Peugeot 308 (SW p. 26)

Helaas Ente..;)

@CycloneX... Ik ben kleurenblind maar dat leder op de stoel is toch niet donkerbruin van kleur? Ik zie het als lichtgrijs..
Deurpaneel is wel een bruine tint, zo te zien..

Verder mooie kleur / presentatie van de buitenkant. Veel plezier ermee.

@dmp61.. meestal vertelt een handleiding wel iets over de ingebruikname en inrij periode.. Tegenwoordig hoef je niet meer terug voor wisselen van de 'inloop' olie.. Misschien staat er nu wel dat 'uw 308 klaar voor gebruik is om de maximale prestaties te ervaren' ;)

Durashift zei:
Helaas Ente..;)

@CycloneX... Ik ben kleurenblind maar dat leder op de stoel is toch niet donkerbruin van kleur? Ik zie het als lichtgrijs..
Deurpaneel is wel een bruine tint, zo te zien..

Verder mooie kleur / presentatie van de buitenkant. Veel plezier ermee.

@dmp61.. meestal vertelt een handleiding wel iets over de ingebruikname en inrij periode.. Tegenwoordig hoef je niet meer terug voor wisselen van de 'inloop' olie.. Misschien staat er nu wel dat 'uw 308 klaar voor gebruik is om de maximale prestaties te ervaren' ;)

Het is een telefoonfoto viel mij ook op de de kleur niet tot zijn recht komt op de foto. Ga er vanuit dat het donkerbruin is :)

Mark de Asfalttijger zei:
Ik rij de 308 keurig in hoor, netjes warmrijden voordat er wat power wordt gevraagd en veel schakelen om de bak wat losser te maken.

Warm koelwater of olie? ;)

Ik behandel mijn leaseauto net als mijn privéauto.

arm schakelmechaniek van je privéauto:)

(...) als ik doorreken tot de redline denk ik zelfs dat je in z'n 3 de 130km/h kan aantikken, dan is de door mij genoemde 90km/h zeker niet de max.

Ok.. maar je tikt dan toch wel de 4000 tpm aan, denk?

Met inrijden denk ik dat het toch verstandig is om zo rond de 2500 te blijven, de eerste paar honderd kilometer.. Vooral bij acceleratie .. constant snelwegtempo is wat duurzamer.

Tuurlijk, er kan altijd een verkeerssituatie zijn waarbij plotsklaps vermogen in het hoge toeren gebied gevraagd wordt.. Dan moet je wel..
Op mij komt jouw rijstijl over als structureel lekker 'door knallen'

Durashift zei:
Ik rij de 308 keurig in hoor, netjes warmrijden voordat er wat power wordt gevraagd en veel schakelen om de bak wat losser te maken.

Warm koelwater of olie? ;)

Ik behandel mijn leaseauto net als mijn privéauto.

arm schakelmechaniek van je privéauto:)

(...) als ik doorreken tot de redline denk ik zelfs dat je in z'n 3 de 130km/h kan aantikken, dan is de door mij genoemde 90km/h zeker niet de max.

Ok.. maar je tikt dan toch wel de 4000 tpm aan, denk?

Met inrijden denk ik dat het toch verstandig is om zo rond de 2500 te blijven, de eerste paar honderd kilometer.. Vooral bij acceleratie .. constant snelwegtempo is wat duurzamer.

Tuurlijk, er kan altijd een verkeerssituatie zijn waarbij plotsklaps vermogen in het hoge toeren gebied gevraagd wordt.. Dan moet je wel..
Op mij komt jouw rijstijl over als structureel lekker 'door knallen'

Vuistregel is pas na 15km vermogen te vragen :) ;
Schakelmechaniek is niets mis mee ;) ;
Nee, ik gok zo'n 3250 rpm;
Knallen doe ik zelden, maar lekker doorrijden dus na zo'n 15km bij koude start.

Durashift; structureel lekker door knallen zou iedere moeten doen door de week op de A en N wegen. Dit is de juiste rijstijl. En liever door knallen met fatsoen, dan onfatsoenlijk zo zuinig mogelijk proberen te rijden (linkshangen, sloom optrekken). Auto's zijn al jaren vanaf fabriek 'ingereden'.
Ik rij wel altijd netjes warm voor ik boven de 2000rpm kom, heb een stoelhoes tegen het morsen van eten en was mijn auto regelmatig met de hand. ik weet zeker dat mijn huidige bijna 4 jaar oude lease auto er netter uit ziet dan gemiddeld. En ik heb met mijn 2 achterste banden 143.000km gereden!! Ik rij wel door, maar dus met fatsoen

J_P_P zei:
Auto's zijn al jaren vanaf fabriek 'ingereden'.

Als je de rollenbank testrit bedoeld aan het einde van de productieband..?
Ik heb dat een keer meegemaakt in Sunderland..
Inderdaad.. je zou kunnen zeggen dat inrijden daarna niet meer hoeft..o_O
Echter, dat is één keer en daarna wordt ie netjes ingepakt en geparkeerd en ga je ervan uit dat hikers/transporteurs er redelijk netjes mee omspringen..

Al lees je wel eens verhalen over die boottransporten dat het gas er flink op gaat en de remmenrij ook lekker aangepakt wordt.

J_P_P zei:
Ik rij wel altijd netjes warm voor ik boven de 2000rpm kom, heb een stoelhoes tegen het morsen van eten en was mijn auto regelmatig met de hand. ik weet zeker dat mijn huidige bijna 4 jaar oude lease auto er netter uit ziet dan gemiddeld. En ik heb met mijn 2 achterste banden 143.000km gereden!! Ik rij wel door, maar dus met fatsoen

Hulde(y)

quote van autoblog welke naar mijn mening het verhaal wel goed samenvat:

De meeste experts zijn het erover eens dat inrijden minder belangrijk is geworden dan dat het vroeger was. Dat komt doordat er de laatste jaren grote stappen zijn gezet in de nauwkeurigheid van productiemachines en het materiaalgebruik in de motor erop vooruit is gegaan. Dat maakt dat moderne motoren van nieuw af aan al veel nauwkeuriger in elkaar zitten en er minder hoeft worden ‘ingesleten’. Tegenwoordig zijn het eigenlijk alleen de zuigerveren nog, die vragen om inrijden.

Uiteraard betekent dat niet dat je volgas de showroom uit moet rijden. Voor iedere auto -ongeacht de leeftijd en kilometerstand- geldt dat overbelasting nooit goed is. Vooral bij een koude motor is de slijtage extra groot omdat de smerende werking van de olie dan niet optimaal is.

Over boottransporten heb je gelijk!
Ik meen trouwens dat er merken zijn die hun auto's begrenzen zodat transporteurs er niet meer kunnen 'scheuren', en de begrenzing er bij de dealer af gaat. (Vriend welke bij Cobelfret auto's van boot reed als bijbaan hoorde ik hierover)

Net bericht gehad van Nefkens Eindhoven: mijn 308sw BLE Gris Mokka (met afneembare trekhaak en achteruit rijcamera) is binnen.

Besteld op 28-3-14 door LM, tevens heb ik begin april de premium stoelen bijbesteld. Een controle door verkoper bevestigde me net dat ze er ook netjes in zitten. Levering na juli hoeft dus niet persé!

Ophalen staat gepland voor maandag 30-6.

nordic_blue zei:
.... Een controle door verkoper bevestigde me net dat ze er ook netjes in zitten. Levering na juli hoeft dus niet persé!

Daar heb je mooi mazzel mee!(y) Ben absoluut jaloers;)

Wel ontzettend krom van diverse dealers (waaronder die van mij) dat ze dit niet hebben kunnen regelen bij de reeds in bestelling staande drie-nul-achten, zo zie je maar dat er veel verschil zit in aanpak. Je moet het maar net treffen!

Erg professioneel is het allemaal niet, maar dat past dan wel weer bij de Franse slag ...comme ci comme ça!

Aangezien ik veel berichten lees over vertragingen van levertijden, wilde ik even melden dat de levering mijn bestelde Blue Lease Premium juist een maand vervroegd is!:D Stond eerst op de laatste week van juli, nu is het 27 juni. De samenstelling is:

Blue Lease Premium 120pk (14% diesel variant)
Kleur: Gris Hurricane
extra: achteruitrijcamera
extra : extra getinte achterzijruiten

Morgen is het dan eindelijk zo ver! Ik kan ook mijn 308 SW BLE ophalen!

Leerinbouw wordt vandaag afgerond en morgenmiddag is de aflevering. Zal morgenavond of woensdag wat foto's plaatsen.

SVlieG zei:
Apart hé, dat mensen die later hebben besteld hem eerder rijden :-(

Inderdaad, die van mij is 13-02-2014 besteld door de LM bij de dealer. Staat nu op w28 voor transport naar NL.

Daarnaast kon ik geen premium stoelen bestellen.......

SVlieG zei:
Apart hé, dat mensen die later hebben besteld hem eerder rijden :-(

Dat is apart, maar niet onbegrijpelijk. Heeft te maken met op voorhand bestelde exemplaren.

Wat wel op z'n minst apart is dat ogenschijnlijk niet te bestellen opties nu opeens wel leverbaar blijken....

Kappade zei:
Aangezien ik veel berichten lees over vertragingen van levertijden, wilde ik even melden dat de levering mijn bestelde Blue Lease Premium juist een maand vervroegd is!:D Stond eerst op de laatste week van juli, nu is het 27 juni. De samenstelling is:

Wanneer heb je hem besteld?

Groet Philip

Ze zullen bij Peugeot nu wel goed inlopen op die vertragingen doordat vanaf begin juni de productie in Sochaux aanzienlijk is opgeschroefd...

308 ipv 207cc zei:
Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:
Net even gecontroleerd, bij mij gaan de spiegels ook niet mee. Moet maandag in de garage zijn om de verlichte dorpels te laten monteren. Zal meteen naar oplossing vragen.

Hartelijk dank voor het controleren. Wellicht is de handleiding abbuis. Er staat wel meer in dat niet correct is of niet aanwezig is (bv. DAB Radio).
Zelf ben ik pas over een paar weken in staat om weer naar de dealer te gaan, zou jij het antwoord van de dealer hier willen delen? Kan jouw stoel wel in hoogte worden versteld met de horizontale verstelling? Volgens de handleiding moet de voorzijde van deze knop de hoek van de zitting verstellen. Dat doet ie dan ook keurig. de achterzijde van de knop moet de hoogte van de stoel kunnen instellen, echter bij mij geeft hij alleen een harde klik (zowel naar boven als naar beneden). Het lijkt alsof er iets wordt geblokkeerd waardoor dit niet mogelijk is.

De stoel werkt correct. Ik kan de voor- en achterkant afzonderlijk in hoogte verstellen.
Ik had dat van de spiegels al wel gelezen in de handleiding, maar pas 1 voorinstelling geprogrammeerd, dus verder geen aandacht aan gegeven.
Ik heb de afspraak maandagmiddag, maar zal maandagmorgen direct bellen zodat ze tijd hebben om wat na te vragen. Ik zal het antwoord (en hopelijk oplossing) hier plaatsen.

8sk3.jpg

De verlichte dorpels zien er fraai uit, maar de spiegelstand was door de monteur niet in het geheugen te krijgen. Ze nemen contact op met Peugeot en laten me dan wat weten.

Wow mooi die dorpels! (oke, ook een beetje omdat ik ze zelf besteld heb) Heb je een foto van wat verder af?

Hou ons op de hoogte van je spiegels, ongetwijfeld krijg ik hetzelfde probleem...

J_P_P zei:
Wow mooi die dorpels! (oke, ook een beetje omdat ik ze zelf besteld heb) Heb je een foto van wat verder af?

Hou ons op de hoogte van je spiegels, ongetwijfeld krijg ik hetzelfde probleem...

Van verderaf is hetzelfde, maar dan kleiner. :cool:
Heb deze vlug met de iPhone gemaakt. Als ik wat meer tijd heb pak ik nog eens rustig de spiegelreflex voor een betere foto.

Gilletti zei:
Kappade zei:

Leuk, Gris Hurricane wordt niet vaak gekozen.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet op een 308.

Dank! Ik ben ook erg benieuwd en zal zeker wat kiekjes plaatsen. Tijdens het samenstellen was ik eigenlijk wel tevreden met de standaard kleur voor zover ik kon zien op die belachelijke parkeergarage foto's in de brochure. 3 dealers langs geweest en ze betreuren allemaal deze foto's. Anyway, pas kort na de bestelling kwam ik erachter dat het om een standaardlak ging. Aangezien de bestelling onder een op dat moment afgelopen actie viel kon ik het ook niet meer terugdraaien. Maar hoe meer ik ging googlen naar verschil tussen metaallak en standaardlak, hoe meer ik er eigenlijl wel blij mee was. Verschil zou (binnen een 4 jarig leasetermijn) bijna niet zichtbaar zijn, het is origineler: zoals jij en een dealer aangaf, vrijwel niemand neemt deze kleur. De dealer deed er eigenlijk een beetje minachtend over; zo'n kleur zou hij nooit als showmodel nemen aangezien hij er dan nooit meer vanaf zou komen. Het zal allemaal wel, ben er tevreden mee zonder hem gezien te hebben.
En waarschijnlijk zelfs een vervroegde levering erdoor :)

IhB zei:
Kappade zei:

Wanneer heb je hem besteld?

Groet Philip

Dat was pas 31 maart jl.

Gilletti zei:
Kappade zei:

Leuk, Gris Hurricane wordt niet vaak gekozen.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet op een 308.

Mooie kleur is dat en idd uniek:
https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/peugeot-308-t9/bluehdi-hurricane-phil780-sujet_225_1.htm

Hoewel ik eigenlijk geen vaste tijden heb kwam ik gisteren en vandaag toch (volgens mij) dezelfde nieuwe zwarte 308 (TZ*) tegen.
Moet zeggen, zwart met die chroomaccenten staat hem ook wel heel mooi hoor. Maakt hem erg chique.

Gisteren was er ook een vriendin op bezoek. Ze had net de week ervoor haar Rouge Rubi 308 BLP opgehaald.
Een fotootje gemaakt naast die van mij. Binnenkort zal ik die wel even zal plaatsen.

Negatief:
-Bij lastwissels zit er speling op de pook, deze beweegt dan 5mm heen en weer, erg irritant aangezien ik altijd met mijn handpalm op de pook rust;

Niet zozeer negatief maar gewoon irritant :) :
-regensensor die elke rit opnieuw geactiveerd moet worden;

Ik had een tijdje terug een C4 mee, waarbij de pook ook haast een halve centimeter bewoog bij gas geven of lossen. PSA-typische producteigenschap? In de BMW 320d EDE waar ik ooit een dagje in rond mocht crossen ging de pook harder tekeer dan de gemiddelde tarzan. Volgens de normale berijder was het ook niet goed om je hand op te pook te laten rusten. Bij mijn Volvo is er überhaupt geen vibratie in de pook waar te nemen, dus zie ik daar geen reden waarom ik die niet af en toe als ik extra steuntje zou kunnen gebruiken...of ben ik dan stiekem ook de bak aan het slopen?

Regensensor (en cruise control) die bij iedere rit opnieuw geactiveerd moeten worden heeft de Volvo ook. Ik begrijp ook niet zo goed waar het kennelijk voor nodig is (bij de regensensor, dan), maar je went er prima aan. Bij VAG-auto's kun je de wissers permanent in de automatische stand laten staan. Een tijdje terug zag ik dan ook een A5 sportback door de wasstraat gaan, met op volle snelheid heen-en-weer zwiepende wissers, en een bestuurder erin, vertwijfeld op zoek naar de knop om ze uit te zetten... :)

Fukuppy zei:
Bij VAG-auto's kun je de wissers permanent in de automatische stand laten staan.
Bij de Renault Megane ook ...

Witte 308 SW BLE met de 18"velgen. Staat ook goed.
1_peugeot_308_1_6_e_hdi_120_pk_14_bijtelling_836.jpg

2_peugeot_308_1_6_e_hdi_120_pk_14_bijtelling_836.jpg

3_peugeot_308_1_6_e_hdi_120_pk_14_bijtelling_836.jpg

Fukuppy zei:
Regensensor (en cruise control) die bij iedere rit opnieuw geactiveerd moeten worden heeft de Volvo ook. Ik begrijp ook niet zo goed waar het kennelijk voor nodig is (bij de regensensor, dan), maar je went er prima aan. Bij VAG-auto's kun je de wissers permanent in de automatische stand laten staan. Een tijdje terug zag ik dan ook een A5 sportback door de wasstraat gaan, met op volle snelheid heen-en-weer zwiepende wissers, en een bestuurder erin, vertwijfeld op zoek naar de knop om ze uit te zetten... :)

Heb je ook bij de 308 als deze is geactiveerd bij wasstraten waarbij motor moet blijven lopen (en dat zijn er diverse);).

Ik stoor me totaal niet aan het even opnieuw activeren, bij knappe dagen is het niet eens aan de orde. M.i. meer voordeel dan nadeel heb in het verleden ook nog wel eens een setje wisserbladen verspeeld bij starten omdat ie nog op de permanente autostand (Mégane) stond en vast zaten door ijzel o.i.d.

Het is maar wat je gewend bent. In de astra moest ik de sensor ook eerst activeren.
In de skoda laat ik hem gewoon op auto staan. Zelf vind ik het prettiger. En als ie door de wasstraat gaat dan zet ik hem uit.
Verder nooit problemen met vorst e.d gehad. Dit komt waarschijnlijk omdat de auto eerst een stukje moet rijden voordat hij de sensor daadwerkelijke activeert.

Even over winterse omstandigheden b.v. ijzel en sneeuwresten op het dak. Zie nu al dat het zomaar een keertje fout zou kunnen gaan bij openen en even niet opletten van achterklep (lak beschadigingen aan rand of spoiler) want tussen ruimte is erg krap bij de HB, weet niet of bij de SW de situatie ook zo krap is?
Tijd zal het leren.

achterklep2_zpsb517f1ea.jpg

Even iets anders. Heeft er iemand hier al de RAW lampjes vervangen door LED versies?
Ik vind op Ebay diverse uitvoeringen, maar weet niet welke ik moet hebben icm. CanBus.

De 308 slikt PY21 lampjes.. en zou er 4 nodig hebben, maar zit dus niet te wachten op vage meldingen op de boordcomputer.

(Full-LED moet in het dagelijks gebruik ook Full-LED zijn vind ik :) )

Even iets anders. Heeft er iemand hier al de RAW lampjes vervangen door LED versies?
Ik vind op Ebay diverse uitvoeringen, maar weet niet welke ik moet hebben icm. CanBus.

De 308 slikt PY21 lampjes.. en zou er 4 nodig hebben, maar zit dus niet te wachten op vage meldingen op de boordcomputer.

en wat te denken van de mistlampen als je die naast de hoofdverlichting led aanzet is geen gezicht zo geel lijkt dat

Hermann zei:

en wat te denken van de mistlampen als je die naast de hoofdverlichting led aanzet is geen gezicht zo geel lijkt dat

Dat vind ik te ver gaan en ik gebruik mijn mistlampen zelden, vandaar mijn opmerking over het 'dagelijks' gebruik, want de RAW gebruik ik wel dagelijks ;)

Vreemd eigenlijk dat de richtingsaanwijzers nog gloeilampjes zijn. Was dat niet een van de eerste toepassingen van LED's in auto's?

De 208 XY en GTi hebben wel LED richting aanwijzers maar weer geen xenon of LED koplampen.

Blijven toch fransen.:rolleyes:

Heft er volgens mij wel meet te maken dat de richting aanwijzer bij de 308 niet in de koplampen verwerkt zijn bij de allure voorkant.

Vandaag dan eindelijk mijn Gris Aluminium 308 SW Blue HDI opgehaald met achteraf ingebouwd leer (donkerbruin met zwarte stiksels). Hierbij wat foto's

2w7k5ro.jpg

egq2c0.jpg

2lc5q9x.jpg

2n8bu68.jpg

2uotlio.jpg

6jgksx.jpg

5eajqh.jpg

2zsbku9.jpg

9qxna8.jpg

zuinfo.jpg

Die van DK Schweizer is m.i. nog net een streepje sjieker.
De afwerking van de hoofdsteunen lijkt iets minder grof. Niettemin fraai hoor!

xmvkb5.jpg

Afijn, dat heb je dus niet zelf in de hand. Er zijn meerdere aanbieders van lederen interieurs waar Peugeot mee werkt begreep ik van de dealer.
Afwachten dus wat je krijgto_O

Lancia Lover zei:
Dat interieur ziet er werkelijk magnifiek uit! Verbaast me dat dit niet af-fabriek wordt aangeboden.

Zijn veel importeurs die dit als 'af fabriek' aanprijzen.
Check de site maar eens van DK Schweizer!

Dit is een bedrijf in Zwolle, Schuro. Zij hebben de leerinbouw gemaakt op basis van structuur van de premium stoel. Deze inbouwen maakt zonder meerprijs dit soort effecten erin. Ik vindt het zeer geslaagd en het ziet er sjiek uit. Volgens mijn dealer ziet dit er ook veel mooier uit als wat leerinbouw Nederland (of zoiets) het maakt. Deze bouwt het normaal in maar had een langere leertijd omdat ze het design van de 308 SW nog niet binnen hadden.

Hermann zei:

Dat vind ik te ver gaan en ik gebruik mijn mistlampen zelden, vandaar mijn opmerking over het 'dagelijks' gebruik, want de RAW gebruik ik wel dagelijks ;)

Kijk hier eens: https://www.ledperf.co.uk/led-for-peugeot-308-ii-=c=-21_582.html

@tweewout:

Dat bedrijf ken ik wel, is een bekende in de regio.
Moet zeggen dat op hun eigen foto's het er nog beter uitziet ;)

zwlwnm.jpg

noxahf.jpg

11c8ajl.jpg

Dit is ook echt jouw auto zo te zien:D
Waar hebben ze de bediening van de verwarming geplaatst? In dash op originele plek?

334nqxc.jpg

Net een zwarte (TFP-38) 308 HB voor me, die haast had om de Aker in Osdorp uit te komen. Ziet er wel chique uit zwart met chroom accenten.

ENTE zei:
Lancia Lover zei:
Dat interieur ziet er werkelijk magnifiek uit! Verbaast me dat dit niet af-fabriek wordt aangeboden.

Zijn veel importeurs die dit als 'af fabriek' aanprijzen.
Check de site maar eens van DK Schweizer!

Ik ben er een paar keer geweest bij DK Schweizer, zoals misschien al eerder gezegd, maar als je ziet hoe op grote schaal daaar dat leer ingebouwd wordt en echt keurig en zorgvuldig afgewerkt. Bij die firma hebben ze kwaliteit hoog in het vaandel!

Terug
Bovenaan