Peugeot 308 (SW p. 26)

Ja dan zou er voor de Berline/Hatchback wel wat bekend moeten zijn. Die productie zou in maart starten inderdaad. Ik zal eens navragen bij mijn dealer!

its_me_leon zei:
Vandaag de bestel bevestiging gekregen van de dealer:

Peugeot 308SW 2.0HDi Blue hdi allure 17” lichtmetalen velgen Automaat

Kleur: Gris Artense
Bekleding: Alcantara/leder Mistral

Opties: Alcantara bekleding
Electr. Verstelbare en verwarmbare stoelen
Securite pakket
Glazen dak en extra getinte achterste zijruiten en achterruit

Wat levertijd betreft wordt productie juli aangegeven. Dat is nog best wel lang wachten......

Hmm dat wordt dus na de zomervakantie dus... Ach ja, ga ook liever met een auto op vakantie die zich qua betrouwbaarheid al bewezen heet dan met een model dat net geïntroduceerd is en de gemiddelde dealer kennende zal er zowiezo wel het één en ander mankeren aan de stekkerdoos van de trekhaak... Om de een of andere reden krijgen veel dealers dat nooit in een keer goed....

Gisteren heb ik mijn zomerwielen opgehaald.
En ik vind ze supermooi geworden! :cool:

Betreft Peugeot 17" Ligne "S" welke ik donkergrijs heb laten poedercoaten.
Kleur komt een beetje in de buurt van Gris Artense/ Gris Sidobre. Naafkapjes komen uit de accessoirelijst van de 208.
Als ze er onder zitten volgen er (eindelijk) meer foto's.

golfdiesel zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

Wat levertijd betreft wordt productie juli aangegeven. Dat is nog best wel lang wachten......

Hmm dat wordt dus na de zomervakantie dus... Ach ja, ga ook liever met een auto op vakantie die zich qua betrouwbaarheid al bewezen heet dan met een model dat net geïntroduceerd is en de gemiddelde dealer kennende zal er zowiezo wel het één en ander mankeren aan de stekkerdoos van de trekhaak... Om de een of andere reden krijgen veel dealers dat nooit in een keer goed....

@golfdiesel, je hebt blijkbaar weinig vertrouwen in dealers.

Ik lever jaarlijks redelijk wat autos af, maar weinig tot geen foute dingen.

@its me leon,

Werk je toevallig bij hewlett packerd? Anders kan ik je order verwerkt hebben namelijk!

Joenep zei:
golfdiesel zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

@its me leon,

Werk je toevallig bij hewlett packerd? Anders kan ik je order verwerkt hebben namelijk!

Bij de afgelopen 3 auto's was er altijd wat mis met de stekkerdoos van de trekhaak. Dan hadden ze de doorvoerthule te ver los gesneden en stond de stekkerdoos vol water en daarna de constante en geschakelde stroom verwisseld of niet aangesloten en daarna de uitschakeling van de parkeersensoren niet in orde. Bij mijn huidige auto was de dealer 3 stekkerdozen verder voordat het goed was...

golfdiesel zei:
Joenep zei:
golfdiesel zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

@its me leon,

Bij de afgelopen 3 auto's was er altijd wat mis met de stekkerdoos van de trekhaak. Dan hadden ze de doorvoerthule te ver los gesneden en stond de stekkerdoos vol water en daarna de constante en geschakelde stroom verwisseld of niet aangesloten en daarna de uitschakeling van de parkeersensoren niet in orde. Bij mijn huidige auto was de dealer 3 stekkerdozen verder voordat het goed was...

Oke ik snap je punt.
Ik denk dat je vw heb gehad?(nickname?)

Bij peugeot hebben wij standaard 13 polig met jeager aansluiting.
Je zult misschien dan alleen verloopstekker nodig zijn.
Mooier kan het niet, je hebt dan altijd goede aansluiting.
Plus er is altijd constante stroom.

Gaat het nu nog niet goed, dan snap ik er niets van, want ik heb nooit problemen gehad met de trekhaak!

Joenep zei:
golfdiesel zei:
Joenep zei:
golfdiesel zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

@its me leon,

Oke ik snap je punt.
Ik denk dat je vw heb gehad?(nickname?)

Bij peugeot hebben wij standaard 13 polig met jeager aansluiting.
Je zult misschien dan alleen verloopstekker nodig zijn.
Mooier kan het niet, je hebt dan altijd goede aansluiting.
Plus er is altijd constante stroom.

Gaat het nu nog niet goed, dan snap ik er niets van, want ik heb nooit problemen gehad met de trekhaak!

De huidige is een Renault. Hier zit (op mijn verzoek) een 13-polige multicon west op omdat je dan nooit verloopstekkers nodig hebt voor een boedelbak o.i.d. Maar bij de Peugeot laat ik de Jaeger gewoon monteren en vervang ik de stekker aan de vouwwagen wel voor een Jaeger. Constante stroom heb ik niet direct nodig maar de geschakelde wel (daar zit de ingebouwde koelbox in de keuken van de vouwwagen op aangesloten).

Vandaag bij een Peugeot dealer geweest om de 308 eens goed te bekijken, ook van dichtbij een strakke auto! Ik heb gelijk een proefritje kunnen maken en ook dat beviel top. Echter, volgens de verkopers daar komt de 2.0 HDi Automaat niet eerder beschikbaar dan 2015, voor zowel de SW als de Berline. Heb ik hier te maken met een slecht geïnformeerde dealer of is die motor pas echt zo laat beschikbaar?

Beste Peugeot verkopers alhier; is het pack Ergonomique* op bestelling ook leverbaar op de SW BLE? Of wellicht als accessoire achteraf?

*)Switch van de Active voorstoelen naar Allure voorstoelen

BHM001 zei:
Vandaag bij een Peugeot dealer geweest om de 308 eens goed te bekijken, ook van dichtbij een strakke auto! Ik heb gelijk een proefritje kunnen maken en ook dat beviel top. Echter, volgens de verkopers daar komt de 2.0 HDi Automaat niet eerder beschikbaar dan 2015, voor zowel de SW als de Berline. Heb ik hier te maken met een slecht geïnformeerde dealer of is die motor pas echt zo laat beschikbaar?

ik heb hem besteld, kan me niet indenken dat de auto pas in 2015 komt... Bij de hatchback misschien maar bij de SW wordt er direct mee geadverteerd en deze motor en versnellingsbak combi wordt in de Citroen C4 picasso al geleverd volgens mij.

ENTE zei:
Beste Peugeot verkopers alhier; is het pack Ergonomique* op bestelling ook leverbaar op de SW BLE? Of wellicht als accessoire achteraf?

Ik denk niet dat dit een dealeroptie zal zijn (accessoire) Ente.

Voorstoelen wisselen bij de dealer.. zit je te 'klooien' met airbags enzo.. (of zitten die in de B stijl..?)

Is de leeftijd zover gevorderd dat je ergonomische stoelen nodig hebt? ;)

Durashift zei:
Voorstoelen wisselen bij de dealer.. zit je te 'klooien' met airbags enzo.. (of zitten die in de B stijl..?)

Alles moet sowieso d'r uit vanwege de inbouw van lederen interieur. In al mijn naïviteit denk ik dat het een redelijk kleine moeite is om dan een stoelendans te doen.
Warmte functie is dan overigens ook geregeld, Durashift:p

ENTE zei:
Alles moet sowieso d'r uit vanwege de inbouw van lederen interieur. In al mijn naïviteit denk ik dat het een redelijk kleine moeite is om dan een stoelendans te doen.
Warmte functie is dan overigens ook geregeld, Durashift:p

Wordt lastig denk omdat er nog geen auto's beschikbaar zijn waar je zo even het interieur uit kan plukken.
Zelfs velgen wisselen van een voorraadauto kan niet. Dan kloppen de specificaties, BPM etc. niet meer.

Vandaag mooi weer, dus heb ik voor de liefhebbers de auto eindelijk eens even gekiekt.

[/quote]

@Gilletti: klopt, het zal denk ik niet appeltje-eitje zijn. Alhoewel je zou kunnen voorstellen dat er slimme dealers zijn die een serie voorstoelen inkoopt bij Peugeot.
Ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag.

Fraaie 308 heb je(y)

'probleem' is dat 'inruil' voorstoelen niet zo makkelijk verkopen als 'inruil' eco-banden/velgen.

Wellicht dat Joenep ff kan uitrekenen wat 2 ergo stoelen kosten.. Kan je dat als investering opnemen in de lease, als je budget hebt..

Ik begrijp dat je lekker warme billen krijgt met de leder swap.
Ik doelde op een warme nek.

Je krijgt dus vol-leder in non-hoes vorm.(y)

Durashift zei:
....Wellicht dat Joenep ff kan uitrekenen wat 2 ergo stoelen kosten.. Kan je dat als investering opnemen in de lease..

Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn! De voorstoel swap zou dan tijdens de leer swap kunnen plaatsvinden.
Ben nieuwsgierig!

BHM001 zei:

Engeland zal vanaf iulie.Probabil beschikbaar zijn als in de rest van Europa.(google translate)

https://www.peugeot.co.uk/media/peugeot-308-prices-and-specifications-brochure.pdf

Productie Maart staat er voor de 2.0 150 Automaat. Zal dan hopelijk ook voor de SW gelden

Durashift zei:
'probleem' is dat 'inruil' voorstoelen niet zo makkelijk verkopen als 'inruil' eco-banden/velgen.

Wellicht dat Joenep ff kan uitrekenen wat 2 ergo stoelen kosten.. Kan je dat als investering opnemen in de lease, als je budget hebt..

Ik begrijp dat je lekker warme billen krijgt met de leder swap.
Ik doelde op een warme nek.

Je krijgt dus vol-leder in non-hoes vorm.(y)

Ik heb het even niet gevolgd,

Wat moet er in de auto komen?
Pm me anders even zal ik het dinsdag als ik er aan toe mom uit zoeken.
Morgen ben ik vrij namelijk!

IK moet niks Joenep, forummer Ente moet een prijs hebben voor achteraf 2 ergo stoelen monteren in een 308SW.

ENTE zei:

Zo... de bestelling van mijn 308SW is nu helemaal rond bij de leasemij.

308SW Allure 2.0 BlueHDI 150pk automaat
Wit (gewoon het standaard wit)
Denon radio upgrade
Trekhaak 13P

Verder zit alles er gewoon al op en het leasebudget was zo precies op :)

speedtouch zei:
@Golfdiesel: Wanneer wordt de auto verwacht?

Dat heeft de leasemij nog niet kunnen vertellen. Helaas mocht mijn lokale dealer de auto niet leveren aangezien er zakelijke belangen liggen tussen leasemij en een andere dealergroep (ze zeggen dat ze er niet uit kunnen komen en vervolgens hebben ze nooit contact opgenomen met de dealer in kwestie...).
Ik weet dus niet welke dealer de auto mag gaan leveren.

Hier de extra foto's ook nog even bekeken, Gilletti. Los van het stijlvolle exterieur vind ik vooral ook de stoelen erg mooi (y)!

speedtouch zei:
golfdiesel zei:

Dat wordt spannend!

Ja dat was vroeger beter geregeld vind ik. Nu zijn het de grote jongens die een auto mogen leveren. Gelukkig mogen we nog zelf bepalen waar de onderhoudsbeurt plaats vindt, maar dat zal in de toekomst ook veranderen verwacht ik.

Vroeger mocht je van de LM ook gewoon je banden laten vervangen bij de dealer, tegenwoordig moet je naar profile of een andere partner..
Als rijder maar wat irritant.

Op de NetCarShow website staan duidelijke technical image foto's met daarin de maatvoeringen getekend.

Zie bijvoorbeeld het verschil in beenruimte bij de 308 SW tegenover de hatchback 308.
HB 95mm en SW 124mm dat scheelt 3 cm.
Kan het verschil zijn tussen onvoldoende beenruimte of genoeg beenruimte.
Al blijft de Skoda Octavia hier toch een 'beenruimte' groter...

Een proefrit moet het wat mij betreft uitwijzen...(y)

Peugeot-308_2014_photo_73.jpg

Peugeot-308_SW_2014_photo_59.jpg

sNielz zei:
Vroeger mocht je van de LM ook gewoon je banden laten vervangen bij de dealer, tegenwoordig moet je naar profile of een andere partner..
Als rijder maar wat irritant.

Klopt, is erg irritant. Als voorbeeld ook de APK. Bij mij viel dat qua periode gelijk met de winterbanden wissel maar Profile mocht de APK niet doen dus ik was in totaal een halve dag kwijt terwijl het in 2 uurtjes klaar had kunnen zijn.

verschilt per leasemij.. sommigen willen zich juist onderscheiden door wél de keuze van berijder voor een dealer servicepunt te respecteren.
Andere zetten hun eigen 'one stop shopping' netwerk op.

Het kan ook zo zijn dat de betreffende Profile de APK niet wilde doen.. omdat dit toch een driekwartier extra kost terwijl de planning wellicht helemaal vol stond voor winterwissels..
Of had jij de APK bij het maken van de wisselafspraak al doorgegeven?

Laat het in ieder geval je leasemij. & werkgever weten.. wellicht dat je dit jaar wel mag combineren.

Durashift zei:
verschilt per leasemij.. sommigen willen zich juist onderscheiden door wél de keuze van berijder voor een dealer servicepunt te respecteren.
Andere zetten hun eigen 'one stop shopping' netwerk op.

Het kan ook zo zijn dat de betreffende Profile de APK niet wilde doen.. omdat dit toch een driekwartier extra kost terwijl de planning wellicht helemaal vol stond voor winterwissels..
Of had jij de APK bij het maken van de wisselafspraak al doorgegeven?

Laat het in ieder geval je leasemij. & werkgever weten.. wellicht dat je dit jaar wel mag combineren.

Ik mocht bij Lease plan zelf de dealer aangeven die de auto gaat leveren. Zelf voor een kleine lokale dealer gekozen. Banden mogen inderdaad alleen door profile of kwik-fit gemonteerd worden.

waarschijnlijk is je werkgever dan zo genereus in de autoregeling of het is een merk waarmee is afgesproken dat iedere dealer een kans moet krijgen..

(BMW, Volvo)

E-One zei:
Zag bij de Online Accessoires nog een artikel staan wat ik nog niet eerder was tegengekomen, maar ik nog wel waarde aan hecht. Het gaat namelijk om een upgrade van de geluidsinstallatie dmv een EBS subwoofer en versterker. Ik verkies dit boven de Denon upgrade als optie (niet op BLE - BL Premium moet ik tegenwoordig zeggen), want met extra accessoires gaat de fiscale waarde niet omhoog en daar merk ik als zakelijke rijder (met mijn leaseregels) niks van.

Hier iemand al meer informatie over weten te vinden?

Ik vind de extra ruimte voor de achterpassagiers tov de hatchback (volgens de foto's hierboven 3cm extra) tegenvallen. De dealer in Baarn vertelde mij dat alle extra lengte (10 cm) ten goede zou komen aan de achterpassagiers. Aangezien ik dit niet echt geloofde en hier nergens iets over kon vinden, heb ik het niet aangedurfd om de 308sw te bestellen. Daarnaast vond ik het onvoorstelbaar, dat er geen Xenon/Led als optie gekozen kon worden op de Lease uitvoering van de 14% versie.
Daarom uiteindelijk gekozen (je ziet het al aan de naam) voor de Leon ST (helaas daarop weer geen panoramadak, maar vond Led belangrijker).
Ben wel benieuwd naar de 308SW in levende lijve. Vond de 308 hatchback op de foto’s erg fraai, maar in levende lijve vind ik em tegenvallen (lees: saai).

SeatLeon2014 zei:
Ik vind de extra ruimte voor de achterpassagiers tov de hatchback (volgens de foto's hierboven 3cm extra) tegenvallen. De dealer in Baarn vertelde mij dat alle extra lengte (10 cm) ten goede zou komen aan de achterpassagiers. Aangezien ik dit niet echt geloofde en hier nergens iets over kon vinden, heb ik het niet aangedurfd om de 308sw te bestellen. Daarnaast vond ik het onvoorstelbaar, dat er geen Xenon/Led als optie gekozen kon worden op de Lease uitvoering van de 14% versie.
Daarom uiteindelijk gekozen (je ziet het al aan de naam) voor de Leon ST (helaas daarop weer geen panoramadak, maar vond Led belangrijker).
Ben wel benieuwd naar de 308SW in levende lijve. Vond de 308 hatchback op de foto’s erg fraai, maar in levende lijve vind ik em tegenvallen (lees: saai).

Gefeliciteerd met je nieuwe ST, want een 'verse' wagen berijden is altijd leuk (voor een maandje heb ik vaak het gevoel :p).

Puur smaak. Ieder zijn eigen mening hierover. Ik vind de Leon ST dusdanig saai (ook in levende lijve) dat ik geen-LED zou laten 'winnen' tov de Leon ST. Ik heb echter een 308 Berline BLPremium gekozen met alles d'r op en d'r an. En naast looks is comfort en innovatie ook belangrijk. Wederom een reden voor mij om voor de 308 te gaan. Laat ik je wel vertellen dat vorig jaar september ik nog de Lean HB op 1 had staan totdat ik achter dat saaie dashboard kroop. Dan doet de Golf en 308 het in het c-segment beter. En dan liet ik de Focus (te druk interieur en heb ik al gereden) en A3 (die vier ringen kost standaard 2000 Euro meer) even buitenbeschouwing gelaten op mijn Shortlist van toen.

Joehannus zei:
E-One zei:
Zag bij de Online Accessoires nog een artikel staan wat ik nog niet eerder was tegengekomen, maar ik nog wel waarde aan hecht. Het gaat namelijk om een upgrade van de geluidsinstallatie dmv een EBS subwoofer en versterker. Ik verkies dit boven de Denon upgrade als optie (niet op BLE - BL Premium moet ik tegenwoordig zeggen), want met extra accessoires gaat de fiscale waarde niet omhoog en daar merk ik als zakelijke rijder (met mijn leaseregels) niks van.

Hier iemand al meer informatie over weten te vinden?

Ik heb contactformulier ingevuld op EBS webstie en kreeg netjes antwoord op mijn vragen incl. 2 PDF Flyers. Ik heb beide reeds laten verwerken in het leasecontract. Ik heb alleen geen idee hoe goed/mooi/beter het geluid wordt. Dat is een gok, maar onder het mom van Nee heb je en Ja kan je krijgen (gratis, want is verwerkt in leasebedrag voor mijn werkgever) wil ik het wel als leuk extraatje hebben. Maar dan heb ik ook nog o.a. het DVD entertainment systeem en chromen zijlijsten zodat ik weer 4 jaar voort kan.

golfdiesel zei:
speedtouch zei:
@Golfdiesel: Wanneer wordt de auto verwacht?

Dat heeft de leasemij nog niet kunnen vertellen. Helaas mocht mijn lokale dealer de auto niet leveren aangezien er zakelijke belangen liggen tussen leasemij en een andere dealergroep (ze zeggen dat ze er niet uit kunnen komen en vervolgens hebben ze nooit contact opgenomen met de dealer in kwestie...).

ik heb wel zo'n auto moeten moeten goedkeuren vanuit de leasemaatschappij, maar ik weet niet of het daadwerkelijk jou auto is....

(order volgens mij nog niet definitief binnen) wanneer is die besteld?

its_me_leon zei:

Securite pakket

Hé, is het mogelijk om alcantara stoelen te combineren met elektrische verstelling? Ik dacht dat dit alleen met volledig leer kon.

Zou voor mij goed nieuws zijn, alcantara vind ik mooier en fijner zitten dan leer.

Rogier Kuin zei:
Hé, is het mogelijk om alcantara stoelen te combineren met elektrische verstelling? Ik dacht dat dit alleen met volledig leer kon.

Zou voor mij goed nieuws zijn, alcantara vind ik mooier en fijner zitten dan leer.

De Brochure zegt toch echt dat het enkel mogelijk is met leer.

Rogier Kuin zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

Nee, dit is niet mogelijk!!

het kan inderdaad alleen met leer.

Joenep zei:
Nee, dit is niet mogelijk!!

het kan inderdaad alleen met leer.

Dat vreesde ik al...

@its_me_leon: Dan ben ik toch even benieuwd: wat heb jij dan besteld !?

Rogier Kuin zei:
its_me_leon zei:

Securite pakket

Nee dat is niet mogelijk en dat was een foutje van mijn kant. Ik heb geen electrische verstelling nodig en had het ook niet besteld. Op een of andere wijze is het echter in de bestelling gekomen en is naderhand gecorrigeerd

https://www.youtube.com/watch?v=WTbvuVE6yzs308SW promofilmpje

Weet niet oftie al gepost was... kwam dit filmpje net tegen...

Afgelopen vrijdag nog eens bij de dealer geweest en ff gechecked wat de huidige status is van mijn 308HDI BLE 2.0automaat (besteld ca 3-4weken geleden)...

Volgens zijn peugeot "track&trace" systeem nog steeds productie in mei (2014 heb ik maar aangenomen.)

Terug
Bovenaan