Peugeot 308 (SW p. 26)

Er308 zei:
Durashift zei:
Joehannus zei:
Er308 zei:
Heb ik een week of drie geleden ontvangen van de belastingdienst. Geen probleem dus, als de auto eerst maar op kenteken staat met de kleinere velgen...

Hoe lang heb je op een reactie moeten wachten?

Wagenparkbeheer deed trouwens lastig over de homologatie en merkte op dat de leasemaatschappij ook wel eens moeilijk zou kunnen doen. Maar de kneep zit hem er dus in om de wagen op kenteken te laten zetten met de kleinere velgen, of feitelijk de grotere velgen te plaatsen na de tenaamstelling?

Formeel betreft het de kentekenaanvraag..
Vervolgens komt er, na betaling auto & BPM, een kentekentoekenning.
Hierna kan (formeel gezien) de velgen verwisseld worden met die 'onder het kopje accessoires op de offerte'.
Uiteindelijk wordt de auto op dag van aflevering te-naam gesteld.

Voor dit hele traject zit goedkeuring van de bestelling, waarop die velgen vermeldt zullen staan.
Inderdaad is nu de trend om dit soort wissels uit te bannen, want het kan bijdragen aan een grotere afwijking op het werkelijke brandstofverbruik..
Is niet leuk voor de CO2 uitstoot (prestatieladder) van het gehele bedrijf.;)

Reactie termijn is dus ongeveer twee maanden.

Klopt, de auto moet op kenteken worden gezet met de 16" velgen. Daarna ben je vrij om er grotere velgen onder te laten zetten. Zo heeft de belastingdienst bevestigd.

Ik heb je een PB gestuurd m.b.t. de bevestiging van de Belastingdienst.

Ook leuk om te lezen: https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-peugeot-308-sw

:p

Ik zie in de Duitse configurator dat je ook DAB audio in combinatie met de cd speler mee kunt bestellen. Deze optie heb ik in Nederland niet gezien. Een keuze van de importeur?

Ook een nieuwe 308 BlueLease Premium besteld, met de volgende opties:
* Blanc Nacre speciale vernislak
* Lederen bekleding
* Keyless entry
* Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
* Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
* Pack Sécurité

Verwachte leverdatum eind Juli. Ik ben benieuwd!

Poekoek zei:
Er308 zei:
Durashift zei:
Joehannus zei:
Er308 zei:
Heb ik een week of drie geleden ontvangen van de belastingdienst. Geen probleem dus, als de auto eerst maar op kenteken staat met de kleinere velgen...

Hoe lang heb je op een reactie moeten wachten?

Wagenparkbeheer deed trouwens lastig over de homologatie en merkte op dat de leasemaatschappij ook wel eens moeilijk zou kunnen doen. Maar de kneep zit hem er dus in om de wagen op kenteken te laten zetten met de kleinere velgen, of feitelijk de grotere velgen te plaatsen na de tenaamstelling?

Formeel betreft het de kentekenaanvraag..
Vervolgens komt er, na betaling auto & BPM, een kentekentoekenning.
Hierna kan (formeel gezien) de velgen verwisseld worden met die 'onder het kopje accessoires op de offerte'.
Uiteindelijk wordt de auto op dag van aflevering te-naam gesteld.

Voor dit hele traject zit goedkeuring van de bestelling, waarop die velgen vermeldt zullen staan.
Inderdaad is nu de trend om dit soort wissels uit te bannen, want het kan bijdragen aan een grotere afwijking op het werkelijke brandstofverbruik..
Is niet leuk voor de CO2 uitstoot (prestatieladder) van het gehele bedrijf.;)

Reactie termijn is dus ongeveer twee maanden.

Klopt, de auto moet op kenteken worden gezet met de 16" velgen. Daarna ben je vrij om er grotere velgen onder te laten zetten. Zo heeft de belastingdienst bevestigd.

Niet gehad...

Hoi, Ik zit al een tijdje mee te lezen hier.

308 HB Blue-HDI euro 6 besteld in januari.
Levering was voorzien voor midden mei.

Net telefoon van de dealer gehad dat de levering pas in augustus zal plaatsvinden :(

Goed dat je uit je schulp kruipt en dit nieuws deelt, want het is zeker (negatief) nieuws. Zoals ik al schreef ik ga nu nergens meer vanuit. Dit betreft ook geen SW neem ik aan. Mijn HB is van bestelling Nov 2013.

Dat de dealer nog het nieuws durfde te brengen! 'Don't shoot the messenger' dacht hij vast.

Een levering uitstellen van mei naar augustus is wel schandalig.
Mijn bestelling was al uitgesteld van april naar juni maar dit zou ook weleens weer langer kunnen gaan duren. Vandaag eens de dealer bellen.

Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Hmm, ik heb nu 2 keer een bericht gestuurd en 2 keer zie ik die niet bij Verzonden Berichten staan. Kun je mij eens een Privébericht sturen met bijv. je e-mailadres?

Poekoek zei:
Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Hmm, ik heb nu 2 keer een bericht gestuurd en 2 keer zie ik die niet bij Verzonden Berichten staan. Kun je mij eens een Privébericht sturen met bijv. je e-mailadres?

Als het gaat om die brief van de belastingdienst; sluit mij ook even aan!

ENTE zei:
Poekoek zei:
Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Dit onderwerp is in dit topic al ruim 8 keer voorbij gekomen. Jullie kennen google?

[ https://www.marklanphen.nl/blog/uitspraak-belastingdienst-over-bijtelling-na-aanpassingen-configuratie-lease-auto/#lightbox/0/ ]

Schoppin zei:
Een levering uitstellen van mei naar augustus is wel schandalig.
Mijn bestelling was al uitgesteld van april naar juni maar dit zou ook weleens weer langer kunnen gaan duren. Vandaag eens de dealer bellen.

Ik heb n.a.v. deze berichten contact opgenomen met mijn dealer. De productie van de 14% HB modellen is volgens hem nu daadwerkelijk gestart op 1 april. NL markt heeft voorrang gekregen bij de uitlevering. Mijn bestelling van januari wordt daarom met redelijke zekerheid eind mei geleverd.

Ik heb van week bevestiging gehad van de LM omtrent de levering van:
Peugeot 308 SW (5-deurs) 1.6hdi blue hdi bluelease executive 88kW
- Kleur Gris Mokka
- Trekhaak afneembaar
- Achteruitrijcamera

bestelling: week 13
indicatie levering: week 35

Goed nieuws. Waarschijnlijk ook voor al die anderen die al een hele tijd aan het wachten zijn op de 14% 308 hatchback.
Ik heb net van de dealer een bevestiging gekregen dat mijn 308 BLE/BLP staat ingepland voor productie in week 20, midden mei. De auto staat sinds begin november in bestelling.

Kosj zei:
Goed nieuws. Waarschijnlijk ook voor al die anderen die al een hele tijd aan het wachten zijn op de 14% 308 hatchback.
Ik heb net van de dealer een bevestiging gekregen dat mijn 308 staat ingepland voor productie in week 20, midden mei. De auto staat sinds begin november in bestelling.

Redelijke tegenstrijdige breichten. Mijn leasemij heeft (een uur geleden) van de dealer de volgende datum gekregen: 10 mei afleveren (Week 19 in NL). Besteld half november 2013. Het betreft hier een 14% BLE (nu blue lease premium) + Extra meuk.

Mcsluis zei:
ENTE zei:
Poekoek zei:
Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Dit onderwerp is in dit topic al ruim 8 keer voorbij gekomen. Jullie kennen google?

[ https://www.marklanphen.nl/blog/uitspraak-belastingdienst-over-bijtelling-na-aanpassingen-configuratie-lease-auto/#lightbox/0/ ]

En daar kun je ook de brief in kwestie downloaden. Hoewel ik wel nog steeds van mening ben dat het verstandig is om ook zelf een brief naar de fiscus te sturen, zodat je het op eigen naam zwart op wit hebt staan. Op bovengenoemde site staat ook precies uitgelegd waar je de brief naar toe moet sturen.

Mcsluis zei:
ENTE zei:
Poekoek zei:
Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Google? Geen idee...

Ging mij specifiek om de brief van Er308, die andere had ik al een keer via Yahoo binnengesleept:T

Het klinkt alvast beter ! Mijn 14% dark blue BLE met enkele opties zoals lederen bekledingen, massage stoelen, pack security, CD en keyless entry is 31 augustus besteld bij de leasemij. Laatst bekende aflever datum door de dealer was 10 Juni (na 2 maal naar achter geschoven te zijn). Dat is voor mijn een erg ongunstige datum omdat ik dan 4 weken op huwelijksreis ben en de auto dan staat te stoffen bij de dealer.

Ik heb op basis van jullie berichten gevraagd om rechtstreeks contact te maken met de dealer. Eens ik de dealer ken kan ik tenminste navraag doen. Zodra ik wat weet koppel ik het hier terug.

Mcsluis zei:
ENTE zei:
Poekoek zei:
Er308 zei:
Poekoek zei:

Niet gehad...

Mark Lanphen = McSluis = Dronten = doet ook aan PR via AW??

rickm zei:
Mark Lanphen = McSluis = Dronten = doet ook aan PR via AW??

Ik ben je kwijt. Volg jij jezelf nog? Het gaat hier over de 308. Complot theorieën lijken me overbodig.

Purple zei:
Het klinkt alvast beter ! Mijn 14% dark blue BLE met enkele opties zoals lederen bekledingen, massage stoelen, pack security, CD en keyless entry is 31 augustus besteld bij de leasemij. Laatst bekende aflever datum door de dealer was 10 Juni (na 2 maal naar achter geschoven te zijn). Dat is voor mijn een erg ongunstige datum omdat ik dan 4 weken op huwelijksreis ben en de auto dan staat te stoffen bij de dealer.

Ik heb op basis van jullie berichten gevraagd om rechtstreeks contact te maken met de dealer. Eens ik de dealer ken kan ik tenminste navraag doen. Zodra ik wat weet koppel ik het hier terug.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto alvast, ondanks alles. O ja, en met je huwelijk. :)

E-One zei:
Goed dat je uit je schulp kruipt en dit nieuws deelt, want het is zeker (negatief) nieuws. Zoals ik al schreef ik ga nu nergens meer vanuit. Dit betreft ook geen SW neem ik aan. Mijn HB is van bestelling Nov 2013.

Dat de dealer nog het nieuws durfde te brengen! 'Don't shoot the messenger' dacht hij vast.

Uit mijn schulp kruipen zou ik het niet direct noemen, ik had gewoon niks nuttigs te vermelden.

Anyways, misschien handig om te weten dat het om een belgische auto gaat. (ik werk in NL dus zit ook aan die bijtellingsrommel vast).
Had de optie gekregen om te switchen naar een euro 5 versie zodat die eerder geleverd kon worden, maar dat heb ik geweigerd.

Voor de liefhebbers, per 01-04 is er weer een nieuw brochure prijslijst beschikbaar. Hierin staan nu officieel de prestaties van de blueHDI:

full.jpg

Valt me niets tegen, onder de 10 seconden naar de honderd. Ik denk dat mijn bestelde 308 Blue lease premium met 18inch, zelfs sneller voelt dat mijn huidige Astra 2010 met 140pk en 19inch velgen.

Hoe langer we wachten, hoe dichterbij we komen gelukkig!

Hoeveel koppel heeft je Astra? Ik vind de 300nm van de BlueHDI nog altijd een heel mooi cijfer.

Poekoek zei:
Hoeveel koppel heeft je Astra? Ik vind de 300nm van de BlueHDI nog altijd een heel mooi cijfer.

De Astra heeft 200nm koppel. Die 300nm van de blue-HDi maakte mij ook wel blij, zeker icm met het lage gewicht van de 308. ;-)

Poekoek zei:

Doe mij toch maar liever de 400 Nm en 190 Pk van de Volvo V40 D4 Business diesel motor! Ook met 14% bijtelling ;).

Dan vind ik die 6 kilometer dat-tie (door de begrenzing) minder hard kan rijden helemaal niet zo'n ramp...

Joehannus zei:
Poekoek zei:

Doe mij toch maar liever de 400 Nm en 190 Pk van de Volvo V40 D4 Business diesel motor! Ook met 14% bijtelling ;).

Dan vind ik die 6 kilometer dat-tie (door de begrenzing) minder hard kan rijden helemaal niet zo'n ramp...

Klopt, zou ik ook wel willen, maar in de V40 kom ik met mijn gezin tekort op de achterbank en hoofdruimte.

Die 9,7 sec is positief nieuws en samen met koppel vast een lekkere diesel. Nu een review hiervan afwachten, want wie weet zijn de overbrengingsverhoudingen wel 'negatief' te noemen.

Joehannus zei:
Poekoek zei:

Ja absoluut!! Ook hier een familyman anders had ik ook graag die v40 gehad.
Toch vind ik het interieur van de 308 mooier.

HanTheMan zei:
Joehannus zei:
Poekoek zei:

Hmmm. Dat kan ik niet vinden. Persoonlijk doet het interieur van de Volvo mij meer. Vooral dat je bijna verplicht bent bij de 308 om de CD speler erbij te pakken, vind ik een tegenvaller. Ik had het veel mooier gevonden als je een volledige zwarte blok had gehad in de middenconsole, zonder die lelijke zilveren strip in het midden, en alleen de dikke knop aan de linker zijde, in het midden. Dat maakt die console net niet af. Nu weet ik wel dat de Volvo veel knoppen in de middenconsole heeft, maar dat stoort mij niet. Integendeel. En daarnaast vind ik het erg apart dat er achter dat stuk in de middenconsole waar de knoppen op zitten, nog ruimte achter is. Erg apart gedaan :). Daarnaast vind ik het in de R-Design erg mooi dat het interieur volledig donker is, inclusief het dak en het panoramadak. En vind ik de half-lederen stoelen in de Volvo erg mooi. In de 308 wordt je sowieso verplicht een upgrade naar volledig leder te pakken in de BlueLease uitvoering, als je geen stoffen bekleding wilt (die ik overigens te zacht vind zitten, persoonlijk). Half-leder, met alcantara, gaat helaas niet in de BlueLease. En laat dat nu standaard zijn in de R-Design, dat half-leder (met Nubuck), en zoals ik al zei, ik vind het enorm mooi. En ik heb veel liever half-leder, dan vol leder, om praktische redenen.

Maar goed, smaken verschillen, heh.

En ik ben inderdaad geen family man, dus voor mij is de ruimte in de V40 voldoende :D

In de Telegraaf (AutoVisie) van afgelopen vrijdag test van 308 SW:

rwo3s9.jpg

Overwegend positief verhaal. Fijne rijeigenschappen, krapjes op de achterbank.

Joehannus zei:
Vooral dat je bijna verplicht bent bij de 308 om de CD speler erbij te pakken, vind ik een tegenvaller.

Om die lousy 150 pietermannen doet niemand moeilijk lijkt me...:T

Mcsluis zei:
Voor de liefhebbers, per 01-04 is er weer een nieuw brochure prijslijst beschikbaar.

Heb even lopen spitten, goed nieuws: de 'premium' voorstoelen staan nu als optie bij de 308 SW BLE voor €400 -(y)
Maar even een mailtje gedaan naar de dealer om dit alsnog (indien mogelijk) te regelen.

Die stoelen zitten echt veel beter!

De LED plafonnières vóór en achter zijn trouwens verdwenen bij de BLE...

ENTE zei:
Mcsluis zei:
Voor de liefhebbers, per 01-04 is er weer een nieuw brochure prijslijst beschikbaar.

Heb even lopen spitten, goed nieuws: de 'premium' voorstoelen staan nu als optie bij de 308 SW BLE voor €400 -(y)
Maar even een mailtje gedaan naar de dealer om dit alsnog (indien mogelijk) te regelen.

Die stoelen zitten echt veel beter!

Vanaf produktie juli dus dan moet je wel tot december wachten :LOL:

Joehannus zei:
HanTheMan zei:
Joehannus zei:
Poekoek zei:

Hmmm. Dat kan ik niet vinden. Persoonlijk doet het interieur van de Volvo mij meer. Vooral dat je bijna verplicht bent bij de 308 om de CD speler erbij te pakken, vind ik een tegenvaller. Ik had het veel mooier gevonden als je een volledige zwarte blok had gehad in de middenconsole, zonder die lelijke zilveren strip in het midden, en alleen de dikke knop aan de linker zijde, in het midden. Dat maakt die console net niet af. Nu weet ik wel dat de Volvo veel knoppen in de middenconsole heeft, maar dat stoort mij niet. Integendeel. En daarnaast vind ik het erg apart dat er achter dat stuk in de middenconsole waar de knoppen op zitten, nog ruimte achter is. Erg apart gedaan :). Daarnaast vind ik het in de R-Design erg mooi dat het interieur volledig donker is, inclusief het dak en het panoramadak. En vind ik de half-lederen stoelen in de Volvo erg mooi. In de 308 wordt je sowieso verplicht een upgrade naar volledig leder te pakken in de BlueLease uitvoering, als je geen stoffen bekleding wilt (die ik overigens te zacht vind zitten, persoonlijk). Half-leder, met alcantara, gaat helaas niet in de BlueLease. En laat dat nu standaard zijn in de R-Design, dat half-leder (met Nubuck), en zoals ik al zei, ik vind het enorm mooi. En ik heb veel liever half-leder, dan vol leder, om praktische redenen.

En ik ben inderdaad geen family man, dus voor mij is de ruimte in de V40 voldoende :D

Zoals ik reeds een keer eerder aangaf, de V40 is geen gezinsauto. Ik blijf het raar vinden dat deze auto als 5-deurs leverbaar is, je wilt het toch je passagiers niet aan doen om op de achterbank te gaan zitten? Prima voor 2-personen maximaal, niet meer en minder. We hebben er 2 in gebruik, maar het zijn ook de laatste 2. Jammer want het is op zich een mooie auto, misschien is hij wel gemaakt voor de thuismarkt van de eigenaren, China.

Doubleyou308SW zei:
Joehannus zei:
HanTheMan zei:
Joehannus zei:
Poekoek zei:

Zoals ik reeds een keer eerder aangaf, de V40 is geen gezinsauto. Ik blijf het raar vinden dat deze auto als 5-deurs leverbaar is, je wilt het toch je passagiers niet aan doen om op de achterbank te gaan zitten? Prima voor 2-personen maximaal, niet meer en minder. We hebben er 2 in gebruik, maar het zijn ook de laatste 2. Jammer want het is op zich een mooie auto, misschien is hij wel gemaakt voor de thuismarkt van de eigenaren, China.

Oeh, dat zou trouwens pas apart zijn, de V40 in driedeurs uitvoering :D

https://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/peugeot/10745080/Peugeot-308-SW-review.html

Nice review.

Klopt, maar zijn wel helemaal gek op die 1.2 petrol engine zodat het halve stuk daar over gaat. Het zijn britten dus de focus is de meer dynamische in een vergelijk maar ik heb ook een focus ststion gehad en ja die gaat wel erg goed door een bocht. Wat een onderstel is dat op een wagon. Deze SW is zeker comfortabeler en meer praktisch. Ze hebben het ook over het uiterlijk maar daar zou ik me altijd neutraal in opstellen in een review.

ENTE zei:

En als aanvulling op bovenstaande: de uitstapverlichting ook....Gaat lekker zo:(
Ding is nog niet eens op de markt en de specificaties veranderen waar je bij staat.

ENTE zei:
ENTE zei:

En als aanvulling op bovenstaande: de uitstapverlichting ook....Gaat lekker zo:(
Ding is nog niet eens op de markt en de specificaties veranderen waar je bij staat.

Ik mag toch aannemen dat ondanks de wijzigingen het door ons bestelde modellen volgens oude specificaties geleverd wordt?
Brochure wijzigingen/model wijzigingen hebben toch geen invloed op reeds bestelde auto's?

Dit zou namelijk betekenen dat de door mij bestelde SW nu volgens de nieuwe brochure standaard voorzien wordt met de optie "extra getinte achterste zijruiten en achterruit" terwijl ik daar echt voor moest betalen ten tijde van bestelling.... of zou Peugot zo klantvriendelijk zijn dat er een kleine cashback volgt?

Had ik vroeger wel met mijn 406. Veranderde nogal wat zaken tussen bestellen en aflevering; netjes in mindering gebracht(y)

Opvallend dat die extra getinte achterramen dan weer niet S(tandaard) zijn op mijn BLP voor de HB. enkel SW BLE.

Verder kijkend valt mij op:
- Ik zie nog bij de BLP HB iets van 'automatisch hoogteverstelling koplampen' als standaard. Wat is dat? Lijkt me handig..
- Zwarte grille met chroomrand en horizontale verchroomde strips lijkt ook nieuw als extra, maar hoe ziet dat eruit? Vast strak
- Tweetonige claxon op de BLP HB?
- Sportstoelen ipv voorheen 'Stoelen Type Allure'. Verschil?
- Alarm met supervergrendeling? als OPTIE nieuw in de lijst. Hoezo SUPER?

Ik ben niet negatief, maar wel vreemde zet om dit in het 3e boekje weer anders te doen...

Doubleyou308SW zei:
Joehannus zei:
HanTheMan zei:
Joehannus zei:
Poekoek zei:

Dit vind ik dan weer raar, want bij een vergelijkbare instelling van de voorstoelen vond ik de 308 op de achterbank krapper dan de V40. De kofferbak van de 308 is dan wel weer ruimer en handiger qua vorm. Ondertussen ben ik al een aantal maand een tevreden gebruiker van een V40 en heb ik nog geen klachten gekregen over de ruimte op de achterbank.

Als ik dan de ruimte op de achterbank van de 308 SW zie heb ik niet het idee dat die groter is...

E-One zei:
Pouw Peugeot NL toch ook failliet.

https://www.autoweek.nl/nieuws/27498/pouw-automotive-groep-failliet

Daar moet mijn 308 BLP Berline vandaan komen. Als dat maar soepeltjes blijft verlopen. :T

Overgenomen door van Mossel Groep.

https://www.automotive-online.nl/home/12328-dossier_pouw_van_mossel_groep_start_peugeottak_door.html

Thanks. Hoofddorp zit er ook bij. Had ik nog niet gelezen. Wel vernomen van mijn LM dat de auto gewoon uitgeleverd zou gaan worden. Wanneer is de vraag, maar daar hebben we al genoeg over gesproken hier.

Het nieuws van nu vind ik eerder het aanpassen van de zaken op de Blue Lease Premium voor HB (en de BLE SW).

Re: Zoals ik reeds een keer eerder aangaf, de V40 is geen gezinsauto. Ik blijf het raar vinden dat deze auto als 5-deurs leverbaar is, je wilt het toch je passagiers niet aan doen om op de achterbank te gaan zitten? Prima voor 2-personen maximaal, niet meer en minder.

Wat een onzin. Wij hebben zelfs een 5-deurs Panda en de achterbank wordt nog regelmatig gebruikt ook. Trouwens, als je naar een maatje kleiner dan de V40 en 308 kijkt, er worden veel meer 5-deurs VW Polo's verkocht dan 3 deurs. Waarom dan?

Terug
Bovenaan