Jeroen 508
Kilometervreter
Ik was vandaag bij een Duitse dealer (in Trier) omdat ik helaas pech had met mijn 207. Daar staat de nieuwe 308 al gewoon in de showroom. Waarom bij ons dan nog niet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
207SW zei:Ik was vandaag bij een Duitse dealer (in Trier) omdat ik helaas pech had met mijn 207. Daar staat de nieuwe 308 al gewoon in de showroom. Waarom bij ons dan nog niet?
der Magistrat zei:207SW zei:Ik was vandaag bij een Duitse dealer (in Trier) omdat ik helaas pech had met mijn 207. Daar staat de nieuwe 308 al gewoon in de showroom. Waarom bij ons dan nog niet?
Hier, Frankrijk, struikel je ook over de 308's. Zeker 's nachts een fraai en chic aanzicht.
Edit: Bij de dealers dan, op enkele uitzonderingen na.
identiteitonbekend zei:Weet niet of het al opgemerkt was, maar de nederlandse brochure staat nu online.
De accessoirelijsten moeten bij de introductie gereed zijn.
https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/80/8002-51ac9d.pdf
E-One zei:identiteitonbekend zei:Weet niet of het al opgemerkt was, maar de nederlandse brochure staat nu online.
De accessoirelijsten moeten bij de introductie gereed zijn.
https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/80/8002-51ac9d.pdf
Opvallend. In deze NL brochure staat niks over de Ligne S...maar nu wordt het personalisatie genoemd. Blijf dus benieuwd of de accessoires bekend zijn bij de dealerintroductie. Als het goed is ontvang ik een uitnodiging van de lokale dealer.
E-One zei:Met de 308 op de goeie weg: https://youtu.be/LAPoO_X9XGU
PSA-rules zei:In AMS ook een eerste vergelijkingstest met de 308 1.6 125 THP. De einduitslag laat zich raden, hoe ze bij die uitslag komen niet als je de test leest.
(link: AMS, test 308, Leon, I30)
PSA-rules zei:In AMS ook een eerste vergelijkingstest met de 308 1.6 125 THP. De einduitslag laat zich raden, hoe ze bij die uitslag komen niet als je de test leest.
(link: AMS, test 308, Leon, I30)
E-One zei:Vandaag een witte 308 gespot op de A2 oprit Arena richting A10 met Nederlands kenteken! Die berijder mag al blij zijn. Head turning momentje voor mij.
Davidoff zei:Uitkomst is enigszins voorspelbaar.
Wat ik een minpunt kan vinden van de 308, is dat veel, of beter gezegd nagenoeg, functies alleen te bedienen zijn via een touchscreen.
Dat vind ik ook een minpunt aan de Tesla S.
Hoppa: daar gaan we weer met het (zogenaamde) gebrek aan ergonomie in Franse wagens en de uitgekiende ergonomie in de Duitse tegenhangers.
motion&emotion zei:is dit de eerste peugeot 308 op de nederlandse bodem?
E-One zei:peugeotUK filmpjes een beetje pro
https://youtu.be/T5EWZdlS3-Y
Toch wel leuke weetjes over de new 308: https://youtu.be/TgN6U1HdRFg
E-One zei:motion&emotion zei:is dit de eerste peugeot 308 op de nederlandse bodem?
Volgens mij is dat die ene die ik zag nabij de Arena oprit...waar heb je deze gekiekt?
HVP zei:Waar het om gaat is dat je weet hoe je alle benodigde functies van de auto moet bedienen. En wat dat betreft heeft elke auto een gewenningsperiode nodig. In een VW rij je inderdaad bij de eerste rit weg alsof je nooit anders gedaan hebt (nu op vakantie heb ik een seat ibiza, zelfde verhaal eigenlijk), maar aangezien je over het algemeen een auto altijd voor langere tijd bezit/berijdt komt dat altijd goed. Dus...Of een autojourno na een paar daagjes sturen in een 308 nog niet alle knopjes blindelings weet te vinden? Lekker belangrijk!
Overigens vind ik zaken als de versnellingsbak/koppeling, besturing, zitpositie wel uitermate relevant, maar nog immer zeer subjectief. En, vallen die überhaupt onder het kopje "ergonomie"? Afgezien van dat laatste, niet echt, denk ik.
Ami zei:HVP zei:Waar het om gaat is dat je weet hoe je alle benodigde functies van de auto moet bedienen. En wat dat betreft heeft elke auto een gewenningsperiode nodig. In een VW rij je inderdaad bij de eerste rit weg alsof je nooit anders gedaan hebt (nu op vakantie heb ik een seat ibiza, zelfde verhaal eigenlijk), maar aangezien je over het algemeen een auto altijd voor langere tijd bezit/berijdt komt dat altijd goed. Dus...Of een autojourno na een paar daagjes sturen in een 308 nog niet alle knopjes blindelings weet te vinden? Lekker belangrijk!
Overigens vind ik zaken als de versnellingsbak/koppeling, besturing, zitpositie wel uitermate relevant, maar nog immer zeer subjectief. En, vallen die überhaupt onder het kopje "ergonomie"? Afgezien van dat laatste, niet echt, denk ik.
Nou...die gewenningsperiode is natuurlijk tegenwoordig allemaal onzin. In (bijna) alle auto's rijd je tegenwoordig zooooo weg. Of het nu een Dacia Sandero is een Golf of een Renault Megane. Alle noodzakelijke zaken zitten bij normale auto's allemaal snel binnen handbereik.
Wat wel gewenning nodig heeft zijn alle eletronische snufjes die tegenwoordig op een auto zitten en dan ben je met elke auto wel even bezig. Ook met een navigatie van een VW Golf (als je die niet kent)....
Poekoek zei:Voor de liefhebbers, 'echte' foto's van Rich Oak:
FOTO
Arthur Dent zei:Bij Peugeot ook: een quickstart handleiding om snel even wat zaken aan de praat te krijgen zoals pairen van je telefoon met BT en nog wat andere zaken zodat je snel op weg kan.
En wat betreft ergonomie: Ooit kreeg ik een leenauto opeltje corsa. Het was donker toen ik wilde wegrijden... hmm waar zit de verlichting... motor weer uit en zoeken... handleiding zelfs maar gepakt... ok, waar zit die knop dan... krijg nou prammen... links op het dashbord... Na zoveel Franse auto's was ik gewend dat het op een stengel bij het stuurwiel zat.
En @voetveeg: bij de 2008, die ik sinds kort heb, zit er gewoon een schermpje tussen de tellers en met een ingebouwde navigatie wordt daar de instructie getoont. Zelfde dus als bij VW en ondertussen vele andere merken.
Maar de test is weer een beetje typsich voor AW... ik weet nog dat Peugeot met de telleraanduiding kwam 50,70,90,110, 130 etc... Elke test met een Peu weer janken over die indeling... op een gegeven moment testen ze een jaguar ook met die indeling en geen woord er over... twee weken later weer een peu in de test en je raadt het al: weer janken over die tellerindeling... Nu is het de niewe telleropstelling... het is wachten totdat een ander merk er ook mee begint. Met de moderne bekrachtingen is het helemaal niet meer nodige om een reuzenrad voor je snufferd te hebben. En heel eerlijk: toen ik mijn proefrit maakte in de 2008 had ik ook op voorhand zo iets van: of dat werkt prima, of ik breng 'm na een kwartier terug. Nou het is even wennen, maar het gaat heel snel en ik heb de auto gekocht.
Denk dat op dit moment vooral persoonlijke voorkeur een rol speelt, de moderne auto's ontlopen elkaar weinig, zelfs in betrouwbaarheid. Je kan pecht hebben en mazzel... zo is een VW Touran de slechtste auto die ze ooit bij Autobild in de duurtest hebben gehad... het kan verkeren.
Poekoek zei:Voor de liefhebbers, 'echte' foto's van Rich Oak:
https://www.lacentrale.fr/auto-occasion-annonce-21820656.html
![]()
motion&emotion zei:![]()
is dit de eerste peugeot 308 op de nederlandse bodem?