Peugeot 308 (SW p. 26)

Wat lijkt 'ie groot op de laatste foto. 'T kan ook door de hoek komen waarin de foto's genomen zijn, maar de Laguna erachter verbleekt zowat bij de 308. Het denken aan de Lexus kan ik ergens wel begrijpen, maar gelukkig lijkt 'ie er bij nader inzien totaal niet op!

@ PSA-rules
Had de schets gezien. Ziet er prachtig uit. Helaas betekent dit wel het einde voor de twee extra stoeltjes achterin. Jammer...

Die schets op AV, is dat niet dezelfde als wat hier al 1,5 week in de knutselhoek staat?
Kon je een huidige (klinkt raar, toch het eerste model ooit van peugeot dat de naam van zijn voorganger draagt) 308 sw wel nog bestellen met een derde zit rij?

Vindt die donkere koplampen wel goed staan, alleen die LED jes vindt ik wat minder.
In de 208 GTi lijkt het in ieder geval alsof het een strip is en geen losse LEDjes.

Volgens geruchten gaat de 308 GTi 260 pk krijgen.

Wat ik al eerder vermoedde zie ik nu duidelijker bij de laatste foto:
De onderkant van de achterbumper geeft de auto iets van een ... boot.
De scherpere lijnen van de Golf vind ik dynamischer.

Desondanks: binnen zijn segment een prima uiterlijk.

PS: inderdaad zijn de laatste pics wat moeilijk te 'lezen' door de spiegeling, het perspectief en 'sferische abberatie' (:})

peugeot gek zei:
Kon je een huidige (klinkt raar, toch het eerste model ooit van peugeot dat de naam van zijn voorganger draagt) 308 sw wel nog bestellen met een derde zit rij?

Peugeot heeft de Nederlandse prijslijst voor de 308 behoorlijk uitgedund (per 01/03/13). Nog maar een diesel (1.6 e-HDI), drie uitrustingsniveau's, 2 optiepakketten, drie opties..., en zo te zien zijn de twee extra stoeltjes achterin ook niet meer verkrijgbaar. In de Franse prijslijst staan ze nog wel gewoon vermeld.

alsjeblieft.......hier is ie dan,instap model van de peugeot 308
IMG_5554.jpg1..jpg

IMG_5555.jpg

IMG_5556.jpg1..jpg

IMG_5557.jpg1..jpg

IMG_5559.jpg1..jpg

Moet zeggen dat ik de two-tone kleurstelling van het dashboard/interieur en deze velgen wel erg mooi vind.

Overeenkomst tussen 308 en nieuwe X5??

Omlijsting achterruit.
('spoiler' boven, zwarte strips links & rechts)

Niet verkeerd dat instapmodel. Zilvergrijze velgen vind ik sowieso mooier dan zo'n gepolijste...

2-tone is apart, maar ik houd niet zo van lichtgrijs interieur.

@ rickm: Ik denk dat we dit soort omlijstingen steeds vaker gaan zien. Zal wel vanwege betere afstroming van lucht zijn en daardoor weer een halve gram minder CO2 die per kilometer uitgestoten wordt. De Polo BM heeft ook zo'n lijst, maar dan geheel in kleur. De 207 99gr-versie heeft wel al zo'n omlijsting deels in zwart:

9sw56c.jpg

9fxkbq.jpg

Kan me niet voorstellen dat dat het instapmodel is. Lichtmetalen velgen, stuurbediening...

Op de bovenste foto doet 'ie me wel heel erg aan de Golf denken. De derde 'kontfoto' is wederom niet bepaald flatteus.

Rob076 zei:
Kan me niet voorstellen dat dat het instapmodel is. Lichtmetalen velgen, stuurbediening...

Zou best wel kunnen anders, LEDs zitten in de bumper ipv koplamp, zwarte raamomlijsting...

JP2010 zei:
Rob076 zei:

Zou best wel kunnen anders, LEDs zitten in de bumper ipv koplamp, zwarte raamomlijsting...

Ja oke, maar er zit een groot verschil tussen het instapmodel en het topmodel. Maar het is wel leuk/boeiend om een goedkoper model te zien dan de fotomodellen.

§anitarium zei:
@ rickm: Ik denk dat we dit soort omlijstingen steeds vaker gaan zien. Zal wel vanwege betere afstroming van lucht zijn en daardoor weer een halve gram minder CO2 die per kilometer uitgestoten wordt. De Polo BM heeft ook zo'n lijst, maar dan geheel in kleur. De 207 99gr-versie heeft wel al zo'n omlijsting deels in zwart

En je moet het wel een beetje kunnen verkopen.
Daar is BMW dan weer goed in: de nieuwe BMW X5 heeft een "nieuwe" feature: 'Aero Blades'

Denk ook niet dat bovenstaande 308 een basisversie is, wel duidelijk een lager luxeniveau: geen chroomomlijsting, geen LED-verlichting, maar ook een totaal andere onderbumper die er niet verkeerd uitziet.

op eerste fotos geslaagd maar, net als de 508, in het echt niet erg gelukt ben ik bang

jouw mening is niet het allerbelangrijkste op dit forum, al denk jij dat van wel. leg anders nog in 10 zinnen uit en graag nog in 4 reacties dat het toch echt wel geslaagd is..

Sorry dat ik me meng in deze discussie, maar voetveeg, jij geeft toch ook steeds weer je mening? Is daar een forum niet voor dan?

Ja inderdaad. Hoewel ik het wel eens ben met voetveeg. Ik vond de 508 op foto's ook mooier dan in het echt.

Rembrandt zei:
§anitarium zei:
@ rickm: Ik denk dat we dit soort omlijstingen steeds vaker gaan zien. Zal wel vanwege betere afstroming van lucht zijn en daardoor weer een halve gram minder CO2 die per kilometer uitgestoten wordt. De Polo BM heeft ook zo'n lijst, maar dan geheel in kleur. De 207 99gr-versie heeft wel al zo'n omlijsting deels in zwart

En je moet het wel een beetje kunnen verkopen.
Daar is BMW dan weer goed in: de nieuwe BMW X5 heeft een "nieuwe" feature: 'Aero Blades'

Ik proestte het uit toen ik dat in het persbericht las: een technologische hoogvlieger heeft niets anders te melden dan dat er windgeleiders op zijn carrosserie zitten: als dàt alles is wat je te melden hebt als vernieuwing...

De C4 Picasso II heeft ze trouwens ook
0K4zE9G.jpg

maar daar werd over gezwegen omdat die ook echt nieuws te melden had.
In elegantere vorm vind je ze trouwens al sinds jaar en dag terug op hatchbacks

citroen-c4-picasso-lounge-wallpaper.jpg

Much to do about nothing.

Wat die nieuwe generatie flappen wel veroorzakt is een grote blinde hoek 3/4 achteruit, terwijl de carrosserie de indruk geeft van goed beglaasd te zijn rondom: da's géén vooruitgang.

iDS zei:
Ik proestte het uit toen ik dat in het persbericht las: een technologische hoogvlieger heeft niets anders te melden dan dat er windgeleiders op zijn carrosserie zitten: als dàt alles is wat je te melden hebt als vernieuwing...

De C4 Picasso II heeft ze trouwens ook
0K4zE9G.jpg

maar daar werd over gezwegen omdat die ook echt nieuws te melden had.
In elegantere vorm vind je ze trouwens al sinds jaar en dag terug op hatchbacks

citroen-c4-picasso-lounge-wallpaper.jpg

Much to do about nothing.

Wat die nieuwe generatie flappen wel veroorzakt is een grote blinde hoek 3/4 achteruit, terwijl de carrosserie de indruk geeft van goed beglaasd te zijn rondom: da's géén vooruitgang.

Deze foto (maar dan spiegelbeeld) bedoel je?

citroen-c4-picasso-lounge-70841.jpg

Ik vind die 'windgeleiders' totaal anders dan die we nu op de 308, x5 of de nieuwe picasso zien. Dus wel degelijk in mijn ogen iets van de latere modellen.

Filmpje van de 308:
https://www.dailymotion.com/video/x10ekep_nouvelle-peugeot-308-video-exclusive_auto

Zo in het grijs een mooi wagen! (tu)

Ik hou na elke foto wat gemengde gevoelens over. Bij deze laatste 2 (van achteren) ziet de 308 er wat stationwagen-achtig uit. Beetje gek.

JP2010 zei:
Filmpje van de 308:
https://www.dailymotion.com/video/x10ekep_nouvelle-peugeot-308-video-exclusive_auto

Zo in het grijs een mooi wagen! (tu)

Vid bekeken, thx.
Voor zijn klasse werkelijk een hele fraaie auto.
Een fully loaded Golf VII oogt ook zeer smakelijk maar bij de 308 staat echt een 'nieuw', fris design.
Interieur's van PSA zijn inmiddels ook al een jaar of 7 uit de kunst.

Edit: De deuren, m.n. de achterdeuren, zijn eindelijk weer eens zo groot dat je makkelijk in- en uit kan stappen.

7 jaar? Bij onze Peug 307 van 2007 was je regelmatig bezig om wat kartonachtige interieurpanelen weer te proberen vast te zetten 8-)

JP2010 zei:
Ik hou na elke foto wat gemengde gevoelens over. Bij deze laatste 2 (van achteren) ziet de 308 er wat stationwagen-achtig uit. Beetje gek.

Funny - dacht het zelfde.
Ben daarom nog benieuwder naar de echte station v/d 308, SW.

Meeuw zei:
7 jaar? Bij onze Peug 307 van 2007 was je regelmatig bezig om wat kartonachtige interieurpanelen weer te proberen vast te zetten 8-)

Dat model is dan ook al van 2001.
Denk dat Rick eerder doelt op de modellen die vanaf die tijd zijn uitgekomen (207, 308, RCZ, 508 etc.).

Leuk filmpje trouwens!
Dat station-achtige vind ik niet zo erg. Net als bij de Audi A3 vind ik een mix tussen hatchback en station wel prima.
Hoef ik voor voldoende ruimte niet op de SW te wachten.

Edit: zo te zien is het panoramadak nog steeds niet te openen. Dat is jammer.

Tsja, mixed feelings. Doet me toch geregeld aan een verbouwde C4 denken, en dat vind ik niet een heel groot compliment. Aan de andere kant, de huidige C4 was voor mij altijd een beetje de 308 die Peug nooit gebouwd heeft. Zo nuchter en to-the-point is dat ding. Alleen hoort een Peug voor mij toch wat sportiever en scherper te ogen. Deze nieuwe 308 heeft wel weer een aantal mooie details, als je het filmpje in full-HD bekijkt wordt de auto daadwerkelijk mooier. En het bedienen van de airco via een touch screen kan de gadget freak in mij wel waarderen ;)

Mooi dashboard, alleen geeft dat laaghangende stuur me altijd het gevoel dat er een heel klein persoon in rijdt en het stuur op de laagste positie heeft gezet..
Achterkant van de 308 komt er massief/dik over..
Ben benieuwd hoe hij in het echt oogt. :)

Nu ik de 308 II een paar keer gezien heb, heb ik ook telkens de indruk dat hij langer oogt dan de 308 I, terwijl dat niet zo is. Komt vast door de lagere hoogte en horizontale styling van de zijkant.

Hoeveel inch zijn de velgen onder deze bruine? Ik hoop 16, want ik zie ze liever 1 maatje groter.

HVP zei:
Tsja, mixed feelings. Doet me toch geregeld aan een verbouwde C4 denken, en dat vind ik niet een heel groot compliment. Aan de andere kant, de huidige C4 was voor mij altijd een beetje de 308 die Peug nooit gebouwd heeft. Zo nuchter en to-the-point is dat ding. Alleen hoort een Peug voor mij toch wat sportiever en scherper te ogen. Deze nieuwe 308 heeft wel weer een aantal mooie details, als je het filmpje in full-HD bekijkt wordt de auto daadwerkelijk mooier. En het bedienen van de airco via een touch screen kan de gadget freak in mij wel waarderen ;)

nu kan ik er eindelijk de vinger op leggen! hij doet mij idd ook denken aan de c4, zelfde soort stijl van bollingen in de carrosserie. al met al een zeer nette en dikke verschijning maar met een astra neus, c4 en golf invloeden absoluut niet origineel

Origineel is het idd niet. Maar ik vind het wel een verstandig ontwerp. Wat heb je aan een origineel ontwerp dat geen hond wil kopen? Dat hebben ze bij VAG al lang begrepen. Denk dat wat dat betreft Peugeot zeker op de goede weg is (tu)

De C4 herken ik er ook helemaal niet in. Als je in het filmpje de kofferbak ziet, is het wel voorstelbaar dat die 470L groot is; de beenruimte is daarbij volgens mij ook prima.

voetveeg zei:
HVP zei:

nu kan ik er eindelijk de vinger op leggen! hij doet mij idd ook denken aan de c4, zelfde soort stijl van bollingen in de carrosserie. al met al een zeer nette en dikke verschijning maar met een astra neus, c4 en golf invloeden absoluut niet origineel

C4, die gelijkenis zie ik op geen enkele manier.
De Cit staat 'sowieso' op een ander platform,
Is / oogt lager,
Heeft een smallere achterzijde met een kleinere instap achter,
De 308 II vind ik een evolutie van de 307 en in mindere mate de 308 I.
Als er een gelijkenis bestaat met een concurrent dan komt de Golf VII het meest nabij.
Afkijken kan niet - zo'n ontwerp als dat van de 308 II in al dik 3 jaar oud.

niet over details gaan muggeziften. er wordt duidelijk gezegd dat hij er aan doet denken en dezelfde soort bollingen e.d gebruiken. en dat beide modellen nogal doorsnee modellen zijn maar dan met paar leuke lijntjes en lampenunits

Ik vind hem qua globale vorm ook erg op de C4 lijken. Ligt denk ik aan de welvingen in de flanken.

euroncap_zoom.jpg

Ik zie het niet zo.

Overigens vind ik die C4 ook een fraaie verschijning, komt helaas niet zo terug in de verkoopcijfers.

Het gaat niet zozeer om details of om één lijn, maar eerder het totaal aan lijnenspel en vormverhoudingen. Dan zie je duidelijk dat het familie is, als een soort 'neven' van elkaar. Misschien komt het omdat hetzelfde designteam er aan gewerkt heeft, of hetzelfde platform gebruikt is, etc.

Volgens mij staat de C4 op een ander platform dan de 308II. Overigens zie ik ook wel globale gelijkenis. En dan niet het aantal wielen of deuren, maar qua vorm. Maar goed, ik zie er ook een Golf of Astra in vanuit sommige hoeken. Tsja, dat krijg je als auto's steeds meer op elkaar gaan lijken...

Elaste zei:
Het gaat niet zozeer om details of om één lijn, maar eerder het totaal aan lijnenspel en vormverhoudingen. Dan zie je duidelijk dat het familie is, als een soort 'neven' van elkaar. Misschien komt het omdat hetzelfde designteam er aan gewerkt heeft, of hetzelfde platform gebruikt is, etc.

(tu) maar volgens mij kunnen we dat tig keer zeggen maar dan wordt het nog niet gesnapt

Terug
Bovenaan