Guest
Leziaf zei:In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure
Dit geldt alleen voor de Berline, niet voor de SW
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leziaf zei:In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure
E-One zei:800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.
Trekhaak afneembare kogel 13-polig: Eur 925.- incl. btw incl. hulpkoppeling jaeger naar multi.
Op mijn 308 hatchback geen trekhaak.
Brochure
JPTER zei:Leziaf zei:In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure
Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.
Bij de SW bestaat de Bluelease executive wel maar die heeft alleen de led dagrijverlichting en geen full led koplampen... Ik geloof dat het verhaal was, dat de gehele neus anders is bij de Full Leds en die andere neus zou ervoor zorgen dat 14% en 20% net niet gehaald worden... Zal gewicht of luchtweerstand zijn of zo... Lijkt niet logisch, maar dat werd verteld...
Leziaf zei:JPTER zei:Leziaf zei:In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure
Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.
Bij de SW bestaat de Bluelease executive wel maar die heeft alleen de led dagrijverlichting en geen full led koplampen... Ik geloof dat het verhaal was, dat de gehele neus anders is bij de Full Leds en die andere neus zou ervoor zorgen dat 14% en 20% net niet gehaald worden... Zal gewicht of luchtweerstand zijn of zo... Lijkt niet logisch, maar dat werd verteld...
Ja dat is wat me inderdaad opviel dat de benaming van de Berline Blue Lease Premium betreft ipv Blue Lease Exclusive. Vind het jammer dat het wel op de Berline wordt aangeboden en niet op de SW. Lijkt mij ook niet logisch dat de 14% niet gehaald wordt door andere verlichting, neus ziet er praktisch hetzelfde uit.
JPTER zei:E-One zei:800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.
Trekhaak afneembare kogel 13-polig: Eur 925.- incl. btw incl. hulpkoppeling jaeger naar multi.
Dan zou ik een beetje genept zijn... Bij mij staattie voor Eur1033,34 op de bestelbevestiging (13 polig afneembaar, incl extra witte kentekenplaat)
E-One zei:JPTER zei:E-One zei:800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.
Dan zou ik een beetje genept zijn... Bij mij staattie voor Eur1033,34 op de bestelbevestiging (13 polig afneembaar, incl extra witte kentekenplaat)
En ik dan met mijn 17 inch RUBIS velgen voor 2345 Euro en mijn vriend heeft staan voor de Ligne S 17 inch velgen...Eur 1470.- incl btw, Michelin banden en inruil 16”. In de Online Accessiores Lijst staat de Ligne S zelfs voor 1100 Euro.
Nou vind ik die Rubis velgen mooier dan de Ligne S 17 inch, maar het verschil is wel groot. Bij een andere Peugeot dealer kwamen de Rubis velgen ook op 2500 Euro dus de prijs is niet 'vreemd', maar wat een verschil.
Leziaf zei:JPTER zei:Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.
Ja dat is wat me inderdaad opviel dat de benaming van de Berline Blue Lease Premium betreft ipv Blue Lease Exclusive. Vind het jammer dat het wel op de Berline wordt aangeboden en niet op de SW. Lijkt mij ook niet logisch dat de 14% niet gehaald wordt door andere verlichting, neus ziet er praktisch hetzelfde uit.
JPTER zei:Das inderdaad dubieus... Ik heb de 18inch Saphir noirs inclusief michelin banden voor Eur1471,36 (incl btw) op mn order bevestiging staan... heb inderdaad wel de standaard 16inch dan "ingeruild"... verschil is absoluut niet logisch
Mcsluis zei:JPTER zei:Das inderdaad dubieus... Ik heb de 18inch Saphir noirs inclusief michelin banden voor Eur1471,36 (incl btw) op mn order bevestiging staan... heb inderdaad wel de standaard 16inch dan "ingeruild"... verschil is absoluut niet logisch
Flink prijsverschil voor de verschillende opties zeg! Bij mij staat de 18inch saphire noir voor 1099 op de factuur. Kan me voorstellen dat mensen gaan bokken bij de dealers. Iemand die kan verklaren waarom de prijzen zo uiteenlopen?
E-One zei:Ik heb in Dec 2013 een Berline/hatchback BLE besteld en ik hoop dat in de fabriek dit goed gaat als het sinds Jan 2014 een Blue Lease Premium betreft. Ik wil wel die Full-LEDs en dus een BLE toendertijd in bestelling gezet. Verwachte leverdatum volgens de leasemaatschappij in 02 April 2014.
Gilletti zei:Klaaf zei:Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...
Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.
Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?
Valt wel mee hoor met dat niet halen.
Veel mensen wachten op versies die nog niet leverbaar zijn.
Ik zou dus gewoon even bij een dealer binnenstappen en de vraag voorleggen m.b.t. jouw voorkeursconfiguratie.
Dat voorkomt een hoop (onnodige) ruis.
Mcsluis zei:JPTER zei:Das inderdaad dubieus... Ik heb de 18inch Saphir noirs inclusief michelin banden voor Eur1471,36 (incl btw) op mn order bevestiging staan... heb inderdaad wel de standaard 16inch dan "ingeruild"... verschil is absoluut niet logisch
Flink prijsverschil voor de verschillende opties zeg! Bij mij staat de 18inch saphire noir voor 1099 op de factuur. Kan me voorstellen dat mensen gaan bokken bij de dealers. Iemand die kan verklaren waarom de prijzen zo uiteenlopen?
JPTER zei:Die 1099 klopt ook wel, maar die prijs is exclusief banden, werd mij verteld...
En er zat (heb ik begrepen) ook een compensatie bij voor de winterbanden op deze velg, maar het lijkt me gek om dat in de prijs van de velgen + banden te verwerken
Gilletti zei:Leziaf zei:JPTER zei:Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.
Komt vooral ook omdat de SW in totaal een hoge CO2 uitstoot heeft. O.a. door ongunstigere CW-waarden van het station model.
Die Allure-neus met LED techniek (zwaarder?) was misschien net de druppel.
Durashift zei:E-One zei:Ik heb in Dec 2013 een Berline/hatchback BLE besteld en ik hoop dat in de fabriek dit goed gaat als het sinds Jan 2014 een Blue Lease Premium betreft. Ik wil wel die Full-LEDs en dus een BLE toendertijd in bestelling gezet. Verwachte leverdatum volgens de leasemaatschappij in 02 April 2014.
Daar zou ik niet zondermeer vanuit gaan. Er wordt, formeel, door LM volgens de ten tijde van bestelling geldende Peugeot 308 prijslijst besteld bij dealer/importeur/fabrikant. Helaas staat er op die prijslijst woorden met de strekking: prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden..
Daar die LED verlichting onderdeel is van de modeluitrusting en niet van een optiepakket (zover ik het begrijp) mag een fabrikant die samenstelling wijzigen.. (kan ook met een optiepakket het geval zijn).
Kijk, die auto is nog niet gemaakt... Dus de onderdelen zijn er ook nog niet..
Het zou heel goed kunnen dat op de productielijn gebouwd wordt volgens de 2014 spec's zoals Peugeot NL die gekozen heeft..
Voorbeelden hier op het forum genoeg.. neen Adinsx zijn Mégane vorig jaar.. Kreeg er wat opbergpakken bij(of juist niet.. daar kan ik vanaf zijn)
Ik zou je dealer ff bellen met de vraag of jouw productieplaats nog muteer-baar is.. Als ie dat is.. zou ik de dealer (liefst schriftelijk) vragen om na te vragen bij de fabriek of de LED's geleverd worden.. Als hierop bevestigend wordt geantwoord, heb je in ieder geval iets om op terug te vallen als bij aflevering blijkt dat ze er toch niet in zitten en dit voor jou reden is om de auto niet af te nemen (teken dan ook niet de ontvangstbevestiging van LM.. die is juridisch nogal bindend.. )
Blijkt dat de 2014 prijslijst bij de productie gehanteerd wordt ipv prijslijst december 2013, heb je nog ff de tijd om misschien een alternatief te bedenken of na te gaan hoe belangrijk die LED's nu eigenlijk zijn.. in de totaliteit van de auto..
Bedenk ook dat zo'n alternatief altijd in samenspraak met je werkgever/LM moet gaan. Zij gaan formeel over de bestelling.
Uiteindelijk kan heel veel.. kost alleen altijd geld en de vraag is wie die rekening betaald.. Dat zal niet de dealer/peugeot NL zijn..![]()
E-One zei:Leziaf zei:JPTER zei:Leziaf zei:In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure
In den beginne was daar de Berline/Hatchback en ja daar begon men met Blue Lease Executive (BLE) en per 1 jan 2014 heeft men het aangepast in Blue Lease Premium (de equivalent van BLE van pre 1 jan 2014).
Ik heb in Dec 2013 een Berline/hatchback BLE besteld en ik hoop dat in de fabriek dit goed gaat als het sinds Jan 2014 een Blue Lease Premium betreft. Ik wil wel die Full-LEDs en dus een BLE toendertijd in bestelling gezet. Verwachte leverdatum volgens de leasemaatschappij in 02 April 2014.
Joenep zei:Ik zal jullie uit de brand helpen aangezien ik werk voor Peugeot.
Bij de 308 5 deurs is de blue lease gebaseerd op de active.
Gilletti zei:Joenep zei:Ik zal jullie uit de brand helpen aangezien ik werk voor Peugeot.
Zijn de Blue Lease (dus niks meer daarachter) berline en SW niet gebaseerd op de Access?
Dit aangezien die uitvoeringen o.a. stalen wielen met doppen hebben?
Gilletti zei:Joenep zei:Ik zal jullie uit de brand helpen aangezien ik werk voor Peugeot.
Zijn de Blue Lease (dus niks meer daarachter) berline en SW niet gebaseerd op de Access?
Dit aangezien die uitvoeringen o.a. stalen wielen met doppen hebben?
its_me_leon zei:Erg jammer trouwens dat Peugeot de Premiere versie niet aanbiedt op alle motoriseringen
Gilletti zei:Klaaf zei:Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...
Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.
Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?
Valt wel mee hoor met dat niet halen.
Veel mensen wachten op versies die nog niet leverbaar zijn.
Ik zou dus gewoon even bij een dealer binnenstappen en de vraag voorleggen m.b.t. jouw voorkeursconfiguratie.
Dat voorkomt een hoop (onnodige) ruis.
sfs zei:Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.
Cuno61 zei:Ik sta voor de keuze om een leaseauto te kiezen. Waarschijnlijk zal ik kiezen voor een 308 omdat deze best veel biedt voor hetgeen wat je betaalt. Nu vroeg ik mij een ding af, ondersteund de 308 Blue Lease Premium muziekstreaming via bluetooth (A2DP)? Ik heb in de brochures hierover niks kunnen vinden.
ArthurNL zei:sfs zei:Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.
Aha...
Ik geloof dat juist die navigatie hier niet op te zien is. Heb ik in mijn huidige auto wel... en ik kijk daar vaker op dan op mijn navigatiescherm. Dus zou mooi zijn als het wel zo is.
E-One zei:Zag bij de Online Accessoires nog een artikel staan wat ik nog niet eerder was tegengekomen, maar ik nog wel waarde aan hecht. Het gaat namelijk om een upgrade van de geluidsinstallatie dmv een EBS subwoofer en versterker. Ik verkies dit boven de Denon upgrade als optie (niet op BLE - BL Premium moet ik tegenwoordig zeggen), want met extra accessoires gaat de fiscale waarde niet omhoog en daar merk ik als zakelijke rijder (met mijn leaseregels) niks van.
sfs zei:Naast de EBS oplossing werkt integrated-sound.nl ook aan een oplossing voor de 308. Zij leveren een soundprocessor en een subwoofer. De originele speakers blijven in tact, maar de soundprocessor verbeterd de aansturing van de speakers.
rickm zei:Mooie pics in AW's zussie AB:
https://www.autobild.de/bilder/peugeot-308-sw-autosalon-genf-2014-4504294.html#bild9
Joehannus zei:ArthurNL zei:sfs zei:Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.
Aha...
Ik geloof dat juist die navigatie hier niet op te zien is. Heb ik in mijn huidige auto wel... en ik kijk daar vaker op dan op mijn navigatiescherm. Dus zou mooi zijn als het wel zo is.
En ook dat heeft de dealer in Maastricht mij afgelopen zaterdag bij het demonstreren van de navigatie laten zien. Je ziet inderdaad navigatie informatie op het display in het instrumentenpaneel.
Gilletti zei:Joehannus zei:ArthurNL zei:sfs zei:Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.
Aha...
En ook dat heeft de dealer in Maastricht mij afgelopen zaterdag bij het demonstreren van de navigatie laten zien. Je ziet inderdaad navigatie informatie op het display in het instrumentenpaneel.
Ik heb een Allure maar ik heb nog nooit navigatie-info tussen de tellers gezien.
Maar misschien komt het omdat ik de handleiding nog nooit gelezen heb? :T