Peugeot 308 (SW p. 26)

E-One zei:
800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.

Trekhaak afneembare kogel 13-polig: Eur 925.- incl. btw incl. hulpkoppeling jaeger naar multi.

Op mijn 308 hatchback geen trekhaak.

Dan zou ik een beetje genept zijn... Bij mij staattie voor Eur1033,34 op de bestelbevestiging (13 polig afneembaar, incl extra witte kentekenplaat)

Leziaf zei:
In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure

Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.

Bij de SW bestaat de Bluelease executive wel maar die heeft alleen de led dagrijverlichting en geen full led koplampen... Ik geloof dat het verhaal was, dat de gehele neus anders is bij de Full Leds en die andere neus zou ervoor zorgen dat 14% en 20% net niet gehaald worden... Zal gewicht of luchtweerstand zijn of zo... Lijkt niet logisch, maar dat werd verteld...

JPTER zei:
Leziaf zei:
In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure

Die brochure betreft de hatchback... Volgens de prijslijst van de hatchback bestaat er geen Blue lease executive, maar een blue lease premium... die heeft idd de Full Leds.

Bij de SW bestaat de Bluelease executive wel maar die heeft alleen de led dagrijverlichting en geen full led koplampen... Ik geloof dat het verhaal was, dat de gehele neus anders is bij de Full Leds en die andere neus zou ervoor zorgen dat 14% en 20% net niet gehaald worden... Zal gewicht of luchtweerstand zijn of zo... Lijkt niet logisch, maar dat werd verteld...

Ja dat is wat me inderdaad opviel dat de benaming van de Berline Blue Lease Premium betreft ipv Blue Lease Exclusive. Vind het jammer dat het wel op de Berline wordt aangeboden en niet op de SW. Lijkt mij ook niet logisch dat de 14% niet gehaald wordt door andere verlichting, neus ziet er praktisch hetzelfde uit.

Leziaf zei:
JPTER zei:
Leziaf zei:
Brochure

Ja dat is wat me inderdaad opviel dat de benaming van de Berline Blue Lease Premium betreft ipv Blue Lease Exclusive. Vind het jammer dat het wel op de Berline wordt aangeboden en niet op de SW. Lijkt mij ook niet logisch dat de 14% niet gehaald wordt door andere verlichting, neus ziet er praktisch hetzelfde uit.

In den beginne was daar de Berline/Hatchback en ja daar begon men met Blue Lease Executive (BLE) en per 1 jan 2014 heeft men het aangepast in Blue Lease Premium (de equivalent van BLE van pre 1 jan 2014).

Ik heb in Dec 2013 een Berline/hatchback BLE besteld en ik hoop dat in de fabriek dit goed gaat als het sinds Jan 2014 een Blue Lease Premium betreft. Ik wil wel die Full-LEDs en dus een BLE toendertijd in bestelling gezet. Verwachte leverdatum volgens de leasemaatschappij in 02 April 2014.

JPTER zei:
E-One zei:
800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.

Trekhaak afneembare kogel 13-polig: Eur 925.- incl. btw incl. hulpkoppeling jaeger naar multi.

Dan zou ik een beetje genept zijn... Bij mij staattie voor Eur1033,34 op de bestelbevestiging (13 polig afneembaar, incl extra witte kentekenplaat)

En ik dan met mijn 17 inch RUBIS velgen voor 2345 Euro en mijn vriend heeft staan voor de Ligne S 17 inch velgen...Eur 1470.- incl btw, Michelin banden en inruil 16”. In de Online Accessiores Lijst staat de Ligne S zelfs voor 1100 Euro.

Nou vind ik die Rubis velgen mooier dan de Ligne S 17 inch, maar het verschil is wel groot. Bij een andere Peugeot dealer kwamen de Rubis velgen ook op 2500 Euro dus de prijs is niet 'vreemd', maar wat een verschil.

E-One zei:
JPTER zei:
E-One zei:

En ik dan met mijn 17 inch RUBIS velgen voor 2345 Euro en mijn vriend heeft staan voor de Ligne S 17 inch velgen...Eur 1470.- incl btw, Michelin banden en inruil 16”. In de Online Accessiores Lijst staat de Ligne S zelfs voor 1100 Euro.

Nou vind ik die Rubis velgen mooier dan de Ligne S 17 inch, maar het verschil is wel groot. Bij een andere Peugeot dealer kwamen de Rubis velgen ook op 2500 Euro dus de prijs is niet 'vreemd', maar wat een verschil.

Das inderdaad dubieus... Ik heb de 18inch Saphir noirs inclusief michelin banden voor Eur1471,36 (incl btw) op mn order bevestiging staan... heb inderdaad wel de standaard 16inch dan "ingeruild"... verschil is absoluut niet logisch

Leziaf zei:
JPTER zei:

Komt vooral ook omdat de SW in totaal een hoge CO2 uitstoot heeft. O.a. door ongunstigere CW-waarden van het station model.
Die Allure-neus met LED techniek (zwaarder?) was misschien net de druppel.

JPTER zei:
Das inderdaad dubieus... Ik heb de 18inch Saphir noirs inclusief michelin banden voor Eur1471,36 (incl btw) op mn order bevestiging staan... heb inderdaad wel de standaard 16inch dan "ingeruild"... verschil is absoluut niet logisch

Flink prijsverschil voor de verschillende opties zeg! Bij mij staat de 18inch saphire noir voor 1099 op de factuur. Kan me voorstellen dat mensen gaan bokken bij de dealers. Iemand die kan verklaren waarom de prijzen zo uiteenlopen?

Ik sta voor de keuze om een leaseauto te kiezen. Waarschijnlijk zal ik kiezen voor een 308 omdat deze best veel biedt voor hetgeen wat je betaalt. Nu vroeg ik mij een ding af, ondersteund de 308 Blue Lease Premium muziekstreaming via bluetooth (A2DP)? Ik heb in de brochures hierover niks kunnen vinden.

Ik heb de 18" voor 1300,- op de factuur staan. Streamen via bluetooth zit er wel op, ook al vind ik dit bij mijn Citroen qua geluidskwaliteit nog wat wisselend met met Android. Met m'n iphone klinkt dit al beter.

Mcsluis zei:
JPTER zei:

Flink prijsverschil voor de verschillende opties zeg! Bij mij staat de 18inch saphire noir voor 1099 op de factuur. Kan me voorstellen dat mensen gaan bokken bij de dealers. Iemand die kan verklaren waarom de prijzen zo uiteenlopen?

Factuur?? Hebben jullie de auto's dan al? En kopen jullie de auto's of wordt dat voor je gedaan (LM?) Dan krijg je geen factuur.

Waarschijnlijk wordt er offerte bedoeld..
en ja, dat kan verschillend zijn omdat iedere dealer mag bepalen wat ie met de marge doet..
Het zijn dealeropties.. (omdat je anders de bijtelling van 14% niet haalt) dus kan iedere verkoper 'spelen' met de bedragen om zo een transactie met de LM gedaan te krijgen en zelf nog een paar euro marge op de auto eraan over te houden.

Niet zeuren, het doet niks voor je fiscale grondslag.. hoogstens een euro of wat in je leasebudget.

E-One zei:
Ik heb in Dec 2013 een Berline/hatchback BLE besteld en ik hoop dat in de fabriek dit goed gaat als het sinds Jan 2014 een Blue Lease Premium betreft. Ik wil wel die Full-LEDs en dus een BLE toendertijd in bestelling gezet. Verwachte leverdatum volgens de leasemaatschappij in 02 April 2014.

Daar zou ik niet zondermeer vanuit gaan. Er wordt, formeel, door LM volgens de ten tijde van bestelling geldende Peugeot 308 prijslijst besteld bij dealer/importeur/fabrikant. Helaas staat er op die prijslijst woorden met de strekking: prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden..

Daar die LED verlichting onderdeel is van de modeluitrusting en niet van een optiepakket (zover ik het begrijp) mag een fabrikant die samenstelling wijzigen.. (kan ook met een optiepakket het geval zijn).

Kijk, die auto is nog niet gemaakt... Dus de onderdelen zijn er ook nog niet..
Het zou heel goed kunnen dat op de productielijn gebouwd wordt volgens de 2014 spec's zoals Peugeot NL die gekozen heeft..

Voorbeelden hier op het forum genoeg.. neen Adinsx zijn Mégane vorig jaar.. Kreeg er wat opbergpakken bij :}(of juist niet.. daar kan ik vanaf zijn)

Ik zou je dealer ff bellen met de vraag of jouw productieplaats nog muteer-baar is.. Als ie dat is.. zou ik de dealer (liefst schriftelijk) vragen om na te vragen bij de fabriek of de LED's geleverd worden.. Als hierop bevestigend wordt geantwoord, heb je in ieder geval iets om op terug te vallen als bij aflevering blijkt dat ze er toch niet in zitten en dit voor jou reden is om de auto niet af te nemen (teken dan ook niet de ontvangstbevestiging van LM.. die is juridisch nogal bindend.. )

Blijkt dat de 2014 prijslijst bij de productie gehanteerd wordt ipv prijslijst december 2013, heb je nog ff de tijd om misschien een alternatief te bedenken of na te gaan hoe belangrijk die LED's nu eigenlijk zijn.. in de totaliteit van de auto..

Bedenk ook dat zo'n alternatief altijd in samenspraak met je werkgever/LM moet gaan. Zij gaan formeel over de bestelling.
Uiteindelijk kan heel veel.. kost alleen altijd geld en de vraag is wie die rekening betaald.. Dat zal niet de dealer/peugeot NL zijn..;)

Gilletti zei:
Klaaf zei:
Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...

Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.

Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?

Valt wel mee hoor met dat niet halen.
Veel mensen wachten op versies die nog niet leverbaar zijn.

Ik zou dus gewoon even bij een dealer binnenstappen en de vraag voorleggen m.b.t. jouw voorkeursconfiguratie.
Dat voorkomt een hoop (onnodige) ruis.

Klopt..
Vraag 1 is wanneer jij mág bestellen van je werkgever / LM.

Vaak een maand of vijf/zes van te voren.. Sommigen hebben het beleid dat er altijd gekeken/besteld mag worden maar dat levering altijd moet aansluiten op de vervangtermijn van de huidige leaseauto..

Je kan je nu alvast oriënteren en dan in april de bestelling plaatsen..
Er komt dan op de order/leasecontract een gewenste leverdatum van ergens in oktober te staan.

Dealer besteld die auto ook met die termijn (want wil de auto natuurlijk niet té vroeg op de stoep hebben staan) en dan moet het raar lopen wil je in oktober geen auto hebben (bij reguliere uitvoering en geen gekke opties..)

Mcsluis zei:
JPTER zei:

Die 1099 klopt ook wel, maar die prijs is exclusief banden, werd mij verteld...
En er zat (heb ik begrepen) ook een compensatie bij voor de winterbanden op deze velg, maar het lijkt me gek om dat in de prijs van de velgen + banden te verwerken

JPTER zei:
Die 1099 klopt ook wel, maar die prijs is exclusief banden, werd mij verteld...
En er zat (heb ik begrepen) ook een compensatie bij voor de winterbanden op deze velg, maar het lijkt me gek om dat in de prijs van de velgen + banden te verwerken

Sterker nog ik zie dat er 999 op de offerte staat:

full.jpg

En ik krijg daar gewoon de michelin's onder. De bevestiging van de LM heb ik niet bij de hand, maar daar staat het ook keurig op.
Staat me nog wel bij dat dit een introductie aanbieding was.

Heeft er iemand een plaatje van de I-Cockpit wanneer de Cd optie niet mee gaat op de 308SW?

Gilletti zei:
Leziaf zei:
JPTER zei:

Komt vooral ook omdat de SW in totaal een hoge CO2 uitstoot heeft. O.a. door ongunstigere CW-waarden van het station model.
Die Allure-neus met LED techniek (zwaarder?) was misschien net de druppel.

De SW in Allure heeft gewoon 20% bijtelling met de 2.0 BlueHDI 150pk met automaat. Maar inderdaad zit het probleem bij de 14% diesel en de 20% 1.6THP die net in een hogere bijtelling vallen op dat moment.

Nieuwtje van mijn dealer van vandaag:

Het panoramadak incl. donker getinte ramen vanaf de B-stijl kost op de SW €600,- en op de Berline nog steeds €700,-.

Mijn bestelde SW is dus €100,- goedkoper geworden... :D Waarom deze prijswijziging? Geen idee....

Oja, de prijslijst vermeld nog steeds €700,-

Durashift zei:
E-One zei:

Daar zou ik niet zondermeer vanuit gaan. Er wordt, formeel, door LM volgens de ten tijde van bestelling geldende Peugeot 308 prijslijst besteld bij dealer/importeur/fabrikant. Helaas staat er op die prijslijst woorden met de strekking: prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden..

Daar die LED verlichting onderdeel is van de modeluitrusting en niet van een optiepakket (zover ik het begrijp) mag een fabrikant die samenstelling wijzigen.. (kan ook met een optiepakket het geval zijn).

Kijk, die auto is nog niet gemaakt... Dus de onderdelen zijn er ook nog niet..
Het zou heel goed kunnen dat op de productielijn gebouwd wordt volgens de 2014 spec's zoals Peugeot NL die gekozen heeft..

Voorbeelden hier op het forum genoeg.. neen Adinsx zijn Mégane vorig jaar.. Kreeg er wat opbergpakken bij :}(of juist niet.. daar kan ik vanaf zijn)

Ik zou je dealer ff bellen met de vraag of jouw productieplaats nog muteer-baar is.. Als ie dat is.. zou ik de dealer (liefst schriftelijk) vragen om na te vragen bij de fabriek of de LED's geleverd worden.. Als hierop bevestigend wordt geantwoord, heb je in ieder geval iets om op terug te vallen als bij aflevering blijkt dat ze er toch niet in zitten en dit voor jou reden is om de auto niet af te nemen (teken dan ook niet de ontvangstbevestiging van LM.. die is juridisch nogal bindend.. )

Blijkt dat de 2014 prijslijst bij de productie gehanteerd wordt ipv prijslijst december 2013, heb je nog ff de tijd om misschien een alternatief te bedenken of na te gaan hoe belangrijk die LED's nu eigenlijk zijn.. in de totaliteit van de auto..

Bedenk ook dat zo'n alternatief altijd in samenspraak met je werkgever/LM moet gaan. Zij gaan formeel over de bestelling.
Uiteindelijk kan heel veel.. kost alleen altijd geld en de vraag is wie die rekening betaald.. Dat zal niet de dealer/peugeot NL zijn..;)

Ik verwacht dat dit wel mee gaat vallen. Tenslotte worden er vaak ook optiepakketten meebesteld die enkel en alleen op basis van de Allure kunnen worden geleverd. Denk aan bijvoorbeeld lederen of alcantara bekleding, deze is enkel leverbaar op de Allure en Blue Lease Executive die nu dus Blue Lease Premium wordt genoemd.

Daarnaast denk ik dat de verschillende uitvoeringen volgens een vaste bestelcode worden doorgegeven aan de fabriek. De naam kan dan veranderen, maar de samenstelling niet. Eventuele opties worden dan met een vervolgcode meegegeven. Tenminste hier ga ik van uit, anders wordt het wel heel erg onoverzichtelijk, aangezien ze in elk land weer andere samenstellingen hebben. Desalniettemin kan er altijd een fout insluipen. Ik zal morgen eens contact opnemen met de dealer, aangezien ik de LED koplampen niet wil missen op mijn 14% Berline BLE.

Op de bestelknop gedrukt... nu maar afwachten of het goedgekeurd wordt... Zie net dat de 2.0HDI label C heeft en eigenlijk mogen we alleen A en B label leasen. Ik snap die energielabels niet aangezien mijn Megane label A heeft en daarbij een opgegeven verbruik heeft van 4,4 l/100km en een CO2 uitstoot van 114 g/km. De 308 heeft een CO2 uitstoot van 108 g/km en een opgegeven verbruik van 4,1 l/100km....

komt omdat de 308 SW een groter oppervlak heeft..

Berekening van energielabels is een apart vak.. Heeft naast het verbruik te maken met het oppervlak (CW waarde volgens mij) van de auto.

In de begin jaren van de fiscale behandeling op milieunormen (de labels) waren sommige auto's nét in een beter label doordat ze een sedan vorm hadden.. ipv hatchback.. of omgekeerd..

Als men de autoregeling goed uitvoert dan is het een no-go..
Echter, in de praktijk wordt naar de bijtelling / CO2 gekeken.

Heb je online bestelt (ja, 'bestelknop gedrukt')

Dan zou je je kunnen beroepen op het feit dat de leasemij. die auto heeft toegelaten in het bestelsysteem..
Kennelijk de instelling niet goed geregeld OF de data vanuit de informatieprovider is niet volledig en is er geen energielabel gevuld of een verkeerd label.

E-One zei:
Leziaf zei:
JPTER zei:
Leziaf zei:
Brochure

In den beginne was daar de Berline/Hatchback en ja daar begon men met Blue Lease Executive (BLE) en per 1 jan 2014 heeft men het aangepast in Blue Lease Premium (de equivalent van BLE van pre 1 jan 2014).

De specificaties van de Hatchback Blue Lease Executive (2013) en de Blue Lease Premium (2014) zijn bijna gelijk. Die full Led's zitten er dus gewoon op.Enige verschil is de middenarmsteun voor. Echter die zat er wel op, maar waarchijnlijk vergeten te vermelden in de brochure. ;-)
Het is enkel een naamswijziging.

De 14% van de SW variant heeft andere specificaties dan de Hatchback

full.jpg

Mooie vergelijkings jpg. Die wilde ik al naar de dealer sturen, maar eigenlijk hoef ik me niet druk te maken, want het betreft alleen een naamswijziging bij de BL berline/hatchback, zo te distileren. Dat van de bestelcode is ook goed om te weten. Dat moet haast wel zo werken want elk land heeft weer iets andere uitvoeringen lijkt het op. De Blue lease heeft ook niet elk land als ik afga op de brochures aldaar.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb dit inmiddels ook door de dealer laten verifiëren. De naamswijziging heeft (zoals verwacht) geen invloed op de samenstelling. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken. Mijn order staat trouwens vermeld als BLP in plaats van BLE, schijnbaar is dit automatisch aangepast ten tijde van de naamswijziging. Dit zal dus waarschijnlijk ook met de andere orders zijn gebeurd.

Ik zal jullie uit de brand helpen aangezien ik werk voor Peugeot.

Bij de 308 5 deurs is de blue lease gebaseerd op de active.
De premium (voorheen executive) is gebaseerd op de allure.
Zodoende heeft deze led verlichting.

De sw is bij de executive gebaseerd op de active uitvoering en niet op de allure.

Daarom is van de 5 deurs een premium uitvoering gemaakt.
Dit om verwarring te voorkomen.

De premium is dus alleen een naamswijziging en geen optie wijziging..

Hopelijk is het duidelijk voor jullie!

Anders PM me maar, kan altijd een offertetje maken ;-)

Joenep zei:

Zijn de Blue Lease (dus niks meer daarachter) berline en SW niet gebaseerd op de Access?
Dit aangezien die uitvoeringen o.a. stalen wielen met doppen hebben?

Gilletti zei:
Joenep zei:

Zijn de Blue Lease (dus niks meer daarachter) berline en SW niet gebaseerd op de Access?

Klopt!

Gilletti zei:
Joenep zei:

Je hebt helemaal gelijk!

Foutje van mij!

ik zit met al de andere modellen even scheef! normaliter is et anders 2 niveau's achter elkaar.
de 308 is inderdaad op basis van Acces en dan voor de SW de active.
bij de 5 deurs wordt de Active overgeslagen en gaat het van Access vaan Allure!

"308 BLUE LEASE (5-deurs & SW)
PRODUCTINFORMATIE
Op basis van: Access"

"308 BLUE LEASE EXECUTIVE (alleen SW)
PRODUCTINFORMATIE
Op basis van: SW Active"

308 BLEU LEASE PREMIUM (alleen 5-deurs)
(voorheen Blue Lease Executive)
PRODUCTINFORMATIE
Op basis van: 5-deurs Allure""

Erg jammer trouwens dat Peugeot de Premiere versie niet aanbiedt op alle motoriseringen

its_me_leon zei:
Erg jammer trouwens dat Peugeot de Premiere versie niet aanbiedt op alle motoriseringen

Ik begrijp je, maar dat doet geen enkel merk, een introductie- of actie-uitvoering, in alle mogelijke motorische uitvoeringen!

Mooie pics in AW's zussie AB:

https://www.autobild.de/bilder/peugeot-308-sw-autosalon-genf-2014-4504294.html#bild9

Gilletti zei:
Klaaf zei:
Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...

Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.

Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?

Valt wel mee hoor met dat niet halen.
Veel mensen wachten op versies die nog niet leverbaar zijn.

Ik zou dus gewoon even bij een dealer binnenstappen en de vraag voorleggen m.b.t. jouw voorkeursconfiguratie.
Dat voorkomt een hoop (onnodige) ruis.

Ondertussen contact gehad met de dealer. En bevestiging gekregen dat ik binnen dit en 10dagen mijn 308 zal geleverd worden. Dus zoals voorzien eind februari

Wat moet ik mij eigenlijk bij dat kleurendisplay in het instrumentenpaneel voorstellen op de allure?
Daar staat toch alleen de snelheid en geen verdere info?

Peugeot-308-SW-2014-729x486-634cd53d5a235926.jpg

Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.

sfs zei:
Ook de snelheid van de cruisecontrol, het adaptieve afstand tot je voorligger, navigatie instructies? RDS? Ongetwijfeld de actieradius enz.

Aha...

Ik geloof dat juist die navigatie hier niet op te zien is. Heb ik in mijn huidige auto wel... en ik kijk daar vaker op dan op mijn navigatiescherm. Dus zou mooi zijn als het wel zo is.

Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de verwachtte levertijden redelijk lijken te kloppen. Ik denk dat ik probeer half april de knoop door te hakken en de auto te bestellen.

Cuno61 zei:
Ik sta voor de keuze om een leaseauto te kiezen. Waarschijnlijk zal ik kiezen voor een 308 omdat deze best veel biedt voor hetgeen wat je betaalt. Nu vroeg ik mij een ding af, ondersteund de 308 Blue Lease Premium muziekstreaming via bluetooth (A2DP)? Ik heb in de brochures hierover niks kunnen vinden.

Toevallig ben ik afgelopen zaterdag naar de Peugeot dealer hier in Maastricht geweest. Daar stond een premiere uitvoering me navigatie. En dat muziek streamen (en de handsfree functionaliteit) is een van de dingen die ik getest heb. Dat werkt gewoon. Je kunt als audiobon bluetooth kiezen en vervolgens bijv. je telefoon as audiobron gebruiken :).

ArthurNL zei:
sfs zei:

Aha...

Ik geloof dat juist die navigatie hier niet op te zien is. Heb ik in mijn huidige auto wel... en ik kijk daar vaker op dan op mijn navigatiescherm. Dus zou mooi zijn als het wel zo is.

En ook dat heeft de dealer in Maastricht mij afgelopen zaterdag bij het demonstreren van de navigatie laten zien. Je ziet inderdaad navigatie informatie op het display in het instrumentenpaneel.

E-One zei:
Zag bij de Online Accessoires nog een artikel staan wat ik nog niet eerder was tegengekomen, maar ik nog wel waarde aan hecht. Het gaat namelijk om een upgrade van de geluidsinstallatie dmv een EBS subwoofer en versterker. Ik verkies dit boven de Denon upgrade als optie (niet op BLE - BL Premium moet ik tegenwoordig zeggen), want met extra accessoires gaat de fiscale waarde niet omhoog en daar merk ik als zakelijke rijder (met mijn leaseregels) niks van.

sfs zei:
Naast de EBS oplossing werkt integrated-sound.nl ook aan een oplossing voor de 308. Zij leveren een soundprocessor en een subwoofer. De originele speakers blijven in tact, maar de soundprocessor verbeterd de aansturing van de speakers.

Ik ben dus ook voornemens de nieuwe 308 te gaan leasen. En wel met de BlueHDI dieselmotor. Liefst full optie. Nu was mij inderdaad opgevallen dat in de BlueLease prijslijst de Denon hifi set niet voorkomt. Wat ik erg jammer vind. Afgezien van het feit dat je achter een extra set aan tweaters krijgt, zien de Denon luidsprekers er ook mooi afgewerkt uit. De meerprijs van een compleet uitgeruste Allure is 2700 euro (zonder het Denon Hifi systeem) t.o.v. een BlueLease. Dat is behoorlijk veel. Wat is de geluidskwaliteit van die EBS oplossing? En zijn de denon speakers niet kwalitatief beter dan de standaard speakers in de 308? En hoe zit het met de belastbaarheid? Ik draai nogal graag house muziek in de auto, namelijk. Mag ik er er van uit gaan dat je het Denon systeem niet achteraf kunt laten plaatsen?

Tot slot nog een andere vraag - weet iemand van jullie of en zo ja wanneer er een sportonderstel leverbaar wordt op de 308?

rickm zei:
Mooie pics in AW's zussie AB:

https://www.autobild.de/bilder/peugeot-308-sw-autosalon-genf-2014-4504294.html#bild9

Ook hier weer wat nieuws:

https://www.peugeot.com/en/news/

Joehannus zei:
ArthurNL zei:
sfs zei:

Aha...

En ook dat heeft de dealer in Maastricht mij afgelopen zaterdag bij het demonstreren van de navigatie laten zien. Je ziet inderdaad navigatie informatie op het display in het instrumentenpaneel.

Ik heb een Allure maar ik heb nog nooit navigatie-info tussen de tellers gezien.
Maar misschien komt het omdat ik de handleiding nog nooit gelezen heb? :T

Gilletti zei:
Joehannus zei:
ArthurNL zei:
sfs zei:

Aha...

Ik heb een Allure maar ik heb nog nooit navigatie-info tussen de tellers gezien.
Maar misschien komt het omdat ik de handleiding nog nooit gelezen heb? :T

Mijn testrit is al enkele maanden geleden. Dus niet volledig zeker. Maar volgens mij komt er wel navigatieinfo op het scherm, als is deze volgens mij beperkt. Tot een aantal pijltjes.

Een 'B2B'-filmpje (voor de niet-kenners: business-to-business):
https://www.youtube.com/watch?v=CIW-QX8-ajs
Een ietwat gek reclamefilmpje.

Voor wat betreft die navigatie op het scherm tussen de tellers: ik zie een weg aangeduid op de foto hierboven? Of is dat niet voldoende?

Terug
Bovenaan