Peugeot 308 (SW p. 26)

Carfanatic zei:
polo/308 zitten in een andere klasse 8-)

Onderschat de slimheid van sommigen maar niet!

Weet zeker dat er mensen zijn die bv een Clio en MB M min of meer dezelfe klasse toedichten:
die van een 5 deurs auto met 4 wielen en een stuur.

En dan nog mag je wel een vergelijking trekken met je vorige auto toch? Zal ik ook doen, maar mijn huidige is 15 jaar oud, dus allicht dat die beter gaat rijden :}

SailingDuck zei:
En dan nog mag je wel een vergelijking trekken met je vorige auto toch? Zal ik ook doen, maar mijn huidige is 15 jaar oud, dus allicht dat die beter gaat rijden :}

Tuurlijk mag dat - 't was ook maar n dolletje.

Ondertussen op Roland Garros.....

r77jp4.jpg

....en in Rollend Garoningen....

2lmkm5x.jpg

Nog maar een paar plaatjes. Gisteren bij Hans Lammers (Aalsmeer) een blanc Nacre BLE 1.6 hdi gezien. Dit zal m dan gaan worden, zonder de stickers natuurlijk (zie middelste foto!) (:P)

NLWD6P1.jpg

Iu92ot5.jpg

aVGiy1A.jpg

48nWAO0.jpg

dwG7ZyH.jpg

Opvallend; deze type plaatjes

peugeot-508-BlueHDi-2931.jpg

staan tot dusver niet op de Bleu HDi 308jes welke ik tot nu toe bij de NL dealers heb zien staan. Die witte BLE SW bHDi die Niels77 hierboven post heeft 'm ook niet.

Niet echt consequent doorgevoerd dus:T
Of zouden ze alleen op de 2.0 bHDi geplakt worden? In dat geval een must have :};)

Ook grappig: de BLE SW die nu bij de dealers staan hebben dus nog wel LED plafonnières en instapverlichting in de buitenspiegels. Ondertussen geruisloos uit de specificaties verdwenen.

ENTE zei:
Ook grappig: de BLE SW die nu bij de dealers staan hebben dus nog wel LED plafonnières en instapverlichting in de buitenspiegels. Ondertussen geruisloos uit de specificaties verdwenen.

Inderdaad Ente. Viel mij gisteren ook op.. Zou dit echt met de volgende batch verdwenen zijn? Vraag t me af..zou toch vreemd zijn?
Wellicht dat dan het blue hdi logo ook op de auto zit ;)

Dat vroeg ik me ook af omdat het in de nieuwe spec niet genoemd staat en in de voorgaande wel. Ik heb het bij de dealer nagevraagd en die wijst het ook niet. Deze heeft de vrag doorgezet naar peugeot Nederland en zij hebben het in Frankrijk achterhaald. Het zit er standaard wel gewoon op en dat blijft ook zo bij de BLE uitvoeringen maar staat niet meer zo genoemd in de spec.

Het bluehdi logo heb ik er inderdaad ook niet op zien zitten.

niels77 zei:
Nog maar een paar plaatjes. Gisteren bij Hans Lammers (Aalsmeer) een blanc Nacre BLE 1.6 hdi gezien. Dit zal m dan gaan worden, zonder de stickers natuurlijk (zie middelste foto!) (:P)

Iu92ot5.jpg

Nou... Dat is ook lachen.

Ik heb morgen om 12.00 bijna hetzelfde kenteken. 3-tvt-77

(:P)(tu)

rickm zei:
Carfanatic zei:
polo/308 zitten in een andere klasse 8-)

Onderschat de slimheid van sommigen maar niet!

Weet zeker dat er mensen zijn die bv een Clio en MB M min of meer dezelfe klasse toedichten:
die van een 5 deurs auto met 4 wielen en een stuur.

Is het een andere klasse echtwaar? daar had ik niet aangedacht..

Duh dat je een polo en een 308 niet kan vergelijken, maar naar 3 jaar polo te hebben gereden met 1200 km per week woon/werkverkeer is dit toch een hele verademing.

Maar nu weer over de 308, de full led verlichting wat een zicht heb je zeg!
De adaptive cruise control is nog wel even wennen, ik vindt dat hij te snel af remt of de snelheid aanpast. Ook wanneer de afstand op 1 seconden staat, er zijn dan nog genoeg mensen die hem er dan even tussen duwen op de snelweg.

Wordt steeds mooier op de weg (tu). Voorlopig rij je onderweg nog even uniek op de sticker SW’s na dan. Veel plezier.

Blue lease versie volgens mij.

Jammer, dat deze versie een 'normale' handrem heeft en slechts één 12 volts aansluiting.
Armsteun lijkt ook niet in hoogte verstelbaar.
De HB versie die ik heb gereden, had dit wel.

Jeetje80 zei:
NitroNL zei:
Erik1967 zei:

Aan het dak en de neus te zien is het een BLE.

Wat is er met het dak dan?

Schitterende auto trouwens op de foto hierboven !

Zo af en toe kom je een SW in het wild tegen..., mag ze graag zien !!

Volgens mij een BlueLeaseExecutive; tenminste de Active neus en de chrome accenten rond de dagrijverlichting zijn van de BLE.

Ook als je de standaarduitrusting van BLE ernaast houdt, kan het niet anders dan een BLE...

2ry25ab.jpg

driel24 zei:
marco71 zei:
welke uitvoering is deze grijze van hierboven

Het is een BLE 1.6 hdi 120 pk
Gris artense

super mooi ik heb deze ook besteld in rouge ruby allen moet ik wachten want heb voor de premium stoelen gekozen
hoop dat ik hem voor 9 augustus krijg ivm vakantie naar spanje

Jeetje80 zei:
driel24 zei:
Jeetje80 zei:
NitroNL zei:
Erik1967 zei:

De auto heeft een panorama dak. Dit dak zit standaard op een BLE

Klopt, maar een optie op een andere versie.... Dak zegt niks, zou een active met pannorama dak kunnen zijn....

Maar de velgen kloppen ook.
De chrome rand om de ramen. Het gerinte glas. De active neus.

EN...... ik rij erin ;-)

driel24 zei:
Jeetje80 zei:
driel24 zei:
Jeetje80 zei:
NitroNL zei:
Erik1967 zei:

De auto heeft een panorama dak. Dit dak zit standaard op een BLE

Klopt, maar een optie op een andere versie.... Dak zegt niks, zou een active met pannorama dak kunnen zijn....

Maar de velgen kloppen ook.
De chrome rand om de ramen. Het gerinte glas. De active neus.

EN...... ik rij erin ;-)

Jij al wel ja... Ik moet nog wachten tot Augustus!

Velgen zeggen toch niets, ik krijg ook een BLE, maar heb de Rubis velgen besteld

driel24 zei:
ddjeir.jpg

Mooie wagen! Gefeliciteerd! Kun je ons even bevestigen of er bij jou inderdaad LED plafonnières en instapverlichting in de buitenspiegels van je BLE zitten?
Alvast dank voor je bericht, en hopelijk bevestiging B)

Van de week even door het hek geloerd, en inderdaad hij stond er!

full.jpg

(Lage kwaliteit = zoom op iphone .. :-) )

Deze week gaat de dealer de accessoires (o.a. 18" velgen, audio) aanbrengen en dan mag ik hem ophalen! Inmiddels al even een checklist gemaakt om te controleren of alle apart opties bestelde opties en accessoires zijn aangebracht.

Hoe is het hier eigenlijk afgelopen met een mail naar de dealer over de 'verkeerde' armsteun?

Van de week een mailtje gehad dat het chassisnummer bekend is en dat hij, met wat geluk, deze week wordt afgeleverd :)

Geen wonder, die wachttijden.
Wat de 306, 307 en 308 I niet lukte gebeurt wel met de 308 II: Op het podium:

https://bestsellingcarsblog.com/2014/06/01/france-1-22-may-2014-peugeot-308-up-88-to-climb-on-podium/#more-43348

ondertussen in ede:
d5dptjz.jpg

EwUekbQ.jpg

https://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2060400/gloednieuwe-auto-zakt-in-weg-in-ede.htm#.U4rkZPl_tAo

rickm zei:

https://bestsellingcarsblog.com/2014/06/01/france-1-22-may-2014-peugeot-308-up-88-to-climb-on-podium/#more-43348

Je mag hopen dat PSA met deze aantallen snel weer in de zwarte cijfers terecht komt. 6 auto's van PSA in de top10!
Hopen dat de afleverdatums nu niet nog sneller zullen oplopen.

Oeps, dat gaat lekker daar in Ede....

Ook leuk, blurren ze op de foto het kenteken, vergeten ze dat in de film*-)

6sghmq.jpg

Binnenkort te koop met lichte waterschade, kromme lichtmetalo's en verklaarbare elektronica storingen :T

Deedrieen zei:
rickm zei:

Je mag hopen dat PSA met deze aantallen snel weer in de zwarte cijfers terecht komt. 6 auto's van PSA in de top10!

Het lijkt een kwestie van tijd of Peugeot kondigt een productieverhoging aan.
Bv via doorwerken in de vakantie.

T.a.v. de 'verzopen' 308 SW hierboven - las het bericht online.
Dat het uitgerekend een week oude SW zou treffen is wel heel toevallig.

niels77 zei:
Mooie wagen! Gefeliciteerd! Kun je ons even bevestigen of er bij jou inderdaad LED plafonnières en instapverlichting in de buitenspiegels van je BLE zitten?
Alvast dank voor je bericht, en hopelijk bevestiging B)

23masqr.jpg

Instapverlichting aanwezig (wat moet je ermee ? :) )
Led plafonnières : bedoel je in het midden voorin of achterin ?

Instapverlichting is best handig merk ik.... In het donker willen er nog wel eens een kat naar binnen springen! Die heb je dan snel in het zicht:}

gisteren een mailtje gehad van de dealer. Ik had gevraagd of ze 13 juni gaan redden met afleveren van de auto. 1.5 week geleden stond de levering in NL op week 22. Kreeg gisteren het bericht dat de levering in NL pas week 29 wordt. Hoop dat dit een foutje is. Ben benieuwd wat ik morgen voor een antwoord krijg.

MOTORHEAD83 zei:
gisteren een mailtje gehad van de dealer. Ik had gevraagd of ze 13 juni gaan redden met afleveren van de auto. 1.5 week geleden stond de levering in NL op week 22. Kreeg gisteren het bericht dat de levering in NL pas week 29 wordt. Hoop dat dit een foutje is. Ben benieuwd wat ik morgen voor een antwoord krijg.

Wat een slecht nieuws! Hoop dat ik dat niet morgen in mijn mailbox vind. Betreft het een HB?

E-One zei:
MOTORHEAD83 zei:

Wat een slecht nieuws! Hoop dat ik dat niet morgen in mijn mailbox vind. Betreft het een HB?

Nee betreft een SW

Toeren foto. (niet scherp.. maar dat komt doordat het avond was en met een telefoon)
100 km/u en 140 km/u

x1k3f4.jpg

1y680z.jpg

Goed om te zien driel! Ik kijk uit naar de rust van een diesel en 6 bak. Nu rij ik 140km/h bij 4000rpm (207 1.6vti)

rickm zei:
Deedrieen zei:
rickm zei:

Het lijkt een kwestie van tijd of Peugeot kondigt een productieverhoging aan.
Bv via doorwerken in de vakantie.

Et voila - u vraagt, wij draaien dachten ze bij PSA: Nightshift voor de 308! ;)

(Bericht van de CCFA vanmorgen: L’équipe de nuit de l’usine PSA Peugeot Citroën de Sochaux (Doubs) travaillera quatre dimanches soir entre la mi-juin et le 20 juillet pour répondre notamment à la hausse de la demande pour la Peugeot 308.)

driel24 zei:
Toeren foto. (niet scherp.. maar dat komt doordat het avond was en met een telefoon)
100 km/u en 140 km/u

x1k3f4.jpg

1y680z.jpg

Net even gekeken mijn huidige focus econetic 1.6 diesel nwe model draait bij 120 2250 tpm. Wel een vooruitgang bij de overstap

Zojuist nog maar eens gebeld naar de dealer wat de status is van mijn in januari bestelde 308HB benzine. De laatste update die ik had was dat de auto deze of volgende week geleverd zou worden.

Net is er in het systeem van peugeot gekeken en daar zagen ze dat de auto inmiddels wéér is opgeschoven, nu naar week 29. Weer 6 weken er bij dus. En wederom moet ik hier zelf over bellen.

Ik vind dit zo langzamerhand echt te belachelijk voor woorden. Na bestelling was de eerste indicatie in de maand Maart, nog voor dat de productie van de E-HDI's op gang zou komen, en daarna is het met tussenpozen van zo'n 6 weken vooruit geschoven.

Volgens de dealer heeft dit te maken dat de fabriek z'n planning heen en weer blijft schuiven. Wat mij betreft moeten ze zich maar gewoon eens een keer aan de planning gaan houden die ze in eerste instantie maken want dit is gewoon echt niet meer te doen.

Mangoöloog zei:
Zojuist nog maar eens gebeld naar de dealer wat de status is van mijn in januari bestelde 308HB benzine. De laatste update die ik had was dat de auto deze of volgende week geleverd zou worden.

Net is er in het systeem van peugeot gekeken en daar zagen ze dat de auto inmiddels wéér is opgeschoven, nu naar week 29. Weer 6 weken er bij dus. En wederom moet ik hier zelf over bellen.

Ik vind dit zo langzamerhand echt te belachelijk voor woorden. Na bestelling was de eerste indicatie in de maand Maart, nog voor dat de productie van de E-HDI's op gang zou komen, en daarna is het met tussenpozen van zo'n 6 weken vooruit geschoven.

Volgens de dealer heeft dit te maken dat de fabriek z'n planning heen en weer blijft schuiven. Wat mij betreft moeten ze zich maar gewoon eens een keer aan de planning gaan houden die ze in eerste instantie maken want dit is gewoon echt niet meer te doen.

Mijn 308HB is eind februari besteld en toen stond de leverdatum op week 29 en dat is nu zo'n 4 maanden later nog niet veel anders, dus ik heb wel het vermoeden dat er week 29 ook een hoop 308's uitgeleverd gaan worden.

Heb net bij de dealer mijn nieuwe 308SW even gezien. Helaas nog wel met alle bescherming etc. erom heen maar toch ziet hij er erg goed uit!

Nu nog ff geduld!

Wel al geconstateerd dat de LED instapverlichting onder de spiegels en binnen gewoon aanwezig is en dat het BueHDI logo er niet op zit op de achterklep!

Terug
Bovenaan