Peugeot 308 (SW p. 26)

Voor de SW kopers/leasers in het Groene Hart van de Randstad, hieronder de locaties waar de SW de komende dagen te bezichtigen is:
(Allen vestigingen van Peugeot dealer Hans Lammers)

Vrijdag 2 mei van 10.00 tot 16.00 uur in Aalsmeer
Vrijdag 2 mei van 17.00 tot 21.00 uur in Alphen aan den Rijn
Zaterdag 3 mei van 9.00 tot 17.00 uur in Alphen aan den Rijn
Maandag 5 mei van 9.00 tot 18.00 uur in Woerden
Dinsdag 6 mei van 9.00 tot 16.00 uur in Mijdrecht

Vandaag bij de dealer geweest. Hij liet me een overzicht zien. Veel van de 308 SW Bluelease modellen hebben inmiddels een datum in hun systeem toegevoegd gekregen. Week 24 en 25. Het vreemde is dat de uitlevering niet gaat op volgorde van bestelling. Mijn auto is 21 feb besteld (SW Allure 150 BVA) en van mijn collega 5 maart (SW Bluelease 120). Voor mijn auto is nog geen datum bekend, bij die van hem stond al wel een datum.
De dealer verklaarde dat de fabriek zoveel mogelijk een hele badge van het zelfde model probeert te produceren. Lijkt er dus op dat de fabriek de prioriteit aan het geven is aan de Bluelease 120 modellen.

its_me_leon zei:
Veel van de 308 SW Bluelease modellen hebben inmiddels een datum in hun systeem toegevoegd gekregen. Week 24 en 25... Lijkt er dus op dat de fabriek de prioriteit aan het geven is aan de Bluelease 120 modellen.

Dat zou fijn zijn(tu)

ENTE zei:
its_me_leon zei:
Veel van de 308 SW Bluelease modellen hebben inmiddels een datum in hun systeem toegevoegd gekregen. Week 24 en 25... Lijkt er dus op dat de fabriek de prioriteit aan het geven is aan de Bluelease 120 modellen.

Dat zou fijn zijn(tu)

Enig idee hoe het zit met de particuliere versie van de 308SW in Premiere uitvoering?

Darkside zei:
Hier nog een review.

leuk weetje : but with a drag coefficient of 0.28, it's the most aerodynamic car on the market, trumping even the slippery Ferrari 458 (0.33) and the Bugatti Veyron Super Sport (0.36).

Ik zou niet graag 300+ willen rijden in een auto met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0.28. ;)

Joël D. zei:
Darkside zei:
Hier nog een review.

leuk weetje : but with a drag coefficient of 0.28, it's the most aerodynamic car on the market, trumping even the slippery Ferrari 458 (0.33) and the Bugatti Veyron Super Sport (0.36).

Ik zou niet graag 300+ willen rijden in een auto met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0.28. ;)

Wel als je wilt vliegen!

Maar 0,28, dat past bij een ca. 20 jaar oude Mercedes E of Opel Vectra.

Nee, heb ik niet op gelet. Hij liet me ook niet al te lang op zijn scherm kijken ;-)

its_me_leon zei:
Nee, heb ik niet op gelet. Hij liet me ook niet al te lang op zijn scherm kijken ;-)

Jammer, helaas. Dan nog maar even wachten op bericht van de dealer
Was wel nieuwsgierig. Besteld op 10 februari en wachten duurt zo lang...

Gilletti zei:
Voor de SW kopers/leasers in het Groene Hart van de Randstad, hieronder de locaties waar de SW de komende dagen te bezichtigen is:

Heb je toevallig ook meer data van de week erna ??

Ben vanmiddag even naar Breda gefietst, daar kon je de 308 SW bewonderen, het was een witte Active uitvoering, heb nog eens achterin gezeten, maar ik kon er prima zitten met mijn 1m80, maar ik heb ook niet al te lange benen. Als je hem zo ziet staan is hij best groot.

Is er toevallig ook een mogelijkheid om alle data en locaties op internet terug te vinden? Ik hoor er meerdere mensen over, maar ik kan deze informatie helaas nergens vinden :(

Gisteren even contact gehad met mij dealer. Mijn SW BLE is eind februari besteld maar helaas nog geen lever datum vanuit peugeot NL.
word dus waarschijnlijk met de focus naar Italie eind juni :(

Vanaf Twitter:

De nieuwe Peugeot 308 SW bij preview Friesland......een Sneek Preview dus...:}

10014550_705558896175781_16703591585676223_n.jpg

10150682_705559026175768_7667487580306504559_n.jpg

10313050_705559132842424_3959839036218585240_n.jpg

10264280_705559176175753_5725194670116170878_n.jpg

10308320_705559269509077_4838572345119756029_n.jpg

10252088_705559369509067_8040881169690012898_n.jpg

Squall zei:
Gilletti zei:

Helaas niet.
Data komen uit een mailing die ik van de dealer ontving.

ENTE zei:

Hoe zat het nou precies met die LED dagrijverlichting? Heeft de 308 SW BLE "wimpers" boven de koplampen of zoals de uitvoering op deze foto streepjes onder de koplampen?

308 Blue Lease (hatchback) en 308 SW Blue Lease Executive hebben LED-dagrijverlichting geïntegreerd in voorbumper.
308 Blue Lease Premium (hatchback) heeft Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting.

Zo lees ik het in de brochure.

NitroNL zei:
Hoe zat het nou precies met die LED dagrijverlichting? Heeft de 308 SW BLE "wimpers" boven de koplampen of zoals de uitvoering op deze foto streepjes onder de koplampen?
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5266192#msg-5266192

Opast zei:
De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LED en ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.

blesw.jpg

Geïntegreerde dagrijverlichting (boven de koplamp) oogt toch een stuk fraaier dan zo'n minimalistisch streepje in de voorbumper.
(Veel mensen met een 308 SW BLE uitvoering zullen waarschijnlijk verkiezen om weer gewoon met dimlichten aan te rijden overdag.)

sfs zei:
308 Blue Lease (hatchback) en 308 SW Blue Lease Executive hebben LED-dagrijverlichting geïntegreerd in voorbumper.
308 Blue Lease Premium (hatchback) heeft Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting.

Zo lees ik het in de brochure.

Daarnaast heeft de Blue Lease Premium de bumper van de allure. Voor mij was dit in combinatie met de full led verlichting de reden om toch voor de hatchbak te gaan en niet voor de BLE sw.

De BLP is sowieso wat rijker uitgerust dan de BLE sw

Smaken verschillen. Uiteraard had ik graag LED techniek dimlicht gehad, maar ben toch blij dat ik niet die weinig subtiele 'Audi look a like kermis strip' heb op de BLE. Dat soort verlichting past m.i. niet echt bij een merk als Peugeot.

Ook ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor de hatchback Allure (welke nog steeds geleverd moet worden, ze verwachten nu eind mei/begin juni). Overigens, toen ik bestelde, was de SW nog niet te bestellen. Het is ook maar de vraag of die binnen het gestelde budget van mijn werkgever zou hebben gevallen.

ENTE zei:
Smaken verschillen. Uiteraard had ik graag LED techniek dimlicht gehad, maar ben toch blij dat ik niet die weinig subtiele 'Audi look a like kermis strip' heb op de BLE. Dat soort verlichting past m.i. niet echt bij een merk als Peugeot.

Helemaal mee eens. Ik zou zelfs voor versie gaan zonder mistlampen voor. Anders wordt het zo rommelig. Ennuh... Wanneer gebruik je die mistlampen nu?:T

Mistlampen gebruik ik vrijwel dagelijks. Woon in een gebied waar (bijna) geen verlichting is, extra lampjes zijn altijd welkom:}

Nog meer info vanaf Twitter:

We've been behind the wheel of the new Peugeot 308 SW estate. Watch our video review to see if it's up to scratchWich?Car

Volgens deze Tweet staat er een SW in Roeselare:

Voor allen die de nieuwe Peugeot 308 SW wil komen bewonderen en meer info wensen: kom langs bij Automotive Group!

d7w9fn5

d5UNMpv

Om de honger naar de bestelde auto te stillen, zit ik regelmatig op 2e hands sites. Daar kom ik ook behoorlijk wat leuke uitvoeringen en kleurcombinaties tegen. Om het topic maar even levend te houden daarom maar wat pics;

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

En voor de liefhebbers van de 17 inch rubis velgen, hier nog een verse video vanuit italie

https://www.youtube.com/watch?v=W7CDQ9pIexg

ENTE zei:

+1

Dus een merk 'als' peugeot (Wat dat dan ook precies mag betekenen), mag geen verlichting ontwerpen die zuiniger, efficienter, helderder, veiliger, duurzamer en (mijn inziens) visueel aantrekkelijker is. (LED/Strip doet meer dan alleen een ander uiterlijk!)

Mcsluis zei:
Dus een merk 'als' peugeot (Wat dat dan ook precies mag betekenen), mag geen verlichting ontwerpen die zuiniger, efficienter, helderder, veiliger, duurzamer en (mijn inziens) visueel aantrekkelijker is. (LED/Strip doet meer dan alleen een ander uiterlijk!)

Full led koplampen techniek is een prima uitvinding voor de rijder zelf en geeft ook een puik licht waar je u tegen zegt maar ik heb wel zo het idee dat de je tegemoet komende mede weggebruikers daar een ander idee over hebben. We hebben al diverse malen een lichtseintje (en dan heb ik het niet over waarschuwingen voor flitsers e.d.) gekregen, vermoedelijk dat het toch niet al te prettig voor anderen overkomt. Nu heeft het systeem wel automatische niveau regeling maar toch! Heb in het verleden bij Xenon (ook aut.niveau reg.) het seinen zelden mee gemaakt.

Nu we toch een beetje aan het ‘’klagen’’ zijn. Wat ik zelf irritant vind overkomen bij de elektronische handrem is dat deze na parkeren regelmatig bij het achteruitrijden vast blijft zitten dat kan dus zeker beter. W.b. het navigatiesysteem hier een (firmware) update voor zou geen overbodige luxe zijn, systeem is echt traag, moet lang nadenken en soms blijft op het 2de (kleuren) display tussen de snelheidsmeter en toerenteller het beeld zelfs vaststaan. Vooral bij frequent gebruik van de Navigatie gaat dit ergeren.

Voor de rest is de 308 een lekker rijdende en prettig zittende en vooral een stille auto.

@dmp61
Zijn er al updates geweest voor dit systeem? Kan je dit zelf doen of moet de dealer dit perse doen?
Heb je de adaptive cruise controle optie?

SW Review van Which Car UK. https://youtu.be/NV8uA0skgD8
De reviewer kiest persoonlijk liever voor de Honda Civic Tourer ivm de betrouwbaarheid. Die is minder bij peugeot volgens hun car brand survey, maar komt zeker op z'n shortlist. (:P)

Irish review van de SW. https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/peugeot-s-308-estate-bashes-its-hatch-1.1777630?page=1

"make sure you don’t tick the box for full leather trim – the seats are over-stuffed, so you sit too perched up. The standard, basic cloth seats are far comfier and more supportive."

E-One zei:
Irish review van de SW. https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/peugeot-s-308-estate-bashes-its-hatch-1.1777630?page=1

"make sure you don’t tick the box for full leather trim – the seats are over-stuffed, so you sit too perched up. The standard, basic cloth seats are far comfier and more supportive."

En vervolgens wel een zinloze 'sport knop' adviseren. Ik moest even lachen...

Squall zei:
Gilletti zei:

Over de grens in België staan ze al bij diverse dealers.
Hier weer een op Twitter:

Fleet Garage Vandecasteele in Kortrijk-Waregem.

25i4qo1.jpg

Mcsluis zei:
E-One zei:

En vervolgens wel een zinloze 'sport knop' adviseren. Ik moest even lachen...

Zijn beoordeling over de SW op de video is beter dan ik verwachtte.
Wegligging, ruimte, comfort, afwerking/kwaliteit kan zich met de beste meten, zegt hij.

Praat makkelijk en is inhoudelijk sterk, deze Ier.

ENTE zei:
Over de grens in België staan ze al bij diverse dealers.
Hier weer een op Twitter:

Fleet Garage Vandecasteele in Kortrijk-Waregem.

Staat die daar al lang? Ben er vorige week nog langs geweest maar toen nog niet gezien.

Het bericht is 6 dagen geleden gepost. Via de zoekfunctie op Twitter zie ik enkele berichten uit België. Allemaal recent.

Ik heb afgelopen Zaterdag nog even navraag gedaan bij de Peugeot dealer. De 308 BLP is helaas niet leverbaar met de stof Galdo Guerande :(
E12593774_8.jpg

sfs zei:
Ik vind het tijd worden voor blue hdi aflever aankondigingen!
Sorry, ongeduldig :)

Ik heb net contact gehad met mijn dealer. De eind augustus brr bestelde Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive had twee weken geleden nog 6 mei als productie datum, deze is intussen weer wat doorgeslipt waardoor de wagen waarschijnlijk pas op 30 mei bij de dealer wordt geleverd. En dan nog rijklaarmaken etc...

revolution-nl zei:
Ik heb afgelopen Zaterdag nog even navraag gedaan bij de Peugeot dealer. De 308 BLP is helaas niet leverbaar met de stof Galdo Guerande :(

De stof zelf is wel fraai inderdaad maar lichtkleurige delen van het dashboard maakt het er niet mooier op.
Achteraf leer/alcantara in een lichte tint niet nog een optie?

Purple zei:
sfs zei:
Ik vind het tijd worden voor blue hdi aflever aankondigingen!
Sorry, ongeduldig :)

Ik heb net contact gehad met mijn dealer. De eind augustus brr bestelde Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive had twee weken geleden nog 6 mei als productie datum, deze is intussen weer wat doorgeslipt waardoor de wagen waarschijnlijk pas op 30 mei bij de dealer wordt geleverd. En dan nog rijklaarmaken etc...

De productie moet dus zelfs nog starten? Vraag me af hoe zeker 30 mei dan is...? Je zou zeggen dat jouw in augustus bestelde auto toch als 1 van de eersten geproduceerd zou moeten worden... Hou m'n hart vast voor mijn in januari bestelde HB BLE!!

Productie lijkt me wel gestart, maar 'eigen volk eerst' lijkt het wel met uitleveren van deze nieuwe dieselmotor. Frankrijk blijft een dieselland...zeker nu ik dit weer heb mogen aanschouwen op de Franse tolwegen. Die Fransen willen zelf ook gewoon die diesel hebben en die voor het kleine Nederland met z'n 14% bijtellingsgrens moeten dan maar even wachten...

E-One zei:
Productie lijkt me wel gestart, maar 'eigen volk eerst' lijkt het wel met uitleveren van deze nieuwe dieselmotor. Frankrijk blijft een dieselland...zeker nu ik dit weer heb mogen aanschouwen op de Franse tolwegen. Die Fransen willen zelf ook gewoon die diesel hebben en die voor het kleine Nederland met z'n 14% bijtellingsgrens moeten dan maar even wachten...

Het 'regent' goeie reviews over de 308.
Het 'regent' bestellingen (>75.000)

Maar inderdaad opvallend dat het enige land waar de 308 tot op heden hoog op de verkooplijst staat Frankrijk is.
Vermoedelijk 'eigen land eerst' - niet in het minst omdat evt kinderziekten de export bespaard blijven.
Er zal PSA veel aan gelegen zijn de productie gecontroleerd te laten stijgen.

Terug
Bovenaan