Guest
Durashift zei:Lijkt mij op de parking van PSA Nederland? (nabij de Arena in A'dam..)
Als over anderhalve week de dealerintro is.. dan rijden er bij de importeur al wel een paar rond uit de eerste lichting
Persauto's?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Lijkt mij op de parking van PSA Nederland? (nabij de Arena in A'dam..)
Als over anderhalve week de dealerintro is.. dan rijden er bij de importeur al wel een paar rond uit de eerste lichting
speedtouch zei:Als ik het goed begrepen heb, kunnen de dealers halverwege oktober hun demo in Oosterhout (voorraadterrein Peugeot) ophalen!
Poekoek zei:Zaken als tellerindeling vallen wat mij betreft ook echt onder het mierenneuken. Dat valt toch in het niet bij het wel/niet fijn rijden en zitten van een auto? Waar men zich al niet druk om kan maken.
RRL zei:Ik heb nog wel altijd mijn vraagtekens staan bij de ergonomie van het touchscreen. Een proefrit zal uit moeten wijzen of dat fijner zal werken dan de fysieke knoppen op het dashboard. Onderweg wissel ik vrij vaak van radiozender of zet ik een ander nummer op. Evenals het aan/uit zetten van de airco. Nu gaat dat allemaal op de tast, maar of dat ook allemaal zo soepel zal gaan met een touchscreen betwijfel ik.
E-One zei:Positief Duits commentaar: https://youtu.be/hy-y8e2axtg
Even delen met jullie.
Gilletti zei:RRL zei:Ik heb nog wel altijd mijn vraagtekens staan bij de ergonomie van het touchscreen. Een proefrit zal uit moeten wijzen of dat fijner zal werken dan de fysieke knoppen op het dashboard. Onderweg wissel ik vrij vaak van radiozender of zet ik een ander nummer op. Evenals het aan/uit zetten van de airco. Nu gaat dat allemaal op de tast, maar of dat ook allemaal zo soepel zal gaan met een touchscreen betwijfel ik.
Die twijfel heb ik ook en eigenlijk denk ik dat het niet handiger werkt dan de "oude" opstelling.
Maar dan nog zal ik de wagen er niet voor laten staan.
Haha wij van w.c. eend adviseren w.c. eendPSA-rules zei:
ffocus08 zei:In 2012 nieuwsberichten dat TomTom inbouw navigatie systemen aan PSA ( Peugeot / Citroën ) gaat leveren.
Vraag me af:
Is het bekend of de nieuwe 308 ook TomTom navigatie heeft ?
En :
Houdt deze navigatie ook rekening met Live verkeerssituatie ?
Misschien dat iemand van dit forum hier antwoord op weet ?
HVP zei:ffocus08 zei:In 2012 nieuwsberichten dat TomTom inbouw navigatie systemen aan PSA ( Peugeot / Citroën ) gaat leveren.
Vraag me af:
Is het bekend of de nieuwe 308 ook TomTom navigatie heeft ?
En :
Houdt deze navigatie ook rekening met Live verkeerssituatie ?
Misschien dat iemand van dit forum hier antwoord op weet ?
Ik denk dat de navigatie van de 308 identiek aan het systeem van de C4 Picasso is, dus daar zou je je op kunnen richten voor informatie. En voor TomTom-navigatie kun je volgens mij tot dusver alleen bij Renault terecht.
PSA-rules zei:
der Magistrat zei:Youtube Peugeot 308
Zeg, op 1:44 gaat wel het dakraam open, dus toch? Of heb ik het verkeerd begrepen dat deze niet open kan?
der Magistrat zei:Zeg, op 1:44 gaat wel het dakraam open, dus toch? Of heb ik het verkeerd begrepen dat deze niet open kan?
HVP zei:Ik denk dat de navigatie van de 308 identiek aan het systeem van de C4 Picasso is, dus daar zou je je op kunnen richten voor informatie. En voor TomTom-navigatie kun je volgens mij tot dusver alleen bij Renault terecht.
speedtouch zei:der Magistrat zei:Zeg, op 1:44 gaat wel het dakraam open, dus toch? Of heb ik het verkeerd begrepen dat deze niet open kan?
Volgens mij gaat daar de jaloezie open, zodat je het panoramadak ziet!
identiteitonbekend zei:Heb vorige week dinsdag voor het eerst mogen rijden met de auto, deed mij positief verbazen. Hij rijdt een stuk dynamischer en met name scherper/directer dan zijn voorganger. Met name de isolatie van de diesel is fenomenaal (bij de golf ook goed trouwens) daar kan de megane/focus nog wel een puntje aan zuigen. Al met al denk ik dat Peugeot zeker gaat scoren met deze auto, lease tarieven zijn goed, prijs is goed, bijtelling is goed en de luxe ook prima in orde. Volgende week dinsdag worden de demo's uitgereden vanaf Oosterhout, waarbij ze gezamenlijk de A27 op rijden.
Vanaf volgend jaar is er een "sport" onderstel te bestellen, tevens is dan ook het automatisch inparkeersysteem dan beschikbaar (niet alleen file parkeren zoals bij de 208/2008 maar ook achteruit).
De 2.0 diesel komt ook vanaf begin 2014 op de markt, samen met een 6-straps automaat van japanse makelij (lag die niet ooit in de 607?)--
Op 16 december wordt de 308 SW onthult, hij is (heel kort) al even voor ons in beeld geweest in Berlijn. Zeer nette auto, alleen nog onzeker of deze 14% zal krijgen, dit zal rond eind januari bekend gemaakt worden. Vanaf maart wordt de gewone 308 met 14% diesel gefabriceerd, eerste worden eind maart / begin april verwacht. De 308R wordt ook in het eerste kwartaal van 2014 verwacht.
Bekend van de Grand Picasso.identiteitonbekend zei:Vanaf volgend jaar............ is dan ook het automatisch inparkeersysteem dan beschikbaar (niet alleen file parkeren zoals bij de 208/2008 maar ook achteruit).
Waar blijft de dubbele koppeling automaat bij PSA ?identiteitonbekend zei:De 2.0 diesel komt ook vanaf begin 2014 op de markt, samen met een 6-straps automaat
Honda 1.5i VTEC-E zei:![]()
De eerste tekenen van de Peugeot 308SW!
Op dinsdag 15 oktober worden de demo's van alle Peugeot dealers tegelijk uitgereden bij Gefco in Oosterhout. Op de A27 zal aan het einde van de ochtend een lange rij met nieuwe Peugeot 308'en te zien zijn.
Wheel Critic zei:Bekend van de Grand Picasso.identiteitonbekend zei:Vanaf volgend jaar............ is dan ook het automatisch inparkeersysteem dan beschikbaar (niet alleen file parkeren zoals bij de 208/2008 maar ook achteruit).
Waar blijft de dubbele koppeling automaat bij PSA ?identiteitonbekend zei:De 2.0 diesel komt ook vanaf begin 2014 op de markt, samen met een 6-straps automaat
Wheel Critic zei:Waar blijft de dubbele koppeling automaat bij PSA ?
Ha, interessant. Dinsdag moet ik van Breda naar Hilversum, kijken of ik dat qua tijd zo kan plannen dat er een paar 308jes te zien zijn. Vind het op de foto's een prachtige auto en ik ben erg benieuwd hoe ie 'in het echt' overkomt.Honda 1.5i VTEC-E zei:Op dinsdag 15 oktober worden de demo's van alle Peugeot dealers tegelijk uitgereden bij Gefco in Oosterhout. Op de A27 zal aan het einde van de ochtend een lange rij met nieuwe Peugeot 308'en te zien zijn.
Wings of freedom zei:
Poekoek zei:Dat is toch gewoon die photoshop van hier op het forum? Wel een strak ontwerp als ie zo wordt, een veel mooiere raamlijn mijns inziens.
peugeot gek zei:Dat de nieuwe 308 dynamischer rijdt dan de oude is ook geen verrassing, die blonk niet uit in rijkwaliteiten.
Die afslankkuur heeft de auto dus blijkbaar veel goed gedaan.
Ben wel zeer benieuwd naar de 308 R, of hij echt de concurentie met de megane RS kan aangaan met een 1.6 liter tov de puike 2 liter in de renault.
Al vindt ik het eerste kwartaal van 2014 erg vroeg omdat pas in geneve de productie versie onthuld wordt en de 308 GT/GTi gespot met test werk.
Zodra hij bij de dealer staat zal ik zeker een kijkje gaan nemen en mij eens aan het mediascherm gaan wagen.
@identiteitonbekend.
jij werkt bij peugeot, dus even een kleine vraag.
Is er iets bekend over een extra snelle versie van de 208 GTi (208 R)?
Die bak is dan misschien wel goedkoper maar door het meerverbruik wordt die fiscaal afgestraft zodat de klant uiteindelijk nog duurder uit is.Gilletti zei:Die nieuwe 6-bak schijnt net zo efficiënt en vrijwel even soepel te zijn als een bak met dubbele koppeling.
Alleen veel goedkoper.
Wheel Critic zei:Die bak is dan misschien wel goedkoper maar door het meerverbruik wordt die fiscaal afgestraft zodat de klant uiteindelijk nog duurder uit is.Gilletti zei:Die nieuwe 6-bak schijnt net zo efficiënt en vrijwel even soepel te zijn als een bak met dubbele koppeling.
Alleen veel goedkoper.
Er zijn daarmee diverse auto's met een meerprijs voor automaat van 4-5000€. Terwijl dubbele koppeling al voor minder dan 2000€ meerprijs te koop is.
En meerverbruik klassieke automaat gaat voor de particuliere koper natuurlijk ook ten laste van de portemonnee.