Guest
dmp61 zei:Zuiver een hypothetische vraag voor de zakelijke rijders. Stel dat in dit land de 14% regel niet bestond en je mag van je werkgever gaan tot rond de € 30.000,=.
Wat doen we met het leasebedrag in deze hypothese? Bedoel je dat je helemaal geen bijtelling hoeft te betalen, of dat we enkel een 20% variant hebben?
Of is de vraag welke auto zou je graag willen tot aan de 30k.?
Ikzelf heb gekeken naar de octavia 1.4TSI 140PK en de Leon FR 1.4TSI 140PK. Beiden Stonden hoog op mijn lijst totdat bleek dat beiden in 2014 in de 25% bijtelling zou vallen. Helaas wordt de variant met de cilinder on demand niet aangeboden bij beide merken, want dat hadden ze nog 20% gehad.
Mijn opties werden dus steeds minder, totdat de 308 voorbij kwam. Mooi model, dik aan te kleden, 120PK en 14%.
Lease nu een Opel Astra, maar heb in de afgelopen 4 jaar ruim 33x bij de dealer gestaan met problemen. Er is ontzettend veel aan vervangen.
Nooit weer een Opel voor mij, want ondanks het feit dat problemen wel worden opgelost is het toch wel erg vervelend om zo vaak bij de dealer te staan. De auto is zelfs meerdere malen drie weken weggeweest omdat onderdelen besteld moesten worden.
Keus is dan snel gemaakt.