Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
voetveeg zei:Elaste zei:Het gaat niet zozeer om details of om één lijn, maar eerder het totaal aan lijnenspel en vormverhoudingen. Dan zie je duidelijk dat het familie is, als een soort 'neven' van elkaar. Misschien komt het omdat hetzelfde designteam er aan gewerkt heeft, of hetzelfde platform gebruikt is, etc.
maar volgens mij kunnen we dat tig keer zeggen maar dan wordt het nog niet gesnapt
JP2010 zei:+1, rickm.![]()
rickm zei:JP2010 zei:+1, rickm.![]()
No hard feelings trouwens, VV en ik zijn buddy's. ;-)
rickm zei:Wat een kansloos gelxl VV.
Dan zie ik een duidelijke overeenkomst tussen een Up! en een Touareg. Je moet wel ff je best doen ..... maar dan zie jij ook overduidelijk "de VW designtaal gevangen in een geometrisch lijnenspel dat resulteert in een pseudo sculptuur die beide modellen verbindt". 'Neven van elkaar' zeg maar.
Ja, ik kan ook voor de vuist weg lxllen.
Get real. Los van mooi / niet mooi:
* Cit en Peu hebben ieder een eigen design afdeling.
* De 308 staat op een nieuw platform waardoor een lagere voorzijde en eenn ruimere achterzijde mogelijk is.
* De C4 - toffe auto verder op de knik in de C stijl na, die is wat .... slapjes - is eerder als de Astra, gerekt. De 308 als de Golf, minder aflopend/meer hatchback na de B stijl.
Elaste zei:Misschien komt het omdat hetzelfde designteam er aan gewerkt heeft.
Elaste zei:De designafdelingen (strikt!) zij inderdaad gescheiden hebben ze bij PSA ooit geroepen.
JP2010 zei:rickm zei:JP2010 zei:+1, rickm.![]()
No hard feelings trouwens, VV en ik zijn buddy's. ;-)
Buddy's, alsin vrienden in t echte leven?
A110-50 zei:Eerst beweer je het volgende, foutieve, in je bericht.
En nadat je er op gewezen wordt is het ineens:
Elaste zei:De designafdelingen (strikt!) zij inderdaad gescheiden hebben ze bij PSA ooit geroepen.
Je komt zo heel betrouwbaar en geloofwaardig over...
* De 308 staat op een nieuw platform waardoor een lagere voorzijde en eenn ruimere achterzijde mogelijk is.
voetveeg zei:omdat ze op een ander platform staan en een eigen design afdeling hebben kunnen ze volgens mij en nog wat anderen toch wel iets van elkaar weg hebben qua designstijl? nogmaals; mijn mening. hoef je echt niet mee eens te zijn en daar oeverloos op door te blijven gaan.
voetveeg zei:maar volgens mij kunnen we dat tig keer zeggen maar dan wordt het nog niet gesnapt
niemand waardeert dat behalve jp2010/passchier2007 zelf
Elaste zei:rickm zei:Wat een kansloos gelxl VV.
Dan zie ik een duidelijke overeenkomst tussen een Up! en een Touareg. Je moet wel ff je best doen ..... maar dan zie jij ook overduidelijk "de VW designtaal gevangen in een geometrisch lijnenspel dat resulteert in een pseudo sculptuur die beide modellen verbindt". 'Neven van elkaar' zeg maar.
Ja, ik kan ook voor de vuist weg lxllen.
Get real. Los van mooi / niet mooi:
* De C4 - toffe auto verder op de knik in de C stijl na, die is wat .... slapjes - is eerder als de Astra, gerekt. De 308 als de Golf, minder aflopend/meer hatchback na de B stijl.
En toch zijn er meerderen die een zekere verwantschap tussen de C4 en 308.2 waarnemen.
De designafdelingen (strikt!) zij inderdaad gescheiden hebben ze bij PSA ooit geroepen. Toch blijf je altijd vage overeenkomsten zien tussen de zustermodellen, met name waar het vormverhoudingen betreft.
JP2010 zei:https://www.automobile-magazine.fr/actualites/peugeot/video_nouvelle_peugeot_308
rickm zei:Eerst beweer je het volgende, foutieve, in je bericht.
En nadat je er op gewezen wordt is het ineens:
Je komt zo heel betrouwbaar en geloofwaardig overElaste zei:De designafdelingen (strikt!) zij inderdaad gescheiden hebben ze bij PSA ooit geroepen....
Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/maart/33029-nieuwe-strategie-voor-peugeot-en-citroen-wat-gaat-er-gebeurenAutokopen.nl zei:Peugeots wat chiquer worden en Citroëns wat vrolijker en eenvoudiger.
iDS zei:Vergezocht en zichzelf tegensprekend. Gescheiden designafdelingen, géén gemeenschappelijk platform en het zouden zustermodellen zijn.
Wél op een gemeenschappelijk platform: C5 II en 508: de vormgelijkenis???? De ronde wielen veronderstel ik.
peugeot gek zei:Is zo'n panorama dak wel ontworepn om open te kunnen. Waar wil je zo'n grote glasoppervlakte laten zonder het glas te onderbreken.
Volgens mij gat het panoramadak bij de golf ook niet open.
Carfanatic zei:peugeot gek zei:Is zo'n panorama dak wel ontworepn om open te kunnen. Waar wil je zo'n grote glasoppervlakte laten zonder het glas te onderbreken.
onzin. als de concurrentie een fatsoenlijk open dak kan leveren zou een peugeot dat ook moeten kunnen.
Carfanatic zei:als de concurrentie een fatsoenlijk open dak kan leveren zou een peugeot dat ook moeten kunnen.
speedtouch zei:Carfanatic zei:als de concurrentie een fatsoenlijk open dak kan leveren zou een peugeot dat ook moeten kunnen.
Helemaal mee eens!
Joep83 zei:M'n broer heeft in z'n Megane Estate zo'n dubbel dakraam. Tja... ik vind er niks bijzonders aan.
Ik snap ook niet waarom iedereen per se een dakraam wilt. Ik heb er liever geen dan wel een. Een panoramisch dak zou bij mij eerder de voorkeur krijgen, dan zie ik de verkeerslichten als ik vooraan sta tenminste en hoef ik niet te bukken...
Joep83 zei:M'n broer heeft in z'n Megane Estate zo'n dubbel dakraam. Tja... ik vind er niks bijzonders aan.
Ik snap ook niet waarom iedereen per se een dakraam wilt. Ik heb er liever geen dan wel een. Een panoramisch dak zou bij mij eerder de voorkeur krijgen, dan zie ik de verkeerslichten als ik vooraan sta tenminste en hoef ik niet te bukken...
Rob076 zei:Joep83 zei:M'n broer heeft in z'n Megane Estate zo'n dubbel dakraam. Tja... ik vind er niks bijzonders aan.
Als jij een panoramisch dak nodig hebt om verkeerslichten te kunnen zien dan gaat er toch iets behoorlijk fout.
Carfanatic zei:peugeot gek zei:Is zo'n panorama dak wel ontworepn om open te kunnen. Waar wil je zo'n grote glasoppervlakte laten zonder het glas te onderbreken.
onzin. als de concurrentie een fatsoenlijk open dak kan leveren zou een peugeot dat ook moeten kunnen.
Rembrandt zei:De lichtinval van de PSA-daken is echter wel grandioos.
speedtouch zei:Rembrandt zei:De lichtinval van de PSA-daken is echter wel grandioos.
Maar binnen in de auto is het wel érg warm met dit weer!
Rob076 zei:Joep83 zei:M'n broer heeft in z'n Megane Estate zo'n dubbel dakraam. Tja... ik vind er niks bijzonders aan.
Als jij een panoramisch dak nodig hebt om verkeerslichten te kunnen zien dan gaat er toch iets behoorlijk fout.
Meeuw zei:Is het niet zo dat bij de Peugeot er gewoon een zwart (niet doorzichtig) paneel op de voorrand van het glasdak zit, dus alleen visueel? En bij de Octavia een normale carrosserie-afwerking dus.