparingen dus ik verwacht eigenlijk dat ze ze daar gaan plaatsen. Ik ga nu echter eerst op vakantie en daarna zullen ze de stoelverwarming gaan plaatsen. Per slot van rekening heb ik die in de zomer natuurlijk niet nodig... :D

@Giletti, door de schemering lijkt het wat roze. Het is donkerder als cognac maar lichter als echt donkerbruin. De kleur heet dan ook Cinnamon Brown!

@Ente, nee van Auto Palace in Zwolle. Dit was de eerste auto die zij via Schuro hebben laten bekleden. Hun normale leverancier had een levertijd van meer dan 6 weken omdat ze de mallen nog niet hadden. Schuro had deze al wel.

Schuro is hun nu goed bevallen, leer zit er goed en strak in en zonder meerprijs andere kleur stiksels en effecten in de bekleding.

Ik ga nu op pad om mijn zwarte Nissan QQ om te ruilen voor zwarte een 308 HB BLP Euro6...ben benieuwd of alles erop,erin en eraan zit..Jullie horen/zien het wel.

Mooi hoor... leer (y)

Heeft iemand al een oplossing voor de middenarmsteun ?
Hij schiet bij het schakelen continue naar achteren :((n)

Heeft iemand al foto's van de niet premium stoelen die bekleed zijn door Leder Inbouw Nederland? In maart had ik gevraagd naar het patroon van de stoelen en kreeg dit plaatje. Nu vermoed ik dat dit het patroon is voor de premium stoelen. Ik ben dus heel benieuwd hoe de niet premium stoelen bij LIN eruit ziet.

bhddcfdg.png

@Goof2: de foto's van mij zijn ook van Niet Premium stoelen, Inbouwer echter Schuro en geen Leder Inbouw Nederland. Die konden niet tijdig leveren. Het schijnt dat zij het patroon aanhouden van de standaardstoelen.

Eindelijk ook een belletje gekregen van de dealer. Mijn 308 SW BLE (14%) - Gris Artense met achteraf leder inbouw (zwart), achteruitrijcamera, cd-speler en afneembare trekhaak kan ik dinsdag 1 juli op gaan halen. Nu is het aftellen echt begonnen!

@TH308SW: mooi!

Zelfde configuratie als mij alleen kleur auto (Gris Aluminium) en kleur leer anders!

ENTE zei:
driel24 zei:
Mooi hoor... leer (y)

Automaat nemen?;)

Achteraf inbouwen van een automaat is een beetje duur.

Maar hij gaat niet alleen naar achteren met schakelen hoor. Ook gewoon bij erop leunen.
Zeker als je met de passagier erop leunt.

driel24 zei:
Mooi hoor... leer (y)

Naar achter laten staan? :cool:

Ik heb er overigens geen last van, blijft goed zitten, maar bij mijn dochter schiet hij ook makkelijk naar achter.

driel24 zei:

Zou Peugeot natuurlijk moeten verzinnen c.q. oplossen, misschien niet elegant maar een snelle en simpele oplossing en alleen aan te raden wanneer armsteun altijd op uitgetrokken positie staat.
Een stop aanbrengen m.b.v. en 3mm boutje (ff tappen) of een parkertje. Geheel op eigen risico:)

armsteun2_zps964d9be6.jpg

308 ipv 207cc zei:
driel24 zei:
Mooi hoor... leer (y)

Ik heb er overigens geen last van, blijft goed zitten, maar bij mijn dochter schiet hij ook makkelijk naar achter.

heeft te maken met dat je of met je pols of hele arm schakeld?
bij mijn RCZ had ik er ook nooit last van!

druk je hem dan wel helemaal tot de klik?

Joenep zei:
308 ipv 207cc zei:
driel24 zei:
Mooi hoor... leer (y)

Druk hem door tot de klik.
Maar deze klik voelt flauw/lam aan.
Zelfs bij gewoon stilzitten schiet hij af en toe naar achteren.
oh ja, als ik alleen zit gebeurt het bijna niet, maar met z'n tweeën wel.

Zal overigens niet de enige zijn, gezien het feit dat er al een modificatie voor verzonnen is. :)

dmp61 zei:
driel24 zei:

Zou Peugeot natuurlijk moeten verzinnen c.q. oplossen, misschien niet elegant maar een snelle en simpele oplossing en alleen aan te raden wanneer armsteun altijd op uitgetrokken positie staat.
Een stop aanbrengen m.b.v. en 3mm boutje (ff tappen) of een parkertje. Geheel op eigen risico:)

armsteun2_zps964d9be6.jpg

Zelf heb ik de armsteun bij ingeschoven positie geblokkeerd middels het bestaande boutje te vervangen door een langere waarvan het eind iets is afgedraaid. Vind het prettiger om armsteun altijd ingeschoven te hebben.

armleunigingeschoven_zpse8aaa3b4.jpg

Joenep zei:

Bij mij in ingeschoven toestand hoef je er maar even op te steunen en het ding schoot al naar voren en hij zat echt wel goed op de klik, al bijna een keer mijn pols gekneusd (bij wijze van spreken dan);).

Gelukkig zit mijn armsteun redelijk klik-vast.
Door zo'n "stoppertje" te maken lijkt me het bakje met de bekerhouder wel moeilijker bereikbaar/ bruikbaar.

Zelf heb ik niet zoveel problemen met de armsteun, terwijl ik wel schakel met met arm op de steun. Kan me voorstellen dat hij bij een aantal losschiet.
Na mijn vakantie moet ik iig naar de dealer voor wat reparaties;

* Echo van de carkit
* Elektrische stoel die niet meer naar boven of naar beneden wil
* Spiegelstand die niet wordt opgeslagen in de stoel
* Dashboard waarin de 'cd-speler' zou horen te zitten, zit aan 1 kant compleet los. Krijg het zelf ook niet meer vast.

Gisteren hier in zuid-frankrijk nog wat foto's geschoten. Had hem daarvoor nog even door de wasstraat gehaald (hand), maar de wagen is daarna wat vlekkerig opgedroogd. Anyway zie hieronder de foto's (Specs elders in dit forumtopic);

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Mooie plaatjes voor een folder :D

Slordig allemaal dat soort puntjes :rolleyes:

Mcsluis zei:
Dashboard waarin de 'cd-speler' zou horen te zitten, zit aan 1 kant compleet los. Krijg het zelf ook niet meer vast.

Zou daar even mee naar de plaatselijke Peugeot dealer gaan!

met of zonder de primium stoel want ik wacht op de bestelling met primium stoelen

TH308SW [ Privé reageren ]
Re: Peugeot 308 (SW p. 26) nieuw
25-06-2014 12:29

Eindelijk ook een belletje gekregen van de dealer. Mijn 308 SW BLE (14%) - Gris Artense met achteraf leder inbouw (zwart), achteruitrijcamera, cd-speler en afneembare trekhaak kan ik dinsdag 1 juli op gaan halen. Nu is het aftellen echt begonnen!

Haha...heerlijk hij is er! En wat een genot dat Premium gevoel, die uitstraling en die motor.

308 HB Blue Lease Premium Euro6 120pk diesel 14%
Opties, met. lak, Pack Securite, extra getinte achterraam en zijruiten
Accessories: LM Velgen Rubis 17' + banden, DVD systeem in hoofdsteunen, EBS subwoofer, EBS versterker, chromen zij-stootlijsten, chromen instaplijsten met blauwe verlichting, Mat bagageruim velours, Dorpellijst bagageruimte transparant, Tetrax xway, 230v/USB 12v adapter.

Bestelling: Eind Nov 2013

EwKtxIv_

Vandaag een telefoontje gehad: ook mijn 308 SW BLE 1.6 is gisteren onverwacht bij de dealer gelost en wordt reeds volgende week afgeleverd.

Door de LM is de bestelling doorgezet op 16 april, dus uiteindelijk een levertijd van 2,5 maanden, heel netjes. De eerste prognose ging nog uit van 8 augustus.

E-One zei:
Haha...heerlijk hij is er! En wat een genot dat Premium gevoel, die uitstraling en die motor.

Accessories: LM Velgen Rubis 17' + banden, DVD systeem in hoofdsteunen, EBS subwoofer, EBS versterker, chromen zij-stootlijsten, chromen instaplijsten met blauwe verlichting, Mat bagageruim velours, Dorpellijst bagageruimte transparant, Tetrax xway, 230v/USB 12v adapter.

Feli!
Pics en ervaring van DVD systeem?

E-One zei:

dWk1ycXEyC79v18AOXNhPrh1jGt2bgdC_kUF4rhGnoaBXHPB-JpLsj1mV9eNLyKrvOT2vxlKSw8N7FcTEm2oK1c7TYW7vjZVIjSN7LHcIW2l3s3DALbkkJ2mf8UoNpUNo0OXWP2Ibsaj_BWq

Zeven maanden wachten. Ik zou helemaal gek worden!o_O
Maar mooie bak. Dat chroom onder de deuren doet 'm goed.

PS: heb even je link in de quote aangepast, want ik zag in eerste instantie geen foto.

Lancia Lover zei:

...Maar die zeven maanden behelst een geruime periode waarin deze uitvoering ueberhaupt nog niet leverbaar was, aangezien de productie ervan nog niet gestart was? Lijkt mij wel een belangrijke nuance.

NitroNL zei:
Vandaag een telefoontje gehad: ook mijn 308 SW BLE 1.6 is gisteren onverwacht bij de dealer gelost en wordt reeds volgende week afgeleverd.

Door de LM is de bestelling doorgezet op 16 april, dus uiteindelijk een levertijd van 2,5 maanden, heel netjes. De eerste prognose ging nog uit van 8 augustus.

deze bestelling met de premium stoelen want als dat o is ga ik ook eens bellen of de mijne er al is
besteld in rhoon

Mcsluis zei:
Zelf heb ik niet zoveel problemen met de armsteun, terwijl ik wel schakel met met arm op de steun. Kan me voorstellen dat hij bij een aantal losschiet.
Na mijn vakantie moet ik iig naar de dealer voor wat reparaties;

* Echo van de carkit
* Elektrische stoel die niet meer naar boven of naar beneden wil
* Spiegelstand die niet wordt opgeslagen in de stoel
* Dashboard waarin de 'cd-speler' zou horen te zitten, zit aan 1 kant compleet los. Krijg het zelf ook niet meer vast.

Gisteren hier in zuid-frankrijk nog wat foto's geschoten. Had hem daarvoor nog even door de wasstraat gehaald (hand), maar de wagen is daarna wat vlekkerig opgedroogd. Anyway zie hieronder de foto's (Specs elders in dit forumtopic);

Zoals eerder gepost heb ik ook last van de echo maar lijkt dat op opgelost te worden door het volume lager te draaien. (Mensen horen zichzelf terug omdat blijkbaar de microfoon te gevoelig ingesteld staat). Ik kan mensen nog net horen zonder dat de echo komt.
Zou hem echter graag net iets harder willen hebben (ivm snelweggeluid ed) dus als het opgelost kan worden hoor ik het graag!

E-One zei:

Het lange wachten was het zo te zien waard, chique auto (y) Die Rubis velgen staan toch wel erg chique, ondanks dat het 17 inch is (18 inch zou eerder mijn voorkeur hebben).

Schitterende foto's trouwens @ McSluis. Helaas is deze pagina nu wel erg traag geworden, aangezien is ie elke keer een aantal flinke wallpapers moet laden ;)

marco71 zei:
met of zonder de primium stoel want ik wacht op de bestelling met primium stoelen

TH308SW [ Privé reageren ]
Re: Peugeot 308 (SW p. 26) nieuw
25-06-2014 12:29

Zonder. Bij mij zitten er de gewone BLE stoelen in.

Lancia Lover zei:
PS: heb even je link in de quote aangepast, want ik zag in eerste instantie geen foto.

Ja, ik zat gisteravond zo te prutsen met het direct zichtbaar maken van foto's op de website. Ik heb het geprobeerd met Flickr, OneDrive en Bitcasa, maar de vraag is nu HOE heb jij het dan geregeld?

Ik kom nog met een review, maar die plaats ik wel onder 'Gebruikers-reviews'. DVD systeem heb ik nog niet naar kunnen kijken. Subwoofer is wel goed en hebben ze in de kofferbak geplaatst aan de een zijwand. Daar waar de bass vandaan moet komen. Het kleine stuurtje is echt geweldig!

7 maanden is relatief. Het echte wachten was vanaf dat ze de eerste afleveringsdatum communiceerden nl. 25 April. Dan nog is 2 maanden verder wel te overzien, maar het communiceren hierover is niet het sterkste punt van een dealer (de autobranche ansich).

Fukuppy zei:
Lancia Lover zei:

...Maar die zeven maanden behelst een geruime periode waarin deze uitvoering ueberhaupt nog niet leverbaar was, aangezien de productie ervan nog niet gestart was? Lijkt mij wel een belangrijke nuance.

Ja dat is wel zo, maar dan nog blijft 7 maanden een hele lange periode...

E-One zei:
Ja, ik zat gisteravond zo te prutsen met het direct zichtbaar maken van foto's op de website. Ik heb het geprobeerd met Flickr, OneDrive en Bitcasa, maar de vraag is nu HOE heb jij het dan geregeld?

Ik heb jouw foto eerst in een nieuw venster geopend. Toen kwam ik op Bitcase en vervolgens heb ik de link van de foto gekopieerd en deze geplakt in 'URL van een afbeelding invoegen' et voila, de foto is zichtbaar. Jij hebt waarschijnlijk de URL van de site ingevuld en dan kan 'ie niks weergeven.

PS: die Brera op de achtergrond is ook niet verkeerd.:T

E-One zei:

Belle voiture alors félicitations (y).

Poekoek zei:
Het lange wachten was het zo te zien waard, chique auto (y) Die Rubis velgen staan toch wel erg chique, ondanks dat het 17 inch is (18 inch zou eerder mijn voorkeur hebben).

Ik proef een klein ondertoontje bij "ondanks" , Ik heb meer van juist met 17’’ staat erg chique, gelukkig voor iedereen persoonlijk maar m.i. helemaal met 17’’ in proportie ;).

Poekoek is jong van lijf en leden. Met de 106R weet ie niet anders dan stuiteren:)

Ondertussen komt de stroom met SWtjes ook goed op gang; nu een klein ritje achter de rug en heb er al een serie gezien onderweg(y)
(Ook enkele crisis modellen, dan is ie wel erg saai:( )

In de laatste 4 weken live al meer SW's gezien dan HB's het laatste half jaar:D

Was ongeveer toch zoiets van 2/3 SW en 1/3 HB!

dmp61 zei:
E-One zei:

Belle voiture alors félicitations (y).

Poekoek zei:

Ik proef een klein ondertoontje bij "ondanks" , Ik heb meer van juist met 17’’ staat erg chique, gelukkig voor iedereen persoonlijk maar m.i. helemaal met 17’’ in proportie ;).

Die ondertoon is niet vervelend bedoeld; ik vind 18 inch doorgaans gewoon mooier op een C-segmenter. Dat doet niks af aan dat een 17 inch wiel mooi kan zijn, alleen is deze naar mijn smaak vaak net te klein. Bij de Rubis velg heb ik dat een stuk minder, mooi wiel (y)

En, voor een beetje stugheid ben ik niet bang nee ;)

Ondanks dat het 'zwaar' is voor het forum toch straks nog een paar pics nu dat ik bijna weet hoe ik ze kan publiceren. IMGUR tip ga ik gebruiken

E-One zei:
Ondanks dat het 'zwaar' is voor het forum toch nog een paar pics nu dat ik weet hoe ik ze kan publiceren.
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie vier niet werkende plaatjes.

En als ik een van de afbeeldingen los open krijg ik:
https://qmf5ug.dm1.livefilestore.com/y2p2c_DtxI9oePsj7iuJfeGNeClPlWqKS6gZNLSdvZRMezSRzDFMK3yxavxY2qVUyqzAJ9rGo9BzqkPs9anXHd1KhnlDSelY3Dyk3djP2cAHUM/P6255071.JPG” cannot be displayed because it contains errors."

Ik zie ook niks. Al eens een account aangemaakt bij Photobucket? Werkt erg makkelijk en goed.

Als de randen van de foto's als stippellijntje worden afgebeeld, zoals hierboven, dan is de foto te groot. Het laden op dit forum duurt dan erg lang en soms wordt de foto dan niet volledig weergegeven.

Je moet dan bij photobucket of whatever de foto resizen naar 800x600.

edit: Nu helemaal goed. Foto's staan nu ook meteen 'klaar' (y)

Tinypic is ook handig (wel vreemde naam....)

Het handige is de automatisch verkleinfunctie. D'r komen nu opeens levensgrote platen binnen, niet fijn voor de mobile gebruiker:)

Bij mij (Photobucket) wordt ook automatisch verkleind naar 800x600. Heb ik ooit zo ingesteld, maar kan nu niet meer terugvinden hoe je dat automatisch laat doen (misschien 1x via edit bij het uploaden en dan wordt die instelling onthouden?).

Done. imgur is nice. edit photo en naar 800x600. Save en klaar
Tinypic ziet er ook makkelijk uit.

BEDANKT VOOR JULLIE HULP!

Terug
Bovenaan