Peugeot 308 (SW p. 26)

Mcsluis zei:
E-One zei:
nieuwe week...nieuwe kansen op goed nieuws en aflevermomenten van de eerste E6 blokken...?

Zojuist mail van Leasemij/Dealer dat de leverdatum van 05-06-2013 naar 13-06-2013. De auto is volgens systeem in productie.
Denk dat deze datum vrijwel definitief is.

Morgen ochtend 11 uur :)
Mag ik mijn bluelease executive ophalen!

Gaaf! Jaloerse blikken all the way. De stalen ros uit Souchaux is hier! Niet die van mij. Van wanneer was je bestelling voor deze 308 HB en wat was de verwachte leverdatum? Ter indicatie.

308 BLP HB op 2 januari 2014 besteld.
Indicatie van leverdatum was toen midden maart.

Net gebeld met de Peugeot garage, de levering zal nu "misschien" midden juni plaatsvinden.
Heel slecht dit. Paar weken vertraging kan ik begrijpen, maar 3 maanden ??

Ach ja, wat zal ik zeggen. Join the club! What's new. Ik durf niet meer om een statusupdate te vragen en wacht gewoon af...tot het verlossende mailtje of belletje. Ja, allemaal 50+ dagen vertraging.

PieterVLB zei:
308 BLE HB op 2 januari 2014 besteld.

Net gebeld met de Peugeot garage, de levering zal nu "misschien" midden juni plaatsvinden.

"Every rose has it's thorn"
of
"Als je het beste wilt moet je soms ff doorbijten"

Je had natuurlijk ook voor één van die 700.000 golfjes of focusjes kunnen gaan die jaarlijks worden losgelaten.
Was je nu anoniem opgegaan in de massa :D

Grapje. Jammer natuurlijk dat het zo lang duurt. Ramp-up tijd van de 308 productie is voor PSA blijkbaar een secure klus.
Een 2-de echec à la 307 Phase I kunnen ze niet hebben.
Dat model werd in no-time massaal geproduceerd.
Gevolg: op parkings lagen deurstrips, in de auto bezweken rubbertjes etc

Ja nog even geduldig afwachten dan maar... Zal extra leuk zijn als ie er dan eindelijk is ...

Weet iemand trouwens of er een DAB+ radio in de 308 Blue Lease Premium HB zit?

De Denon installatie kon ik niet kiezen als optie.
Benieuwd hoe de geluidskwaliteit is met de standaard 6 speakers opzet, iemand reeds gehoord of ergens een review van gevonden?

rickm zei:
Ramp-up tijd van de 308 productie is voor PSA blijkbaar een secure klus.

Kwaliteits(eind)controle laat nu ook nog wel eens een steekje vallen, sommige plaatwerkdelen liggen niet allemaal mooi flush (deur is al na gesteld door dealer). Zolang het maar simpel nog later is op te lossen, druk wordt natuurlijk steeds groter bij de fabrikant!

ENTE zei:
Heb nu een PSA product met zo'n elektronische handrem en Hill assist; dramatisch slecht. Dat is iets wat andere fabrikanten wel kunnen, maar PSA niet.
Responsietijd is te lang en dat levert soms ronduit gevaarlijke situaties op is mijn ervaring na bijna 2 jaar.

Lekker handrem op commando die doet wat de bestuurder wil is veel bruikbaarder.

Kan de elektrische handrem van de 308 nog steeds niet waarderen, begin echt heimwee te krijgen naar die e-handrem van het andere Franse merk nooit een probleem. 100% erop te kunnen vertrouwen niet echt (blijft nog regelmatig vastzitten). Bij uitlezen diagnose in garage geen storingen in het systeem en is verder ook niet aan te passen cq te stellen.

PieterVLB zei:
308 BLE HB op 2 januari 2014 besteld.

Klinkt me iets te bekend in de oren.. Ook ik heb mijn bestelling geplaatst rond die tijd, zelfde indicatie leverdatum gehad. Heb jij ook een een HB BLE met 1.6 benzine motor besteld toevallig?
Daarnaast moet ik zelf telkens contact opnemen met de dealer op het moment dat de op dat moment doorgegeven leverdatum dreigt voorbij te gaan zonder enige info vanuit de dealer.
Afgelopen vrijdag ben ik nog bij de dealer binnen geweest onder het mom van "even de SW bekijken". Toen sprak de verkoper me nog aan dat ze op dat moment niet in het systeem konden kijken omdat het avond was maar dat hij me op zaterdag wel een email zou sturen met de bevestigde leverdatum. Die email moet nog komen...

Zucht... Wat klanten contact betreft van mij echt wel een dikke onvoldoende voor deze dealer!

Vandaag eindelijk goed nieuws vanuit de dealer!
Mijn 1.6 SW kan zaterdag afgehaald worden :D

Vanmiddag van de trailer afgerold en zaterdag klaar voor levering.
Betreft trouwens een bestelling van half januari.

Sorry voor de 1.2 jongens.... Hoop dat jullie geduld ook snel beloond zal worden.
Deze sw zal vanaf aankomend weekend met regelmaat op de A50 te spotten zijn....

Even een update na een paar dagen in mijn Peugeot 308 1.6 Blue HDI te hebben gereden.

Ik rij er nu sinds afgelopen vrijdag mee rond, en inmiddels heb ik 1300 km op de teller staan. De auto is vrijdag nacht ook al afgesleept geweest, na 350 km op de teller maakte de auto een onwijs lawaai zodra je boven de 2000 toeren kwam. Ook gaf de auto een motorstoring aan (storing in motor management), na midden in de nacht telefonisch contact met Peugeot assistance werd mij vriendelijk verzocht er geen meter meer mee te rijden. De auto is vervolgens op een vrachtauto naar de dealer gebracht, en daar is zaterdag ochtend geconstateerd dat de aansluiting van de turbo op de motor niet goed was aangedraaid. Dit is men dus vergeten aan te draaien in de fabriek in Frankrijk, alles was dus gelukkig na een half uurtje weer opgelost. Maar dus een hele hoop ophef op de eerste dag.... Ik hoop dus niet dat dit een voorbode is voor meer problemen...

Eerste indruk is verder dat de auto zeer degelijk aanvoelt, en in vergelijking met mijn vorige Peugeot 308 een zeer grote stap voorwaarts is. De motor presteert heel erg goed, en als je niet beter zou weten wat er onder de motorkap ligt dan zou je denken dat het meer is dan 120 pk en 300 nm. Mijn vorige 308 had 112 pk en 270 nm en voelde echt veel trager aan.

De lederen stoelen met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel zitten echt fantastisch, de auto ligt goed op de weg en het rijgedrag is zeer volwassen. Minpunten vind ik, de actieve cruise control (deze laat veel te vroeg het gas los, ook als ik de instelling op 1 seconde afstand zet), en bij mooi weer de weerspiegeling van de buitenste ventilatie roosters in de zijramen/spiegels.

Even voor de mensen die het Denon geluidssysteem overwegen, ik ben er heel blij mee dat ik deze optie heb gekozen. Ondanks de beperkte instel mogelijkheden, zit er zeer goed geluid in het systeem. Ik heb het verschil gehoord tussen de originele speakers en het Denon systeem, en je merkt het verschil duidelijk. Dus voor die €500,- extra krijg je een prima geluidssysteem.

Ben ik trouwens tot nu toe de enige die zijn 120 pk diesel heeft mogen ontvangen? En zo niet, wat is jullie eerste indruk?

ENTE zei:
ffocus08 zei:
Ente, bedankt voor je info !!

Heb als opties gekozen voor premium stoelen, securite pack, kleur gris aluminium.

In de auto van de proefrit zat een cruisecontrol die zelf de snelheid aanpaste als je te dicht op voorganger kwam, ik meen dat dit bij security pack hoort, maar wellicht heb jij daar ook meer info over.
De premium stoelen vonden we lekkerder zitten met goede steun, als het ware zit je daar meer 'in' dan dat je 'erop' zit.

Euh...je wil toch een BLE? Daar kan je geen Pack Sécurité op bestellen. Alleen op de BLP:

2ry25ab.jpg

Inderdaad zit die actieve cruise control daarbij in. Overigens ook daar ben ik , net als de automatische handrem, persoonlijk geen fan van.

Veel kilometers gemaakt met de nieuwe Grande Picasso, die heeft exact hetzelfde systeem. Kon er niet aan wennen, de afstand is instelbaar tot je voorganger.
Zelfs bij de meest gunstige stand schieten veel medeweggebruikers in de ruimte die het systeem neemt tot de volgende auto. Onhandig en onrustig.

Klopt inderdaad, Pack Securité niet mogelijk op BLE, (dit ivm niet halen van CO2 norm voor 14%). Wel leverbaar op BLP.
Laat deze optie vervallen, kies voor gunstige bijtelling van de BLE, zal ik op termijn qua rijplezier geen spijt van hebben als ik jouw bevindingen zie.

Ik herken de kritiek op de adaptive cruise control, maar tijdens de proefrit was ik tevreden hier over. Zeker voor de lange relatief rustige stukken snelweg welke ik rij (sowieso 80% cruise control) is het een must have optie.

PieterVLB zei:
Ja nog even geduldig afwachten dan maar... Zal extra leuk zijn als ie er dan eindelijk is ...

Weet iemand trouwens of er een DAB+ radio in de 308 Blue Lease Premium HB zit?

De Denon installatie kon ik niet kiezen als optie.
Benieuwd hoe de geluidskwaliteit is met de standaard 6 speakers opzet, iemand reeds gehoord of ergens een review van gevonden?
DAB radio in Nederland niet leverbaar,ik heb de Denon is perfect

https://www.autoweek.nl/autoreview/38426/peugeot-308-blue-lease-premium-16-bluehdi

dmp61 zei:
rickm zei:

Kwaliteits(eind)controle laat nu ook nog wel eens een steekje vallen, sommige plaatwerkdelen liggen niet allemaal mooi flush (deur is al na gesteld door dealer). Zolang het maar simpel nog later is op te lossen, druk wordt natuurlijk steeds groter bij de fabrikant!
motorkap scheef ,lijm onder voorspioler,hobbel in band,en wat nog volgt!

Afgesleept worden in het eerste weekend.....the horror!!

Beste werkmannetjes van de Peugeot fabriek: neem de tijd en schroef 'm fatsoenlijk in elkaar. Ik hoef 'm niet koste wat het kost snel te hebben.
Heb geen zin in debacles zoals Laguna en Picasso...

In een nachtmerrie komt vaak de afgewezen keuze voor de Mazda6 fluitend langs als ik weer mezelf afgesleept zie worden met de 308:?
Het zal toch niet waar zijn! :}

Hermann zei:
dmp61 zei:
rickm zei:

motorkap scheef ,lijm onder voorspioler,hobbel in band,en wat nog volgt!

Een beetje dealer gaat toch niet over tot afleveren als de auto bovenstaande mankementen heeft!?
Ik zou 'm sowieso niet accepteren in die toestand.

Net gebeld door de dealer! De auto is van de vrachtwagen gerold. Nu nog accessoires aanbrengen en dan mag ik hem volgende week vrijdag om 16:00 ophalen!

ENTE zei:

Beste werkmannetjes van de Peugeot fabriek: neem de tijd en schroef 'm fatsoenlijk in elkaar. Ik hoef 'm niet koste wat het kost snel te hebben.

In een nachtmerrie komt vaak de afgewezen keuze voor de Mazda6 fluitend langs als ik weer mezelf afgesleept zie worden met de 308:?

Klopt helemaal. Ik word dan ingehaald door keuze 2 (A3 SB g-tron) en 3 (Golf).

ENTE zei:

Mijn collega heeft een Mazda 6 en zou hem graag weer inruilen. Het ding trilt als een gek bij 130kmh. Na wat aanpassingen gedaan te hebben zonder al te veel resultaat is het antwoord. Ja, beter wordt het niet. Hij zal er mee moeten leven......

Zijn er al mensen met een productiedatum voor hun 2.0 D automaat?

Nu er langzaam wat meer 308 type II op de weg gaan komen een specifieke vraag voor mensen die de uitvoering hebben met het kleurendisplay (vermoedelijk ook Pack Sécurité) tussen de tellers en welke is geproduceerd na mrt 2014.
Ik heb enige weken geleden moeten constateren na grondig zoeken (ook door dealer) dat bij mij de (digitale) olieniveaumeter welke even zichtbaar zou moeten zijn vlak na de start niet waarneembaar is. Overigens is in het motorblok wel de olieniveausensor geplaatst. Na vraag bij Peugeot NL komt de verrassende mededeling: ‘’De fabrikant heeft uit economische overwegingen dit model niet meer uitgevoerd met een oliepeil indicator”. In de demo’s zat deze voorziening er (nog) wel in.
Het is natuurlijk niet zo dat er dan nooit meer hoeft te worden (olie)gepeild, betrouwbaarheid laat nog wel eens te wensen over, maar is wel verdomd handig. Kortom anno 2014 maar weer vaker het peilstokkie controleren, jammer!
Met de kreet uit economische overwegingen kan je natuurlijk alle kanten op, is er een tijdelijke software stagnatie, geeft het ding problemen, is het echt uit kostenbesparing want dan kan ik nog wel wat anders verzinnen wat nutteloos is!

Saillant detail is wel dat in het nieuwe instructie boekje de tekst t.o.v. het oude boekje die ik heb de tekst wel even iets gewijzigd is!

Ben benieuwd of er meer zijn bij wie deze voorziening bij een zeer recent geproduceerde 308 niet aanwezig is?

(blz.29 nieuw)
Motorolieniveaumeter
Bij uitvoeringen met een motorolieniveaumeter
wordt bij het aanzetten van het contact
het motorolieniveau enkele seconden
weergegeven, gelijktijdig met de
onderhoudsindicator.

(blz.42 oud)
Motorolieniveaumeter
De motorolieniveaumeter geeft aan of het
motorolieniveau in orde is.
Bij het aanzetten van het contact wordt eerst
de onderhoudsindicator weergegeven en
vervolgens gedurende enkele seconden het
motorolieniveau.

Mcsluis zei:
Net gebeld door de dealer! De auto is van de vrachtwagen gerold. Nu nog accessoires aanbrengen en dan mag ik hem volgende week vrijdag om 16:00 ophalen!

Goed nieuws Mcsluis! En dat terwijl jouw 308 HB laatst nog naar achter werd geschoven van 5 juni naar 13 juni! Zit dus mee.

Ik durf het bijna niet te vragen aan mijn dealer (van Mossel) want die van mij staat op 6 juni week 23.

E-One zei:
Mcsluis zei:

Goed nieuws Mcsluis! En dat terwijl jouw 308 HB laatst nog naar achter werd geschoven van 5 juni naar 13 juni! Zit dus mee.

Ik durf het bijna niet te vragen aan mijn dealer (van Mossel) want die van mij staat op 6 juni week 23.

Zelfde dealer (Heemstede) ook 6 juni als laatste door gekregen en dan nog ietsie langer vanwege achteraf inbouwen leer.

dmp61 zei:
Ik heb enige weken geleden moeten constateren na grondig zoeken (ook door dealer) dat bij mij de (digitale) olieniveaumeter welke even zichtbaar zou moeten zijn vlak na de start niet waarneembaar is. Overigens is in het motorblok wel de olieniveausensor geplaatst. Na vraag bij Peugeot NL komt de verrassende mededeling: ‘’De fabrikant heeft uit economische overwegingen dit model niet meer uitgevoerd met een oliepeil indicator”. In de demo’s zat deze voorziening er (nog) wel in.

Jeetje. dat kost toch niks extra? Die voelspriet is toch niet zo duur, reeds aanwezig en in de software wordt er iets uitgeschakeld. Ik vind dit best wel vreemd en straks heeft mijn vrouw in haar 208 nog 'meer' dan ik in mijn nieuwe 308. ;) Niet helemaal waar I know.

In mijn huidige Nissan QQ zit het ook, maar olieniveau peilen doe ik nog altijd het liefst 'fysiek'. No Problemo.

Wel goede bevinding van je dmp61.

CycloneX zei:
Zelfde dealer (Heemstede) ook 6 juni als laatste door gekregen en dan nog ietsie langer vanwege achteraf inbouwen leer.

Thanx voor je reactie/post. Ik heb van Mossel Hoofddorp, maar we hebben vast de zelfde Fleetcoordinator. Die van Van Mossel zitten op een vrachtwagentje later...:S

E-One zei:
CycloneX zei:

Thanx voor je reactie/post. Ik heb van Mossel Hoofddorp, maar we hebben vast de zelfde Fleetcoordinator. Die van Van Mossel zitten op een vrachtwagentje later...:S

Zou best kunnen, eene Ton van de vestiging Hoofddorp heb ik.

E-One zei:
maar olieniveau peilen doe ik nog altijd het liefst 'fysiek'. No Problemo.

Zelf fysiek peilen dat sowieso natuurlijk, mededeling OIL OK bij Peugeot is al erg summier andere geven w.d.b. iets gedetailleerdere info (aantal rondjes of streepjes).

recente Test - Peugeot 308 1.6 BlueHDI 120pk uit France. Google translate is niet heel secuur.
https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.caradisiac.com%2FEssai-Peugeot-308-1-6-BlueHDI-120-propre-sur-elle-94588.htm&edit-text=&act=url
orgineel voor de vertalers onder ons: https://www.caradisiac.com/Essai-Peugeot-308-1-6-BlueHDI-120-propre-sur-elle-94588.htm
Zal vast niks mis mee zijn...2000 toeren bij 130 km/u, meer verbruik dan opgegeven, en de Golf is ruimer op de achterbank, dat soort uitspraken.

E-One zei:
recente Test - Peugeot 308 1.6 BlueHDI 120pk uit France. Google translate is niet heel secuur.
https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.caradisiac.com%2FEssai-Peugeot-308-1-6-BlueHDI-120-propre-sur-elle-94588.htm&edit-text=&act=url
orgineel voor de vertalers onder ons: https://www.caradisiac.com/Essai-Peugeot-308-1-6-BlueHDI-120-propre-sur-elle-94588.htm
Zal vast niks mis mee zijn...2000 toeren bij 130 km/u, meer verbruik dan opgegeven, en de Golf is ruimer op de achterbank, dat soort uitspraken.

Zag voorbij komen:

Remt, rijdt, reageert als de beste.
Achter het stuur zit je als gegoten.
Rijden doe je met een lach op je gezicht vs een meer 'saaie' rijbeleving in de Golf.

Die laatste heeft een tikje extra al het gaat om de allerlaatste kwali.-beleving, maar deze is slechts fractioneel beter dan de Peu.
Komt bij dat de 308 goedkoper is.

De 308 120 ps Blue HDI is inderdaad niet zo zuinig als aangekondig maar een verbruik van 4 tot 6 liter per 100 km is uitstekend.
Blok is sterker dan dat van de vergelijkbare 110 pk golf, die langzamer is naar de 100 en met name in trekkracht / souplesse wordt afgetroefd door de 308.

ffocus08 zei:
... Als je er geen genoeg van kunt krijgen....

nog een duits filmpje over de elegante 308 SW
(publicatie 23 mei)

link naar filmpje

Jetzt verstehen wir die Wartezeiten besser:

De 308 werd in de BRD 2500x (voor-)besteld door mensen / leasemij's die hem nog niet IRL gezien hadden.

Fazit: Super Toll & Riesen Geil!!

Ik heb hier voor me de nieuwe brochure met accessoires voor de 308 SW. Op de website van Peugeot is echter nog geen prijslijst beschikbaar. Als ik de accessoires van de gewone 308 bekijk zijn dit er veel meer dan dat zijn opgenomen in de brochure van de SW. Hoe zit dit? En heeft iemand al wel een prijslijst voor de SW (ik ben bijv. benieuwd naar de prijs van de 3D-dorpelinstaplijst RVS voor bagageruimte)?

CycloneX zei:
E-One zei:
CycloneX zei:

Zou best kunnen, eene Ton van de vestiging Hoofddorp heb ik.

Onder de vorig eigenaar (Pouw) zat het Lease/Fleet salesteam inderdaad in Hoofddorp. Auto's worden/werden o.a. centraal, op die vestiging, te naam gesteld. Voorheen, met het papieren kentekenbewijs, deed men dan een rondje 'kentekenbewijzen' bezorgen onder de vestigingen in groot-A'dam. Zodat kentekenbewijs en auto bij elkaar komen..

Nu, met de kentekencard hoeft dat niet meer. Scheelt weer iets tijd.. ;)

-------------------------

@Ente.. tja, als de monteur bij een nul beurt alle slang klemmen moet gaan nalopen... schuift de krappe planning wel érg op;)

Stil vallen met een nieuwe auto is nooit leuk, wat het vaak extra lastig maakt is de 'bekendheid' van de auto bij de hulpcentrale.. Uitwisseling van die data duurt veelal een paar dagen. Ik lees daar niks over, kennelijk heeft Peugeot Assistance een snelle data uitwisseling. (tu)

Ik ben wel benieuwd hoe aftersales van dealer hiermee omgaat inzake kwaliteitsmanagement.. Wordt dit als 'lokaal' incident afgedaan of rapporteert men naar importeur / fabrikant ter verbetering kwaliteitscontrole fabriek?

De Japanners hebben daar Kaizen voor:)

E-One zei:
Gaaf! Jaloerse blikken all the way. De stalen ros uit Souchaux is hier! Niet die van mij. Van wanneer was je bestelling voor deze 308 HB en wat was de verwachte leverdatum? Ter indicatie.

De bestelling van mijn 308 was eind november( ik was bij de dealer in Roosendaal de eerste die hem bestelde.)

Inmiddels al weer 300 km mee gereden en hij rijdt natuurlijk vele malen beter als mijn polo.

Ik heb de volgende opties op mijn Bluelease executive

- Verwarmbare voorstoelen met Massagefunctie
- Extra getinte zijruiten.
- Pack securite

Obitorium zei:
Ik heb hier voor me de nieuwe brochure met accessoires voor de 308 SW. Op de website van Peugeot is echter nog geen prijslijst beschikbaar. Als ik de accessoires van de gewone 308 bekijk zijn dit er veel meer dan dat zijn opgenomen in de brochure van de SW. Hoe zit dit? En heeft iemand al wel een prijslijst voor de SW (ik ben bijv. benieuwd naar de prijs van de 3D-dorpelinstaplijst RVS voor bagageruimte)?

Mijn dealer hanteerde de prijslijst van de hatchback voor het bestellen van de accessoires van mijn SW.

Durashift zei:
Ik ben wel benieuwd hoe aftersales van dealer hiermee omgaat inzake kwaliteitsmanagement.. Wordt dit als 'lokaal' incident afgedaan of rapporteert men naar importeur / fabrikant ter verbetering kwaliteitscontrole fabriek?

De Japanners hebben daar Kaizen voor:)

Zouden ze ook niet stiekem hier meelezen?

Dat hele priemiejum bullshit verhaal kan zo in duigen vallen door dit soort grappenmakerij:}

Obitorium zei:

Prijslijst voor SW staat ook op de site van Peugeot.
Even selecteren "nieuwe 308SW".
Je RVS lijst is meteen het eerste item en kost 125 euro.

@Mkipz, mooie bak hoor. (tu)
Zo zou ik hem ook wel willen. :T

Mkipz zei:
Inmiddels al weer 300 km mee gereden en hij rijdt natuurlijk vele malen beter als mijn polo.
Appels met peren vergelijken;)

Je hebt een knappe verschijning daar staan met een vrolijk kleurtje, stond bij mij ook lange tijd op nr.1 maar de Nacré is er net met een nipte overwinning vandoor gegaan.
Veel veilige en vooral ook probleemloze kilometers de komende tijd.

dmp61 zei:
Mkipz zei:

Je hebt een knappe verschijning daar staan met een vrolijk kleurtje, stond bij mij ook lange tijd op nr.1 maar de Nacré is er net met een nipte overwinning vandoor gegaan.
Nacré heeft bij mij ook op nr 1 gestaan totdat ik hem op een rijdende 508 SW zag en in de showroom op een 308 HB. De kleur is licht creme en het lijkt net of de auto altijd vies is. Nee, mijn nr 1 kleur is daarom ook Banquise geworden. En is ook weer iets goedkoper :)

Zo zie maar weer ieder heeft zo zijn redenen om voor een bepaalde kleur te kiezen. Banquise was voor ons net iets te steriel t.o.v. Nacré en als het zonnetje schijnt (als ie schijnt) even ook nog dat speciale effect geeft, dus tot op heden van die keus nog geen spijt van gehad. En echt snel vies zodat het flink opvalt is me ook 100% meegevallen.

dmp61 zei:
Mkipz zei:

hoezo appels met peren ik had hiervoor ook een polo volle bak 1,2 tsi /dsg maar die was zeker niet slechter als de 308 alleen anders
en hoe de 308 over 3 jaar is moeten we nog maar afwachten!

Terug
Bovenaan