speedtouch
Wegverkenner
Ziet er prima uit, die 308 fase II!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
peugeot gek zei:Wel zijn de ruitenwissers weer normaal ipv die ruitenwissers die allebei vanuit het midden naar de zijkanten draaien.
Meeuw zei:Gewicht zou ca. 140 kg. minder moeten zijn (artikel Telegraaf).
rickm zei:Las net een berichtje over de autoverkopen in Frankrijk in de eerste 12 Meidagen.
De 3-0-0-8 staat op 3!
speedtouch zei:rickm zei:Las net een berichtje over de autoverkopen in Frankrijk in de eerste 12 Meidagen.
De 3-0-0-8 staat op 3!
En dan nog te bedenken, dat er achter staat -/- 21%!
Rob076 zei:peugeot gek zei:Wel zijn de ruitenwissers weer normaal ipv die ruitenwissers die allebei vanuit het midden naar de zijkanten draaien.
Huh? Ik dacht juist dat die vanuit de A-stijl naar binnen wiste. Nooit geweten dat je in het midden van de voorruit dan zo'n streep met water hebt.
Lancia Lover zei:Man, wat hoop ik dat deze Peus de Duitsers een poepie gaat laten ruiken. Vind 'm steeds gaver worden. Wel ben ik het ermee eens dat Peugeot beter het logo in de grill had kunnen stoppen, i.p.v. erboven. Het is nu wat kaal.
Meeuw zei:Lancia Lover zei:Man, wat hoop ik dat deze Peus de Duitsers een poepie gaat laten ruiken. Vind 'm steeds gaver worden. Wel ben ik het ermee eens dat Peugeot beter het logo in de grill had kunnen stoppen, i.p.v. erboven. Het is nu wat kaal.
Als je de Duitse test ziet waarin de V40 het niet redt tegen de Duitsers (duurder, zwaarder, dorstiger, kleiner, harde cijfers dus) ben ik benieuwd of de 308 beter uit de bus kan komen.
Betere afwerking okee, daar heb je dan ook voor betaald. Betere rij-eigenschappen? Heel subjectief natuurlijk. Ik heb in zowel een A3 en een 307 gereden. Vind ze qua rij-eigenschappen niet voor elkaar onderdoen. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. De een vind de harde stoelen van de A3 heerlijk, ik niet. Ik geef de voorkeur aan de zachtere stoelen die bijv. de 307 heeft.Meeuw zei:Qua design vind ik dat de 308 op de goede weg is, maar of dat ook voor de prijs en rij-eigenschappen geldt? De oude 308 ken ik niet, maar ik heb de 307 in bezit gehad naast de A3. De aanschaf van de 307 was wel lager, maar uiteindelijk waren de kosten hoger (reparaties + inruil) en de afwerking + rij-eigenschappen waren een stuk minder.
rickm zei:strips op de deuren die bij 30% van de 307's van de auto flikkerden
A110-50 zei:Op elke 'irl' foto lijkt hij meer op 'gewoon' een Franse VW Golf. Niet bepaald een bijzonder model lijkt het...
rickm zei:A110-50 zei:Op elke 'irl' foto lijkt hij meer op 'gewoon' een Franse VW Golf. Niet bepaald een bijzonder model lijkt het...
Ga er maar van uit dat dat precies de bedoeling is!
speedtouch zei:Ziet er prima uit, die 308 fase II!
Meeuw zei:En ik ben nu juist geen fan van harde stoelen, dus geen probleem met de 307-stoelen (hoewel de bestuurdersstoel bij 50.000 km ernstig doorgezakt was). Maar ik vond bijv. dat er veel verschil was tussen de windgevoeligheid en rechtuitstabiliteit.
peugeot gek zei:Een jaar geleden ofzo heb ik eens gelzen op een franse site dat de Nieuwe RCZ een stalen klapdak ging krijgen.
Maar qua budget komt die bij lange na niet in de buurt va de 207 CC die toch een heel stuk goedkoper als de nu nog dichte RCZ.
Heb er daarna ook nooit meer iets over gelezen.
HVP zei:Die -imo- erg fraaie Mazda3 (althans de tekening) is veel flamboyanter dan deze 308. Althans, op dit moment zie ik er een haast perfecte mix van V40 en Giulietta in. Volgens mij trekt dat een heel ander soort koper. Uitgaande van de in het wild geschoten plaatjes van de 308 mikt die auto qua design en uitstraling meer op het Golf-kopende publiek. Oftewel een auto "die je niet voor de buurman koopt", die het puur moet hebben van intrinsieke kwaliteiten. In mijn opinie, dat is.
daviee zei:HVP zei:Die -imo- erg fraaie Mazda3 (althans de tekening) is veel flamboyanter dan deze 308. Althans, op dit moment zie ik er een haast perfecte mix van V40 en Giulietta in. Volgens mij trekt dat een heel ander soort koper. Uitgaande van de in het wild geschoten plaatjes van de 308 mikt die auto qua design en uitstraling meer op het Golf-kopende publiek. Oftewel een auto "die je niet voor de buurman koopt", die het puur moet hebben van intrinsieke kwaliteiten. In mijn opinie, dat is.
Zijn er dan mensen die een auto voor de buurman kopen?!
Ik vind een dik aangeklede golf overigens wel mooi en een stuk tijdlozer dan bijvoorbeeld de nieuwe mazda3 (over een jaar alweer achterhaald, net als de huidige mazda6).
Overigens vind ik de 308 meer een citroen c4 kloon.
daviee zei:Zijn er dan mensen die een auto voor de buurman kopen?!
Puyol zei:het is alleen te hopen dat Peueot de ongeblazen benine motoren in deze bak vaarwel zegt en alleen nog maar turbomotoren levert. want 1.4 VTI met 80 pk is niet meer van deze tijd in het C segment.
Davidoff zei:Puyol zei:het is alleen te hopen dat Peueot de ongeblazen benine motoren in deze bak vaarwel zegt en alleen nog maar turbomotoren levert. want 1.4 VTI met 80 pk is niet meer van deze tijd in het C segment.
De 1.6 VTi 120 vind ik een prima motor.
peugeot gek zei:Het is geen hoogtoerige motor, maar de 5e versnelling had wel wat langer mogen zijn bij peugeot.
De 1.6 vti in de 308 van mijn ouders maakt ook 3500 toeren bij 120 km/h in 5.
Terwijl hij bij 2800-2900 toeren ook al aardig vooruit komt als je gas geeft.
Of peugeot moet eens een 6 bak gaan introduceren op de minder sterke motoren.
Nu zitten ie alleen op de THP en verschillende diesels.