der Magistrat
Asfaltkampioen
Luchtweerstandwaardenoverzicht:
https://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List
https://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
its_me_leon zei:Veel van de 308 SW Bluelease modellen hebben inmiddels een datum in hun systeem toegevoegd gekregen. Week 24 en 25... Lijkt er dus op dat de fabriek de prioriteit aan het geven is aan de Bluelease 120 modellen.
ENTE zei:its_me_leon zei:Veel van de 308 SW Bluelease modellen hebben inmiddels een datum in hun systeem toegevoegd gekregen. Week 24 en 25... Lijkt er dus op dat de fabriek de prioriteit aan het geven is aan de Bluelease 120 modellen.
Dat zou fijn zijn![]()
Darkside zei:Hier nog een review.
leuk weetje : but with a drag coefficient of 0.28, it's the most aerodynamic car on the market, trumping even the slippery Ferrari 458 (0.33) and the Bugatti Veyron Super Sport (0.36).
Joël D. zei:Darkside zei:Hier nog een review.
leuk weetje : but with a drag coefficient of 0.28, it's the most aerodynamic car on the market, trumping even the slippery Ferrari 458 (0.33) and the Bugatti Veyron Super Sport (0.36).
Ik zou niet graag 300+ willen rijden in een auto met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0.28.![]()
its_me_leon zei:Nee, heb ik niet op gelet. Hij liet me ook niet al te lang op zijn scherm kijken ;-)
its_me_leon zei:Nee, heb ik niet op gelet. Hij liet me ook niet al te lang op zijn scherm kijken ;-)
Gilletti zei:Voor de SW kopers/leasers in het Groene Hart van de Randstad, hieronder de locaties waar de SW de komende dagen te bezichtigen is:
(Allen vestigingen van Peugeot dealer Hans Lammers)
Vrijdag 2 mei van 10.00 tot 16.00 uur in Aalsmeer
Vrijdag 2 mei van 17.00 tot 21.00 uur in Alphen aan den Rijn
Zaterdag 3 mei van 9.00 tot 17.00 uur in Alphen aan den Rijn
Maandag 5 mei van 9.00 tot 18.00 uur in Woerden
Dinsdag 6 mei van 9.00 tot 16.00 uur in Mijdrecht
Squall zei:Gilletti zei:Voor de SW kopers/leasers in het Groene Hart van de Randstad, hieronder de locaties waar de SW de komende dagen te bezichtigen is:
Heb je toevallig ook meer data van de week erna ??
ENTE zei:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5266192#msg-5266192NitroNL zei:Hoe zat het nou precies met die LED dagrijverlichting? Heeft de 308 SW BLE "wimpers" boven de koplampen of zoals de uitvoering op deze foto streepjes onder de koplampen?
Opast zei:De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LED en ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.
![]()
sfs zei:308 Blue Lease (hatchback) en 308 SW Blue Lease Executive hebben LED-dagrijverlichting geïntegreerd in voorbumper.
308 Blue Lease Premium (hatchback) heeft Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting.
Zo lees ik het in de brochure.
ENTE zei:Smaken verschillen. Uiteraard had ik graag LED techniek dimlicht gehad, maar ben toch blij dat ik niet die weinig subtiele 'Audi look a like kermis strip' heb op de BLE. Dat soort verlichting past m.i. niet echt bij een merk als Peugeot.
ENTE zei:Smaken verschillen. Uiteraard had ik graag LED techniek dimlicht gehad, maar ben toch blij dat ik niet die weinig subtiele 'Audi look a like kermis strip' heb op de BLE. Dat soort verlichting past m.i. niet echt bij een merk als Peugeot.
ENTE zei:Die 'Audi look'...dat heeft zo'n jongen toch niet nodig?:T (vrij volgens Finkers)
Mcsluis zei:Dus een merk 'als' peugeot (Wat dat dan ook precies mag betekenen), mag geen verlichting ontwerpen die zuiniger, efficienter, helderder, veiliger, duurzamer en (mijn inziens) visueel aantrekkelijker is. (LED/Strip doet meer dan alleen een ander uiterlijk!)
E-One zei:Irish review van de SW. https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/peugeot-s-308-estate-bashes-its-hatch-1.1777630?page=1
"make sure you don’t tick the box for full leather trim – the seats are over-stuffed, so you sit too perched up. The standard, basic cloth seats are far comfier and more supportive."
Squall zei:Gilletti zei:Voor de SW kopers/leasers in het Groene Hart van de Randstad, hieronder de locaties waar de SW de komende dagen te bezichtigen is:
Heb je toevallig ook meer data van de week erna ??
Mcsluis zei:E-One zei:Irish review van de SW. https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/peugeot-s-308-estate-bashes-its-hatch-1.1777630?page=1
"make sure you don’t tick the box for full leather trim – the seats are over-stuffed, so you sit too perched up. The standard, basic cloth seats are far comfier and more supportive."
En vervolgens wel een zinloze 'sport knop' adviseren. Ik moest even lachen...
ENTE zei:Over de grens in België staan ze al bij diverse dealers.
Hier weer een op Twitter:
Fleet Garage Vandecasteele in Kortrijk-Waregem.
sfs zei:Ik vind het tijd worden voor blue hdi aflever aankondigingen!
Sorry, ongeduldig![]()
revolution-nl zei:Ik heb afgelopen Zaterdag nog even navraag gedaan bij de Peugeot dealer. De 308 BLP is helaas niet leverbaar met de stof Galdo Guerande![]()
Purple zei:sfs zei:Ik vind het tijd worden voor blue hdi aflever aankondigingen!
Sorry, ongeduldig![]()
Ik heb net contact gehad met mijn dealer. De eind augustus brr bestelde Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive had twee weken geleden nog 6 mei als productie datum, deze is intussen weer wat doorgeslipt waardoor de wagen waarschijnlijk pas op 30 mei bij de dealer wordt geleverd. En dan nog rijklaarmaken etc...
E-One zei:Productie lijkt me wel gestart, maar 'eigen volk eerst' lijkt het wel met uitleveren van deze nieuwe dieselmotor. Frankrijk blijft een dieselland...zeker nu ik dit weer heb mogen aanschouwen op de Franse tolwegen. Die Fransen willen zelf ook gewoon die diesel hebben en die voor het kleine Nederland met z'n 14% bijtellingsgrens moeten dan maar even wachten...